StarCraft

Utolsó bejegyzés


Viszont ha megnézed a játékosszámokat, meg fogsz lepődni:
http://www.rankedftw.com/stats/leagues/1v1/#v=2&r=-2&sx=a
A mostani szezonban 400 000 ember 1v1-ben, vagyis a pro játékmódban? Hát az nagyon szép, és akkor az 1v1-nél állítólag jóval népszerűbb co-opot még nem is számoljuk, de tuti, hogy az Arcade népszerűbb játékainak is megvan a saját közönségük. Oké, köze nincs az Overwatchhoz, de egy 8 éves, nem pont a könnyűségéről híres RTS-től gyönyörű, a Dio3-mat simán lenyomja és a 100 felé lehúzós store-ral együtt hidd el, hogy ez a játékosmennyiség simán kellemes nyereséget termel a Blizzardnak. Ehhez képest az SC1 rimászter egy halott játék.

a pro-k meg úgyis potato grafikán játszanak

Nem számít sajnos. Ha megnézed a videóban a tesztgépet, látni fogod, hogy egy GTX 950 ketyeg benne, ami a SC2-nek bőven sok is, ami a videokártyát illeti. Maga az fogja meg a játékot, hogy kezeli az egységeket.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Tno képe
Tno

Gyerekek, ott van az X+1 Arcade mód, nem is tudom mikor jászottam utoljára "normál" játékot. És csak az első részt vettem meg.

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Hát ja, és ha az Arcade-et nem, hanem a Battle.neten fent nem lévő modokat nézzük, akkor is pl. csak a Mass Recallt több mint egymilliószor töltötték le (összehasonlításképpen: ez kb. annyi, mint a Black Mesa mod letoltéseinek száma...). Értem én, hogy a nagy pénzt kell kergetni meg minden, de a "kicsit" - amiért nagyon sok pécés fejlesztő kezét-lábát odaadná - is érdemes lenne becsülni.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Mi rendszeresen team versus team-et játszunk és néha 1V1et.



És a team mode-ok hogyan futnak egyébként? Azért kérdezem, mert a tesztvideón az ott egy sima, mozgalmasabb co-op meccs, szóval el sem tudom képzelni, mi lehet mondjuk egy jó kis 4v4-es meccsnél, ahol mindenkinek 200-on van a supply. :DD

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Tök jól fut minden, szar gépen néha beszaggat állítólag ha valami nagyon batár van (mindenkinél 200 supply és mondjuk carrierek amik sok-sok interceptort köőködnek stb), és magát a csatát nézi. Nem tudok részletesebbet mert nekem sose szaggat.



Oké, akkor gondolom te is egyike vagy azon szerencséseknek, akik nem veszik észre a lassacskább fps-t. Irigyellek. :D

Szerk: Wow, Nokedli, olyan jól fut, de tényleg:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=x_COVt1iy9k
:DD

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Egyébként ez is érdekes, de fogalmam sincs, igaza van-e azzal kapcsolatban, hogy a 3.0 hozta el az armageddont (a procival kapcsolatban mondjuk nincs igaza, az ott tutira rossz graph):
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=GV2DU_lPiIM

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Hát ez alapján SC2-höz 2 mag @6.5 Ghz+nitrogén az optimális. Lehet, hogy a Blizzardnál úgy gondolták az lesz a jövő :D (Pedig elvileg már 2007-ben is volt quad core intel proci.)

Amúgy nemrég húztam be a Protoss kampányt is akciósan, és azért stereo3D-ben nagyon pazar a cucc. Olyan, mint egy terepasztal, szinten minden apróság ki van dolgozva 3D-ben.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



I5, 8Gb RAM, Radeon Sapphire. Ezen fut nálam. Nekem oké ahogy megy csapatos multiban. Biztos esik a framerate ha belecsapunk a lecsóba, de nekem nem tűnt fel, tehát nem lehet olyan zavaró.



Ez van. Amit sose felejtek el az a cmww wizard 1fps-e.
És azért elég tiptop gépen.

Na EHHEZ képest a sc2 kiválóan fut :)

GG blizz.

Basszak meg hogy kb a világ összes pénze se elég rendes motort írni.



Elvileg egyébként az van (valószínűleg amellett, amit Tompi is ír, hogy a Blizzardnál egyszerűen rosszul mérték fel, milyen irányba fejlődnek a processzorok, és a magasabb órajelben hittek a több mag helyett), hogy RTS-motort nagyon nehéz több magra írni, és az SC2 motorja erre rátesz még egy lapáttal azzal, hogy teljesen determinisztikus. Az endzsin a játékmenet utolsó porcikáját is "előre" kiszámolja, hogy minden inputból ugyanaz az output következzen, vagyis hogy amikor pl. ketten játszanak egymás ellen, mindkét játékos képernyőjén takkra ugyanaz történjen. Ezért van az is, hogy nagyon kicsi egy replay file, mert csak a játékosok inputjait menti el, és abból a motor már 100%-ra tudni fogja, mi történt a játék alatt.

Ezzel csak az a baj - elvileg -, hogy ezt a számolási folyamatot nem lehet megosztani a magok között, mert két mag nem tud annyira jól kommunikálni egymással, hogy működjön a dolog (várnia kéne az egyiknek a másikra, amitől még lassabb lenne a dolog). Tehát mindig lesz egy mag, ami "számol", ezzel megfojtva a teljesítményt a csatáknál. Én csak azt nem értem, hogy miért nem elég ehhez 3-4 ghz sem (sanszos, hogy lehetne még azon optimalizálni), meg hogy akkor miért nem tesznek meg mindent azért, hogy minél kevesebbet használja a procit a játék (pl. elvileg ha kidobnák a DX9-et és lecserélnék bármi újabbra, akkor máris jelentősen kevesebbet kell várnia egymásra a procinak és a videokártyának a kisebb overhead miatt, nem?).

Másrészt meg akkor mondjuk a Cossacks fejlesztői valami csodagyerekek, akiknél nem lassul be jelentősen a játék több ezer egységgel? :D Valami itt el van cseszve szerintem, és lehet, hogy annyira, hogy újra kéne írniuk az egész motort... na de akkor tessék újraírni, mert ha esetleg lesz egy Warcraft 4 vagy SC3, az is ugyanilyen szar lesz.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Persze hogy el van baszva. Ez nem kérdés.

Csak az a kérdés higy miért nem sikerült még rendesen megcsinálni. A supcom sorozatnál sokkal komolyabb fizika és detail és egységszam van szóval biztos nem lehetetlen ...



Az endzsin a játékmenet utolsó porcikáját is "előre" kiszámolja, hogy minden inputból ugyanaz az output következzen, vagyis hogy amikor pl. ketten játszanak egymás ellen, mindkét játékos képernyőjén takkra ugyanaz történjen. Ezért van az is, hogy nagyon kicsi egy replay file, mert csak a játékosok inputjait menti el, és abból a motor már 100%-ra tudni fogja, mi történt a játék alatt.

Akkor gondolom ezert tart evekig is visszalepni egy HOTS meccsbe, a jatek rendesen mutatja ahogy elszamol a meccs jelenleg eltelt idejeig, nyilvan minel kesobb estel ki annal tovabb tart visszatolteni...

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



(Megnéztem az Overwatcht, és elvileg nem Blizzard háziszabvány, hogy 2 core 6.5GHz CPU-ra lövik be a 60 FPS-t :D ott már egy 4c/8t i7 is elmegy 70% Procikihasználásig, és jó VGA-val 200+ FPS is van, de persze más jellegű a játék mint egy RTS, nincs annyi egység stb. az előre kiszámolós és a kis helyigényű visszajátszás rendszerről nem tudtam, és lehet, hogy valóban beáldozták a procihatékonyságot valamelyik feature érdekében és ezért lett kvázi egyszál intenzív a SC2. A közelmúltban CPU kihasználtság ügyben pont az Ashes of the Singularityvel teszteltek, ami szintén RTS és viszonylag jól skálázódik a CPU threadek számával, de nyilván az SC2 idejében még nem tartott ott a tech sem hardver sem API tekintetében, mint pár éve a 4c/8t procikkal, a vulkannal és a dx12-vel (bár DX12-ben nem nagyon lehet teljesítménynövekedést látni egyelőre) és sok esetben ha 6-8 thread van még mindig többet számít az órajel, mint a + threadek száma.)

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Hol jön ez előbb inkább? Mert a WotL és a HotS a bénácska i5-ös Haswellemen végigment, a LotV meg félig, és nem voltak igazán durvulós lassulások, sem szemre, sem mérve. Most haladtam egy pályát mindent maximumra tekerve a protossokkal (8600K), és most se. Tehát úgy tűnik, mintha kampányokban, kevesebb stresszteszt nélkül nem jön elő mindenkinél durván. Persze egy magra épít nagyon, az egyértelmű. Az SSD meg alap, de annak nem kéne ebben számítania.

Iszonyatosan szokott zavarni a linkelteknél kevésbé látványos kisebb megingások is, amint leesik "59-re" az fps, jellemzően nézem, hogy mi az a szaggatás, és kezdődik a mérés és a troubleshooting. Mondjuk az SC2-vel az bajom, hogy túl gyors nekem, a DoW(1) és a Total War bőven eléggé "real-time" nekem, szóval ha a játékmenet hozzálassulna, jöhetne nekem a 10 fps-es verzió :)

Sors bona, nihil aliud.



Az SSD meg alap, de annak nem kéne ebben számítania.

Azt mondod, kéne venni egyet? :D Ja, egyébként ebben nem számít, HDD-n néha van egy kis stutter, de annyi.

Nekem a mostani map poolon már minden egyes 1v1-nál bejön egy csinosabb lassulás. Tegnap pl. multiztam egyet, baromi régóta nem toltam, szóval a rozsda miatt egy életem, egy halálom alapján toltam egy marine all int. Na, amikor 50 marine-nel aprítottam a bázist, jött is egy szép lassulás. Az a helyzet, hogy a Blizzard fejlesztgeti a játékot, a mostani pályák pl. gyönyörűek, olyan, mintha egy generációnyit ugrott volna a grafikai minőség a WoLhoz képest... de emiatt jobban szeret lassulni is.

A procim öregecske (Sandy Bridge i7-es), hamarosan le is fogom cserélni, szóval nem feltétlenül én vagyok a szűk keresztmetszet, csak valahogy érzi az ember, hogy ennek az egésznek sokkal jobban kellene teljesítenie egy öregebb i7-esen is. Az a gáz, hogy ott is a CPU a szűk keresztmetszet, ahol egy modernebb játékban már a videokártya dolgozik.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



de nyilván az SC2 idejében még nem tartott ott a tech sem hardver sem API tekintetében, mint pár éve a 4c/8t procikkal

Ja, "nyilván"...

intel Q6600 release date: 2007
DX10 release date: 2006 (amúgy a dx9 azaz 2003 óta van rendes 4+ szálas API)
starcraft2 wotl release date: 2010



Hát igen, és ugye a grafikai upgrade-et leszámítva lófaszt sem fejlesztettek a HotS és a LotV megjelenésekor. Emlékszem, hogy amikor kijött a LotV, az volt a nagy engine-újítás, hogy 64 bites lett a kliens, de azt is olyan szarul oldották meg, hogy hónapokig rosszabbul futott, mint a 32 bites. :D

Ehhez képest a WoW kb. minden második kiegészítőnél kap egy API-upgrade-et (már DX12-ben van, mondjuk elbaszták állítólag, a DX11 jobban fut még), a Dio 3 is majdnem két éve DX11-ben van, az SC2 motorján futó (!!!) Heroes of the Storm szintén. Szarjanak sünt, na.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Pár napja játszottunk néhány 3v3 meccset CJ-vel, és hát ránézésre is csúnyán szaggatott közben a játék, szóval a replayekben megsasoltam a teljesítményt... aztakurvaéletbe. :D

Nos, az én régi i7-esem kb. 5 perc után jött egy nagy esés először, amikor ugye már mindenki több bázison van és az egységek is gyűlnek. Ilyenkor a kezdeti 80-90-ről beállt az fps 40-re, a játék végi bázisirtás alatt pedig már 20 körül voltam, a nagy csata alatt egészen 15-ig lemerészkedve.

A 2v2-es meccsek még eldöcögtek (persze a végén ott is nagyon belassul), de a 3v3 már sok volt tehát. Érdemes ezt összevetni mondjuk a szintén SC2 korabeli Red Alert 3-mal, ahol szintén jó nagy csatákat lehet vívni (igazából már a kampány is 2v2), fizika is van benne, nem is néz ki rosszul, de még az ősrégi core2 duómon sem láttam olyat, hogy engedett volna a 30-ra lockolt fps.

Ami a benchmarkok alapján érdekes, hogy Ryzenen valamiért sokkal rosszabbul fut a játék, mint az intel masinákon. Konkrétan úgy néz ki a dolog, hogy a többségében folyamatos játékhoz elkél minimum a felső i5-ös Skylake, húzva. :D I5 és i7 között meg nem sok különbség van: a maximális fps egy kicsit magasabb egy i7-esen, de a minimum ugyanannyi.

Asszem, hogy amikor majd beruházok egy Whiskey Lake-re, nem a SC2 lesz az első játék, amin ki fogom próbálni. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Damn, ez a videó elég rossz:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=3STIW59MT18
Én sosem értettem azt az érvelést, miszerint az SC2 megbukott amiatt, hogy Koreában nem sikerült lenyomnia az első részt.

Ha az ember egy pöppet is utánanéz annak, hogy Koreában mit jelent az SC, akkor nagyon hamar rá lehet jönni, hogy nagyon sokat. Koreában az SC találta fel és popularizálta az esportot, de annyira, hogy kulturálisan és társadalmilag is éreztette a hatását. Akkor kezdtek el az emberek internetkávézókba járni játszani úgy, mint ahogy nálunk valaki lemegy a kocsmába biliárdozni, az SC egyszerűen mélyen része a mai koreai kultúrának. A kultúrának nem lehet folytatást csinálni, az magától alakul és fejlődik.

Idegesítő, hogy mindig előkerül ez, miközben a Blizzard sokkal nagyobbat kaszált az SC2-vel, mint az SC1-gyel összességében, és ami a nyugati eportot illeti, ott is sikeresebb lett az elődnél. Az SC2 a nyugati StarCraft és végeredményben jól van ez így.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Keressetek rá Haas meccseire, elképesztő a csávó! Bünteti, gyalázza a legnagyobb bajnokokat olyan kreatív kis ötletekkel amikkel nem tud mit kezdeni a begyakorolt rutin... Serralt pl. főleg zealotokkal verte meg, ami ugye a legalapabb protoss egység, pedig Serral nagyon jó ám :-)



Megláttam és megszerettem ezt a képet:
rwurl=https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45039257_1921217281246926_...
Karrier has arrived!

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Na, azért most még ne kezdjük egymás faszát szopni!



Eszembe juttatja a jó magyar kiejtésű wow class-okat, ha már blizzard:
diszkó pap, rugó, cement sámán...

Még csak nem is wow-oztam eredeti szerveren soha, törtön kb. 2 hét alatt megnéztem magamnak egyszer ezer éve.



Ő még nem tudja :D És én hülye meg Red Alert 2 képet kerestem, csak pont nem volt olyan... :D



Te raktad ki? Csak végigpörgettem az IDDQD-t, nem néztem, ki volt, mindenestre köszönet annak, aki csinálta. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Jah, én csináltam tegnap :D Csodálkoztam is, hogy lájkolgatták, nekem nem volt olyan nagy poén :D



Akkor neked danke. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



én simán szétküldtem :(

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!