Quake

Utolsó bejegyzés


A victory music annyira UT-s, hogy nem is tudom hova tenni (mondjuk fasza :D):
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RH8OtKYjag4

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Zaxx írta: Őszintén szólva én a Bethesda helyében csinálnék hozzá egy szingli kampányt. Semmi flancosat, egyszerűen csak a meglévő meg a valószínűleg jövőben érkező pályák assetjeiből egy klasszikus, 15-20 pályás Quake 1 klónt sztori nélkül vagy nagyon minimális átvezető feliratokkal (nyilván szinkronnal, az announcerjük adná is), az egymástól baromira elütő stílusú pályákat meg a Q1 slipgate-jeivel összekötve. Kitalálnak hozzá egy adag ellenfelet (~a Q1 ellenfeleit megcsinálják "HD-ben"), ha olcsón kihozzák, akkor a játék árát sem kell emelni, a championokkal fasza a replay value, és kész is a kellemes middleware old school FPS.

Ez borzadályosan hangzik. Csináljanak hozzá szinglit, ja, de ne erőltessék, hogy köze legyen a Q1-hez. Q1-ből vagy csináljanak tisztességes rebootot a Wolf és Doom mintájára, vagy semmit, olcsó félmegoldásoknál jobbat érdemel. A Champions bombasztikus sportjellege kicsit sem emlékeztet engem a Q1 nyomasztó, horrorisztikus fílingjére, hiába pakolnak cthulhus utalásokat a pályákra arénákba.

ibi amentia latet



Hát, pedig akár tetszik, akár nem, a Q1 is "sportjellegű" volt mechanikailag, a játék meg a multira volt kihegyezve.

Szvsz más formában nem működőképes egy Quake-kampány, esetleg a stroggos verzió, de abban is nulla az eredetiség. Egy új Quake-játék nem tagadhatja el a multit a névtől, mert végeredményben az a Quake.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Az új Doomnak is mindenki a kampányát isteníti, a multija le van szarva, az új Wolfnak meg nincs is olyanja. Egy Q1 reboot teljesen működőképes lehetne normális egyjátékos kampánnyal, a fentieknél túlélőhorrorosabb játékmenettel. Még előnyre is válna, hogy két élesen elkülönülő, bár technikailag iker cím szolgálná ki a szingli- és multifanokat.

Stroggok kíméljenek, az és a Q3 meg Champions már nem Quake, hanem "másnak akartuk nevezni, csak nem jutott semmi frappáns az eszünkbe, meg különben is, brand recognition".

ibi amentia latet



Egy Q1 reboot teljesen működőképes lehetne normális egyjátékos kampánnyal

Végül is persze, hogy igen, csak nekem van egy olyan érzésem, hogy a Quake húzta a legrövidebb gyufaszálat, amikor a Bethesdánál eldöntötték, melyik címükkel mit kezdjenek. A Quake a régi identitással nem igazán működne, a Doom és a Wolf alapján meg a Bethesda nem akar új identitást adni ezeknek a címeknek, szóval itt maradt a multis vonal.

Viszont ettől még szvsz meg lehetne oldani jól egy kampányt, Q1-esen, de ügyes és egyedi húzásokkal (és az a játékmenet is be tud szaratni, ha úgy van prezentálva). A QC-ben Ranger biója meg szvsz tök érdekes lehetne kiindulópontnak:

Two decades ago, a lone marine stepped through the slipgate and into nightmare. He cut through countless horrors to find four eldritch runes, then laid waste to the abomination known as Shub-Niggurath.

Trapped in those realms ever since, he has survived using the power of the Dire Orb seized from within the hot gore of the All-Mother.

Time and delirium have eroded his resolve and even his name, but a worn family photograph tucked away in his armor serves as a scrap of hope and sanity.

Egy félőrült, magában beszélő, amnéziás, dimenziók között vergődő csávó főhősnek? Bármikor elfogadom! :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ez a játék kiváló egóromboló. :DD Folyamatosan hoz össze a sors olyan játékosokkal, akik vagy twitch-sztrímerek vagy pro playerek, és hát, gecibéna vagyok. :D Draqu-t (a srácot, aki először vitte végig ultra nightmare-en a tavalyi Doomot, meg unalmas óráiban most is a Wolf 2-t speedrunnolja) egy egész meccs alatt kétszer sikerült eltalálnom a raillel úgy, hogy Clutch-csal volt. :DD

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Az új Doomot sikerült úgy megcsinálni, hogy gyakorlatilag végtelenszer újra lehet játszani. És ugye ott az árkád mód ami megint egy érdekes újítás. Egy élettel indulsz az extralifeokat föl kell venni a pályán, és vannak pontok, szorzók, leaderboard. (eddig az első 2 pályát csináltam meg ultra violence-en) És a snapmapban is vannak bőven játszható pályák. Ha az id a multi helyett a SP tartalmakra koncentrál, szerintem egy 4 órás kampány kiegért a legtöbben kicsengették volna azt a 10 eurót, amennyibe a multi került. És részemről ami tuti vétel lesz a közeljövőben, az a következő Doom. Az ETQW pedig játékmenetben tuppára veri kb. az összes jelenlegi objective based multi FPS játékot a Battlefieldektől a Battlefrontig. Ha megcsinálnák a remakejét idtech6-al az lenne a második játék ami biztos vétel lenne. Vagy megcsinálni 1-2 pályát EA-ben, mint a QC-t és megnézni, hogy mi a helyzet, milyen játékosszámokat produkál, és ha működik, akkor megcsinálni a többi pályát is. (Ha egy teljes Doomot kukáztak megjelenés előtt, akkor talán egy ETQW EA is beleférne..) De egy QC-ra lehetne Esportot is építeni egy ETQW-re már nem nagyon. A Bethesdának elég jól mennek ezek az SP FPS-ek, Wolf, Doom, Dishonored, Prey, sőt talán még az Evil Withint is ide sorolhatjuk, szóval szerintem egy Q1 is működhetne ugyanúgy mint ezek a címek, főleg ha úgy sikerülne modernizálni, mint a Doomot.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Az ETQW-s példálózással érintettél egy olyan dolgot, ami egyelőre nekem is nagyon hiányzik a QC-ból: a Team Arena. Az egyetlen igazi csapatos játékmóddal, a Sacrifice-szal baromi kevesen játszanak, pedig kb. az a legnagyobb fun játékmód az egészben. A Team Deathmatchben is lenne lehetőség, csak a quick playben csapatmunkát nem igazán fogsz látni, pl. hiába írod be egy random meccs alatt, hogy "camp armor?", semmi reakció nincs rá, a másik csapat meg továbbra is lazán fogja csórni az armort. Csak a quad damage-nél van tumultus, mert csak arról szól az announcer, így igazából azok járnak jól, akik már összeraktak maguknak egy csapatot és úgy nyomják, egyébként sima DM-elmény, csak két csapattal. :D

És részemről ami tuti vétel lesz a közeljövőben, az a következő Doom.

Ja, hát az bizony alap lesz nálam is, és remélem, hogy nem lesz benne multi, hanem inkább jobban ráfekszenek a kampányra (launch előtt és után is) és a SnapMapre. A Wolf2-nél a Freedom Chronicles kifejezetten szimpatikus megoldásnak tűnik szingli expanziónak, bár a tízerepizód elég langyos lábviz volt.

Szerk: Mellesleg őszintén szólva azt kell mondjam, jó döntés volt csinálniuk egy új Quake-et aréna fps formájában. Kell bele egy nagyon nagy adag netkódfejlesztés, meg néhány fícsör, ami könnyíti a noobok akklimatizációját, de klappol, és még bénán is hatalmas élmény tud lenni, funnak meg nagyon fun. Egyszerűen elfelejtettük, mekkora frankóság tud lenni a kompetitív fps meg belelustultunk a CoD-okba és a hero shooterekbe, de még nem késő visszatérni az igazi arénába. :P

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A prok nem véletlenül prok. Valószínűleg nemcsak hogy gyakorolnak, de jóval jobb érzékük van az adott játékhoz, mint a átlagnak.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Persze, de egyébként nekem mindig jó élmény tud lenni, amikor egy pro belegyalul a betonba, mert az aimbotos hülyegyerekekkel ellentétben (akik 80%-osan lőnek a railgunnal) nem játszanak hibátlanul, egyszerűen csak kurva jól, taktikailag meg az egekben vannak hozzád képest. Egy QC pro tökre leszarja, ha kétszer egymás után eltalálod a raillel, mert ősidők óta kvékezik, szóval pillanatok alatt vissza tudja magát armorozni meg healelni, aztán úgy lelő, hogy nem is látod, hol van. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Q3 Team arenaban én gyakorlatilag csak CTF-et játszottam, mint CoD2-ben is. Az ETQW sokkal több egy CTFnél és egy team arenánál. Gyakorlatilag 10 órákat játszottam egyhuzamban hétvégenként strogg/constructor voltam többnyire. Az mekkora jóság volt, mikor unlockoltam (minden játékban lehetett xp szerezni ami megmaradt a következő pályákra is) a repair dronet és nem kellett ott lennem a repairnél, vagy egy jól eleresztett darkmatter cannon..

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=iGsIdd_GecU

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Na igen, ahhoz idő kell, amíg megtanulja az ember a pályát, aztán tudja az adott helyzethez igazítani a stratégiáját, én nem játszottam annyit QC-vel, hogy tudjam pontosan milyen armor hol van stb.. Meg nyilván azt se számolom, hogy a pálya közepén a 3. oszlop mögött mindjárt respawnol a 25-ös armor amit 37 másodperce vettem fel. Ennyire soha nem játszottam tudományosan.. Mentem, lőttem, estem, keltem :D (Mondjuk anno CoD2 CTF-ben gyakran voltam első 3-ban a random csapatban, Q3-ban inkább középmezőny voltam, már amennyit játszottam neten a live-al.)

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Mellesleg amit abszolút nem értek (és gondolom már régen sem értettem) ebben a játékban, az a deathmatch: egyszerűen nem tartom DM-re alkalmasnak egyik pályát sem. Nincsenek biztonságos spawn pontok, bármikor seggbe lőhetnek, esetleg már a spawn pillanatában hirtelen halált halhatsz, néha még fegyvert szerezni is iszonyú nehéz tud lenni. Felarmorozni és healthet gyűjteni? Ugyan, ezeken a pöcsömnyi pályákon tutira meghalsz, mire összekapkodsz egy normális stacket, mert az Anarkik 700-zal strafe jumpolnak, te meg éppen próbálod megtanulni, hogyan is kell azt kombinálni a sima navigációval, és egyébként is már örülsz annak is, ha 500-ig sikerül több másodpercre felmenni.

Egyszerűen nem érzem a játékban azt a taktikai mélységet, amit egy UT tud nyújtani (igazából ahhoz a TTK is túl alacsony), olyan Quake 3-asan szarok a pályák ahhoz. Egyedül a Blood Covenantra tudom azt mondani, hogy elmegy, a többi kb. alapból túl vertikális newbie-knak (főleg ennyi laggel és rubber bandinggel).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Fura ez a játék, nagyon fura. Észrevettem, hogy bár béna vagyok, igazából valamiért sokkal rosszabbul lövök, mint bármilyen másik játékban szoktam. A teljesítmény hatalmas probléma: iszonyú durva fps-fluktuációkat tud produkálni a játék, sok a laggelve mozgó játékos, és az fps-változásokkal egyidejűleg általában kapod a rubber bandinget is.

Egy adag tesztelés után arra jutottam, hogy kipróbálom az online fps-ekben "tiltottnak" számító megoldást, szóval az NVInspectoros frame limiterrel szépen 60-ra lockoltam az fps-t (ez tulajdonképpen egy adaptive vsync, szóval ja, ha 60 az fps, akkor kapsz vsyncet is, csak nagyon minimális input laggel, mivel ez már nem "nagyapáink" vsyncje + nyilván nem egy Quake-ben lesz elcseszve az egér). Instant kb. 30%-kal javult a teljesítményem, ami komolyan meglátszik a weapon accuracy statisztikáimon is. A netkód is stabilizálódott valamennyire, kevesebbet ugrálnak a karakterek a pályákon, és a rubber banding probléma ha el nem is tűnt, de minimálisra redukálódott

A Quake Champions az első online játék, amiben összehasonlíthatatlanul jobban lövök bekapcsolt vsync-kel. :DDD A tavalyi Doomon is ezt éreztem egyébként, csak ott betudtam annak, hogy vsync-kel sincs érezhető input lag a játékban, meg nem volt értelme kikapcsolni a multihoz, elvégre úgy lőttem végig vagy kétszer a kampányt, az volt benne a kezemben.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A 60FPS limit nem egészen ugyanaz, mint a VSync, mert nem szinkronizál monitor órajelhez nem ? Nem lesz tőle smooth a kép, de az inputlagod biztosan kevesebb lesz, mint Vsynccel, és nem lesz annyira jellemző a screentearing sem, mint vsync nélkül korlátlan FPS-el.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



A frame limiter v2 úgy limitál az esetek többségében, hogy ráapplikálja a fast syncet is (érdekes módon játéka válogatja), és a QC-ben is ezt csinálja, szóval ja, vsync.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Oké, asszem bekussolok a játék loot boxaival kapcsolatban, ugyanis lehet ilyet is:
rwurl=https://i.imgur.com/otZPQ9u.jpg
Nem tud érdekelni, hogy szar unlockokat ad a játék úgy, hogy championt is nyithatsz. Ráadásul úgy tűnik, closed betásoknak szétküldtek egy adag free-to-play Steam-kulcsot + 1100 premiumot, mert ma takarítottam az e-mailem spamjében, és november vége környékén kaptam egyet. Az 1100 kreditből azonnal tudsz egy championt venni, aki megvette a New Colossust, az meg automatikusan megkapja Blazkót is Steamen.

Tehát akkor a mák és az "id-hívőség" kombinációjaként van 4 championom úgy, hogy egy fityinget sem költöttem a játékra. Le vagyok kenyerezve, ez tök olyan, mint a régi, loot box éra előtti free-to-play cuccok.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



closed betásoknak szétküldtek egy adag free-to-play Steam-kulcsot

Egyem meg a húsukat, gondolom látták, hogy lootbox ellenes vagy és gondolták lekenyereznek, mert nekem sajnos semmi nem jött azon felül, hogy vegyem meg a Steames verziót, mert (a megjelenéskor) akciós, pedig a legelső zárt verzió óta teszteltem és küldözgettem nekik a kérdőíveket vissza. Mocskos Bethesda!

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Szerintem pofára osztják.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Te vagy az a nagyonizmos, majdnem jóképű srác, ugye?

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Azért sem regeltem, hogy inkább osszák a cuccokat azoknak, akik rászorulnak.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Na, én meg játszottam 15 percet a bétával, és annyira nembegyere volt a lag miatt, hogy utána teljesen szartam a fejükre. :D

Egyébként szvsz tök mindegy, itt úgyis meg kell venni a champions packet akkor, ha a teljes játékot akarja az ember, mert lehetetlen mindenkit kiunlockolni.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Más kérdés, hogy minek akarnék kiunlockolni mindenkit, ha van két-három hős, akit szeretek? :D

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Hát a duelhez pl. jól jöhet, mert eleve három hős kell hozzá, és azért néhány karakter eléggé üti egymást. Másrészt meg lehet, hogy aki az elején bejön, később már nem lesz annyira ideális, mert mondjuk fejlődtél annyit, szóval Ranger vagy Sorlag helyett inkább áteveznél Anarkira vagy Visorra.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Tehát akkor nem lesz kampány:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=eXqgHQj6MSg
Röviden: a Doom szinglis, a Quake inkább multis, meg egyébként is az első rész tök olyan, mint a Doom. Fakk.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



ha unlokkolsz valakit az végleg nálad marad, vagy csak ideig?



24 ora.



PunkZoli írta: ha unlokkolsz valakit az végleg nálad marad, vagy csak ideig?

Ha loot boxban kapod, az olyan, mintha megvetted volna, szóval örökre nálad marad. Egyébként 5000 favorrel lehet bármelyik hőst kibérelni 24 órára.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!