A Császár halálával megnyílna a webway portál a Trónteremben
SPOILER MASTER OF MANKIND SPOILER
A Master of mankind-ban úgy írták, mintha ott amúgy nem lett volna portál, csak a Császár és az admech együtt hekkeltek volna oda egyet, majd amikor bukta a projectet, a Császár egyszerűen lekapcsolta volna a gépeket. Sőt, éppen azért nem akart beszállni a war in the webway-be személyesen, mert ő tartotta fenn a kaput az arany trónról, és a legvégsőkig próbálta volna életben tartani ezt a tervét a webwayyel.
Istencsászár szétbaszna mindenkit
hehe na igen amikor viszont átsétált a kapun, na ott aztán vége lett a harcnak sürge gyorsan :-) (addig áldozatok tartották a kaput, ez volt az első sarzs feláldozott psyker a történelemben a könyv szerint).
Mondjuk ehez az is hozzá tartozhatott hogy a webway ezen szakasza beszakadt Magnus hülyesége miatt, így szivárgott bele a Warp - így démonok is meg tudtak testesülni valamennyire, és a Császár is úgy tudott ténykedni, mintha "odaát" lenne, de hát no, Thanos csettintése langymeleg lábvíz volt ahhoz képest amit ő előadott ott a démonokkal :-) Az aranypáncélosok szemszögéből valahogy úgy írták le, hogy egyszer csak felkelt ott a nap - az ellenfél meg elfüstölt mint a reggeli köd...
A démonok végig "az anatéma" néven hivatkoztak a Császárra. Ha már légből kapott elméleteknél tartunk, a régi, fantasy Warhammerben (amit szintén Priestley mester alkotott), úgy van, hogy a Káosz entitások mellett vannak Rend entitások is, amik szintén a Warpból erednek, csak finoman szólva mások az elképzeléseik a világgal mint a Négyeknek, akikkel hadilábon állnak. (Michael Moorcock befolyását pont most említette DeMorte mester.) Ezek lennének pl. az elfek istenei, meg ilyen lenne Sigmar is, stb. Ezek a "rend" entitások ugyanúgy függnek a warptól, nem is feltétlenül jók a szó erkölcsi értelmében*, de a maximális helyett a minimális entrópia irányába szeretnek dolgozni. Rend törvény értelem logika stb. Nekem (abszolúte légbőlkapott és szubjektív vélemény) a Császár inkább tűnik ilyesminek.
*olyannyira nem lawful good, hogy az első kiadású WFRPben volt Rend démon is, iszonyú ritka, borzsasztó erős, és szereti feltakarítani a Káoszt bizonyos nagyon specifikus esetekben, mindennel és mindenkivel együtt ami/aki a közelben van...
Egész pontosan volt egy ősi webway kapu a Terrán is, de ez zárva volt és mélyen a Himalája alatt. Nem véletlenül oda épült a Palota. A Császár és az AdMech viszont tényleg hekkeltek, de nem új kaput nyitottak a webwaybe, hanem egy régit aktiváltak újra és stabilizáltak a saját technológiájukkal (ami részben xeno amalgám volt, így nem feltétlenül okozott örömet AdMech papoknak). Ez a kapu és annak stabilizált része vezetett a Lehetetlen Városba, amit szintén beépítettek ezzel a technológiával és így tudták főhadiszállásként használni az előrenyomulásban.
A Császár azért csüccsent a Trónra, mert miután Magnus - ámbár jó szándéktól vezérelve - hatalmas vörös faszával átlyukasztotta a Trónteremben álló webway kaput, így az állandóra kinyílt. Csupán az Aranytrónus akadályozta meg, hogy a kapun egyből át ne ömöljen a káosz. Szóval Császárunk azért csücsül ott, hogy ne boruljon meg a webway kapu és ne dőljön dugába az álma. De mivel kellett a segítség a túloldalon, kitalálták, hogy beáldoznak ezer pszit, hogy ideiglenesen kiváltsák a Császárt és odaát rendet tudjon rakni. Ez bevált, de ez már túl kevés volt, túl későn.
Long story short, továbbra is azért ül ott, hogy a kaput zárva tartsa a démonok elől és Terra (és vele a Birodalom) ne pusztuljon el.
A Császár eredete egyébként annak ellenére nem derül ki, hogy a könyv szerencsére sokat megmutatott az életéből. Az Anatéma elnevezés jó, végül is minden olyat megtestesít, amit a Káosz gyűlöl.
Nemrég volt meg a könyv, ennek ellenére nem így emlékeztem, de a te verziód logikusabb.
Az eredetével, mibenlétével nagyon tetszik ahogy bánnak. Egyrészt sokat elárulnak, de még mindíg viszonlyag keveset, másrészt arról is kiderül hogy az infó célja az őt hallgató aranypáncélos manipulálása volt, tehát simán lehet hamis - rád bízzák :-)
Ez az "unreliable narrative" kiváló választás ide.
Számomra egyébként az egész WH40K világban a Császár, mint borzasztó sötét és ironikus jelenség az egyik kedvencem.
Simán lehet, hogy már rég' nem is él (csak az Inkvizíció leplezi), vagy hogy az áldozatának semmi haszna/eredménye, de azért naponta gyilkolják le számára tízezrével(!) a psi-érzékenyeket. És ezt a lényt(?) hívják Istencsászárnak. :D
A Császár igazából egy moonwalkingolós, formalinban lebegő Michael Jackson Napkirály, akiről azt hazudták hogy epic módon leszámolt a káosszal, miközben csak az ideáját tartja fenn a taunál jobban megbaszott twisted papsöpredék. Heresy az egész.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Surprising absolutely no one, Abaddon jön Vigillusra. Kiadják szép új figurának. Jön továbbá sok szép új Káosz modell, meg pár új Primaris, egy primaris VS chaos dobozt is kidobnak velük.
ja igen, a lényeg lemaradt: Abaddon
(Mivel mindenki azzal szivatta őket, hogy mostanában csak Primaris hadnagyokat adnak ki, némi öniróniával kezelték a bejelentést :-) És hát végülis van ott egy primaris hadnagy: a Warmaster a tetemén tapos 3:-) )
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=bw9aZeejjA4
Ja igen, az a szép új Káosz sorcerer nem a régi sorcerer új modellje mint kiderült, hanem egy új fajta, ami "helps out Demons, and corrupts enemies around him" (?)
Pont nem, az a vicces... időigényes, talán, de igazából sokkal könnyebb egy ilyet festeni, mert az éles határú vonalak, kiemelkedések, bizbaszok vezetik a kezed, plusz ezekkel jól néznek ki az egyszerűbb technikák is - alapszín, 1-2 bemosás, kis óvatos drybrush, és máris jól mutat.
Techpriest mesterrel és barátaival kipróbáltuk a Blackstone fortress-t, nagyon tetszik! Nem az egész játékra van még rálátásom (hogy ne lehessen megúnni, sok-sok eleme van és nem csak az egyes elemek változnak folyton, de egyes játékmódok elő se kerülnek egy rövidebb játéknál), de eddig zseniális.
Ha ránézel a felpakolt asztalra, állati bonyolultnak tűnik, de hamar kiderül, hogy villámgyors, pörgős játék.
rwurl=https://i.redd.it/gnasfz75izv11.jpg
A leggyakoribb játékmódban a mechanimus lényege két féle kockadobás összehangolása. Részint minden karakter dob valahány D6-tal, és elteszi magának a dobott kockákat. Pluszban lesz néhány közös kocka is amin osztozhat a többiekkel. A lehetséges akciók (mozgás keresgélés stb) mind valamilyen dobást igényelnek: pl. egy gyorsabb karakter léphet két mezőt, ha elhasználja egy legalább kettes dobását, egy lassabb, ha legalább négyest. Valószínűleg kevesebb 4-5-6 lesz mint ahány 2-3-4-5-6, így az utóbbinak kevesebb mozgásra lesz lehetősége egy körben. Más akcióknál dobni kell spéci kockákkal, és ilyen kockákat vehetsz a fenti dobásaid rááldozásával. Pl. amelyik fickóval én voltam, az közelharcban 4+-ért egy, 5+-ért kettő, 6-osért három támadást adhat le a lila kockával. Mert hogy három féle kocka van: a fehérrel kis, a lilával nagyobb, a kékkel még nagyobb eséllyel lehet sikeresen akciózni.
Szóval gazdálkodni kell a kör elején dobott eredményekkel, és azokkal részint garantált eredményeket venni, részint növelni más akciók esélyeit.
Minden karakter másban jó, illetve mindnek vannak extra képességei amiket csak ő tud, plusz vannak kalandonként egyszer használatos extrák is: ez utóbbiak picit cserélődnek, így más összetételű csapatban is előfordulhatnak ugyanazok, és fordítva.
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2018/11/Blackstone...
Kicsit olyan a játék, mintha felcuccolnánk a faluban felszereléssel, aztán lemennénk a labirintusba. Szobáról szobára járnánk amíg bírjuk, aztán visszakullognánk a faluba ha már nem, a sebeinket nyalogatni meg kereskedni a javakkal amiket odalent szereztünk.
Amikor új "szobába" nyitunk, kisorsoljuk mi vár bent.
A leggyakoribb, hogy harcolni kell valamikkel. Mindíg más és más random pályán. Változik hol van fedezék, vagy teljes takarás, változik milyen ellenfél csoportok vannak, hohgy hol vannak potenciális javak... Az ellenfelek erősítést kaphatnak ha kihaltak is, illetve nem is kötelező kiirtani őket (...csak sokat segít ha nem lőnek/ütnek/varázsolnak...), a lényeg hogy kijussunk a szoba kijáratainak egyikén - lehetőleg loottal együtt. Esetleg "XPvel". Megölt ellenfelek és más, szobánként és karakterenként változó feladatok esélyt adnak rá, hogy a karakter "inspirálódjon". Ekkor megfordítjuk a lapját, és a túloldali, előnyösebb statisztikákat, képességeket használhatjuk (kábé mintha szintet lépett volna).
Más szobákban más események várnak. Nekünk volt egy, amiben javakkal menekülő tolvajokat kellett lelőni: ha sikerült, inkasszáltunk, ha nem, elfutottak vele. Egy másikban összezáródó szobából kellett gyorsan kimenekülni a túloldalon. Olyan is volt, ahol csapda közepéből kellett javakat kikaparni: aki jól stratégiázott a kockákkal és jól dobott, gazdagodott, aki rosszul, az is, de csak sebekkel.
Elméletileg bármikor abba lehet hagyni a továbbnyomulást, és visszatérni a biztonságos révbe helyrejönni meg kereskedni, de a játék minden ilyen alkalommal kicsit nehezedik, illetve bizonyos számú nekifutásból meg kell oldani különben veszítünk. Mi annyira belefeledkeztünk a kalandozásba, hogy ránk szóltak: zár a hely, így ezt a részét nem tudom milyen: állítólag ez is változatos és izgalmas. Annyi dilemma máris látszik, hogy a javakat eladva erősödhetünk, de kellenek a végső győzelemhez is...
Tetszik, hogy egy-egy szoba öt-tíz perc, de magát a játékot addig lehet játszani ameddig csak rálérünk (...vagy ameddig meghal a csapat, vagy megnyeri :-) ). Így tényleg pörög. A nagyon változatos random faktorok miatt pedig nem hiszem hogy egyhamar repetitív lenne. Főleg hogy amit mi kipróbáltunk, elvileg még csak a játék egy kis része volt.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=upJrFUPO_3I
Van olyan HH könyv amit Calthi csatával foglalkozik? És ha igen akkor milyen minőségű? Remélem jó.
Ha már Calth. A Steamon hamarosan megjelenik a Betrayal of Calth című körökre osztott stratégiai játék. Lehet róla tudni valamit? Azért a Calthi csatából nem semmi játékot lehetne csinálni.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
A calthi csatát a Know No Fear (Dan Abnett) vezeti fel, ami már önmagában is egy remekmű. A csatával konkrét a Mark of Calth és a Betrayal at Calth című antológiák foglalkoznak. Az előbbi sok pici sztoriból és egy novellából áll, míg utóbbi két komolyabb novellában mutatja meg a Word Bearerek és az Ultramarines szemszögéből. A két novella - The Unburdened és a The Honoured - egyébként a szintén Betrayal at Calth címmel megjelent társasjáték kapcsán jelent anno meg és külön-külön is megvásárolhatóak voltak. Vagy még mindig azok.
Amúgy a Horus heresy nagyon népszerű az asztali játékosok körében. Sokáig csak oldalágon voltak hozzá modellek meg szabályok, de az új GW hivatalosan is felkarolta, jelennek meg modellek, kiegészítők most már gyakran.
Azt mondják, nagyon jól kiegyensúlyozottak a seregek. Nagy cucc, mindenki space marine :-)
rwurl=https://spikeybits.com/wp-content/uploads/2014/01/P1050182.jpg
Lenné egy kérdésem. Bocsi ha összekeverem az ídőrendet nem vagyok benne biztos, DE....
Van az Armageddon nevű játék, amiben az orkok lerohanják az Armageddon bolygót és nem sokon múlik, hogy nem bukják el az emberek. A Horus Heresy előtt az Istencsászár a hadjárata során elfoglalja Ullanort az Orkok fő bolygóját, majd egyenesre dózerolják és az összes chapter felsorakozik.
Na most...
Armageddon az Ullanor? Csak átneveztek miután elfoglaltak?
Spoiler de leszarom :-)
-Igen, Armageddon, az Ullanor.
-Azért nem érted, mert értelmetlen:
-Armageddont találták ki előbb. Sokkal-sokkal előbb*. Ullanor sokkal később. Viszont előbb játszódnak az ottani történetek. Úgyhogy egy borzalom szar dramaturgiai csavarral kitalálták, hogy Armageddon nem azért fontos, mert a Sol szektor kapuja, hanem mert ez volt valaha a híres Ullanor, csak elteleportálták az egész bolygót...!
*A GW egyik legjobban sikerült húzása volt, még az ősidőkben kezdték, hogy a Warhammer (fantasy, és 40K) világának nagy sorsfordulóit lejátszatják a játékosokkal. Ha nagyon akartak egy adott végkifejletet, persze cinkelték a kockákat, akit vesztésre akartak kihozni annak erősen meredek volt a pálya... de előfordult hogy nem úgy alakult ahogy tervezték :-) Ilyenkor vagy átírták, hogy nemisúgyvoltazkérem, vagy szépen gerincet növesztettek az íróik és átírták a sztorit. A legjobb történetek így kerültek a 40Kba. Ha négyszáz/négyezer játékos sztorijait szitálod, abban azért több aranyat találsz, mint amit 1-2 önjelölt író összedob :-)
A 40K egyik első, és legnagyobb ilyen visszatérő hadszintere Armageddon, ami pár évente újra összeállt ötven-száz terepasztalon Nottinghamben, hogy eldőljön, kié lesz a bolygó :-) Ezeken a játékokon kapott ki Angron a Szürkéktől, Farkasoktól, és a többiektől, itt nőtte ki magát (kampány szintlépés rendszer volt warlordoknak :-) ) random warbossból minden idők orkjává Ghazghkhull Thraka, stb. De szép is volt...
Az új GW is meglátta ebben a fantáziát, csinált is nemrég próbaképpen egy kampányt világszerte, a nagy Ultragárdista VS Halálgárda összecsapásba lehetett beszállni Ultramar egyik rendszeréért, azzal a felhanggal, hogy a sztoriban ettől függ, ki szerzi azt meg. Mondjuk biztosra mentek, mert Imperium VS mindenki más alapon ment a kiértékelés, és hát háromból legaább két ember az Impérium valamilyen ágazatával játszik :-)
Most meg Vigillus van soron.
Boldog Valentin Napot minden Birodalmi Polgárnak! Ahogy a Fényességes Istencsászár szereti és óvja az emberiséget, úgy szeressétek ti kedveseteket 19.M3. - ban is!
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
A Blackstone Fortress játékot hány embertől ajánlják? Gondolkodok a megvételén de max 3-an vagyunk csak.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Már 1 emberre is működik. Vannak ilyen táblázatok amin dobni lehet hogy hogyan viselkednek éppen az ellenfelek stb., ha nincs olyan ember, aki bevállalja az irányításukat. (Persze egy ravasz ember veszélyesebb tud lenni velük mint a random táblázat de ne aggódj önműködőben is izzadni fogsz :-) )
Inkább az a gáz ha kevesen szerzitek be, hogy nagyon drága...
Erre mind tudjuk a választ. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
SPOILER MASTER OF MANKIND SPOILER
A Master of mankind-ban úgy írták, mintha ott amúgy nem lett volna portál, csak a Császár és az admech együtt hekkeltek volna oda egyet, majd amikor bukta a projectet, a Császár egyszerűen lekapcsolta volna a gépeket. Sőt, éppen azért nem akart beszállni a war in the webway-be személyesen, mert ő tartotta fenn a kaput az arany trónról, és a legvégsőkig próbálta volna életben tartani ezt a tervét a webwayyel.
hehe na igen amikor viszont átsétált a kapun, na ott aztán vége lett a harcnak sürge gyorsan :-) (addig áldozatok tartották a kaput, ez volt az első sarzs feláldozott psyker a történelemben a könyv szerint).
Mondjuk ehez az is hozzá tartozhatott hogy a webway ezen szakasza beszakadt Magnus hülyesége miatt, így szivárgott bele a Warp - így démonok is meg tudtak testesülni valamennyire, és a Császár is úgy tudott ténykedni, mintha "odaát" lenne, de hát no, Thanos csettintése langymeleg lábvíz volt ahhoz képest amit ő előadott ott a démonokkal :-) Az aranypáncélosok szemszögéből valahogy úgy írták le, hogy egyszer csak felkelt ott a nap - az ellenfél meg elfüstölt mint a reggeli köd...
A démonok végig "az anatéma" néven hivatkoztak a Császárra. Ha már légből kapott elméleteknél tartunk, a régi, fantasy Warhammerben (amit szintén Priestley mester alkotott), úgy van, hogy a Káosz entitások mellett vannak Rend entitások is, amik szintén a Warpból erednek, csak finoman szólva mások az elképzeléseik a világgal mint a Négyeknek, akikkel hadilábon állnak. (Michael Moorcock befolyását pont most említette DeMorte mester.) Ezek lennének pl. az elfek istenei, meg ilyen lenne Sigmar is, stb. Ezek a "rend" entitások ugyanúgy függnek a warptól, nem is feltétlenül jók a szó erkölcsi értelmében*, de a maximális helyett a minimális entrópia irányába szeretnek dolgozni. Rend törvény értelem logika stb. Nekem (abszolúte légbőlkapott és szubjektív vélemény) a Császár inkább tűnik ilyesminek.
*olyannyira nem lawful good, hogy az első kiadású WFRPben volt Rend démon is, iszonyú ritka, borzsasztó erős, és szereti feltakarítani a Káoszt bizonyos nagyon specifikus esetekben, mindennel és mindenkivel együtt ami/aki a közelben van...
Ennek a sorozatnak vannak nagyon nagy pillanatai :-D
DIGGANOBZ!
jó hát nyilván ezért írtam te :)
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Ja, levettem. De ha nem én linkelem, akkor megtette volna más. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Master of Mankind spoilerhegyek továbbra is!
Egész pontosan volt egy ősi webway kapu a Terrán is, de ez zárva volt és mélyen a Himalája alatt. Nem véletlenül oda épült a Palota. A Császár és az AdMech viszont tényleg hekkeltek, de nem új kaput nyitottak a webwaybe, hanem egy régit aktiváltak újra és stabilizáltak a saját technológiájukkal (ami részben xeno amalgám volt, így nem feltétlenül okozott örömet AdMech papoknak). Ez a kapu és annak stabilizált része vezetett a Lehetetlen Városba, amit szintén beépítettek ezzel a technológiával és így tudták főhadiszállásként használni az előrenyomulásban.
A Császár azért csüccsent a Trónra, mert miután Magnus - ámbár jó szándéktól vezérelve - hatalmas vörös faszával átlyukasztotta a Trónteremben álló webway kaput, így az állandóra kinyílt. Csupán az Aranytrónus akadályozta meg, hogy a kapun egyből át ne ömöljen a káosz. Szóval Császárunk azért csücsül ott, hogy ne boruljon meg a webway kapu és ne dőljön dugába az álma. De mivel kellett a segítség a túloldalon, kitalálták, hogy beáldoznak ezer pszit, hogy ideiglenesen kiváltsák a Császárt és odaát rendet tudjon rakni. Ez bevált, de ez már túl kevés volt, túl későn.
Long story short, továbbra is azért ül ott, hogy a kaput zárva tartsa a démonok elől és Terra (és vele a Birodalom) ne pusztuljon el.
A Császár eredete egyébként annak ellenére nem derül ki, hogy a könyv szerencsére sokat megmutatott az életéből. Az Anatéma elnevezés jó, végül is minden olyat megtestesít, amit a Káosz gyűlöl.
The strong eat, the weak are meat.
Nemrég volt meg a könyv, ennek ellenére nem így emlékeztem, de a te verziód logikusabb.
Az eredetével, mibenlétével nagyon tetszik ahogy bánnak. Egyrészt sokat elárulnak, de még mindíg viszonlyag keveset, másrészt arról is kiderül hogy az infó célja az őt hallgató aranypáncélos manipulálása volt, tehát simán lehet hamis - rád bízzák :-)
Ez az "unreliable narrative" kiváló választás ide.
Számomra egyébként az egész WH40K világban a Császár, mint borzasztó sötét és ironikus jelenség az egyik kedvencem.
Simán lehet, hogy már rég' nem is él (csak az Inkvizíció leplezi), vagy hogy az áldozatának semmi haszna/eredménye, de azért naponta gyilkolják le számára tízezrével(!) a psi-érzékenyeket. És ezt a lényt(?) hívják Istencsászárnak. :D
Jó nagy fuck you! az IRL vallásoknak, tetszik. :)
Non serviam
Köszönöm!!!
Pont erről szól.
Vagyis ezek szerint már csak szólt. A Dark imperium-ig :-P
A Császár igazából egy moonwalkingolós, formalinban lebegő Michael Jackson Napkirály, akiről azt hazudták hogy epic módon leszámolt a káosszal, miközben csak az ideáját tartja fenn a taunál jobban megbaszott twisted papsöpredék. Heresy az egész.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Hát, ha én írnám a lore-t, tuti kiderülne, hogy valami Káosz-báb... Akkor aztán lenne shitstorm.
Non serviam
én csak bebasztam és röhögök az egészen, amúgy cuki az univerzum :)
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=XTgfYSgh2FU
Choose your next words with excpetional care!
Surprising absolutely no one, Abaddon jön Vigillusra. Kiadják szép új figurának. Jön továbbá sok szép új Káosz modell, meg pár új Primaris, egy primaris VS chaos dobozt is kidobnak velük.
mindenféle primaris
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2019/02/LVOStudioP...
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2019/02/LVOStudioP...
új modellek a kissé elavult régiek helyett a Káosznak, nagyon szépek
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2019/01/NYOpendayR...
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2019/02/LVOStudioP...
szép új modellt kapnak az Obliteratorok is
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2019/02/LVOStudioP...
Venomcrawler demon engine, ez valami új
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2019/02/LVOStudioP...
ja igen, a lényeg lemaradt: Abaddon
(Mivel mindenki azzal szivatta őket, hogy mostanában csak Primaris hadnagyokat adnak ki, némi öniróniával kezelték a bejelentést :-) És hát végülis van ott egy primaris hadnagy: a Warmaster a tetemén tapos 3:-) )
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=bw9aZeejjA4
Ja igen, az a szép új Káosz sorcerer nem a régi sorcerer új modellje mint kiderült, hanem egy új fajta, ami "helps out Demons, and corrupts enemies around him" (?)
Gyönyörűek az új modellek, imádom azt a sok részletet, de gondolom horror lesz kifesteni őket. :D
The strong eat, the weak are meat.
Pont nem, az a vicces... időigényes, talán, de igazából sokkal könnyebb egy ilyet festeni, mert az éles határú vonalak, kiemelkedések, bizbaszok vezetik a kezed, plusz ezekkel jól néznek ki az egyszerűbb technikák is - alapszín, 1-2 bemosás, kis óvatos drybrush, és máris jól mutat.
Bizony!
A GW nagyon jól festhető modelleket gyárt. És egyre jobbakat.
Techpriest mesterrel és barátaival kipróbáltuk a Blackstone fortress-t, nagyon tetszik! Nem az egész játékra van még rálátásom (hogy ne lehessen megúnni, sok-sok eleme van és nem csak az egyes elemek változnak folyton, de egyes játékmódok elő se kerülnek egy rövidebb játéknál), de eddig zseniális.
Ha ránézel a felpakolt asztalra, állati bonyolultnak tűnik, de hamar kiderül, hogy villámgyors, pörgős játék.
rwurl=https://i.redd.it/gnasfz75izv11.jpg
A leggyakoribb játékmódban a mechanimus lényege két féle kockadobás összehangolása. Részint minden karakter dob valahány D6-tal, és elteszi magának a dobott kockákat. Pluszban lesz néhány közös kocka is amin osztozhat a többiekkel. A lehetséges akciók (mozgás keresgélés stb) mind valamilyen dobást igényelnek: pl. egy gyorsabb karakter léphet két mezőt, ha elhasználja egy legalább kettes dobását, egy lassabb, ha legalább négyest. Valószínűleg kevesebb 4-5-6 lesz mint ahány 2-3-4-5-6, így az utóbbinak kevesebb mozgásra lesz lehetősége egy körben. Más akcióknál dobni kell spéci kockákkal, és ilyen kockákat vehetsz a fenti dobásaid rááldozásával. Pl. amelyik fickóval én voltam, az közelharcban 4+-ért egy, 5+-ért kettő, 6-osért három támadást adhat le a lila kockával. Mert hogy három féle kocka van: a fehérrel kis, a lilával nagyobb, a kékkel még nagyobb eséllyel lehet sikeresen akciózni.
Szóval gazdálkodni kell a kör elején dobott eredményekkel, és azokkal részint garantált eredményeket venni, részint növelni más akciók esélyeit.
Minden karakter másban jó, illetve mindnek vannak extra képességei amiket csak ő tud, plusz vannak kalandonként egyszer használatos extrák is: ez utóbbiak picit cserélődnek, így más összetételű csapatban is előfordulhatnak ugyanazok, és fordítva.
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2018/11/Blackstone...
Kicsit olyan a játék, mintha felcuccolnánk a faluban felszereléssel, aztán lemennénk a labirintusba. Szobáról szobára járnánk amíg bírjuk, aztán visszakullognánk a faluba ha már nem, a sebeinket nyalogatni meg kereskedni a javakkal amiket odalent szereztünk.
Amikor új "szobába" nyitunk, kisorsoljuk mi vár bent.
A leggyakoribb, hogy harcolni kell valamikkel. Mindíg más és más random pályán. Változik hol van fedezék, vagy teljes takarás, változik milyen ellenfél csoportok vannak, hohgy hol vannak potenciális javak... Az ellenfelek erősítést kaphatnak ha kihaltak is, illetve nem is kötelező kiirtani őket (...csak sokat segít ha nem lőnek/ütnek/varázsolnak...), a lényeg hogy kijussunk a szoba kijáratainak egyikén - lehetőleg loottal együtt. Esetleg "XPvel". Megölt ellenfelek és más, szobánként és karakterenként változó feladatok esélyt adnak rá, hogy a karakter "inspirálódjon". Ekkor megfordítjuk a lapját, és a túloldali, előnyösebb statisztikákat, képességeket használhatjuk (kábé mintha szintet lépett volna).
Más szobákban más események várnak. Nekünk volt egy, amiben javakkal menekülő tolvajokat kellett lelőni: ha sikerült, inkasszáltunk, ha nem, elfutottak vele. Egy másikban összezáródó szobából kellett gyorsan kimenekülni a túloldalon. Olyan is volt, ahol csapda közepéből kellett javakat kikaparni: aki jól stratégiázott a kockákkal és jól dobott, gazdagodott, aki rosszul, az is, de csak sebekkel.
Elméletileg bármikor abba lehet hagyni a továbbnyomulást, és visszatérni a biztonságos révbe helyrejönni meg kereskedni, de a játék minden ilyen alkalommal kicsit nehezedik, illetve bizonyos számú nekifutásból meg kell oldani különben veszítünk. Mi annyira belefeledkeztünk a kalandozásba, hogy ránk szóltak: zár a hely, így ezt a részét nem tudom milyen: állítólag ez is változatos és izgalmas. Annyi dilemma máris látszik, hogy a javakat eladva erősödhetünk, de kellenek a végső győzelemhez is...
Tetszik, hogy egy-egy szoba öt-tíz perc, de magát a játékot addig lehet játszani ameddig csak rálérünk (...vagy ameddig meghal a csapat, vagy megnyeri :-) ). Így tényleg pörög. A nagyon változatos random faktorok miatt pedig nem hiszem hogy egyhamar repetitív lenne. Főleg hogy amit mi kipróbáltunk, elvileg még csak a játék egy kis része volt.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=upJrFUPO_3I
Van olyan HH könyv amit Calthi csatával foglalkozik? És ha igen akkor milyen minőségű? Remélem jó.
Ha már Calth. A Steamon hamarosan megjelenik a Betrayal of Calth című körökre osztott stratégiai játék. Lehet róla tudni valamit? Azért a Calthi csatából nem semmi játékot lehetne csinálni.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
A calthi csatát a Know No Fear (Dan Abnett) vezeti fel, ami már önmagában is egy remekmű. A csatával konkrét a Mark of Calth és a Betrayal at Calth című antológiák foglalkoznak. Az előbbi sok pici sztoriból és egy novellából áll, míg utóbbi két komolyabb novellában mutatja meg a Word Bearerek és az Ultramarines szemszögéből. A két novella - The Unburdened és a The Honoured - egyébként a szintén Betrayal at Calth címmel megjelent társasjáték kapcsán jelent anno meg és külön-külön is megvásárolhatóak voltak. Vagy még mindig azok.
The strong eat, the weak are meat.
Volt egy Betrayal at Calth asztali játéka a GWnek, remélem nem az alapján készül mert az nem volt túl nagy siker :-)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=lMJ4QVvKaAM
Amúgy a Horus heresy nagyon népszerű az asztali játékosok körében. Sokáig csak oldalágon voltak hozzá modellek meg szabályok, de az új GW hivatalosan is felkarolta, jelennek meg modellek, kiegészítők most már gyakran.
Azt mondják, nagyon jól kiegyensúlyozottak a seregek. Nagy cucc, mindenki space marine :-)
rwurl=https://spikeybits.com/wp-content/uploads/2014/01/P1050182.jpg
Lenné egy kérdésem. Bocsi ha összekeverem az ídőrendet nem vagyok benne biztos, DE....
Van az Armageddon nevű játék, amiben az orkok lerohanják az Armageddon bolygót és nem sokon múlik, hogy nem bukják el az emberek. A Horus Heresy előtt az Istencsászár a hadjárata során elfoglalja Ullanort az Orkok fő bolygóját, majd egyenesre dózerolják és az összes chapter felsorakozik.
Na most...
Armageddon az Ullanor? Csak átneveztek miután elfoglaltak?
Spoiler de leszarom :-)
-Igen, Armageddon, az Ullanor.
-Azért nem érted, mert értelmetlen:
-Armageddont találták ki előbb. Sokkal-sokkal előbb*. Ullanor sokkal később. Viszont előbb játszódnak az ottani történetek. Úgyhogy egy borzalom szar dramaturgiai csavarral kitalálták, hogy Armageddon nem azért fontos, mert a Sol szektor kapuja, hanem mert ez volt valaha a híres Ullanor, csak elteleportálták az egész bolygót...!
*A GW egyik legjobban sikerült húzása volt, még az ősidőkben kezdték, hogy a Warhammer (fantasy, és 40K) világának nagy sorsfordulóit lejátszatják a játékosokkal. Ha nagyon akartak egy adott végkifejletet, persze cinkelték a kockákat, akit vesztésre akartak kihozni annak erősen meredek volt a pálya... de előfordult hogy nem úgy alakult ahogy tervezték :-) Ilyenkor vagy átírták, hogy nemisúgyvoltazkérem, vagy szépen gerincet növesztettek az íróik és átírták a sztorit. A legjobb történetek így kerültek a 40Kba. Ha négyszáz/négyezer játékos sztorijait szitálod, abban azért több aranyat találsz, mint amit 1-2 önjelölt író összedob :-)
A 40K egyik első, és legnagyobb ilyen visszatérő hadszintere Armageddon, ami pár évente újra összeállt ötven-száz terepasztalon Nottinghamben, hogy eldőljön, kié lesz a bolygó :-) Ezeken a játékokon kapott ki Angron a Szürkéktől, Farkasoktól, és a többiektől, itt nőtte ki magát (kampány szintlépés rendszer volt warlordoknak :-) ) random warbossból minden idők orkjává Ghazghkhull Thraka, stb. De szép is volt...
Az új GW is meglátta ebben a fantáziát, csinált is nemrég próbaképpen egy kampányt világszerte, a nagy Ultragárdista VS Halálgárda összecsapásba lehetett beszállni Ultramar egyik rendszeréért, azzal a felhanggal, hogy a sztoriban ettől függ, ki szerzi azt meg. Mondjuk biztosra mentek, mert Imperium VS mindenki más alapon ment a kiértékelés, és hát háromból legaább két ember az Impérium valamilyen ágazatával játszik :-)
Most meg Vigillus van soron.
Armageddonról bővebben:
http://www.rewired.hu/content/warhammer-40000-vilaga-kokuszdiohejban-10-az-elso-armageddoni-haboru
http://www.rewired.hu/content/warhammer-40000-vilaga-kokuszdiohejban-11-masodik-armageddoni-haboru
http://www.rewired.hu/content/warhammer-40000-vilaga-kokuszdiohejban-12-harmadik-armageddoni-haboru
Boldog Valentin Napot minden Birodalmi Polgárnak! Ahogy a Fényességes Istencsászár szereti és óvja az emberiséget, úgy szeressétek ti kedveseteket 19.M3. - ban is!
rwurl=https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51874698_247595391243338...
rwurl=https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51848137_247595409243336...
rwurl=https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51973147_247595427910001...
rwurl=https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/52038610_247595418576669...
rwurl=https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51783697_247595401910004...
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Némi újdonság
https://www.warhammer-community.com/2019/02/15/15th-feb-new-models-games-and-funko-pop-at-the-new-york-toy-fairgw-homepage-post-3/
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2019/02/NYToyFair-...
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2019/02/NYToyFair-...
rwurl=https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2019/02/NYToyFair-...
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
Ez miez? Érdekelne.
rwurl=https://i.pinimg.com/originals/58/4b/fc/584bfcdb878c149d9fbfae365cbf1ee2...
rwurl=https://vignette.wikia.nocookie.net/vsbattles/images/e/e0/21d.gif
A Blackstone Fortress játékot hány embertől ajánlják? Gondolkodok a megvételén de max 3-an vagyunk csak.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Már 1 emberre is működik. Vannak ilyen táblázatok amin dobni lehet hogy hogyan viselkednek éppen az ellenfelek stb., ha nincs olyan ember, aki bevállalja az irányításukat. (Persze egy ravasz ember veszélyesebb tud lenni velük mint a random táblázat de ne aggódj önműködőben is izzadni fogsz :-) )
Inkább az a gáz ha kevesen szerzitek be, hogy nagyon drága...