Melburne, Sydney - kvazár
Madrid - robbanás
Lagos - közeli csillag
Toronto - fekete lyuk
Moscow - Empire, a Palpié
London - elkopott csillagfejű csavar
Glasgow - szenvedő búgócsiga
Roma - kurva éhes Langolier
Rio - kövér szvasztika
Budapest - elbaszott szvasztika
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Pár órával ezelőtt kipróbáltam a Lyft "önvezető autóját" itt Las Vegasban. (Valójában amúgy nem a Lyfté a technológia, azt ez a cég adja: https://www.aptiv.com/ a Lyft csak a platform az utasoknak.)
Az idézőjel azért, mert valójában semmi AI nincs benne. Beszélgettem a két tesztelővel, akik elől ültek. Az egyik a sofőr helyén, időnként átvéve az irányítást, a másik az anyósülésen, ölében a laptoppal, reportolva ha valami olyat csinált az autó amit ő, mint ember, helytelennek vagy nem túl user-friendlynek (pl. éles sávváltás) ítélt meg.
Szóval úgy működik a cucc, hogy jó előre feltérképezték még csak nem is az egész várost, hanem csak a Stripet, ahol a kaszinós hotelek vannak, az alapján megy az autó, GPS-el. Magukat a közlekedési lámpákat sem kamerával nézi meg semmi, hanem mindegyik lámpára egy pici kis "router" van felszerelve, az mondja meg az autóknak, hogy most éppen milyen színnel világít az adott lámpa. Ez utóbbi, mármint a felszerelt hardver, egyébként oroszlánrészt egy magyar ismerős munkája. :)
Ahol tényleg okosság van, az az, amikor lassítani kell, meg megállni a lámpánál/előző autó mögött, vagy sávot váltani. Ezeket simán csinálja magától az autó, de hát ez azért nem olyan big deal, ilyet vagy ehhez hasonlót láttunk már nem self-driving car-októl is. De pl. amint letértünk az útról és begurultunk a parkolóba, a sofőr srác már vette is át az irányítást egyből.
Szerettem volna képeket csinálni belülről, mert azért sok érdekes dolog látszott a műszerfalon, ott futott egy teljes vizualizáció is, de sajnos nyomatékosan megkértek, hogy ne tegyem, különben idő előtt véget kell, hogy érjen az utazásom.
Szóval így is marhára impresszív, de azért ez nagyon-nagyon-nagyon messze áll attól, amire az emberek asszociálnak az önvezető autó kifejezés hallatán. Mindenesetre biztos, hogy nagyságrendekkel felelősségteljesebb hozzáállás ez a témához, mint amit az Uber tol(t).
Drotak írta:
Ahol tényleg okosság van, az az, amikor lassítani kell, meg megállni a lámpánál/előző autó mögött, vagy sávot váltani. Ezeket simán csinálja magától az autó, de hát ez azért nem olyan big deal, ilyet vagy ehhez hasonlót láttunk már nem self-driving car-októl is.
Sőt, elég standard tempomat funkció a sávváltást leszámítva, legalább 10-15 éves felsőkategóriában.
Egyébként jah, így kéne a fejlesztésnek mennie, nem úgy, mint Uber vagy akár Tesla a saját "akkor most mindenki bétateszter... igen, az összes többi autós és gyalogos is" hozzáállásával.
Az aksisban mi a cool? Csillió videó van lipó aksi tűzről a neten. Miért kell n+1 fasznak megismételni ezt a mérhetetlenül egészségtelen, levegő szennyező kísérletet, ami nem vezet sehova?
Ja igen, azért mert ugyanolyan yt kurvák, mint a 700 rakétás szőke fasz. + látogatottságért még a fél mezőt is felgyújtotta volna, mert ha nagyobb tűz ütött volna ki a barma miatt este, faszányosan nem oltották volna el 2 poroltóval, az tuti. De jót röhögött volna rajta, meg + 500.000 néző lett volna...
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Kedvencem amikor a német kis buzigyerekek valami flakont raknak a kovácsolt vas kályhába, aztán a fél épületet szétkurják vele... hogy vette volna le valamelyik a szájával a kályhaajtót.
jártam a gyárban, ahol ezeket a dolgokat gyártják:
rwurl=https://i.imgur.com/3Ma6CBN.jpg
akkora légkalapácsok nyomták az ipart, hogy a kabátomat rendesen rángatta a légnyomás, pedig 100 méternél nem voltam közelebb a cucchoz.
Igen, a legtöbben nem ismerik.... a "felgyűjtja a rétet"-ről annyit, hogy:
1. anglia, b+.
2. előző videója konkrétan arról szólt, hogy kimentek megnézni, mennyire lenne probléma.
Szóval őrült, de van esze az őrülethez. És nagyon régóta csinálja.
...de akkor ha ennyire nem fekszik az RW nagyjának, akkor nem vágok be mást tőle.... your loss.
Handrás-nak vannak az utóbbi időben elektromos autós videói, mert mint mondta az egyik videóban, csalódott az Apple új vezetésében, mert olyan hibákat hagynak benne a rendszerben, amiért egy Jobs már letépte volna a fejüket, szóval az utóbbi időben inkább ezek érdeklik.
Na, és az egyik videóban vezettek Teslát, itt Magyarországon, abban is most perpill az a csúcs kategória, hogy vezetés közben el lehet engedni a kormányt és lehet bármi mást csinálni. Néha szól az autó, hogy a sofőr tegye a kezét a kormányra, hogy tudja, nem alszik vagy valami, de amúgy teljesen önvezető.
Maga az autó meg elég jónak tűnik, mutatták a videóban is, hogy levezettek vele valami 460 km-t egy töltéssel, ami nagyon jó aránynak számít, és vezetés közben gyakorlatilag az út 70%-ban az autó kormányzott, lassított, gyorsított, előzött, kanyarodott, stb. Ez valami hármas szint, ahol jár most az autó, a Tesla elmondása szerint az ötös szint lesz az, amikor elindítod az autót, majd hátra is mászhatsz aludni is akár.
De amúgy rengeteg féle elektromos autót tesztel, nem csak ezt, tömve van a videóival a Youtube. :)
bargemopan írta: most perpill az a csúcs kategória, hogy vezetés közben el lehet engedni a kormányt és lehet bármi mást csinálni. Néha szól az autó, hogy a sofőr tegye a kezét a kormányra, hogy tudja, nem alszik vagy valami, de amúgy teljesen önvezető.
Öööö, hivatalosan NEM. Mármint konkrétan azért szól a rendszer, mert csak X időre engedheted el biztonsági okokból. Leginkább állandóan rajta kéne tartania a kezét. Pont az ilyen "ez már ennnnyire jó" esetekből keverednek ki az önvezetős balesetek többsége, ahol az embernek kellett volna korrigálnia, de nem tette, mert hát a gép biztos jobban tudja, vagy kurvára nem figyelt, és jött a lenyitott teherautó-plató, parkoló autó vagy téglafal.
Ez valami hármas szint, ahol jár most az autó, a Tesla elmondása szerint az ötös szint lesz az, amikor elindítod az autót, majd hátra is mászhatsz aludni is akár.
Ez nem "a Tesla szerint", hanem van egy hivatalos, iparági/tudományos területen használt skála. Viszont amiben nagyon csalóka, az az, hogy a 3 és 5 közt rohadtul nem annyi meló van, mint az 1-3 közt, és nem is szimplán duplája. Nagyságrendi ugrás az. Amit jelenleg a realisták ígérnek, az egy jelentősen limitált 5-ös, a nagyon jól feltérképezett - Amerikai - tesztvárosokba. Egy-két évtized múlva. Globális 5-ös szinthez szükséges időről meg senki nem beszél semmilyen ráhagyással. De még kontinensszintűről se. Mert egész egyszerűen túl komplex a probléma.
És egyébkétn a 3. sem valósul meg teljesen, mivel ugye:
with the expectation that the human driver will respond appropriately to a request to intervene
Ez nem valósul meg... főleg az általad említett "lehet mást csinálni" hozzáállás miatt.
érdekes dolog ez. engem az ilyenfokú lelkesedés füligérő szájat eredményez és legszívesebben én is ott ugrálnék vele a műhelyben. ez a csávó nem játssza meg magát, imádja amit csinál. hatalmas arc és kurvajó zenéket pakol a videók alá. és mekkora ötlet volt már ez. :D
és van egy cimborám, aki tökre hasonlít rá és ugyanígy szokott röhögni :D
"engem az ilyenfokú lelkesedés"
az a baj, hogy ez nem lelkesedés, hanem túljátszott pojácaság. a tartalommal semmi gond, én is szeretem az őrülteket, de csak a csendeseket. :)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=fzMi6yf1Roc
Imádhatják őt a tűzoltók :-)
Amúgy is irritál ez a fickó, de ennek aztán végképp semmi értelme nem volt.
http://geoffboeing.com/2018/07/city-street-orientations-world/
A világ néhány nagyvárosának utcairány-eloszlása.
rwurl=https://i2.wp.com/geoffboeing.com/wp-content/uploads/2018/07/world-city-...
Melburne, Sydney - kvazár
Madrid - robbanás
Lagos - közeli csillag
Toronto - fekete lyuk
Moscow - Empire, a Palpié
London - elkopott csillagfejű csavar
Glasgow - szenvedő búgócsiga
Roma - kurva éhes Langolier
Rio - kövér szvasztika
Budapest - elbaszott szvasztika
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Pár órával ezelőtt kipróbáltam a Lyft "önvezető autóját" itt Las Vegasban. (Valójában amúgy nem a Lyfté a technológia, azt ez a cég adja: https://www.aptiv.com/ a Lyft csak a platform az utasoknak.)
Az idézőjel azért, mert valójában semmi AI nincs benne. Beszélgettem a két tesztelővel, akik elől ültek. Az egyik a sofőr helyén, időnként átvéve az irányítást, a másik az anyósülésen, ölében a laptoppal, reportolva ha valami olyat csinált az autó amit ő, mint ember, helytelennek vagy nem túl user-friendlynek (pl. éles sávváltás) ítélt meg.
Szóval úgy működik a cucc, hogy jó előre feltérképezték még csak nem is az egész várost, hanem csak a Stripet, ahol a kaszinós hotelek vannak, az alapján megy az autó, GPS-el. Magukat a közlekedési lámpákat sem kamerával nézi meg semmi, hanem mindegyik lámpára egy pici kis "router" van felszerelve, az mondja meg az autóknak, hogy most éppen milyen színnel világít az adott lámpa. Ez utóbbi, mármint a felszerelt hardver, egyébként oroszlánrészt egy magyar ismerős munkája. :)
Ahol tényleg okosság van, az az, amikor lassítani kell, meg megállni a lámpánál/előző autó mögött, vagy sávot váltani. Ezeket simán csinálja magától az autó, de hát ez azért nem olyan big deal, ilyet vagy ehhez hasonlót láttunk már nem self-driving car-októl is. De pl. amint letértünk az útról és begurultunk a parkolóba, a sofőr srác már vette is át az irányítást egyből.
Szerettem volna képeket csinálni belülről, mert azért sok érdekes dolog látszott a műszerfalon, ott futott egy teljes vizualizáció is, de sajnos nyomatékosan megkértek, hogy ne tegyem, különben idő előtt véget kell, hogy érjen az utazásom.
Szóval így is marhára impresszív, de azért ez nagyon-nagyon-nagyon messze áll attól, amire az emberek asszociálnak az önvezető autó kifejezés hallatán. Mindenesetre biztos, hogy nagyságrendekkel felelősségteljesebb hozzáállás ez a témához, mint amit az Uber tol(t).
Sőt, elég standard tempomat funkció a sávváltást leszámítva, legalább 10-15 éves felsőkategóriában.
Egyébként jah, így kéne a fejlesztésnek mennie, nem úgy, mint Uber vagy akár Tesla a saját "akkor most mindenki bétateszter... igen, az összes többi autós és gyalogos is" hozzáállásával.
"Miért ne baszogass LiPo akksit" demonstráció:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=bqcX1AjdxSw
volt már?
https://www.reddit.com/r/Damnthatsinteresting/comments/8zln46/cool_device_for_charging_phone_in_the_mountains/
Az aksisban mi a cool? Csillió videó van lipó aksi tűzről a neten. Miért kell n+1 fasznak megismételni ezt a mérhetetlenül egészségtelen, levegő szennyező kísérletet, ami nem vezet sehova?
Ja igen, azért mert ugyanolyan yt kurvák, mint a 700 rakétás szőke fasz. + látogatottságért még a fél mezőt is felgyújtotta volna, mert ha nagyobb tűz ütött volna ki a barma miatt este, faszányosan nem oltották volna el 2 poroltóval, az tuti. De jót röhögött volna rajta, meg + 500.000 néző lett volna...
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Kedvencem amikor a német kis buzigyerekek valami flakont raknak a kovácsolt vas kályhába, aztán a fél épületet szétkurják vele... hogy vette volna le valamelyik a szájával a kályhaajtót.
Colin Furzet nem bántani!
Ő csinált egy autó turbójából működő sugárhajtóművet :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=EorMrpM6q9Q
Vill du bli ihop med mig?
az ilyen kamerába üvöltöző faszfejeket szívesen helyreraknám egy kurva nagy lapáttal. irritáló kisköcsög. fel is baszott 1 perc alatt.
covfefe
+1
lecsaptam a hangot sürge gyorsan
tök jók
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=diIMCuQwxLw
jártam a gyárban, ahol ezeket a dolgokat gyártják:
rwurl=https://i.imgur.com/3Ma6CBN.jpg
akkora légkalapácsok nyomták az ipart, hogy a kabátomat rendesen rángatta a légnyomás, pedig 100 méternél nem voltam közelebb a cucchoz.
covfefe
Igen, a legtöbben nem ismerik.... a "felgyűjtja a rétet"-ről annyit, hogy:
1. anglia, b+.
2. előző videója konkrétan arról szólt, hogy kimentek megnézni, mennyire lenne probléma.
Szóval őrült, de van esze az őrülethez. És nagyon régóta csinálja.
...de akkor ha ennyire nem fekszik az RW nagyjának, akkor nem vágok be mást tőle.... your loss.
Azt mondjuk szívesen megnézném, hogy még pár ilyet kipukkaszt zárt térben, ha már olyan lelkesen inhalálják a dolgot.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Handrás-nak vannak az utóbbi időben elektromos autós videói, mert mint mondta az egyik videóban, csalódott az Apple új vezetésében, mert olyan hibákat hagynak benne a rendszerben, amiért egy Jobs már letépte volna a fejüket, szóval az utóbbi időben inkább ezek érdeklik.
Na, és az egyik videóban vezettek Teslát, itt Magyarországon, abban is most perpill az a csúcs kategória, hogy vezetés közben el lehet engedni a kormányt és lehet bármi mást csinálni. Néha szól az autó, hogy a sofőr tegye a kezét a kormányra, hogy tudja, nem alszik vagy valami, de amúgy teljesen önvezető.
Maga az autó meg elég jónak tűnik, mutatták a videóban is, hogy levezettek vele valami 460 km-t egy töltéssel, ami nagyon jó aránynak számít, és vezetés közben gyakorlatilag az út 70%-ban az autó kormányzott, lassított, gyorsított, előzött, kanyarodott, stb. Ez valami hármas szint, ahol jár most az autó, a Tesla elmondása szerint az ötös szint lesz az, amikor elindítod az autót, majd hátra is mászhatsz aludni is akár.
De amúgy rengeteg féle elektromos autót tesztel, nem csak ezt, tömve van a videóival a Youtube. :)
Király :-)
Öööö, hivatalosan NEM. Mármint konkrétan azért szól a rendszer, mert csak X időre engedheted el biztonsági okokból. Leginkább állandóan rajta kéne tartania a kezét. Pont az ilyen "ez már ennnnyire jó" esetekből keverednek ki az önvezetős balesetek többsége, ahol az embernek kellett volna korrigálnia, de nem tette, mert hát a gép biztos jobban tudja, vagy kurvára nem figyelt, és jött a lenyitott teherautó-plató, parkoló autó vagy téglafal.
Ez nem "a Tesla szerint", hanem van egy hivatalos, iparági/tudományos területen használt skála. Viszont amiben nagyon csalóka, az az, hogy a 3 és 5 közt rohadtul nem annyi meló van, mint az 1-3 közt, és nem is szimplán duplája. Nagyságrendi ugrás az. Amit jelenleg a realisták ígérnek, az egy jelentősen limitált 5-ös, a nagyon jól feltérképezett - Amerikai - tesztvárosokba. Egy-két évtized múlva. Globális 5-ös szinthez szükséges időről meg senki nem beszél semmilyen ráhagyással. De még kontinensszintűről se. Mert egész egyszerűen túl komplex a probléma.
És egyébkétn a 3. sem valósul meg teljesen, mivel ugye:
Ez nem valósul meg... főleg az általad említett "lehet mást csinálni" hozzáállás miatt.
érdekes dolog ez. engem az ilyenfokú lelkesedés füligérő szájat eredményez és legszívesebben én is ott ugrálnék vele a műhelyben. ez a csávó nem játssza meg magát, imádja amit csinál. hatalmas arc és kurvajó zenéket pakol a videók alá. és mekkora ötlet volt már ez. :D
és van egy cimborám, aki tökre hasonlít rá és ugyanígy szokott röhögni :D
@nagi: leszarom :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=bKHz7wOjb9w
kedvencem
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Lft51kJdDxc
Vill du bli ihop med mig?
Olyan lesz ez, mint a Mega64, csak neki talán több rajongója van itt, mint annak Joda. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
valóban. a mega64 mellé ez a csávó pont beillik a sorba
rwurl=https://i.imgur.com/5Y2SrmJ.jpg
covfefe
"engem az ilyenfokú lelkesedés"
az a baj, hogy ez nem lelkesedés, hanem túljátszott pojácaság. a tartalommal semmi gond, én is szeretem az őrülteket, de csak a csendeseket. :)
covfefe
Magára valamit adó RW-s nem kedvelhet egy 6,3 millió feliratkozóval rendelkező youtubert.
"Magára valamit adó RW-s nem kedvel
het egy 6,3 millió feliratkozóval rendelkező youtubert."Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Mag
áravalamit adóRW-s nemkedvelhet egy 6,3 millió feliratkozóval rendelkező youtubert.Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Leírtál mindent, amit akartam. :) (Sőt, többet is, mint tudtam volna. :D)
Plusz annyi még, hogy ezek az autók itt Vegasban nem elektromosak, alapvetően nem következik egyikből a másik.
nem is!4
rwurl=https://i.imgur.com/2VtOPsb.png?1
covfefe