Nagyon úgy tűnik, hogy aranykorát éli a retró FPS: a frissen megjelent Project Warlock, a decemberben 1.0-ba lépő DUSK, valamint a jövőre befejezésre kerülő Ion Maiden és AMID EVIL mellett újabb pixelcsoda tűnt fel az alacsony felbontású láthatáron. Íme a Prodeus:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=UwHRPVrZVgM
A Raven Software-ből kivált Michael Voeller és Jason Mojica (bizony, a játékot mindössze ők ketten kalapálják) első ránézésre érdekes keverékét hozták létre a réginek és az újnak. Az egyébként Unity-ben készülő lövölde nagyon sok újkori játékmechanikai elemet vonultat fel, miközben grafikailag brutálisan retró: darabos animációk, nevetségesen alacsony renderfelbontás, fél képernyőt betöltő HUD és óriási fegyvermodellek idézik fel hitelesen, milyen is volt játszani annak idején. Ezek mellett modern renderelési eljárásokat is megfigyelhetünk a világítás és az effektek terén, amitől a prezentáció körülbelül úgy néz ki, mintha valami ősöreg vason próbálnánk meg 640x480-as felbontásban futtatni a 2016-os Doomot. És az előzetesre érkező reakciók alapján valahol itt kezdődnek a problémák.
Az a helyzet ugyanis, hogy bár szeretjük a 90-es évek FPS-eit, manapság nem autentikus formában játszunk ezekkel a játékokkal: a retróhuszár is szereti, ha kellemesen nagy látótér és éles pixelek társulnak a klasszikusok mellé. A Prodeus a trélerből ítélve pont ezeket az extrákat veszi el, miközben a 2018-as fény- és effektparádé még pluszban is árt a játékmenet olvashatóságának. A fejlesztők ígérete szerint a végleges verzióban választhatunk majd különböző megjelenítési opciók közül, és én nagyon remélem, hogy ezek között a minimalistább HUD és a magasabb felbontás is szerepelni fog.
Mindezen sirámok ellenére az akció elég bombának tűnik, szóval izgatottan várom a 2019-es megjelenést. A további információkat rejtő Steam-oldal erre található.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=UwHRPVrZVgM
A Raven Software-ből kivált Michael Voeller és Jason Mojica (bizony, a játékot mindössze ők ketten kalapálják) első ránézésre érdekes keverékét hozták létre a réginek és az újnak. Az egyébként Unity-ben készülő lövölde nagyon sok újkori játékmechanikai elemet vonultat fel, miközben grafikailag brutálisan retró: darabos animációk, nevetségesen alacsony renderfelbontás, fél képernyőt betöltő HUD és óriási fegyvermodellek idézik fel hitelesen, milyen is volt játszani annak idején. Ezek mellett modern renderelési eljárásokat is megfigyelhetünk a világítás és az effektek terén, amitől a prezentáció körülbelül úgy néz ki, mintha valami ősöreg vason próbálnánk meg 640x480-as felbontásban futtatni a 2016-os Doomot. És az előzetesre érkező reakciók alapján valahol itt kezdődnek a problémák.
Az a helyzet ugyanis, hogy bár szeretjük a 90-es évek FPS-eit, manapság nem autentikus formában játszunk ezekkel a játékokkal: a retróhuszár is szereti, ha kellemesen nagy látótér és éles pixelek társulnak a klasszikusok mellé. A Prodeus a trélerből ítélve pont ezeket az extrákat veszi el, miközben a 2018-as fény- és effektparádé még pluszban is árt a játékmenet olvashatóságának. A fejlesztők ígérete szerint a végleges verzióban választhatunk majd különböző megjelenítési opciók közül, és én nagyon remélem, hogy ezek között a minimalistább HUD és a magasabb felbontás is szerepelni fog.
Mindezen sirámok ellenére az akció elég bombának tűnik, szóval izgatottan várom a 2019-es megjelenést. A további információkat rejtő Steam-oldal erre található.
Végülis az se rossz megoldás az ocsmányságára, hogy az effektektől nem lát semmit a játékos.. :D
Éljenek a videojátékok!
Én imádom a retro(nak kinéző) játékokat, de ez valami egész elképesztően béna.
Szvsz a legnagyobb gond az, hogy baromi alacsony a renderfelbontás (kb. arra emlékeztet, mint amikor valami 320x240-ben toltuk a Duke 3D-t, ahol ugye a távoli ellenfeleket így már alig láttad). Ha azt megoldják, akkor jól fog ez kinézni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Alapjába véve tetszene a stílus alapján, de baromira nem olvasható mi történik.
Choose your next words with excpetional care!
És hogy ki csinálja a zenét?
https://twitter.com/AndrewHulshult/status/1066493033598894095
A csávó mindenhol ott van. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Idén volt pár. Én Apocryph-et is kipróbáltam, meglepően jó volt (azért messze elmaradt a Project Warlocktól). De van demója: ITT a demo e.
Ja, amúgy a paradicsomlé pöppet sok, de ez is bejövős.
A retro lényegi eleme a könnyen és gyorsan elkészíthető content.
Azért jó az az alacsony felbontás, mert
1. rá lehet fogni - miért olyan-amilyen
2. tized annyi kidolgozást igényel, ergo jóval kesvesebb idő az elkészítése - vagy több/változatosabb variáns (pálya/monsta) készíthető el
3. a kisebb detail pedig sokkal magasabb FPS-t is hoz a konyhára, vagy több effektre ad lehetőséget
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Mi ez, Blood 2? :)
Mondjuk ez vicces:
MINIMUM:
OS: Windows 7+
Processor: CPU @ 2+ GHz, 4 cores
Memory: 2 GB RAM
Graphics: NVidia GTX 580 or AMD HD 7870
RECOMMENDED:
OS: Windows 7+
Processor: CPU @ 3+ GHz, 8 cores
Memory: 6 GB RAM
Graphics: NVidia GTX 1050 or AMD RX 560
Amúgy valóban lehetne nagyobb a scale, de szerintem jóez.
Mihez kell az 1050 gtx??
Mondjuk lehet az effektek miatt
.
Nekem geforce gtx 560-am van, remélem azon eldöcög, bár ha nem akkor sem különösebben érdekel.. :D
"Fight steel Die honor"
"I eat resistance for breakfast"
Mr. Conan
Fú nekem ez abszolút bejön. Most újráztam a Half-life-ot és az autentikusság és nosztalgia jegyében 640x480-ban nyomtam végig, szóval kifejezetten tetszik ez a 320x240 körüli felbontás. Beteg vagyok, tudom :)
Nekem már a HL idejében is 1024x monitorom volt :P
Az a beteg, aki szerint ez a játék nem néz ki jól :D
Most tolom a Daikatanát. Nagyon bejön, egy dobozos verzióra vadászok ebayen.
Romero ribanca!
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
https://iddqd.blog.hu/2018/11/04/checkpoint_mini_86_daikatana_a_10_legjo...
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Hú, most hogy mondod: én a HL-t először szoftveres módban vittem végig 640x480-ban annak idején. :DD
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Megvótmá. :D Miattuk jött meg a kedv, hogy meglessen. Nem tudom, mit Stöketlenkedtek benne, egészen könnyen hozható az eleje, húsznál többször nem is haltam meg az első órában. (Abból ötször azért, mert az OBS studió bezavart).