Nem tom, mi a relevánsan pozitív a WoW-ban manapság: ahogy néztem, az új kieget a közönség jelentős többsége utálja, mint a szart, maga a játék a műfajjal együtt meg iszonyúan elavult már (és a retró móddal még elavultabb lesz :D).
Egyébként meg én részben Jodával értek egyet: a napnál is világosabb, hogy a Blizzardot át kell strukturálni, mert a cég az utóbbi időben nem több egy nagyra nőtt viccnél, csak én ezt a munkát nem merném a Activisionre bízni. Nagyon remélem, hogy ami most történik, nem külső nyomásra történik, hanem szimplán csak az új CEO tudja, hogy mit csinál. Ha az egyik cég belenyúl a másikba, az elsülhet nagyon jól is, csak ugye nem kéne belenyúlni a Blizzard kultúrájába.
Pl. amit a Bethesda csinált az id Software-rel, azért sült el nagyon jól, mert a cég működését úgy változtatták meg, hogy mai körülmények között legyen képes arra, amit a 90-es években és a 2000-es évek elején csinált. Ott most 3 évente kihoznak egy játékot, a többi IP-t meg outsource-olják és max besegítenek technológiai (Wolfenstein) vagy design (Quake Champions) oldalról. Ezt meg azért tudják megcsinálni, mert a Bethesda kitömte őket pénzzel és egy biztonságosabb, belső kapcsolati hálóval, ami azt eredményezte, hogy:
- Személyi kérdésekben egyről a kettőre lehetett lépni, így aki már annyira nem volt lelkes, nincs ott, aki nem volt mesteri designer, már nem tölt be kreatív pozíciót (pl. Tim Willits üzleti és marketingszempontból vezeti a stúdiót jelenleg dizájnerkedés helyett, és lám, az előbbiben pont kurva jó), és fel lehetett venni egy csomó tehetséges, új arcot, nőhetett a cég.
- Nem kell külső kiadókkal üzletelgetni, így egy Activision már nem tudja lehúzni őket és gallyra vágni az outsource-olt projecteket (emlékszik még valaki a Wolf 2009-re?).
- Eközben megmaradt a teljes kreatív kontroll, az id önállóan cselekszik, de a Bethesdán belül.
Valami hasonlót kéne csinálni a Blizzarddal is, csak annyira más a cég jelenlegi helyzete (eleve óriáscég, nincs hova nőni, és náluk pont a pénznyomda korszaknak kezd látszani a vége), hogy kérdés, van-e tovább innen.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nekem meg marhára nem volt mindig instant egy-két éve sem. Nem volt lassú más játékokhoz képest, de kellett várnom egy perc fölött is gyakran. Meg ugye attól, hogy betett valahova, még nem biztos, hogy teljes volt a csapat, vagy elindult úgy a meccs.
Csak hogy legyen itt valami kis pozitív is: most az elmúlt egy hétben, lázas betegség okán felraktam egy WoW 1.12 klienst, felcsattantam a jelenlegi legnagyobb privát szeróra (csúcsidőben stabil 9000 player) és elkezdtem felhúzni egy tauren druidát - az volt egy kicsit több, mint 10 éve is az első és egyben fő karakterem. Elképesztő élmény!!! :) Minden hibátlanul működik, 0 bug, 0 lag, a közösség szuper a játék pedig pont annyira kiváló mint ahogyan emlékeztem rá. Ráadásul külön jópofa, mert ez egy úgynevezett progressive server, ami azt jelenti hogy ugyan egy 1.12-es verziójú klienssel csatlakozom, de magán a szerveren az 1.8-as verzió fut és szépen szakaszosan adagolják a contentet, az eredetihez hasonló ütem szerint. Így hogy ha valakinek anno valami kimaradt (mint nekem is, aki nem sokkal Naxx után kezdtem), az most könnyedén pótolhat. Ha valakit érdekel, privátban szívesen átdobom a szerver honlapját. (Ide inkább nem írom, mert gondolom ez is piracynak minősül - annak ellenére hogy a birtokomban van az eredeti dobozos kiadás.)
Na, bocsi a megszakításért, mehet is tovább a csoportos hergelődés! Én addig tolok inkább egy jó kis SFK runt. ;)
Ráadásul külön jópofa, mert ez egy úgynevezett progressive server, ami azt jelenti hogy ugyan egy 1.12-es verziójú klienssel csatlakozom, de magán a szerveren az 1.8-as verzió fut és szépen szakaszosan adagolják a contentet, az eredetihez hasonló ütem szerint.
Jogos! :D A könnyedén alatt inkább itt azt értettem, hogy egyáltalán a lehetősége annak, hogy lásd/megéld ezeket a régi, igazán klasszikus kontenteket, az adott, könnyen elérhető.
Meg ami nekem még nagyon nagy dolog újra átélni az maga a szintezés, instába mászkálás (nincs LFG system, sőt, még a meeting stone-ok se úgy működnek, ahogy a BC-től kezdve!), a world PvP, a gearelődés, a küldik bogarászása - nincs semmi hint a minimapon -, partyt keresni hogy egy komolyabb küldisorozat utolsó részét megcsináljátok/egy world elite-et lenyomjatok. Nincs még phasing sem, tehát tényleg az van hogy mész Barrensen és úton útfélen beleszaladsz valakibe. Szóval ez az egész "raw" WoW élmény, amire itt is sokan írták a retail Classic bejelentésekor hogy "jajj, csak az emlékek az idővel megszépülnek, ma már senki sem csinálná ezeket a szopásokat önszántábóóóól..." - hát én viszont most valami marhára élvezem! Gyakorlatilag úgy játszom, hogy végig fülig ér a szám. :)
"raw" WoW élmény, amire itt is sokan írták a retail Classic bejelentésekor hogy "jajj, csak az emlékek az idővel megszépülnek, ma már senki sem csinálná ezeket a szopásokat önszántábóóóól..."
Most így hasból: nem joda volt? Ő amúgy is pikkel mindenre ami régi :DDD
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Nagy generálban igaz is. Nem pikkelek rá, ezerszer jobb élmény volt viszont a mai játékosok nagyrésze bőven elfelejtette már milyen volt amikor playedbe volt 1 hónap 60-ra jutni. Mostmár azon sírnak ha 5 nap played felhúzni egy karaktert 0ról 120ra... :D Lehet vele vitatkozni, de attól még sajnos igaz. Egy kis réteg persze fogja aktívan tolni, én is meg fogom nézni, de legalább 80%-a az embereknek akik classic miatt sírtak egyáltalán nem játszott vele. Már TBC és WotLK is "streamline"-olva volt és a tömeg nagyja kb ott kezdett.
Továbbra is tartom, hogy a kétszáz millió követelmény mindenhova, resist gear hetekig farmolása, meg úgy generálban a minden farmolása, kétszáz millió poti beszerzése raidre (én legalábbis vért hugyoztam annó main tankként) nosztalgikus fun volt, de nem olyan amit visszasírnék. :D Meg ott van az is, hogy az akkori bossok AKKOR nehezek voltak többnyire, de mostani wowos csak körbe fogja röhögni, mert szinte semmi mechanika nem volt.
De ne legyen igazam és legyen nagy siker, ha lesz olyan akinek azt az élményt adja amit nekem 13 éve akkor yay.
Blizzard központban eközben:
-Hogyan tegyük izgalmasabbá az a Overwatch sztoriját?
-Leplezzük le, hogy az egyik fő karakter meleg!
-Dehát uram! 2019et írunk... Ez miért lenne hihetetlen csavar? Nem beszélve, hogy ezt már két éve eljátszott!
-Nem érdekel! Több meleg karakter háttérsztori = nagyobb játékos szám!
Szeretném jelezni, hogy nem a melegekkel van bajom. Van több ismerősöm is. Csak röhejes, hogy ezzel próbálják felkavarni a játék körüli állóvizet...
Honestly...I can't tell you the hours of sleep I've lost from thinking about who my video game characters like to have sex with. Thank you Blizzard for daring to take on the REAL issues gamers care about. This is why your company is doing so well and, I have no doubt!
Foleg, hogy mar ket eve is mondtak, hogy tobb meleg karakter is van az overwatch rosterben. Nem ujkeletu dolog es nem is most kitalalt alloviz felkavaras. =/
+1
Drotaknak is szerintem azért élmény, mert most éli át először.
Meg ki tudja mennyire szerverhűek az ottani beállítások (xp szerzés, pénz miegymás tekintetében) láttam olyan custom szervereket ahol kb frissen gyártotta karikkal mentek "illi pengét" farmolni.
de tételezzük fel, mindenben megegyezik az eredetivel. elsőre nekem is fun volt, felfedezni az egészet, nem készen kaptuk mint most, ezer moddal csak a nyilat követve és full youtube guideokkal. egy új "világ" volt amit meg kellett ismerni, fel kellett fedezni.
pl. először nem vágtam a druidnak miért csak fél óránként volt lehetősége rezzelni, míg a priestek vég nélkül tudták feltámasztani a hullákat.
meg mikor a night elf kezdőzónáig kiteoltak egy hordás npc őrt, két 30-as karakter! (akkor voltam kb lvl 11)
ezek mind egyszeri és megismételhetetlen élmények. akkor jó volt, de ahogy Joda is mondja most nem farmolnék hetekig egy 60%os mountért. stb.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
A teljes "szívás" részét én sem most élem át először, 60-at még én is a vanilla alatt értem el. Csak pont kezdődött a Dark Portal event, mire megütöttem a 60-at, így nekem a vanilla endgame teljesen kimaradt.
Természetesen teljesen Blizz-like a server... :)
És egyetértek hogy ezek alapból egyszeri és megismételhetetlen dolgok, mármint a szintezés meg a többi velejáró. De egyrészt már annyi idő eltelt, hogy rengeteg mindent elfelejtettem, másrészt én anno összesen 2 karit húztam fel teljes WoW-os pályafutásom alatt (Vanilla + BC), szóval még így is rengeteg terület/küldetés/dungeon van amit nem láttam anno.
De ez mind mindegy is, mert lassan megy lefelé a lázam az meg kizárt dolog hogy egészségesen több száz órákat basszak el az életemből egy hülye játékra. :D De ebben a pár napban nagyon-nagyon jó volt egy kicsit teli szájjal vigyorogva nosztalgiázni. :)
De ez mind mindegy is, mert lassan megy lefelé a lázam az meg kizárt dolog hogy egészségesen több száz órákat basszak el az életemből egy hülye játékra. :D De ebben a pár napban nagyon-nagyon jó volt egy kicsit teli szájjal vigyorogva nosztalgiázni. :)
Ezzel egyébként overall egyetértek, szerintem sem lesz egy nagy siker. Van ez a (europe-wide) 9000 ember (including me) akiknek annyira viszket a nosztalgia hogy már most ezen a szerón tolja, meg biztos sok régi motoros is vissza fog emiatt nézni, de az igencsak meglepne ha a mostani játékosok jelentős részét izgalomba hozná a vanilla kontent. Gyakorlatilag egy teljesen más játék.
Mármint? :D Az hogy én már évek óta nem játszom többet évi pár óránál videojátékokkal abban mi a bingo?
Ha nem lenne perpill tucatnyi másik hobbim, amiket sokkal jobban szeretek, tutira tolnám tovább.
Ja, csak arra utaltam, hogy nagyjabol osszefoglaltad hogy fog kinezni a classic wow launch. ;) A mostani tizeneveseket nem fogja erinteni, akik meg nosztalgiazni mennenek vissza nagyjabol ugyanezt az utat fogjak megtenni mint amit most te is mondtal. Par kiveteltol eltekintve ( :( ) azert altalaban mar 30-40+ utan mar kicsit mas a prioritas mint 15-20 evesen. :D
meg ha végig is tolják az egészet, felszintez lvl60-ra
szépen beadagolják majd a vanilla contentet, kb olyan ütemben mint akkor.
eltelik fél év. max mondjuk egy. ki fog még játszani vanillával?
nem hinném, hogy mindenki kimaxolna minden fajt és classot. csinál egy esetleg két fullos karaktert, és majd akkor jönnek rá megint, hogy elfogyott a kontent. és szerintem ennél sokkal több energiát és háttérapparátust ölnek bele, hogy egy évig működjön, wow mértékben tiszavirág élet lenne az egész.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Releváns tapasztalatom egy van jelenleg: én azon nemnormális egyének közé tartozom, akik a mai napig játszanak a Lord of the Rings Online játékkal, mindenféle okokból, amiket most ne firtassunk :-D
Na, előző év végén ők bevezették a saját classic szerver verziójukat, egészen hasonló elvek mentén, mint a WoW Classic: legfrissebb játék kliens, de csak az alapjáték területei érhetőek el, és számos, azóta törölt küldetést is visszahoztak.
Az a helyzet, hogy nagyon bejött nekik, annyira, hogy a classic szerver indulása után indítaniuk kellett még egyet. Mindez annak fényében döbbenetes, hogy csak előfizetőknek érhetőek el ezek a szerverek!
Én is benéztem, és amióta megtettem, csak ott játszom. Ennek főként két oka van (nyilván a nosztalgia-faktor mellett, ami azért szintén erős).
Az egyik, hogy rengeteg olyan insta van a játékban, amibe a normál szervereken nem lehet bejutni, mert egyszerűen senki nem jár már oda. Persze bemehetsz egyedül, és leszólózhatod, plusz ezek is skálázódnak, de mivel plusz XP-t alig ad, cuccokat is kinövöd, mire felvennéd, íígy értelme nincs, pedig amúgy meglepően érdekesek ám a LOTRO bossfightok, ha megfelelő szinten tolod, csapattal. Legacy szerveren viszont folyamatosan pörögnek, mivel ezek jelentik az aktuális engamet.
A másik, talán még fontosabb, hogy újra van szerver közösség! Az évek során a LOTRO-val is hasonló történt, mint ami a Wow esetében is: szétszéledtek az emberek, mert sorra szűntek meg a szerverek, összevonások, ingyenes transzferek, és a F2P játékosok sem tettek jót, mert jöttek/mentek. Bezzeg régen, amikor minden (is) jobb volt, ismertük a nevesebb PVP játékosokat, gankelőket, sőt, guildeket az ellenfél táborából, de a saját oldalon is voltak ismeretségek, akikkel együtt instáztunk, pvp-ztünk (Hydrasactum, az első hordás high warlord warlock pl. a mi szerverünkön tolta). Ez olyan fajta közösséget teremtett, ami az arra fogékonyaknak nagyon fontos tétel volt. És most, így 2 hónap után LOTRO esetén teljesen visszajött ez a feeling.
Szóval én nem írnám le előre a classic szervereket.
Nem mondom, hogy írtad, csak nekem (talán inkább Joda hozzászólásaiból) valami ilyen összkép jött le. De már látom, hogy nem a grind az, ami hiányzik nektek, hanem inkább a nosztalgia, ami valamennyire a grindeléshez (és a közben eltöltött játékidőhöz) is köthető.
Ezt a Blizzard nem csinál már jó játékokat, mert halott a hots/ow/dio/sc dolgot nem igazán értem. Hogy jön ide, hogy 2.5-6+(!) éves játékok halottak? Melyik egészséges ember játszik egy játékkal x évet? (Én mondjuk igen, de kurvára nem a többség/norma vagyok) Eleve miért is elvárt hogy x hónapnál több időt beleöljön az ember egyetlen játékba, amikor bele lehet fulladni a felhozatalba? Meg azért az se ártana, ha megfogalmaznátok ezt a halott dolgot (a "nem játszok vele már 3 éve, ergo halott" nem számít érvnek). Vagy most itt a Seagull féle clickbait OW is dead videókra kell gondolni?
Meg mi ez a 4-5 perc várakozási idő bullshit OW-ban? 15 mp-nél már nézem, hogy mi a fene van, elfelejtettem a szörcsre nyomni? Nincs Blizzard játék, ahol fél percnél többet kéne várnom, hogy összejöjjön egy csapat/ellenfél (kivéve War3-nál, castle fight custom gameben!). Ha ilyenek a halott játékok, akkor nekrofil vagyok.
Oké, én mondjuk elfogult vagyok a Blizzarddal szemben, de nem volt olyan játékuk, amit ne tudtam volna huzamosabb ideig élvezni, minőségben pedig bőven kimagaslót nyújtanak. De sure, 6 éves halott játékaik vannak, amiből egyenesen és logikusan következik, hogy már nem olyan a Blizzard, mint régen :(
(To be clear, nekem se tetszik a növekvő Activision befolyás, se a mobil játékok erőltetése, és valószínűnek tartom, hogy zuhanni fog itt majd a minőség az elkövetkező játékoknál azt Acti miatt, de amiket eddig leraktak, azok minőségi cuccok voltak)
Tessék. Éppen aktuális.
rwurl=https://youtu.be/_wrvauiCbEU
Nem tom, mi a relevánsan pozitív a WoW-ban manapság: ahogy néztem, az új kieget a közönség jelentős többsége utálja, mint a szart, maga a játék a műfajjal együtt meg iszonyúan elavult már (és a retró móddal még elavultabb lesz :D).
Egyébként meg én részben Jodával értek egyet: a napnál is világosabb, hogy a Blizzardot át kell strukturálni, mert a cég az utóbbi időben nem több egy nagyra nőtt viccnél, csak én ezt a munkát nem merném a Activisionre bízni. Nagyon remélem, hogy ami most történik, nem külső nyomásra történik, hanem szimplán csak az új CEO tudja, hogy mit csinál. Ha az egyik cég belenyúl a másikba, az elsülhet nagyon jól is, csak ugye nem kéne belenyúlni a Blizzard kultúrájába.
Pl. amit a Bethesda csinált az id Software-rel, azért sült el nagyon jól, mert a cég működését úgy változtatták meg, hogy mai körülmények között legyen képes arra, amit a 90-es években és a 2000-es évek elején csinált. Ott most 3 évente kihoznak egy játékot, a többi IP-t meg outsource-olják és max besegítenek technológiai (Wolfenstein) vagy design (Quake Champions) oldalról. Ezt meg azért tudják megcsinálni, mert a Bethesda kitömte őket pénzzel és egy biztonságosabb, belső kapcsolati hálóval, ami azt eredményezte, hogy:
- Személyi kérdésekben egyről a kettőre lehetett lépni, így aki már annyira nem volt lelkes, nincs ott, aki nem volt mesteri designer, már nem tölt be kreatív pozíciót (pl. Tim Willits üzleti és marketingszempontból vezeti a stúdiót jelenleg dizájnerkedés helyett, és lám, az előbbiben pont kurva jó), és fel lehetett venni egy csomó tehetséges, új arcot, nőhetett a cég.
- Nem kell külső kiadókkal üzletelgetni, így egy Activision már nem tudja lehúzni őket és gallyra vágni az outsource-olt projecteket (emlékszik még valaki a Wolf 2009-re?).
- Eközben megmaradt a teljes kreatív kontroll, az id önállóan cselekszik, de a Bethesdán belül.
Valami hasonlót kéne csinálni a Blizzarddal is, csak annyira más a cég jelenlegi helyzete (eleve óriáscég, nincs hova nőni, és náluk pont a pénznyomda korszaknak kezd látszani a vége), hogy kérdés, van-e tovább innen.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nekem meg marhára nem volt mindig instant egy-két éve sem. Nem volt lassú más játékokhoz képest, de kellett várnom egy perc fölött is gyakran. Meg ugye attól, hogy betett valahova, még nem biztos, hogy teljes volt a csapat, vagy elindult úgy a meccs.
Sors bona, nihil aliud.
Csak hogy legyen itt valami kis pozitív is: most az elmúlt egy hétben, lázas betegség okán felraktam egy WoW 1.12 klienst, felcsattantam a jelenlegi legnagyobb privát szeróra (csúcsidőben stabil 9000 player) és elkezdtem felhúzni egy tauren druidát - az volt egy kicsit több, mint 10 éve is az első és egyben fő karakterem. Elképesztő élmény!!! :) Minden hibátlanul működik, 0 bug, 0 lag, a közösség szuper a játék pedig pont annyira kiváló mint ahogyan emlékeztem rá. Ráadásul külön jópofa, mert ez egy úgynevezett progressive server, ami azt jelenti hogy ugyan egy 1.12-es verziójú klienssel csatlakozom, de magán a szerveren az 1.8-as verzió fut és szépen szakaszosan adagolják a contentet, az eredetihez hasonló ütem szerint. Így hogy ha valakinek anno valami kimaradt (mint nekem is, aki nem sokkal Naxx után kezdtem), az most könnyedén pótolhat. Ha valakit érdekel, privátban szívesen átdobom a szerver honlapját. (Ide inkább nem írom, mert gondolom ez is piracynak minősül - annak ellenére hogy a birtokomban van az eredeti dobozos kiadás.)
Na, bocsi a megszakításért, mehet is tovább a csoportos hergelődés! Én addig tolok inkább egy jó kis SFK runt. ;)
Azért ez kemény. Alakul a virtuális valóság.
Mert Naxx-ba már csak bejutni is olyan könnyű volt. :D
Jogos! :D A könnyedén alatt inkább itt azt értettem, hogy egyáltalán a lehetősége annak, hogy lásd/megéld ezeket a régi, igazán klasszikus kontenteket, az adott, könnyen elérhető.
Meg ami nekem még nagyon nagy dolog újra átélni az maga a szintezés, instába mászkálás (nincs LFG system, sőt, még a meeting stone-ok se úgy működnek, ahogy a BC-től kezdve!), a world PvP, a gearelődés, a küldik bogarászása - nincs semmi hint a minimapon -, partyt keresni hogy egy komolyabb küldisorozat utolsó részét megcsináljátok/egy world elite-et lenyomjatok. Nincs még phasing sem, tehát tényleg az van hogy mész Barrensen és úton útfélen beleszaladsz valakibe. Szóval ez az egész "raw" WoW élmény, amire itt is sokan írták a retail Classic bejelentésekor hogy "jajj, csak az emlékek az idővel megszépülnek, ma már senki sem csinálná ezeket a szopásokat önszántábóóóól..." - hát én viszont most valami marhára élvezem! Gyakorlatilag úgy játszom, hogy végig fülig ér a szám. :)
Lóf@s van a birtokodban, itt van nálam mind. : ^ )
rwurl=http://puu.sh/Ct88h/fe4edaa16d.jpg
A jó öreg vanilla, 5 db CD-vel és ~170 oldalas manual füzetecskével :D
Éljenek a videojátékok!
TREASON!!! :D
Most így hasból: nem joda volt? Ő amúgy is pikkel mindenre ami régi :DDD
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Nemtom, rengeteg helyen olvastam/hallottam, csak emlékeztem hogy ment róla itt is a szokásos sirám. :)
Nagy generálban igaz is. Nem pikkelek rá, ezerszer jobb élmény volt viszont a mai játékosok nagyrésze bőven elfelejtette már milyen volt amikor playedbe volt 1 hónap 60-ra jutni. Mostmár azon sírnak ha 5 nap played felhúzni egy karaktert 0ról 120ra... :D Lehet vele vitatkozni, de attól még sajnos igaz. Egy kis réteg persze fogja aktívan tolni, én is meg fogom nézni, de legalább 80%-a az embereknek akik classic miatt sírtak egyáltalán nem játszott vele. Már TBC és WotLK is "streamline"-olva volt és a tömeg nagyja kb ott kezdett.
Továbbra is tartom, hogy a kétszáz millió követelmény mindenhova, resist gear hetekig farmolása, meg úgy generálban a minden farmolása, kétszáz millió poti beszerzése raidre (én legalábbis vért hugyoztam annó main tankként) nosztalgikus fun volt, de nem olyan amit visszasírnék. :D Meg ott van az is, hogy az akkori bossok AKKOR nehezek voltak többnyire, de mostani wowos csak körbe fogja röhögni, mert szinte semmi mechanika nem volt.
De ne legyen igazam és legyen nagy siker, ha lesz olyan akinek azt az élményt adja amit nekem 13 éve akkor yay.
Blizzard központban eközben:
-Hogyan tegyük izgalmasabbá az a Overwatch sztoriját?
-Leplezzük le, hogy az egyik fő karakter meleg!
-Dehát uram! 2019et írunk... Ez miért lenne hihetetlen csavar? Nem beszélve, hogy ezt már két éve eljátszott!
-Nem érdekel! Több meleg karakter háttérsztori = nagyobb játékos szám!
rwurl=https://mobile.twitter.com/Legend_of_Mako/status/1082388427453034496/pho...
Szeretném jelezni, hogy nem a melegekkel van bajom. Van több ismerősöm is. Csak röhejes, hogy ezzel próbálják felkavarni a játék körüli állóvizet...
Foleg, hogy mar ket eve is mondtak, hogy tobb meleg karakter is van az overwatch rosterben. Nem ujkeletu dolog es nem is most kitalalt alloviz felkavaras. =/
Mondjuk ha már a Fallout 76-ról lett elnevezve a karakter, akkor minimum buzi, nem?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
+1
Drotaknak is szerintem azért élmény, mert most éli át először.
Meg ki tudja mennyire szerverhűek az ottani beállítások (xp szerzés, pénz miegymás tekintetében) láttam olyan custom szervereket ahol kb frissen gyártotta karikkal mentek "illi pengét" farmolni.
de tételezzük fel, mindenben megegyezik az eredetivel. elsőre nekem is fun volt, felfedezni az egészet, nem készen kaptuk mint most, ezer moddal csak a nyilat követve és full youtube guideokkal. egy új "világ" volt amit meg kellett ismerni, fel kellett fedezni.
pl. először nem vágtam a druidnak miért csak fél óránként volt lehetősége rezzelni, míg a priestek vég nélkül tudták feltámasztani a hullákat.
meg mikor a night elf kezdőzónáig kiteoltak egy hordás npc őrt, két 30-as karakter! (akkor voltam kb lvl 11)
ezek mind egyszeri és megismételhetetlen élmények. akkor jó volt, de ahogy Joda is mondja most nem farmolnék hetekig egy 60%os mountért. stb.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
én régóta figyelem, zenyata tuti meleg
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Bastion madara meg panszexuális.
baszcsön
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
A teljes "szívás" részét én sem most élem át először, 60-at még én is a vanilla alatt értem el. Csak pont kezdődött a Dark Portal event, mire megütöttem a 60-at, így nekem a vanilla endgame teljesen kimaradt.
Természetesen teljesen Blizz-like a server... :)
És egyetértek hogy ezek alapból egyszeri és megismételhetetlen dolgok, mármint a szintezés meg a többi velejáró. De egyrészt már annyi idő eltelt, hogy rengeteg mindent elfelejtettem, másrészt én anno összesen 2 karit húztam fel teljes WoW-os pályafutásom alatt (Vanilla + BC), szóval még így is rengeteg terület/küldetés/dungeon van amit nem láttam anno.
De ez mind mindegy is, mert lassan megy lefelé a lázam az meg kizárt dolog hogy egészségesen több száz órákat basszak el az életemből egy hülye játékra. :D De ebben a pár napban nagyon-nagyon jó volt egy kicsit teli szájjal vigyorogva nosztalgiázni. :)
Eeees bingo.
Ezzel egyébként overall egyetértek, szerintem sem lesz egy nagy siker. Van ez a (europe-wide) 9000 ember (including me) akiknek annyira viszket a nosztalgia hogy már most ezen a szerón tolja, meg biztos sok régi motoros is vissza fog emiatt nézni, de az igencsak meglepne ha a mostani játékosok jelentős részét izgalomba hozná a vanilla kontent. Gyakorlatilag egy teljesen más játék.
Mármint? :D Az hogy én már évek óta nem játszom többet évi pár óránál videojátékokkal abban mi a bingo?
Ha nem lenne perpill tucatnyi másik hobbim, amiket sokkal jobban szeretek, tutira tolnám tovább.
Ja, csak arra utaltam, hogy nagyjabol osszefoglaltad hogy fog kinezni a classic wow launch. ;) A mostani tizeneveseket nem fogja erinteni, akik meg nosztalgiazni mennenek vissza nagyjabol ugyanezt az utat fogjak megtenni mint amit most te is mondtal. Par kiveteltol eltekintve ( :( ) azert altalaban mar 30-40+ utan mar kicsit mas a prioritas mint 15-20 evesen. :D
meg ha végig is tolják az egészet, felszintez lvl60-ra
szépen beadagolják majd a vanilla contentet, kb olyan ütemben mint akkor.
eltelik fél év. max mondjuk egy. ki fog még játszani vanillával?
nem hinném, hogy mindenki kimaxolna minden fajt és classot. csinál egy esetleg két fullos karaktert, és majd akkor jönnek rá megint, hogy elfogyott a kontent. és szerintem ennél sokkal több energiát és háttérapparátust ölnek bele, hogy egy évig működjön, wow mértékben tiszavirág élet lenne az egész.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Most komolyan az a baj, hogy (bezzeg) régen hónapokig grindolni kellett a boldoguláshoz a WoW-ban, most meg nem kell?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
ezt hol írtam?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Releváns tapasztalatom egy van jelenleg: én azon nemnormális egyének közé tartozom, akik a mai napig játszanak a Lord of the Rings Online játékkal, mindenféle okokból, amiket most ne firtassunk :-D
Na, előző év végén ők bevezették a saját classic szerver verziójukat, egészen hasonló elvek mentén, mint a WoW Classic: legfrissebb játék kliens, de csak az alapjáték területei érhetőek el, és számos, azóta törölt küldetést is visszahoztak.
Az a helyzet, hogy nagyon bejött nekik, annyira, hogy a classic szerver indulása után indítaniuk kellett még egyet. Mindez annak fényében döbbenetes, hogy csak előfizetőknek érhetőek el ezek a szerverek!
Én is benéztem, és amióta megtettem, csak ott játszom. Ennek főként két oka van (nyilván a nosztalgia-faktor mellett, ami azért szintén erős).
Az egyik, hogy rengeteg olyan insta van a játékban, amibe a normál szervereken nem lehet bejutni, mert egyszerűen senki nem jár már oda. Persze bemehetsz egyedül, és leszólózhatod, plusz ezek is skálázódnak, de mivel plusz XP-t alig ad, cuccokat is kinövöd, mire felvennéd, íígy értelme nincs, pedig amúgy meglepően érdekesek ám a LOTRO bossfightok, ha megfelelő szinten tolod, csapattal. Legacy szerveren viszont folyamatosan pörögnek, mivel ezek jelentik az aktuális engamet.
A másik, talán még fontosabb, hogy újra van szerver közösség! Az évek során a LOTRO-val is hasonló történt, mint ami a Wow esetében is: szétszéledtek az emberek, mert sorra szűntek meg a szerverek, összevonások, ingyenes transzferek, és a F2P játékosok sem tettek jót, mert jöttek/mentek. Bezzeg régen, amikor minden (is) jobb volt, ismertük a nevesebb PVP játékosokat, gankelőket, sőt, guildeket az ellenfél táborából, de a saját oldalon is voltak ismeretségek, akikkel együtt instáztunk, pvp-ztünk (Hydrasactum, az első hordás high warlord warlock pl. a mi szerverünkön tolta). Ez olyan fajta közösséget teremtett, ami az arra fogékonyaknak nagyon fontos tétel volt. És most, így 2 hónap után LOTRO esetén teljesen visszajött ez a feeling.
Szóval én nem írnám le előre a classic szervereket.
Nem mondom, hogy írtad, csak nekem (talán inkább Joda hozzászólásaiból) valami ilyen összkép jött le. De már látom, hogy nem a grind az, ami hiányzik nektek, hanem inkább a nosztalgia, ami valamennyire a grindeléshez (és a közben eltöltött játékidőhöz) is köthető.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Ezt a Blizzard nem csinál már jó játékokat, mert halott a hots/ow/dio/sc dolgot nem igazán értem. Hogy jön ide, hogy 2.5-6+(!) éves játékok halottak? Melyik egészséges ember játszik egy játékkal x évet? (Én mondjuk igen, de kurvára nem a többség/norma vagyok) Eleve miért is elvárt hogy x hónapnál több időt beleöljön az ember egyetlen játékba, amikor bele lehet fulladni a felhozatalba? Meg azért az se ártana, ha megfogalmaznátok ezt a halott dolgot (a "nem játszok vele már 3 éve, ergo halott" nem számít érvnek). Vagy most itt a Seagull féle clickbait OW is dead videókra kell gondolni?
Meg mi ez a 4-5 perc várakozási idő bullshit OW-ban? 15 mp-nél már nézem, hogy mi a fene van, elfelejtettem a szörcsre nyomni? Nincs Blizzard játék, ahol fél percnél többet kéne várnom, hogy összejöjjön egy csapat/ellenfél (kivéve War3-nál, castle fight custom gameben!). Ha ilyenek a halott játékok, akkor nekrofil vagyok.
Oké, én mondjuk elfogult vagyok a Blizzarddal szemben, de nem volt olyan játékuk, amit ne tudtam volna huzamosabb ideig élvezni, minőségben pedig bőven kimagaslót nyújtanak. De sure, 6 éves halott játékaik vannak, amiből egyenesen és logikusan következik, hogy már nem olyan a Blizzard, mint régen :(
(To be clear, nekem se tetszik a növekvő Activision befolyás, se a mobil játékok erőltetése, és valószínűnek tartom, hogy zuhanni fog itt majd a minőség az elkövetkező játékoknál azt Acti miatt, de amiket eddig leraktak, azok minőségi cuccok voltak)