Last Rites is a violent, irreverent and breathtakingly beautiful RPG set at the
crossroads of the multiverse. We intend to create an amusingly eccentric, mindspinning,
cliché-breaking power fantasy splashed with visceral moments of
breathtaking violence.
Baromi érdekes a vision statement egyébként, mert bár nagy vonalakban leírja, milyen a játék, tele van vad ökörségekkel. :D Nameless One pl. sokkal-sokkal agresszívebbnek van lefestve ahhoz képest, hogy hol kötött ki a karakter, ami passzol a power fantasy-hez. Azt hiszem, ez megválaszolja, miért néz ki úgy, mint egy pankrátor. :D
Az "eredeti" Nameless One:
“If there‟s some higher Power
that controls my fate, I would
like to meet him, shake his hand,
then crack open his ribcage and
tear out his heart.”
Jó döntés volt elfordulni a leírt dolgok jó részétől.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kissé gáz néhol a szövegzet, kíváncsi vagyok mit gondoltak akik olvasták :)
De egyébként külön vicces, hogy nem tudtam ellenállni a "bal lábbal keltem fel, úgyhogy beverem a képed nagyon gyorsan, ha kétszer kell elmondani valamit" karakternek amivel végül végigvittem :)
Szerk.: Ja már emlékszem, egészen pontosan azt írtam a múltkor, hogy szerintem direkt hagyták benne a str 18 glitchet :P
Kissé gáz néhol a szövegzet, kíváncsi vagyok mit gondoltak akik olvasták :)
A fene tudja, de Avellone végül is eladta vele az ötletét az Interplaynek. :D Lehet, úgy volt vele, hogy "edgy as fuckra" írja, hogy tutira lássák, mennyire fasza lesz. :D
Szerk.: Ja már emlékszem, egészen pontosan azt írtam a múltkor, hogy szerintem direkt hagyták benne a str 18 glitchet :P
A STR az Enhanced Editionben is ugyanúgy működik, mint az eredeti játékban, és az EE-ben baromi sok bugot kijavítottak, szóval biztosan direkt csinálták olyanra. Talán a balansz miatt van valami értelme, mert ha jól tudom, akkor az eredeti AD&D 2 szerint 18 lehet a maximális karakterpont az összes attribute-nál (legalábbis a BG-ben így van), a Tormentben meg 25-ig fel lehet nyomni mindent. Ehhez képest karaktergenerálásnál az eredeti szabályhoz igazodva 18-ig nyomhatod csak fel őket, kivével a STR-et, ami százalékolva ugyan, de lehet nagyobb már akkor is 18-nál.
Viszonylag régen játszottam harcossal a Tormentben, de arra emlékszem, hogy elég kemény meló úgy néhány harc, szóval kell a jó THAC0. Lehet, hogy ezért van ott a STR-nél ez a félmegoldás? Mondjuk én biztos nem nyomnám 18 fölé az elején, inkább rádobálnám a Dexterityre.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A lényeg épp az, hogy elég 18-ra felpumpálni a karaktergenerálásnál (ami már egyébként is sok különben :D mármint ha nem számoljuk bele azt, hogy) aztán amikor 7. vagy 9. szinten kapsz egy +1 STR-t, ha a harcossal lépsz szintet, akkor rögtön 19-re ugrik, ezzel megspórólva úgy 5 statpontot. (És nyilván jó nagyot ugorva a statisztikákban.)
Igen, de ha valamiért +1-et kapsz egy értékedhez, akkor +1-et kapsz és kész, vagyis nem karakterpontot ad a játék. Inkább a fejlődésrendszer egyik nüanszának érzem ezt bug helyett, tulajdonképpen jutalom az okos buildért, és ha harcos vagy, pont az ilyenek miatt érdemes korán elérni a 18-as STR-et (na meg a beszélgetéseknél lévő skill checkek miatt, mert ha te erős vagy és nem okos, akkor fenyegetéssel lehet a legtöbbet elérni).
Igazából mint minden RPG-ben, itt is az a lényeg, hogy a maximumot hozd ki a karakterből a végére, ami a buildednek fontos skillek 25-re növelését jelenti. Mivel nem lehet olyan baromi sok szintet lépni a játékban, ehhez kell egy kis matek is, hogy pl. ne vesztegess karakterpontot úgy, hogy közben tetoválásokkal vagy emlékekkel amúgy is ott lehetsz 25-ön.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx írta: Igazából mint minden RPG-ben, itt is az a lényeg, hogy a maximumot hozd ki a karakterből a végére, ami a buildednek fontos skillek 25-re növelését jelenti.
Lol. Azért merem remélni, hogy nem mindenkinek a tápolás, minmaxolás minden RPG lényege.
Jah egyébként aztán eszembe jutott, hogy ha egy tetkó +1-et adott, mintha az is megoldotta volna dolgot. (Így már ANNYIRA nem rejtett, a fejlődésrendszer nüanszának azért nem tekinteném.)
Szerintem ha elolvasod a fenti cikket, neked is le fog esni, hogy a karakterfejlesztésről beszéltem, de mind1. Szvsz tök egyértelmű, hogy ami ezt illeti, akkor vagy okos, ha a játék végére sikerül összehozni az optimális, classodhoz illő late game karaktert. Ez valamennyire a Tormentben is számít, hiszen ha pl. mágus vagy, a party méretét meg maxon tartod végig, akkor a legbrutálisabb-leglátványosabb varázslatokat csak a játék legeslegvégén tudod majd használni. Érdemes gyúrni arra.
Másrészt meg pl. ha te egy intelligens, bőbeszédű karakterrel akarod végigjátszani a Tormentet, Transcendent One csak 25-ös wisdom mellett adja be neked a derekát békésen... szóval ja, maxolni kell, a Tormentben is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Már itt felzokogtam: "szívében egy erődítményre való megbánással".
Örülök annak, hogy ezt kiemelted, mert majdnem kitöröltem. :D Ugye önmagában elég kacifántos értelme van a mondatban, viszont annak, aki végigvitte, úgyis le fog esni, ezért maradt.
Avellone mellett megemlíteném Colin McComb-ot is.
Nem nagyon akartam Avellone mellett mást is kiemelni, mert nem igazán vágjuk, ki mennyiért volt felelős a játékban. Csak azt tudjuk, hogy Avellone írta a szövegek több mint felét (Curstön mondjuk tökre érezni, hogy azt a részt pont nem), és hogy az ő projectje volt az egész Torment, szóval a többi íróval szemben nem biztos, hogy korrekt lett volna, ha odabiggyesztem, hogy "és egyébként ez a híres dizájner is melózott rajta". :D
De ne aggódj, fognak még egy mondatban szerepelni a Torment és McComb szavak. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Frankón kedvcsináló lett a cikk. Helyre tett egy-két dolgot amik miatt anno már az elején elment a kedvem a játéktól. Ha akciós lesz steamen meg is veszem, és az elkövetkező tíz évben valamikor sort is kerítek rá.
Hajrá. Egyébként a szerencsés egybeesés okán pont akkor volt akciós a játék, amikor kiment a cikk (júni 8-ig asszem), szóval én remélem is, hogy néhányan megdobálták a Beamdogot egy kis pénzzel a hatására. Ha nem hazudik a leak, akkor 21-én jön a Steam summer sale, akkor majd hátha megint. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
szemétség, hogy a beamdog felújított játékok csomagba beleerőszakolták a soundtrack és portré hülyeségeket is, így ezekkel az értelmetlenségekkel már €2-val drágább (€25.79), mint ha csak külön megvenné az ember a játékokat +Dragonspear (€24), utóbbi nélkül meg csak €19 a négy játék...
no mindegy, így legalább gond nélkül veszem meg a Torment játékot magában, a többit majd meglássuk.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
van valami ajánlás sorrend tekintetében, hogy először BG1 aztán 2 aztán IWD és utána Torment vagy ezek függetlenek minden tekintetben? Abszolút kezdőként melyikkel érdemes akkor kezdeni?
It's interesting the order that people give. Personally, since I roleplay, I would go with the Forgotten Realms timeline, in which Planescape Torment has no place, so can be placed anywhere. This would be my preferred chronological setting order, based on the year in which each are set (DR == Dale Reckoning):
1281 DR - Icewind Dale (Year of the Cold Soul)
1310 DR - Icewind Dale II (Year of Storms)
1358 DR - The Time of Troubles (Year of Shadows)
1368 DR - Baldur's Gate (Year of the Banner)
1369 DR - Baldur's Gate II (Year of the Gauntlet)
1372 DR - Neverwinter Nights (Year of Wild Magic)
1374 DR - Neverwinter Nights II (Year of Lightning Storms)
annyi, hogy az Icewind Dale játékok tele vannak szimpla lore olvasnivalóval, de csak minimális sztori van mellé, és szinte csak harcokból és csapdákból és földerítésből áll az egész. ha ezzel kezdi, látok esélyt a hamar föladásra, amennyiben a fentiek magukban kevésbé kötik le
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Valamelyik nap amikor Moken megemlítette eljátszottam a gondolattal, hogy előveszem őket, de igazából a BG1-2 meg Tormenten kívül én hanyagolnám a többit. =/ Persze egyéni preferencia, de nekem annó amikor próbáltam az IWD-t egyáltalán nem jött be. Neverwintereket meg csak nagyon futólag láttam, annyira az se fogott meg.
Szerintem kiadási sorrendet fogom követni az alapján, amit Lou mond :D Meg IWD2-ből úgy látom nincs is Enhanced edition még.
Az viszont kemény, hogy a Neverwinter Nights mennyire rosszul öregedett, emlékszem anno csak tátottam a számat, hogy milyen jól nézett ki PC Guruban valami városkép belőle.
A BG-nél érdemes figyelembe venni, hogy standard fantasy (Forgotten Realms eleve), gyakran fekete-fehér tud lenni, és az első részben a csapattagok között is relatíve szórványosak a később megszokottakhoz képest az interakciók, a dumák ismétlődnek, illetve az elején a hangulatos low level bóklászás sem a modern játékosok lekenyerezője. Tehát elvárásoktól függően okozhat csalódást is, ha újabb - de nem feltétlen jobb - játékok jelentik a mércét. Viszont ha egy hosszú, nagy ívű fantasy kaland kell, akkor nem érdemes kihagyni, csak a fentiek figyelembevételével érdemes beleugrani.
Az IWD-k inkább a harcról és arról szólnak, hogy saját partyval lehet szöszölni. Az a kérdés, hogy ez mennyire vonzza a játékost.
Az NWN1-ből az alapkampány és az első kiegészítő (SoU) szerintem nem rossz, de nem is nagy szám (lényegében party sincs, csak egy AI kísérgethet), a HotU-t szokták dicsérni, de azt éppen csak próbáltam. Így az NWN2-be se vetettem be magam soha, de a Mask of the Betrayert a Torment szellemi utódjának szokás tartani, ezért talán érdemes lehet eljátszani a gondolattal, ha az bejön.
Igazából jó ötlet a Torment elé venni a BG-t, mert a BG abszolút klasszikus, "hardkór" CRPG, így baromi jól megtanulod vele a a D&D-nek azt a verzióját, amit a Torment is használ. A Torment a BG-hez képest egy "custom D&D kampány" OP karakterekkel, történetorientáltan, ami azt a látszatot keltheti, hogy maga az RPG system nem is fontos, pedig a nüanszok tekintetében nagyon is az.
Csak barátkozz meg azzal a gondolattal, hogy a BG-ben egy átgondolt buildhez és a korai akadályok eredményes megoldásához szükséged lesz arra a 150 oldalas kézikönyre. :D Ja, és a történet meg mai szemmel borzasztó (oké, a második részre már jó lesz), mert direkt klisékből építkezik és egy pontos D&D-adaptáció akar lenni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Haha, tévedtem:
https://www.rpgwatch.com/files/Files/00-0208/Torment_Vision_Statement_1997.pdf
Baromi érdekes a vision statement egyébként, mert bár nagy vonalakban leírja, milyen a játék, tele van vad ökörségekkel. :D Nameless One pl. sokkal-sokkal agresszívebbnek van lefestve ahhoz képest, hogy hol kötött ki a karakter, ami passzol a power fantasy-hez. Azt hiszem, ez megválaszolja, miért néz ki úgy, mint egy pankrátor. :D
Az "eredeti" Nameless One:
Jó döntés volt elfordulni a leírt dolgok jó részétől.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kissé gáz néhol a szövegzet, kíváncsi vagyok mit gondoltak akik olvasták :)
De egyébként külön vicces, hogy nem tudtam ellenállni a "bal lábbal keltem fel, úgyhogy beverem a képed nagyon gyorsan, ha kétszer kell elmondani valamit" karakternek amivel végül végigvittem :)
Szerk.: Ja már emlékszem, egészen pontosan azt írtam a múltkor, hogy szerintem direkt hagyták benne a str 18 glitchet :P
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
A fene tudja, de Avellone végül is eladta vele az ötletét az Interplaynek. :D Lehet, úgy volt vele, hogy "edgy as fuckra" írja, hogy tutira lássák, mennyire fasza lesz. :D
A STR az Enhanced Editionben is ugyanúgy működik, mint az eredeti játékban, és az EE-ben baromi sok bugot kijavítottak, szóval biztosan direkt csinálták olyanra. Talán a balansz miatt van valami értelme, mert ha jól tudom, akkor az eredeti AD&D 2 szerint 18 lehet a maximális karakterpont az összes attribute-nál (legalábbis a BG-ben így van), a Tormentben meg 25-ig fel lehet nyomni mindent. Ehhez képest karaktergenerálásnál az eredeti szabályhoz igazodva 18-ig nyomhatod csak fel őket, kivével a STR-et, ami százalékolva ugyan, de lehet nagyobb már akkor is 18-nál.
Viszonylag régen játszottam harcossal a Tormentben, de arra emlékszem, hogy elég kemény meló úgy néhány harc, szóval kell a jó THAC0. Lehet, hogy ezért van ott a STR-nél ez a félmegoldás? Mondjuk én biztos nem nyomnám 18 fölé az elején, inkább rádobálnám a Dexterityre.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A lényeg épp az, hogy elég 18-ra felpumpálni a karaktergenerálásnál (ami már egyébként is sok különben :D mármint ha nem számoljuk bele azt, hogy) aztán amikor 7. vagy 9. szinten kapsz egy +1 STR-t, ha a harcossal lépsz szintet, akkor rögtön 19-re ugrik, ezzel megspórólva úgy 5 statpontot. (És nyilván jó nagyot ugorva a statisztikákban.)
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Igen, de ha valamiért +1-et kapsz egy értékedhez, akkor +1-et kapsz és kész, vagyis nem karakterpontot ad a játék. Inkább a fejlődésrendszer egyik nüanszának érzem ezt bug helyett, tulajdonképpen jutalom az okos buildért, és ha harcos vagy, pont az ilyenek miatt érdemes korán elérni a 18-as STR-et (na meg a beszélgetéseknél lévő skill checkek miatt, mert ha te erős vagy és nem okos, akkor fenyegetéssel lehet a legtöbbet elérni).
Igazából mint minden RPG-ben, itt is az a lényeg, hogy a maximumot hozd ki a karakterből a végére, ami a buildednek fontos skillek 25-re növelését jelenti. Mivel nem lehet olyan baromi sok szintet lépni a játékban, ehhez kell egy kis matek is, hogy pl. ne vesztegess karakterpontot úgy, hogy közben tetoválásokkal vagy emlékekkel amúgy is ott lehetsz 25-ön.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Jó cikk lett.
Lol. Azért merem remélni, hogy nem mindenkinek a tápolás, minmaxolás minden RPG lényege.
ibi amentia latet
Jah egyébként aztán eszembe jutott, hogy ha egy tetkó +1-et adott, mintha az is megoldotta volna dolgot. (Így már ANNYIRA nem rejtett, a fejlődésrendszer nüanszának azért nem tekinteném.)
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Szerintem ha elolvasod a fenti cikket, neked is le fog esni, hogy a karakterfejlesztésről beszéltem, de mind1. Szvsz tök egyértelmű, hogy ami ezt illeti, akkor vagy okos, ha a játék végére sikerül összehozni az optimális, classodhoz illő late game karaktert. Ez valamennyire a Tormentben is számít, hiszen ha pl. mágus vagy, a party méretét meg maxon tartod végig, akkor a legbrutálisabb-leglátványosabb varázslatokat csak a játék legeslegvégén tudod majd használni. Érdemes gyúrni arra.
Másrészt meg pl. ha te egy intelligens, bőbeszédű karakterrel akarod végigjátszani a Tormentet, Transcendent One csak 25-ös wisdom mellett adja be neked a derekát békésen... szóval ja, maxolni kell, a Tormentben is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kitűnő jték, kitűnő cikk. Már itt felzokogtam: "szívében egy erődítményre való megbánással".
Avellone mellett megemlíteném Colin McComb-ot is.
A régi magyarítás, az új szövegek nélkül, EE-vel is használható (https://plus.google.com/u/0/+PeteRPGPlus/posts/PHMd5cygbVX)
Egyébként egy darabig meséltem Planescape settingben is, bár nem AD&D, hanem saját rendszerrel.
Örülök annak, hogy ezt kiemelted, mert majdnem kitöröltem. :D Ugye önmagában elég kacifántos értelme van a mondatban, viszont annak, aki végigvitte, úgyis le fog esni, ezért maradt.
Nem nagyon akartam Avellone mellett mást is kiemelni, mert nem igazán vágjuk, ki mennyiért volt felelős a játékban. Csak azt tudjuk, hogy Avellone írta a szövegek több mint felét (Curstön mondjuk tökre érezni, hogy azt a részt pont nem), és hogy az ő projectje volt az egész Torment, szóval a többi íróval szemben nem biztos, hogy korrekt lett volna, ha odabiggyesztem, hogy "és egyébként ez a híres dizájner is melózott rajta". :D
De ne aggódj, fognak még egy mondatban szerepelni a Torment és McComb szavak. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Frankón kedvcsináló lett a cikk. Helyre tett egy-két dolgot amik miatt anno már az elején elment a kedvem a játéktól. Ha akciós lesz steamen meg is veszem, és az elkövetkező tíz évben valamikor sort is kerítek rá.
Hajrá. Egyébként a szerencsés egybeesés okán pont akkor volt akciós a játék, amikor kiment a cikk (júni 8-ig asszem), szóval én remélem is, hogy néhányan megdobálták a Beamdogot egy kis pénzzel a hatására. Ha nem hazudik a leak, akkor 21-én jön a Steam summer sale, akkor majd hátha megint. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Akciós lett a Torment, szóval tőlem biztos kaptak pénzt. :) Sőt, egyből kétszer is, mert a Baldur's Gatet is megvettem.
szemétség, hogy a beamdog felújított játékok csomagba beleerőszakolták a soundtrack és portré hülyeségeket is, így ezekkel az értelmetlenségekkel már €2-val drágább (€25.79), mint ha csak külön megvenné az ember a játékokat +Dragonspear (€24), utóbbi nélkül meg csak €19 a négy játék...
no mindegy, így legalább gond nélkül veszem meg a Torment játékot magában, a többit majd meglássuk.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
van valami ajánlás sorrend tekintetében, hogy először BG1 aztán 2 aztán IWD és utána Torment vagy ezek függetlenek minden tekintetben? Abszolút kezdőként melyikkel érdemes akkor kezdeni?
https://www.gog.com/forum/baldurs_gate_series/need_suggestions_which_to_play_first_baldurs_gate_iwd_or_planescape/post10
annyi, hogy az Icewind Dale játékok tele vannak szimpla lore olvasnivalóval, de csak minimális sztori van mellé, és szinte csak harcokból és csapdákból és földerítésből áll az egész. ha ezzel kezdi, látok esélyt a hamar föladásra, amennyiben a fentiek magukban kevésbé kötik le
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Valamelyik nap amikor Moken megemlítette eljátszottam a gondolattal, hogy előveszem őket, de igazából a BG1-2 meg Tormenten kívül én hanyagolnám a többit. =/ Persze egyéni preferencia, de nekem annó amikor próbáltam az IWD-t egyáltalán nem jött be. Neverwintereket meg csak nagyon futólag láttam, annyira az se fogott meg.
Szerintem kiadási sorrendet fogom követni az alapján, amit Lou mond :D Meg IWD2-ből úgy látom nincs is Enhanced edition még.
Az viszont kemény, hogy a Neverwinter Nights mennyire rosszul öregedett, emlékszem anno csak tátottam a számat, hogy milyen jól nézett ki PC Guruban valami városkép belőle.
IWD 2-ből nem is nagyon várható sajnos Enhanced, annak a forráskódja sajnos elveszett azt követően, hogy az Interplay elveszítette az (A)D&D jogokat.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Szerintem ez jó döntés.
A BG-nél érdemes figyelembe venni, hogy standard fantasy (Forgotten Realms eleve), gyakran fekete-fehér tud lenni, és az első részben a csapattagok között is relatíve szórványosak a később megszokottakhoz képest az interakciók, a dumák ismétlődnek, illetve az elején a hangulatos low level bóklászás sem a modern játékosok lekenyerezője. Tehát elvárásoktól függően okozhat csalódást is, ha újabb - de nem feltétlen jobb - játékok jelentik a mércét. Viszont ha egy hosszú, nagy ívű fantasy kaland kell, akkor nem érdemes kihagyni, csak a fentiek figyelembevételével érdemes beleugrani.
Az IWD-k inkább a harcról és arról szólnak, hogy saját partyval lehet szöszölni. Az a kérdés, hogy ez mennyire vonzza a játékost.
Az NWN1-ből az alapkampány és az első kiegészítő (SoU) szerintem nem rossz, de nem is nagy szám (lényegében party sincs, csak egy AI kísérgethet), a HotU-t szokták dicsérni, de azt éppen csak próbáltam. Így az NWN2-be se vetettem be magam soha, de a Mask of the Betrayert a Torment szellemi utódjának szokás tartani, ezért talán érdemes lehet eljátszani a gondolattal, ha az bejön.
Sors bona, nihil aliud.
Igazából jó ötlet a Torment elé venni a BG-t, mert a BG abszolút klasszikus, "hardkór" CRPG, így baromi jól megtanulod vele a a D&D-nek azt a verzióját, amit a Torment is használ. A Torment a BG-hez képest egy "custom D&D kampány" OP karakterekkel, történetorientáltan, ami azt a látszatot keltheti, hogy maga az RPG system nem is fontos, pedig a nüanszok tekintetében nagyon is az.
Csak barátkozz meg azzal a gondolattal, hogy a BG-ben egy átgondolt buildhez és a korai akadályok eredményes megoldásához szükséged lesz arra a 150 oldalas kézikönyre. :D Ja, és a történet meg mai szemmel borzasztó (oké, a második részre már jó lesz), mert direkt klisékből építkezik és egy pontos D&D-adaptáció akar lenni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
és a kézikönyvet adják az enhanced editionhöz? :D
gog-on igen, steamen jo kerdes.
Van, angol és francia nyelven is.
Sors bona, nihil aliud.
lehet ezt úgy is élvezni, hogy kimaradt a suliban az összeülünk szünetekben az asztalnál meg délután szerepjátszósdi?
Miert ne lehetne? En se jatszottam dnd-t 28 evig aztan megis elvoltam a dnd alapu jatekokkal. :)
Ha rámész a játékra a Steam library-ben, jobb oldalt van egy "Links" rész, és ott van a Manual opció, az a kézikönyv.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.