Elmondom, miért vagy hülye: azért, mert azt teljesen jól látod, hogy az Acti-Blizz nyereséges volt tavaly, csak azt nem érted - vagy nem akarod megérteni -, hogy milyen üzenetet hordoz az, ha ennek ellenére átstrukturál, ráadásul így. 800 ember mehet új meló után nézni: esport managerek, community managerek, ilyen-olyan, a játékosközösség és a Blizzard közötti közvetlen kapcsolatért felelős emberek mennek a levesbe, miközben a cég fejlesztő jómunkásemberek után néz.
És még1x: mindezt úgy, hogy a beszámoló alapján egy kimagaslóan nyereséges éven vannak túl. Melyik cég csinál ilyet, az, amelyik független és minőségi játékokat akar fejleszteni, vagy az, amelyiket felülről vezérli a 100%-ig profitmaximalizálásra törekvő anyacég? És ez a pofátlanság, hogy egy ilyen blama után (ti. hogy a community manager előadta a nagyzsenit, elmondta, hogy hülyeség az Activision befolyását pedzegetni, aztán rá egy hónapra jól kirúgták a faszba az Activision által vezérelt átstrukturálás keretében) te még nekiállsz itt okoskodni ahelyett, hogy füledet-farkadat behúzva sunyítanál. Nope, már azt is leszarjuk, hogy itt a lényegi tárgyi bizonyíték arra, amit szajkózunk három hónapja, nem úgy van az, Atlantisz nem süllyed.
Hát elmész te az ostobaságaiddal együtt a jó fenébe (elsőre, másodjára, harmadjára és negyedjére is).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Teljesen logikusan hangzanak az érveid, de muszáj közben beszólni? Ha tárgyilagos maradsz, is leérvelted volna, csak így meg szítod a balhét. Igen, tudom, ő is beszólt. De mennyivel jobb lett volna ha visszatereled a dolgot a vita medrébe a veszekedés helyett... Mert hogy a legelején és a végén a beszólogatást ha levágod, nagyon jó amit írtál.
Nem érzem azt, hogy különösebben beszóltam volna azt követően, hogy csak érvek nélküli személyeskedést kaptam a megjegyzésemre. A beszólással együtt is nagyon jó, amit írtam, sőt, úgy még jobb. :D
Mindenhol ezt látom. Számotokra a világ vagy fekete vagy fehér... Nem tudtok úgy elmenni egymás kommentje mellett, hogy le ne köpnétek a másikat (nem kifejezetten Zaxx és Attiláról beszélek, de mondjuk most ez ékes példája). Ti ezt élvezitek? Olvasom az oldalt és minden kibaszott topicban ez megy. Nincs arany középút vagy nem tudtok úgy fogalmazni, hogy ne nyíljon egyből bicska a másik zsebében?
Fasznak olvaslak benneteket nem is tudom. Hja de mégis, annak reményében nyitom meg mindig a topicokat, hátha találok bennük valami érdemi információt a tárgyban. Aztán mindig csak a fröcsögés megy.
Hát, én őszintén bevallom, hogy ja: mit nem lehet élvezni azon, amikor a másik beszúr egy olyan zseniális fordulatot a beszélgetésbe, hogy "ha nem tetszik valami"? :D A gyulafirátóti sarki diszkóban sem hallasz ilyen badass faszaságokat, Attilából meg ugye ezek dőlni szoktak = megéri egy kicsit megpiszkálni a parazsat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
mondjuk az is furcsa, hogy 3 hónapja egyetlen centivel sincs több információ a diablo immortalról a bejelentéshez képest. semmi új skillt nem tettek ki, akármilyen bétákról nem is beszélve.
most ennyire ott van a zabszem a seggükben vagy eleve ez volt a terv?
diablo 3-nál legalább mintha a marketing gördülékenyebb lett volna ha jól emlékszem
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Érthető okokból nem akarják előtérbe tolni. Gyanítom, hogy a Diablo 4-ig, nem is nagyon fogják a nyugati közönség körében "népszerűsíteni". Ha abból meg egyáltalán lesz valami.
Joda írta: A wowban a megjelenese ota folyamatosan van content pipeline evekre elore. Nem teljesen ertem miert kene Call of Warcraftnak nevezni, mikor vilag eleteben igy mukodott a wow mar masfel evtizede.
És kb. így is nézett ki másfél évtizede is.
(Ja nem. Widescreen support+dx 12 2005 óta én kérek elnézést :D )
de ezzel a halálos kussolással csak az önnön beégetésük fájdalmát lehet jobban érezni.
rwurl=https://youtu.be/brdLMV01lmc
vissza rohannak lobogó pöccsel, ahelyett hogy az ajtóra kenődés után lenyomták volna a kilincset és besétálnak
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Nem ezzel a nyomorult Diablo Immortallal van a baj, hanem azzal, hogy láthatóan nem tudnak mit kezdeni a Diablo hagyományos verziójával. Már a 3 se indult valami fényesen a totál elbaltázott real money AH-val meg a többivel, évekbe telt mire kipofozták, és végül is most már egy tök jó játék lett. A Diablo 4-gyel meg nem haladnak, de ott meg az okozhatja a problémákat (persze csak feltételezés meg pletyka ez is), hogy el akarják dobni az izometrikus nézetet és TPS-re váltanak. A pletykák szerint Sebastian Stępieńt - aki ehhez a műfajhoz ért - a Diablo 4-hez vették fel. Másfél hónapja. Szóval még jó ideig várhatunk rá.
A rajzfilmes stílus szerencsére megmaradt, de maga a grafika rengeteget fejlődött. Az ominózus South Parkban látható modellek már rég a múlté például. Majd nyáron össze lehet vetni a régit az aktuálissal.
a wow (meg úgy eleve a blizzard) sosem akart fotorealisztikus grafikát. és épp ez az egyik erősségük. hogy meseszerű a kinézet mégis magával ragadó mert egységes egészet képez amibe minden beleillik, a user interface utolsó gombja és ikonja is.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Ok. Helyesbítek. Magához képest fejlődött, csak a kor színvonalához képest avíttas. De nyilván, ha nem limitáció , hanem design oka van az más. Csak ugye ott vannak a rendermoviek amik megalapozzák a hangulatot, az ingame graf meg.. Én azt hittem technikai limitációk miatt volt rajzfilmszerű grafja a Warcraft vonalnak, mert azt könnyebb volt minőségire megcsinálni. De ugye a SC széria már inkább a fotoreal vonal és működik. Viszont abban is van valami, hogyha változtatnának az alapvető designon, rajzfilm stílus helyett fotoreal irányba lehet, hogy több playert veszítenének, mint amennyit nyernének a másik oldallal.
(Hogy őszinte legyek én mindig úgy láttam a WoW-ot, hogy a grafika nem számít. Nem pedig úgy, hogy a rajzfilmgrafika tök jó. :D )
Az a baj a fotoreal MMO-kkal, hogy pokoli gyorsan avul el a grafikájuk. Amikor megjelent az EverQuest 2, akkor mindenki le volt döbbenve, hogy milyen jól néz ki. Ha viszont ma nézünk rá már csúnyának és porosnak tűnik. A WoW-ot szép csendben fejlesztgetik, ügyelve hogy megmaradjon a stílus, de tartsa a szintet amennyire csak lehet. A WoW-val más baj van, ami feltétlenül az aktuális content vagy gameplay.
Hogy őszinte legyek én mindig úgy láttam a WoW-ot, hogy a grafika nem számít. Nem pedig úgy, hogy a rajzfilmgrafika tök jó. :D
valahol a kettő között van.
jöttek (és mentek) nagyon szép csillivilli és szexi mmorpg-k (aion pl) amik a fasza grafikán (és az 1001 féle waifu 10 éves fiúk nedves álomnőin) kívül mást nem nagyon tudott felmutatni.
a szépség belülről fakad
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
igen, ezen én is sokat gondolkodom, hogy mi a wow betegsége. talán túlnőtte már magát. nem hinném hogy a fejlesztés korai stádiumában gondolták volna hogy még 15 év múlva is aktív lesz.
nem tudom a többi ős mmorpg-nek hogy van meg ez az íve, talán ők is hasonló tünetektől szenvednek.
egyszerűen túl nagy, egy hatalmas mammut ami roskadozik a saját súlya alatt.
aztán lehet persze, hogy valami korszakalkotó ötletekkel fel lehetne frissíteni a játékot, de ahogy látom ez nem nagyon akar bekövetkezni
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
A problémák gyökerében az rejlik meg, hogy nem tud olyan ütemben becsábítani új játékosokat, mint amilyen ütemben veszti el a régieket. Ki tudja? Ha a klánom feloszlana, lehet hogy én is abbahagynám. :S És öreg már, nagyon öreg. Szeretem meg minden, de végül is csak egy videójáték, aminek azért megvan a maga életciklusa. Nem lehet tőle elvárni, hogy 100 évig a csúcson legyen. A Blizzardnak meg igenis az lenne a dolga, hogy kitaláljon valami új és paradigmaváltó dolgot, mert bármennyire is jópofa a HS meg az OW, azért lássuk be, ezeknél azért többre lenne képes a Blizzard. Az Apple párhuzamnál tartva, azoktól is azt várják, hogy na! most mutatnak valami extrát a keynote-on. Aztán mégse. Remélem, a Blizzard nem annyira vak, hogy ne lássa be, innováció nélkül hamar elbúcsúzhatnak a nagy létől. (Vagy nézzenek be ide az okosságért, iránymutatásért.)
amennyire én meg tudom ítélni, nem lesz itt már megváltás a blizz számára. nem azt mondom hogy holnap lehúzzák a rolót, de már túl vannak a fénykorukon. szépen szét fog darabjaira hullani az egész. elaprózodnak a tehetségek és az ötletek, vagy lemorzsolódnak és átmennek máshova ahol szintén csak szépen elhalványulnak.
a hs ow hots jó játékokok, de csak fasza másolatok, nincs benne a saját ötletük, mint amilyet a wow, sc és diablo hozott anno.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Én egyáltalán nem látom ilyen borúsnak a helyzetet, mert tény és való, hogy láttunk már nagy cégeket eltűnni vagy elszürkülni, de vannak pozitív példák is, mint a Disney vagy az Apple, akik annak ellenére tudtak megújulni, hogy már minden szakértő eltemette őket egyszer. Vérfrissítés kell meg új ötletek, nézőpontok. Nem hiszem, hogy a pénz jelentené jelenleg a szűk keresztmetszetet.
hogy felvettek meg felvesznek egy csomó fejlesztőt
Ennek nagyon örülök, de konkrétan 3 éve nem adtak ki új dolgot. Overwatchnál akkora lendülettel csaptak bele, hogy "Minden hónapban újdonságok, új játékmódok, térképek!" ez most arra a szintre redukálódott, hogy vannak ezek a "ünnepek" ahol beraknak pár új skint és ennyi. Blizzcon alkalmával bejelentenek egy új hőst. Starcraft 2, 3 éve jött ki az utolsó kiegészítő, szintén csak skinek. Diablo 3 utolsó kiegészítője 5 (!!!) éve jelent meg, azóta semmi. World of Warcraft kiegek meg lassan CTRL+C, CTRL+V szintjén vannak. Már nem is erőltetik meg magukat (Allied Races, ami a játék megjelenése óta várt trollokat és kultiranokat még mindig nem hozta el, ennek már fél éve). Röhej az egész szituáció.
Persze lehet védeni, hogy Blizzard anno szintén sokáig csinált egy-egy játékot. Lehet a következő AAA-s játékuk ismét minden díjat elvisz és GOTY lesz, de kétlem...
Eközben Rainbow Six Siege: negyedik événél jár, jön az új térkép minden második hónapban 2 új karakterrel... Rendben, aláírom ott van Season Pass, de minden megszerezhető ingyen. Még annak is több értelme van mint ennek a látványos szenvedésnek amit a mikrotranzakciókkal, műbalhékkal (lásd ha nincs hír Overwatchban akkor bejelentik hogy az egyik karakter meleg és felrobban a net) művelnek...
Bármi előfordulhat, meg annak az ellenkezője is. Nem látok bele a Blizzard lapjaiba, egy frissen kirúgott alkalmazott meg nyilván nem fogja álomcégnek nevezni azt a helyet, ahol épp útilaput kötöttek a talpára. A csend a legnyomasztóbb és a legfrusztrálóbb az egészben. Ha legalább mutatnának valamit, akkor talán elhallgatatnák a károgókat, de mintha ez se érdekelné őket. Vagy pokoli magabiztosak, vagy leszarják a hype-olást, és csak akkor jelentenek be valamit, ha az kész van. Vagy haldoklik a Blizzard, és fejlesztés helyett inkább most is kokóznak, röhögcsélnek.
Engem igazából annyira nem is érdekel ez a dolog, csak a WoW-ot sajnálnám egy kicsit, mert annak szerintem nincs alternatívája, de túlélném. A szex, az ital és a rock'n'roll még mindig épp elég örömet tud okozni nekem. :D
A szöveg akkor is nagyjából ugyanaz volt, mint most, csak akkor Morhaime mondta, nem Brack. Akkor is utcára raktak egy csomó embert, de a fejlesztőket békén hagyták. Most meg nem hogy békén hagyják őket, de még plusz erőforrásokat is kapnak. Ezért nem kell mindent a status quo-ból extrapolálni. Majd kiderül, hogy mi lesz. Egyébként is, mindjárt itt a tavasz.
I also want to emphasize that we remain committed to shipping multiple games this year, and that our development teams in particular remain largely unaffected by today's announcement. We're continuing to develop, iterate, and polish Blizzard DOTA, Diablo III, StarCraft II: Heart of the Swarm, World of Warcraft: Mists of Pandaria, as well as other, unannounced projects. We'll have exciting news to share in the coming weeks regarding Diablo III's release date, and will soon be holding a private media event to showcase the latest work on Mists of Pandaria. It goes without saying that we're working hard to get all of these games in your hands as soon as possible.
Vagy mint ahogy a mostanában szintén csak eredeti ötletekkel jelentkező Bethesda tette az új Elder Scrolls-zal. Világos, hogy a Blizzard fullosan benézte ezt a Diablo Immortal dolgot, de már kaptak érte épp eleget.
Elmondom, miért vagy hülye: azért, mert azt teljesen jól látod, hogy az Acti-Blizz nyereséges volt tavaly, csak azt nem érted - vagy nem akarod megérteni -, hogy milyen üzenetet hordoz az, ha ennek ellenére átstrukturál, ráadásul így. 800 ember mehet új meló után nézni: esport managerek, community managerek, ilyen-olyan, a játékosközösség és a Blizzard közötti közvetlen kapcsolatért felelős emberek mennek a levesbe, miközben a cég fejlesztő jómunkásemberek után néz.
És még1x: mindezt úgy, hogy a beszámoló alapján egy kimagaslóan nyereséges éven vannak túl. Melyik cég csinál ilyet, az, amelyik független és minőségi játékokat akar fejleszteni, vagy az, amelyiket felülről vezérli a 100%-ig profitmaximalizálásra törekvő anyacég? És ez a pofátlanság, hogy egy ilyen blama után (ti. hogy a community manager előadta a nagyzsenit, elmondta, hogy hülyeség az Activision befolyását pedzegetni, aztán rá egy hónapra jól kirúgták a faszba az Activision által vezérelt átstrukturálás keretében) te még nekiállsz itt okoskodni ahelyett, hogy füledet-farkadat behúzva sunyítanál. Nope, már azt is leszarjuk, hogy itt a lényegi tárgyi bizonyíték arra, amit szajkózunk három hónapja, nem úgy van az, Atlantisz nem süllyed.
Hát elmész te az ostobaságaiddal együtt a jó fenébe (elsőre, másodjára, harmadjára és negyedjére is).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Teljesen logikusan hangzanak az érveid, de muszáj közben beszólni? Ha tárgyilagos maradsz, is leérvelted volna, csak így meg szítod a balhét. Igen, tudom, ő is beszólt. De mennyivel jobb lett volna ha visszatereled a dolgot a vita medrébe a veszekedés helyett... Mert hogy a legelején és a végén a beszólogatást ha levágod, nagyon jó amit írtál.
Nyugodtan bekaphatod a faszomat, ha nem tetszik valami.
/thread
:DD
Nem érzem azt, hogy különösebben beszóltam volna azt követően, hogy csak érvek nélküli személyeskedést kaptam a megjegyzésemre. A beszólással együtt is nagyon jó, amit írtam, sőt, úgy még jobb. :D
Szerk: A múlt az meg ugye "kísért". :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mindenhol ezt látom. Számotokra a világ vagy fekete vagy fehér... Nem tudtok úgy elmenni egymás kommentje mellett, hogy le ne köpnétek a másikat (nem kifejezetten Zaxx és Attiláról beszélek, de mondjuk most ez ékes példája). Ti ezt élvezitek? Olvasom az oldalt és minden kibaszott topicban ez megy. Nincs arany középút vagy nem tudtok úgy fogalmazni, hogy ne nyíljon egyből bicska a másik zsebében?
Fasznak olvaslak benneteket nem is tudom. Hja de mégis, annak reményében nyitom meg mindig a topicokat, hátha találok bennük valami érdemi információt a tárgyban. Aztán mindig csak a fröcsögés megy.
Hát, én őszintén bevallom, hogy ja: mit nem lehet élvezni azon, amikor a másik beszúr egy olyan zseniális fordulatot a beszélgetésbe, hogy "ha nem tetszik valami"? :D A gyulafirátóti sarki diszkóban sem hallasz ilyen badass faszaságokat, Attilából meg ugye ezek dőlni szoktak = megéri egy kicsit megpiszkálni a parazsat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
mondjuk az is furcsa, hogy 3 hónapja egyetlen centivel sincs több információ a diablo immortalról a bejelentéshez képest. semmi új skillt nem tettek ki, akármilyen bétákról nem is beszélve.
most ennyire ott van a zabszem a seggükben vagy eleve ez volt a terv?
diablo 3-nál legalább mintha a marketing gördülékenyebb lett volna ha jól emlékszem
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Az érdekes pl., hogy a beszámolóban azt írják, 2019-ben nem jön új termék Blizzard-oldalról. Lehet, hogy jegelve lett a Diablo mobilda?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Érthető okokból nem akarják előtérbe tolni. Gyanítom, hogy a Diablo 4-ig, nem is nagyon fogják a nyugati közönség körében "népszerűsíteni". Ha abból meg egyáltalán lesz valami.
És kb. így is nézett ki másfél évtizede is.
(Ja nem. Widescreen support+dx 12 2005 óta én kérek elnézést :D )
rwurl=https://www.pcgamesn.com/wp-content/uploads/legacy/south_park_wow.jpg
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
de ezzel a halálos kussolással csak az önnön beégetésük fájdalmát lehet jobban érezni.
rwurl=https://youtu.be/brdLMV01lmc
vissza rohannak lobogó pöccsel, ahelyett hogy az ajtóra kenődés után lenyomták volna a kilincset és besétálnak
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Azért a pandaria óta belerakott modellek, textúrák, környezet ennél jóval szebb :-D
Nem ezzel a nyomorult Diablo Immortallal van a baj, hanem azzal, hogy láthatóan nem tudnak mit kezdeni a Diablo hagyományos verziójával. Már a 3 se indult valami fényesen a totál elbaltázott real money AH-val meg a többivel, évekbe telt mire kipofozták, és végül is most már egy tök jó játék lett. A Diablo 4-gyel meg nem haladnak, de ott meg az okozhatja a problémákat (persze csak feltételezés meg pletyka ez is), hogy el akarják dobni az izometrikus nézetet és TPS-re váltanak. A pletykák szerint Sebastian Stępieńt - aki ehhez a műfajhoz ért - a Diablo 4-hez vették fel. Másfél hónapja. Szóval még jó ideig várhatunk rá.
A rajzfilmes stílus szerencsére megmaradt, de maga a grafika rengeteget fejlődött. Az ominózus South Parkban látható modellek már rég a múlté például. Majd nyáron össze lehet vetni a régit az aktuálissal.
a wow (meg úgy eleve a blizzard) sosem akart fotorealisztikus grafikát. és épp ez az egyik erősségük. hogy meseszerű a kinézet mégis magával ragadó mert egységes egészet képez amibe minden beleillik, a user interface utolsó gombja és ikonja is.
itt meg egy kis videó arról, hogy mi fejlődött az évek alatt.
rwurl=https://youtu.be/j8tAa-MsNjY
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Ok. Helyesbítek. Magához képest fejlődött, csak a kor színvonalához képest avíttas. De nyilván, ha nem limitáció , hanem design oka van az más. Csak ugye ott vannak a rendermoviek amik megalapozzák a hangulatot, az ingame graf meg.. Én azt hittem technikai limitációk miatt volt rajzfilmszerű grafja a Warcraft vonalnak, mert azt könnyebb volt minőségire megcsinálni. De ugye a SC széria már inkább a fotoreal vonal és működik. Viszont abban is van valami, hogyha változtatnának az alapvető designon, rajzfilm stílus helyett fotoreal irányba lehet, hogy több playert veszítenének, mint amennyit nyernének a másik oldallal.
(Hogy őszinte legyek én mindig úgy láttam a WoW-ot, hogy a grafika nem számít. Nem pedig úgy, hogy a rajzfilmgrafika tök jó. :D )
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Az a baj a fotoreal MMO-kkal, hogy pokoli gyorsan avul el a grafikájuk. Amikor megjelent az EverQuest 2, akkor mindenki le volt döbbenve, hogy milyen jól néz ki. Ha viszont ma nézünk rá már csúnyának és porosnak tűnik. A WoW-ot szép csendben fejlesztgetik, ügyelve hogy megmaradjon a stílus, de tartsa a szintet amennyire csak lehet. A WoW-val más baj van, ami feltétlenül az aktuális content vagy gameplay.
valahol a kettő között van.
jöttek (és mentek) nagyon szép csillivilli és szexi mmorpg-k (aion pl) amik a fasza grafikán (és az 1001 féle waifu 10 éves fiúk nedves álomnőin) kívül mást nem nagyon tudott felmutatni.
a szépség belülről fakad
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
igen, ezen én is sokat gondolkodom, hogy mi a wow betegsége. talán túlnőtte már magát. nem hinném hogy a fejlesztés korai stádiumában gondolták volna hogy még 15 év múlva is aktív lesz.
nem tudom a többi ős mmorpg-nek hogy van meg ez az íve, talán ők is hasonló tünetektől szenvednek.
egyszerűen túl nagy, egy hatalmas mammut ami roskadozik a saját súlya alatt.
aztán lehet persze, hogy valami korszakalkotó ötletekkel fel lehetne frissíteni a játékot, de ahogy látom ez nem nagyon akar bekövetkezni
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
A problémák gyökerében az rejlik meg, hogy nem tud olyan ütemben becsábítani új játékosokat, mint amilyen ütemben veszti el a régieket. Ki tudja? Ha a klánom feloszlana, lehet hogy én is abbahagynám. :S És öreg már, nagyon öreg. Szeretem meg minden, de végül is csak egy videójáték, aminek azért megvan a maga életciklusa. Nem lehet tőle elvárni, hogy 100 évig a csúcson legyen. A Blizzardnak meg igenis az lenne a dolga, hogy kitaláljon valami új és paradigmaváltó dolgot, mert bármennyire is jópofa a HS meg az OW, azért lássuk be, ezeknél azért többre lenne képes a Blizzard. Az Apple párhuzamnál tartva, azoktól is azt várják, hogy na! most mutatnak valami extrát a keynote-on. Aztán mégse. Remélem, a Blizzard nem annyira vak, hogy ne lássa be, innováció nélkül hamar elbúcsúzhatnak a nagy létől. (Vagy nézzenek be ide az okosságért, iránymutatásért.)
amennyire én meg tudom ítélni, nem lesz itt már megváltás a blizz számára. nem azt mondom hogy holnap lehúzzák a rolót, de már túl vannak a fénykorukon. szépen szét fog darabjaira hullani az egész. elaprózodnak a tehetségek és az ötletek, vagy lemorzsolódnak és átmennek máshova ahol szintén csak szépen elhalványulnak.
a hs ow hots jó játékokok, de csak fasza másolatok, nincs benne a saját ötletük, mint amilyet a wow, sc és diablo hozott anno.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Mondjuk a WoW-nak kell, hogy legyenek olyan értékei ami miatt 15 éve játsszák havidíjas modelben, mégha kevesebben is mint fénykorában.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Én egyáltalán nem látom ilyen borúsnak a helyzetet, mert tény és való, hogy láttunk már nagy cégeket eltűnni vagy elszürkülni, de vannak pozitív példák is, mint a Disney vagy az Apple, akik annak ellenére tudtak megújulni, hogy már minden szakértő eltemette őket egyszer. Vérfrissítés kell meg új ötletek, nézőpontok. Nem hiszem, hogy a pénz jelentené jelenleg a szűk keresztmetszetet.
Az nem Blizzard termék, hanem külsős. :D
Ennek nagyon örülök, de konkrétan 3 éve nem adtak ki új dolgot. Overwatchnál akkora lendülettel csaptak bele, hogy "Minden hónapban újdonságok, új játékmódok, térképek!" ez most arra a szintre redukálódott, hogy vannak ezek a "ünnepek" ahol beraknak pár új skint és ennyi. Blizzcon alkalmával bejelentenek egy új hőst. Starcraft 2, 3 éve jött ki az utolsó kiegészítő, szintén csak skinek. Diablo 3 utolsó kiegészítője 5 (!!!) éve jelent meg, azóta semmi. World of Warcraft kiegek meg lassan CTRL+C, CTRL+V szintjén vannak. Már nem is erőltetik meg magukat (Allied Races, ami a játék megjelenése óta várt trollokat és kultiranokat még mindig nem hozta el, ennek már fél éve). Röhej az egész szituáció.
Persze lehet védeni, hogy Blizzard anno szintén sokáig csinált egy-egy játékot. Lehet a következő AAA-s játékuk ismét minden díjat elvisz és GOTY lesz, de kétlem...
Eközben Rainbow Six Siege: negyedik événél jár, jön az új térkép minden második hónapban 2 új karakterrel... Rendben, aláírom ott van Season Pass, de minden megszerezhető ingyen. Még annak is több értelme van mint ennek a látványos szenvedésnek amit a mikrotranzakciókkal, műbalhékkal (lásd ha nincs hír Overwatchban akkor bejelentik hogy az egyik karakter meleg és felrobban a net) művelnek...
Bármi előfordulhat, meg annak az ellenkezője is. Nem látok bele a Blizzard lapjaiba, egy frissen kirúgott alkalmazott meg nyilván nem fogja álomcégnek nevezni azt a helyet, ahol épp útilaput kötöttek a talpára. A csend a legnyomasztóbb és a legfrusztrálóbb az egészben. Ha legalább mutatnának valamit, akkor talán elhallgatatnák a károgókat, de mintha ez se érdekelné őket. Vagy pokoli magabiztosak, vagy leszarják a hype-olást, és csak akkor jelentenek be valamit, ha az kész van. Vagy haldoklik a Blizzard, és fejlesztés helyett inkább most is kokóznak, röhögcsélnek.
Engem igazából annyira nem is érdekel ez a dolog, csak a WoW-ot sajnálnám egy kicsit, mert annak szerintem nincs alternatívája, de túlélném. A szex, az ital és a rock'n'roll még mindig épp elég örömet tud okozni nekem. :D
Egy kis adalék a Blizzard arany éveiből. Akkor csak a Blizzardtól 600 embert rúgtak ki.
https://www.engadget.com/2012/02/29/blizzard-laying-off-600-staff-globally/?guccounter=1&guce_referrer_us=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_cs=blDB8iqEhW0hHSM3lvFsjw
A szöveg akkor is nagyjából ugyanaz volt, mint most, csak akkor Morhaime mondta, nem Brack. Akkor is utcára raktak egy csomó embert, de a fejlesztőket békén hagyták. Most meg nem hogy békén hagyják őket, de még plusz erőforrásokat is kapnak. Ezért nem kell mindent a status quo-ból extrapolálni. Majd kiderül, hogy mi lesz. Egyébként is, mindjárt itt a tavasz.
Ez ez. Egész Blizzcon telefonos dolgot letojta volna mindenki, ha egy teasert bedobnak mint anno a Nintendo is tette.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=nFbDmTjS_MI
És én nem veszek fel millió dollárokat ezért mint egyesek a cégnél. :D :D
Vagy mint ahogy a mostanában szintén csak eredeti ötletekkel jelentkező Bethesda tette az új Elder Scrolls-zal. Világos, hogy a Blizzard fullosan benézte ezt a Diablo Immortal dolgot, de már kaptak érte épp eleget.