Az idei QuakeCon nemcsak a Doom Eternal állat leejtő és gerincet kitépő bemutatója miatt lesz emlékezetes: tegnap az id Software másik FPS-godzillája, a Quake Champions is nagyot lépett előre az egyedfejlődésben.
A mindig is free-to-playnek tervezett játékot eddig csak fizetős Early Accessben játszhattuk egyfajta bétatesztként, és bár a végleges verzió még mindig várat magára, a fizetősség már a múlté. Az arénalövöldék alfája és omegája így már mindenki számára ingyenesen érhető el, a free-to-play lét miatt persze néhány limitációval: aki nem fizet, csak egy bajnokot kap, a 1v1 mókában nem vehet részt (ahhoz minimum három karakter kell ugyanis) és custom game-et sem indíthat.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=OmQJmifneCU
Ízléstől függően akár erősnek is érezhetjük ezeket a korlátozásokat, de megijedni azért nem kell, mivel az üzleti modell elég baráti. Ha nem rendelkezünk valamely karakterrel, akkor őt kétféle pénznemmel, a legkönnyebben hozzáférhető favorrel vagy prémium dohánnyal, platinummal tudjuk megvenni (favorből persze jó sok kell, konkrétan 250 000-et kóstál egy hős). Bajnokot kis szerencsével találhatunk loot boxokban is, és aki ráérez a játék izére, az egy-két tucat óra alatt nagy eséllyel fog is. Ha nem szeretnél farmolgatással és ládanyitogatással vesződni, akkor sem kell mélyen a zsebedbe nyúlnod: a 30 eurós Champions Pack az összes jelenlegi és jövőbeli hőshöz korlátlan hozzáférést enged, ráadásul a csomag gyakran kap kisebb-nagyobb leárazást is.
Alapvetően tehát minden szép és jó, de az előrehozott free-to-play löncs azért felvet bennem néhány kérdést. Jó látni, hogy a Bethesda bízik a játék sikerében, amire annak minősége is mindenképpen rászolgál, de akadnak gyermekbetegségek és hiányzó fícsörök. A netkód néha még mindig nagyokat tud röccenni, a Quake 3-ból megszokott, klasszikus capture the flag játékmód hiányzik, ahogyan a gore-rendszer is, az új játékosok pedig komoly gondban érezhetik magukat amiatt, hogy a Quake Live-ban még mindig sokkal jobb oktatómód van. Manapság nehéz lesz úgy bővebb közönséget találni a Quake-nek, hogy még a strafe jumpingot és a metajáték alapjait sem magyarázza el a program a zöldfülűeknek.
Szerencsére a Youtube azért segít, szóval most helyzeti előnyhöz juttatom az RW közönségét, és szépen belinkelem Michael Markie kiváló tréningvideóit:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=M5tcqZVOcd0
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Cc3CxZKrtag
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=lJyVfa2N4eo
Na, most, hogy már mindenki tud Quake-ezni, irány az aréna!
A mindig is free-to-playnek tervezett játékot eddig csak fizetős Early Accessben játszhattuk egyfajta bétatesztként, és bár a végleges verzió még mindig várat magára, a fizetősség már a múlté. Az arénalövöldék alfája és omegája így már mindenki számára ingyenesen érhető el, a free-to-play lét miatt persze néhány limitációval: aki nem fizet, csak egy bajnokot kap, a 1v1 mókában nem vehet részt (ahhoz minimum három karakter kell ugyanis) és custom game-et sem indíthat.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=OmQJmifneCU
Ízléstől függően akár erősnek is érezhetjük ezeket a korlátozásokat, de megijedni azért nem kell, mivel az üzleti modell elég baráti. Ha nem rendelkezünk valamely karakterrel, akkor őt kétféle pénznemmel, a legkönnyebben hozzáférhető favorrel vagy prémium dohánnyal, platinummal tudjuk megvenni (favorből persze jó sok kell, konkrétan 250 000-et kóstál egy hős). Bajnokot kis szerencsével találhatunk loot boxokban is, és aki ráérez a játék izére, az egy-két tucat óra alatt nagy eséllyel fog is. Ha nem szeretnél farmolgatással és ládanyitogatással vesződni, akkor sem kell mélyen a zsebedbe nyúlnod: a 30 eurós Champions Pack az összes jelenlegi és jövőbeli hőshöz korlátlan hozzáférést enged, ráadásul a csomag gyakran kap kisebb-nagyobb leárazást is.
Alapvetően tehát minden szép és jó, de az előrehozott free-to-play löncs azért felvet bennem néhány kérdést. Jó látni, hogy a Bethesda bízik a játék sikerében, amire annak minősége is mindenképpen rászolgál, de akadnak gyermekbetegségek és hiányzó fícsörök. A netkód néha még mindig nagyokat tud röccenni, a Quake 3-ból megszokott, klasszikus capture the flag játékmód hiányzik, ahogyan a gore-rendszer is, az új játékosok pedig komoly gondban érezhetik magukat amiatt, hogy a Quake Live-ban még mindig sokkal jobb oktatómód van. Manapság nehéz lesz úgy bővebb közönséget találni a Quake-nek, hogy még a strafe jumpingot és a metajáték alapjait sem magyarázza el a program a zöldfülűeknek.
Szerencsére a Youtube azért segít, szóval most helyzeti előnyhöz juttatom az RW közönségét, és szépen belinkelem Michael Markie kiváló tréningvideóit:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=M5tcqZVOcd0
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Cc3CxZKrtag
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=lJyVfa2N4eo
Na, most, hogy már mindenki tud Quake-ezni, irány az aréna!
Mehetnek az RW tournamentek! :D
Mondjuk ahhoz tisztán kell a custom game, egyébként csak olyat lehet asszem, hogy a haverjaidat valahogyan berakod party-ba, aztán quick play, és onnantól már a matchmaking az úr.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
NEM. Ez még mindig NEM F2P....
pedig steam-en, meg hivatalos oldalon is így látom. milyen szempontból nem érzed annak?
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Gondolom a leárazott champion pack-ra gondol amit amúgy most én is megvettem az akciónak köszönhetően.
Kifarmolhatod magadnak a hőst amit akarsz igazából. :D 250k favor, meccsenként 7-800at kapsz kb, napi cuccok is adnak pár ezret. Kurvára nem éri meg, de opció. 1v1-et meg megy a faszom. Ott bullyzzák az ilyen több ezer órás játékosok a népet. :D
De abban amúgy igazad van, hogy f2p csak mégse, illetve elég erőteljesen tolják, hogy de jobb lenne ha fizetnél. Ez van.
áhá! oké, akkor így már tényleg kijelenthető, hogy beetetés folyik
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
- Csak egy champ: szokásos free-to-play eljárás hasonló játékoknál, és tényleg könnyű bérelni.
- 1v1 nincs: oké, hogy ez az igazi kompetitív Quake, de baromi unalmas és nagyon kevesen játszanak vele. Vérprofi játékmód a vérprofiknak, azok meg úgyis megveszik a champions packet.
- Nincs custom game: Abszolút olyan funkció, ami hagyományos játékba való. Ha mindenki hozzáférne, az nem tenne jót a játékosbázisnak, másrészt meg ha "szingliben" akarod tolni a játékot úgy, hogy csinálsz egy customöt és telenyomod botokkal, akkor vedd is meg.
És persze, lehet azt mondani, hogy vannak ennél sokkal adakozóbb f2p játékok is a piacon, de azt itt csak úgy lehetett volna megoldani, ha kb. szétbarmolják a Quake-et.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Meg lehet itt szaladni a loot boxokkal, ha nem figyel rájuk az ember:
rwurl=https://i.imgur.com/y58ucAE.jpg
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, írhatom át a cikket: most látom, hogy júniusban kivették a játékból a champion-bérlést. Helyette konkrétan meg lehet őket venni favorrel is, de nem olcsó: 250 000. I dunno, nem tetszik ez a változtatás.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én se teljesen értettem mi értelme volt. Jóformán belekényszerítik az embert a vásárlásba bármennyire ott a lehetőség a kifarmolásra. A régi 5k/nap teljesen értékelhető ár volt érte, de ha felviszik 10k/nap-ra is azt mondom, hogy ok.
(másrészt meg fasz a seggükbe amiért a béta "progressem" elvették amikor átkerült steamre is. Minden cosmetic cucc ami addig kiesett eltünt, de a player icon meg nameplate az bezzeg megmaradt. Persze azokból se minden csak a bétás meg valami másik tesztes... Ez csak ma esett le mikor kerestem a fasza Retribution Galena skinem -.- ami a bétában még megvolt)
Na, ennek örömére megnéztem újra.
Idegesítő ez a lootbox, minden szart kapok, csak azt nem, ami az emberemnek kell. Nem lehet eladni a pcsába őket? Meg a buzis lila festéseket? (Ezt nem is értem minek adja be, amikor vlszeg a játékosok nagy része férfi.)
A másik, 5-ös szintemmel berakott egy igazi húsdarálóba, ilyen 50-90 szintű arcokkal toltuk, a mi csapatunkban volt rajtam kívül egy 9-es és kész :D Persze ledaráltak minket, K/d arányom a szokásos borzalom volt, 3% pontossággal kb. 20-25 alkalommal meghaltam és talán 1 embert nyírtam ki :D Okés, valamiért laggol induláskor és néha harcközben, pedig régen simán futott akadás mentesen... Szóval, kezdéskor 4 meghaltam, mire minden pályarészen simán futott a progi.
Hát ezt jobb, ha megszokod. :D A kozmetikai hülyeségek engem nem is nagyon izgatnak, de pl. az szopás, hogy a rúnákat is random dobálja.
Ilyet beírni az RW-re... :D
Ja, néha nagyon szar tud lenni a matchmaking, a csúnyább szopásokat meg is szoktam örökíteni. Ma ezt lőttem:
rwurl=https://i.imgur.com/pdz105T.jpg
Berakott négy 3-as szintű embert a másik csapatba, basszus (az egyik már nincs ott a végén, mert kilépett). :D És a vicc az, hogy ez már a javított verzió: manapság egy kicsit tovább tart meccset találni, mert szigorúbb lett a matchmaking. Régen simán volt olyan, hogy kezdőként mentem fraggelgetni, aztán ilyen arcokkal futottam össze, hogy toxjq (fasz tudja, hányszoros Quake világbajnok).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
De legalább megnyugodtam, hogy nem én vagyok a béna :D Ráadásul a map is új volt nekem.
Nem kell megszokni, az ember a pénztárcájával (is) szavaz.
Hát igen, de a lényeg igazából azon van, hogy kapsz egy baromi jó aréna FPS-t. Nem hiszem, hogy még egyszer le kéne írnom a véleményemet a loot boxokról, de abban bízom, hogy jobb lesz ez: decemberben pl. még duplicateboxoknak csúfoltam őket, mert a nyitott szarok fele duplicate volt, vagyis olyan csecse, ami már megvolt. Az manapság már alig fordul elő azért, csak sok a szar, ami senkit sem érdekel, hiába dobálja hozzád a játék. Másrészt meg a rendszer annyira fisi-fosi, hogy a nagyon fanatikusokat leszámítva (akik már első nap veszik a platinumot az új fegyver skinért, mert a loot box egy rák, ami mindig a legnagyobb fanokat húzza le a sárga földig :D) igazából senki sem vesz lófaszt sem.
Ugyanakkor ha rendesen játszol a játékkal, elkerülhetetlenül eljutsz odáig, hogy szépen ki tudd dukkózni a csömpiket, és mivel a Quake pont a lassú, de biztos fejlődésről szól, valamennyire passzol ez hozzá. Szóval az nem működik, hogy nekiállsz egy karakterrel, amit aztán 5 óra múlva máris hupililára színezhetsz és hülyébbnél hülyébb armorral aggathatsz tele, de idővel azért lehet már ökörködni.
Azt meg én kifejezetten bírom, hogy a legfrankóbb dolgok igazából a játékidőért és a skillért járnak. Pl. ha animált shadert akarsz, akkor tolhatod a rune challenge-eket, amik közül sok rohadt nehéz, ha a legfaszább karakter skineket szeretnéd, akkor meg gyűjtheted a lore-t, ami jelenleg asszem az első három helyért jár. Ha utóbbival megvagy és volt egy kis mákod is, akkor meg jönnek az olyan dolgok a mikrotranzakcióktól és a loot boxoktól teljesen függetlenül, mint pl. klasszik Doomguy (a puritánoknak: lehet rá sisakot pakolni, pont azt a sisakot :D):
rwurl=https://i.imgur.com/FRZjup3.jpg
És hát klasszik Doomguy azért elég menő... persze a hozzám hasonló nagyon hülyék őt is elrontják valami faszsággal:
rwurl=https://i.imgur.com/XXOHDzW.jpg
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Azért kár, hogy nincs értelme a szkineknek. Már mint a mekkora gáz, hogy harcba készül az ember és karácsonyfának öltözik, ahelyett, hogy inkább az álcára gyúrna :D
De amúgy nem rossz a játék, azért voltam úgy utolsó, hogy szépen aprítottam, és akár közép mezőnybe is végeztem volna, ha tudom mi-hol van a pályán. Szóval, időt kellene rászánni, és jó lenne ez. Ilyenkor sajnálom, hogy nem most vagyok 18 :D
milyen gépigénye van ennek amúgy? Egy jobb fajta gamer laptop elviszi zökkenőmentesen? (i7 8750H+1060 max q)
Bőségesen.
Szerintem nem érdemes ráállni a deathmatchre az elején, bazi nehéz ám. Inkább TDM-ezz, ott kevesebb emberre kell lőnöd, és ha a csapatod legjobbját követed, akkor a pályákat is elég gyorsan meg lehet tanulni.
Az instagib is nagyon jó, mert az ability-k miatt itt egy kicsit komolytalanabb, mint a hagyományos instagib, ráadásul elég jól megtanít célozni is. A DM-nél meg még az is simán könnyebb, mert nem igazán kell ismerni hozzá a pályát, én pl. egy kezemen meg tudom számolni, hányszor nyertem DM-et, instát meg simán többször.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
szerintem igen is kevés pálya van. Amit én játszom, tdm abból max négy variáció van, 3 ami minőségi, nem radiant hobbimékeres hatású.
Az lenne a fasza, ha termékkapcsolnának mint anno a teamfortressben, ha megvan a doom, kapsz doom marine-t bele, ha wolf, akkor blazkot, satöbbi.
Egyre jobban tetszik, lehet csakmert open lett, és nem én vagyok a legbénább :D
DM pályákból tény, hogy elég szarul állunk, amikor Molten Fallst bejelentették, meg is lepődtem, hogy végre egy DM mapot kapunk azok után, hogy a senki által sem játszott 1v1 mapokkal már telegyártották a játékot. :D Most ennek ellensúlyozására azt találták ki, hogy belerakták a 1v1 mapokat a DM és TDM rotációba... hát mit ne mondjak, kurva szar 1v1 pályákon lenni 8 játékossal.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.