Egyszerűen imádom az fps cap beállítást az SCR-ben: ott egy csúszka, a bal oldalán 100, a jobb oldalán 300, te meg találd ki, hogy mennyire állítod be, ha valahova a kettő közé húzod. :DD Ez persze csak az egyik része a dolognak, mert hát se a 100-nak, se a 300-nak nincs értelme, hanem istenigazából csak és kizárólag a monitorod képfrissítése szerinti értéknek, ami az esetek többségében 60... ezt pedig ugye be sem tudod állítani, mivel a 100 a legalacsonyabb érték.
Nem hatalmas gond, mert össze-vissza jól fut a játék, csakhogy scrollozásnál észrevehető, hogy van egy kis baj a framepacinggel: egy kicsit "akad" a scroll, nem tükörsima a játék. Mi történik akkor, ha elindítod a RivaTuner Statistic Servert, és 60-ra - vagy a monitorodnak megfelelő más értékre - lockolod vele az fps-t? Tükörsima lesz a játék.
A tanulság: ha nincs fent az RTSS a gépeden, telepítsd azonnal. :D Blizzard can't PC.
Most újrajátszom a Brood War második felét (UED + zerg), és tök poén, hogy hiába 20 éves ez a játék, az ember rájön új dolgokra (jó, én nagyon későn játszottam az SC1-gyel: az SC2 már bőven be volt jelentve, amikor először leültem elé). :D
Pl. van az a küldetés a zergeknél, ahol 10 000 mineralt kell gyűjtened Korhal ostromához, egyébként meg ajánlgatja a játék, hogy fertőzgesd meg a terran command centereket queenekkel, és akkor tudsz infested terranokat gyártani (kamikaze csávók). Amikor legutóbb nyomtam ezt a küldit, 2 command centert befertőztem, mire összejött a 10 000, aztán nem volt időm azonnal menni a következő küldetésre, így kiléptem, aztán máskor folytattam úgy, hogy nem töltöttem be a legutóbbi mentést, hanem csak a campaign select képernyőn nyomtam rá a következő missönre.
Guess what? Hiba volt: ha az előző küldetés végétől mész tovább, a következő küldetésben a 10 000 mineral mellé megkapod azokat a command centereket, amiket befertőztél. Sőt, ha az előző pályán lenyomod mind az 5 vagy 6 terran bázist, akkor össze sem kell bányásznod a 10 000 mineralt: automatikusan odaadja a játék, vége lesz a küldetésnek, a következő pályán meg 5 infested command center lesz ott a 4 induló hatchery mellé. :DDD
Eleve könnyű pálya (az ellen viszonylag agresszív a kevert terran + zerg csapataival, de hát 10 000 mineral és 4 hatchery ellen tehetetlen), de ennyi command centerrel konkrétan fun irtás az egész. Simán ki lehet nyírni az egyik bázist úgy, hogy csak küldözgeted be a neki az infested terranokat robbantani. :D
Másrészt az is vicces, ahogyan az SC1 irányítása miatt az ember "pro szemmel" teljesen hülye taktikákat talál ki a Brood Warban, ahol azért nagyon jól kéne tudni mikrózni a zerggel ahhoz, hogy csak szárazföldi csapatokkal lenyomd az ellent. Persze mindig ott a lehetőség arra, hogy gyárts egy adag guardiant, a védelmükre egy csomó hydrát, aztán szépen lassan rombolgass, csak hát elég unalmas úgy játszani az SC2 látványos zerg rajáradatai után.
Ilyenkor persze elkezdesz gondolkodni azon, hogy mit lehetne ezzel csinálni, aztán hirtelen eszedbe jut, hogy "fuck, a minimapen is ki lehet adni az attack move-ot!" Miután ezt észben tartottam, konkrétan átszoktam arra a metódusra a zerggel, hogy nem is használok control groupokat. Ehelyett csak a 7-8 hatchery-met hotkey-ezem, aztán gyártom az egységeket egy adott rally pointra, majd amikor már közel az egységlimit, 12-esével kijelölöm őket és tolom az attack move-ot az ellen bázisára a minimapen. :D A hátránya az, hogy mire mindenkinek kiadod a parancsot, az ellenség fél bázisa már el lett pusztítva, te meg ebből ugye nem láttál semmit, mert km-ekkel odébb nyomogattad az attacket a térképen, viszont kurva nagy csatákat lehet így levezényelni, a lényegesebb részeknél meg ott tudsz lenni, hogy a fontos egységeket rendesen mikrózd.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Sokáig Kerrigan nem is volt a színen. Raynor inkább a kis lázadó bandájára koncentrált miközben nyilván ülepedtek benne a dolgok.
Évekkel később felmerül a lehetőség, hogy visszahozhassa élete nőjét. Még jó, hogy megpróbálja. Mindenki ezzel a jelenettel jön és félig meddig értem, de szerintem egyáltalán nem lóg ki a sztori ezen része.
Évekkel később felmerül a lehetőség, hogy visszahozhassa élete nőjét. Még jó, hogy megpróbálja.
Jogos egyébként, csak én ezt az "élete nője" dolgot érzem erőltetettnek. Jó, az SC egy RTS, ahol két mission briefing között nem sok idő jut egy románc kibontására, de mégis: nem sok minden történik a két karakter között a Rebel Yellben, és ami utána van (Raynor lelép Mengsktől, majd elhúz Charra a chrysalisból érkező üzenet miatt), az is inkább a bajtársi felelősséget / bűntudatot érzékelteti nekem, ami ugye Raynornál nagyon erős.
Kerrigan átalakulását követően viszont rengeteg olyan esemény van, ami beléd akarja verni, mekkora rohadék is a csaj, és Raynor megint az elvesztett társai miatt esküszik bosszút. A BW zerg kampánya csak és kizárólag arra van, hogy felépítse neked Kerrigant, mint valami borzasztó gonoszt, és ugye a BW lengeti be először azt is, hogy az Overmind halála után már saját akaratából cselekszik.
Aztán az SC2 módszeresen megcáfol mindent ezzel kapcsolatban, de már annyira, hogy egy kicsit erőltetett is: Zeratul beleveri Raynorbe, hogy nem szabad megölnie Kerrigant, csodák csodájára előkerül egy módszer, amivel vissza lehet változtatni, Tychus mellékszála meg folyamatosan nyomatékosítja, hogy Kerrigan halála Mengsknek lesz a legjobb. Nem tudom, valahogy nem érzem a kontinuitást aközött, hogy Raynor Kerrigan halálát kívánja, néhány évvel később meg búskomor pofával nézegeti a fotóját egy kocsmában.
Nem azt mondom, hogy ez feltétlenül borzasztó (nem az, lenyeled és kész), csak én nagyon erősen azt érzem, hogy eredetileg nem arra akarták vinni a cselekményt, amerre az SC2 viszi. 12 év alatt meggondolták magukat. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az, hogy Kerrigan a saját akaratából cselekszik, nem jelenti azt, hogy zergként ugyan az a személy mint mikor ember volt. Sőt elég nyilvánvaló, hogy nem. Lehet anno nem az volt a terv a folytatáshoz mint ami végül az SC2 lett, de alapjába véve az, hogy Kerrigan végül a megmenekülésük kulcsa, nem rossz ötlet, csak nuBluzzardos módinak köszönhetően kellően teátrális szappanopera lett belőle, ami miatt gagyinak hat az egész, de ez is leginkább a Heart of the swarm meg a Legacy of the voidnál jön elő, mint a WoL-ban. Az számomra valahol a határon táncol.
Ami meg Raynort illeti, a kezdeti gyűlölet az évek során simán alábbhagyhatott és átalakulhatott más érzelmekbe. Sok félék vagyunk emberek. Nem mindenki Ishmael (Moby-Dick). Az első Starcraft könyvet már rég olvastam de ha jól emlékszem, ott jobban kibontják kicsit a Raynor-Kerrigan románcot. Persze az a könyv. Nem pedig a játék.
Az, hogy Kerrigan a saját akaratából cselekszik, nem jelenti azt, hogy zergként ugyan az a személy mint mikor ember volt. Sőt elég nyilvánvaló, hogy nem.
Hát igen, végül is ez a poén, ugye: amikor a BW-ben Kerrigan azt mondja a protoss kompániának, hogy az Overmind halálával visszanyerte a szabad akaratát, valójában hazudik. Eleve azért fúj rá a többi cerebrate az alapjátékban, mert az Overmind meghagyja a szabad akaratát:
rwurl=https://youtu.be/l_frMblsIuo?t=1133
A kötelék tehát eleve laza, azt nem is nagyon tudjuk, hogy az Overmind halála befolyásol-e bármit, és igazából pont ez az érdekes a karakterben meg a zergben is: hogy van bennük egy ilyen megfoghatatlan organikus kötelék, ami a faj érdekei felé hajtja a szabad akaratot. Kerrigan nem azért akar kiirtani / asszimilálni mindent, mert gonosz és valami befolyásolja, hanem mert zerg, és ez a zerg célja.
Ezt cseszi el egy kicsit a HotS azzal, hogy visszaemberesítik, aztán visszazergesítik, de "már nem úgy". :D
Az első Starcraft könyvet már rég olvastam de ha jól emlékszem, ott jobban kibontják kicsit a Raynor-Kerrigan románcot.
Igen, de ott sem dúl a love, csak van egy kölcsönös vonzalom.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyébként nagyon jó lenne egy kiegészítő, ami a két rész között eltelt időben játszódik (meg egy totális SC-prequelt is elviselnék a Heaven's Devilsről, Raynor és Tychus bűnöző érájából :D), akkor be lehetne foltozni a lukakat.
Mondjuk tökéletes az sosem lesz, mert a BW-nek is vannak furcsaságai. Azt pl. máig nem vágom, hogy a UED utolsó küldetésében hogyan tudod kinyírni azt a három cerebrate-et, ami védi az új Overmindot, miközben korábban még arról volt szó, hogy csak a dark templarok tudják őket elintézni. Oh well, egyébként is sajnálom a BW Overmindját, mert szerencsétlennek 3 küldetésben is el kell kenni a száját, a harmdikban meg jól ki is nyírod a dark templarokkal. :DD
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Van még puskapor stacraftban csak kérdés mit kezd vele a Blizz. Tippre rts folytatást nemigazán kapunk még vagy 10 évig. Más műfaj amúgy is jobbat tenne a játéknak, de előbb kapunk ebből is mobil játékot mint mondjuk egy tps-t/fps-t :D
Azért Kerrigan milliárdokat irtatott ki, köztük Raynornak rengeteg barátját, és az első játékban bajtársilag incselkedtek egymással pár küldetésig, amíg nem történt meg az árulás. Ezek után Raynor hősszerelmesbe átcsapó hozzáállásáról inkább az olyanok jutnak eszembe, akik évekig azt hiszik, hogy a másik szerelmes beléjük vagy kapcsolatuk van, holott nem is találkoznak. (Igen, vannak ilyenek, de ez egy komoly betegség, és én speciel férfitől még nem láttam ilyet, de biztos van.)
Értem én a Blizzard logikáját, és nem is várok tökéletes lélektani hitelességet egy RTS-től, csak hát baromságként jött le már a WotL alapján is. Hogy a könyvek ezen mennyit árnyalnak, azt nem tudom, de egy játékfejlesztőnek a játékain belül is kellene lenni valami következetességnek (de te is erre céloztál). Az persze igaz, hogy a totál szappanopera-agyfasz a HotS óta kezdődött, és még az is élvezetes játék volt. A LotV kampánynak viszont máig nem értem a végére (pedig megjelenéskor elkezdtem), öreg vagyok már ehhez a tempóhoz, kivagyiságból meg hard alá nem mentem, a körítés meg nem adta meg azt a motivációt, amit az előző két kiegészítő még simán. Azt sem tett jót neki, hogy előtte folyamatban ment végig a WotL és a HotS, így addigra már belefáradtam az RTS-ekbe.
Akármennyire is szeretnék papíron SC3-at és a WC4-et, én ennyit már nem biztos, hogy akarok klikkelni (pörgött LAN-on eleget a vanilla SC és a BW is annak idején). Mondjuk a WC4-ből még kinézhet valami vállalhatóbb tempó, de tőlem lehet TBS-t csinálni mindegyikből. És ezt már 10 éve leírtam a HW-n is. De akciójáték is jöhet, csak már rég elvesztette nálam a Blizzard azt a státuszát, hogy örülnék bármilyen rágóguminak tőlük.
De igen, de az átvezető alapján csak annyiban, hogy szétzavarta a Chart védő rajokat, így a UED le tud szállni a bolygóra és kezdődhet az utolsó küldetés. :) Mondjuk az a küldetés egyébként is rendhagyó, mert az oké, hogy valamiért itt most kivételesen halnak a cerebrate-ek, de bullshit képességeik is vannak. Az egyik elpusztíthatatlan sunken colony-kkal operál, amíg meg nem ölöd, a másik állandóan feltámasztja és küldi rád Torrasque-ot, a legbadassebb ultralisket, a harmadik meg infested terran (mondjuk valamiért nem gyártja őket, hanem csak ücsörög a pálya felső sarkában :D - szerencsére a Mass Recallban ez már ki van javítva).
Az egyik kedvenc küldetésem a játékban, csak hát "fuck logic". :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Saját elméletet tudnék rá gyártani, és valószínűleg jobb is lenne, mintha Metzen reaktiválná magát. Mindenesetre egy ilyen játékban, ahol valami stratégia alapján kéne támadna és briefing is van, az ilyesmit illene elmagyarázni, nem lenne túlzó szájbarágás.
Infested terranok ott szerintem akkor jönnek, ha a másik két cerebrate-et már kisütötted fasírtnak. Ellenem szerintem mindig előkerültek.
Önmagában a cerebrate-ek specializálódásával nekem nincs semmi bajom, ahogy a creep colonyk spore vagy sunken colonyvá válásával sincs. Az biztos, hogy a pályán inkább a játékmenet volt a szempont, mint a lore. Ha azt nézem, hogy a UED-kampány jó eséllyel pályázik arra, hogy a kedvencemnek nevezzem, végül is ez annyira rosszul nem sült el. Meg hát az SC76 SC2 után nehéz bármin is kiakadni.
Szerintem én még sosem csináltam meg úgy azt a pályát, hogy ne az a bázis maradt volna a végére. Oké, hogy csak a sunken colony-s cerebrate megölése kötelező, mert anélkül ki sem tudsz jönni a bázisodról, de Torrasque is csúnyán kurva erős, ha egy támadó csapatot talál el, nem pedig jól beásott állásokat rohamoz, ahol szét tudod szedni a siege tankjeiddel, amíg bunkerekkel bíbelődik. Ezt ugye első kézből is meg lehet tapasztalni később azon a zerg pályán, ahol irányíthatod: nyugodtan beküldheted előre egy rohamnál, rohadtul nem fogják kinyírni. :D
Legutóbb, amikor csináltam az utolsó UED-s pályát, a végén direkt bevittem az infested terranhoz egy adag marine-t, aztán ott grasszálgattam előtte, hogy "na, infested terranok, gyertek" és semmi. Lehet, hogy random, mindenesetre azt a tuti trükköt nem vetettem be, ami az SC-ben nekem mindig bejön: tuti, hogy akkor fogják nagyon rosszul szögből megtámadni a seregedet, amikor elugrasz tőlük egy pár másodpercre a bázissal törődni. :D
Egyébként nekem is a UED-kampány a kedvencem a BW-ből, de nem mondanám azt sem, hogy többi elmarad tőle. Mondjuk kettő darab pálya van, amit utálok, és abból az egyik UED-s: Augustgrad ostroma szörnyű, simán a legnehezebb terran vs. terran pálya, rohadt sok tankja van benne Mengsknek.
******
A másik a zerges To Slay the Beast, mert egyrészt kurva hosszú, másrészt meg iszonyú durva bullshit a kevert terran-zerg sereg, amikor a gép mindent megtehet velük. Legutóbb megpróbáltam lerövidíteni, mondom gyártok egy awesome légi-földi sereget (tucatnyi guardian, több, mint egy tucat mutalisk, baromi sok földi egység overlordokba pakolni), és a három előretolt bázis lenyomása után megrohanom direktben az Overmind bázisát. Baszki azt csinálja a gép, hogy miközben mész a bázisa felé, odajön queenekkel lassítani, devourerrel gyengíteni, aztán science vesselekkel nyomja az irradiate-et az overlordjaidra. Egyszerűen nem tudod lelőni ezeket a caster egységeket, mielőtt bajt csinálnának, és mie odaérsz a bázishoz, halott a fél sereged úgy, hogy igazából semmi sem támadott meg. :D Ha sikerül leszállnod, akkor meg igazából választhatsz, hogy mitől akarsz meghalni: a dark swarmtól, amiket folyamatosan dobál rád, a siege tankoktól, vagy esetleg a queenek és devourerek után érkező valkyrie-ktől és battlecruiserektől. :D
A probléma az, hogy ennyi faszsághoz kellenének előre a zerglingek és az ultraliskek a seregbe, csak elég zerglinget nem tudsz overlordba pakolni, az ultra meg eleve nem fér be egy overlordba. Csak és kizárólag azzal az egy taktikával lehet megcsinálni a pályát, hogy miután leverted a három előretolt bázist, átmész annak a szigetnek az aljára, ahol a két kurva erős utolsó bázisa van, aztán izomból odaépítesz egy adag hatchery-t és gyártasz egy rendes földi sereget lingekkel és ultrákkal, ami már alulról le tudja őket rohanni. És ettől baromi hosszú, tulajdonképpen két küldetés egyben.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Volt olyan Dungeon Keeper végigjátszásom, hogy vagy 4-5 pályán át passzív volt - vagy lenullázta magát magában anyagilag - az AI. szóval ez már meg sem lepne :) Én egyébként simán battlecruiserekkel szoktam végigdarálni a pályát, lényegében csak közben védekezni kell otthon (bevetni a lassú, de mégis mobil BC-utánpótlást is), és Yamato-ágyúkkal leszedni a rengeteg spore colonyt. Amennyire egyszerű alap a taktika, annyira működik. Bár volt olyan, hogy mellette támadtam szárazföldön is.
Augustgrad nem könnyű, de annyira nem is vészes. A To Slay the Beast viszont tragikus, bár a zerg kampány jó részéről elmondható, hogy eléggé igénybe veszi az embert (a másik kettő szinte tutorial hozzá képest, ha valaki nem micromeister). Elsőre saját kútfűből úgy csináltam, ahogy te is írod, de másodjára guide-ok alapján kipróbáltam, hogy megvalósítható-e a megvalósíthatatlan partraszállás, és igen, meg lehet úgy is csinálni. Pokoli nehéz mindenhogy. De például a WC3: RoC utolsó pályáját tényleg nem tudom, hogy lehet hardon megcsinálni, pedig normálon nem vészes. (A YouTube biztos segítene.)
Azta, milyen cheese ösvény! Na, így meg lehet csinálni.
Így elnézve a videót gyanítom, hogy én ott basztam el, hogy szimplán csak lassú voltam, és mire eljutottam eddig a támadásig, az ellen már ki volt maxolva.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Azért nagyon ki van hegyezve.
Ha megfigyeled, egy darab skorpiója van és az ultrákkal tankolja be a sebzést, hogy a skorpió át tudjon csúszni a jobb szélén, csak hogy ellőhesse az utolsó dark swarmot. Aztán rendesen kapják a sebzést a dark swarm ellenére a bent lévők a lurkerektől is.
Szóval ezt azért be kellett gyakorolnia és ki kellett kisérleteznie, mennyi az optimális mennyiségű drop, ami már elég és még nem tápolódik túl a bázisa az enemynek.
Mondjuk valószínűleg 2 Ultrával és dark templarral kevesebbel, valamint -2 overlorddal is meg tudná csinálni és még gyorsabban, ha ilyen speedrunszerűen menne.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Volt olyan Dungeon Keeper végigjátszásom, hogy vagy 4-5 pályán át passzív volt - vagy lenullázta magát magában anyagilag - az AI. szóval ez már meg sem lepne :) Én egyébként simán battlecruiserekkel szoktam végigdarálni a pályát, lényegében csak közben védekezni kell otthon (bevetni a lassú, de mégis mobil BC-utánpótlást is), és Yamato-ágyúkkal leszedni a rengeteg spore colonyt. Amennyire egyszerű alap a taktika, annyira működik. Bár volt olyan, hogy mellette támadtam szárazföldön is.
Jaja, ez a tuti, igazából azzal, hogy elállják az utadat a sunkenek nincs is más választásod, csak a BC vagy a drop BC támogatással. Tulajdonképpen onnantól, hogy sikerül legyártanod 8-10 BC-t meg néhány Valkyrie-t, nyerted is a pályát, viszont én szeretek szöszölni az egységeimmel a halálba küldésük helyett, szóval Torrasque-ot már azért is kiirtom, hogy utána néhány SCV javítgathassa helyben a BC-ket.
A kedvencem egyébként az abban a pályában, hogy elsőre tuti, hogy mindenki kinyíratta szegény medicjeit, mert az Overmind alá van aknázva lurkerekkel, maga a pálya meg egyébként rohadtul nem igényli a detektor egységet vagy a sweepelést. :D
Egyébként viszonylag kiadósabb SC2 multi - na meg a Mass Recall - után nem olyan nehéz ám az a Brood War: a legtöbb pálya rámegy valamilyen egység valamilyen képességére, és azok használata nagyban megkönnyíti a dolgodat. A kedvencem mondjuk ezek közül az a missön, amikor Aldarist kell kinyírnod, aki támad is, mint a rohadtélet, csak közben neked meg ott vannak a Dark Archonjaid mind controlozni. :)
Nehézségben én inkább azt mondanám a BW-re, hogy olyan kis szemét: sok a speciális apróság, amivel idegesíteni tud az ellen, de egyébként a legtöbb pályát viszonylag egyszerűen ki lehet makrózni, ha kb. gyorsan tudsz bázist építeni. Kevés az olyan pálya, ahol nagyon agresszív támadásokat kapnál, és úgy 20 perc alatt össze lehet rántani egy kellemesen upgrade-elt 200/200-as sereget.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Persze, látszik, hogy ki van centizve, a cheese ösvényt arra értettem, hogy a pálya alján megkerüli az első 3 bázist. Normál esetben azokat ugye ki kell takarítanod, mert északról elég hamar felerősödnek a támadások, ha nem gyalulod be őket jó korán, középről meg folyamatosan küldi be rád a légi egységeket.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Most, hogy van új procim, elkezdett érdekelni, miért is fut olyan furán az SC2, és igazából arra jöttem rá, hogy rosszabbul van optimalizálva a játék, mint gondoltam.
Ugye az az általános meggyőződés az SC2-vel kapcsolatban, hogy alapvetően két CPU-magot használ meg kiegészítőleg egy harmadikat. Hát nem: az RTSS OSD-jét ráküldve hamar kiderült, hogy valójában csak egy magot maxol ki a játék. Persze használja a másodikat is, de úgy kb. félig, míg a harmadikat olyan 15%-ban, tehát az, hogy a maximális fps-ed mennyi igazából csak és kizárólag attól függ, hogy egy magra vetítve mennyi lóerő van a processzorodban.
Szerencsére azért egy i5-9600k már egész jól tudja brute force-olni ezt a borzalmat. Pl. van egy pálya, amit én abszolút stress testnek tartok (a HotS-ban az küldetés, aminek a végén kapsz vagy 200 banelinget), ott konkrétan ilyen 35 fps-ig tud leesni a játék akkor, amikor először mozdítod meg a sereget (deterministic engine rulz), ami ugye több, mint a 10 egy régi i7-esen. :D
Hasonló terhelést szvsz csak a komolyabb 3v3 / 4v4 meccsek adnak a játéknak.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, ez tis néztem akkor, de nekem nem ment ilyen gyorsan. Mindenesetre ugyanez működött elnyújtva is, csak több szenvedéssel, és több kísérlettel gyengítve. Többféleképp megnyerhető ez a pálya is. Csak számomra nem fastesten.
@Zaxx
Szerintem még írtam is valamikor a múltkor valamelyik hardveres topikban, hogy csak egy magot pörget fel az RTSS szerint. Azt hittem, hogy állandó engine-kritikusként ezzel számodra Captain Obvious voltam. Ennek ellenére nálam a kampányok nagyrészt jól mentek azon a Haswell i5-ön, mely szinte minden más játék alatt sírásra fakasztott. Az új procit még nem stresszteszteltem, egy pályát teljesítettem vele.
Annyiból tisztában voltam a dologgal, hogy a determinisztikus motornál ofkorsz csak egy mag tudja kezelni az összes egységet, inkább azon lepődtem meg, hogy ez ekkora bottleneck. Nem tudom, mitől lehet, mert ugye a régi játékokban is fennált ez a dolog, mégis vígan elszaladgáltak. Kb. egyedül az Age of Empires 2 HD Edition Forgotten kampányában lévő magyar honfoglalós pályát tudom felhozni példaként olyan helyzetre, amikor egy magnak már komoly kihívás megbirkóznia annyi egységgel egy ilyesmi motorban.
Én csak arra tudok gondolni, hogy az SC2-ben ez azért ekkora probléma, mert a deteminisztikus jelleg a fizikára is kiterjed, és akkor egy magon kell tartani kb. mindent.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mellesleg lehet, hogy valamikor majd megpróbálok letorrentezni valami régi tört verziót a WoL-időkből, mert nagyon sok helyről hallottam már azt (és én is így emlékszem), hogy az engine upgrade / fizikai motorcsere előtt jobban futott a játék. Kíváncsi lennék, mennyi igaz ebből.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Végignyomta annó valaki a Wings of Liberty-t brutal nehézségen?
Én asszem így 9 pálya után feladom, mert egyszerűen röhejesen nehéz az összes protoss elleni küldetés kb. a Digtől kezdődően, de annyira, hogy mindegyiket valami specifikus build orderrel kell megoldani vagy valamilyen trükkel, aminek a kitapasztalásához háromszor kell elölről kezdeni a pályát. Egy idő után borzasztó idegesítő, hogy még le sem raktad a bázist, de máris küldi rád a gép a deathballokat.
Mondjuk egyébként is zavar az az SC2 kampányaiban, hogy állandóan siettetnek: egyszerűen mindent időre kell csinálni és állandóan ott van valami kibaszott timer a nyakadon. Nem hiszem, hogy máglyán égették volna el a fanok a Blizzardot több klasszikus, "normális" küldetés miatt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyszerűen imádom az fps cap beállítást az SCR-ben: ott egy csúszka, a bal oldalán 100, a jobb oldalán 300, te meg találd ki, hogy mennyire állítod be, ha valahova a kettő közé húzod. :DD Ez persze csak az egyik része a dolognak, mert hát se a 100-nak, se a 300-nak nincs értelme, hanem istenigazából csak és kizárólag a monitorod képfrissítése szerinti értéknek, ami az esetek többségében 60... ezt pedig ugye be sem tudod állítani, mivel a 100 a legalacsonyabb érték.
Nem hatalmas gond, mert össze-vissza jól fut a játék, csakhogy scrollozásnál észrevehető, hogy van egy kis baj a framepacinggel: egy kicsit "akad" a scroll, nem tükörsima a játék. Mi történik akkor, ha elindítod a RivaTuner Statistic Servert, és 60-ra - vagy a monitorodnak megfelelő más értékre - lockolod vele az fps-t? Tükörsima lesz a játék.
A tanulság: ha nincs fent az RTSS a gépeden, telepítsd azonnal. :D Blizzard can't PC.
Szerk: Witness the horror:
rwurl=https://i.imgur.com/XbfsPRW.jpg
Why can't you fps cap??? You shall not fps cap!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az FPS capnek a jelenlegi formájában egyetlen értelme van: Ha lejjebb veszed, nem tekeri feleslegesen a VGA-t/CPU-t.
Hát igen, csak az a nagy helyzet, hogy 300 az engine limit, az meg ennél a játéknál egy mai setupnak meg se kottyan.
Szerk: Lapin mondjuk kíméli az aksit, annyiban van értelme.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Most újrajátszom a Brood War második felét (UED + zerg), és tök poén, hogy hiába 20 éves ez a játék, az ember rájön új dolgokra (jó, én nagyon későn játszottam az SC1-gyel: az SC2 már bőven be volt jelentve, amikor először leültem elé). :D
Pl. van az a küldetés a zergeknél, ahol 10 000 mineralt kell gyűjtened Korhal ostromához, egyébként meg ajánlgatja a játék, hogy fertőzgesd meg a terran command centereket queenekkel, és akkor tudsz infested terranokat gyártani (kamikaze csávók). Amikor legutóbb nyomtam ezt a küldit, 2 command centert befertőztem, mire összejött a 10 000, aztán nem volt időm azonnal menni a következő küldetésre, így kiléptem, aztán máskor folytattam úgy, hogy nem töltöttem be a legutóbbi mentést, hanem csak a campaign select képernyőn nyomtam rá a következő missönre.
Guess what? Hiba volt: ha az előző küldetés végétől mész tovább, a következő küldetésben a 10 000 mineral mellé megkapod azokat a command centereket, amiket befertőztél. Sőt, ha az előző pályán lenyomod mind az 5 vagy 6 terran bázist, akkor össze sem kell bányásznod a 10 000 mineralt: automatikusan odaadja a játék, vége lesz a küldetésnek, a következő pályán meg 5 infested command center lesz ott a 4 induló hatchery mellé. :DDD
Eleve könnyű pálya (az ellen viszonylag agresszív a kevert terran + zerg csapataival, de hát 10 000 mineral és 4 hatchery ellen tehetetlen), de ennyi command centerrel konkrétan fun irtás az egész. Simán ki lehet nyírni az egyik bázist úgy, hogy csak küldözgeted be a neki az infested terranokat robbantani. :D
Másrészt az is vicces, ahogyan az SC1 irányítása miatt az ember "pro szemmel" teljesen hülye taktikákat talál ki a Brood Warban, ahol azért nagyon jól kéne tudni mikrózni a zerggel ahhoz, hogy csak szárazföldi csapatokkal lenyomd az ellent. Persze mindig ott a lehetőség arra, hogy gyárts egy adag guardiant, a védelmükre egy csomó hydrát, aztán szépen lassan rombolgass, csak hát elég unalmas úgy játszani az SC2 látványos zerg rajáradatai után.
Ilyenkor persze elkezdesz gondolkodni azon, hogy mit lehetne ezzel csinálni, aztán hirtelen eszedbe jut, hogy "fuck, a minimapen is ki lehet adni az attack move-ot!" Miután ezt észben tartottam, konkrétan átszoktam arra a metódusra a zerggel, hogy nem is használok control groupokat. Ehelyett csak a 7-8 hatchery-met hotkey-ezem, aztán gyártom az egységeket egy adott rally pointra, majd amikor már közel az egységlimit, 12-esével kijelölöm őket és tolom az attack move-ot az ellen bázisára a minimapen. :D A hátránya az, hogy mire mindenkinek kiadod a parancsot, az ellenség fél bázisa már el lett pusztítva, te meg ebből ugye nem láttál semmit, mert km-ekkel odébb nyomogattad az attacket a térképen, viszont kurva nagy csatákat lehet így levezényelni, a lényegesebb részeknél meg ott tudsz lenni, hogy a fontos egységeket rendesen mikrózd.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egy csodálatos szerelmi történet kezdete:
rwurl=https://i.imgur.com/C5whJNw.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/EjPx9a7.jpg
A Blizzard meg a retconok, jaj.
Jimmy's a man of his word:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=LOjDr6Xgk7s
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Sokáig Kerrigan nem is volt a színen. Raynor inkább a kis lázadó bandájára koncentrált miközben nyilván ülepedtek benne a dolgok.
Évekkel később felmerül a lehetőség, hogy visszahozhassa élete nőjét. Még jó, hogy megpróbálja. Mindenki ezzel a jelenettel jön és félig meddig értem, de szerintem egyáltalán nem lóg ki a sztori ezen része.
Choose your next words with excpetional care!
Erre én is emlékeztem, de teljesen okés ebből a szempontból a dramaturgia.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Jogos egyébként, csak én ezt az "élete nője" dolgot érzem erőltetettnek. Jó, az SC egy RTS, ahol két mission briefing között nem sok idő jut egy románc kibontására, de mégis: nem sok minden történik a két karakter között a Rebel Yellben, és ami utána van (Raynor lelép Mengsktől, majd elhúz Charra a chrysalisból érkező üzenet miatt), az is inkább a bajtársi felelősséget / bűntudatot érzékelteti nekem, ami ugye Raynornál nagyon erős.
Kerrigan átalakulását követően viszont rengeteg olyan esemény van, ami beléd akarja verni, mekkora rohadék is a csaj, és Raynor megint az elvesztett társai miatt esküszik bosszút. A BW zerg kampánya csak és kizárólag arra van, hogy felépítse neked Kerrigant, mint valami borzasztó gonoszt, és ugye a BW lengeti be először azt is, hogy az Overmind halála után már saját akaratából cselekszik.
Aztán az SC2 módszeresen megcáfol mindent ezzel kapcsolatban, de már annyira, hogy egy kicsit erőltetett is: Zeratul beleveri Raynorbe, hogy nem szabad megölnie Kerrigant, csodák csodájára előkerül egy módszer, amivel vissza lehet változtatni, Tychus mellékszála meg folyamatosan nyomatékosítja, hogy Kerrigan halála Mengsknek lesz a legjobb. Nem tudom, valahogy nem érzem a kontinuitást aközött, hogy Raynor Kerrigan halálát kívánja, néhány évvel később meg búskomor pofával nézegeti a fotóját egy kocsmában.
Nem azt mondom, hogy ez feltétlenül borzasztó (nem az, lenyeled és kész), csak én nagyon erősen azt érzem, hogy eredetileg nem arra akarták vinni a cselekményt, amerre az SC2 viszi. 12 év alatt meggondolták magukat. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az, hogy Kerrigan a saját akaratából cselekszik, nem jelenti azt, hogy zergként ugyan az a személy mint mikor ember volt. Sőt elég nyilvánvaló, hogy nem. Lehet anno nem az volt a terv a folytatáshoz mint ami végül az SC2 lett, de alapjába véve az, hogy Kerrigan végül a megmenekülésük kulcsa, nem rossz ötlet, csak nuBluzzardos módinak köszönhetően kellően teátrális szappanopera lett belőle, ami miatt gagyinak hat az egész, de ez is leginkább a Heart of the swarm meg a Legacy of the voidnál jön elő, mint a WoL-ban. Az számomra valahol a határon táncol.
Ami meg Raynort illeti, a kezdeti gyűlölet az évek során simán alábbhagyhatott és átalakulhatott más érzelmekbe. Sok félék vagyunk emberek. Nem mindenki Ishmael (Moby-Dick). Az első Starcraft könyvet már rég olvastam de ha jól emlékszem, ott jobban kibontják kicsit a Raynor-Kerrigan románcot. Persze az a könyv. Nem pedig a játék.
Choose your next words with excpetional care!
Hát igen, végül is ez a poén, ugye: amikor a BW-ben Kerrigan azt mondja a protoss kompániának, hogy az Overmind halálával visszanyerte a szabad akaratát, valójában hazudik. Eleve azért fúj rá a többi cerebrate az alapjátékban, mert az Overmind meghagyja a szabad akaratát:
rwurl=https://youtu.be/l_frMblsIuo?t=1133
A kötelék tehát eleve laza, azt nem is nagyon tudjuk, hogy az Overmind halála befolyásol-e bármit, és igazából pont ez az érdekes a karakterben meg a zergben is: hogy van bennük egy ilyen megfoghatatlan organikus kötelék, ami a faj érdekei felé hajtja a szabad akaratot. Kerrigan nem azért akar kiirtani / asszimilálni mindent, mert gonosz és valami befolyásolja, hanem mert zerg, és ez a zerg célja.
Ezt cseszi el egy kicsit a HotS azzal, hogy visszaemberesítik, aztán visszazergesítik, de "már nem úgy". :D
Igen, de ott sem dúl a love, csak van egy kölcsönös vonzalom.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyébként nagyon jó lenne egy kiegészítő, ami a két rész között eltelt időben játszódik (meg egy totális SC-prequelt is elviselnék a Heaven's Devilsről, Raynor és Tychus bűnöző érájából :D), akkor be lehetne foltozni a lukakat.
Mondjuk tökéletes az sosem lesz, mert a BW-nek is vannak furcsaságai. Azt pl. máig nem vágom, hogy a UED utolsó küldetésében hogyan tudod kinyírni azt a három cerebrate-et, ami védi az új Overmindot, miközben korábban még arról volt szó, hogy csak a dark templarok tudják őket elintézni. Oh well, egyébként is sajnálom a BW Overmindját, mert szerencsétlennek 3 küldetésben is el kell kenni a száját, a harmdikban meg jól ki is nyírod a dark templarokkal. :DD
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Van még puskapor stacraftban csak kérdés mit kezd vele a Blizz. Tippre rts folytatást nemigazán kapunk még vagy 10 évig. Más műfaj amúgy is jobbat tenne a játéknak, de előbb kapunk ebből is mobil játékot mint mondjuk egy tps-t/fps-t :D
Choose your next words with excpetional care!
Azért Kerrigan milliárdokat irtatott ki, köztük Raynornak rengeteg barátját, és az első játékban bajtársilag incselkedtek egymással pár küldetésig, amíg nem történt meg az árulás. Ezek után Raynor hősszerelmesbe átcsapó hozzáállásáról inkább az olyanok jutnak eszembe, akik évekig azt hiszik, hogy a másik szerelmes beléjük vagy kapcsolatuk van, holott nem is találkoznak. (Igen, vannak ilyenek, de ez egy komoly betegség, és én speciel férfitől még nem láttam ilyet, de biztos van.)
Értem én a Blizzard logikáját, és nem is várok tökéletes lélektani hitelességet egy RTS-től, csak hát baromságként jött le már a WotL alapján is. Hogy a könyvek ezen mennyit árnyalnak, azt nem tudom, de egy játékfejlesztőnek a játékain belül is kellene lenni valami következetességnek (de te is erre céloztál). Az persze igaz, hogy a totál szappanopera-agyfasz a HotS óta kezdődött, és még az is élvezetes játék volt. A LotV kampánynak viszont máig nem értem a végére (pedig megjelenéskor elkezdtem), öreg vagyok már ehhez a tempóhoz, kivagyiságból meg hard alá nem mentem, a körítés meg nem adta meg azt a motivációt, amit az előző két kiegészítő még simán. Azt sem tett jót neki, hogy előtte folyamatban ment végig a WotL és a HotS, így addigra már belefáradtam az RTS-ekbe.
Akármennyire is szeretnék papíron SC3-at és a WC4-et, én ennyit már nem biztos, hogy akarok klikkelni (pörgött LAN-on eleget a vanilla SC és a BW is annak idején). Mondjuk a WC4-ből még kinézhet valami vállalhatóbb tempó, de tőlem lehet TBS-t csinálni mindegyikből. És ezt már 10 éve leírtam a HW-n is. De akciójáték is jöhet, csak már rég elvesztette nálam a Blizzard azt a státuszát, hogy örülnék bármilyen rágóguminak tőlük.
@Zaxx
Nem a psi disruptor segítette a UED-t?
Sors bona, nihil aliud.
De igen, de az átvezető alapján csak annyiban, hogy szétzavarta a Chart védő rajokat, így a UED le tud szállni a bolygóra és kezdődhet az utolsó küldetés. :) Mondjuk az a küldetés egyébként is rendhagyó, mert az oké, hogy valamiért itt most kivételesen halnak a cerebrate-ek, de bullshit képességeik is vannak. Az egyik elpusztíthatatlan sunken colony-kkal operál, amíg meg nem ölöd, a másik állandóan feltámasztja és küldi rád Torrasque-ot, a legbadassebb ultralisket, a harmadik meg infested terran (mondjuk valamiért nem gyártja őket, hanem csak ücsörög a pálya felső sarkában :D - szerencsére a Mass Recallban ez már ki van javítva).
Az egyik kedvenc küldetésem a játékban, csak hát "fuck logic". :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Saját elméletet tudnék rá gyártani, és valószínűleg jobb is lenne, mintha Metzen reaktiválná magát. Mindenesetre egy ilyen játékban, ahol valami stratégia alapján kéne támadna és briefing is van, az ilyesmit illene elmagyarázni, nem lenne túlzó szájbarágás.
Infested terranok ott szerintem akkor jönnek, ha a másik két cerebrate-et már kisütötted fasírtnak. Ellenem szerintem mindig előkerültek.
Önmagában a cerebrate-ek specializálódásával nekem nincs semmi bajom, ahogy a creep colonyk spore vagy sunken colonyvá válásával sincs. Az biztos, hogy a pályán inkább a játékmenet volt a szempont, mint a lore. Ha azt nézem, hogy a UED-kampány jó eséllyel pályázik arra, hogy a kedvencemnek nevezzem, végül is ez annyira rosszul nem sült el. Meg hát az
SC76SC2 után nehéz bármin is kiakadni.Sors bona, nihil aliud.
Szerintem én még sosem csináltam meg úgy azt a pályát, hogy ne az a bázis maradt volna a végére. Oké, hogy csak a sunken colony-s cerebrate megölése kötelező, mert anélkül ki sem tudsz jönni a bázisodról, de Torrasque is csúnyán kurva erős, ha egy támadó csapatot talál el, nem pedig jól beásott állásokat rohamoz, ahol szét tudod szedni a siege tankjeiddel, amíg bunkerekkel bíbelődik. Ezt ugye első kézből is meg lehet tapasztalni később azon a zerg pályán, ahol irányíthatod: nyugodtan beküldheted előre egy rohamnál, rohadtul nem fogják kinyírni. :D
Legutóbb, amikor csináltam az utolsó UED-s pályát, a végén direkt bevittem az infested terranhoz egy adag marine-t, aztán ott grasszálgattam előtte, hogy "na, infested terranok, gyertek" és semmi. Lehet, hogy random, mindenesetre azt a tuti trükköt nem vetettem be, ami az SC-ben nekem mindig bejön: tuti, hogy akkor fogják nagyon rosszul szögből megtámadni a seregedet, amikor elugrasz tőlük egy pár másodpercre a bázissal törődni. :D
Egyébként nekem is a UED-kampány a kedvencem a BW-ből, de nem mondanám azt sem, hogy többi elmarad tőle. Mondjuk kettő darab pálya van, amit utálok, és abból az egyik UED-s: Augustgrad ostroma szörnyű, simán a legnehezebb terran vs. terran pálya, rohadt sok tankja van benne Mengsknek.
******
A másik a zerges To Slay the Beast, mert egyrészt kurva hosszú, másrészt meg iszonyú durva bullshit a kevert terran-zerg sereg, amikor a gép mindent megtehet velük. Legutóbb megpróbáltam lerövidíteni, mondom gyártok egy awesome légi-földi sereget (tucatnyi guardian, több, mint egy tucat mutalisk, baromi sok földi egység overlordokba pakolni), és a három előretolt bázis lenyomása után megrohanom direktben az Overmind bázisát. Baszki azt csinálja a gép, hogy miközben mész a bázisa felé, odajön queenekkel lassítani, devourerrel gyengíteni, aztán science vesselekkel nyomja az irradiate-et az overlordjaidra. Egyszerűen nem tudod lelőni ezeket a caster egységeket, mielőtt bajt csinálnának, és mie odaérsz a bázishoz, halott a fél sereged úgy, hogy igazából semmi sem támadott meg. :D Ha sikerül leszállnod, akkor meg igazából választhatsz, hogy mitől akarsz meghalni: a dark swarmtól, amiket folyamatosan dobál rád, a siege tankoktól, vagy esetleg a queenek és devourerek után érkező valkyrie-ktől és battlecruiserektől. :D
A probléma az, hogy ennyi faszsághoz kellenének előre a zerglingek és az ultraliskek a seregbe, csak elég zerglinget nem tudsz overlordba pakolni, az ultra meg eleve nem fér be egy overlordba. Csak és kizárólag azzal az egy taktikával lehet megcsinálni a pályát, hogy miután leverted a három előretolt bázist, átmész annak a szigetnek az aljára, ahol a két kurva erős utolsó bázisa van, aztán izomból odaépítesz egy adag hatchery-t és gyártasz egy rendes földi sereget lingekkel és ultrákkal, ami már alulról le tudja őket rohanni. És ettől baromi hosszú, tulajdonképpen két küldetés egyben.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Volt olyan Dungeon Keeper végigjátszásom, hogy vagy 4-5 pályán át passzív volt - vagy lenullázta magát magában anyagilag - az AI. szóval ez már meg sem lepne :) Én egyébként simán battlecruiserekkel szoktam végigdarálni a pályát, lényegében csak közben védekezni kell otthon (bevetni a lassú, de mégis mobil BC-utánpótlást is), és Yamato-ágyúkkal leszedni a rengeteg spore colonyt. Amennyire egyszerű alap a taktika, annyira működik. Bár volt olyan, hogy mellette támadtam szárazföldön is.
Augustgrad nem könnyű, de annyira nem is vészes. A To Slay the Beast viszont tragikus, bár a zerg kampány jó részéről elmondható, hogy eléggé igénybe veszi az embert (a másik kettő szinte tutorial hozzá képest, ha valaki nem micromeister). Elsőre saját kútfűből úgy csináltam, ahogy te is írod, de másodjára guide-ok alapján kipróbáltam, hogy megvalósítható-e a megvalósíthatatlan partraszállás, és igen, meg lehet úgy is csinálni. Pokoli nehéz mindenhogy. De például a WC3: RoC utolsó pályáját tényleg nem tudom, hogy lehet hardon megcsinálni, pedig normálon nem vészes. (A YouTube biztos segítene.)
Sors bona, nihil aliud.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=m0MMCiZj1GA
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Azta, milyen cheese ösvény! Na, így meg lehet csinálni.
Így elnézve a videót gyanítom, hogy én ott basztam el, hogy szimplán csak lassú voltam, és mire eljutottam eddig a támadásig, az ellen már ki volt maxolva.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Azért nagyon ki van hegyezve.
Ha megfigyeled, egy darab skorpiója van és az ultrákkal tankolja be a sebzést, hogy a skorpió át tudjon csúszni a jobb szélén, csak hogy ellőhesse az utolsó dark swarmot. Aztán rendesen kapják a sebzést a dark swarm ellenére a bent lévők a lurkerektől is.
Szóval ezt azért be kellett gyakorolnia és ki kellett kisérleteznie, mennyi az optimális mennyiségű drop, ami már elég és még nem tápolódik túl a bázisa az enemynek.
Mondjuk valószínűleg 2 Ultrával és dark templarral kevesebbel, valamint -2 overlorddal is meg tudná csinálni és még gyorsabban, ha ilyen speedrunszerűen menne.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Jaja, ez a tuti, igazából azzal, hogy elállják az utadat a sunkenek nincs is más választásod, csak a BC vagy a drop BC támogatással. Tulajdonképpen onnantól, hogy sikerül legyártanod 8-10 BC-t meg néhány Valkyrie-t, nyerted is a pályát, viszont én szeretek szöszölni az egységeimmel a halálba küldésük helyett, szóval Torrasque-ot már azért is kiirtom, hogy utána néhány SCV javítgathassa helyben a BC-ket.
A kedvencem egyébként az abban a pályában, hogy elsőre tuti, hogy mindenki kinyíratta szegény medicjeit, mert az Overmind alá van aknázva lurkerekkel, maga a pálya meg egyébként rohadtul nem igényli a detektor egységet vagy a sweepelést. :D
Egyébként viszonylag kiadósabb SC2 multi - na meg a Mass Recall - után nem olyan nehéz ám az a Brood War: a legtöbb pálya rámegy valamilyen egység valamilyen képességére, és azok használata nagyban megkönnyíti a dolgodat. A kedvencem mondjuk ezek közül az a missön, amikor Aldarist kell kinyírnod, aki támad is, mint a rohadtélet, csak közben neked meg ott vannak a Dark Archonjaid mind controlozni. :)
Nehézségben én inkább azt mondanám a BW-re, hogy olyan kis szemét: sok a speciális apróság, amivel idegesíteni tud az ellen, de egyébként a legtöbb pályát viszonylag egyszerűen ki lehet makrózni, ha kb. gyorsan tudsz bázist építeni. Kevés az olyan pálya, ahol nagyon agresszív támadásokat kapnál, és úgy 20 perc alatt össze lehet rántani egy kellemesen upgrade-elt 200/200-as sereget.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Persze, látszik, hogy ki van centizve, a cheese ösvényt arra értettem, hogy a pálya alján megkerüli az első 3 bázist. Normál esetben azokat ugye ki kell takarítanod, mert északról elég hamar felerősödnek a támadások, ha nem gyalulod be őket jó korán, középről meg folyamatosan küldi be rád a légi egységeket.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Most, hogy van új procim, elkezdett érdekelni, miért is fut olyan furán az SC2, és igazából arra jöttem rá, hogy rosszabbul van optimalizálva a játék, mint gondoltam.
Ugye az az általános meggyőződés az SC2-vel kapcsolatban, hogy alapvetően két CPU-magot használ meg kiegészítőleg egy harmadikat. Hát nem: az RTSS OSD-jét ráküldve hamar kiderült, hogy valójában csak egy magot maxol ki a játék. Persze használja a másodikat is, de úgy kb. félig, míg a harmadikat olyan 15%-ban, tehát az, hogy a maximális fps-ed mennyi igazából csak és kizárólag attól függ, hogy egy magra vetítve mennyi lóerő van a processzorodban.
Szerencsére azért egy i5-9600k már egész jól tudja brute force-olni ezt a borzalmat. Pl. van egy pálya, amit én abszolút stress testnek tartok (a HotS-ban az küldetés, aminek a végén kapsz vagy 200 banelinget), ott konkrétan ilyen 35 fps-ig tud leesni a játék akkor, amikor először mozdítod meg a sereget (deterministic engine rulz), ami ugye több, mint a 10 egy régi i7-esen. :D
Hasonló terhelést szvsz csak a komolyabb 3v3 / 4v4 meccsek adnak a játéknak.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, ez tis néztem akkor, de nekem nem ment ilyen gyorsan. Mindenesetre ugyanez működött elnyújtva is, csak több szenvedéssel, és több kísérlettel gyengítve. Többféleképp megnyerhető ez a pálya is. Csak számomra nem fastesten.
@Zaxx
Szerintem még írtam is valamikor a múltkor valamelyik hardveres topikban, hogy csak egy magot pörget fel az RTSS szerint. Azt hittem, hogy állandó engine-kritikusként ezzel számodra Captain Obvious voltam. Ennek ellenére nálam a kampányok nagyrészt jól mentek azon a Haswell i5-ön, mely szinte minden más játék alatt sírásra fakasztott. Az új procit még nem stresszteszteltem, egy pályát teljesítettem vele.
Sors bona, nihil aliud.
Annyiból tisztában voltam a dologgal, hogy a determinisztikus motornál ofkorsz csak egy mag tudja kezelni az összes egységet, inkább azon lepődtem meg, hogy ez ekkora bottleneck. Nem tudom, mitől lehet, mert ugye a régi játékokban is fennált ez a dolog, mégis vígan elszaladgáltak. Kb. egyedül az Age of Empires 2 HD Edition Forgotten kampányában lévő magyar honfoglalós pályát tudom felhozni példaként olyan helyzetre, amikor egy magnak már komoly kihívás megbirkóznia annyi egységgel egy ilyesmi motorban.
Én csak arra tudok gondolni, hogy az SC2-ben ez azért ekkora probléma, mert a deteminisztikus jelleg a fizikára is kiterjed, és akkor egy magon kell tartani kb. mindent.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mellesleg lehet, hogy valamikor majd megpróbálok letorrentezni valami régi tört verziót a WoL-időkből, mert nagyon sok helyről hallottam már azt (és én is így emlékszem), hogy az engine upgrade / fizikai motorcsere előtt jobban futott a játék. Kíváncsi lennék, mennyi igaz ebből.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egész jó kis Black Friday akció van SC-t tekintve a CDG-n (SC2 Battle Chest 6 rugó, LotV 3 rugó):
https://cdgalaxis.hu/shop/pc/23470/starcraft-2-battlechest-2016.html
https://cdgalaxis.hu/shop/pc/22619/starcraft-2-legacy-of-the-void.html
Óccsó a Dio 3 is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Végignyomta annó valaki a Wings of Liberty-t brutal nehézségen?
Én asszem így 9 pálya után feladom, mert egyszerűen röhejesen nehéz az összes protoss elleni küldetés kb. a Digtől kezdődően, de annyira, hogy mindegyiket valami specifikus build orderrel kell megoldani vagy valamilyen trükkel, aminek a kitapasztalásához háromszor kell elölről kezdeni a pályát. Egy idő után borzasztó idegesítő, hogy még le sem raktad a bázist, de máris küldi rád a gép a deathballokat.
Mondjuk egyébként is zavar az az SC2 kampányaiban, hogy állandóan siettetnek: egyszerűen mindent időre kell csinálni és állandóan ott van valami kibaszott timer a nyakadon. Nem hiszem, hogy máglyán égették volna el a fanok a Blizzardot több klasszikus, "normális" küldetés miatt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kizárólag hardon nyomtam végig az egész loret, vonaton úgy, hogy az egérpad az a nadrágom volt. És talán két pályán a hardot visszavettem normálra.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ha jól emlékszem tesóm megcsinálta. Egyébként hardon nehezebb ha achikra is megy az ember, mintha brutalon csinálnád achi nélkül.
Choose your next words with excpetional care!