Jelenlegi hely

Star Wars

Utolsó bejegyzés


Tompi írta: A TFA sokkal inkább remakeszerű, mint a TLJ szerintem. (És ezek szerint nem tudtam pontosan mi is a Fanservice..)

Nem is állítottam, hogy a TLJ fanservice, vagy remake. Az csak koncepciótlan és nélkülöz minden kreativitást, ala Rian, ahogy azt írtam is. (Mielőtt kommentálunk, olvassuk is el a hozzászólást!)



De említetted a remake megközelítést, a Fanservice-al és a TLJ-vel együtt, ezért gondoltam, hogy megemlítem, hogy a TLJ előtt (ami csupán koncepciótlan és híján van a kreativitásnak) volt egy TFA is, aminek nincs sokkal több erénye a TLJ-nél, sőt kicsit eltúlozva egy amnéziás padawanról, vagy jedi mesterről szól (Rey) aki majdnem elpusztítja a viszonylag képzett sith tanoncot (pedig Kylo karaktere az EP7 erőssége szerintem) pontosan 0 perc képzéssel. Mindezt valahogy meg kellett magyarázni, mert az EP7 megtörtént. Innen indít a TLJ. Bőven nem hibátlan film. (kb. 15 perccel lehetett volna rövidebb is pl., de arra meg úgy gondoltam, hogy lehet, hogy valakinek pont azok a jelenetek tetszettek amiket én kihagytam volna) Szóval én nem helyezném a TFA-t a TLJ elé minőségben és ugye most megint föl van dobva a labda, hogy Luke nincs, Snoke nincs, van a 2 fiatal erőhasználó + Lando, és mehet a scifi.

(Szerintem egyébként ott kezdődött a probléma, hogy nem volt egységes elképzelés és a túl nagy szabadság nem tett jót a trilógiának az eddigiek alapján. Bár lehet, hogy az EP9 majd mindent helyrerak (csak nem valószínű) És a Johnson féle trilógiánál majd kiderül, hogy a hozott anyaggal volt gond, vagy sem.)

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Colin Trevorrow nem jó rendező, de a sokadik kommentjével bizonyítja, hogy helyén van a szíve.
Nem teszem ki az elmúlt hetek Star Wars rajongókat ekéző, ősemberező, nácizó, nőgyűlölettel gyanusító kommentjeit (volt belőlük elég, Rian képtelen abbahagyni a Star Wars rajongók fikázását, és ez így is van jól, hiszen egy barom.) Azonban Colin Trevorrow ismételten bebizonyította, hogy okkal rúgták ki a néhai LucasFilmtől.

Colin Trevorrow sajnos még mindig tiszteli a rajongókat....

rwurl=http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/07/11/285ct.jpg

Nem teljesen értem, hogy a KennedyFilm eddig még miért nem volt képes
legalább gesztus szinten megejteni egy ennyire egyértelmű és szeretetteljes tweetet a Star Wars rajongók felé. Én szeretem a Star Warst, és féltő gonddal óvom az elmebetegektől. Tehát amikor azt írom, hogy a TLJ nem jó film, abban a mondatban pontosan a rajongásom ölt testet. Érdekes, hogy ezt Colin Trevorrow megértette. Más miért nem?

Az első tweet minden szava kincs!

"Amikor a JP rajongói lábunknál fogva lógatnak minket a tűzbe, az nem a gyűlöletük jele. Egyszerűen nem akarják, hogy elfelejtsük csodálni és tisztelni az első film által lefektetett természetes építőköveket. És minden joguk meg is van hozzá!"

- Sir Colin Trevorrow



LOL

Mondjuk ha azt nézem, ha jól összerakják a 9-et, akkor lesz esély elérni a nulláról elindulni megint. :)

Aztán ha sikerül legfeljebb odakerül az 1-3 mellé a 7-9 is, mint "töltelékfilm" de a 10-12 hátha meg tudja közelíteni legalább a RO vagy talán a 4-6 szintjét.

(bilibelógókéz)



Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Mikor jön el az a pillanat, amikor már többet vesz el belőle, mint amennyi a hozzáadott érték?

Én már befejeztem, lezártam a Disney korszakot. Nem érdekel, nem várom a következő fejezetet, a KennedyFilm valamennyi korszakos meglátása teljesen hidegen hagy. Nem érdekel a vicces kínai, a mókás néger, a tréning nélküli jediasszony legendája...nem érdekelnek a kvóták, az értelmetlen policyk. Nem érdekel, hogy miért gondolják azt, hogy én hülye vagyok, mert nem értem a művészetüket.

Megöregedtem.

Ma ezredszerre is megnéztem a Jég veled című örök klasszikust. Bájos kis film, amit felnőtt fejjel is éppen úgy tudok szeretni, mint amikor először láttam az általános iskolában. Aranyos kis matiné, ráadásul a Disney gyártotta. Semmi erőltetettség, csak kedves báj, néha bénácska, de azért megmosolyogtató poénokkal. Néztem és néztem és néztem és jól éreztem magamat. Van szíve a filmnek, van ritmikája, van dinamikája, aranyosak a benne szereplő karakterek, egyszerűen jó nézni. Ez a legtöbb 80-as és 90-es években készült híres, vagy közepesen híres filmről elmondható. Semmi különös, csak aranyos.

Előtte megnéztem a Féktelenült. Örök klasszikus, a zenéje szuper, a rendezés szuper, a film brutális hullámvasút, a hangulat csillagos hatos, a főgonosz rafinált, Bikás Szandra pedig jó nő volt benne.

A TLJ filmet egyszerűen képtelen vagyok akarni. Egy beteg lelkű ember kifordult művészetét látom benne. Azt látom benne, hogy Rian mögött ott áll Kathleen Kennedy, és pofázik, és utasításokat osztogat, hogy mit hogyan kéne csinálni, mert ő jobban tudja, hiszen Spielberg titkárnője volt, és különben is, kapják be a rajongók, mindjárt ki is tweeteltetem Riannal. Egyáltalán nem érzem úgy, hogy ebből sorozatot kéne csinálni. Azt sem érzem, hogy én a 9. részt annyira nagyon meg akarom nézni. Nem hogy fizetni érte, hanem ingyen letölteni a leghitványabb kamerás verziót, és átpörgetve megnézni.

Én azt mondom, jöjjön csak a hólapátos hentes, darálja be és a sóval teli kukában aszalja csak múmiává a férgesét!



LOL

Mondjuk ha azt nézem, ha jól összerakják a 9-et, akkor lesz esély elérni a nulláról elindulni megint. :)

Aztán ha sikerül legfeljebb odakerül az 1-3 mellé a 7-9 is, mint "töltelékfilm" de a 10-12 hátha meg tudja közelíteni legalább a RO vagy talán a 4-6 szintjét.

(bilibelógókéz)

Ahhoz gyalulni kéne annál a cégnél...alaposan, vagyis többszőr cserélni a kést gyaluban...
Csak KK távozása nem oldana meg semmit. Az általa növesztett csökevényeket (+kultúrát/felfogást stb.) is gyökerestűl kéne írtani, ami egy adott létszámnál és idő elteltével már nem kicsit macerás. Ezért se jó, ha egy cég nagyra hízik, mert nehezebb a megfelelő pályán tartani, de a legnehezebb időben észrevenni a nem megfelelő embereket kritikus posztokon... Ennek issza a levét most a Disney.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Pontosan!

Az egész vállalati kultúrát átjárja a romlottság, egy beteges világnézetből fakadó mentalitás, ami leginkább a rajongók lenézésében (hülyének nézésében), a durva, kiosztó, arrogáns vállalati kommunikációban ölt testet. Nem elég KK-t kirúgni, hosszú kések éjszakáját kell tartani, hogy reggelre nyoma se maradjon a rajongókat ekéző balfszoknak.

Újabb Colin Trevorrow szösszenet:

“I don’t want to talk too much about it because I don’t want to affect the way that fans get to see these films. When we were kids, these movies came to us from far away. They were a gift. And the more we talk about how they’re made, the more it reveals that they’re just movies. But they’re not just movies, they’re more than that. Beyond that, I got the opportunity to tell a story that is a celebration of everything I believe in, I got to tell it to George Lucas and I got to tell it to Luke Skywalker, and those are experiences I will cherish for the rest of my life.”

Ezeket a szavakat aranyba kell foglalni, annyira jól látja! Ezek nem csak filmek, közös kincs! Ez az ember tényleg szereti a Star Warst, kirúgásának ékes bizonyítéka, hogy KK és vazullusai viszont NEM!

Szeretünk Colin Trevorrow, és köszönjük szépen, hogy ezekkel a szösszenetekkel ellensúlyozod a néhai LFL "kommunikációját"!

- a toxikus fanok



Szerintem meg elég szánalmas még ennyi idővel a kirúgása után is fetrengeni a dolgon, főleg úgy, hogy az új Jurassic Park (igaz, ő ott nem rendező volt most, "csak" producer, író és a jelenlegi JP-franchise kreatív vezetője) állítólag borzalmas lett. Mindenki tud nagy szavakat használni.

Másrészt meg fos úgy olvasni a kommentjeiteket, hogy az jön le belőle: ti igazából valami gáz kultúrharcot szeretnétek jó filmek helyett. Bármi gondotok is van a filmmel, annak nem az "ideológia" az oka.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Mondjuk nem tudom miért kellene lenullázni a cuccot az EP9-el. Persze Lucas összesen 9 filmet akart csinálni a Skywalker sagaban, de szerintem nem lenne rossz egy olyan hexalogia (EP7-12) ahol végigkísérjük a karaktereket idős korukig. (öregre maszkírozni egyszerűbb lásd az

ShowHide spoiler #idős Peter Weylandet a Prometheusban

) Gyakorlatilag pazarlás lenne lezárni a karaktereket a következő részben. De jó példa az új SW filmek esetlegességeire, hogy az EP8 idejében még nem tudták, hogy lesz-e a Skywalker saganak, (mostmár inkább Kylo-Rey vonalnak) folytatása az Ep9 után, lehet, hogy azóta változott a helyzet, vagy majd Abrams megoldja.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



"Másrészt meg fos úgy olvasni a kommentjeiteket, hogy az jön le belőle: ti igazából valami gáz kultúrharcot szeretnétek jó filmek helyett."

Most zajlik a kultúrharc, mert Hollywood agresszíven átpolitizálta a filmeket. Korábban is volt bennük politika, de a mennyiség nem feltétlenül ment a minőség rovására, hiszen volt egy egészséges prioritás. Manapság CSAK policyk vannak, szentnek kikiáltott szabályok, amik felülírják az ésszerű történetvezetést. A politika szentségeket gyártott nekünk (pl metoo kampány), amit beemeltek a filmgyártásba is. Igen, a Star Warst is telepakolták felesleges baromságokkal. Az első Disney Marvel Star Wars képregény a Doctor Aphra volt, aki leszbikus és szerelmes egy birodalmi nőbe. Már elnézést kérek, de ezt vajon ki a faszom kérte táblával a kezében, mert biztos, hogy nem a rajongók többsége. Ez szerinted mi, ha nem agresszív kultúrharc? Bevinni oda az ordas baromságot, ami tökéletesen megvolt 40 évig az aktuálpolitikai kultúrharc intézménye nélkül. Mert ez nem a 0,00001 százalékos kisebbség követelése, hanem az agresszív nyomulás eredménye. Még csak új piacot sem nyit, hanem ront és fertőz egy olyan dolgot, ami stabilan a világ legjövedelmezőbb frencsájza volt, amit buzik, nem buzik, nők, férfiak, feketék, fehérek, kékek és pirosak egyaránt szerettek! Kérdem én, annyira nagyon kellett az a feszítő erő, kellet az a kibaltázott ék a rajongók közé? NEM! A kultúrharcot nem mi kezdtük, és még csak nem is kértük! Pont azt akarjuk, hogy takarodjon ki a Star Wars világából a metoo, a nőmozgalom, a sírd ki a szemedet egy leszbikusért gondolatiság, a kötelező feketék és zöldek világa, és csak a történet domináljon, CSAK A TÖRTÉNET! Köszönjük szépen, nem kérünk a kultúrharcból!

Egyébként pedig bárki szerepelhet benne, kék, lila, törpe, csak ne a kultúrharc miatt! Ne azért tegyük sebezhetetlenné a jediasszonyt, mert történetesen a nőket ma nem lehet törékenynek bemutatni, mert a nők igenis férfiak. Ne azért szerepeljen benne visszataszító karakterű ázsiai nő, mert kell a kínai piac, hanem mert a szerepe ott és akkor történetileg indokolt, és mert a színész alkalmas a feladat elvégzésére. A kultúrharc pedig itt érhető tetten, az erőszakos, minden észszerűséget felülíró, nyomorult, folyamatosan felesleges frontokat nyitó és nemlétező társadalmi harcot vizionáló frontokon, ami rögtön beette magát a Star Wars világába. Ez menjen el a fenébe, és vigye magával az LFL teljes vezérkarát, meg az összes megélhetési deviánst, aki saját szektájának akar filmet gyártani, nem pedig a rajongó tömegeknek.



A last Jedi nem a kínai színész miatt szar, és egy képregény nem azért lesz szar mert leszbikus a főszereplő.

Fura black guy in space: Lando.

A forgatókönyv miatt kell sírni nem azért mert meleg valaki vagy mert kínai. Zsenialis, hogy a kristályok éjszakáját hozod fel aztán hisztizek h miért náciznak le.
What's wrong with you?

Be Kell vallanom első látásra egész jól szórakoztam a TLJ-on sok volt benne a feszültségét és a váratlan fordulat, de a karakter gyilkolás számomra is elfogadhatatlanná vált miutan végig gondoltam. Én ebben azonban nem kulturharcot látom hanem egyes emberek művészi létét. Most hogy az nem a te világképeddel összeegyeztethető az megint más dolog.

Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr



Most zajlik a kultúrharc, mert Hollywood agresszíven átpolitizálta a filmeket. Korábban is volt bennük politika, de a mennyiség nem feltétlenül ment a minőség rovására, hiszen volt egy egészséges prioritás.

Beképzeled az egészet, mert a mindenfelé terjengő hülyeség, amit láttál / elolvastál áthuzalozta az agyadat és elkezdtél mindent olyan kontextusban látni.

Mert oké, tény, hogy az új SW-k nyomatják a sokszínűséget és a mindenféle, tágan liberálisnak értelmezhető mondanivalókat... és ugyanezt csinálta a frencsájz a múltban is. A régi trilógia atomhippi, csak és kizárólag arról szól, hogy vannak a rendezetlen, de jószívű lázadók, akik el akarják kalapálni a csúnya, gonosz űrnácikat. Lehet, hogy manapság felhozzák azt röhögve az első három filmnek, hogy kb. másfél néger volt benne (Lando és James Earl Jones, vagyis Darth Vader hangja), de az annak idején durván libsi cucc volt, és Leia sem véletlenül volt egy tökös karakter. Érted, ott egy blockbuster a 80-as években, amiben testvérek smárolnak egymással, azért az eléggé odabasz a tabuknak.

Két trükk van:

- ma már ez fel sem tűnik, mert meg lett szokva, a világ meg adaptálódott hozzá ( azért szerencsére nem a testvérsmárhoz, de gondolj a Game of Thronesra :D).

- az első három film annyira jó, hogy tényleg csak a Jedi koala macijaiba lehet komolyabban belekötni, egyébként abszolút tökéletes alkotások.

A Last Jedi tök ugyanezeket a fogásokat próbálgatja, azzal próbálja modernizálni az SW-t, hogy nézegeti, meddig ér a takaró. Csak közben nem olyan jó film, mint a régiek, ezzel peddig könnyű céltáblát csinál magából, ráadásul mivel szórakoztató közönségfilm, mindent bele lehet látni, az enyhe progresszív hozzáállásából könnyű genderpropagandát gyártani.

Pl. ott van Rose és a csomó rajongó, aki azért fikázza szerencsétlent, mert célzottan a kínai közönség megnyerése érdekében lett belenyomva a filmbe... mintha Landót annak idején nem a feketék kedvéért rakták volna bele a Birodalomba. Mi a különbség a kettő között? Az, hogy Rose egy szar karakter, Lando meg állat, szóval Rose könnyű céltábla.

Ugyanígy ott van Holdo is: a "lila hajú femináci", akinek annyi a bűne, hogy lila a haja (ahogyan mondjuk Sam Jacksonnak meg lila volt a fénykardja, bikoz kúlság). Femináci karakter? Hát, aki ezt megállapítja róla, az egy zseni, mert papírvékony karakter, egy nulla, alig van neki személyisége. De nope, a butábbik youtuber már azon zajong, hogy az egész Holdo - Poe Dameron szál arról szól, hogy Poe a "mansplaining" (aminél faszabb fogalommal én még az életben nem találkoztam, ti. annyiról van szó, hogy ha te férfi vagy és nőnek magyarázol, lenézed a nőt... férges férfigyűlölet, aminek semmiféle valóságalapja nincs és tényleg csak és kizárólag idióták hangoztatják) gyalázatos technikáját alkalmazza Holdón, ezért kell bűnhődnie.

A valóság: Poe a halálba taszajtja az ellenállást a film elején, ezért behoznak egy olyan történetszálat, ami arról szól, hogyan kell felelősségteljes katonaként viselkedni. Poe-nak hallgatnia kell a parancsokra, mert az ellenállás csak akkor maradhat fenn, ha hippiközösség helyett olajozott katonai gépezetként tud működni. Ennyi az értelme, csak a film elköveti azt a hibát, hogy alig magyarázza a dolgot, mert fél a szájbarágástól, emiatt pedig olyan az egész, mintha kimaradt volna egy-két jelenet, ahol Holdóval együtt ez is jól ki van domborítva.

Ezek tényleg csak példák arra, hogy miket magyaráz bele a nép a filmbe, holott a tendenciózus apróságokat (diversity) leszámítva echte faszság az egész. Na most azzal, hogy sokféle ember van egy filmben, kurvára senkinek sem lehet gondja, annyira még a náci sem náci, hogy ezt ne nézze el, szóval teljesen idióta hisztériáról van szó. A Last Jedi egy frankó film néhány idegesítően amatőr hibával, ezeket a népség szépen felnagyítja, misztifikálja mindenféle ideológiai faszsággal, és ennyi.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Másrészt meg fos úgy olvasni a kommentjeiteket, hogy az jön le belőle: ti igazából valami gáz kultúrharcot szeretnétek jó filmek helyett. Bármi gondotok is van a filmmel, annak nem az "ideológia" az oka.

Pont ők szuszakolták bele izzadságszagúan a kultúrharcokat, de lehet más filmet néztünk...
A wall of textedet majd holnap elolvasom, későre jár.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Igazából pontosan emiatt jó, hogy elkészült a TLJ, pedig nem igazán jött be a film. Attól, hogy a hozzátok hasonló alakok kigúvadt szemekkel, halántékukon lüktető érrel, fröcsögve, billentyűzetet püfölve hisztiznek miatta. Emiatt speciel én máris mindent megbocsátottam neki.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



"A Last Jedi egy frankó film néhány idegesítően amatőr hibával, ezeket a népség szépen felnagyítja, misztifikálja mindenféle ideológiai faszsággal, és ennyi."

Az a baj, hogy ezzel ellentmondtál az általad eddig leírtaknak, pedig van benne 1-2 dolog (nem minden) amivel egyetértek, de ezzel elvesztette a mondandód a hitelét. :(
Vnaal-nak van igaza sajnos, én is inkább ezt látom az egész mögött. És biztos vagyok benne, hogyha egyszer a széljobberek a nácikkal együtt ismét uralomra kerülnek, akkor az összes SW film a dicső birodalom hőseiről és győzelmeiről fog szólni. Shame.



"hozzátok hasonló alakok "

Szinte magam előtt látom a natural born IT elit felsőbbségrézettől duzzadó mellkasát, megspékelve a finomam kieresztett szellentést borosporospohárral a kézben beszippantó huncut mosollyal. Ez a nemlétező parnasszusról való elmélkedés és címkézés, hogy kik mily milyen alakok, akik a sötét lyukakból ide mertek kúszni a véleményükkel.....teljesen felesleges!

A TLJ át van politizálval, az egész film szerkezetéről ordít, hogy diszciplinák mentén lett életre hívva. Hogy minden másodperce megfelelő mennyiségű politikai korrektséget tartalmaz. Ha nem így lenne, ha bátor film lett volna....akkor a főhős erkölcsi és testi veszteségek árán, hosszas lelki vívódás során jutott volna el a megváltásba. De nem, mert ma instant hősök vannak, akiket mindenféle érdemi karakterfejlődés nélkül rántanak ki az írók abból a nagy közös tarsolyból, amiben kizárólag vegytiszta politikai üzenetek mentén életre hívott torzók sora áll. Az erős nő, aki sosem hibázik, akinek nincs szüksége pofonra az élettől, hogy talán önmagánál egy picit jobb legyen, hiszen eleve tökéletes attribútumokkal lett felruházva, így bármelyik fronton megállja a helyét. Az új szentségek, ami ellen csak a toxikus, bigott, náci, nőgyűlölő "alakok" emelik fel a hangjukat. Nem számít, hogy valójában ez az új minőségtelenség és ordas neoprimitivizmus az, ami tönkre vágja a mese fonalát, és felőrli a hős útját, az ilyen "alakoknak" egyszerűen kuss a nevük, mert ők még egy régi korból kúsztak - másztak ide, hogy felhívják a figyelmünket az olyan felesleges történetmesélési eszközökre, mint a karakterfejlődés, vagy a bukás fontossága, ami kudarc lerombolja a régi személyiséget, de utat enged valami sokkal nagyszerűbb kifejlődésének is. Persze az ilyen jellemzőket csak a magunkfajta alakok merik számon kérni egy filmen.


LY képe
LY
Donator

HAGYJÁTOK MÁR ABBA



Eljön még te időd is , nyugi :)



A Last Jedi-vel nem az a baj, hogy mindenáron politikailag korrekt akar lenni, hanem az, hogy unalmas, lapos és súlytalan. Kár vele vesződni. De a harmadik rész biztos tuti lesz! Abrams zsenije majd megmenti a frencsájzt! (Nem, nem fogja. Az az alak tehetségtelen rendező.)

rwurl=https://media.giphy.com/media/KqLPb0IrGHwiY/giphy.gif



Zaxx írta:

- az első három film annyira jó, hogy tényleg csak a Jedi koala macijaiba lehet komolyabban belekötni, egyébként abszolút tökéletes alkotások.

rwurl=https://pbs.twimg.com/profile_images/735294323378376708/u2koTa6a_400x400...

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Az a baj, hogy ezzel ellentmondtál az általad eddig leírtaknak

Egyébként nem, egyszerűen csak számomra túl sok tetszetős dolog van a filmben ahhoz, hogy az a néhány faszság meg a totálisan felesleges Finn - Rose szál elcsessze a végeredményt. Szvsz a Last Jedi tetszési index főleg azon dől el, hogy ki mit szólt Luke sorsához, én azt pl. imádtam.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


CJ képe
CJ

Zaxx írta:
Szvsz a Last Jedi tetszési index főleg azon dől el, hogy ki mit szólt Luke sorsához, én azt pl. imádtam.

this is so sad
alexa, play despacito.
Nem tudom ki próbálja ezt a szar filmet mosdatni minden áron... Amúgy mi tetszett benne?

....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....



Zaxx][quote írta:
Egyébként nem, egyszerűen csak számomra túl sok tetszetős dolog van a filmben ahhoz, hogy az a néhány faszság meg a totálisan felesleges Finn - Rose szál elcsessze a végeredményt. Szvsz a Last Jedi tetszési index főleg azon dől el, hogy ki mit szólt Luke sorsához, én azt pl. imádtam.

Gyakorlatilag a Luke szál egy totálisan a franchise hagyományaiba simuló dolog. ObiWan is kilépett a fősodorból, hogy a felkelést és Lukeot segítse, Luke szintén ugyanezt tette. És az a kérdés ki hogyan éli meg, melyik oldalt látja. Azt, hogy Luke hitvány lett, vagy azt, hogy valami megváltozott a galaxisban az erővel kapcsolatban az EP4-6 óta, és Rey és Kylo is már egy más erőhasználó generáció más habitussal más jelenléttel.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



A vége: az, ahogyan lerendezi magában a problémáit, a vége meg egy ilyen mitologikus legenda, ahol a nagy jedi mester még egyszer, utoljára megmutatja, hogy mit tud. A Kylo-val való "harc" egy zseniális jelenet, főleg másodjára nézve, amikor már tudod figyelni a turpisságot.

Luke "halála" meg egy gyönyörű visszautalás a negyedik epizódra, pontosabban arra a jelenetre, amikor a fiatal Luke kalandra vágyva nézni a dupla naplementét. Amikor a Last Jediben teszi ezt meg, az már a visszaemlékezés, a megbékélés pillanata, és a hasonló arckifejezésben már inkább az van benne, hogy "na, jó volt ez így".
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=1gpXMGit4P8
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=IhxpggCYkjA
Én azóta sem értem, hogy mit kell utálni az utóbbi évek egyik legmeghatóbb mozis pillanatán.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


CJ képe
CJ

Egyébként tényleg az volt a legvállalhatóbb jelenet a TLJ-ben.

....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....



Na ja, de azért kell az, ami előtte van, hogy a vége működjön. Pl. amit Vnaal ír a karakterutak hiányáról már csak azért is baromság, mert Luke - és rajta keresztül Rey - gyönyörű ívet jár be a filmben, ahogyan a teljes megkeseredettségből eljut ahhoz, hogy a létező legjobb halála lehessen (gondolj csak arra, hogy milyen fasza dolog lehet már az, amikor a halálod előtt elégedettséggel és békével tudsz visszatekinteni a teljes életedre).

Az meg rendben van, hogy Rey egy kicsit háttérbe van szorítva karakterfejlődést illetően, de neki ebben a filmben főleg az a szerepe, hogy megtanulja Luke-tól, mit jelent jedinek lenni és hogy a sötét oldalt egyáltalán nem választja el sok minden a jófiúktól (na meg hogy létezik megválthatatlan ember). A lényeg még csak ezután jön, ahogyan Luke-ból is a harmadik filmre vált igazi hős.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Sok ilyen nagyszerű jelenet volt a filmben, de attól még a szerkezeti probléma adott!

Nincs hero's journey, nincs kidolgozott főgonosz, nincsenek helyén kezelve a motivációk.

Rey: karaktere semmit nem változik, semmit nem tanul, a TFA óta egyhelyben toporog, hiszen már a csúcson van. Alapértelmezetten használja az erőt (amit még bele lehet magyarázni a midiflóriánokba), de nincs erkölcsi mélysége, nem járja meg az ember személyes poklát, nem veszít, de mindig nyer, mindenkit letaglóz. Rey önmagában egy erkölcsi iránytű, ezért rossz karakter. Ő az origó, teremtett Yoda, miközben neki kéne alázatot mutatnia, neki kéne fájdalmas felismerésre jutnia, neki kéne összeroppannia a teher alatt. De nem....mert ő rögtön helyreteszi és kioktatja Lukeot, hiszen nulla alázat van benne, és nem is tanul alázatot (az író/rendező nem hagyja neki), hanem hasonló vehemenciával okítja ki Kylo-t is. Egyszerűen ő egy TANÁRNŐ, aki folyton át akarja adni az erkölcsi felsőbbéséget, miközben sármelléki lakhelyén maximum a kapával találkozhatott. Irritáló, hogy ennyire tökéletes és erkölcsi megállapításaiban mindig 100 százalékos, miközben láthatóan semmiféle tanult etikai érzéke nincs azon túl, hogy márpedig ő a tanárnő, aki mindenkit helyre fog tenni. JJA még tanította a karaktert. Amikor kajáért eladhatná a robotot, felismeri, hogy a materiális javak akarása kicsinyesség, az önfeladás és lemondás pedig nemesít. Az egy igazán jó motívum volt. Rian már nem ad neki téttel bíró valódi leckéket, pedig a trilógia második része mindig a hős bukásáról szól. Most kellett volna elszenvednie a súlyos sebeket, amik tönkrevágják az egot, és vele utat engednek a megigazuláshoz.

Rose Tico karaktere is azért irritáló, mert a valóságban a tudálékos ember folyamatosan bizonyságot tesz az alázat hiányáról. Az ő karaktere is egyfolytábanprédikál. Azt érezni, hogy vele (rajta keresztül) genderszociopaták akarnak üzenni valami nemlétezőt a nézőknek. De a tökéletes egyszerűen irritáló, mert az ember nem ilyen. Az ember megbukik, kudarcokat halmoz, árt magának és a környezetének, mert ember, és mint olyan, sekélyes. Hosszú utat kell ahhoz bejárni, hogy valakiből hiteles erkölcsi iránytű váljék. Rey, a lila szociopata gender tanárnő, illetve az ázsiai csaj nem emberek, nem karakterek.....ők üzenetek a világnak, politikai üzenetek a nyomorult nézők felé. A WOMAN CAN DO IT attitűd megtestesítői, ezért borzalmasan rosszak. Nincs rossz döntésük, hiszen ők valójában nem emberek, hanem ideológiák, amik néha beszélnek, de mint ideológiák, nem azért vannak a vásznon, hogy változzanak. Nem is kell változniuk, hiszen eleve tökéletesek, legalábbis abban a végtelenül ostoba rendszerben, ahova KK, Rian, meg a többi agyalágyult képzelte őket.

Nem sértésnek szánom, de Zaxx a beírása alapján most olyan ember képét sejtette fel előttem, aki elájul egy okosan kivitelezett hazai cseltől, miközben a magyar válogatottat hullává gyalázzák a pályán. Igen...nagyon örülünk neki, hogy vannak produktív pillanatok, de az összjáték rossz, mert a szövetségi kapitány rosszul válogatta össze a játéksokokat, akik demotiváltak, tehetségtelenek, játékuk pedig érdektelenségbe fullad, tetteiknek pedig nincsenek következményei. Nem érdekel a szépen kivitelezett passzjáték, ha az alapok és a felépítmény rossz.



Az a baj, hogy az odáig vezető úton annyi felesleges kitérő és oda nem illő jelenet van, ráadásul totál random módon egymás után dobálva, zéró koherenciával, hogy mire idáig eljutunk, nálam már nem katarzis volt, hanem egy "végre vége" felsóhajtás.



Lehet, hogy megint beunalmasozom ezt a topikot. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!