Ma 20 éves a Half-Life első része, a jeles alkalomból pedig végre mozgásban is megcsodálhatjuk a Black Mesához készülő Xen-epizódot:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=TAIJich73NY
Tyű, az anyag alapján nem lehet azt mondani, hogy a fejlesztő Crowbar Collective köldöknézegetéssel töltötte volna az alapjáték Steam-premiere óta eltelt három esztendőt. Nekem tippem sincs arra, hogyan tud ilyen jól kinézni a lassan tizenötödik életévébe lépő Source-motor, de a fenomenális art designnak valószínűleg van egy kis köze hozzá. A CC jelentősen kibővítette a régi renderert is, és úgy tűnik, a Xen jóval nagyobb mértékben támaszkodik majd az új fícsörökre, mint a játék egyéb, még az eredeti Source alá tervezett részei.
Szerencsére a tréler nem fukarkodik a részletekkel (a korábbi fejlesztői naplók alapján a Xen összes pályája képviselteti magát), így az is hamar egyértelművé válik belőle, hogy a csapat milyen jelentős változásokat eszközölt az 1998-as kampányon. Az emlékezetesebb elemek megmaradtak ugyan, így egy snitt erejéig láthatjuk Nihilanthot, ahogyan a Gonarch-kal is újra szembe kell szállnunk majd, de minden más tekintetben csak apró vizuális motívumok köszönnek vissza a forrásból.
És hogy mikor játszhatunk végre mindezzel? A kísérőszöveg szerint 2019. második negyedévében, de a Crowbar Collective eddigi pályfutását elnézve ezt már le sem merem írni.
Thx, Joda!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=TAIJich73NY
Tyű, az anyag alapján nem lehet azt mondani, hogy a fejlesztő Crowbar Collective köldöknézegetéssel töltötte volna az alapjáték Steam-premiere óta eltelt három esztendőt. Nekem tippem sincs arra, hogyan tud ilyen jól kinézni a lassan tizenötödik életévébe lépő Source-motor, de a fenomenális art designnak valószínűleg van egy kis köze hozzá. A CC jelentősen kibővítette a régi renderert is, és úgy tűnik, a Xen jóval nagyobb mértékben támaszkodik majd az új fícsörökre, mint a játék egyéb, még az eredeti Source alá tervezett részei.
Szerencsére a tréler nem fukarkodik a részletekkel (a korábbi fejlesztői naplók alapján a Xen összes pályája képviselteti magát), így az is hamar egyértelművé válik belőle, hogy a csapat milyen jelentős változásokat eszközölt az 1998-as kampányon. Az emlékezetesebb elemek megmaradtak ugyan, így egy snitt erejéig láthatjuk Nihilanthot, ahogyan a Gonarch-kal is újra szembe kell szállnunk majd, de minden más tekintetben csak apró vizuális motívumok köszönnek vissza a forrásból.
És hogy mikor játszhatunk végre mindezzel? A kísérőszöveg szerint 2019. második negyedévében, de a Crowbar Collective eddigi pályfutását elnézve ezt már le sem merem írni.
Thx, Joda!
Ó már megint késik :(
Azt hittem idén azért megjelenik.
Na sebaj, azért haladnak a fiúk.
A Xent még csak 3 éve fejlesztik egyébként, szóval nincs itt olyan kurva nagy késés a saját kis tempójukhoz képest. Inkább azt kellett volna idejekorán közölniük a toporzékoló néppel, hogy a 2012-től 2015-ig tartó időszak fullban arra ment el, hogy átrakják a modot az újabb motorra és legyártsák hozzá az új asseteket.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A Source 2.0/csak pár éves és sokan remélték, hogy majd ezzel jön a HL2 EP3, de sajnos nem. Azóta a játék áron adott MOD-ok, meg TF2 használja és slusz. Ettől még sokat tud a régi verzióhoz képest, ami amúgy tényleg ma sem olyan ronda még.
csak én utáltam a HL-ben az idegen világban játszódó részeket?
Ó nem, abszolút a többségben vagy: akik nem utálták (pöllö én, mert vannak annak érdemei azért), azok is azt szokták mondani, hogy a HL leggyengébb része. A Valve összecsapta a játék végét, kitaláltak valami egyedit, de nem volt idejük normálisan megcsinálni (ellentétben a második résszel, aminek a Citadelben játszódó része remek új mechanikákat hoz be a végére).
Annak ellenére, hogy a Black Mesa egy HL-remake, a Xen nem az lesz: csak átveszik a Xent, mint koncepciót néhány ismerős elemmel, de egyébként egy teljesen eredeti 5-6 órás kampány lesz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mellesleg a tréler óta kicsit kérdezősködtem / nyomoztam arról, hogyan is fog ez futni (aki játszott a Black Mesával tudja, hogy a jó teljesítmény néhány pályán abszolút nem jellemző rá), és azt mondják, hogy az eddigiekkel ellentétben most nem lesznek ilyen gondok. A Xent már teljesen a CC "sufnituningolt" Source motorjára tervezték, így pl. a goemetriailag komplexnek tűnő részeket a CS:GO-ban és a Portal 2-ben is lévő "static prop clustering" fícsörrel hozták össze = bírja a motor gond nélkül.
Ez annyiból is érdekes, hogy ilyen tulajdonságokkal az eredeti modot hajtó motor nem rendelkezett, szóval konkrétan nem lehetett volna ebben a formában megvalósítani benne a Xent.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyébként ez (az engine update) már vagy 2 éve megtörtént. Már a Lambda Core is ki lett javítva. Azaz 1050 ti kategóriás gépen sem akad már egyáltalán.
Cserébe kevésbé ööö... szép is. Azaz látszik, hogy olcsóbb shaderek és lower density van.
Sok minden áramvonalasítva lett sajnos, és nem csak grafikában, hanem mechanikában is. Például a longjumphoz sem kell már CTRL+Space-t nyomni.
Viszont sok minden (pl fények), meg tényleg jelentősen szebb lett.
Ja, azt vágom, hogy már elég régóta a "Xen engine" dolgozik a játékban, de itt most nem erről van szó, hanem arról, hogy a Xen állítólag sokkal jobban kihasználja, mint az "Earthbound" epizód.
Egyébként nem vittem végig a mostani verziót még, de nekem sosem a Lambda Core-ban voltak teljesítménygondjaim, hanem a nagyobb, nyíltabb helyszíneken mozgó részeken, mint pl. a Surface Tension. A fejlesztést vezető srác azt mondja, hogy ez azért van, mert az Earthbound részek nagyon sok propot mozgatnak, ez pedig sokat vesz ki a motorból, ezért össze tudja szarni magát. Na, ilyen a Xenben nem lesz, cserébe gondolom valamivel kevésbé lesz dinamikus a környezet, viszont jobban fog kinézni.
Amit láttam a kurrens cuccból, az alapján downgrade-et én nem vettem észre, sőt, szvsz nagyon sok pluszatmoszférát adnak a játéknak a fények és az új árnyékok. Hogy egyébként mit csináltak a pályákkal, azt nem tudom, de a srác saját bevallása szerint nem sokat. Azt viszont mondta, hogy a Xen után lesz még egy "optimization pass" a régi mapokon is.
A mechanikai áramvonalasítás az nekem se jön be, mondjuk szerintem már leírtam párszor, hogy ebből a szempontból visszalépésnek tartom a Black Mesát az eredetihez képest. Azért remélem, hogy lesz majd rendes longjump is a Xenre úgy, mint ahogyan most is bekapcsolhatod a klasszikus crouch jumpot.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én meg már vagy 5x végig vittem az alap black mesat, szóval kérlek hidd el, hogy van graf downgrade. ;)
És persze upgrade is, ahogy írtam fentebb.
Elhiszem, igazából mást nem is tudnak csinálni azokkal a pályákkal optimalizáció címén, csak "elvenni" belőlük.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.