Jelenlegi hely

FRISSÜLT: Érkezik a RAGE 2

Utolsó bejegyzés


nem (csak) tech limitaciok voltak a DVD-k szama miatt, hanem inkabb content, ami fajdalmasabban erezheto volt.

Oké, de válassz, melyiket érzed reálisabbnak a kettő közül:

- Az id azért nem csinált hosszabb játékot több helyszínnel, mert rá kellett férnie a játéknak 3 DVD-re PC-n és boxon.

- Az id azért nem csinált hosszabb játékot több helyszínnel, mert nem volt rá pénzük.

Én a másodikat tartom reálisnak, mert:

- Sokat húzódott a Rage fejlesztése, és elfogyott a pénz: sok lóvét öltek a techbe, felvettek egy csomó embert a Doomhoz, a Quake Live üzleti modelljével teljesen befürödtek és 2004 óta nem adtak ki új játékot.

- A Bethesda 2009-ben vette meg az idet, pont a fejlesztés vége felé, vagyis gyanús, hogy nem volt tele az idnél a kassza, a Bethesda meg valószínűleg nem öntött hatalmas adag extra pénzt a Rage-be.

- A Rage tömörítetlenül 1 TB-ot nyomott, szvsz ha azt be lehet sűríteni 3 DVD-re, akkor bármit.

Nem "a" felelos, de egyike volt a kiemelt fejeseknek, akik miatt erre vagy arra ment a jatek. Carmack miatt lett megatextura is. Ami szinten brutalisan befolyasolta az egesz jatekfejlesztes menetet, es elnyujtott idejet is. Azert elegge koszponti figura volt az egesz ID-ben es a Rage-ben is.

De persze ertem es vagom is hogy mirol beszelsz. Mas inkompetens elemek es emberek is voltak arra szintugy, ami miatt betegeskedett az egesz ID.

Fair enough, de pont ezért fölösleges kiemelni Carmackot.

Egyébként a PS3-as verzióval én játszottam egy nyúlfarknyit annak idején, és bár nem vagyok benne teljesen biztos, de kellett azt a játékot telepíteni rendesen szerintem (a Scorchers DLC meg nyilván HDD-ről futott teljesen).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Oke legyen igazatok. A Rage nalam hit and miss remelhetoleg a masodik nem lesz az. Holnap mindannyian okosabbak leszunk, de egyelore nehez nem szkeptikusnak lennem a temaval kapcsolatban. Az mindenesetre becsulendo a Bethesdanal, hogy toljak a kevesbe sikeres jatekaikat is hiaba kaptak kozepes ertekeleseket vagy termeltek kevesebb penzt mint ami elvart. A Prey dlc-t is jelenleg jobban varok nagyok sok aaa cimnel iden.

APs3 verzio amugy tok elvezheto volt technikailag. Nem volt hibatlan, de funkcionalt. En csak azon jatszottam vele. :(


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Az előzetes meg "Miss Me With That Gay Shit" kategória, nekem folyamatosan kooperatív érzésem volt a játékot nézve és igazából a Mad Max készítői csinálják, akkor valószínűleg baszhatjuk a mennyei gunplayt is (mert az MM-ben is csak a kocsikkal való harc volt kiemelkedő), szóval szerintem jön valami generic open world cucc 4 fős kooppal,

Sajnos belőlem is ezt az érzést váltották ki, de nyilván a Borderlands és annak a sikere félreviszi az embert. Amíg csak minket, és nem a fejlesztőket, addig nincs gond. (Bár hazudnék, ha azt mondanám, hogy a kooperatív verziót élből kihagynám.)

@psishock

gyenge erv, annak tudataban hogy rakat total sikeres PC exkluziv (es konzol exkluziv) gamma letezik a piacon.

Relatív az a "totál" sikeres, és nehéz is lenne AAA PC-exkluzív FPS-t mondani az elmúlt 10 évből. Az is látszik, hogy többmilliós eladásoknál fanyalognak, és a nagy exkluzívokon kívül mindent kell hozni mindenre az eladásokhoz.

Amikor az első Rage kijött, akkor pedig még csak nyiladozott a jelenkori PC-s reneszánsz. Inkább akkoriban vagy utána vált egyáltalán alapértelmezetté, hogy portolnak mindent PC-re, általánosságban éppen nem a konzol volt a kérdőjel akkoriban.

Sors bona, nihil aliud.



Sokat húzódott a Rage fejlesztése, és elfogyott a pénz: sok lóvét öltek a techbe

my point exactly latod. De Carmack epp akkor aktualis tunemenyes tech cuccain kivul mas okokbol is elfolyt a penz, mint a gyenge fokusz es management, ami osszetartotta volna az otleteket es celzottabb fejlesztes mehetett volna. Valamelyest hasonlonak tudom be az esetuket is a DoubleFine-nal.

- A Rage tömörítetlenül 1 TB-ot nyomott, szvsz ha azt be lehet sűríteni 3 DVD-re, akkor bármit.

mondjuk brutalisan vesztesseges tomoritessel volt az nyomatva, nem csoda tech. Valamelyest kozelebbrol nezve egeszen szornyen neztek ki a texturak szinte mindenhol.

Fair enough, de pont ezért fölösleges kiemelni Carmackot.

ok vegulis, az akkori id-ben csak 1 volt a tobb oldalrol verzo sebek kozul.

Egyébként a PS3-as verzióval én játszottam egy nyúlfarknyit annak idején, és bár nem vagyok benne teljesen biztos, de kellett azt a játékot telepíteni rendesen szerintem (a Scorchers DLC meg nyilván HDD-ről futott teljesen).

az XBOX limitacioi es marketing iranyzatai nyomtak oda a DVD-vel kapcsolatos problemakat anno. A jatek kotelezo volt hogy fusson a leggyengebb uniton, amiben szinte (vagy egyaltalan) nem is volt HDD, minden DVDrol kellett menjen direktben.

A PS3 egy remalom architektura volt, de a procija miatt, nem az optikai meghajtoja miatt. Az utobbi az egesz faszanyos volt (viszonylag egesz jo kapacitas viszonylag egesz jo sebesseggel), de too little too late, mindenki tert mar at fullos netes megosztasra szep lassan minthogy shiftelodjon DVD-rol bluray-re a market.

Az xboxnak gyakorlatilag PC architekturaja volt, igy egyeb szempontbol fejleszteni ra nem volt sokkal nagyobb kunct mint PC-re. Csak Rage esetet kezelve, nem a megatexturanak talaltak ki ugye.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Relatív az a "totál" sikeres, és nehéz is lenne AAA PC-exkluzív FPS-t mondani az elmúlt 10 évből. Az is látszik, hogy többmilliós eladásoknál fanyalognak, és a nagy exkluzívokon kívül mindent kell hozni mindenre az eladásokhoz.

jo, ez az nagykiados AAA market sajat hulyesege, es sajat maguk alatt astak a godrot hogy manapsag mar 50 billio dollar kell fejlesztesre, es ugyanennyi marketingre is hogy erdemleges termekeket tudjanak kihozni. Senki nem mondta vagy kerte toluk hogy toljak tul, de tultoltak. Mindenki mondta hogy ez lesz ha ezen az uton haladnak tovabb, tobb milcsis eladasnal is nyafogas lesz hogy nincs penz es megy mindenre majd a mutogatas csak maguk fele nem. Hat egyek meg a nagykiadok amit kifoztek maguknak, nem?

Mellesleg semmi bajom a kenyerpiritosra is kiadott jatekokkal sem, de van pozitiv es negativ tenyezo mindket iranyzatban. Meglatszik konzolon es PCn is ha jo kis celzott platformos gamma jon, mintsem ha tulsagosan diverz multiplatformos.

A mondandom csak arra iranyult az elozo hozzaszolasokban is, hogy a Rage-nek a hatranyara valt tipikusan a konzolra nyitas. Gyengebb indie csapat volt anno az id ilyesmire, nem volt konzolos cuccuk elott igy tapasztalatlanok is voltak, es eroforras sem volt hogy minden platformra szepen kiforrott cuccot nyomassanak custom engine-nel, mint egy altalanos, kiforrott engine eseteben mint Unreal Engine vagy Unity.

Be tudva joval kisebb koltsegvetesu, joval kisebb de igy PC only, de vegre egy fasza id-gunplay lovolde jatek apszolut zsir lett volna. Utolso ertelmes dobasuk 1999-ben volt a Quake 3 Arena, a tobbi koztes dolog fail volt. A Doom3 csak egy frusztracio tomeg volt, a folyamatos bena sotetsegevel a technikai dontesek miatt, es a folyamatosan moged teleportalgato ellensegekkel, minden csak nem elvezet.

A Rage 2011-ben jott ki, 12 evre ra a Q3-ra, es szinten "elsietve" volt egy rakat kidolgozatlan ponttal, pedig egy fasza post-apo id-shooter ziccer lehetett volna vegre.

Amikor az első Rage kijött, akkor pedig még csak nyiladozott a jelenkori PC-s reneszánsz. Inkább akkoriban vagy utána vált egyáltalán alapértelmezetté, hogy portolnak mindent PC-re, általánosságban éppen nem a konzol volt a kérdőjel akkoriban.

sajat butasaguk szintugy hogy PC-ben nem biztak hanem elpartolgattak mashova, mert "ott van a profit". Akkor is mondtuk hogy majd lesz mas PCn aki kitolti az urt helyettuk, a jatekos igenyek nem szunnek meg csak ugy.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Ahogy emlékszem a lemezek számát szintén az Xbox kiadás limitálta, mert anno a fejlesztők a sajtóban sírták tele a zsepit, hogy az MS lemezenként szedi a royaltyt a játékok után. Volt is egyből susmus, hogy nem a drágasága miatt nincs BD vagy HDVD benne, hanem pont ezért. :D



nem (csak) tech limitaciok voltak a DVD-k szama miatt, hanem inkabb content, ami fajdalmasabban erezheto volt. Pl besuritettek mindent 3-ba, holott lehet 6-7 is elkellett volna neki.

Amennyire én tudom, 1 TB körüli lett volna a teljes tömörítetlen rage1 megatextúra ha az eredetileg tervezett minőséget hagyják végig. De majd LY kijavít, mintha neki lenne bővebb infója is.

Szóval még most sem nőtt fel a technika odáig.



Szóval még most sem nőtt fel a technika odáig.

10-20TBs HDDk, SDDk vagy Hybridek koraban miert lenne tema 1TB akar kinyomni egy gammara. Ugy sincs 500 jatek fent a gepeden folyamatosan, max 2-3 darab amivel egyszerre nyomod. A tobbi maradhat kulso vinyon tarolva, vagy a neten, es majd letoltod ha aktualis. Csomo jatek megeszik 80-100GBt eleve mostanaban, es nem is egyedi megatexturasok hanem ismetlodik mindenhol minden.

Amugy mar csak a teny, hogy fel kell toredezned tobb DVD-re a cuccot, es gyakorlatilag csak 1 DVDnyi cuccot tudsz kezelni egyszerre, mar odatette magat a limitaciojaval egy csomo szempontbol. Ha 3 DVDnyi anyagot feltelepitve hasznalhatsz egyszerre, csomo cuccot ujrahasznosithatsz is innen onnan. Viszont box eseteben telepites funkcioja hianyaban nem cserelgetheted oket folyamatosan ide oda, egyszerre gyakorlatilag csak 1 DVDnyi anyaggal nyomhattad osszevissza.

De mint mondtam nem a texturak agyonkompresszalt mosottsaga a tema elsosorban. A 3 DVDlimitel ha akartak volna se tudhattak volna tobb contentet beletenni mert nem volt hely mar hova. Ha nem kell szopniuk ezzel a limittel akkor bar ugyanilyen grafikai minoseggel 2-3x tobb palya, karakter es egyeb content fert volna el, lehet 8-9 DVDn ossz vissz.

Plusz mint mondtam ha minden 1 helyen feltelepitve van akkor innen is onnan is elcsipheted az anyagot es sporolhatsz a helyfoglalassal, minthogy mindent amit hasznalnod kellene ki kellene dobnod az adott DVD-re, es ugyanazt akar a kovetkezore is, es igy tovabb, mivel nem varhatod el a felhasznalotol hogy folyamatosan cserelgetgesse azokat ahogy epp tortenik valami.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



10-20TBs HDDk, SDDk vagy Hybridek koraban miert lenne tema 1TB akar kinyomni egy gammara.

Egy - vagy két - szó: (amerikai) internet. Én biztosan nem örülnék annak, ha 1 TB-ot kellene letöltögetnem a Steamről, de nekem a tárolókapacitásom is kicsi mai viszonylatban (2 TB), szóval a tárhelyem felét is nehezen áldoznám egy darab játékra. Asszem nincs is olyan meghajtóm, ami egy terás, mert régi rigolyám, hogy szanaszét particionálok mindent. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



jo, nem 10 perc alatt kapod meg, hanem beteszed letoltesre es meglesz kovetkezo nap. Persze tudom, ha nincs instant gratification es nem jatszhatsz vele 0day en vagy early accessben felkeszen, hanem meg kell varni a bugjavito patcheket is hogy normalisabb legyen az elmeny, akkor osszedol a vilag. :)

Én biztosan nem örülnék annak, ha 1 TB-ot kellene letöltögetnem a Steamről

nyilvan csak effektiv tarhely kell neki annyi, osszecsomagolva "behind 7 zips" joval kevesebb lenne az. Na meg aztan gondolom jo ha parevente jon ilyen jatek mint a Rage, nem hetente kell annyit toltogetned. Annyit meg mar meger szvsz.

Asszem nincs is olyan meghajtóm, ami egy terás, mert régi rigolyám, hogy szanaszét particionálok mindent. :D

oreg hiba az mar. :) Nekem vannak tarolasra tob teras hdd-jeim is, es mivel a tarolas az egyeduli funkciojuk, fraszer particionalgatnam oket kulon. Amugy btw osssze is uthetsz 2 kisebb hdd-t egy virtualis nagyobba, ami egyszerre hasznalja a ketto tarhelyet es ugy kezeli mint egy nagyot, ha epp az kell. (kesobb meg ha nem kell, atparticionalod masra/mashogy arra ami eppen kell).

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



És egy 1 terás játéknál mondjuk mennyi lenne a peccs? :D

Másrészt meg ha a konzolokat nézed, manapság is max 1 TB-os tárhellyel shippelnek a gépek, mert azon spórolják a gyártási költséget, letöltéshez meg ott a Steamnél sokkal rosszabb PS-es vagy boxos bót.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Egyébként emlékszem, hogy a Rage megjelenése idején azért ment elég rendesen a sírás amiatt fórumokon, hogy 20 gigát telepít a játék, pedig már akkor is elterjedtek voltak az 1+ TB-os merevlemezek, szóval nem érdemes magadból kiindulni, PC-n is az átlagos konfigurációk számítanak. Szvsz az akkori időkhöz képest a maximumot kihozták a rendelkezésre álló helyből, és ugye a belső terek még úgy sem voltak hú de szépek, csak a sivatagban volt a generáció grafikai csúcsa a játék. :D

Ugyanakkor meg sosem volt elegáns az, ha óriásfile-okkal dolgozott egy játék, szóval szvsz a fejlesztők ezt már a mundér becsülete miatt is igyekeznek elkerülni. + Nem mindig a raw tárhely számít, hiszen a mai játékok már nagyon sok cuccot költöztetnek a VRAMba, abból meg nem vagyunk brutálisan eleresztve.

Pl. a Rage-gel sem az volt a gond egyébként, hogy rosszul streamelte a megatextúrát, hanem az, hogy lassan: PS3-on is láttam streaming artifacteket bőven, pedig ugye ott az analóg karral lassabban mozgatod a kamerát, szóval több ideje van a játéknak streamelni. PC-n ez már valamivel problémásabb volt, ha jól emlékszem, viszonylag komoly adag VRAMot is tudott enni a játék.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



És egy 1 terás játéknál mondjuk mennyi lenne a peccs? :D

2 megabyte? Nem kell kicserelni fel megatextura pakkot, az ugy jo ahogy van, hanem hozzanyomsz parezer kodsor valamit a 20-30megas inditofile-hoz ami az adott bugokat javitja.

Az hogy 80gigas jatekokhoz 40gigas napi patchek jonnek, a fejlesztok full inkompetenciajat/leszarom-jat bizonyitja, minek stresszelni patching rendszer kidolgozasan, ha ugyis letolti majd a felhasznalo fullban 40gigat 2 sor atiras miatt is. Amolyan parasztnak tanyara jo lesz ugy is alapon.

Másrészt meg ha a konzolokat nézed...

fair enough de nem nezem. Pont arrol volt szo hogy az olcsosagra torekedes miatti limitacioik miatt mennyivel redukaltabb lett maga a gamma is, es jobb lett volna PC exkluzivnak betudni ebben az esetben, ahol nincs 3 DVD limit mint tarhely amibol gazdalkodnia kell a jateknak.

De ha neznem is, 1TB is boven eleg lenne mar. Az a 3 dvd-nyi 12giga helyett ha mar csak 200-300 giga lett volna a dolog, csak tobb minden elfer az egeszben. Aztan mint irtam nem mindennap toltesz vagy jatszol Rage-et. Hanem par evenkent, jo ha egy beut talan. Hasonloan mint egy Witcher szeriaban.

Ha meg eljutunk oda hogy mindenki par 100gigas jatekokat nyomat, akkor tarhelyek lesznek olcsobbak mert mindenki tobb 10 TBset vesz a PCjebe vagy intez a konzoljaba, mert epp az lesz a trendi megkovetelt standard. Manapsag se stresszelsz hogy uristen regen 4megabyte memoriaval tok fullra elvoltam a faszanyos jatekokkal, most meg van hogy 8gigabyte sem eleg nekik wtf. Vagod hogy valamit valamiert.

Egyébként emlékszem, hogy a Rage megjelenése idején azért ment elég rendesen a sírás amiatt fórumokon, hogy 20 gigát telepít a játék, pedig már akkor is elterjedtek voltak az 1+ TB-os merevlemezek, szóval nem érdemes magadból kiindulni, PC-n is az átlagos konfigurációk számítanak.

Ja, szegeny poorfag-ek sirnak 20giga telepites miatt a tucatszamra vett 60dolcsis jatekoknal, mert nincs penzuk 60dolcsit kiadni 2TBs HDD-ert.

Olyan tularazott vidkarik koraban amikor akar 1000dolcsit elkernek egy 1080-ert. :)

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Nem tudom, hogy a Bethesdának hogyan sikerül mindig összehoznia ezeket a hülye leakeket, de legalább már fel tudják fogni nem vérkomolyan:
https://twitter.com/RAGEgame/status/996030473909555201

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Az az 1TB (ha igaz) lenne kb 300GB szépen összerakva/tömörítve. 15Mbites netet feltételezve (ez még Német, Belga, Francia, USA, sőt az egész nyugati világon is egész jónak számít kivéve pár országot... a többi részen meg egyszerűen csak álom, és a tizede is fénysebesség.) lenne 41 óra letöltés. Azért az rengeteg, lehet az egész játékkal nem töltesz el 41 órát. A karibi, kínai vagy vidéki nettel meg aztán hetek kérdése.

A másik meg, ami sokkal fontosabb, hogy ezt ki is kell ám szolgálni, nem csak az úgy ott terem a VGA ramban. Körbenézel a tájon 100ms alatt, és ezalatt megpróbál beolvasni-kitömöríteni-betölteni mondjuk laza 20GB-ot. Sok szerencsét kívánok hozzá.

Egy szó mint száz, szerintem ez még mindig életképtelen technológia :)

De pont ezért is le a kalappal (és biztos ezért IS lett ekkora a fejlesztési idő), hogy az akkori techen ezt JC összehozta. Bár igaz, hogy leginkább SSD+NV kombón érzi csak jól magát, meg szét lett tömörítve de akkor is nem semmi.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Ja, az AAA-láz sok szempontból félrement, de ettől még a konzolra mutagotók is gyakran éppen a nagyköltségvetésű csodákat várták. Ettől még nem életszerű kevesebb platformra építeni. Hány bukott játék, elkaszált széria van? Miért kockáztatnád meg a bukást, ha a minél több platfrom elérésével jobbak az esélyeid, akár extraprofitra is? A fórum kapitalistájaként ezt neked kellene a legjobban megértened.

Alapavetően az exkluzivitáésok ellen vagyok, de nyilván eredményezett ez a "kirekesztő" módi is belsős, adott hardverre maximálisan kihegyezett csodákat, nem a legszélesebb tömegeket célzó presztízsjátékokat (lásd ICO, SotC). Ez jó, de ahol nem árt az exkluzivitás (pl. RTS-ek), ott el kell engedni a fenébe. Nem mondom, hogy ezt az FPS-ek nem sínylették meg kicsit sem, de a CoD már PC-exkluzívként is CoD volt, az új Doom vagy Wolfenstein pedig bebizonyította, hogy multiplatfromként is lehet hagyományosabb FPS-t előrántani. A Rage sztorija és kocsikázása sem lett volna jobb az exkluzivitástól, a gunplayt meg így is szereted. (Az egy darabig PC-exkluzív Doom 3-ról meg nem is vagy jó véleménnyel.)

A többiekkel értek egyet, hogy a limitáció PC-k esetében is áll: a tárhely vagy sávszél ott sem végtelen, a PC-s piacon belül is szűkíti a lehetőségeket. Ráadásul 300 GB-ok, 1 TB-ok röpködnek itt, márpedig ezek még ma is nagy számok a többség számára, de 2011-ben elképesztőek lettek volna. (Nekem amúgy 525 GB-os SSD-m és 1 TB-os HDD-m van, és nem 2-3 játékot telepítek egyszerre.)

A nagy uniformizálás viszont tényleg nagy probléma tud lenni, ami nyilván elválaszthatatlan attól, hogy mindenkit el akarnak érni, így nyilván minden platformon. De ennek már az exkluzivitáshoz magához egyre kisebb köze van, hiszen az exkluzívokon is ez látszik. Mindenesetre én éppen ettől féltem a Rage 2-t.

Sors bona, nihil aliud.



az új Doom vagy Wolfenstein pedig bebizonyította, hogy multiplatfromként is lehet hagyományosabb FPS-t előrántani.

Őszintén szólva én teljes nyugalommal ki merem jelenteni az új Doomról és a Wolfikról, hogy azok ott bizony abszolút PC-s FPS-ek. Játszhatóságban és érzésre pontosan ugyanazt hozzák, mint a 90-es évek végi / 2000-es évek eleji szingli PC-s csodák. Az tök mindegy, hány platformra jelenik meg egy játék, szvsz inkább az számít, hogy mennyire transzformatív az élmény egy adott platformon. Pl. a GTA 5 vagy a Max Payne 3 is hasít konzolon, de a PC verzióikkal játszva egy PC-s cuccot érzel a kezeid alatt, mert nem érzed portnak a portot, és abszolút kihasználják a platform előnyeit.

A nagy uniformizálás viszont tényleg nagy probléma tud lenni, ami nyilván elválaszthatatlan attól, hogy mindenkit el akarnak érni, így nyilván minden platformon. De ennek már az exkluzivitáshoz magához egyre kisebb köze van, hiszen az exkluzívokon is ez látszik. Mindenesetre én éppen ettől féltem a Rage 2-t.

Egyébként én is, de ez is egy olyan pocsolya, amibe manapság egyre kevesebbszer lépnek bele. A Doom és a Wolf sem tömegjátékok az AAA plecsni ellenére sem, mert nincsen meg bennük az a "vizezés", az a fura, identitászavarhoz vezető mechanikai méricskélés, ami a tömegtermékeket jellemezni szokta. Emiatt én a RAGE 2-t sem féltem ettől, na meg azért sem, mert nem egy nagy sikercímhez készül folytatás, hanem egy szolid kis játékhoz, amiből az előnyök kidomborításával lehet csinálni egy még jobbat.

Pl. ha egy jóval nyitottabb játékkal is fogunk szembenézni (amit még talán co-oppal is megfejelnek), akkor is az az igazság, hogy lehet jobb, vagy legalábbis old schoolabb Far Cry-t vagy Borderlandset gyártani, hiszen azokat sokan pont az előbb említett méricskélős designjuk miatt nem szeretik. Open world lövölde Doom fanoknak? Miért ne?

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Persze a nem bethesdás Bethesda (ZeniMax)-játékok eddig nem szenvednek ettől a betegségtől, a gigacímeik meg legalább annyira trendcsinálók, mint -követők.

Ettől függetlenül én még aggódom egy sort, nehogy a Prey, a Dishonored 2 vagy a New Colossus visszafogottabb szereplése kedvezőtlen folyamatokat indítson el.

Sors bona, nihil aliud.



Ha el is indítanak, ennyi idő alatt csak nem. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Zaxx írta: A Doom és a Wolf sem tömegjátékok az AAA plecsni ellenére sem, mert nincsen meg bennük az a "vizezés", az a fura, identitászavarhoz vezető mechanikai méricskélés, ami a tömegtermékeket jellemezni szokta. Emiatt én a RAGE 2-t sem féltem ettől, na meg azért sem, mert nem egy nagy sikercímhez készül folytatás, hanem egy szolid kis játékhoz, amiből az előnyök kidomborításával lehet csinálni egy még jobbat.

Másfelől pont a kis szolidsága teszi a nagyobb, védettebb sikercímeiknél alkalmasabbá arra, hogy a "hagyatékától" különálló kísérleti projektet mutáljanak belőle szinte csak a cím megtartásával (khm, Prey, jóllehet az szvsz inkább sikersztori a címmegtartásos bambaság ellenére, legalábbis kritikai/fogyasztói szemmel nézve), vagy ne adj' isten egyenesen valami orcátlan trendlovaglást hajtsanak végre vele (hero shooter, br és/vagy Borderlands-klón) "ez az ip-nk másra úgysem lenne jó gazdaságilag" alapon.

ibi amentia latet



Előfordulhat, de igazából erre a célra ott van nekik a Fallout, ahol egyértelmű cél a fokozatos, de könyörtelen tömegtermékké degradálás (adja az ég, hogy egyszer csináljanak még egy spin-offot a nyugati parton).

Persze akár ebből a trélerből is átjöhet az, hogy "brace yourselves, we're aiming for the masses", viszont én ezzel is úgy vagyok, hogy jó volt a Rage, szerettem a Rage-et, lehet, hogy végig is fogom bumerángozni még egyszer a második részig... de identitása az nagyon nincs. Ugyanakkor nyomokban, az összekuszált alkotóelemek között tartalmazott egy adag doomos árkádságot, aminek a keretében Smash TV stílusú gyilkolós tévéműsorban szerepeltél, drabár szörnyeket lőttél szanaszéjjel meg távirányítós autóval és lufikkal küldted a bombát az ellen seggébe. Lehet, hogy simán csak ezt akarják kidomborítani, és ennek megfelelően egy kicsit villantósabb-rágógumisabb lesz az art style. Tökre nem lenne baj, bőven van stílusbeli mozgástér a Wasteland 2 és a Borderlands között, és hangulatban igazából akkor volt erős az első játék, amikor ilyen volt (itt aztán nincs sok autókázás :D):
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=2Bxlk55GrfQ

Igazából még azt is el tudom képzelni, hogy a Bethesdánál ránéztek a törölt Doom 4-re és azt mondták, hogy "ez egész jó, de rohadtul nem Doom, és talán a Hell on Earth téma sem annyira illik a Doom játékmenetéhez, viszont egy nyitottabb játékhoz menő lenne... Rage 2?"

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.




Oké, meggyőztek, ez kell, most!



Így azért máris jobb a villámösszkép, mint a cosplay klub reklámja után.

ibi amentia latet



Yup, ez már kicsit bíztatóbb a tegnapin szar után. Még akár jó is kisülhet ebből a borderlands meets mad max meets doom dologból. Meglátjuk.



Egyelőre amire bizton mondhatom, hogy tetszik benne - legalábbis koncepció szintjén, mer a megvalósítást majd meglátjuk -, az a madmaxi járműrendszer szintet lépett trónörökösének integrációja (reményeim szerint), meg hogy erdős-mocsaras vadont is raktak bele a posztapó pusztulat sivár monotonitása mellé. A bazári bohóckodás körete még mindig taszít, de hátha csak a negyvenhét éves reklámszakembereik nyomatják aránytalanul túl ezt az aspektusát.

ibi amentia latet



A videó ószom! Bizakodás.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Hát fura
.. :D

"Fight steel Die honor"

"I eat resistance for breakfast"

Mr. Conan

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!