igen, mert ezek a mai grafikusok robotok, nem művészek. Nézd meg a Space Odyssey vagy a Star Wars grafikusait, látványtervezőit. Talán egészen a Matrix-ig még lélekkel és odaadással művelték igazi mesteremberek ezt a szakmát, de utána beindult itt is a nagyipari termelés a Gyűrűk Urával, stb. és az lett az eredménye, hogy vászonról leugró, kiábrándító, lelketlen CG-t kell nézni lassan 20 éve.
igen, mert ezek a mai grafikusok robotok, nem művészek.
Fogalmad sincs miről beszélsz. Csak azért mert valaki habszivacsból, gipszből, agyagból, gyantából, vagy fémből készíti el a díszletet nem lesz nagyobb művész mint az aki polygonokkal vagy pixelekkel dolgozik. Nem gondolnám, hogy a technikának vagy a technológiának kéne megszabnia, hogy ki mennyire művész. A tudásuk alapja ami a munkájukhoz szükséges ugyan onnan jön. Ezért tudnék asztalt borogatni amikor egy képzős azzal jön, hogy aki digitálisan dolgozik az nem lehet művész. Csak azért mert a faszoddal festesz egy ákom-bákomot és megmagyarázod valami mélyenszántó gondolattal még nem leszel az.
A filmkészítésben a díszletesek és a jelmezesek is pont ugyan annyit adnak hozzá mint akik a CG-n dolgoznak vagy aki kamerát kezeli, világosít, vagy az embereket koordinálja. A film készítése önmagában képvisel értéket, ahol rengeteg ember közösen együttműködve alkot valamit ami végül összeáll egy koherens egésszé. Másik példának, ott a zene, ahol egy zenekarban a különböző hangszerek egymást kiegészítve tesznek ki egy egészet amit áhítattal lehet hallgatni. Egy jó filmnél pontosan ugyan ez történik. Lehet, hogy valaki csak egy lóti-futi egy set-en és nem nevezhető művésznek önmagában, de hozzájárul ahhoz, hogy elkészüljön valami ami viszont már nevezhető művészeti alkotásnak. Különösen olyankor, ha az egy olyan film mint pl a Gyűrűk Ura, ha már itt tartunk.
Pedig sajnos így van. A fizikai művészt csak a fizika törvényei korlátozzák, ezért az általa alkotott mű nem fog idegenné válni a néző számára. Ezzel szemben a CG-s alkotók "elvileg nagyobb szabadsága" pont azt eredményezi, hogy a valóságtól teljesen elrugaszodott, szemnek teljesen idegen fost alkotnak, és valójában a korlátaik igenis megvannak, ráadásul azokat a korlátokat nem a természete, hanem a programozók meg fejlesztők állítják eléjük.
Teljesen technikai oldalról közelíted meg a dolgot. Így sohasem fogod megérteni. Persze, hogy vannak korlátok. Minden médiumban vannak korlátok. Van szar CG? Van. Létezik szar díszlet? Létezik. Befolyásolja azt amiről a mű esetleg szól? Egyáltalán nem biztos.
LY évekkel ezelőtt írta, hogy a legnagyobb kihívás az emberi arc rekonstruálása CG-vel. Láttuk a Rogue One-ban is, hogy milyen jól tudják ezt csinálni azóta is... Erre itt van ez a kezdetleges állapotban lévő AI-s megoldás, ami már kapásból köröket ver most az emberekre.
A jelenlegi AI megoldás közel sem tökéletes. Lehet a jövőben nagyon jó lesz. Igen, hihető cg arcot nagy kihívás csinálni. Azonban amíg az AI megoldás ha hibátlan is lenne, még mindig ott a korlát, hogy csak meglévő embereket másol. Lehet a cg jelenleg nem tart ott, hogy ne tudd megállapítani mi az igazi, de ha nem csinálják, nem is fog fejlődni. CG-vel pedig nem lesz meg a korlát, hogy csak létező személyt vágjunk rá egy másik színész játékára.
Másfelől továbbra is elsiklasz afölött, hogy a Rogue One sem azért volt rossz film mert Peter Cushing lelógott a vászonról.
Rogue One teljesen jó film volt, engem spec Tarkin se zavart, csak Leia :-D
De amúgy tényleg vicces, hogy az informatikusok , digitális ipari munkások elsiklanak afelett, hogy az ő munkájuk lesz az első amit egy fejlett AI feleslegessé fog tenni...
Megnézem mikor fogja az AI helyettesíteni a művészt. A technológia mindig az agyatlan, monoton melókat iktatja ki. Ahol kreativitásra és főleg művészi látásmódra van szükség, ott biztos lehetsz benne, hogy nem fogja helyettesíteni az embert. Maximum segíteni/gyorsítani fogja a munkáját.
Én az AI forgatókönyvírást támogatnám néhány kategóriában. (és akkor nem születnének olyan filmek, mint a Prometheus :D ) Vagy nem kell könyvet írni sem, beírod a 10 kedvenc könyvedet, karakterekkel, jellemzőkkel stb. és az AI generál 100 neked való regényt 10 másodperc alatt.
Van az a retardált szint, ugye Lucasfilm?
Valaki magyarázza el nekem, hogy egy ingyenes MOD milyen szinten nem azonos egy fanart szintjével? Mert ugye, akkor a neten a hobbi filmkészítőktől kezdve a hobbi képkészítőkön át mindenkit be kéne fenyegetni ezzel a hozzáállással... sőt milliók írogassan engedélyt, hogy akkor most szertnék festeni egy Jedi templomot naplemetében, szabad lesz kedves Lucasfilm?
Mielőtt valaki jönne az EULA és társaival, ez egy Total Conversion Unreal 4 alá, általuk készített contentekkel. Mondhatni az eredeti játék koncepciója/filozófiája és a SW világ van használva, ingyen adták volna (MOD), de kell az eredeti KOTOR hozzá.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
igen, mert ezek a mai grafikusok robotok, nem művészek. Nézd meg a Space Odyssey vagy a Star Wars grafikusait, látványtervezőit. Talán egészen a Matrix-ig még lélekkel és odaadással művelték igazi mesteremberek ezt a szakmát, de utána beindult itt is a nagyipari termelés a Gyűrűk Urával, stb. és az lett az eredménye, hogy vászonról leugró, kiábrándító, lelketlen CG-t kell nézni lassan 20 éve.
Annyira hanyatlik a filmipar, meg a játékipar, hogy ezt hallgatom már több, mint húsz éve...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
minőségben.
Fogalmad sincs miről beszélsz. Csak azért mert valaki habszivacsból, gipszből, agyagból, gyantából, vagy fémből készíti el a díszletet nem lesz nagyobb művész mint az aki polygonokkal vagy pixelekkel dolgozik. Nem gondolnám, hogy a technikának vagy a technológiának kéne megszabnia, hogy ki mennyire művész. A tudásuk alapja ami a munkájukhoz szükséges ugyan onnan jön. Ezért tudnék asztalt borogatni amikor egy képzős azzal jön, hogy aki digitálisan dolgozik az nem lehet művész. Csak azért mert a faszoddal festesz egy ákom-bákomot és megmagyarázod valami mélyenszántó gondolattal még nem leszel az.
A filmkészítésben a díszletesek és a jelmezesek is pont ugyan annyit adnak hozzá mint akik a CG-n dolgoznak vagy aki kamerát kezeli, világosít, vagy az embereket koordinálja. A film készítése önmagában képvisel értéket, ahol rengeteg ember közösen együttműködve alkot valamit ami végül összeáll egy koherens egésszé. Másik példának, ott a zene, ahol egy zenekarban a különböző hangszerek egymást kiegészítve tesznek ki egy egészet amit áhítattal lehet hallgatni. Egy jó filmnél pontosan ugyan ez történik. Lehet, hogy valaki csak egy lóti-futi egy set-en és nem nevezhető művésznek önmagában, de hozzájárul ahhoz, hogy elkészüljön valami ami viszont már nevezhető művészeti alkotásnak. Különösen olyankor, ha az egy olyan film mint pl a Gyűrűk Ura, ha már itt tartunk.
Choose your next words with excpetional care!
Pedig sajnos így van. A fizikai művészt csak a fizika törvényei korlátozzák, ezért az általa alkotott mű nem fog idegenné válni a néző számára. Ezzel szemben a CG-s alkotók "elvileg nagyobb szabadsága" pont azt eredményezi, hogy a valóságtól teljesen elrugaszodott, szemnek teljesen idegen fost alkotnak, és valójában a korlátaik igenis megvannak, ráadásul azokat a korlátokat nem a természete, hanem a programozók meg fejlesztők állítják eléjük.
Gyorsan köpd ki a horgot inkwi :) amúgy +1
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Teljesen technikai oldalról közelíted meg a dolgot. Így sohasem fogod megérteni. Persze, hogy vannak korlátok. Minden médiumban vannak korlátok. Van szar CG? Van. Létezik szar díszlet? Létezik. Befolyásolja azt amiről a mű esetleg szól? Egyáltalán nem biztos.
Choose your next words with excpetional care!
LY évekkel ezelőtt írta, hogy a legnagyobb kihívás az emberi arc rekonstruálása CG-vel. Láttuk a Rogue One-ban is, hogy milyen jól tudják ezt csinálni azóta is... Erre itt van ez a kezdetleges állapotban lévő AI-s megoldás, ami már kapásból köröket ver most az emberekre.
Mire alapozod amugy ezt az egyertelmu kijelentest? Fejtsd ki jobban kerlek, mert nagyon erdekelne.
A jelenlegi AI megoldás közel sem tökéletes. Lehet a jövőben nagyon jó lesz. Igen, hihető cg arcot nagy kihívás csinálni. Azonban amíg az AI megoldás ha hibátlan is lenne, még mindig ott a korlát, hogy csak meglévő embereket másol. Lehet a cg jelenleg nem tart ott, hogy ne tudd megállapítani mi az igazi, de ha nem csinálják, nem is fog fejlődni. CG-vel pedig nem lesz meg a korlát, hogy csak létező személyt vágjunk rá egy másik színész játékára.
Másfelől továbbra is elsiklasz afölött, hogy a Rogue One sem azért volt rossz film mert Peter Cushing lelógott a vászonról.
Choose your next words with excpetional care!
Mindig meglep hogy mekkora egy idióta valójában
Ezt most kinek írtad?
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Nem veszed észre, hogy csak szórakozik?
Mind1
Sokszor elbizonytalanít. =/
Rogue One teljesen jó film volt, engem spec Tarkin se zavart, csak Leia :-D
De amúgy tényleg vicces, hogy az informatikusok , digitális ipari munkások elsiklanak afelett, hogy az ő munkájuk lesz az első amit egy fejlett AI feleslegessé fog tenni...
Megnézem mikor fogja az AI helyettesíteni a művészt. A technológia mindig az agyatlan, monoton melókat iktatja ki. Ahol kreativitásra és főleg művészi látásmódra van szükség, ott biztos lehetsz benne, hogy nem fogja helyettesíteni az embert. Maximum segíteni/gyorsítani fogja a munkáját.
Choose your next words with excpetional care!
rwurl=https://youtu.be/siHfHUm3HGE
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5qNuDxoPG-0
Én az AI forgatókönyvírást támogatnám néhány kategóriában. (és akkor nem születnének olyan filmek, mint a Prometheus :D ) Vagy nem kell könyvet írni sem, beírod a 10 kedvenc könyvedet, karakterekkel, jellemzőkkel stb. és az AI generál 100 neked való regényt 10 másodperc alatt.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Van az a retardált szint, ugye Lucasfilm?
Valaki magyarázza el nekem, hogy egy ingyenes MOD milyen szinten nem azonos egy fanart szintjével? Mert ugye, akkor a neten a hobbi filmkészítőktől kezdve a hobbi képkészítőkön át mindenkit be kéne fenyegetni ezzel a hozzáállással... sőt milliók írogassan engedélyt, hogy akkor most szertnék festeni egy Jedi templomot naplemetében, szabad lesz kedves Lucasfilm?
Mielőtt valaki jönne az EULA és társaival, ez egy Total Conversion Unreal 4 alá, általuk készített contentekkel. Mondhatni az eredeti játék koncepciója/filozófiája és a SW világ van használva, ingyen adták volna (MOD), de kell az eredeti KOTOR hozzá.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Kicsinyes köcsögök.
Choose your next words with excpetional care!
a viasat 3nál jobb vágók vannak, mint a legtöbb magyar filmnél
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=nIq7jY6GT0o&fbclid=IwAR3cHPxZnBGQXGmK_Tg...
:D
Nekem ilyenből még mindig ez a kedvencem, csak sajnos nem star wars-os.
Choose your next words with excpetional care!
mindkettő kurvajó :D
A fénykard/lézerkardos még talán határeset, de a
rwurl=https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/656/644/c14.jpg
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
jaja, a schwarzis örök szállóigeforrás :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=pLPhi9gXe20
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Vettem a gyerekek egy ilyet :D Nem tudom mi, meg hogy de 1000 forintért megéri még xwing nélkül is :D
https://www.vatera.hu/1ft-star-wars-szett-hot-wheels-nma-2686093043.html
"a gyereknek"
Aha.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám