A nézők többsége tisztában van a predátor filmek filozófiai felütésével, és tudja azt is, hogy a ragadozó a szellemvilágot, az ösztönök szintjét jeleníti meg, illetve kohéziós kapcsolatot teremt a szereplők és a természeti összefüggések között. Lecke az alázatról. Ő a révész, aki átviszi a szereplőket egy sokkal ősibb dimenzióba, ahol a vad és vadász közötti kötelmet nem a technikai civilizáció vívmányai határozzák meg - noha a ragadozó ilyen szempontból fejlett - hanem az ösztönös cselevés. Az ösztönök világában pedig semmit nem ér a fegyverekkel jól ellátott kommandós alakulat, vagy egy álig felfegyverzett drogbanda ereje, mert ott más szabályok érvényesülnek. Amikor pedig a predátor csak kohéziós kapocs a két világ között, akkor szerepe nagyszerűen működik, hiszen a nézők figyelme az emberi karakterek átalakulására tevődik. Azt nézzük, miéként mállik le a civilizációs kényszer (társadalmi én) a főszereplőkről, és hogyan evolválódik az emberi gőg alázattá, majd pedig miként kovácsolódik az így életre hívott, de már a természet szerves részeként operáló ember valódi hőssé. Első stáció: az embereket egyöntetűen meghatározó civilizációs gőg bemutatása. Második stáció: az így felvezetett karakterek orbitális bukása. Harmadik stáció: kényszerű azonosulás a természettel. Negyedik stáció: ösztönös (természeti) rész feltámadása. Ötödik stáció: újjászületés és győzelem! Az ideológia teljesüléséhez pedig a kötőanyag maga a ragadozó, aki cselekedetével megágyaz a narratíva megvalósulásának. Nem kell beszélnie, hiszen tisztában vagyunk a szerepével. Azért van, hogy az embert visszavezesse a természeti törvényszerűségek világába. Ha az írók kiragadják ebből a szerepkörből és mutáns predátorokkal ütköztetik meg, vagy mély civilizációs hátteret adnak neki (AvP), akkor azzal kiemelik a szellemvilág misztikumából, és megfosztják a révész szerepkörétől. Egyszerű a képlet, nem kell hozzá túl sok ész, hogy az ember megértse, mitől olyan jó az első két Predátor film, és mitől olyan rossz a többi. (Az Antal Nimród féle film csak egy remake, a sikeres fénymásolásért nem érdemel külön dicséretet.)
Ezt már olvastam máshol is, és nekem az a bajom a gondolatmenettel, hogy oké, visszamegyünk az ösztönszerű túlélés világába a Predator hatására, de ez pont az az állapot, ahol a Predator mindig alulmarad. A lény fölénye addig van meg az emberrel szemben, amíg tudja magát álcázni, amíg működnek a szenzorai meg amíg osztja az áldást a vállra szerelt "plazmavető".
Az embernek ilyen cuccai nincsenek, ezért a problémát úgy tudja megoldani, hogy lerántja a dögöt a saját szintjére... viszont azon a szinten már a szimpla géppuskatűz is el tudná pusztítani. Az csak a forgatókönyv dramaturgiája miatt van, hogy ilyen eszköz már nem áll rendelkezésre, mert elhagyták vagy Dutchék esetében félelmükben az őserdő kiirtására használták el a lőszert. :D
Szóval bukik ez sok ponton, és pl. ez a "materializálják a misztikus kísértőt és ez rossz" dolog is marhaság, mert pont az a lényeg, hogy "materializálni kell", hiszen akkor lehet legyőzni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
"pont az a lényeg, hogy "materializálni kell", hiszen akkor lehet legyőzni."
Az utazás az emberről szól, aminek a vége természetesen a lény legyőzése. De a cél a társadalmi én (civilizációs köntös) levetkőzésének a bemutatása. Nyilvánvaló, hogy a lényt végső soron emberi fegyverekkel is lehet gyűrni, ahogy az is egyértelmű, hogy a cél elérése érdekében fel kell fedni a rejtekét, ki kell játszani a trükkjeit, de én nem erről írtam!
""materializálják a misztikus kísértőt és ez rossz" dolog is marhaság"
Nem úgy materializálják a predátort, hogy láthatóvá teszik, hanem úgy, hogy civilizációs karaktert adnak neki, amivel közénk, emberek közé húzzák. Most már része a realitásunknak, beszélgetni, társulni, haverkodni, kártyázni lehet vele. Mostanra már csak egy cosplay, mert a lény többé már nem az árnyékok között mozgó kohéziós erő, nem egy révész, nem kötőanyag az objektív társadalmi valónk és a szellemvilág, az ösztönök világa között, hanem csak egy idegen űrhajós, akinek történetesen fejlett fegyverei vannak.....csak egy a sok faj közül. Így kell érteni, hogy az írók a materializálás során a metafizikai valóságból (ideák, ideológiák, természeti törvényszerűségek, ösztönök stb.) a civilizációs valóságba ültették. A ragadozó eredetileg egy fontos ideológiai törvényszerűséget hivatott beteljesíteni, nevezetesen; az ember nem több a körülötte lévő környezeténél, ami így folyamatos alázatra hívja, ha pedig az ember önként nem hódol be, akkor erővel gyűri le. Szólhatott volna a film egy hatalmas viharról is, ami lerombol egy felhőkarcolót, vagy felborít egy hajót (Titanic). Itt a korábbi két predátor filmben a vihar maga a ragadozó, ennyi volt a funkciója. Csak ezt a klisét az alkotók megfelelő képi világú sci - fi köntösbe csomagolták, amivel izgalmasabbat tették az ember vs természet küzdelmét. A predátor filmek sosem a ragadozóról szóltak, hanem mindig az emberi civilizációs gőg és a természet szembenállásáról. Azzal, hogy a ragadozónak civilizációs karaktere lett, kiemelték az eredeti szerepéből. Már nem kapocs az ideológiák között (emberi civilizáció vélt nagysága vs természeti erők mindent elsöprő hatalmának szembeállítása), hanem csak egy csillagközi fejvadász, aki néha elmegy pisálni. Ez lett az új szintézis eredménye! Semmiben nem különbözik tőlünk, otthon várja a család. Ezért kár volt materializálni, mert kohéziós erőként korábban baromi jól működött.
Sajtóvetítés után aszonta mostohaöcsém:
"Ezt a filmet mi is írhattuk volna. Konkrétan olyan volt, mintha egy szerepjátékos kalandot filmesítettek volna meg, amiben mellesleg ott volt egy, illetve kettő Predator.
Predatornak kutyaszar, akciófilmnek pocsék, de a poénok, na, azok ütnek"
(Csak kíváncsiságból Rotten: The Predator 61%, Predator2 28% , Alien3 45%, ha csak annyira lesz szar a The Predator, mint a P2, vagy az Alien3 már elégedett leszek, de nem szarabb sőt.. (Ami aggasztó, hogy a Prometheus meg 73% :D) )
Hát, metafizikai magasságokig magasztalni a Predit szerintem elég erős túlzás. Hozzá lehet gondolni persze sok mindent, hiszen a film egyszerűsége magával hozza azt is, hogy könnyű legyen beletolni bármit gondolati szinten, de SEMMI, abszolút semmi olyan nincs a filmben, ami bármilyen komolyabb művészi szándékról árulkodna.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na itt van még egy trailer, bár mondjuk ebből sok nem derül ki. De ismét egy YouTube commentre hivatkoznék: I’m a simple man... I see John Goodman, I watch the trailer.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=UapLsHM4OZc
egy sequel a remakek, rebootok tengerében?
ezt mégis hogy gondolták?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Az eredeti Mary Poppins - a mellett hogy kétségtelenül a korszak Hollywood-jának egyik legnagyobb műve - egy borzalmasan giccses, nyálas és irtózatosan nehezen befogadható valami lett, nem feltétlenül vagyok biztos benne, hogy a látványvilágot csak technikai szinten modernizálva, az eredeti "sajátságosságokat" megtartva ez működőképes napjainkban (már akkoriban is rezgett a léc). Ez az előzetes például valahol a dalrafakadástól kezdve a túltolt színekkel, meg a "műanyagságával" gyakorlatilag heveny hányingert hozott rám (nem cinikusan, nem afféle túlzásként, hanem tényleg).
Folytatni ezt "így", ebben a formában nem hiszem, hogy van értelme - mert ennyi erővel mehetne az Óz a még mindig csodásabb csodák és az Újra elfújja a szél is. Visszaás, mármint nekem, de én speciel nem értek a lovakhoz, biztos, hogy van erre igény mert nem költöttek volna rá ennyit, csak nehezen értem meg.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Én ezt sose tudtam volna így megfogalmazni, de nagyon igaz amit írtál :D
A végére vártam a "szellem a sötétben" helyett "szellem a palackban"-t, az lett volna még igazán slusszpoen:)
Amúgy miért nem használod már te se a válasz gombot?
A nézők többsége tisztában van a predátor filmek filozófiai felütésével, és tudja azt is, hogy a ragadozó a szellemvilágot, az ösztönök szintjét jeleníti meg, illetve kohéziós kapcsolatot teremt a szereplők és a természeti összefüggések között. Lecke az alázatról. Ő a révész, aki átviszi a szereplőket egy sokkal ősibb dimenzióba, ahol a vad és vadász közötti kötelmet nem a technikai civilizáció vívmányai határozzák meg - noha a ragadozó ilyen szempontból fejlett - hanem az ösztönös cselevés. Az ösztönök világában pedig semmit nem ér a fegyverekkel jól ellátott kommandós alakulat, vagy egy álig felfegyverzett drogbanda ereje, mert ott más szabályok érvényesülnek. Amikor pedig a predátor csak kohéziós kapocs a két világ között, akkor szerepe nagyszerűen működik, hiszen a nézők figyelme az emberi karakterek átalakulására tevődik. Azt nézzük, miéként mállik le a civilizációs kényszer (társadalmi én) a főszereplőkről, és hogyan evolválódik az emberi gőg alázattá, majd pedig miként kovácsolódik az így életre hívott, de már a természet szerves részeként operáló ember valódi hőssé. Első stáció: az embereket egyöntetűen meghatározó civilizációs gőg bemutatása. Második stáció: az így felvezetett karakterek orbitális bukása. Harmadik stáció: kényszerű azonosulás a természettel. Negyedik stáció: ösztönös (természeti) rész feltámadása. Ötödik stáció: újjászületés és győzelem! Az ideológia teljesüléséhez pedig a kötőanyag maga a ragadozó, aki cselekedetével megágyaz a narratíva megvalósulásának. Nem kell beszélnie, hiszen tisztában vagyunk a szerepével. Azért van, hogy az embert visszavezesse a természeti törvényszerűségek világába. Ha az írók kiragadják ebből a szerepkörből és mutáns predátorokkal ütköztetik meg, vagy mély civilizációs hátteret adnak neki (AvP), akkor azzal kiemelik a szellemvilág misztikumából, és megfosztják a révész szerepkörétől. Egyszerű a képlet, nem kell hozzá túl sok ész, hogy az ember megértse, mitől olyan jó az első két Predátor film, és mitől olyan rossz a többi. (Az Antal Nimród féle film csak egy remake, a sikeres fénymásolásért nem érdemel külön dicséretet.)
Egyelőre ez középfing:
https://www.rottentomatoes.com/m/the_predator/
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
(Én is azt olvastam egy forrásból, hogy leginkább kellemetlen lett a The Predator :D , nem baj, majd a Disney.)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Szerintem az ugyanaz a lakókocsi, mint amibe az urak menekültek be. Klasszikus kevert vágás.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Ezt már olvastam máshol is, és nekem az a bajom a gondolatmenettel, hogy oké, visszamegyünk az ösztönszerű túlélés világába a Predator hatására, de ez pont az az állapot, ahol a Predator mindig alulmarad. A lény fölénye addig van meg az emberrel szemben, amíg tudja magát álcázni, amíg működnek a szenzorai meg amíg osztja az áldást a vállra szerelt "plazmavető".
Az embernek ilyen cuccai nincsenek, ezért a problémát úgy tudja megoldani, hogy lerántja a dögöt a saját szintjére... viszont azon a szinten már a szimpla géppuskatűz is el tudná pusztítani. Az csak a forgatókönyv dramaturgiája miatt van, hogy ilyen eszköz már nem áll rendelkezésre, mert elhagyták vagy Dutchék esetében félelmükben az őserdő kiirtására használták el a lőszert. :D
Szóval bukik ez sok ponton, és pl. ez a "materializálják a misztikus kísértőt és ez rossz" dolog is marhaság, mert pont az a lényeg, hogy "materializálni kell", hiszen akkor lehet legyőzni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mondtam én, hogy zsenge kakaszag lengi körül a trailert...
"pont az a lényeg, hogy "materializálni kell", hiszen akkor lehet legyőzni."
Az utazás az emberről szól, aminek a vége természetesen a lény legyőzése. De a cél a társadalmi én (civilizációs köntös) levetkőzésének a bemutatása. Nyilvánvaló, hogy a lényt végső soron emberi fegyverekkel is lehet gyűrni, ahogy az is egyértelmű, hogy a cél elérése érdekében fel kell fedni a rejtekét, ki kell játszani a trükkjeit, de én nem erről írtam!
""materializálják a misztikus kísértőt és ez rossz" dolog is marhaság"
Nem úgy materializálják a predátort, hogy láthatóvá teszik, hanem úgy, hogy civilizációs karaktert adnak neki, amivel közénk, emberek közé húzzák. Most már része a realitásunknak, beszélgetni, társulni, haverkodni, kártyázni lehet vele. Mostanra már csak egy cosplay, mert a lény többé már nem az árnyékok között mozgó kohéziós erő, nem egy révész, nem kötőanyag az objektív társadalmi valónk és a szellemvilág, az ösztönök világa között, hanem csak egy idegen űrhajós, akinek történetesen fejlett fegyverei vannak.....csak egy a sok faj közül. Így kell érteni, hogy az írók a materializálás során a metafizikai valóságból (ideák, ideológiák, természeti törvényszerűségek, ösztönök stb.) a civilizációs valóságba ültették. A ragadozó eredetileg egy fontos ideológiai törvényszerűséget hivatott beteljesíteni, nevezetesen; az ember nem több a körülötte lévő környezeténél, ami így folyamatos alázatra hívja, ha pedig az ember önként nem hódol be, akkor erővel gyűri le. Szólhatott volna a film egy hatalmas viharról is, ami lerombol egy felhőkarcolót, vagy felborít egy hajót (Titanic). Itt a korábbi két predátor filmben a vihar maga a ragadozó, ennyi volt a funkciója. Csak ezt a klisét az alkotók megfelelő képi világú sci - fi köntösbe csomagolták, amivel izgalmasabbat tették az ember vs természet küzdelmét. A predátor filmek sosem a ragadozóról szóltak, hanem mindig az emberi civilizációs gőg és a természet szembenállásáról. Azzal, hogy a ragadozónak civilizációs karaktere lett, kiemelték az eredeti szerepéből. Már nem kapocs az ideológiák között (emberi civilizáció vélt nagysága vs természeti erők mindent elsöprő hatalmának szembeállítása), hanem csak egy csillagközi fejvadász, aki néha elmegy pisálni. Ez lett az új szintézis eredménye! Semmiben nem különbözik tőlünk, otthon várja a család. Ezért kár volt materializálni, mert kohéziós erőként korábban baromi jól működött.
Sajtóvetítés után aszonta mostohaöcsém:
"Ezt a filmet mi is írhattuk volna. Konkrétan olyan volt, mintha egy szerepjátékos kalandot filmesítettek volna meg, amiben mellesleg ott volt egy, illetve kettő Predator.
Predatornak kutyaszar, akciófilmnek pocsék, de a poénok, na, azok ütnek"
(Csak kíváncsiságból Rotten: The Predator 61%, Predator2 28% , Alien3 45%, ha csak annyira lesz szar a The Predator, mint a P2, vagy az Alien3 már elégedett leszek, de nem szarabb sőt.. (Ami aggasztó, hogy a Prometheus meg 73% :D) )
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Viszont ha öcséd dicsérte a poénokat, akkor - belőled kiindulva esélyes, hogy - garantáltan azok is szarok.
Non serviam
:DSA:DA:SD:SD:ASD:S:D:SAD:ASD:ASD:SD:D::DAS:D:SD:SAD:ASD:AS:DA:S DAS
Comment of the year :D
Nagyon, nagyon rosszindulatú, de tapsolnom kellett. :DDD
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mostohaöccse. Ne ítélkezzünk elhamarkodottan. 50%-ot adjunk még neki. :D
Elképzelhető, valóban :-)
Hát, metafizikai magasságokig magasztalni a Predit szerintem elég erős túlzás. Hozzá lehet gondolni persze sok mindent, hiszen a film egyszerűsége magával hozza azt is, hogy könnyű legyen beletolni bármit gondolati szinten, de SEMMI, abszolút semmi olyan nincs a filmben, ami bármilyen komolyabb művészi szándékról árulkodna.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az eredeti hatalmas kedvenc nálam, szóval óvatos optimizmus:
https://bloody-disgusting.com/books/3520625/jordan-peele-talks-remake-clive-barkers-candyman-exclusive/
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=6SIXHA7vQ4A
:DDD
bar szerintem ez is tobb mint amit megerdemel.
"okey-dokey!"
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=_2PyxzSH1HM
Hangulatos a trailer alapján, várom.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Hmm, ez esélyes, hogy jó lesz. Szereplőgárda pipa, plusz a fények és poszt-effekt szűrők zseniálisak, hangulatbomba.
Non serviam
rwurl=https://i.imgur.com/vmt6oSk.jpg
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=7yPqnfF7oKY
Mindenki döntse el maga, de szerintem low-budget cucchoz képest egész jónak tűnik. (YouTube-on kommenteken egyébként jót lehet röhögni! ;) )
The strong eat, the weak are meat.
Na itt van még egy trailer, bár mondjuk ebből sok nem derül ki. De ismét egy YouTube commentre hivatkoznék: I’m a simple man... I see John Goodman, I watch the trailer.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=UapLsHM4OZc
The strong eat, the weak are meat.
0:48-nál van egy érdekes kép. :) Az IMDB alapján valami idegen inváziós sci-fi lesz, ami mindig jöhet. Meglátjuk.
Meh mótvá.
Hiába, én nem lógok napi órákat a neten :(
indul a karácsonyi trailerszezon
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=-3jsfXDZLIY
egy sequel a remakek, rebootok tengerében?
ezt mégis hogy gondolták?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Az eredeti Mary Poppins - a mellett hogy kétségtelenül a korszak Hollywood-jának egyik legnagyobb műve - egy borzalmasan giccses, nyálas és irtózatosan nehezen befogadható valami lett, nem feltétlenül vagyok biztos benne, hogy a látványvilágot csak technikai szinten modernizálva, az eredeti "sajátságosságokat" megtartva ez működőképes napjainkban (már akkoriban is rezgett a léc). Ez az előzetes például valahol a dalrafakadástól kezdve a túltolt színekkel, meg a "műanyagságával" gyakorlatilag heveny hányingert hozott rám (nem cinikusan, nem afféle túlzásként, hanem tényleg).
Folytatni ezt "így", ebben a formában nem hiszem, hogy van értelme - mert ennyi erővel mehetne az Óz a még mindig csodásabb csodák és az Újra elfújja a szél is. Visszaás, mármint nekem, de én speciel nem értek a lovakhoz, biztos, hogy van erre igény mert nem költöttek volna rá ennyit, csak nehezen értem meg.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling