Wolfenstein

Utolsó bejegyzés


Ja, és biztosan nagyon véresen meg közeliben mutatva, ahogyan eddig is mindent, a következő játékban meg már csak az arctalan nácikat fogjuk lőni-kaszabolni, amíg mind el nem fogy.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Há! Kipróbáltam az új részt, és driver csere után megy... Közepes felbontással simán fut, és gyorsan betölt. A Doom mennyit vacakolt, ez meg mint a new order. Jó, erős kezdés volt

ShowHide spoiler #

, kár az öreglányért. Remélem a későbbi pályákon is ilyen simán fog menni... :\



Nem fog, legalábbis nekem vannak elég komoly fps-eséseim néhol, a New York-i pálya pl. kifejezetten rosszul futott ahhoz képest, hogy 60 fps a cél konzolon, és hogy az összehasonlító videók alapján nálam ott nem voltak teljesítménygondok, ahol a Digital Foundry-nak már igen konzolon. Ráadásul nem ultrán meg überen tolom, hanem sima high-on, ami asszem a harmadik preset a 6-ból?

Biztos kevés neki a 4 gb vram vagy szarul van belőve néhol, nem tudom. A mák az, hogy a játékba épített adaptive vsync egész jó, és hogy nagy többségben így is sima 60 a játék.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Egyébként a secretekkel mi történt? Nincs a pályákon semmiféle titkos szoba vagy akármi, csak random helyekre dobált arany meg olvasnivaló. Az enigma kódokat sem értem: elindítottam a masinériát, mondom nézzük, mit kell itt csinálni, erre kiírja, hogy fail és -1 enigma kód? Mi? :D Baszki, el se tudtam olvasni, hogy mi a helyzet, ráadásul komolyan LEVON a játék egy értéket úgy, hogy elvileg te annak a kódnak a megszerzésére külön időt basztál el?

Mindjárt megyek vissza Doomozni.

Szerk: Mellesleg fel nem tudom fogni, hogy a New Colossus értékelései miért jóval magasabbak Metacriticen, mint a New Orderé voltak, amikor a New Colossusnál egyértelműbb csalódás a világon nincs. Nem rossz a játék, sőt, nagyon jó a játék, de a New Order objektíve, papíron sokkal többet tudott, míg az élmény zömében ugyanaz.

A kritikusok egyszerűen értéktelenek, ha videojátékokról van szó.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ok, kösz. Semmi gond, van még hova lehúzni a grafikát, pl. az árnyék is hülyeség, nem is értem minek erőltetik a játékoknál, alapból megy low-ra. Meg bizériák vannak a menüben, amiről nem tudom, hogy mennyit fogyaszt, de én feltoltam azért (azért a 3 éves, akkor is középkategóriás, dell laptopon olyan jól megy, hogy megérdemel egy optimalizálási díjat. 2 gb-os amd video karival ofc. :D )
Amúgy tényleg nem tűnik olyan nagy wtf-nak, mint az Új Rendelés volt 2-3 hete számomra, mintha azt tolnám felújított grafikával (sőt, mintha az szebb lett volna magas beállításon, mint ez közepesen :D).
A story miatt jó lenne végigtolni, azt se bánnám, ha átvezető, ilyen "élő" ingame mozi lenne a nagy része, mint a kivégzés az elején stb. Csak ne szúrják le többet Blaszkóvícsot :D



Enigma: az kötfeltörős minijáték. Időre kell kirakni a megjelenített lyukkártya-formációt a lenti két szalag megfelelő elemének kiválasztásával. Nem tudom, nálad miért nem jelenik meg, nekem simán ment.

Egyébként kb replayability-t rak a játékba, visszaküld korábbi helyekre, és erősebb ellenfeleket meg übercommandereket rak oda, akiket ki kéne nyírni.



Ja, utána már működött rendesen, meg is csináltam néhányat.

Be is fejeztem a mókát és hajjaj, egy kicsit aggódom a szériáért meg a Bethesdáért. Rohadtul nagy megúszásnak érzem ezt a folytatást: néhány évvel ezelőtt a talpát csókolgattam volna a Bethesdának és a MachineGamesnek egy ilyen játék után, a tavalyi Doom és a New Order után viszont ez egyszerűen kevés. Az utolsó két pálya mentett valamennyit a változatosságon (bár tegyük hozzá, hogy az utolsó pálya eleje igazából a második :D), de a végén is pl. vártam, hogy na, milyen bossfightot húznak mecha-Deatshead után... és semmilyet. :D Kapsz két erősebb robotot meg egy adag katonát és szevasz, a 2017-es Wolfensteinben a főgonosz az utolsó pályán még csak ott sincs, végül pedig egy átvezetőben bukik el. Nincs bossfight egy Wolf-játékban, ilyet se láttam még.

Igazán megtanulhatnák már a kiadók, hogy hiába van egy bomba játékod, villantani kell a folytatással is valami újat vagy legalább annyit. Ez tette be a kaput a Deus Ex MD-nek, aztán a Dishonored 2-nek, most meg a New Colossusnak. Akkor a Doom 5-ben sem lesznek bossok, a fegyverarzenál egy kicsit uncsibb lesz, a pályák meg sematikusabbak, mert a 4 zseniális volt, szóval erőlködni már nem kell?

A New Orderhez kitalálták a Laserkraftwerket, azt a tök jó kis bigyót, ami először csak egy lángvágónak tűnt, után viszont fokozatosan a játék legbrutálisabb fegyverévé lehetett fejleszteni. Itt mit csináltak belőle? Sticky bomb vetőt a Shadow Warrior után szabadon, a többi fegyver fejlesztése meg szintén tök uncsi. Nem értem, hová tűntek a hülye sci-fi fegyók a Wolfensteinből, a TNO-ban ezt tökéletesen sikerült kiváltani a Laserkraftwerkkel, de itt bizony nagyon hiányoznak a furcsa hülyeségek az arzenálból. Cserébe van náci BFG, csak kár, hogy teljesen haszontalan, mivel tölteni kell tüzelés előtt, töltés közben meg mozogni kb. nem is lehet vele. Az eredmény: agyonlőnek, ha nem, akkor meg rá kell jönnöd arra, hogy még a lövése is egy szar, mivel képtelen megölni egy überszoldzsört (robotembör, géplakatos, whatever). Akkor a sima katonákra kéne használni... azokra, akik agyonlőnek, amíg töltöm? :D

Az, hogy különböző típusú fegyvereket is lehet dual wieldelni tök jó, csak baromi körülményessé tudja varázsolni a hagyományos fegyverváltást (PC-n meg weapon wheelt nem használunk), és igazából abszolút semmi értelme nincs a Dieselkraftwerk - gépfegyver kombót leszámítva. Arra meg nem emlékszem, hogy a TNO-ban ennyire borzalmasan lassú lett volna a fegyverváltás: ha itt fegyvert akarsz váltani, kb. időt kell kérned az ellentől, amíg elsprintelsz egy fedezékig és előkapsz egy másik mordályt.

A mozgás gyors és frankó, de Blazko ugrani azt még mindig nem tud normálisan, és egyszerűen túl sokszor lehet megakadni mindenféle szirszarban. Ezen a pályadesign sem segít, elég sokszor haltam meg úgy, hogy mondjuk circle strafe-elnék az óriási gépkutya elől, de hopp, hát nem pont mellém sikerült odaleveldizájnolni egy mélyedést? :D A lőszer és a páncél felszedegetése is maradt furcsa: már fel lehet venni automatikusan is őket, de csak akkor, amikor a játék úgy gondolja. A teljes kampány alatt nem sikerült rájönnöm arra, hogy pontosan mikor és miért gondolja úgy, volt, hogy próbából direkt odaálltam egy-egy páncéldarabra, de cseszett felvenni magától.

Olyan frankó titkos szobákat meg egyet sem találtam, mint a Wolfban szokásos titkos kapcsolók, környezeti elemnek tűnő fogantyúk meghúzása után megmoccanó álfalak stb., és oké, lehet, hogy én voltam kivételesen figyelmetlen és peches (az aranynak még a felét sem találtam meg), de szvsz ugrottak azok is, mert 2017 van és kész. A felkapható hangfelvételek is eltűntek, hiába látod, hogy hangszalagot vettél fel, mégis csak szöveget kapsz. Egy kínzásos kihallgatás olvasva valahogy veszít az éléből...

Wtf happened? Olyan drága és időigényes lett volna id Tech 6 alá fejleszteni a játékot, hogy bizonyos dolgok ezúttal nem fértek bele? A Bethesda vágott a büdzsén? Fuck knows, de nagyon remélem, hogy a season passben testes és érdekes DLC-k lesznek.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Na, csak van itt valami, amiben tud valami újat és a konkurenciánál jobban kigondoltat mutatni a New Colossus: a kampány utáni mókázás. Übercommanderekre vadászni fun, mert tök jól vagdosták meg és alakítgatták át hozzá az eredeti pályákat. Ha tökugyanazt a mapot kapod, mint a kampány alatt, akkor is ügyeltek arra, hogy egy kicsit más ellenfelekkel találkozz, meg hogy máshonnan indulj. Néhány részt újra is szabtak, pl. a passzív nézelődős részekből rendes pályákat csináltak, ami tök jó, és még a történetet is továbbrugdossák egy picit. A keresgélésnek is adtak extra értelmet azzal, hogy a parancsnokvadászat mellé raktak néhány apró mellékküldetést (keress Maxnek játékot, szabadítsd ki az egyik haverod bátyját, ilyesmik), a parancsnokokhoz meg itt-ott extra olvasnivalót és néhány új kihallgatható párbeszédet is elszórtak. A kampány alatt otthagyott cuccokat is lehet tovább kotorászni, szóval végeredményben árkád, klasszikusabb Wolfenstein-stílusban újra végig lehet vinni a játékot, csak egy kicsit máshogyan és átvezető videók nélkül.

Remekül működik, talán az Arkham Knightban találkoztam utoljára ilyen jól kifundált és addiktív "post-game contenttel", egyedül az enigma kódok értelmét nem látom sehogyan sem. A kampány és az extra parancsokvadászat alatt az összes commandert kinyírtam és lootoltam, mégsincs elég kódom ahhoz, hogy az összes übercommandert unlockolni tudjam. Egyébként is meg akarok keresgélni szépen-lassan mindent, szóval nem zavar, hogy grindolnom kell egy kicsit az utolsó übercommanderhez, de attól még abszolút semmi szükség nem volt erre a rendszerre.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A soundtrack Martin Stig Andersen-féle részeiből itt van két szám offisöl verzióban:
https://soundcloud.com/martin-stig-andersen/sets/venus-from-wolfenstein-ii-the

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ha valakinek esetleg a New Colossus után lenne még kedve egy kis Wolfhoz, és a pixelgrafikát sem veti meg, akkor oh boy, oh boy, van ám itt egy jó játék:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Uxm7HVK4ZHg

Elég szkeptikusan álltam hozzá az 5.0-ás verzióhoz, mivel a 4.5-öt egészen konkrétan utáltam: egy nagy összevisszaság volt, amivel el lehetett szórakozni ugyan, de nem igazán jött át belőle a Wolf 3D játékmenete és hangulata, inkább csak egy rosszul sikerült Brutal Doom ripoff volt.

Na, az 5.0 pont ezt teszi helyre kiválóan: a mod címe kb. már nem is passzol hozzá, mert oké, hogy akad itt néhány elem a Brutal Doomból (a gore effektek egy része pl. egyenesen a BD v20b-ból lett átemelve, rugdosni meg dual wieldelni, na meg beinteni is ugyanúgy lehet), de ez itt kőkeményen a Wolf 3D játékmenete egy kicsit ágondolva, modernizálva egy nagy adag hozzáadott ószomnesszel. Sikerült baromi jól felfrissíteni a dolgokat: Blazkónak végre lehet páncélja, az extra life-ok megahealthek (akarom mondani überhealthek :D) lettek, a fegyverarzenál meg sokkal-sokkal változatosabb, és nem céltalanul dobálják hozzád a fegyókat, mint a 4.5-ben. A kincskeresésnek végre van célja, az összes arany felmarkolásáért jutalom jár, ráadásul minden pályán más (ammo, health vagy páncél, új fegyver stb.), meg egyéb frankóságokat is vannak, pl. ihatunk a kutakból, a hordók meg robbannak.

Sajnos egyelőre csak demó verzió érhető el a cuccból az első epizóddal, de ennek tök jó oka van: a pályák újra lesznek építgetve és csinosítgatva, hogy kihasználják a Doom engine-t és segítsék a tájékozódást a Wolf 3D mai szemmel durván bonyolult és fantáziátlan labirintusaiban. A fenti videóban ebből nem sok látszik, mert csak az első pályát toltam végig rajta, de a későbbiekben komolyan szépül a dolog, még külső helyszíneket is sikerült kialakítgatni. Ettől függetlenül a level design marad a régi, szóval a labirintus továbbra is labirintus lesz, csak egyedibb meg szépen új secretekkel bővítgetett. A teljes verzióban meg benne lesz mind a 6 epizód + a Spear of Destiny, szóval maximum kontent.

Mivel Wolf 3D, így nem lehet doomozva rohangálni és kiirtani a jónépet, nagyobb nehézségen kőkeményen használni kell a falakat, mert baromi gyorsan be lehet krepálni, az I am Death Incarnate meg ugyanolyan kurva nehéz, mint az eredeti játékban. Ami nem valami jó, az a fegyverek reloadja: iszonyú sokáig tart a tárcsere az összes fegyónál, ami alapból passzol a taktikusabb játékmenethez, csak az a baj, hogy van egy új elem, amihez már nem. Néha előre szkriptelt riadók vannak egyes pályákon, ekkor pedig az összes közelben strázsáló katona neked ront jó sok elite SS-szel. Mivel minden oldalról kapod az áldást, nem igazán lehet találni egy nyugodt zugot a reloadhoz, szóval kb. végigmész az összes fegyvereden, amíg ki nem ürülnek, aztán reménykedsz, hogy kinyírtál annyi nácit, hogy a maradék hagyjon reloadolni. Gyakran nem hagynak, ezért komoly trial and error néhány ilyen etap, annál frusztrálóbb meg nem igazán van, amikor be van fogva a crosshairrel az ellen, de agyonlőnek, mert Blazko totojázik azzal a rohadt tárral. :D

Az epizód végi bossfight sem lett szép, és azért is nagy kár. Valahol megértem, hogy nem lehetett csodát tenni, mivel a Wolf 3D-nek elég fos bossfightjai vannak, és kb. az összes annyiból áll, hogy lövöld a hitscan fegyverrel szerelt bullet sponge-ot egy fal takarásából. Az első epizód Grosséja is az ilyen, és a Brutal Wolf ezt csak súlyosbítja annyival, hogy iszonyú sok healthet adni neki. Néha dob néhány gránátot is, de egyébként tök ugyanaz, csak kb. 5 percig kell lövögetni a legerősebb fegyverrel, mire megmurdál. A modder ráadásul még szemét is volt, mivel úgy van kialakítva a pálya, hogy Grosse érkezésekor lezáródik az a régi titkos szoba, ami a korlátlan mennyiségű medkittel és lőszerrel gyerekjátékká varázsolta az eredeti bossfightot. Az se fasza, hogy dual wield közben nem lehet melee-zni meg gránátot hajítani, fölösleges limitáció.

Ezt leszámítva viszont awesomeness teljesen, és remélem, hogy a teljes verzió majd segít az apró fájdalmakon is. Nem gondoltam volna az előző verzió után, hogy ebből még jó játék lesz, de fuck, a modder srác hallgatott a kritikákra, és kb. újraépítette az egészet. Döfi!

Letöltés itt:
https://forum.zdoom.org/viewtopic.php?f=43&t=48035&sid=59428da0df5b7da8ab3fcae32c9ab0b7

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Néztem egyet, amikor a szétrugdosott páncéltól elveszi fegyvert.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Yep, mondjuk nem sok mindenre lehet használni. Ami viszont brutálpoén, hogy néhány páncélban kamikáze nácik vannak elbújva, akik egy "kaboom!" üvöltés után felrobbantják magukat, ha a közelükbe mész. :DD Figyelni kell, bármikor meg lehet halni.

Szerk: Ja, és néhány virágszál azzal cseszegette a fejlesztőt, hogy nem szeretnének kutyákat öldösni, szóval szedje már ki őket és tegyen be helyettük valami mást. Erre berakott egy "animal person" opciót, ami lecseréli a kutyákat a Serious Sam fejetlen bombásaira... kurva gyorsak és hatalmasat robbannak. :DDD

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Sajnos a remeknek ígérkező Brutal Wolfenstein 5.0-át lelőtte a fejlesztője, de már van is egy jelentkező a project befejezésére:
https://twitter.com/BrutalDoomGuy/status/1056709621459705856
És a világ rendje helyreállt.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A jelek szerint jól fogyott a Wolfenstein II is Switchre, mert az új Wolfie is jönni fog a platformra.

Kowalsky... akarom mondani, Zaxx, ehhez mit szólunk? (Tényleg érdekel :D)

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Azt, hogy fasza? Nem tudok jobbat... ezen viszont felröhögtem:

Hines also confirmed that Fallout 76 won’t be coming to the console because it “just wasn’t doable.”

"IT JUST WASN'T DOABLE." :DD

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Elég ütős lett ez a trailer!
Brutál ezzel a zenével....
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=SNpgKytPcc4



A családi örökséget folytatni kell. :)

De azért remélem nem az Öreg Blazko + Anya kinyírását szánják majd sokkfaktornak a játékban.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



Amúgy valahol meg lett az erősítve már, hogy ez canon lesz?



Miért ne lenne az?

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Fasza trailer!

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Blazko + Anya amúgy elég lerobbantnak tűnik a trailerben. Akkor ezek szerint a 2-rász végén bejelentett forradalom befuccsolt?

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



Én azt bírom, hogy milyen yolo swag fiatalok ezek úgy, hogy közben egy totál más világban nőttek fel, de persze megértem :)

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Gondoltam a New Colossus után folytatni fogják azt a szálat így viszont kb minek folytatnák ott ha tudod, hogy kivel mi történik meg mi van a világgal. Valahol reméltem, hogy ez csak ilyen funolós előreugrás az időben, de nem canon, az majd folytatódik a kövi "nagy" wolfiban. Meg ha jól emlékszem csomó helyen volt ez téma amikor kijött az első beharangozó a youngbloodhoz, de nem mondtak semmi konkrétat azóta se.



Én sem mondanék, amíg nem látom, hogyan teljesít.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Azt nem értem hogy miből merít erőt a III Reich még mindig, amikok Blazkóval kiírtottuk őket a Holdon, az USA-ban, a víz alatt, a levegőben a szülőházunkban, még talán Berlinben is újra és újra?

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



ti most komolyan a wolfenstein játékok logikáját/sztoriját boncolgatjátok? :D

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Mivel kb. összefüggő a sztori az elmúlt 3 részben és ahogy nézem ez is folytatja valahol, igen. Bassza a csőrömet, hogy majdnem minden rész végén egy final blowt viszünk be és az egész világ felszabadul, de azért csak újra kell kezdeni a köv. részben.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



azért valahol elszomorító, hogy így becstelenítik be a világ valaha volt egyik legjobb hadseregének az emlékét...


Boz képe
Boz

Na, azért ennél jobbat is tudsz te..

Éljenek a videojátékok!

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!