Nekem mind az eddigi 4 rész tetszett. Sőt a sokak által utált 4 rész jobban tetszett mint a 3-ik. Igazából hidegen hagy, hogy mit írnak a kritikusok. Majd megnézem és eldöntöm én, hogy nekem tetszik e vagy sem:) Sokkal inkább idegesít, hogy itt nem adják a mozik CSAK 3D ben, hogy szakadnának ketté.
Igazából hidegen hagy, hogy mit írnak a kritikusok.
Bezzeg a kezdetben lelkes premierkor nézők számítanak, akik aztán IMDB-n sem győzik lefaragni a kezdő magas pontjaikat! Ha valaminek ennyire rossz a kritikai fogadtatása, az rossz jel, ha nem is bizonyosság. A kezdeti korrekt nézői tetszésindex pedig ennél jóval kevesebbet mond.
Szerk.: Sterner tetszésindexét amúgy osztom, bár a T3 inkább a szerethető jelzőt kapná tőlem, mint a jót.
Igazából hidegen hagy, hogy mit írnak a kritikusok.
Ha valaminek ennyire rossz a kritikai fogadtatása, az rossz jel, ha
nem is bizonyosság.
Rossz jel? Mivel kapcsolatban? Mire nézve? Bizonyosság mire?
Manapság nem is jó kritikus aki nem próbálja meg lehúzni az adott filmet. Sőt némelyik sportot űz abból hogy lefikázza ami csak a keze közé kerül. Elég ritkán látni építő jellegű kritikát. Vagy csak én olvasok rossz kritikákat.
Amúgy meg szerintem birka aki a kritikák alapján dönti el, hogy megnéz e egy filmet vagy sem.
Én meg szoktam nézni az előzeteseket és az alapján döntöm el nagy részben, hogy érdekel e a film vagy sem. De olvasok még kiritkákat és nézek nézői tetszésindexet is. Ezek viszont csak kis % ban számítanak. Ami még számít 1 film sokadik részénél, hogy az előző részek hogy tetszettek.
Itt most ennél a konkrét filmnél az előzetesek alapján nem számítok sok jóra. De mivel elfogult vagyok a terminátor filmek iránt és mivel az előző részek tetszettek (meg kaptam névnapi akciót a mozitól 2 jegy vásárlása esetén az egyik ingyen van) így fogom magam és megnézem még ha megvan rá az esély is, hogy fosrakéta lesz a film.
SZERK: Megnéztem rottenen a legelső 2 kritikát. Mind a kettő ugyanazt írja. "A genesys jobb mint a 3 ik és 4 ik részek. Ha ezeknek lehet hinni akkor nagy baj nem lehet.
Én minden bizonnyal holnap autózok le érte a Sió moziba este. Nincsenek nagy elvárásaim, így talán sikerül azt megugrani.
Amúgy, mivel látszott a trélerben, hogy sok utalás lesz az első részre, újranéztük. Az örökifjú második rész mellett ez a film egyre öregszik, de azért aranyos marad, ahogy Arnold tesz-vesz benne. A legtöbb logikai probléma egyébként pont a kiborg viselkedésével kapcsolatos. Érdekes momentum, hogy a most látott verzióból már kivágásra került az a két másodperc, amikor Arni kitépi a telefonkönyvből a lapot :)
Linda egyébként remek színész. Én marhára hittem a "hálószoba szemének" a dugós jelenet előtt. Méltatlanul keveset látom más filmekben.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A biographer notes that Linda's father, who died in an auto accident when she was five, was also diagnosed bipolar. What is not mentioned is whether her twin sister, Leslie, is manic depressive as well, which would be interesting to know
Nos érdekes a család pszichológiai története.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Igen, a kritikák funkciójukat tekintve építő jellegűek meg kell hogy erősítsék a reklámok által támasztott elvárásainkat, amik a véleményekkel szemben mindennemű szándék nélkül készülnek...
Jó szórakozást a filmhez, reméljük hozza a kívánt szintet, viszont azt remélhetőleg te is érzed, hogy az itt felvázolt álláspontod a legjobb esetben is komikusnak mondható. Mármint nincsen gond azzal, hogy a [matériát eredendően a legpozitívabb színben feltüntető] reklámanyag alapján döntesz, viszont magadat felérendelni a [eladási szándék nélküli] kritikáknak - és az ezt előnyben részesítőknek - különösen viccesen veszi ki magát, tekintve, hogy elmondásod szerint vakon bízol a márkanévben, amihez az eredeti készítőknek kb. semmi közük nincsen.
Nekem kellemes meglepetés volt Linda Hamiltont a Defiance sorozat második évadjában látni. Ahogy az IMDb-t nézem, a Terminator 2 1991-es premierje óta kábé minden évben volt legalább egy produkció, amiben részt vett, bár igaz, a nagy része TV-s.
Hiába igyekszik a reklámanyag a legpozitívabb színben feltüntetni a filmet attól még lehet ócska vacak. mint ahogy írtam is: "Itt most ennél a konkrét filmnél az előzetesek alapján nem számítok sok jóra."
Egyébként meg úgy tünteted fel a kritikát mintha abban vakon lehetne bízni. Gondolom még sosem fordult elő, hogy megnéztél egy kritika alapján vacaknak titulált filmet és kiderült, hogy számodra tetszett és jó film volt és/vagy fordítva?
SZERK: Megnéztem rottenen a legelső 2 kritikát. Mind a kettő ugyanazt írja. "A genesys jobb mint a 3 ik és 4 ik részek. Ha ezeknek lehet hinni akkor nagy baj nem lehet.
Most akkor lehet hinni vagy nem?
Amúgy meg ne söpörjük már egy kalap alá az összes filmet: egy szubjektív olvasatú művészfilm nem ugyanolyan könnyen megítélhető, mint egy mindenki számára készülő blockbuster. Magyarul egy Only God Forgives-nél a kritikák a skála teljes spektrumán szóródnak szét (majdnem) egyenlő arányban, míg egy Terminator Genysis-nél van pár "nem olyan szar" és egy halom "oké, ez egy fos". Hogy esetleg a két film %-os értékelése hasonlóképpen alakul, abból nagy hiba messzemenő következtetéseket levonni.
Egy - szegény, életében nem volt jó példa semmire - Transformers-nél nincsenek olvasatok, semmi olyasmi, amit az egyénnek kell dekódolnia: egyszerű film, könnyű megítélni, hogy jó vagy rossz.
Egyébként meg úgy tünteted fel a kritikát mintha abban vakon lehetne bízni.
Hol? Egyedül a kritika szándékait firtattam, amik a reklámanyaggal szemben nem a moziba csábítás céljával készülnek. Tehát egy független pontból érvel a kritikus, ami egy jól felépített iromány esetén alapvetően értékesebb, mint egy csak az előnyös részeket kiemelni próbáló promó anyag. Nyilván mint minden vélemény, ugyanúgy a kritika is egy adott perspektívát képvisel, amivel nem feltétlen fogunk egyet érteni, vagy nem fog tudni meggyőzni, de teljesen elvetem az általánosító kijelentésed, hogy lehúzással kívánnák felhívni magukra a figyelmet. Vagy amennyiben igen, akkor át kell ugrani az adott kritikát, RT-n rendre van 100 másik vélemény.
Szinopszis olvasása helyett hasznos lehet a trailer... de miért lennének "birkák" akik a készítőktől és a franchisetól független forrásokra nagyobb hangsúlyt fektetnek? (Senki nem beszélt fekete-fehér látásmódról, vagy kritikusok - márkanevekhez hasonló - piedesztálra emeléséről.)
A csavar voltaképpen nem is akar csavar lenni ebben most már teljesen biztos vagyok mivel a filmet reklámozó plakátokon is premier plánéban ezt a tényt az arcodba tolják.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Be kellett már pótolni ezt a lemaradást, de sajnos nem pont a szájízemnek megfelelő közegben került rá sor (szinkronnal, 3D-ben old szkúl 2D és eredeti hang helyett). Na mindegy...
Ritkán mondom ezt: tökéletes volt. Mi volt a legjobb dolog a Mad Max 2-ben? Az üldözés a végén! Hát ezt most megcsinálták 2 órában kiváló dinamikával, pont ott apró szüneteket beiktatva, ahol azt kellett, mindezt maximális látványorgiával. Csupa szépet lehet írni a rendezésről és az operatőri munkáról, de ami még ennél is fontosabb: nemcsak modern lett a film, hanem minden elemében MAD MAX is.
Manapság a nosztalgiafaktort általában úgy biztosítják régi filmek újrázásainál, hogy beleraknak 1-2 apró utalást az eredetiből és slussz. Ezek a dolgok megvannak itt is, viszont Miller nagyon szépen alkalmaz bizonyos klasszikus látószögeket, snitteket, technikai húzásokat is a régi filmekből: itt-ott rágyorsít a film sebességére, néhol szubjektív kamerát alkalmaz, villámgyorsan ráközelít egy éppen elhullani készülő karakter arcára ütközéseknél vagy tök ugyanúgy képes felvenni egy száguldó autót, mint egykoron. Annyira jól működik az egész, hogy a végeredmény egy hibátlanul autentikus Mad Max film lesz 2000 lóerőre felpörgetve. HOPPÁ!!!! :D
Ezen felül teljesen ódivatúan túldizájnolt, extravagáns karaktereket, helyszíneket és verdákat mutat be a Fury Road, kezdve a hangulatot megalapozó title screennel. Bámulatos volt újra elmerülni az olyan őrült és hülye nevű szereplők világában, mint Immortan Joe, Rictus Erectus, People Eater stb. Lángszórós gitárosnak vmi díjat találjanak ki és ítéljék oda neki!
Ja, egyébként meg a vizuális történetmesélés magasiskoláját adja elő Miller: 2 rohadt jelenetből képes neked bemutatni társadalmat, vallást és gazdaságot, tekintetekből és félmondatokból épít karakterfejlődést és világot a leglényegre szorítkozva, szájbarágástól mentesen. Megnéztem 2 órányi akciójelenetet és úgy jöttem ki a moziból, hogy kiselőadást tudnék tartani a Fury Road világából. Chris Nolan mehet tanulni, MEGINT HOPPÁ!!!! :D
TÍZPERKIBASZOTTTÍZ!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Freak írta:
A csavar voltaképpen nem is akar csavar lenni ebben most már
teljesen biztos vagyok mivel a filmet reklámozó plakátokon is
premier plánéban ezt a tényt az arcodba tolják.
Szerintem meg, ha már egyszer ellőtték a faszok a trélerben, most már a plakátban is "utána mennek", mert már tök mind1.
Ez persze nem zárja ki azt, hogy a végén lesz valami. Ez csak a szokásos első csavar lelövése; a bizonyos "ki most a terminátor játék", ami a harmadik rész kivételével eddig mindegyik film sajátja volt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Freak írta:
A csavar voltaképpen nem is akar csavar lenni ebben most már
teljesen biztos vagyok mivel a filmet reklámozó plakátokon is
premier plánéban ezt a tényt az arcodba tolják.
Én is erre gondolok. Mellesleg egészen a Jurassic World megtekintéséig sikerült kihúznom eme spoiler(?) nélkül, ha mégis ez a főpoén a filmben, akkor megköszönöm a moziüzemeltetőknek. Pénteken majd kiderül.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
A 2. résznél ott baszták el, hogy nem engedtek Cameronnak. Ő ugyanis úgy akarta, hogy a filmben derüljön csak ki, hogy Arnold ezúttal nem a rossz oldalon áll. Viszont a stúdió belepofázott, ami valahol érthető, mert nem akarták az ILM csodájukat (T-1000) kihagyni a marketingből. Mindenesetre nagyot ütött volna, ha egy fél óra után döbbensz rá, hogy hoppá, szerepcsere!
Mármint nem én, mert kemény 8 éves voltam a premierkor :D
- a vércsoportokat átömlesztés előtt megvizsgálták, hogy kompatibilisek-e?
Max "universal donor" plecsnit kap a film elején az "Organic Mechanictól", értsd: nullás a vére, mindenkinek adhat belőle. Fontos is lesz ez a végére ugye.
- visszafelé az átjáró (amire több tonnányi kő robbant) már pedánsan megtisztítva? Hiszi a piszi.
Amikor először beomlik, Joék áthajtanak rajta, a sereg mögöttük meg eltakarítja a cuccost.
- a vén nyanyák ott a semmi közepén ugyan miként éldegéltek?
Elég egyértelmű: az arra ténfergők odacsalásából és kirablásából.
- azt a vízcsapot ránézésre Joe kb. 1-2 hetente nyitotta meg arra a fél percre (amiből akkor is csak a jónép tizedének jutott), ez elég necces, ugyanis 3-4 napon belül mindenki elpusztulna víz nélkül.
Valószínűleg inkább naponta nyitogatta a csapokat. Aki elpusztul, az elpusztul, Joék vize meg nyilván kurva jó indok arra, hogy warboynak menjél.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Sosem mondtam, hogy egy agymunkás dolog volt kitalálni, ki a robi/geci. Amikor 4 évesen láttam, azt hittem előzetesen, hogy a terminátor "az egy gép", tehát egy villás targoncát vártam konkrétan.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nálam már ott bukott a film, hogy Max-nél végig ott volt az az átkozott térkép, mégis beutazták a fél világot, mire végre előhúzza és kinyögi, hogy nem jó irányba mennek.
Annyira hájpoltátok ti is, de én már leírtam a véleményemet róla. Középszerű akciófilm, nulla történettel. Millertől soha többet semmit.
A csillagok közt nincs már béke, csupán öldöklés, sötétség, hideg, és a vérre szomjazó, kegyetlen istenek kacaja.
Waaaat. A térképet ott rajzolgatta a nyanyáknál emlékeim szerint, egyébként meg teljesen jó irányba mentek, Max csak a tervét adta be nekik.
A nulla történet kijelentése meg hülyeség szerintem: nyilván nem Háború és béke a dolog, de egy Mad Max filmhez tökéletesen elég. Láttam, hogy hüledeztek többen is ezen az "odamennek aztán visszamennek" sztorifonalon... a Mad Max 3-at senki sem látta? :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ezzel az a baj, hogy a Terminator filmeknél valamiért nem a közönséggel értek egyet, legalábbis az első 4 rész alapján.
film: kritikusok / közönség / szerintem
T1: 100% / 88% / nagyon jó
T2: 92% / 94% / nagyon jó
T3: 70% / 40% / jó
T4: 33% / 54% / rossz
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Nekem mind az eddigi 4 rész tetszett. Sőt a sokak által utált 4 rész jobban tetszett mint a 3-ik. Igazából hidegen hagy, hogy mit írnak a kritikusok. Majd megnézem és eldöntöm én, hogy nekem tetszik e vagy sem:) Sokkal inkább idegesít, hogy itt nem adják a mozik CSAK 3D ben, hogy szakadnának ketté.
Bezzeg a kezdetben lelkes premierkor nézők számítanak, akik aztán IMDB-n sem győzik lefaragni a kezdő magas pontjaikat! Ha valaminek ennyire rossz a kritikai fogadtatása, az rossz jel, ha nem is bizonyosság. A kezdeti korrekt nézői tetszésindex pedig ennél jóval kevesebbet mond.
Szerk.: Sterner tetszésindexét amúgy osztom, bár a T3 inkább a szerethető jelzőt kapná tőlem, mint a jót.
Sors bona, nihil aliud.
Rossz jel? Mivel kapcsolatban? Mire nézve? Bizonyosság mire?
Manapság nem is jó kritikus aki nem próbálja meg lehúzni az adott filmet. Sőt némelyik sportot űz abból hogy lefikázza ami csak a keze közé kerül. Elég ritkán látni építő jellegű kritikát. Vagy csak én olvasok rossz kritikákat.
Amúgy meg szerintem birka aki a kritikák alapján dönti el, hogy megnéz e egy filmet vagy sem.
Én meg szoktam nézni az előzeteseket és az alapján döntöm el nagy részben, hogy érdekel e a film vagy sem. De olvasok még kiritkákat és nézek nézői tetszésindexet is. Ezek viszont csak kis % ban számítanak. Ami még számít 1 film sokadik részénél, hogy az előző részek hogy tetszettek.
Itt most ennél a konkrét filmnél az előzetesek alapján nem számítok sok jóra. De mivel elfogult vagyok a terminátor filmek iránt és mivel az előző részek tetszettek (meg kaptam névnapi akciót a mozitól 2 jegy vásárlása esetén az egyik ingyen van) így fogom magam és megnézem még ha megvan rá az esély is, hogy fosrakéta lesz a film.
SZERK: Megnéztem rottenen a legelső 2 kritikát. Mind a kettő ugyanazt írja. "A genesys jobb mint a 3 ik és 4 ik részek. Ha ezeknek lehet hinni akkor nagy baj nem lehet.
Én minden bizonnyal holnap autózok le érte a Sió moziba este. Nincsenek nagy elvárásaim, így talán sikerül azt megugrani.
Amúgy, mivel látszott a trélerben, hogy sok utalás lesz az első részre, újranéztük. Az örökifjú második rész mellett ez a film egyre öregszik, de azért aranyos marad, ahogy Arnold tesz-vesz benne. A legtöbb logikai probléma egyébként pont a kiborg viselkedésével kapcsolatos. Érdekes momentum, hogy a most látott verzióból már kivágásra került az a két másodperc, amikor Arni kitépi a telefonkönyvből a lapot :)
Linda egyébként remek színész. Én marhára hittem a "hálószoba szemének" a dugós jelenet előtt. Méltatlanul keveset látom más filmekben.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Swarczinak volt egy rögtönzése, kinyitotta a hűtőt, talált benne egy sört, beleivott és fintorgott.
Erre mondta neki a rendező, hogy Arnold, a robotok nem éreznek, teljesen illogikus amit csináltál. Inkább ne tedd, vegyük újra.
Linda meg üldözési mániás roncs lett a film után...
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ennek mondjuk nem hiszem, hogy sok köze lehetett a filmhez. Mesélhetnél, mit tudsz a dologról...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Így utána olvasva nem pont a film miatt lett a betegsége és nem is üldözési mánia, hanem mániákus depressziója volt 20 évig:
cikk
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ennyi egymásnak ellentmondó ordas baromságot szerintem idén még nem láttam egy kommentben.
Respect is not given. It's taken.
Máshol még találtam egy érdekes részletet:
A biographer notes that Linda's father, who died in an auto accident when she was five, was also diagnosed bipolar. What is not mentioned is whether her twin sister, Leslie, is manic depressive as well, which would be interesting to know
Nos érdekes a család pszichológiai története.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Igen, a kritikák funkciójukat tekintve
építő jellegűekmeg kell hogy erősítsék a reklámok által támasztott elvárásainkat, amik a véleményekkel szemben mindennemű szándék nélkül készülnek...Jó szórakozást a filmhez, reméljük hozza a kívánt szintet, viszont azt remélhetőleg te is érzed, hogy az itt felvázolt álláspontod a legjobb esetben is komikusnak mondható. Mármint nincsen gond azzal, hogy a [matériát eredendően a legpozitívabb színben feltüntető] reklámanyag alapján döntesz, viszont magadat felérendelni a [eladási szándék nélküli] kritikáknak - és az ezt előnyben részesítőknek - különösen viccesen veszi ki magát, tekintve, hogy elmondásod szerint vakon bízol a márkanévben, amihez az eredeti készítőknek kb. semmi közük nincsen.
@sterner:
Akkor nálad a Terminator 3 a favorit? :P
Nekem kellemes meglepetés volt Linda Hamiltont a Defiance sorozat második évadjában látni. Ahogy az IMDb-t nézem, a Terminator 2 1991-es premierje óta kábé minden évben volt legalább egy produkció, amiben részt vett, bár igaz, a nagy része TV-s.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Kíváncsi lennék a kérdésed mögött álló logikai elgondolásra.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Révén a T3 áll a legalacsonyabban a közönség szerint... a kontextus, előzmény figyelmen kívül hagyása meg mondhatni szándékos volt. Sorry. :)
Hiába igyekszik a reklámanyag a legpozitívabb színben feltüntetni a filmet attól még lehet ócska vacak. mint ahogy írtam is: "Itt most ennél a konkrét filmnél az előzetesek alapján nem számítok sok jóra."
Egyébként meg úgy tünteted fel a kritikát mintha abban vakon lehetne bízni. Gondolom még sosem fordult elő, hogy megnéztél egy kritika alapján vacaknak titulált filmet és kiderült, hogy számodra tetszett és jó film volt és/vagy fordítva?
Most akkor lehet hinni vagy nem?
Amúgy meg ne söpörjük már egy kalap alá az összes filmet: egy szubjektív olvasatú művészfilm nem ugyanolyan könnyen megítélhető, mint egy mindenki számára készülő blockbuster. Magyarul egy Only God Forgives-nél a kritikák a skála teljes spektrumán szóródnak szét (majdnem) egyenlő arányban, míg egy Terminator Genysis-nél van pár "nem olyan szar" és egy halom "oké, ez egy fos". Hogy esetleg a két film %-os értékelése hasonlóképpen alakul, abból nagy hiba messzemenő következtetéseket levonni.
Egy - szegény, életében nem volt jó példa semmire - Transformers-nél nincsenek olvasatok, semmi olyasmi, amit az egyénnek kell dekódolnia: egyszerű film, könnyű megítélni, hogy jó vagy rossz.
Respect is not given. It's taken.
Hol? Egyedül a kritika szándékait firtattam, amik a reklámanyaggal szemben nem a moziba csábítás céljával készülnek. Tehát egy független pontból érvel a kritikus, ami egy jól felépített iromány esetén alapvetően értékesebb, mint egy csak az előnyös részeket kiemelni próbáló promó anyag. Nyilván mint minden vélemény, ugyanúgy a kritika is egy adott perspektívát képvisel, amivel nem feltétlen fogunk egyet érteni, vagy nem fog tudni meggyőzni, de teljesen elvetem az általánosító kijelentésed, hogy lehúzással kívánnák felhívni magukra a figyelmet. Vagy amennyiben igen, akkor át kell ugrani az adott kritikát, RT-n rendre van 100 másik vélemény.
Szinopszis olvasása helyett hasznos lehet a trailer... de miért lennének "birkák" akik a készítőktől és a franchisetól független forrásokra nagyobb hangsúlyt fektetnek? (Senki nem beszélt fekete-fehér látásmódról, vagy kritikusok - márkanevekhez hasonló - piedesztálra emeléséről.)
No, holnap n10-re befoglaltam. Reméljük a legjobbakat. Azért mennyivel faszább lenne úgy beülni, és várni a tutit, mint a Mad Max előzetese után...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mi is foglaltunk holnapra jegyet, de a trailerben lelőtt csavar és a fos kritikák nem segítenek az elvárásainkon. Mindegy, hamarosan kiderül.
A csavar voltaképpen nem is akar csavar lenni ebben most már teljesen biztos vagyok mivel a filmet reklámozó plakátokon is premier plánéban ezt a tényt az arcodba tolják.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Mad Max: Fury Road
Be kellett már pótolni ezt a lemaradást, de sajnos nem pont a szájízemnek megfelelő közegben került rá sor (szinkronnal, 3D-ben old szkúl 2D és eredeti hang helyett). Na mindegy...
Ritkán mondom ezt: tökéletes volt. Mi volt a legjobb dolog a Mad Max 2-ben? Az üldözés a végén! Hát ezt most megcsinálták 2 órában kiváló dinamikával, pont ott apró szüneteket beiktatva, ahol azt kellett, mindezt maximális látványorgiával. Csupa szépet lehet írni a rendezésről és az operatőri munkáról, de ami még ennél is fontosabb: nemcsak modern lett a film, hanem minden elemében MAD MAX is.
Manapság a nosztalgiafaktort általában úgy biztosítják régi filmek újrázásainál, hogy beleraknak 1-2 apró utalást az eredetiből és slussz. Ezek a dolgok megvannak itt is, viszont Miller nagyon szépen alkalmaz bizonyos klasszikus látószögeket, snitteket, technikai húzásokat is a régi filmekből: itt-ott rágyorsít a film sebességére, néhol szubjektív kamerát alkalmaz, villámgyorsan ráközelít egy éppen elhullani készülő karakter arcára ütközéseknél vagy tök ugyanúgy képes felvenni egy száguldó autót, mint egykoron. Annyira jól működik az egész, hogy a végeredmény egy hibátlanul autentikus Mad Max film lesz 2000 lóerőre felpörgetve. HOPPÁ!!!! :D
Ezen felül teljesen ódivatúan túldizájnolt, extravagáns karaktereket, helyszíneket és verdákat mutat be a Fury Road, kezdve a hangulatot megalapozó title screennel. Bámulatos volt újra elmerülni az olyan őrült és hülye nevű szereplők világában, mint Immortan Joe, Rictus Erectus, People Eater stb. Lángszórós gitárosnak vmi díjat találjanak ki és ítéljék oda neki!
Ja, egyébként meg a vizuális történetmesélés magasiskoláját adja elő Miller: 2 rohadt jelenetből képes neked bemutatni társadalmat, vallást és gazdaságot, tekintetekből és félmondatokból épít karakterfejlődést és világot a leglényegre szorítkozva, szájbarágástól mentesen. Megnéztem 2 órányi akciójelenetet és úgy jöttem ki a moziból, hogy kiselőadást tudnék tartani a Fury Road világából. Chris Nolan mehet tanulni, MEGINT HOPPÁ!!!! :D
TÍZPERKIBASZOTTTÍZ!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szerintem meg, ha már egyszer ellőtték a faszok a trélerben, most már a plakátban is "utána mennek", mert már tök mind1.
Ez persze nem zárja ki azt, hogy a végén lesz valami. Ez csak a szokásos első csavar lelövése; a bizonyos "ki most a terminátor játék", ami a harmadik rész kivételével eddig mindegyik film sajátja volt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én is erre gondolok. Mellesleg egészen a Jurassic World megtekintéséig sikerült kihúznom eme spoiler(?) nélkül, ha mégis ez a főpoén a filmben, akkor megköszönöm a moziüzemeltetőknek. Pénteken majd kiderül.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Miért? Az első részben sokat tűnődtél ki lehet az elsőre?
Szerintem a második részben sem volt kérdés, csak az, hogy melyik a jófiú.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A 2. résznél ott baszták el, hogy nem engedtek Cameronnak. Ő ugyanis úgy akarta, hogy a filmben derüljön csak ki, hogy Arnold ezúttal nem a rossz oldalon áll. Viszont a stúdió belepofázott, ami valahol érthető, mert nem akarták az ILM csodájukat (T-1000) kihagyni a marketingből. Mindenesetre nagyot ütött volna, ha egy fél óra után döbbensz rá, hogy hoppá, szerepcsere!
Mármint nem én, mert kemény 8 éves voltam a premierkor :D
Respect is not given. It's taken.
Nekrókomment! :D
Max "universal donor" plecsnit kap a film elején az "Organic Mechanictól", értsd: nullás a vére, mindenkinek adhat belőle. Fontos is lesz ez a végére ugye.
Amikor először beomlik, Joék áthajtanak rajta, a sereg mögöttük meg eltakarítja a cuccost.
Elég egyértelmű: az arra ténfergők odacsalásából és kirablásából.
Valószínűleg inkább naponta nyitogatta a csapokat. Aki elpusztul, az elpusztul, Joék vize meg nyilván kurva jó indok arra, hogy warboynak menjél.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Sosem mondtam, hogy egy agymunkás dolog volt kitalálni, ki a robi/geci. Amikor 4 évesen láttam, azt hittem előzetesen, hogy a terminátor "az egy gép", tehát egy villás targoncát vártam konkrétan.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nálam már ott bukott a film, hogy Max-nél végig ott volt az az átkozott térkép, mégis beutazták a fél világot, mire végre előhúzza és kinyögi, hogy nem jó irányba mennek.
Annyira hájpoltátok ti is, de én már leírtam a véleményemet róla. Középszerű akciófilm, nulla történettel. Millertől soha többet semmit.
A csillagok közt nincs már béke, csupán öldöklés, sötétség, hideg, és a vérre szomjazó, kegyetlen istenek kacaja.
Waaaat. A térképet ott rajzolgatta a nyanyáknál emlékeim szerint, egyébként meg teljesen jó irányba mentek, Max csak a tervét adta be nekik.
A nulla történet kijelentése meg hülyeség szerintem: nyilván nem Háború és béke a dolog, de egy Mad Max filmhez tökéletesen elég. Láttam, hogy hüledeztek többen is ezen az "odamennek aztán visszamennek" sztorifonalon... a Mad Max 3-at senki sem látta? :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ahhoz képest, hogy nulla a történet, mégsem igazán sikerült megérteni :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."