Rise of industry 17 euro, Transport Fever fél áron 16 euro. Rise of industry-ról írok ha megvettem, Transport fever-ről meg fentebb értekeztem, de azt leszámítva már megéri, főleg ennyiért.
Igen. Még nem készült el. Nehéz és hamar unható. Amúgy el lehet vele játszogatni, de semmi különös. Grafikai stílusa teszi egyedivé, meg az ötlet amire alapul. Ha lesz benne kampány, akkor lehet megéri beszerezned. Addig nem ajálanám nyugodt szívvel.
Train Fever az borzasztó, félbehagyott szar, ingyen is drága lenne :P. Amikor bebukott a játék steamen, akkor fogták és kiadták újra Transport Fever néven és úgy fejleszették tovább (gondolom azért, hogy megszabaduljanak a sok negatív review-tól, láttuk már ezt párszor). Persze mondanom se kell, hogy a Train Fever tulajdonosokat otthagyták a szarba, talán valami 10% kedvezményt ha kaptak ... Hatalmas geciség volt a fejlesztőktől...
Hát fasza ... Rise of Industry is leírta magát a listámról. Csomó a trailerbe látható dolog nincsen még a játékban ... Ez is kihagyós, legalábbis addig, amíg össze nem kapják magukat.
Szerk. azért is megvettem, mert a készítők minden review-ra válaszoltak vagy 3 bekezdéssel, majd írok róla :D
Rise of Industry még sokáig felejtős, refund-oltam. Alap koncepció meg teljesen el van rontva szvsz, inkább Capitalism, mint transport tycoon.
Ha valakinek nincs meg és modern Transport Tycoon-ra vágyik, akkor ugyan annyiért (~15 euro) a Transport Fever legalább egy biztos vásár, workshop itemekkel végtelenségig el lehet szarozni vele és van fix arra is, amivel a topikot indítottam. 2 db kampánnyal bőven összejön annyi óra normális játékidőben is, hogy fél áron most nagyon megérje.
tegnap toltam pár másfél két órát és teljesen használható az irányítás. Talán annyi hogy nehezebb lépkedni a menük között de max leállítod addigra az időt. Nincs vele semmi para.
Belelestem a játékba és határozottan ígéretes. Sajnos még Early Access-ben kellene lennie valójában, pár hónapja kerültek be olyan "feature"-ök, mint hogy legyen ipari zóna :D.
Ennek is, mint sok másiknak az a baja, hogy semmi lényeges információt nem ad a játék arról, hogy mi mit csinál. ~5 óra játék után se tudom megmondani például, hogy a munkahelyeket mely társadalmi rétegek tölthetik be. Van egy olyan érzésem, hogy egyébként sok ilyen alapvető funkció egyszerűen nincs is a játékban lefejlesztve, tehát hiába is keresem.
Érdekes a politikai vonala a játéknak, például rendeletet adhatsz ki, hogy a prostitúció milyen szinten legyen engedélyezett. Ha a bordélyházakat se tiltod, akkor piroslámpás negyedek épülhetnek. Viszont a legtöbb döntésnél teljesen homály, hogy milyen hatása van.
Pénzt keresni nehezebb, mint más városépítőkben, legalábbis nem működik a lerakunk 2 négyzetkilóméternyi lakóházat, aztán az adókból elleszünk vonal. Infrastruktúra fenntartása olyan költséges, hogy azt a jövedelemadókból egyáltalán nem lehet fedezni. Így aztán a következők működnek:
- Trade szekcióban az iparnak mi vásároljuk a nyersanyagot, majd a készárut adjuk el. Állami/privát bányákat telepítve lenullázhatjuk az importot, így egészen szép összegeket lehet keresni. Ugyanígy, hogy ne a kajára menjen el a pénz, érdemes folyamatosan farmokat építeni. Viszont figyelni kell arra, hogy legyen elég kereskedelmi kapacitásunk (kikötők stb.)
- Ha szerencsénk van épülnek hotelek a kereskedelmi zónákon, amik hatalmas forgalmi adót generálnak.
- Egyes rendeletekből rengeteg pénz jön be, például ha a bankrendszert az állam működteti.
stb.
Tapasztalataim szerint sajnos idővel érthetetlen módon omlik össze a város. Ahhoz hogy ne legyenek zavargások az "approval rating"-et elég magasan kell tartani, amit addig nagyjából a rendeletekből lehetett növelni, de azok száma véges. Állítólag a legnagyobb hatása a társadalmi egyenlőtlenség index-nek van, ami viszont teljesen értelmezhetetlen. "Socialist Welfare State"-et építettem, "excellent" életminőséget biztosítva mindenkinek. Alsó rétegeket 1% adót kaptak, a középréteg ~6%-ot, a nemlétező elit pedig ~9-12%-ot és hiába volt így teljesen kiegyenlített a keresetnövekedés, így is olyan zavargások kezdődtek, hogy az egész belvárost lerombolták az "egyenlőtlenségek miatt".
Pro:
- grafika
- könnyen használható UI
- klasszikus városépítő elemek
Con:
- még fejlesztés alatt áll
- infohiány (főleg az "approval rating" működéséről)
- kevés épület-/nyersanyag típus
ShowHide spoiler #grrr
Mondjuk ez a valóságban is kb. így megy, kibaszott állatok ...
Baromi régóta vártam már egy ilyen játékra, ránézésre klasszikus tycoon akvárium építő (!). Röviden a tapasztalatok, de inkább a rosszakra tudok kitérni, viszont ez nem jelenti azt, hogy egy rossz játék:
Jó:
- rengeteg jószág (97), tárgy (100+), stb.
- jópár órát el lehet vele molyolni
- egyszerű kezelőfelület
- későbbi pályákon lehet rendesen matekozni, hogy mit-mivel-hogy pakolj össze
- kampány, változatos teljesítendő feladatokkal
- fejlesztések révén mindig kerül be valami új elem, ahogy haladsz tovább
- gyereknek is élvezhető (bár a szakmai nyelvezet miatt lehet, hogy kell az angol szótár)
Rossz/apróságok:
- idétlen, ronda grafika: kifejezetten rontja az élményt, hogy bár van FPS nézet nem valami szemet gyönyörködtetőek az akváriumok, kedvencem a 2 poligonból álló angolna, ami úgy mozog, mint amikor az ollót nyitogatod. A vizet se nagyon találták el, pedig egy ilyen játéknál az elvárható lenne :D.
- néhol kicsit mobiljáték feeling (videón látható felugró pontokra azért nem kell kattingatni szerencsére). Főleg első 1-2 pályán bugyuta.
- rengeteg felesleges várakozás az új fejlesztésekre, ami nélkül nincs értelme tovább építkezni
- nem írja ki sehol, hogy milyen halad van már, a látogatók meg bepicsulnak, ha 2-szer látják ugyan azt.
- nem tudok róla, hogy bármilyen bónuszt kapnál, ha nagyobb akváriumot csinálsz / több jószágot raksz egybe. (fejlesztések gyorsabban jönnek, ha több minden van az akváriumban, de tudod pörgetni az időt...)
- Menedzsment része minimális. Inkább sandbox, mint tycoon (abba se vagyok biztos, hogy csődbe lehet menni)
- 21 euró sok érte szvsz.
Kivettem már Tékából a Jurassic Parkot. Istenem ezt a Frontier-t miért nem gyújtotta még fel senki? Rohadt Blizzard a francokat... ezek a 3. sorozatot teszik tönkre. Kivégezték a Roller Coaster Tycoon-t, aztán a Zoo Tycoon-t, most meg a Jurassic Park-ot erőszakolták meg. 3 közül mondjuk ez a legkevésbé gyászos, de ez kevéssé boldogít. Kihívás, menedzsment része 0. Lehet fotózni a dínókat (anyátok), meg a Jurassic World harmadrangú színészeit hallgatni (ezért érdemes licenszelni)...
Értem én, hogy tycoon-t fejleszteni a legnehezebb és manapság gyak. poligonlimit nélkül lehet okádni a szebbnél szebb játékokat, de istenem.
Contructor-hoz jött ki ingyenes building pack + alapjáték is 7,5 euró csak. Fentebb írtam róla, jóféle összetett felújított retro játék. Viszont baromi gyorsnak kell lenni benne :(.
Régen kifejezetten tetszett a The Guild 1-2, aki nem ismeri annak úgy írható le a játék, mintha a The Sims össze lenne gyúrva az Anno-val. Újra elővettem és baromi kellemes meglepetés fogadott, ugyanis a The Guild II Renaissance standalone kiegészítőben van LAN opció. Úgyhogy gyorsan ki is próbáltuk.
Nem akarok hosszabb összefoglalót írni a játékról, de hatalmas poén hálózatban játszani. Míg az asszonypajtás a rogue-jával csontokat tör, illetve a futtatott lányai terjesztik a betegségeket, addig a scholar karakterem kórházában szorgosan gyógyítják a pórul jártakat, vagy éppen a templomomban gyónják meg bűneiket :).
Természetesen lehet 1 csapatban játszani az AI dinasztiák lenyomására, támogatni egymás politikai pályáját, vagy alapanyagokat gyártani közös gyártási láncot létrehozva.
Élvezetes játékhoz szükséges a 4.2.1.1 hivatalos patch és a MegaModPack 0.95 (közösségi patch). A játék remekül fut egy nem túl friss HD2000-el szerelt laptopon is. ~10 óra játék alatt pedig nem volt semmi probléma (desync vagy vissza nem töltődő mentések).
A játék jelenleg 2,29 euro GOG-on, ha valakit érdekel. Tartalmazza az alapjáték és a pirates kiegészítő elemeit is.
Elérkezettnek láttam a pillanatot, hogy bezsákoljam az Anno 1800-at. 20 euróra akciózott játék Epic kuponnal jan. 7-ig 10 euróért bevehető. Az idétlen modern részek után az Anno 1800 mindenkit visszarak a nosztalgiavonatra.
Nem apróztuk el, úgyhogy egyből 2 példányt vettünk, hogy az ünnepekre kivett szabadság értékesen - maratoni hosszúságú Anno-zással teljen.
A játék legtöbb bosszússága bőven az előtt kezdődik, hogy a menüig eljutnál. DLC-kre egy kisebb ország GDP-jét el lehet költeni, úgyhogy felelős felnőttként elégedjünk meg a 10 eurós standard edition-el. Szomorú, hogy ezek a DLC-k elég sok hasznos játékelemet tartalmaznak, úgyhogy nem teljesen értelmetlen a megvásárlásuk. Kellemetlen apróság még, hogy az egyik gépen, ahol nem futott alapból a Ubisoft Connect, hibaüzenet nélkül el sem indult a játék. Igen, természetesen kötelező az Epic Store mellett a Ubisoft Connect-nek is futnia... 2020-ban ez már nem ér meglepetésként.
Ezek után egy kicsit rossz szájízzel indítva a játékot mégis arconcsap egyből a hangulat. (Persze azért sikerült ezt is egy kicsit elrontani azzal, hogy olyan grafikus beállításokhoz is újra kell indítani a játékot, mint az élsimítás.) Multiplayer mód indítása után pikk-pakk láttuk egymást, így különösebb bohóckodás se kellett tűzfallal/routerrel. Túl sok beállítás itt nincs, igazából nem nagyon beszélhetünk játékmódokról az Anno esetén. Vannak különböző "Victory condition"-ök, nehézség állítható, pálya jellege/mérete állítható + ellenfelek (van AI multiban is). Az egyik legjobb fícsör is itt található, vagyis hogy egy céget többen is irányíthatunk, így a max 4 cég nem is olyan vészesen kevés, de választhatjuk a klasszikus team-elős megoldást is.
Első benyomásom a játékba lépve, hogy ez egy klasszikus Anno. Aki játszott a korábbi részekkel azonnal eligazodik. Szvsz a kezelőfelület baromi jó lett. Építhetünk a lenti menüből, de ha szeretnénk akkor kör menüből vagy hotbar-ról is. Városunk lakossága, nyersanyagok száma, hiányzó munkaerő... stb. minden a helyén van. Remekül látjuk, hogy mely igény kielégítése mit ad az egyes társadalmi rétegeknél (pl. +3 lakó/+7 arany vagy +12 boldogság). Hiányzott, hogy egységesen be lehessen minden nyersanyagra állítani, hogy x% fölött adja el a fölösleget, így ezeket egyesével kell bekattingatunk + a hajóból ki-be pakolás lett értelmetlenül megoldva, mert duplakattal nem dobja be a kikötőbe a cuccokat, mint eddig és ez a vásárlásnál is kellemetlen. Viccesen hangzik, de talán a legjobb újítás, hogy kikerült végre a "tool" ... a legértelmetlenebb rohadt nyersanyag, ami a legalapvetőbb épületekhez is kellett korábban és relatív sokára lehetett csak saját gyártást csinálni belőle. Kárpótol cserébe, hogy az épületeinket szabadon átpakolhatjuk, amire igen sűrűn van szükség.
Annak ellenére, hogy 1-1 játék végtelen hosszúságokba nyúlhat, még sem kell túl sokáig várni, míg hajóépítésre, új világ felfedezésére (expedíciók), stb. adhatjuk a fejünket. Gyakorlatilag a munkásosztály feloldásával minden lényeges funkció elérhetővé válik, így nem kell mindent végigfejleszteni, hogy csatázhassunk. Magasabb fejlettség inkább csak olyan előnyöket ad, amely a különböző "victory condition-ök teljesítéséhez szükséges, mint az attractiveness növelése, amelyre pl. az állatkert egy remek épület, amihez egyesével gyűjthetjük be az állatokat és építgethetjük amolyan leegyszerűsített Zoo Tycoon jelleggel - kár hogy indokolatlanul nagy helyet foglal.
Egyértelmű az Anno 1404 öröksége az Anno 1800-ban. Kis túlzással amolyan remake-nek is tekinthető. Részben lehet örülni annak, hogy kevésbé fontosak már a szigetek kezdő nyersanyagai, mivel végtelen számban telepíthetünk be új nyersanyagokat, viszont ha áttelepülünk új szigetre és a teljes gyártást ki akarjuk helyezni, nem csak a nyersanyagokat lerabolni, akkor komolyabb várost kell ott is létrehoznunk, amíg egy késői technológiát ki nem fejlesztettünk, amivel a munkaerő mozog a szigeteink között. Továbbá most már nem egyetlen térképen játszunk, hanem instant tudunk váltogatni az új és a régi világ között, illetve egy világtérképen láthatjuk ahogy hajóink átkelnek az óceánon.
Köszi elmentettem. Van még egy másik ilyen, ami ki is van adva, nem jut eszembe a címe, de mindegy is, mert totál negatívra van értékelve steamen.
Rise of industry 17 euro, Transport Fever fél áron 16 euro. Rise of industry-ról írok ha megvettem, Transport fever-ről meg fentebb értekeztem, de azt leszámítva már megéri, főleg ennyiért.
Jurassic World-öt persze nem akciózták ...
They Are Billions -t valaki próbálta már?
Igen. Még nem készült el. Nehéz és hamar unható. Amúgy el lehet vele játszogatni, de semmi különös. Grafikai stílusa teszi egyedivé, meg az ötlet amire alapul. Ha lesz benne kampány, akkor lehet megéri beszerezned. Addig nem ajálanám nyugodt szívvel.
180
Train Fever 2.99 eur
Train Fever az borzasztó, félbehagyott szar, ingyen is drága lenne :P. Amikor bebukott a játék steamen, akkor fogták és kiadták újra Transport Fever néven és úgy fejleszették tovább (gondolom azért, hogy megszabaduljanak a sok negatív review-tól, láttuk már ezt párszor). Persze mondanom se kell, hogy a Train Fever tulajdonosokat otthagyták a szarba, talán valami 10% kedvezményt ha kaptak ... Hatalmas geciség volt a fejlesztőktől...
Tehát azt nem szabad megvenni még véletlen se.
Hát fasza ... Rise of Industry is leírta magát a listámról. Csomó a trailerbe látható dolog nincsen még a játékban ... Ez is kihagyós, legalábbis addig, amíg össze nem kapják magukat.
Szerk. azért is megvettem, mert a készítők minden review-ra válaszoltak vagy 3 bekezdéssel, majd írok róla :D
Rise of Industry még sokáig felejtős, refund-oltam. Alap koncepció meg teljesen el van rontva szvsz, inkább Capitalism, mint transport tycoon.
Ha valakinek nincs meg és modern Transport Tycoon-ra vágyik, akkor ugyan annyiért (~15 euro) a Transport Fever legalább egy biztos vásár, workshop itemekkel végtelenségig el lehet szarozni vele és van fix arra is, amivel a topikot indítottam. 2 db kampánnyal bőven összejön annyi óra normális játékidőben is, hogy fél áron most nagyon megérje.
https://store.playstation.com/en-us/product/UP4139-CUSA06548_00-CITIESPR...
A sima verzió meg 20$.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Konzolon tycoonozni o.0
tegnap toltam pár másfél két órát és teljesen használható az irányítás. Talán annyi hogy nehezebb lépkedni a menük között de max leállítod addigra az időt. Nincs vele semmi para.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Találtam egy érdekességet:
Citystate
Hallott már róla valaki valamit?!
Belelestem a játékba és határozottan ígéretes. Sajnos még Early Access-ben kellene lennie valójában, pár hónapja kerültek be olyan "feature"-ök, mint hogy legyen ipari zóna :D.
rwurl=https://www.indietoaster.com/wp-content/uploads/2018/03/citystatecover-8...
Ennek is, mint sok másiknak az a baja, hogy semmi lényeges információt nem ad a játék arról, hogy mi mit csinál. ~5 óra játék után se tudom megmondani például, hogy a munkahelyeket mely társadalmi rétegek tölthetik be. Van egy olyan érzésem, hogy egyébként sok ilyen alapvető funkció egyszerűen nincs is a játékban lefejlesztve, tehát hiába is keresem.
Érdekes a politikai vonala a játéknak, például rendeletet adhatsz ki, hogy a prostitúció milyen szinten legyen engedélyezett. Ha a bordélyházakat se tiltod, akkor piroslámpás negyedek épülhetnek. Viszont a legtöbb döntésnél teljesen homály, hogy milyen hatása van.
rwurl=https://i0.wp.com/cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/774351/ss_7a3beb...
Pénzt keresni nehezebb, mint más városépítőkben, legalábbis nem működik a lerakunk 2 négyzetkilóméternyi lakóházat, aztán az adókból elleszünk vonal. Infrastruktúra fenntartása olyan költséges, hogy azt a jövedelemadókból egyáltalán nem lehet fedezni. Így aztán a következők működnek:
- Trade szekcióban az iparnak mi vásároljuk a nyersanyagot, majd a készárut adjuk el. Állami/privát bányákat telepítve lenullázhatjuk az importot, így egészen szép összegeket lehet keresni. Ugyanígy, hogy ne a kajára menjen el a pénz, érdemes folyamatosan farmokat építeni. Viszont figyelni kell arra, hogy legyen elég kereskedelmi kapacitásunk (kikötők stb.)
- Ha szerencsénk van épülnek hotelek a kereskedelmi zónákon, amik hatalmas forgalmi adót generálnak.
- Egyes rendeletekből rengeteg pénz jön be, például ha a bankrendszert az állam működteti.
stb.
Tapasztalataim szerint sajnos idővel érthetetlen módon omlik össze a város. Ahhoz hogy ne legyenek zavargások az "approval rating"-et elég magasan kell tartani, amit addig nagyjából a rendeletekből lehetett növelni, de azok száma véges. Állítólag a legnagyobb hatása a társadalmi egyenlőtlenség index-nek van, ami viszont teljesen értelmezhetetlen. "Socialist Welfare State"-et építettem, "excellent" életminőséget biztosítva mindenkinek. Alsó rétegeket 1% adót kaptak, a középréteg ~6%-ot, a nemlétező elit pedig ~9-12%-ot és hiába volt így teljesen kiegyenlített a keresetnövekedés, így is olyan zavargások kezdődtek, hogy az egész belvárost lerombolták az "egyenlőtlenségek miatt".
Pro:
- grafika
- könnyen használható UI
- klasszikus városépítő elemek
Con:
- még fejlesztés alatt áll
- infohiány (főleg az "approval rating" működéséről)
- kevés épület-/nyersanyag típus
Jön az első (ingyenes) "content" patch a JWE-hez:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=83uW9QUgPL4
- Challenge mód
- Sandbox változtatások / upgrade
- Balanszozás
- Meg még egy rakás apróbb frissítés / módosítás
Kezdetnek nem rossz, de igazán ez csak egy jó "kis" patch.
Majd a "GOTY" / Complete / akármi edition talán már élvezetes is lesz. ;-)
Non serviam
Megaquarium
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=W3bcJsTq1Og
Baromi régóta vártam már egy ilyen játékra, ránézésre klasszikus tycoon akvárium építő (!). Röviden a tapasztalatok, de inkább a rosszakra tudok kitérni, viszont ez nem jelenti azt, hogy egy rossz játék:
Jó:
- rengeteg jószág (97), tárgy (100+), stb.
- jópár órát el lehet vele molyolni
- egyszerű kezelőfelület
- későbbi pályákon lehet rendesen matekozni, hogy mit-mivel-hogy pakolj össze
- kampány, változatos teljesítendő feladatokkal
- fejlesztések révén mindig kerül be valami új elem, ahogy haladsz tovább
- gyereknek is élvezhető (bár a szakmai nyelvezet miatt lehet, hogy kell az angol szótár)
Rossz/apróságok:
- idétlen, ronda grafika: kifejezetten rontja az élményt, hogy bár van FPS nézet nem valami szemet gyönyörködtetőek az akváriumok, kedvencem a 2 poligonból álló angolna, ami úgy mozog, mint amikor az ollót nyitogatod. A vizet se nagyon találták el, pedig egy ilyen játéknál az elvárható lenne :D.
- néhol kicsit mobiljáték feeling (videón látható felugró pontokra azért nem kell kattingatni szerencsére). Főleg első 1-2 pályán bugyuta.
- rengeteg felesleges várakozás az új fejlesztésekre, ami nélkül nincs értelme tovább építkezni
- nem írja ki sehol, hogy milyen halad van már, a látogatók meg bepicsulnak, ha 2-szer látják ugyan azt.
- nem tudok róla, hogy bármilyen bónuszt kapnál, ha nagyobb akváriumot csinálsz / több jószágot raksz egybe. (fejlesztések gyorsabban jönnek, ha több minden van az akváriumban, de tudod pörgetni az időt...)
- Menedzsment része minimális. Inkább sandbox, mint tycoon (abba se vagyok biztos, hogy csődbe lehet menni)
- 21 euró sok érte szvsz.
Kivettem már Tékából a Jurassic Parkot. Istenem ezt a Frontier-t miért nem gyújtotta még fel senki? Rohadt Blizzard a francokat... ezek a 3. sorozatot teszik tönkre. Kivégezték a Roller Coaster Tycoon-t, aztán a Zoo Tycoon-t, most meg a Jurassic Park-ot erőszakolták meg. 3 közül mondjuk ez a legkevésbé gyászos, de ez kevéssé boldogít. Kihívás, menedzsment része 0. Lehet fotózni a dínókat (anyátok), meg a Jurassic World harmadrangú színészeit hallgatni (ezért érdemes licenszelni)...
Értem én, hogy tycoon-t fejleszteni a legnehezebb és manapság gyak. poligonlimit nélkül lehet okádni a szebbnél szebb játékokat, de istenem.
Az igen, full magica voxel-be modellezett játék:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=D7uuz0RW_z8
Baromi jó videók vannak youtube-on, ahogy a modelleket készíti, de idegörlő nézni ezt a szintű pepecselést :D.
Contructor-hoz jött ki ingyenes building pack + alapjáték is 7,5 euró csak. Fentebb írtam róla, jóféle összetett felújított retro játék. Viszont baromi gyorsnak kell lenni benne :(.
rwurl=https://youtu.be/8zaV9Up9g6w
Remélhetőleg nem kell majd új címen újra kiadni (train fewer -> transport fewer), hogy nullázzák a steam értékeléseket + lehúzzák a játékosokat. :P
Régen kifejezetten tetszett a The Guild 1-2, aki nem ismeri annak úgy írható le a játék, mintha a The Sims össze lenne gyúrva az Anno-val. Újra elővettem és baromi kellemes meglepetés fogadott, ugyanis a The Guild II Renaissance standalone kiegészítőben van LAN opció. Úgyhogy gyorsan ki is próbáltuk.
rwurl=https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/39650/ss_a07387756d1f588ca0b6...
Nem akarok hosszabb összefoglalót írni a játékról, de hatalmas poén hálózatban játszani. Míg az asszonypajtás a rogue-jával csontokat tör, illetve a futtatott lányai terjesztik a betegségeket, addig a scholar karakterem kórházában szorgosan gyógyítják a pórul jártakat, vagy éppen a templomomban gyónják meg bűneiket :).
rwurl=https://static.gamespot.com/uploads/original/mig/2/4/2/3/812423-939810_2...
Természetesen lehet 1 csapatban játszani az AI dinasztiák lenyomására, támogatni egymás politikai pályáját, vagy alapanyagokat gyártani közös gyártási láncot létrehozva.
Élvezetes játékhoz szükséges a 4.2.1.1 hivatalos patch és a MegaModPack 0.95 (közösségi patch). A játék remekül fut egy nem túl friss HD2000-el szerelt laptopon is. ~10 óra játék alatt pedig nem volt semmi probléma (desync vagy vissza nem töltődő mentések).
A játék jelenleg 2,29 euro GOG-on, ha valakit érdekel. Tartalmazza az alapjáték és a pirates kiegészítő elemeit is.
(Tesztelve Win 10 alatt)
Elérkezettnek láttam a pillanatot, hogy bezsákoljam az Anno 1800-at. 20 euróra akciózott játék Epic kuponnal jan. 7-ig 10 euróért bevehető. Az idétlen modern részek után az Anno 1800 mindenkit visszarak a nosztalgiavonatra.
Nem apróztuk el, úgyhogy egyből 2 példányt vettünk, hogy az ünnepekre kivett szabadság értékesen - maratoni hosszúságú Anno-zással teljen.
A játék legtöbb bosszússága bőven az előtt kezdődik, hogy a menüig eljutnál. DLC-kre egy kisebb ország GDP-jét el lehet költeni, úgyhogy felelős felnőttként elégedjünk meg a 10 eurós standard edition-el. Szomorú, hogy ezek a DLC-k elég sok hasznos játékelemet tartalmaznak, úgyhogy nem teljesen értelmetlen a megvásárlásuk. Kellemetlen apróság még, hogy az egyik gépen, ahol nem futott alapból a Ubisoft Connect, hibaüzenet nélkül el sem indult a játék. Igen, természetesen kötelező az Epic Store mellett a Ubisoft Connect-nek is futnia... 2020-ban ez már nem ér meglepetésként.
Ezek után egy kicsit rossz szájízzel indítva a játékot mégis arconcsap egyből a hangulat. (Persze azért sikerült ezt is egy kicsit elrontani azzal, hogy olyan grafikus beállításokhoz is újra kell indítani a játékot, mint az élsimítás.) Multiplayer mód indítása után pikk-pakk láttuk egymást, így különösebb bohóckodás se kellett tűzfallal/routerrel. Túl sok beállítás itt nincs, igazából nem nagyon beszélhetünk játékmódokról az Anno esetén. Vannak különböző "Victory condition"-ök, nehézség állítható, pálya jellege/mérete állítható + ellenfelek (van AI multiban is). Az egyik legjobb fícsör is itt található, vagyis hogy egy céget többen is irányíthatunk, így a max 4 cég nem is olyan vészesen kevés, de választhatjuk a klasszikus team-elős megoldást is.
rwurl=https://i.imgur.com/qo9vEjl.jpg
Első benyomásom a játékba lépve, hogy ez egy klasszikus Anno. Aki játszott a korábbi részekkel azonnal eligazodik. Szvsz a kezelőfelület baromi jó lett. Építhetünk a lenti menüből, de ha szeretnénk akkor kör menüből vagy hotbar-ról is. Városunk lakossága, nyersanyagok száma, hiányzó munkaerő... stb. minden a helyén van. Remekül látjuk, hogy mely igény kielégítése mit ad az egyes társadalmi rétegeknél (pl. +3 lakó/+7 arany vagy +12 boldogság). Hiányzott, hogy egységesen be lehessen minden nyersanyagra állítani, hogy x% fölött adja el a fölösleget, így ezeket egyesével kell bekattingatunk + a hajóból ki-be pakolás lett értelmetlenül megoldva, mert duplakattal nem dobja be a kikötőbe a cuccokat, mint eddig és ez a vásárlásnál is kellemetlen. Viccesen hangzik, de talán a legjobb újítás, hogy kikerült végre a "tool" ... a legértelmetlenebb rohadt nyersanyag, ami a legalapvetőbb épületekhez is kellett korábban és relatív sokára lehetett csak saját gyártást csinálni belőle. Kárpótol cserébe, hogy az épületeinket szabadon átpakolhatjuk, amire igen sűrűn van szükség.
rwurl=https://i.imgur.com/5FcjtX4.jpg
Annak ellenére, hogy 1-1 játék végtelen hosszúságokba nyúlhat, még sem kell túl sokáig várni, míg hajóépítésre, új világ felfedezésére (expedíciók), stb. adhatjuk a fejünket. Gyakorlatilag a munkásosztály feloldásával minden lényeges funkció elérhetővé válik, így nem kell mindent végigfejleszteni, hogy csatázhassunk. Magasabb fejlettség inkább csak olyan előnyöket ad, amely a különböző "victory condition-ök teljesítéséhez szükséges, mint az attractiveness növelése, amelyre pl. az állatkert egy remek épület, amihez egyesével gyűjthetjük be az állatokat és építgethetjük amolyan leegyszerűsített Zoo Tycoon jelleggel - kár hogy indokolatlanul nagy helyet foglal.
rwurl=https://i.imgur.com/IYjo0Lj.jpg
Egyértelmű az Anno 1404 öröksége az Anno 1800-ban. Kis túlzással amolyan remake-nek is tekinthető. Részben lehet örülni annak, hogy kevésbé fontosak már a szigetek kezdő nyersanyagai, mivel végtelen számban telepíthetünk be új nyersanyagokat, viszont ha áttelepülünk új szigetre és a teljes gyártást ki akarjuk helyezni, nem csak a nyersanyagokat lerabolni, akkor komolyabb várost kell ott is létrehoznunk, amíg egy késői technológiát ki nem fejlesztettünk, amivel a munkaerő mozog a szigeteink között. Továbbá most már nem egyetlen térképen játszunk, hanem instant tudunk váltogatni az új és a régi világ között, illetve egy világtérképen láthatjuk ahogy hajóink átkelnek az óceánon.
rwurl=https://i.imgur.com/DTf8v7o.jpg
Így a végére megemlítem az egyik legfontosabbat, ~10 óra játék alatt nem volt bug, desync, lag és a multis mentés is szépen visszatölt. :)