Fallout

Utolsó bejegyzés


Na de ha már ilyen faszán leírtad ezt, akkor én is kifejtem rendesen, hogy mi ez a "boom headshot" dolog egészen pontosan: az, ahogyan a Bethesda fundamentálisan félreérti a Falloutot a kezdetektől fogva.

Ha összevetem az első két részt + az NV-t a Bethesda Falloutjaival, az a benyomásom, hogy a Bethesda Falloutjai tulajdonképpen random encounter-gyűjtemények. Az F1-ben és az F2-ben a random encounter volt az, amikor mentél a térképen egyik településtől a másikig és véletlenszerűen összefutottál mindenféle dologgal: karavánokkal, árusokkal, banditákkal, mutáns dögökkel és ami nekünk fontos, HÜLYESÉGEKKEL. Bele lehetett futni Mad Maxbe, a lezuhant bálnába a Galaxis Útikalauzból, ufókba, a hidas csávóba a Gyalog Galoppból meg még rengeteg ökörségbe. Érdekes easter eggek voltak, amik feldobták a nagy kalandot, és mivel a játékoknak egyébként is volt egy ilyen jellegzetes, keserű humoruk, bele is fért a nagy egészbe.

Aztán jött a Bethesda a Fallout 3-mal: csináltak egy várost, ami egy működő atombomba köré lett felhúzva, egy felhőkarcolót, ahol valahogyan még a világégést követően is öltönyös sznobok szürcsölgetik a bort, DLC-t abból, hogy elrabolnak az ufók stb... HÜLYESÉGEKET. A Beth Falloutjában mindenki őrült, de minimum baszik az elemi logikára, és a történet is tele van olyan baromságokkal, hogy az ember csak néz ki a fejéből. Aki a régi játékokon nevelkedett, rohadtul nem érti pl., miért viselkednek a szupermutánsok állatokként, miért lakik egy vámpírszekta a híd alatt meg hogy mi a fene az, hogy felrobbantod egy atombombával Megatont, visszamész a kráterhez, aztán jön szembe az idegesítő szerelőcsaj ghoulként, majd megszólal, hogy "na baszki, valahogyan ghoul lettem lol". Nincs egy normális közösség vagy egy normális ember a Beth világában, csak gyogyósok rohangálnak egy sivatagban.

Ehhez képest a régi részek is tudtak ökörködni végig, de a hangsúly sosem azon volt. Az F1, az F2 és a NV mind kőkemény moráltörténetek egy elbaszott világról, ahol az esetek nagy többségében még a faszságnak is van értelme. Myron brahminszarból állítja elő a jetet? Kurva vicces, de van benne egy üzenet is a drogokról meg arról a sok feldolgozott élelmiszerről, amit a pofánkba tömünk. Nem random faszság, hanem szatíra, ami általánosságban a világot is építi, és azt üzeni neked, hogy itt kurvára nincs törvény meg társadalom, csak egymás kiszákmányolása az idők végezetéig, az apokalipszis után is. Az elvilágtalanodott ember már a szart is képes magába injekciózni, a legócskább beteg kurvákat dugja meg az ösztenei kielégítésére, vagy adott esetben robotokkal vereti ki a faszát. :D

Ez az, amit egyáltalán nem tud a Bethesda, és ezért lesz a tőlük kigördülő Falloutoknak ilyen "WACKY ADVENTURES ON THE WASTELAND, BOOM HEADSHOT AND EXPLOSIONS!" feelingje. Nincs egy komoly alap, amire fel lenne húzva a történet, emiatt normális cselekmény és üzenet sincs, csak baktatsz, miközben vicces dolgok történnek a vidámparkban. Ez lesz abból, amikor olyan ember csinál játékot, akinek a kedvenc dolgai a random encounterek voltak a régi epizódokban, és ha bármelyik komolyabb interjút megnézed Todd Howarddal, abszolút le fog jönni belőle, hogy ő pont ilyen ember.

És kurvára innen jön a Fallout 76 is: itt már minden szó szerint random encounter lesz, vagyis a Bethesda csak a saját koncepcióját maxolja ki vele.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Boz képe
Boz

Csak ennyit szeretnék hozzáfűzni:
rwurl=https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/045/740/726.jpg

Éljenek a videojátékok!


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A levezetésedtől függetlenül abban igaza van Bagolynak, hogy ez az új akármi nagy váltás a Fallout 3-4-hez képest is, és ebből a szempontból mellékes, hogy a 3-4 mennyire volt még Fallout. Persze nem mondom, hogy a gyökereinek nem köszönhette a sikerét, vagy nem miattuk tudta a régi rajongók egy részét is megszerezni magának, de a lényeg itt a modern játékos szemszögéből is nyilvánvaló elhajlás, akár szervesen következik a Bethesda felfogásából, akár nem.

Ha nem ígérkezne tényleg rossznak, akkor még ebben az esetben is lehetnének a 3-4 hívei az új NMA-sok, akik sírnak emiatt, de ez sehogy sem tűnik jónak. (A panaszáradat azért gyakran nagyobbnak tűnik a valósnál, illetve ha tényleg nagy is, attól még fogy a szidott CoD is, és jó pár alja Trnasformersre ültek be tömegek.) Kíváncsi leszek a végeredményre és a fogadtatásra. Csak játszanom ne kelljen vele!

Sors bona, nihil aliud.



Én borzasztó nagy Fallout-rajongó vagyok, minden generációját szerettem (beleértve a Tacticsot is), mindet más miatt. Még a Fallout 4-et is, sőt, szerintem nettóban ebben töltöttem el a legtöbb időt, függetlenül a BOOM HEADSHOT témától, mert mindenféle modokkal én nagyon élveztem a túlélősdit meg táborépítést - elsőre végigrohantam a "sztorin", aztán másodjára szerintem beleöltem 100+ órát úgy, hogy alig csináltam küldetéseket. De nem is ez a lényeg, hanem hogy ilyen előtörténet után, a béta videókat megnézve, még én is max bottal böködném ezt az új részt, pedig én ráadásul 76-os is vagyok... :-D



A levezetésedtől függetlenül abban igaza van Bagolynak, hogy ez az új akármi nagy váltás a Fallout 3-4-hez képest is, és ebből a szempontból mellékes, hogy a 3-4 mennyire volt még Fallout. Persze nem mondom, hogy a gyökereinek nem köszönhette a sikerét, vagy nem miattuk tudta a régi rajongók egy részét is megszerezni magának, de a lényeg itt a modern játékos szemszögéből is nyilvánvaló elhajlás, akár szervesen következik a Bethesda felfogásából, akár nem.

Persze, én sem azt mondom, hogy akkor tessék elfogadni a Fallout 76-ot a 3 és a 4 híveinek, csak azt, hogy egy folyamatábrán le tudod rajzolni, hogyan vezet az út a F76-ig, ha mindegyik epizóddal játszottál.

Ennek ellenére szerintem is igaz, amit Bagoly írt: a Fallout 3-mal még én is sokat játszottam, mert annak a játéknak elég sok olyan érdeme van, ami miatt félre lehet tenni a baromságokat. Amikor a játék elején kilépsz a Vaultból, és egy az egyben megcsinálják azt, amit az első rész még csak szöveggel tudott visszaadni (hogy a karaktered életében először érintkezel természetes fénnyel), az remek, és a Capital Wasteland hangulata is zseniális. Pl. amikor éjszaka mászkálsz a romok között, olyan Terminátor-feelingje van az egésznek, hogy csak na, a világ apránként való felfedezése meg egy élmény még úgy is, hogy általában baromságokba futsz bele.

Szóval abszolút megvan ez a "magamba szívom a hangulatot és felfedezek" élmény a Bethesda játékaiban, amit úgy tűnik, hogy az F76 már el fog venni.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Álmodozz csak, a fiatalabb generáció imádta Fallout4-et is...



"okey-dokey!"



Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Fallout 4 se ment 21:9... Ezek hülyék.



I'll just leave this here:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Aiv9yfthV7Q
Akkor ez most azt jelenti, hogy manapság még a régi BI-motor is fejlettebb a Bethesda-féle trágyánál? :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



https://www.polygon.com/2018/10/31/18047900/fallout-76-beta-speed-hack-exploit

Ez kemény. :D

Hab a tortán:

Update: Bethesda has confirmed to Polygon that it’s aware of the issue, but says a fix won’t be out until the game launches.



OFF: Én vagyok vak, vagy a széthúzott alsó csíkot leszámítva ez teljesen 4:3-ban megy egy 21:9 kép közepén? mert akkor így minek?



Nem 4:3-ban megy, egyszerűen csak olyan baromi nagy a felbontás, hogy a régi 640x480-as felbontásra tervezett art nem tudja kitölteni. :D Ha rendesen leskálázza az ember a renderfelbontást (amit asszem egy ideje már meg lehet csinálni a HD moddal), akkor frankó.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Fallot 76 béta élmények: 20as fov és fixen 30 fps. Zsenialitás magasfokon. :D Bugtenger ofc, a mozgásanimációk olyanok mint minden más Bethesda játékban. Nem az én világom ez a Fallout továbbra sem.



Én Angry Joe streamet néztem, ahol a legizgalmasabb pillanat az volt, amikor Joe unalmában azt próbálgatta, hogyan lehet a legretardáltabb hangon kiejteni, hogy Fallout. FALLLOOOOUUUUT!

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Most találtak egy adag raidert egy vertibirdben... raiderek vertibirdben, where is your Fallout god now?!

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Lehet, hogy rájuk esett a vertibird

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Ja nem úgy: repültek vele. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Az Bethesda. Simán engine fizikai bug.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Bagoly! BAGOOOOLY! :D
https://hu.ign.com/fallout-76/43811/news/kiderult-mennyi-penzt-verhetunk-el-a-fallout-76-ban-atomokra

A FOV érték – field of view, vagyis a terület, amit belátunk – is módosítható volt egy kis trükközéssel, amely egy kompetitív elemekkel is megbolondított cuccban nem feltétlenül előny, hiszen míg a hozzá nem értők a rögzített értéket kapták, addig a mókolók gyakorlatilag a végtelenségig kitolhatták a látómezőt. Ennek is vége mostantól: bármit is írunk át az iniben, külső nézetben fixált 80-as, míg belsőben fixált 90-es FOV-ot kapunk.

Egyrészt nem vágom, miért pozitívum a FoV hard lock (kevesebb opció... yay???), de az már teljes sületlenség, hogy a FoVnak bármilyen köze is lenne a "kompetitív előnyhöz". Alacsonyabb FoV-val könnyebb eltalálni a célpontot (minden nagyobb lesz a monitoron), magasabbal meg többet látsz a képből, de nehezebb eltalálni a célpontot (minden kisebb lesz a monitoron). Szimplán a júzer ízlésétől és képességeitől függ az, hogy melyiket preferálja (a rail gun őrültek pl. 80-90-es FoVokkal Quake-eznek), viszont embertől és monitormérettől függően van, aki konkrétan nem tud játszani a F76 értékeivel PC-n, mert rosszul lesz tőle.

Az meg mit jelent, hogy külső nézetben 80, belsőben 90? TPS-nézetben (ez a külső, nem?) alacsonyabb a FoV???

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Minden Falloutos kérdésedre a témában kapcsolatos közös múltunk alapján van nagyszerű válaszom. Erre például ez.

rwurl=https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/031/469/a29.jpg

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



No de semmi Fallouttal kapcsolatos dolog nem volt benne, csak ilyen basic általános cucc. Jesus, Todd! :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ezt a videót már a bejátszások miatt megérte megnézni:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=E8h5sWB_kvQ
Kész :DD

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Tno képe
Tno

(a rail gun őrültek pl. 80-90-es FoVokkal Quake-eznek)

Erről az jut eszembe, mikor N64 emulátorral játszottam Extreme G (2-ő?)-t, és a processzor egy idő után nem bírta a sebességet (jellemzően, mikor benyomtam a nitrót). Olyan menő térhajlítós-féregjáratos effekttel még azóta sem találkoztam, szegény fejlesztők nem is tudják mit hagytak ki, megsokszorozta a játék élvezeti értékét :) (Szerk.: ennél jobb már csak a Blood volt Andrea Bocelli Con te Partiro albumára)
Mindebből azt akartam lehozni, hogy "if you are moving fast enough, its not a tube!" :D

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



:D
Konzolos FoV, pécés Quake skill:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=nrFjQzG1Egw
Szerintem én két óra után hánynék. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.





Pont most futottam bele ebbe a problémába. :D
rwurl=https://i.imgur.com/zKr5ad8.png

Mondván minek legyen a gépen ha már nem releváns. Kerestem Bethesda oldalán rá megoldást és baszki ezt nem hiszem el, hogy ilyen van 2018-ban. :D
https://help.bethesda.net/app/answers/detail/a_id/43948/kw/uninstall
rwurl=https://i.imgur.com/4rTlD12.png

Hihetetlen.



Nincs másik cikk, hogy a registry-ből hogy takarítsd ki kézzel? :D

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!