Neural művészet (pl. a Disney már egy ideje használja a felhőihez, ami által eszméletlen sebesség növekedést kaptak, a drága renderfarmkapacitás igény csökkentésével...)
rwurl=https://vimeo.com/260612034
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Tök jó meg minden, de csak én érzem úgy, hogy nagyon sokszor túl mimikázzák ezeket a performance capture-öket? Nem tudom, hogy ez most a színész hibája, vagy az algrotimusé, esetleg az animátoré. Annyira nem vágom a dolgot, de valahogy nem természetes. Olyan mintha túljátszaná.
Szerintem is szándékosan lett ilyen 'mimikás' a cucc, csinálhattak volna lightosabb monológot is, ha akarnak. És tipp szinten valószínűleg 3D scan a modell. Van még egyáltalán, hogy nekiállnak arcot sculptolni azon a szinten ?
Az alien azért tűnik meggyőzőbbnek, mert arra nem edzette százezer év evolúció az agyadat, hogy gyorsan felmérd az arckifejezéséből a lehetséges szándékait (megöl vagy megölel)
Amúgy nekem a Siren demo volt komolyabb, a Serkis demo sokkal vegyesebb
Az már látszik ebből a 10 percből is viszont hogy a Serkis demo tényleg 4D capture alapú volt, erről ezt írtam máshova
a Serkis fej mögött egy nagyon komplex capture rendszer van, ami csak székbe ültetett, statikus testű színésszel működik (tehát limitált a felhasználása), és ennek megfelelően egy nagyon komplex face rig, amit engine-ből valós időben futtatni elég komplikált lenne, ráadásul utólag nagyon nehéz is belenyúlni animációban.
Szóval iszonyat sok melóval összeraktak valamit, ami játékhoz nem is igazán alkalmas, aztán az egészet egy realtime engine-ben renderelik miközben egy rendes CG rendererrel ennél kb sokkal durvábban nézhetne ki ugyanennyi munkával. Tehát nem attól néz ki jól, hogy UE, hanem annak ellenére. Én nem értem hogy ennek mi értelme van.
Update: nem textúra a szemöldöke! Meg a szempillája sem.
Viccen kívül, megint jóleső dolog olyanokat látni amiket mi évek óta csinálunk, mint most az egyesével modellezett szempilla. Anno azért nekem voltak kisebb-nagyobb vitáim házon belül, sokáig akarták páran erőltetni hogy legyen pl. csontozós facerig mert a játékokban is az van és biztos jó - aztán mára már szépen átállt mindenki blendshape-ekre, mert végre bírják a konzolok is memóriával...
Az arctopológia nagyon más, és pl. az idegennek nincs ajka, hosszabb az arca, a szem alatti rész is más. El tudom képzelni, hogy Serkis a monológ alatt pont az Unreal révén próbálgathatta realtime, hogy miként néz ki a különböző mimika, hogy hol mennyire kell túltolni ahhoz, hogy a lény fején épp egy minimális mozgásként visszajöjjön, mert mondhatunk akármit, de a lénynél nincs akkora túlmozgás, mint az eredetin.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Sztem itt a következő a tech
1 van egy low poligonabb modell, amit frame by frame ráraknak a 4D capture arcra, a fotó textúra és az abban lévő marker pöttyök alapján trackelve hogy hova kell mozognia a poligonoknak
2 ezt az animált modellt építik be a highres arc rigjébe, ez adja a fő mozgást
3 ugyanezt a modellt áttorzítják az alien arcára is, és abba is ezt rakják bele, esetleg ráraknak még vmi szorzókat a vertex elmozdulásokra
Az alien meg alapvetően azért lesz meggyőzőbb, mert az agyad és a látásod csak az emberi, totál antropomorf dolgokra érzékeny igazán
Ez asszem hazai ido szerint vagy este 10:30 vagy 11:30. Mi mar itt dekkolunk tegnap ota, le a kalappal a Pixologic elott az egesz rendezveny miatt is meg hogy meghivtak majdnem egy egesz hetre ide LA-be. Allitolag holnap este egy Star Wars Cantina kocsmaban fogunk sorozni este, szombaton is bulikazas, azt se tudjuk hova kapjuk a fejunket. Es hat az is egy erdekes es eleg jo erzes hogy elsore mindenki vagja hogy kik vagyunk es miket csinalunk :)
Ja es persze a tobbi prezentacio is erdekes lesz, raadasul a Framestore-t egyik korabbi kollegank Kurdi Tamas is kepviseli :)
No hat megvoltunk, regen izgultam ennyire, de elvileg nem volt rossz. Eloadas utan megtalalt egy Pixologicos csavo akivel vagy 10 eve emaileztunk valami tech problema miatt, mondta hogy azota akart kezet razni velem; meg hogy Ofer Alon a Zbrush kitalaloja es vezere nagyon birta az eloadasunkat. Ezen kb utolag betojtam :) pedig vegul is logikus hogy o is nezte eloben az irodajabol. Meg ugy altalaban nagyon szerettek minket, Blur csapat is azonnal lepacsizott velunk (Czako Jozseg es Molnar Dani voltak meg a csapat), es Kurdi Tamas exkollega reven a Framestore csapattal is osszehaverkodtunk. Oket szegenyeket megszivatta a technika, de igy is fasza dolgokat mutattak.
Mindenesetre most nagyon megkonnyebbultunk es meg van ket nap a rendezvenybol ami innentol kb lazulas lesz nekunk :)
Amugy meg ez az amit nem gondoltam volna 10-15 eve amikor meg lelkes fiatalkent toltam vegelathatatlanul az orakat a meloba, hogy most meghivnak szerepelni, LA, Hollywood, es csomo ember tudja hogy kik vagyunk es mit csinaltunk... Nyilvan jo lenne meg feljebb lepni, de azt hiszem ha ez most nekem a csucs akkor mar boven elegedett vagyok :)
szerk: ezt még hozzá kellett adnom... grafikus kalkulátor :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=SEtI-ua7vN8
(mondjuk játszottam a sajátomon Wolfenstein 3D-t, de attól még durva, mert az csak ál-3D volt.)
még egy hír Unreal engine berkeiben:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=fY7YONl9AwY
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Neural művészet (pl. a Disney már egy ideje használja a felhőihez, ami által eszméletlen sebesség növekedést kaptak, a drága renderfarmkapacitás igény csökkentésével...)
rwurl=https://vimeo.com/260612034
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Az egyes animációk is vajon vagy csak a karakterek (mesh+skeleton) ?
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
(Van karakter aminek az anim BP-je is free)
És UE4 realtime RayTracing demo:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=J3ue35ago3Y
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
rwurl=https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=mkkWCmljMSA
Tök jó meg minden, de csak én érzem úgy, hogy nagyon sokszor túl mimikázzák ezeket a performance capture-öket? Nem tudom, hogy ez most a színész hibája, vagy az algrotimusé, esetleg az animátoré. Annyira nem vágom a dolgot, de valahogy nem természetes. Olyan mintha túljátszaná.
Choose your next words with excpetional care!
Serkis túljátszotta a dolgot egyértelműen :P
Szerintem ez rendezői utasítás volt.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Sztem ezen a projekten Serkist nem rendezte senki érdemben, azért mára elég szép nagy arcot növesztett :)
Szerintem is szándékosan lett ilyen 'mimikás' a cucc, csinálhattak volna lightosabb monológot is, ha akarnak. És tipp szinten valószínűleg 3D scan a modell. Van még egyáltalán, hogy nekiállnak arcot sculptolni azon a szinten ?
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Úgy értem, hogy kifejezetten az volt a cél, hogy minél több mimikát megjelenítsen, és ezért játszotta szándékosan túl.
Lásd még:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5qPWs6vQTcQ
De itt a teljes State of Unreal előadás a GDC-ről.
Itt meg egy összefoglaló cikk belőle.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Persze hogy scan Serkis is meg az ázsiai csaj a Siren demóban, ami elég meggyőző lett...
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9owTAISsvwk
Ezzel együtt a túljátszás a Serkis fejnél a demo hatásosságát rontja sztem.
nekem a szájak még mindig mintha külön életet élnének (mindig is az szúrt a legjobban szemet az ilyeneknél), amúgy elég fasza
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Szerintem az idegen lénynél jól működött és ezért kellett túltolnia.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Az alien azért tűnik meggyőzőbbnek, mert arra nem edzette százezer év evolúció az agyadat, hogy gyorsan felmérd az arckifejezéséből a lehetséges szándékait (megöl vagy megölel)
Amúgy nekem a Siren demo volt komolyabb, a Serkis demo sokkal vegyesebb
Még csak a legelején tartok, de sztem legalábbis a modellezés része elég hasonló lesz ahhoz ahogy pl. mi is dolgozunk
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=_OuCrbwEJW4
Az már látszik ebből a 10 percből is viszont hogy a Serkis demo tényleg 4D capture alapú volt, erről ezt írtam máshova
a Serkis fej mögött egy nagyon komplex capture rendszer van, ami csak székbe ültetett, statikus testű színésszel működik (tehát limitált a felhasználása), és ennek megfelelően egy nagyon komplex face rig, amit engine-ből valós időben futtatni elég komplikált lenne, ráadásul utólag nagyon nehéz is belenyúlni animációban.
Szóval iszonyat sok melóval összeraktak valamit, ami játékhoz nem is igazán alkalmas, aztán az egészet egy realtime engine-ben renderelik miközben egy rendes CG rendererrel ennél kb sokkal durvábban nézhetne ki ugyanennyi munkával. Tehát nem attól néz ki jól, hogy UE, hanem annak ellenére. Én nem értem hogy ennek mi értelme van.
Update: nem textúra a szemöldöke! Meg a szempillája sem.
Viccen kívül, megint jóleső dolog olyanokat látni amiket mi évek óta csinálunk, mint most az egyesével modellezett szempilla. Anno azért nekem voltak kisebb-nagyobb vitáim házon belül, sokáig akarták páran erőltetni hogy legyen pl. csontozós facerig mert a játékokban is az van és biztos jó - aztán mára már szépen átállt mindenki blendshape-ekre, mert végre bírják a konzolok is memóriával...
Az arctopológia nagyon más, és pl. az idegennek nincs ajka, hosszabb az arca, a szem alatti rész is más. El tudom képzelni, hogy Serkis a monológ alatt pont az Unreal révén próbálgathatta realtime, hogy miként néz ki a különböző mimika, hogy hol mennyire kell túltolni ahhoz, hogy a lény fején épp egy minimális mozgásként visszajöjjön, mert mondhatunk akármit, de a lénynél nincs akkora túlmozgás, mint az eredetin.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Sztem itt a következő a tech
1 van egy low poligonabb modell, amit frame by frame ráraknak a 4D capture arcra, a fotó textúra és az abban lévő marker pöttyök alapján trackelve hogy hova kell mozognia a poligonoknak
2 ezt az animált modellt építik be a highres arc rigjébe, ez adja a fő mozgást
3 ugyanezt a modellt áttorzítják az alien arcára is, és abba is ezt rakják bele, esetleg ráraknak még vmi szorzókat a vertex elmozdulásokra
Az alien meg alapvetően azért lesz meggyőzőbb, mert az agyad és a látásod csak az emberi, totál antropomorf dolgokra érzékeny igazán
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=FZYeHlwMCCM
Choose your next words with excpetional care!
Marhajó!
Nagyon hiányzott már valami ilyen.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Dp8qB3wElms
Choose your next words with excpetional care!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=a_DD8LsVc6s
Choose your next words with excpetional care!
Kis spreadsheet marathon. Érdekes.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=7OyGs4AlBTc
Choose your next words with excpetional care!
Ezt meg lehet hogy megbanom, de hat szuk korben vagyunk... Naszal lesz holnap avagy penteken egy ilyen:
https://summit.pixologic.com/presentations.php
Ez asszem hazai ido szerint vagy este 10:30 vagy 11:30. Mi mar itt dekkolunk tegnap ota, le a kalappal a Pixologic elott az egesz rendezveny miatt is meg hogy meghivtak majdnem egy egesz hetre ide LA-be. Allitolag holnap este egy Star Wars Cantina kocsmaban fogunk sorozni este, szombaton is bulikazas, azt se tudjuk hova kapjuk a fejunket. Es hat az is egy erdekes es eleg jo erzes hogy elsore mindenki vagja hogy kik vagyunk es miket csinalunk :)
Ja es persze a tobbi prezentacio is erdekes lesz, raadasul a Framestore-t egyik korabbi kollegank Kurdi Tamas is kepviseli :)
No hat megvoltunk, regen izgultam ennyire, de elvileg nem volt rossz. Eloadas utan megtalalt egy Pixologicos csavo akivel vagy 10 eve emaileztunk valami tech problema miatt, mondta hogy azota akart kezet razni velem; meg hogy Ofer Alon a Zbrush kitalaloja es vezere nagyon birta az eloadasunkat. Ezen kb utolag betojtam :) pedig vegul is logikus hogy o is nezte eloben az irodajabol. Meg ugy altalaban nagyon szerettek minket, Blur csapat is azonnal lepacsizott velunk (Czako Jozseg es Molnar Dani voltak meg a csapat), es Kurdi Tamas exkollega reven a Framestore csapattal is osszehaverkodtunk. Oket szegenyeket megszivatta a technika, de igy is fasza dolgokat mutattak.
Mindenesetre most nagyon megkonnyebbultunk es meg van ket nap a rendezvenybol ami innentol kb lazulas lesz nekunk :)
Amugy meg ez az amit nem gondoltam volna 10-15 eve amikor meg lelkes fiatalkent toltam vegelathatatlanul az orakat a meloba, hogy most meghivnak szerepelni, LA, Hollywood, es csomo ember tudja hogy kik vagyunk es mit csinaltunk... Nyilvan jo lenne meg feljebb lepni, de azt hiszem ha ez most nekem a csucs akkor mar boven elegedett vagyok :)
Néztem a streamet. Mindenki jó volt! Látszott, hogy idegesek vagytok kicsit, de nem baj. Remélem mehettek még sokszor és akkor nem lesztek azok. :)
Choose your next words with excpetional care!
Heheh sztem 100+ pulzusom siman volt az elejen
De szegeny Framestore beszopta a hardver parat, nem gyoztuk utana vigasztalni oket sorozes kozben (Kurdi Toma elotte Digicben tolta)
Nagy-nagy gratula, csak így tovább, és gyártsátok a minőségi contenteket. Aztán ha van valami publikus érdekesség, kis színes, ne tartsd magadban!
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Okes, es koszi szepen! :)
Ezt most tök véletlenül találtam. Szerintem jópofa:
rwurl=https://youtu.be/V4RIBmM2ZF0
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
napokig folyamatosan demoscene intro / demo-k:
https://www.twitch.tv/majortrendy
szerk: pl nemrég ez lett bevágva:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RSRBJz14jHg
well, fuck... szóval, ez meg egy c64 demo:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=eGABtoyk-20
amiga:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=-lpur2p1aA4
szerk: ezt még hozzá kellett adnom... grafikus kalkulátor :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=SEtI-ua7vN8
(mondjuk játszottam a sajátomon Wolfenstein 3D-t, de attól még durva, mert az csak ál-3D volt.)