Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Leszedtem a 4 demóját, mert nagy a hype és valóban jó lett.
Végre sebességérzet, és kidolgozott pályák, hangulat. Lehet a fullra is benevezek pcn, mert hiánypótló a fos nfs-ek után.
Ami viszont nagyon nem tetszik az a sztoriskodás, a nyikhaj versenyzősködés... nagyon nem hányzik ez már nekem.
Meg a zene is fos.



Szerintem a sztoriskodás direkt jó :) és ha nem csinálod nem maradsz le semmiről (na jó max pár autóról :D :D )
Nejem pl. csak beszáll az egyik autóba és vezeti - meg gyönyörködik a tájban ...

Hogy ontopic is legyek:

Lara Croft and the Temple of Osiris - Xbox One
Néhány hete akciós volt a storeban . fillérekért hozzájutottam. Most volt időm kipróbálni. (tudom, egy 4 éves játék - de nekem új volt :P )
Először irtó fura volt az irányítás és a játékmenet. Szerencsére még a 10 éves lányom is megugrotta a harcok nehézségi szintjét - kellemesen váltakozik benne az akció és a logikai feladványok.
Nekem nagyon bejött.



Kipróbáltam a Space Hulk Tactics bétát (előrendelők játszhatnak vele - igen, tudom, NEM RENDELÜNK ELŐ SEMMIT, én magam is tucatszor beszoptam, de a Space Hulk az egyik gyengém...) - az eddigi legjobb implementáció, még akkor is, ha nem hű a társasjátékhoz.

Eleve azért mertem előrendelni, mert számomra a Cyanide már bizonyított a Blood Bowllal. Mindkét korábbi Space Hulk megvan, és bár az elsőt ugyan szerettem, de objektíve az nem volt egy jó játék. Annyira el akartak rugaszkodni a társasjáték statikus képi világától, hogy túltolták; túl darkos lett, áttekinthetetlen a pálya, így elveszítette pont azt a részét a társas, hogy az asztalon átlátod az egész pályát, nagyban.

Na, örömmel jelenthetem, hogy ebben a játékban ez nem probléma. Valahogy sikerült összehozniuk azt, hogy társasjátékos picit, de közben nem úgy néz ki :-) Ennél jobban nem tudom elmagyarázni, akit érdekel, lessen meg pár videót.

Amiben nagyban különbözik a társasjátéktól - ebben vannak kártyák. Az eredeti játék úgy működik, hogy minden körben a terminátoraid kapnak fejenként 4 akció pontot, plusz dobhatsz is a kör elején egyet, és annyi extra parancs pontod lesz - ezeket bármely csapattag felhasználhatja. Ha van őrmestered, akkor a kör eleji dobást újradobhatod egyszer. Ebben a játékban hasonlóan működik, de újradobás nincs, cserében kapsz kártyákat, egyszerre maximum hármat.

Eleinte voltak kétségeim, de pár AI elleni meccs után elszálltak: ez a kártyás rendszer jó, sőt, megkockáztatom, pont az a fajta újítás, amit a GW is behozna, ha újra kiadnák a játékot. A lényege, hogy attól függően, melyik rendházzal mész (Dark Angels, Ultramarines, Space Wolves, Blood Angels választható jelenleg), plusz hogy azon belül is milyen csapatot válogattál össze (még az is számít, hogy pl. a nehézfegyveresnél lángszóró vagy assault cannon van!), kapsz egy paklit, amiből a kör elején 3 lapot felhúz a játék neked. Ezeket bármikor kijátszhatod, de ha valamelyik nem tetszik, akkor akár konverálhatod is parancs ponttá - ilyenkor kapsz pl. +4 parancs pontot arra a körre. Nagyon jó megoldás, és a kártyák maguk is elég jók, szinte minden szituációban volt egy-egy jól használható lap a három között.

Jó kis játék lesz, pláne, hogy pályaszerkesztő is van benne, és máris vannak community térképek. Az eddigi legjobb verzió, azt kell, hogy mondjam - nem ez a leghűbb a figurás verzióhoz, de ezt a legjobb eddig játszani. Egyébként marine oldalról mocskos nehéz, néztem statisztikákat, 30%-os nyerési arány :-D



Bully

rwurl=https://i.imgur.com/2e6cXgY.jpg
That's what I'm talking about!

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Számomra azért fázós ez a játék - na nem mintha megvenném, pláne előrendelném, mint holmi ócska kanapéhuszárok -, mert egy kibaszott csőben játszódik az egész. Jaah, néha van elágazás meg kereszteződés, de ez a taktikai lehetőségeket elég erősen korlátozza. Úgy a nulla irányába.

Non serviam



Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Reaper írta: Számomra azért fázós ez a játék - na nem mintha megvenném, pláne előrendelném, mint holmi ócska kanapéhuszárok -, mert egy kibaszott csőben játszódik az egész. Jaah, néha van elágazás meg kereszteződés, de ez a taktikai lehetőségeket elég erősen korlátozza. Úgy a nulla irányába.

Hű, jól érzem, hogy nem játszottál még a Space Hulk egyetlen reinkarnációjával sem (számítógépes vagy a figurás)? :-D Mert akkor nem mondanál azért ilyet, az biztos. Ugyanis az a helyzet, hogy pontosan a csövek miatt borzasztóan kell gondolkodni és taktikázni benne. 5 terminátorral kell felvenned a harcot a folyamatosan áramló hordák ellen, úgy, hogy közben azért még a küldetést is teljesíteni kell.

Én szeretem azt mondani a játékra, hogy ez a tower defense játékok őse, van X folyosó, ahol áramlanak az ellenfelek, csak éppen játék közben nem tudsz erősíteni, építeni, hanem azzal kell megoldanod a problémát, amivel indultál, úgy, hogy az ellenfelek sem fix útvonalon jönnek.

Én Master of Magic / XCOM játékok óta vagyok bolondja a körökre osztott taktikai játékoknak, és a Space Hulk semmiben nem marad el azok csata részétől. Egyszerűen csak más a szűk helyek, folyosók, és erősen korlátozott erőforrások miatt.



Nem játszottam, de mint korábban írtam, nem vonz a csőjáték. Videók alapján nekem az jön le, hogy baromi hamar unalmassá válhat.

Non serviam



Ez már teljesen ízlés kérdése. Alapvetően a játék mocskos nehéz volt mindig is, kb. scenarionként másik/másik félnek, és vért izzadsz, hogy kihozd a maximumot. Azért a teljes képhez hozzátartozik, hogy bár ezt most alakították szépen, mégiscsak egy majdnem 30 éves társasjáték számítógépes változatáról beszélünk, szóval elhiszem, ha nem vonz - én viszont játszottam a régi figurásat, az új figurásat, a 93-as PC játékot, a QSpaceHulkot, meg a pár éve megjelent verziót is, és ezek tudatában állítom, hogy az nem igaz, hogy 0 taktika lenne benne :-D



Rejsz of the Tumb Raider
Végre befejeztem. Az orosz bázis és geotermikus völgy nem nagyon fogott meg, de cserébe az utolsó pálya, a Kirnyakonyiva v. mi a tököm volt a főváros neve, egész pofás lett. Mondjuk az ilyen balfékség volt, hogy a katapultokat nem lehetett kifelé fordítani az ex Mongol horda felé :D Saját magukat lőtték a védők v. mi a tököm.
Mászónyilak. Lel. De most komolyan, végtelen töltény a pisztolyba nem megy, de 40 darab, 1 méteres, emberi súlyt elbíró nyílvesszőt tud magával vinni miss futásközbencraftolok kisasszony.
A rejtvények nehézsége is egy nagy nulla volt, főleg, hogy predátor nézetben Lara el is árulta, hogy mi a francot kell csinálni stb., így nagyon elbaszni sem lehetett benne semmit. Én sima nyíllal mentem végig, fedezék+fejlövés kombóval, semmi pályaelem, meg tárgyhasználat. Meg is maradt egy csomótöltényem a végére :D
88% lett amúgy az állapotom, de ha szánnák rá 10 percet, 98-ra feltornászhatnám, mert itt-ott kell összekaparni pár érmét, meg kihívást befejezni. Ezt úgy, hogy a sírokon és az ereklyéken kívül másra nem is gyúrtam. Mondjuk ezt a sok ereklyét hova tette Lara? :D
A story is béna volt, akárcsak a finálé. Ne is firtassuk a dolgot.
Legyen 7/10. A katapultok miatt főleg.



Call of Duty Black Ops 4

Megvettem. Tudom ássam el magam... Kíváncsi voltam milyen lett és a Humble Bundle adott 20% kedvezményt rá.

El se hiszem, de nagyon szórakoztató. Nem hiányzik egy dekát sem a gagyi kampány. Reggel kezdtem és mire feleszméltem este lett. Eközben csak a felszínét kapargattam mind a három módnak.

Nem csoda, hogy oda meg vissza vannak a kritikusok.

Jelezném! Nem tökéletes! De egy jó COD! (Jobb mint a WW)

https://opencritic.com/game/6018/call-of-duty-black-ops-4



Végre odajutottam, hogy végigjátsszam a BF4 singlet hardon.

Nevetséges volt. Annyira könnyű volt, hogy helyenként az 5 éves fiam irányította a mukit. Erre volt kb. max. 3 rész, amit meg eltúloztak annyira nehéz volt, de belefért. Talán 2x3 óra alatt végig is játszottam. Eddig az összes BF singlet végigjátszottam a 4-ig. A kérdés, a Hardline-t megéri letöltenem csak a single miatt, vagy ki mit tud róla? A BF1 már várakozik a játékra, multizni nekem meg nincs se időm, se időm.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



De ha nincs időd multizni, miért olyan játékokat eröltetsz, amelyekben alibi a single?

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



A régi szép BF-es idők emlékéért. Meg a BFBC2 single kifejezetten tetszett, egyes CODoké is. Most pont a BF4 az szar volt, a 3 meg elment.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



+kurvasok. BGBC2 single-jét a mai napig visszasírom. vs BF4-et már meg se vettem.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Nálam a BF3 bugosabb volt, amúgy egykutya kettő, egyik sem jó. A Hardline az egyetlen BF-single, melyet soha nem próbáltam (pedig elég hírhedt, hogy szívassam vele magam), a BF1-be belefogtam, és jobban tetszett a 3-4-nél mert WW1, de ettől még sajnos BF (értsd átlag-CoD körüli/alatti). Egyszer léptem ki, azóta sem indítottam el újra.

A BC1-2 ami jó, de ahogy már sokszor említettem, az 1 után már ott is más volt az íze a 2-nek.

Ja és: Bagolynak igaza van.

Sors bona, nihil aliud.



Nekem nagyon tetszett BF3 kampány, bár eredeti Medal of Honor óta nem voltam előtte háborús FPS-t max. ilyen Ghost Recon-t, stb.



Nyertem egy Yooka-Laylee-t a Steam Giftsen, és épp korábban keltem ma, így bele is kóstoltam gyorsan.
A szinkron helyetti halandzsa tényleg idegesítő, de szerencsére gyorsan elolvasom a szöveget, és utána átnyomom, így nem sokat hallom.
Ami fura még számomra, az az irányítás/kamerakezelés. Nem tudom jól megfogalmazni, hogy mi a baj vele. Valahogy túl nagy ívben és lassan fordul a kamera, így nehéz gyors fordulókkal operálni, és emiatt sokszor leesek a rámpákról, platformokról. Láttam az optionsben kapcsolót rá, majd kipróbálom a másik módot.
Nem biztos, hogy magamban végigjátszanám, de az a terv, hogy a kölykök bevonásával szépen apránként végig játszogatjuk majd.

A Zoo által javasolt A Hat in Time-ot is nézegettem korábban, de olyat még nem nyertem, pedig Steam Giftsen be szoktam szórni a zsetonokat arra is. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



The Bard's Tale IV: Barrow's Deep
~46 óra, majdnem minden side-questtel.

Nekem tetszett, a hibái ellenére is. Még1x nem vágnék bele, de a zene és a szinrkonhang megfogott. Amit egymással levágnak néha a karakterek, az könnyfakasztó. (kár, hogy teljes party-t csak kb a játék 3/4-től tarthat az ember.)

Pro:
- kurvajó zene, hang, szinkron
- jó karakterek, nagyon jó random szövegek
- élvezetes, ma "újszerű" harc (körökre osztott, grid-based, bárdoknál részegség mint (ki)használható tényező)
- gondolkoztató feladványok

Con:
- meh történet
- sok-sok-SOK invisible wall
- néhány igencsak szemét feladvány, aminél otthagytam 1-1 napra a játékot
- nagyon szar teljesítmény (GTX1080-nal átlag 30-45 fps 3440x1440-en)
- grafikailag egyáltalán nem nevezhető túlzottan jónak, a megkövetelt teljesítmény ellenére sem.
- néhány bug, pl nekem 2 side-puzzle megoldhatatlan állapotban rekedt, és véletlenül sikerült dupe-olnom az egyik legendary cuccot, ami miatt a
- nem eléggé kiegyensúlyozott class-skillek, pl armor megvalósítása miatt az egyben nagyot sebző cuccokra érdemes menni.
- másik skill probléma: ha van egy caster class-ban (practicioner v bard) két karaktered, akkor a végére nem marad meg nem szerzett skill, míg warriorok nekem pl pontosan ugyanolyanra mentek, 1-1 különbséggel (execute egyiknél, armor rend másiknál)
- másik class probléma: majdnem minden sebzését a strength határozza, KIVÉVE néhány mágus cuccot ami int-ből megy, de ofc nem minden mágus spell ilyen.
- crafting van, de egy idő után eléggé unalmassá válik



Már megint egy InXile-játék, amit korán vettek ki a sütőből? Ki gondolta volna? :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ráadásul ez már a 3.1-es patch után volt :D



Á, az még semmi: a Wasteland 2-ből is a Director's Cut lett az igazán badass játék (arra már rá merném írni, hogy Fallout 3), a Numerát is később bővítették ki, szóval biztos jó lesz majd a Bard's Tale is egyszer. :D

Mellesleg a Wasteland 1 remastert azt nagyon várom tőlük (oké, nem ők fejlesztik, hanem kiadták a Bard's Tale Trilogy-s csapatnak, de akkor is). Remélem, hogy az már egy olyan verzió lesz, amivel a 40 alatti retróhuszárok is képesek lesznek játszani, mert az első ráncfelvarrás minden volt, csak az nem. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



+1
Annyi hogy nekem nincs bajom a grafikával, mármint a látványával, viszont tényleg hasogat a fejem úgy szaggat. Geforce 1050 Ti.
Amúgy tök jó kis játék, csak hát valóban N+1 patch kell még neki.



Observer:_
Genre: Walking sim kb, némi összegyűjtős puzzle (AKA "nyomozás") és nagyon kicsi settenkedési résszel.

Annak apropóján, hogy valami vírus miatt alig tudok aludni, de koncentrálni sem igazán, nekikezdtem ennek. 8 óra után azt kell mondanom, hogy nagyon el lett találva. Néhány helyen kiforratlan, pl gyűlölöm az ajtó/stb nyitási módszert, hogy egérrel is húzkodni kell sokszor random irányba, de ez a legnagyobb problémám vele.

Eddig a 8 óra alatt 2x kellett walkthrough után néznem, első saját diszorientáltságomnak köszönhető, egyszerűen átugrottam egy eléggé nagy hint felett. Második kissé rondább dolog, egy apró interaktív tárgyat nem találtam meg az aktív szobában.

Szinkron nagyon jó, történet, lore és karakterek eléggé jól kidolgozottak. A rémálomszerű pályák tényleg rémálomszerűek, bár hál'istennek az elviselhetőbb fajtából. :D

A "pálya" (egy többszintes, lepukkant, alsóosztálybeli gettó-lakótelepi épületegyüttes) jól meg lett tervezve, valszleg egyszerűen fogtak egy tényleg létező alaprajzot mint kiindulópontot.

Grafikailag szép, azt kell mondanom. Az IRL részek részletgazdagok jó sok clutter van a pályán elszórva, valóságosnak hat. Amint emlékekhez érünk, sokszor széjjel-effektezik a pályát, de mivel ez csak az emlékekben történik, ezzel nincs problémám. Pl egy diszkó-jelenet emléke így néz ki, ami talán a leg-stilizáltabb kb 5 másodperces pályarész:
rwurl=https://i.imgur.com/4RDJvA0.mp4
Igen, a játék egy része azonnali rohamot váltana ki egy epilepsziásból. Egyébként retro-futuristic, '80-as évekbeli látványvilággal, amit nyakonöntöttek némi augmented reality-vel:
rwurl=https://i.imgur.com/wnNkOm0.jpg

Eddig úgy 8+/10

szerk: befejezve, össz 10-12 óra lustálkodva.



Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Thimbleweed Park - done

Hát ez nagyon jó volt, wow. Gilbertéknek hiperfaszán sikerült ötvözniük a Twin Peakset a Maniac Mansionnel és a Monkey Islanddel, itt aztán abszolút igaz lett az az állítás, hogy egy elfejetett Lucasarts klasszikusról van szó.

Tulajdonképpen az süt a játékról minden szempontból, hogy ezt kaptuk volna Gilberttől a Monkey Island 2 után, ha nem hagyja ott a Lucasartsot: humorban, témájában és a fejtörőket illetően is ez a logikus következő lépés. A TP már annyira sem veszi komolyan a saját világát, mint az MI, tele van kikacsintásokkal a többi LA-kalandra meg a popkultúrára, de olyan szinten, hogy egy idő után már ki is lehet érezni a történetből, hogy a készítők mennyire nem fértek a bőrükbe. Guybrush utolsó gilberti kalandja húzott egy érdekeset a végére, amire a Thimbleweed Park rádupláz (és pont ezért jobb annál ennek a játéknak a befejezése, de erről majd később), és valahogy az jön le az egészből, hogy már a MI2-nél is ez lett volna a lényeg, csak nem sikerült végigmesélni.

A fejtörőkben is szerintem simán fejlődés a játék a régiekhez képest. Logikailag semmi sem lett lebutítva (itt sikerült nem bemajrézni a nehezebb feladatoktól, szóval nem Broken Age a játék), de érezni, hogy egy kicsit áramvonalasabb a cucc: jobban vannak összefűzve az információk, nem kell zsonglőrködni a kilenc igével, de ezzel együtt is kurva nehéz néhol. Egyszer még egy komoly elakadást is sikerült összehoznom, amit manapság viszonylag ritkán követek el kalandjátékban, mondjuk amikor végül rájöttem a dologra (vagyis megnéztem a megoldást :D), szentségeltem egy nagyot. Történt ugyanis, hogy

ShowHide spoiler #

Van még egy-két ilyen hülyeség, ami bevallom, néha egy kicsit idegesítővé tudta tenni a fejtörők megoldását (sőt, az akkumulátor feltöltéséhez vezető fejtörőlánc majdnem van akkora faszság, mint a monkey wrench az MI2-ben, csak itt valahogy mégis rájössz), de összességében kurva jól van megcsinálva, a figyelem és a türelem meg rózsát terem. Az MI2-ben is voltak ilyenek, és bár itt meglettem volna nélkülük, attól még az MI2 is best adventure game ever meg ez is. Főleg úgy, hogy tartalom az van bőven, mert a világ jó nagy, az 5 irányítható karakternek köszönhetően meg hiába kb. 15 órás játék, végig változatos.

A humor baromi jó ismét, a befejezés is fantasztikusan ötletes. El tudom képzelni azt, hogy lesznek / vannak olyanok, akiknek az utóbbi nem jön be, mert valami földhözragadtabbra vágynak, de én imádom ezt a játékos öniróniát, és szerintem ez az, ami Ron Gilbertet igazán megkülönbözteti a műfajtársaktól. Nem fél az öreg semmitől, és David Cage-dzsel ellentétben nála ez még működik is.

Az pedig nekem elég kísérteties, hogy a játék annyira hajaz a Twin Peaksre a történet logikájában, hogy hiába jelent meg a Thimbleweed Park előbb, mint a Twin Peaks harmadik évada, a befejezésben vannak közös pontok David Lynch friss Peaksével. Úgy tűnik, Gilbert annyira beleásta magát David Lynchbe, hogy egy kicsit már tud is úgy gondolkodni, mint ő. A Monkey Island 2 végén még csak azt lehetett érezni, hogy Gilbert gyaníthatóan szereti Lynch munkásságát, itt meg már azt, hogy ha David Lynch játékfejlesztő lenne, ilyen sztorit írna. :D

Egy szó, mint száz, kurva jó játék, csak ajánlani tudom minden kalandjáték- és Twin Peaks-rajongónak.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Hollow Knight

Teljesen beszippantott. Rohadt sok felfedezésen, bosson és történeti puzzle darabkán vagyok túl, de tippre még legalább ugyanennyi hátra van.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



nem akarok neki külön topicot nyitni, úgyhogy csak ide másolom:

https://www.arcade1up.com/

ezekkel az arcade do it yourself gépekkel találkozott már itt eu-ban bárki normális áron? mert zavvin elő lehet rendelni csekély 420 fontért, de figyelembe véve, hogy usában 300 dodóért vesztegetik, cseppet kurvára túlárazottnak érzem az eu-s árat.



cseppet kurvára túlárazottnak érzem az eu-s árat.

ez mivel nincs így? (sajnos)

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



azt már megszoktam, hogy 300 dodó az legalább 300 euró itt. viszont most 300 dollár nézz szembe 420 fontottal, és ez már a kedvezményes ár mert máshol 500 font...kibaszott keselyűk.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!