Shadow of the Colossus (PS4)
Baromi jó remake, bár tudtam volna értékelni ha az eredeti játék faszságait inkább kicsit modernizált külsőben kapjuk meg. Persze oké, hozzák át a kurva szar kamerát, az irányíthatatlan Agro-t meg ilyesmi csak nyeh. Azért annyira nem volt élvezetes mint amilyennek elképzelne az ember egy kész játékot manapság, na. :D Persze a játék még mindig kibaszott jó a kurva sok bug ellenére is. Mai szemmel azért már nem kell hatalmas puzzlemasternek lenni, hogy könnyen vegye az ember a játék kihívásait, de ez betudható annak, hogy jóformán minden elemét átvették más játékok és felhasználták számtalanszor. Ritka az olyan játék ami ilyen kevéssel tud ilyen sokat építeni.
rwurl=https://i.imgur.com/14X6vzl.png
(remélem a következő projectjük az ICO lesz jövőre és akkor mehetünk kronológiai sorrendben. :) )
A felnőtt kor egyik alap eleme, hogy kevés a szabadidős tevékenységre jutó egységnyi idő. Különösen igaz ez, ha számítógépes játékokról van szó. Szerencsére azért vannak olyan
programok amikre elég pár órát szánni és máris elérsz benne valamit. Tudsz haladni.
Az oroszok mindig meg tudnak lepni programozás terén. Nemrég a Warstone TD okozott igen kellemes meglepetést, most pedig a Cliff Empire folytatja a sort.
A CE nagyon olcsón kínál, igazán kellemes kikapcsolódást és egy kis tanulási görbét, ami nem túl sok idő. Ha az alapok megvannak, akkor onnantól már teljesen rajtad múlik mit hozol ki a kolóniából. A korai hozzáférés miatt nincs vége a játéknak, de bármikor új mentést és egy teljesen új játékot indíthatsz.
Természetesen a játék fejlesztése folytatódik. Ez a jelenlegi ütemterv:
Nekem 12 órám van eddig a játékban és ebben két mentésem van. Az egyik egy teljesen beépített és tökéletesen működő 3 várossal rendelkező kolónia. Talán még lehetne ezt azt módosítani rajta, de alapjában véve készen van. A másik meg egy új kezdet, kicsit máshogy, bár nagyon eltérni nem lehet az alapoktól, azért van lehetőség kifejezetten specializált városokra.
Ebben az új mentésben valahogy ezt akarom kipróbálni. Illetve jó lesz a később érkező új tartalmakhoz. Mert itt még bőven van hely az építkezéshez, fejlődéshez.
NA ez ígéretesen fest, Tycoon jellegű játékok topicban szoktam ilyeneket benyomni :P Pár napja a Frostpunk, most meg ez -> el se hiszem. 5 euro-ért már zsákolom is.
Most hogy Bostonban esténként ráérek játszani 1-1 órát, gyorsan megcsináltam a legnehezebben a shareware 4 pályát, valamint az első kampányt. Még hátra van 2 kampány.
Jó randa szegényke, de régen játszottunk vele koopban meg multiban. De jó is volt. =) Egyébként még mindig szórakoztató. Zaxx-al ellentétben egyáltalán nem érzem problémásnak a ninja csajok lövéseit dodgeolni. A trükk az, hogy nem a lövés elől kell kitérni, hanem szimplán folyamatosan kell oldalazni össze-vissza. Ugyanis arra valóban kevés az idő, hogy akkor térj ki, amikor lőnek.
A darazsak ellen a szimpla uzis rövid sorozatok a leghatékonyabbak. A füstöt mindig a nagyobb nyüzsibe dobom, hogy párat kinyírjon a bentiek közül. A zöld tűzdobáló ogret is majdnem 1 lövésre lesebzi egy füstgyertya.
Egyébként meg túl egyszerű a játék. Szimplán a dobócsillag-katana-uzi-sörétes használattal, 60-70%-os secret találati aránnyal már kb. 2-3. pályán max. lőszere van a rakétavetőnek és a gránát vetőnek. Onnantól meg walking on the park a játék. Ha van egy szoba teli ellenféllel, akkor helyzettől függően 3-4 rakéta-gránát kiírtja teljesen az egész csapatot és minden secretben szinte csak ezekhez van lőszer, vagy 50% extra hp, vagy ilyesmi. Egy rakéta csomag meg kb. fedezi ezt a fogyasztást. A shadow ninja sem nagy szám, dupla uzi 100 lőszer, vagy shotgun 2x4-es sorozat, vagy 1-2 rakéta. Vagy álcabomba és simán katanával is ki lehet pucolni egy komplett szobát, ha spórolni akarok.
A felszerelési tárgyakat jópofa használni, de egyáltalán nem kötelező.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A darazsak ellen a szimpla uzis rövid sorozatok a leghatékonyabbak.
De csak addig, amíg el nem kezded a játékot a Classic Redux verzióban kikapcsolt auto aimmel. :D Úgy már a Shadow Ninjákat is nehezebb ám meglőni a rakétával. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Faja, majd mondd el, neked, hogy fekszik, nekem őszintén szólva nem igazán esett kézre a célzás a source portban, szóval lehet, hogy rossz döntés volt kikapcsolni az auto aimet. :D
Egyébként mennyi akna volt legnehezebb fokozaton a játékban? Én csak a shareware epizódot vittem végig azon a szinten, és miután láttam, hogy a második pályán vannak aknák, a második epizódot meg sem néztem a legdurvább fokozaton. Sajnos a source portban van egy bug, ami miatt láthatatlan az összes akna a játékban, és a második kiegészítő egyik aláaknázott pályáját pont elég fájdalom volt úgy végigvinni. :(
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha az autoaimot csak a játék főmenüjéből lehet kivenni, akkor az csak félig offolja. Nem rántja rá annyira, mint bekapcsolva, de ha a közelébe viszem a célkeresztet, akkor is odahúzza egy kicsit.
Szóval a darazsak így sem okoznak túl nagy gondot.
Az aknák nálam nem láthatatlanok.
Melyikre gondolsz, azokra, amik vakítást robbantanak, meg néha tüzet (azok ha látnád, vörös koponyák), vagy azokra, amik folyamatosan pittyegnek is és vakítás, rakás gázt, vagy akár gránátot is szórhatnak szét? Azok rendes kis villogó fényű korongok.
Source port? Neked hogy néz ki a játék? Én szerintem az eredetivel játszok annyi módosítással, hogy lehet 800*600-ba tenni.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A Classic Reduxról beszéltem (az egy source port). A vörös koponyák látszanak, a pittyegők nem, az eredeti játékkal nincs ilyen probléma (az ugye a régi szoftveres renderer, nem az az OpenGL, amin a Redux fut).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát ez valami zseniális! Először azt hittem, hogy csak egy szimpla "rendőrfőnök-szimulátor", de a sztori hihetetlenül jó. Olyan, mint valami rendőrös TV-sorozat. Mindenki próbálja ki, legalább az 55. napig.
Ha jól rémlik, Jabbának köszönhetem ezt a játékot, mert lepasszolta nekem a számára fölösleges Humble Monthly kulcsát. Köszi!
Az elmúlt hetekben beletekertem jó 24 órát, és ezzel az alapsztorit végig is vittem, de ebben mondjuk van elég sok üresjárat is a fel-felébredő fiam visszaaltatása miatt. Ezalatt néhány futam kivételével a versenyeken meg a derbyken kívül mindent megcsináltam. A gyűjtögetni valókat sem szedtem mind össze, bolond is lettem volna (a pénzem mondjuk így is többször átfordult nullára).
Tök jó a sztori (triádba beépített zsaru), nem unalmasak a küldetések, kellemes és rám frissen ható volt a Hong Kong-i miliő. Vicces egy-két rádióadó is, bár nem sokat hallgattam őket, mert egy idő után a négy városrész között inkább taxiztam, annyira unalmas volt az autópályán kerülgetni a mazsolákat. Jobb lett volna, ha összefüggőbb a város.
A GTA-s játékmenethez jóféle adalék a vér egyszerűen működő, de mégis jó feelingű parkourkodás, valamint a kidolgozott kombókkal operáló bunyó. Mondjuk egy idő után már nem tudtam észben tartani, hogy melyik mozdulathoz hányszor és hogyan kell nyomni a gombot, így pár májerebb és egyszerűbb ütést és rúgást kivéve végig majdnem az alapokkal bunyóztam, de ez is elég volt.
A lőfegyveres harcnak is jót tett a cover shooter jelleg, meg az a néhány képesség, amit a fejlődés során unlockolni lehet hozzá.
Persze az öltöztetős baba feeling sem maradhatott el. Nyilván az első adandó alkalommal megkapta Wei Shen a legidiótább sapkát és legrikitóbb színű szemüveget, így az amúgy elég kellemesen megrendezett átvezetők kaptak még egy kis extra fun factort, különösen amikor Wei a vérkomoly öltönyösök között feszített. :)
Wei és az autók irányítása, illetve a kamerakezelés még a játék 20. órájában is tudott fura lenni. A hirtelen gyalogos fordulókkal néha máshova sikerült futni, mint ahova akartam, az autóval az előre-hátra tolatgatás (pl. bandatagok kivasalásakor) pedig elég szédítő elmény tud lenni. Ezt valamennyire meg lehet szokni, de lépten nyomon tud bosszúságot okozni pont akkor, amikor a leginkább nem hiányzik.
Nem tudom, hogy az alapverziótól miben tér el a Definitive Edition, szóval arról nem tudok nyilatkozni.
Pedig már kezdtem reménykedni. Eddig szinte mindig olyan véleményekbe futok, hogy először tök jó, de X óra után repetitív lesz. Azért az az X óra megérdemelhet egy esélyt. A folytatásban meg legalább lesz körökre osztott harc.
Bevettem a Conan Exiles-t, ha már kijött EA-ből. 40 dolláros Steam-es árat kicsit sokalltam, de még tegnap délelőtt lehetett fogni 5000-ért EA-ből megmaradt kulcsot G2A-n, ami délutánra már 7000 volt (ahogy nézem ott most meg is állt). Úgy voltam vele, hogy ha már egy 10 órát bele lehet rakni, akkor simán megérte. Így elsőre annyit bőven tud.
Regényt lehetne írni a játékról, pedig elég szegényes volt EA-ben. Érdemes most ismét ránézni, ha valakit érdekelnek a túlélős/craft-olós játékok. Szvsz igényes, minőségi érzetet kelt, egyáltalán nem az az Ark-os borzalom. Ja és van PVE játékmód (ha unja az ember, hogy lerabolják), ami egyáltalán nem unalmas, olyan mintha valami jobbféle MMO-val játszana az ember.
Érdekes volt nézni Early Access alatt, ahogy fejlődött (én még akkor megvettem, sajnos indokolatlanul belelkesedek mindenféle túlélős játékra), lépésről-lépésre, és hogy az utolsó pár hónapra hogy begyorsult a fejlesztés :-)
Abszolúte, csak kiemelve:
- normális harcrendszere lett
- kb. ötször annyi cucc
- a sivatagos és folyópari biome melett már van havas, mocsaras és vulkános pályarész is, a bejárható map kb. a négyszerese az eredetinek
- single playerben is van olyan, hogy egy idő után egy nagy sereg (vagy alacsonyabb szinten egy csapat állat :-D) támadja meg a településed, tehát muszáj erődöt emelned és készülnöd rá
Ha van ismerősöd aki játssza, akkor szvsz mindenképp, egyedül max egy pár 10 óra alatt biztos beleun az ember. 40 eurót nem adnék érte, annyiért sok jó játék van, de kulcsos oldalakról 5-7 ezerért bőven megéri. Asszonypajtás is rögtön megvette tegnap, ő éli ezeket a gyüjtőgetős, építkezős játékokat és úgy láttam rajta, hogy a Rust után se érezte visszalépésnek. Mondjuk ha kevés időd van játszani, akkor ne ezekre cseszd el :D.
Kifejezetten tetszik nekem, hogy rengeteg kényelmi feature van a játékban. Ajtók maguktól csukódnak, van klánrendszer, hogy megosszátok egymással az épületeket/tárgyakat, ha felveszel nyersanyagot, akkor írja, hogy már mennyi van nálad, minden gyártó asztalkába lehet tárolni nyersanyagot nagy mennyiségben. Ezek apróságok, de rohadt idegesítőek, amikor nincsenek megcsinálva más játékokban.
Pálya nem randomgenerált, így egészen izgalmas felfedezni (amit jutalmaz is a játék) és televan NPC-kkel, Dungeon-ökkel, úgyhogy nem csak egymást lehet abálni. Persze nem kell számítani nagy AI-ra, de azért hoz egy elvárható szintet.
Tetszik, hogy számít, hogy hova építkezel, mindenképpen sok nyersanyag közé érdemes, mert hamar megtelik a zsák, így azzal is el lehet bohóckodni egy darabig.
+ televan RPG elemekkel, tudod a szokásos str/agi stb. fejleszteni, illetve specializálódni, hogy miket szeretnél gyártani.
stb. stb. Elég tartalmas lett, ahhoz képest hogy nemrég még alig lehetett valamit csinálni benne.
PC-n amúgy baromi jól fut, barátnőm i3/gtx 560ti-s gépén is játszhatóra lehet kalibrálni, de láttam hogy van benne opció laptop szintre butítani a beállításokat.
Igen, azt a pár órát szerintem is megéri. Egy idő után nem csak repetitív (és túl könnyű + uncsi) lesz, hanem a sztori is szellősebb, egyre ritkábban vannak események/történések. Nem biztos, hogy végigjátszom, de már most látom, hogy vannak (hanyagságból) elvarratlan szálak.
Ha nem kedveled a gyüjtögetést, akkor szorzós szervert is találsz :P Kipróbálni a 3x xp, 5x loot jónak tűnt, mert rohadt sok fa/kő kell egyébként és elhordani is mókás annyit. Elején pedig idő rájönni, hogy mit van értelme építeni.
Viszont nincs benne hátas, fejlesztők elmondása alapján a játék technikai korlátai nem engedik meg, hogy bizonyos sebesség felett mozogjon a karakter a játékban, a túl gyors hátasok szétvágnák a töltési időt és a játékvilág megjelenítésének gyorsaságát.
A varázslatok is kimaradtak belőle, ez szimpla lustaságból, holott 30 méter magas istenek is vannak benne, üssed fakarddal, hátha.
Illetve nincsenek npc-kkel teletömött települések sem, szintén lustaságból.
Szvsz ez olyan, hogy túlteszi rajta magát az ember, hogy nincs oszt kész (egyébként meg van fast travel). Ez csak az ARK-hoz való hasonlítgatás miatt szempont. Megvan az is, de a mai napig egy rohadt unalmas, meglehetősen ronda és optimalizálatlan hulladéknak tartom, a dínószelídítés meg úgy maximum 10 éves korig alap arra, hogy eladjon egy játékot. Látva amúgy, hogy Conan-ban a fejlesztők erősen engednek a nép akaratának nem tartom kizártnak, hogy kerül be bőven ez-az, nyílván függ attól, hogy most hányan zsákolták be a napokban. Egyébként a Rust-ban se volt "hátas" (stable-be ha jól tudom még mindig csak csónak van, az is kb. 1 hónapja) és NPC-ket ki-be rakosgatják, de sose volt tömegével.
A varázslatok hiánya viszont továbbra is fájó pont, igaz van helyette alkímia, de az egyáltalán nem ugyanaz. Mondjuk a legfájóbb az egészben, hogy amiket felsoroltam, azok a legelején mind megvoltak ígérve, aztán semmi nem lett belőlük. Ezek után hogy bízhatnék meg bennük.
Persze, ezt aláírom. Igazából én úgy indultam neki, hogy 0 elvárás. Évek óta követem, aztán szóljanak, ha már játszható lett. Most éreztem úgy, hogy elérték azt a pontot és teljesen elégedett vagyok. Nyilván a varázslatokat nem nagy kaland beleírni, csak a PVP-t tekintve óvatosan kell nekiállni. Mount-os dologban meg csúsztatást érzek a fejlesztők részéről, kizártnak tartom, hogy valamilyen formában ne valósuljon meg, ha a játék most szárnyra kap. Nézegettem a szerverlistát, aligha van meghaló félben a játék, szóval lehet bizakodni. Összességében nagyon pozitív a fejlesztések iránya, mennyisége. Valljuk be pl. az hogy újraírták a harcrendszert az egy igazán fontos, értelmes lépés volt.
Túraszimulátornak tűnik, de persze nem az. Nagyon hangulatos játék, remek párbeszédekkel, érdekes karakterekkel és még szép is.
Szépen, fokozatosan építik fel a sztorit, a feszültség fokozódik, fokozódik és aztán a vége beleáll a földbe. Persze tökéletesen érthető, hogy miért ez lett rejtély feloldása, illetve egy valóságtól elrugaszkodottabb ending nem is feltétlen illett volna hozzá. De azért picit csalódás volt a titok nyitja.
Mindent összevetve kifejezetten ajánlott, a hangulata mindent visz.
BTW tudtok ehhez hasonló játékról, amivel érdemes pár órát eltölteni?
Meh, LRM user, Medium lasers for life :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Annak is megvan a szépsége :-)
Shadow of the Colossus (PS4)
Baromi jó remake, bár tudtam volna értékelni ha az eredeti játék faszságait inkább kicsit modernizált külsőben kapjuk meg. Persze oké, hozzák át a kurva szar kamerát, az irányíthatatlan Agro-t meg ilyesmi csak nyeh. Azért annyira nem volt élvezetes mint amilyennek elképzelne az ember egy kész játékot manapság, na. :D Persze a játék még mindig kibaszott jó a kurva sok bug ellenére is. Mai szemmel azért már nem kell hatalmas puzzlemasternek lenni, hogy könnyen vegye az ember a játék kihívásait, de ez betudható annak, hogy jóformán minden elemét átvették más játékok és felhasználták számtalanszor. Ritka az olyan játék ami ilyen kevéssel tud ilyen sokat építeni.
rwurl=https://i.imgur.com/14X6vzl.png
(remélem a következő projectjük az ICO lesz jövőre és akkor mehetünk kronológiai sorrendben. :) )
rwurl=https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/809140/header.jpg?t=1524748206
https://store.steampowered.com/app/809140/Cliff_Empire/
A felnőtt kor egyik alap eleme, hogy kevés a szabadidős tevékenységre jutó egységnyi idő. Különösen igaz ez, ha számítógépes játékokról van szó. Szerencsére azért vannak olyan
programok amikre elég pár órát szánni és máris elérsz benne valamit. Tudsz haladni.
Az oroszok mindig meg tudnak lepni programozás terén. Nemrég a Warstone TD okozott igen kellemes meglepetést, most pedig a Cliff Empire folytatja a sort.
A CE nagyon olcsón kínál, igazán kellemes kikapcsolódást és egy kis tanulási görbét, ami nem túl sok idő. Ha az alapok megvannak, akkor onnantól már teljesen rajtad múlik mit hozol ki a kolóniából. A korai hozzáférés miatt nincs vége a játéknak, de bármikor új mentést és egy teljesen új játékot indíthatsz.
Természetesen a játék fejlesztése folytatódik. Ez a jelenlegi ütemterv:
rwurl=https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/clans/32562...
Nekem 12 órám van eddig a játékban és ebben két mentésem van. Az egyik egy teljesen beépített és tökéletesen működő 3 várossal rendelkező kolónia. Talán még lehetne ezt azt módosítani rajta, de alapjában véve készen van. A másik meg egy új kezdet, kicsit máshogy, bár nagyon eltérni nem lehet az alapoktól, azért van lehetőség kifejezetten specializált városokra.
Ebben az új mentésben valahogy ezt akarom kipróbálni. Illetve jó lesz a később érkező új tartalmakhoz. Mert itt még bőven van hely az építkezéshez, fejlődéshez.
180
NA ez ígéretesen fest, Tycoon jellegű játékok topicban szoktam ilyeneket benyomni :P Pár napja a Frostpunk, most meg ez -> el se hiszem. 5 euro-ért már zsákolom is.
Shadow Warrior Classic complete.
Most hogy Bostonban esténként ráérek játszani 1-1 órát, gyorsan megcsináltam a legnehezebben a shareware 4 pályát, valamint az első kampányt. Még hátra van 2 kampány.
Jó randa szegényke, de régen játszottunk vele koopban meg multiban. De jó is volt. =) Egyébként még mindig szórakoztató. Zaxx-al ellentétben egyáltalán nem érzem problémásnak a ninja csajok lövéseit dodgeolni. A trükk az, hogy nem a lövés elől kell kitérni, hanem szimplán folyamatosan kell oldalazni össze-vissza. Ugyanis arra valóban kevés az idő, hogy akkor térj ki, amikor lőnek.
A darazsak ellen a szimpla uzis rövid sorozatok a leghatékonyabbak. A füstöt mindig a nagyobb nyüzsibe dobom, hogy párat kinyírjon a bentiek közül. A zöld tűzdobáló ogret is majdnem 1 lövésre lesebzi egy füstgyertya.
Egyébként meg túl egyszerű a játék. Szimplán a dobócsillag-katana-uzi-sörétes használattal, 60-70%-os secret találati aránnyal már kb. 2-3. pályán max. lőszere van a rakétavetőnek és a gránát vetőnek. Onnantól meg walking on the park a játék. Ha van egy szoba teli ellenféllel, akkor helyzettől függően 3-4 rakéta-gránát kiírtja teljesen az egész csapatot és minden secretben szinte csak ezekhez van lőszer, vagy 50% extra hp, vagy ilyesmi. Egy rakéta csomag meg kb. fedezi ezt a fogyasztást. A shadow ninja sem nagy szám, dupla uzi 100 lőszer, vagy shotgun 2x4-es sorozat, vagy 1-2 rakéta. Vagy álcabomba és simán katanával is ki lehet pucolni egy komplett szobát, ha spórolni akarok.
A felszerelési tárgyakat jópofa használni, de egyáltalán nem kötelező.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
De csak addig, amíg el nem kezded a játékot a Classic Redux verzióban kikapcsolt auto aimmel. :D Úgy már a Shadow Ninjákat is nehezebb ám meglőni a rakétával. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
kipróbálom
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Faja, majd mondd el, neked, hogy fekszik, nekem őszintén szólva nem igazán esett kézre a célzás a source portban, szóval lehet, hogy rossz döntés volt kikapcsolni az auto aimet. :D
Egyébként mennyi akna volt legnehezebb fokozaton a játékban? Én csak a shareware epizódot vittem végig azon a szinten, és miután láttam, hogy a második pályán vannak aknák, a második epizódot meg sem néztem a legdurvább fokozaton. Sajnos a source portban van egy bug, ami miatt láthatatlan az összes akna a játékban, és a második kiegészítő egyik aláaknázott pályáját pont elég fájdalom volt úgy végigvinni. :(
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha az autoaimot csak a játék főmenüjéből lehet kivenni, akkor az csak félig offolja. Nem rántja rá annyira, mint bekapcsolva, de ha a közelébe viszem a célkeresztet, akkor is odahúzza egy kicsit.
Szóval a darazsak így sem okoznak túl nagy gondot.
Az aknák nálam nem láthatatlanok.
Melyikre gondolsz, azokra, amik vakítást robbantanak, meg néha tüzet (azok ha látnád, vörös koponyák), vagy azokra, amik folyamatosan pittyegnek is és vakítás, rakás gázt, vagy akár gránátot is szórhatnak szét? Azok rendes kis villogó fényű korongok.
Source port? Neked hogy néz ki a játék? Én szerintem az eredetivel játszok annyi módosítással, hogy lehet 800*600-ba tenni.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A Classic Reduxról beszéltem (az egy source port). A vörös koponyák látszanak, a pittyegők nem, az eredeti játékkal nincs ilyen probléma (az ugye a régi szoftveres renderer, nem az az OpenGL, amin a Redux fut).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Értem.
De te meg miért nem alszol? Mert lassan én is fekszem, pedig 6 órával korábban van itt.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Mert holnap (ma?) ráérek 10-kor felkelni. :D Jóccaka oda is!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
This is the Police
Hát ez valami zseniális! Először azt hittem, hogy csak egy szimpla "rendőrfőnök-szimulátor", de a sztori hihetetlenül jó. Olyan, mint valami rendőrös TV-sorozat. Mindenki próbálja ki, legalább az 55. napig.
Non serviam
Sleeping Dogs: Definitive Edition
Ha jól rémlik, Jabbának köszönhetem ezt a játékot, mert lepasszolta nekem a számára fölösleges Humble Monthly kulcsát. Köszi!
Az elmúlt hetekben beletekertem jó 24 órát, és ezzel az alapsztorit végig is vittem, de ebben mondjuk van elég sok üresjárat is a fel-felébredő fiam visszaaltatása miatt. Ezalatt néhány futam kivételével a versenyeken meg a derbyken kívül mindent megcsináltam. A gyűjtögetni valókat sem szedtem mind össze, bolond is lettem volna (a pénzem mondjuk így is többször átfordult nullára).
Tök jó a sztori (triádba beépített zsaru), nem unalmasak a küldetések, kellemes és rám frissen ható volt a Hong Kong-i miliő. Vicces egy-két rádióadó is, bár nem sokat hallgattam őket, mert egy idő után a négy városrész között inkább taxiztam, annyira unalmas volt az autópályán kerülgetni a mazsolákat. Jobb lett volna, ha összefüggőbb a város.
A GTA-s játékmenethez jóféle adalék a vér egyszerűen működő, de mégis jó feelingű parkourkodás, valamint a kidolgozott kombókkal operáló bunyó. Mondjuk egy idő után már nem tudtam észben tartani, hogy melyik mozdulathoz hányszor és hogyan kell nyomni a gombot, így pár májerebb és egyszerűbb ütést és rúgást kivéve végig majdnem az alapokkal bunyóztam, de ez is elég volt.
A lőfegyveres harcnak is jót tett a cover shooter jelleg, meg az a néhány képesség, amit a fejlődés során unlockolni lehet hozzá.
Persze az öltöztetős baba feeling sem maradhatott el. Nyilván az első adandó alkalommal megkapta Wei Shen a legidiótább sapkát és legrikitóbb színű szemüveget, így az amúgy elég kellemesen megrendezett átvezetők kaptak még egy kis extra fun factort, különösen amikor Wei a vérkomoly öltönyösök között feszített. :)
Wei és az autók irányítása, illetve a kamerakezelés még a játék 20. órájában is tudott fura lenni. A hirtelen gyalogos fordulókkal néha máshova sikerült futni, mint ahova akartam, az autóval az előre-hátra tolatgatás (pl. bandatagok kivasalásakor) pedig elég szédítő elmény tud lenni. Ezt valamennyire meg lehet szokni, de lépten nyomon tud bosszúságot okozni pont akkor, amikor a leginkább nem hiányzik.
Nem tudom, hogy az alapverziótól miben tér el a Definitive Edition, szóval arról nem tudok nyilatkozni.
Hamarosan folytatom a DLC-kkel.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
És miután ezt leírtam, elkezdett laposodni a játék... :-\
Non serviam
Pedig már kezdtem reménykedni. Eddig szinte mindig olyan véleményekbe futok, hogy először tök jó, de X óra után repetitív lesz. Azért az az X óra megérdemelhet egy esélyt. A folytatásban meg legalább lesz körökre osztott harc.
Sors bona, nihil aliud.
Bevettem a Conan Exiles-t, ha már kijött EA-ből. 40 dolláros Steam-es árat kicsit sokalltam, de még tegnap délelőtt lehetett fogni 5000-ért EA-ből megmaradt kulcsot G2A-n, ami délutánra már 7000 volt (ahogy nézem ott most meg is állt). Úgy voltam vele, hogy ha már egy 10 órát bele lehet rakni, akkor simán megérte. Így elsőre annyit bőven tud.
Regényt lehetne írni a játékról, pedig elég szegényes volt EA-ben. Érdemes most ismét ránézni, ha valakit érdekelnek a túlélős/craft-olós játékok. Szvsz igényes, minőségi érzetet kelt, egyáltalán nem az az Ark-os borzalom. Ja és van PVE játékmód (ha unja az ember, hogy lerabolják), ami egyáltalán nem unalmas, olyan mintha valami jobbféle MMO-val játszana az ember.
Érdekes volt nézni Early Access alatt, ahogy fejlődött (én még akkor megvettem, sajnos indokolatlanul belelkesedek mindenféle túlélős játékra), lépésről-lépésre, és hogy az utolsó pár hónapra hogy begyorsult a fejlesztés :-)
Nézegettem én is anno de abban az állapotában 100ft nem adtam volna érte. Azóta helyrepofozták? Ha igen lehet én is befizetek rá.
Abszolúte, csak kiemelve:
- normális harcrendszere lett
- kb. ötször annyi cucc
- a sivatagos és folyópari biome melett már van havas, mocsaras és vulkános pályarész is, a bejárható map kb. a négyszerese az eredetinek
- single playerben is van olyan, hogy egy idő után egy nagy sereg (vagy alacsonyabb szinten egy csapat állat :-D) támadja meg a településed, tehát muszáj erődöt emelned és készülnöd rá
Teljesen élvezhető játék lett belőle.
Ha van ismerősöd aki játssza, akkor szvsz mindenképp, egyedül max egy pár 10 óra alatt biztos beleun az ember. 40 eurót nem adnék érte, annyiért sok jó játék van, de kulcsos oldalakról 5-7 ezerért bőven megéri. Asszonypajtás is rögtön megvette tegnap, ő éli ezeket a gyüjtőgetős, építkezős játékokat és úgy láttam rajta, hogy a Rust után se érezte visszalépésnek. Mondjuk ha kevés időd van játszani, akkor ne ezekre cseszd el :D.
Kifejezetten tetszik nekem, hogy rengeteg kényelmi feature van a játékban. Ajtók maguktól csukódnak, van klánrendszer, hogy megosszátok egymással az épületeket/tárgyakat, ha felveszel nyersanyagot, akkor írja, hogy már mennyi van nálad, minden gyártó asztalkába lehet tárolni nyersanyagot nagy mennyiségben. Ezek apróságok, de rohadt idegesítőek, amikor nincsenek megcsinálva más játékokban.
Pálya nem randomgenerált, így egészen izgalmas felfedezni (amit jutalmaz is a játék) és televan NPC-kkel, Dungeon-ökkel, úgyhogy nem csak egymást lehet abálni. Persze nem kell számítani nagy AI-ra, de azért hoz egy elvárható szintet.
Tetszik, hogy számít, hogy hova építkezel, mindenképpen sok nyersanyag közé érdemes, mert hamar megtelik a zsák, így azzal is el lehet bohóckodni egy darabig.
+ televan RPG elemekkel, tudod a szokásos str/agi stb. fejleszteni, illetve specializálódni, hogy miket szeretnél gyártani.
stb. stb. Elég tartalmas lett, ahhoz képest hogy nemrég még alig lehetett valamit csinálni benne.
PC-n amúgy baromi jól fut, barátnőm i3/gtx 560ti-s gépén is játszhatóra lehet kalibrálni, de láttam hogy van benne opció laptop szintre butítani a beállításokat.
Igen, azt a pár órát szerintem is megéri. Egy idő után nem csak repetitív (és túl könnyű + uncsi) lesz, hanem a sztori is szellősebb, egyre ritkábban vannak események/történések. Nem biztos, hogy végigjátszom, de már most látom, hogy vannak (hanyagságból) elvarratlan szálak.
Non serviam
Régebben nézegettem én is, de ezen felbuzdulva meg a G2A-s árat nézve beszereztem, este nyomatom kicsit :)
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Ha nem kedveled a gyüjtögetést, akkor szorzós szervert is találsz :P Kipróbálni a 3x xp, 5x loot jónak tűnt, mert rohadt sok fa/kő kell egyébként és elhordani is mókás annyit. Elején pedig idő rájönni, hogy mit van értelme építeni.
Viszont nincs benne hátas, fejlesztők elmondása alapján a játék technikai korlátai nem engedik meg, hogy bizonyos sebesség felett mozogjon a karakter a játékban, a túl gyors hátasok szétvágnák a töltési időt és a játékvilág megjelenítésének gyorsaságát.
A varázslatok is kimaradtak belőle, ez szimpla lustaságból, holott 30 méter magas istenek is vannak benne, üssed fakarddal, hátha.
Illetve nincsenek npc-kkel teletömött települések sem, szintén lustaságból.
Szvsz ez olyan, hogy túlteszi rajta magát az ember, hogy nincs oszt kész (egyébként meg van fast travel). Ez csak az ARK-hoz való hasonlítgatás miatt szempont. Megvan az is, de a mai napig egy rohadt unalmas, meglehetősen ronda és optimalizálatlan hulladéknak tartom, a dínószelídítés meg úgy maximum 10 éves korig alap arra, hogy eladjon egy játékot. Látva amúgy, hogy Conan-ban a fejlesztők erősen engednek a nép akaratának nem tartom kizártnak, hogy kerül be bőven ez-az, nyílván függ attól, hogy most hányan zsákolták be a napokban. Egyébként a Rust-ban se volt "hátas" (stable-be ha jól tudom még mindig csak csónak van, az is kb. 1 hónapja) és NPC-ket ki-be rakosgatják, de sose volt tömegével.
A varázslatok hiánya viszont továbbra is fájó pont, igaz van helyette alkímia, de az egyáltalán nem ugyanaz. Mondjuk a legfájóbb az egészben, hogy amiket felsoroltam, azok a legelején mind megvoltak ígérve, aztán semmi nem lett belőlük. Ezek után hogy bízhatnék meg bennük.
Persze, ezt aláírom. Igazából én úgy indultam neki, hogy 0 elvárás. Évek óta követem, aztán szóljanak, ha már játszható lett. Most éreztem úgy, hogy elérték azt a pontot és teljesen elégedett vagyok. Nyilván a varázslatokat nem nagy kaland beleírni, csak a PVP-t tekintve óvatosan kell nekiállni. Mount-os dologban meg csúsztatást érzek a fejlesztők részéről, kizártnak tartom, hogy valamilyen formában ne valósuljon meg, ha a játék most szárnyra kap. Nézegettem a szerverlistát, aligha van meghaló félben a játék, szóval lehet bizakodni. Összességében nagyon pozitív a fejlesztések iránya, mennyisége. Valljuk be pl. az hogy újraírták a harcrendszert az egy igazán fontos, értelmes lépés volt.
Firewatch
Túraszimulátornak tűnik, de persze nem az. Nagyon hangulatos játék, remek párbeszédekkel, érdekes karakterekkel és még szép is.
Szépen, fokozatosan építik fel a sztorit, a feszültség fokozódik, fokozódik és aztán a vége beleáll a földbe. Persze tökéletesen érthető, hogy miért ez lett rejtély feloldása, illetve egy valóságtól elrugaszkodottabb ending nem is feltétlen illett volna hozzá. De azért picit csalódás volt a titok nyitja.
Mindent összevetve kifejezetten ajánlott, a hangulata mindent visz.
BTW tudtok ehhez hasonló játékról, amivel érdemes pár órát eltölteni?