A D3 at pont a napokban néztem és ilyen 45% on eszi a procit (i5 2500k) full hd felbontásban a GTX970 et szintén ilyen 40% körül zabálja. Szóval az nem egy gépigényes játék.
A Gothic 3 a kiadónak köszönhetően béta verzióban ment élesre, a többi 6 játékuk be lett/van fejezve, és pár hónapig mindhez ment/megy support. Ezenkívül a Risenhez van még két fan patch, ami javít pár hibát (és csinál újakat), és kb. ennyi. Én egyébként simán végigtoltam community patch nélkül is a G3-at.
A Witcher 3 egészen addig zseniális, amíg követed a játékszabályokat, amint elkezded tesztelni a világot, rájössz, hogy valójában egyáltalán nem él, hanem a casual player igényeinek megfelelően (aki szolgaian megy egyik quest markertől a másikig) van scriptelve az utolsó fűszál is. :) Ettől persze még király, csak nagyon ügyesen többnek tűnik, mint ami. :D
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
csak nekem rendszerint vannak ilyen... nem is tudom pontosan hogy fogalmazzam.
afféle mikro lag szerűség. az fps counter fix 60 fps-t mutat mindkettőben, de a szemem mást mond. mikor fut a karakter akár egy üres városban is, 2-3 mp-ként egy apró röccenés van. és így folyamatában nézve, olyan mintha "csuklana" a játék. míg streameket vagy youtube videókat nézve, tökéletesen fluid az egész. ugyanez igaz mind a dio3-ra és hots-ra is.
persze a darálás közepette ez fel sem tűnik, de ha 60 fps-t mond a számláló, akkor legyen is tényleg az.
meg mint mondottam volt, amúgy is kéne egy másik gépbe videókártya, akkor már az otthonit bővíteném. és ha a proci meg alaplap kevés is lenne alá, egy jövendőbeli upgrade-nél akkor már a videókártya megoldott lenne.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
D3 nál a mikrolagg akkor van ha winyóra van telepítve a játék. Ezt írták nagyon sok helyen fórumokon is, hogy SSD-re vagy akár Pendrive ra! telepítve megszűnik ez a jelenség.
Nekem is fos volt winyóról játszva de vettem SSD-t és azóta nincs ilyen probléma vele.
a d3 miatt vettem ssd-t anno a gépbe :)
jelentősen javult is tőle a menetteljesítménye, de ez még fennáll.
lehet nem is az a mikrolag van nálam. fassetudja már.
fórumon olvasgattam erről, és ott azt írták, hogy a global chat csatornák is okozhatnak ilyet. ki is léptem mindből, és azt hittem el is múlt. de nem. volt már több játék reinstall is emiatt. viszont gépet nem raknám újra ezért.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Most csak az Overwatch van telepítve. GTX 970 és az 1070 is 59-60 fps állandóan (V-Sync mellett). Tehát futásban semmi. Nyilván ha kilőném a V-sync-et, akkor lenne különbség. Tippre olyan 20-25-30 képkocka körülire tenném.
A különbség annyi, hogy most még jobban néz ki a játék. Tükröződés legmagasabb, AA és Aniso szintén. Ha jól emlékszem a többi nem változott.
D3 viszont engem is érdekelne, azt majd felteszem a héten és megnézem. Ott az a fontos SSD-n legyen, a mikróakadások elkerülése végett. HotS és WoW játékokról nem tudok nyilatkozni.
igen azért az se mindegy, hogy sokkal szebb, és sokkal stabilabb. ráadásul passzív hűtéssel
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
meg kell majd nézzem, de tippre így most azt mondanám hogy engedélyezve van.
másképp talán nem is lehetett rá telepíteni, vagy valami kellett bazirgálni miatta installnál
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Egyébként a GTX 970 sem volt hangos. A mini kiszerelésen csak egy ventilátor van, de alapból halkan működött és a kártya így volt olyan 45 fok környékén. (Overwatch alatt.) Ezeket az értékeket a GPU Tweak program mérte. Most van GPU Tweak 2 helyette és passzívan 47 fok körül méri. A ventilátorok akkor kapcsolnának be ha V-sync nélkül játszanék. Mert akkor 60 fps feletti értékek jobban megterhelnék a kártyát. Majd ha lesz G-sync-es monitorom, akkor eljön az az idő is. Addig nekem ez pont megfelel. Fogyasztásra meg +5 Watt különbség van a két kártya közt. Ami elhanyagolható.
Fogyasztás, hőtermelés, kis felbontás (1440p, 4k lenne a nagy) és a picivel drágább ár miatt döntöttem úgy, hogy 1080 helyett maradjon ez. Igazság szerint ha ez a kártya kevés lesz, akkor már az 1080 is az lesz. Nagyjából 970 kontra 980 helyzet van, bár az 1080 combosabb. De mint írtam korábban, ha jön a Volta, akkor onnan választok egy utódot. Ha szükség lesz rá. 2018-ban szerintem még biztos nem váltok. Aztán majd lassan a gépet is cserélhetem, ha ilyen AC: Origins kaliberű gépigényes cuccok terjednek el. De remélhetőleg ettől még egy darabig nem kell tartani.
Ha esetleg mégis, akkor még mindig ott van a cpu tuning, mint lehetőségem és az szerintem kitolja az időt.
De lehet telepíteni akkor is ha nincs egedélyezve simán.
Csak az a szívás hogy ha már fel van telepítve az oprendszer és utána engedélyezed akkor nem fog bebootolni. Szóval előbb kell engedélyezni és utána telepíteni a wint.
Onnan tudom, hogy megszívam és én sem engedélyeztem először és úgy telepíttem a wint.
otthon majd lecsekkolom. remélem nem áll fent ez a dolog (viszont akkor egy lehetséges megoldás lenne). mert amúgy az ssd teljesítményére nincs panaszom
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Az Overwatch 1080p és epic beállítások mellett (mondjuk multiban nem biztos, hogy van értelme erőltetni, úgyse látszik a különbség közben) is folyamatosan 100 fps fölött fut nálam 6 GB-os GTX 1060-nal, most direkt leellenőriztem. Bő nyállal elég oda a 970 is. Mikrolag nincs. Az SSD alap. De még a 750 Ti-vel is remekül ment, csak kicsit alacsonyabb beállításokat használtam, tehát nem ahhoz kell belőni a VGA-választást, ha mással is játszol.
Egyébként a vsync on alapból késlelteti kicsit az egeret, kompetitív fps-t úgy játszani nagy hátrányt jelent.
Néhány órát toltam csak, szóval ezek afféle első benyomások.
Én nem játszottam egyik Dark Souls játékkal sem, szóval nekem tök új volt ez a stílus.
Úgy kezdődik, hogy börtönben vagy és meg kell szökni. A Dark Soulstól eltérően itt fix karaktered van, egy William nevű fickó (aki egyébként totál úgy néz ki, mint Mitsurugi a Soul Caliburból).
A szökéshez pár irányítás prompt jelenik meg tutoriálként, a többit a "git good" filozófiára alapozottan neked kell kitalálni. Van néhány utalás későbbi játékmechanikákra, de azokkal nem szabad foglalkozni. Pl. mond egy olyat, hogy ha jól ismersz egy fegyvert, akkor azért több jutalmat kapsz, amikor elajándékozod. Viszont nem érdemes emiatt több fegyvert kimaxolni, mert nincs hol elajándékozni. Az első pályán minél gyorsabban érdemes túljutni, mert semmit sem viszel magaddal és nem is fejlődsz.
Miután lenyomod a bosst, a következő pálya előtt választhatod, hogy legyen tutorial küldetés... ami persze azokat a dolgokat tanítja meg, amikre magadtól kellett rájönnöd. Na jó, egy-két másik dolgot is, de elég fura ide tenni. Az volt érzésem, hogy nagy volt a nyomás a n00bok részéről, hogy legyen tutorial, és a fejlesztők kelletlenül betették ide, de azt is csak utólag. :)
Grafikai stílusában eddig eléggé sötét a játék, ami megintcsak a Dark Souls idézi. Mindenfelé hullák, szenvedés, pusztulás. Hosszú idő óta ez az első játék, ami akadozást produkált a gépemen, szerencsére csak videó közben, maga a játék jól fut.
Szintén a Dark Soulhoz hasonlóan rengeteg fegyverstílus van a játékban (főleg japán stílusúak, mert ott játszódik a sztori nagy része), viszont itt mindhez lehet tanulni új akciókat is. A mostani kedvencem az Odachi-val (bazi hosszú katana) ha akkor csinálsz erős támadást, amikor az ellenfélnek nincs staminája (itt Ki), akkor átszúrod, majd átemelve a fejed felett a földhöz teremted. Úgy láttam a későbbiekben olyan sok új mozdulatot lehet megtanulni, hogy személyre szabott kombókat kell majd kialakítani, hogy milyen szituációban melyik mozdulat aktivizálódjon.
Páncél is sokféle van, itt is az számít, hogy melyik milyen súlyú. A nehezebb péncélokban nehezebb a mozgás.
Minden páncélnak és fegyvernek vannak szintjei is. Lehetnek rajtuk mindenféle bónuszok is, szóval itt nagy töprengések lesznek, hogy melyiket tarsd meg, melyik bónusz fontos, stb. Ehhez foghatóan elég sok tárgyat találni. A felesleget le lehet cserélni a kis szentélyeknél (Bonfire a DS-ban) lelkekre (most épp nem jut eszembe, hogy hogy hívják ebben a játékban). A szentélyeknél lehet szintet lépni, új technikákat tanulni, bónuszokat kapni. Természetesen a használata maxra gyógyít és újraéleszti az ellenfeleket is.
A harc kegyetlen, hibázni tilos, simán bebüntetnek a leggagyibb ellenfelek is. Egy ellenfél ellen elég könnyű harcolni, viszont kettő már komoly kihívást tud jelenteni. A legtöbb ellenfél egyszerre eddig 4 volt, az elég durva.
El tudom képzelni, hogy a Dark Souls kedvelői ezt is szeretni fogják, de nekem még szokni kell a stílust. Már 20 halálnál vagyok, de még mindig előfordul, hogy elfelejtem, hogy az ellenfelek újjászületnek. :)
Meglepő módon, ha az ember túlszenvedi magát az első két küldetésen akkor kellemes kampányban van része. 2000 Ft-t így már megérte. Iszonyatosan ronda a korához képest is. Multit még nem próbáltam.
Nekem is voltak ilyenek. Random játékokban 60 FPS Vsynccel érzetre volt 30 FPS mikrolaggokkal ezek random megoldódtak vagy nem. Néhány borderless windows néhány fullscreen módban működött normálisan. De FO4 pl. akár mit csináltam mikrolaggos maradt, ugyanúgy FC3. Gondolom a konzolportoknál nincsenek gyorsabb mozgások kontrollerrel, így nem foglalkoznak vele, hogy egérrel gyorsabb mozgásnál full mikrolagg lesz. Mostanság doomban is van random 20 + msec frametimeom ha vsync on, ezért mikrolaggos, mert ugye a 60 Vsync az a VGAn konstans 16 msec. De ha vsync off akkor kb. 10 msec. frametime a procin szóval valami szarcsi, de nem tudom, hogy mi. (Az szivatott még annó win10 elején, hogy pl. SC2-nél takarékra vette a procit és 20 FPS-el ment. )
Abszolút első benyomás kb. 1 óra után: borzalmas az irányítás, te jó ég, mennyire! Az a fő baj, hogy Cutter semennyire sem reszponzív, érezhetően az animációk élveznek elsőbbséget a pontos mozgás helyett. Rohadt furcsa pl., hogy mész előre, erre a karakter futás közben elkezd a fontosabb tárgyak és talanok felé forgolódni, iszonyú kényelmetlenné téve ezzel még a sima előre bandukolást is. Ráadásul a mozgás olyan, hogy előre tolva az analóg joyt kocogás van, oldalra viszont lassú strafe-elve sétálás, kivéve sprinteléskor, ekkor ugyanis oldalra gordülsz, ha oldalra nyomod a BAL analógot. :DDD Mindent összevetve csak a jobb analóg kar kameraforgatásával lehet jól irányítani a karaktert, de azt is úgy kell csinálnod, hogy közben szigorúan egy irányba nyomod előre a bal joyt, mert ha kicsit is kimozdulsz oldalra, akkor máris gördülés vagy séta van. :D
Harc? Na, ott már normálisan mozogni legalább lehet a bal joy-jal is, de maga a célzás iszonyú. A terep apró egyenetlenségeire is reagál a crosshair, aminek következtében folyamatosan remeg célzás közben. :D Csak az auto-aim segít, kötelező bekapcsolni.
600-szor inkább az eredeti játék irányítása, ahol érdekes módon rendesen lehetett mozogni a karakterrel, és a kicsit poénos animációk ellenére sokkal jobban is volt animálva az egész. Itt minden darabos és bénácska, kényelmetlen. Mellesleg meg persze, hogy nem fut jól (a bevezető szekcióban egekben az fps, aztán 40-60, szóval valószínűleg jó erős proci kell a 60 feletti fps-hez) és persze, hogy bugos (grafikai furcsaságok, fizikai bugok, egy crashem is volt az egy óra alatt).
Szvsz érdemes messzire elkerülni ezt a remake-et. Kár érte meg összességében a szériáért is, de ez van, ez egy rossz játék.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Holnap leszek csak rendesen otthon belenézni, de jó, hogy szólsz, majd figyelek a 2 órás időhatárra, hátha végre kipróbálhatom a refundolást. Sajnos ez nem meglepő :(
Irányítás? Okay:
rwurl=https://i.imgur.com/126mXZL.jpg
Ja, hogy te kontrollerrel játszol? Akkor nem tudunk rajtad segíteni, a layoutot sem írjuk ki, sőt, az esetek felében még játék közben is inkább a billentyűt mutatjuk meg a boxos gombok helyett. A egér + billentyűzet kombó egyébként jobbnak tűnik a kontrollernél, mert a régi hotkey-eket meghagyták meg ugyanúgy variálgathatod is őket az inventory-ban... de amikor láttam, hogy sprinteléskor az A vagy a D iránygomb lenyomására Cutter oldalra gurul egyet, inkább hagytam. Első blikkre kb. az lenne nekem az ideális, ha Xpadderrel szépen benyomogatnám a billentyűs hotkey-eket a Dpadre (amit egyébként semmire nem használ a játék, a konzolosok biztosan örülnek majd nagyon). :D
Egyebek:
rwurl=https://i.imgur.com/DyO4yWn.jpg
Hangbeállítások? Nope, ha a beszédhangot túl hangosnak érzed minden máshoz képest, akkor együtt kell élned ezzel. Left double-click to crouch? Az mi? :DD Melyik játékban akarnék én a bal egérgombbal guggolni?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Már elnézést, de ez a játék így kb. úgy néz ki, mint egy 2010-es PC guru februári játékmelléklete... (tudom a jó grafika nem minden, de nem is hátrány)
Az a legkevesebb. Az eredetihez képest így is kellemes ápgréd, vannak igazán szép pillanatai (bár ezek igazán csak pillanatok), és összességében sikerült megőrizni az eredeti feelinget, ami mindig nagy dolog.
A bajok ott kezdődnek, hogy ezért a tényleg nem friss illatú grafikai ápdétért jó sok mindent be kell áldoznod az eredetihez képest, főleg az irányítást.
Belenéztem youtubeon végigjátszásba, és a frustrating és az annoying váltakozik 20 másodpercenként kb .. :D A régi grafikája kb. mintha az új grafikája lenne low beállításokon, viszont a régiben legalább irányítható volt a karkter.
En mar anno mikor megjelent se ertettem a rajongast korulotte. Maga idejeben semmin nem futott rendesen es meg ha veletlen sikerult is futtathato allapotban latni olyan tragedia volt iranyitani, hogy az hihetetlen. Soha nem jutottam tovabb az elso par oran ezen dolgok kellemes kombinacioi miatt. :( My loss, tudom.
Igazából én se nagyon emlékszem az Outcastra, mint játékra. Rémlik mintha próbáltam volna, de nekem is kimaradt. Abból az időből a Turokra, meg a Turok2-re emlékszem.
A kor Crysis-a volt, iszonyú erős gép kellett alá, ráadásul voxeleket és szoftveres grafikát használt a korai hardveres grafika aranykorában, szóval nem csoda, hogy nem emlékszel rá. Zseniális cucc, de hatalmasat bukott, a kezelése és a játékmenete meg olyan intelligenciát várt el a játékostól, amivel elég kevesen rendelkeznek... és a gond az, hogy ezen a remake sem segít sokat.
Pl. tele van a játék baromi jó gadgetekkel, de ezeket egyesével kell kibányásznod az inventory-ból és egyesével is kell őket kiismerned. A remake ezen annyit segít, hogy a cucchoz nem csak a nevét írja oda, hanem azt is, hogy mire való (pl. a régi inventory-ban rámentél egy tárgyra, aztán kiírta, hogy az ott bizony a CLAP-RT, de hogy most a CALP-RT a proximity mine vagy az alcázó, azt találd ki :D), de még most sem vezet rá arra, hogy használnod kéne őket. A mai játékokkal összehasonlítva ugyanott vagyunk: a mai játékos csak nézni fogja, hogy ilyen izéi vannak az inventoryban.
A másik fura dolga az eredeti játéknak az volt, hogy iszonyú nehéz benne fegyvert találni és fejleszteni, mivel erre csak egy városban van lehetőséged, és ott is úgy, hogy neked kell kitalálni, mit kell csinálni. A level 0-ás kezdőpisztoly nem sokra elég, arról meg senki sem szólt, hogy húzz el a másik városba, ott találd meg a kereskedőket, akik elcsaklizták a holmidat és vegyél tőlük fegyvert, szóval mindenki szépen végiglőtte Shamazaart a szar pisztollyal és átkozta a játékot, hogy miért ilyen nehéz.
És akkor ehhez vedd azt hozzá, hogy az egész tele van idegen szavakkal a talanok nyelvéből, amiket meg kell tanulnod a mellékelt lexikonból ahhoz, hogy teljesen megérts bizonyos párbeszédeket (a remake-ben a feliratban már ott a fordítás). Ha ez megvan, akkor akár el is kezdheted megoldani a fejtörőket, amik a Monkey Island nehézségére lettek kalibrálva.
Igazi blockbusternek és Joda kedvenc játékának hangzik, mi? :D Manapság a Dark Souls a nehéz játék, mert sokat kell benne halni, mire kitanulod a patterneket, közben meg 1999-ben az Outcast bekúrt egy tényleg idegennek érződő világba, elengedte kezedet és kész, ismerd ki! :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Bemutatom az Outcast remake játékmenetének megmentőjét:
rwurl=https://i.imgur.com/pt3qL88.jpg
All hail the mighty twon-ha! Hihetetlen, de a twon-ha irányítását meghagyták majdnem olyannak, amilyen volt. Ugrani már nem lehet vele, mert úgy tűnik, csak vissza kellett fejlődni valamiben (pedig milyen faszán lehetett vele dombról dombra ugrálni Shamazaarban), de sprintelni tud ő is (oldalra gurulni nem, hála a jó égnek), szóval szép gyorsan lehet menni. Mivel egyébként is ezzel utazik az ember a játékban, így gyalog sem kell már sprintelni.
A harcban is van azért pozitívum. Az auto-aim elég jó, jelzi a hud, hogy ki lett kiválasztva, és kb. azért célozni is kell, ami a borzasztó crosshair mellé pont elég. A katonák is ügyesebbek, gyorsabbak, fedezékbe vonulnak, rohangálnak, mint a mérgezett egerek, és ez azért megdobja a játékmenetet egy kicsit.
Szerk: Jóvan, az Appeal csinálja a peccset és eléggé hajlik egyetérteni a játékosokkal, meg lesz ez itt oldva néhány héten belül, kérem.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
szóval mindenki szépen végiglőtte Shamazaart a szar pisztollyal és átkozta a játékot, hogy miért ilyen nehéz.
Yup, true story.
Nem tudom, mondogatták akkor is, hogy úristen zsenialitás és micsoda mestermunka csak épp játszhatatlan volt. Elvégre ez a jó játék ismérve nem? :D Gothic is hasonlóan kifinomult zsenialitás volt annak idején. Soha nem fogom megérteni az ilyen "kult"játékokat amikkel mocskosul szar játszani, de azért a játékfejlesztés alfái és omegái voltak.
A D3 at pont a napokban néztem és ilyen 45% on eszi a procit (i5 2500k) full hd felbontásban a GTX970 et szintén ilyen 40% körül zabálja. Szóval az nem egy gépigényes játék.
A Gothic 3 a kiadónak köszönhetően béta verzióban ment élesre, a többi 6 játékuk be lett/van fejezve, és pár hónapig mindhez ment/megy support. Ezenkívül a Risenhez van még két fan patch, ami javít pár hibát (és csinál újakat), és kb. ennyi. Én egyébként simán végigtoltam community patch nélkül is a G3-at.
A Witcher 3 egészen addig zseniális, amíg követed a játékszabályokat, amint elkezded tesztelni a világot, rájössz, hogy valójában egyáltalán nem él, hanem a casual player igényeinek megfelelően (aki szolgaian megy egyik quest markertől a másikig) van scriptelve az utolsó fűszál is. :) Ettől persze még király, csak nagyon ügyesen többnek tűnik, mint ami. :D
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
csak nekem rendszerint vannak ilyen... nem is tudom pontosan hogy fogalmazzam.
afféle mikro lag szerűség. az fps counter fix 60 fps-t mutat mindkettőben, de a szemem mást mond. mikor fut a karakter akár egy üres városban is, 2-3 mp-ként egy apró röccenés van. és így folyamatában nézve, olyan mintha "csuklana" a játék. míg streameket vagy youtube videókat nézve, tökéletesen fluid az egész. ugyanez igaz mind a dio3-ra és hots-ra is.
persze a darálás közepette ez fel sem tűnik, de ha 60 fps-t mond a számláló, akkor legyen is tényleg az.
meg mint mondottam volt, amúgy is kéne egy másik gépbe videókártya, akkor már az otthonit bővíteném. és ha a proci meg alaplap kevés is lenne alá, egy jövendőbeli upgrade-nél akkor már a videókártya megoldott lenne.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
D3 nál a mikrolagg akkor van ha winyóra van telepítve a játék. Ezt írták nagyon sok helyen fórumokon is, hogy SSD-re vagy akár Pendrive ra! telepítve megszűnik ez a jelenség.
Nekem is fos volt winyóról játszva de vettem SSD-t és azóta nincs ilyen probléma vele.
a d3 miatt vettem ssd-t anno a gépbe :)
jelentősen javult is tőle a menetteljesítménye, de ez még fennáll.
lehet nem is az a mikrolag van nálam. fassetudja már.
fórumon olvasgattam erről, és ott azt írták, hogy a global chat csatornák is okozhatnak ilyet. ki is léptem mindből, és azt hittem el is múlt. de nem. volt már több játék reinstall is emiatt. viszont gépet nem raknám újra ezért.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Most csak az Overwatch van telepítve. GTX 970 és az 1070 is 59-60 fps állandóan (V-Sync mellett). Tehát futásban semmi. Nyilván ha kilőném a V-sync-et, akkor lenne különbség. Tippre olyan 20-25-30 képkocka körülire tenném.
A különbség annyi, hogy most még jobban néz ki a játék. Tükröződés legmagasabb, AA és Aniso szintén. Ha jól emlékszem a többi nem változott.
D3 viszont engem is érdekelne, azt majd felteszem a héten és megnézem. Ott az a fontos SSD-n legyen, a mikróakadások elkerülése végett. HotS és WoW játékokról nem tudok nyilatkozni.
180
AHCI engedélyezve van a BIOS ban?
Ha nincs az pl visszafogja az SSD teljesítményét is.
igen azért az se mindegy, hogy sokkal szebb, és sokkal stabilabb. ráadásul passzív hűtéssel
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
meg kell majd nézzem, de tippre így most azt mondanám hogy engedélyezve van.
másképp talán nem is lehetett rá telepíteni, vagy valami kellett bazirgálni miatta installnál
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Egyébként a GTX 970 sem volt hangos. A mini kiszerelésen csak egy ventilátor van, de alapból halkan működött és a kártya így volt olyan 45 fok környékén. (Overwatch alatt.) Ezeket az értékeket a GPU Tweak program mérte. Most van GPU Tweak 2 helyette és passzívan 47 fok körül méri. A ventilátorok akkor kapcsolnának be ha V-sync nélkül játszanék. Mert akkor 60 fps feletti értékek jobban megterhelnék a kártyát. Majd ha lesz G-sync-es monitorom, akkor eljön az az idő is. Addig nekem ez pont megfelel. Fogyasztásra meg +5 Watt különbség van a két kártya közt. Ami elhanyagolható.
Fogyasztás, hőtermelés, kis felbontás (1440p, 4k lenne a nagy) és a picivel drágább ár miatt döntöttem úgy, hogy 1080 helyett maradjon ez. Igazság szerint ha ez a kártya kevés lesz, akkor már az 1080 is az lesz. Nagyjából 970 kontra 980 helyzet van, bár az 1080 combosabb. De mint írtam korábban, ha jön a Volta, akkor onnan választok egy utódot. Ha szükség lesz rá. 2018-ban szerintem még biztos nem váltok. Aztán majd lassan a gépet is cserélhetem, ha ilyen AC: Origins kaliberű gépigényes cuccok terjednek el. De remélhetőleg ettől még egy darabig nem kell tartani.
Ha esetleg mégis, akkor még mindig ott van a cpu tuning, mint lehetőségem és az szerintem kitolja az időt.
180
De lehet telepíteni akkor is ha nincs egedélyezve simán.
Csak az a szívás hogy ha már fel van telepítve az oprendszer és utána engedélyezed akkor nem fog bebootolni. Szóval előbb kell engedélyezni és utána telepíteni a wint.
Onnan tudom, hogy megszívam és én sem engedélyeztem először és úgy telepíttem a wint.
jaja, valami ilyesmi rémlett nekem is.
otthon majd lecsekkolom. remélem nem áll fent ez a dolog (viszont akkor egy lehetséges megoldás lenne). mert amúgy az ssd teljesítményére nincs panaszom
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Az Overwatch 1080p és epic beállítások mellett (mondjuk multiban nem biztos, hogy van értelme erőltetni, úgyse látszik a különbség közben) is folyamatosan 100 fps fölött fut nálam 6 GB-os GTX 1060-nal, most direkt leellenőriztem. Bő nyállal elég oda a 970 is. Mikrolag nincs. Az SSD alap. De még a 750 Ti-vel is remekül ment, csak kicsit alacsonyabb beállításokat használtam, tehát nem ahhoz kell belőni a VGA-választást, ha mással is játszol.
Egyébként a vsync on alapból késlelteti kicsit az egeret, kompetitív fps-t úgy játszani nagy hátrányt jelent.
Sors bona, nihil aliud.
Nioh Complete Edition (PC)
Néhány órát toltam csak, szóval ezek afféle első benyomások.
Én nem játszottam egyik Dark Souls játékkal sem, szóval nekem tök új volt ez a stílus.
Úgy kezdődik, hogy börtönben vagy és meg kell szökni. A Dark Soulstól eltérően itt fix karaktered van, egy William nevű fickó (aki egyébként totál úgy néz ki, mint Mitsurugi a Soul Caliburból).
A szökéshez pár irányítás prompt jelenik meg tutoriálként, a többit a "git good" filozófiára alapozottan neked kell kitalálni. Van néhány utalás későbbi játékmechanikákra, de azokkal nem szabad foglalkozni. Pl. mond egy olyat, hogy ha jól ismersz egy fegyvert, akkor azért több jutalmat kapsz, amikor elajándékozod. Viszont nem érdemes emiatt több fegyvert kimaxolni, mert nincs hol elajándékozni. Az első pályán minél gyorsabban érdemes túljutni, mert semmit sem viszel magaddal és nem is fejlődsz.
Miután lenyomod a bosst, a következő pálya előtt választhatod, hogy legyen tutorial küldetés... ami persze azokat a dolgokat tanítja meg, amikre magadtól kellett rájönnöd. Na jó, egy-két másik dolgot is, de elég fura ide tenni. Az volt érzésem, hogy nagy volt a nyomás a n00bok részéről, hogy legyen tutorial, és a fejlesztők kelletlenül betették ide, de azt is csak utólag. :)
Grafikai stílusában eddig eléggé sötét a játék, ami megintcsak a Dark Souls idézi. Mindenfelé hullák, szenvedés, pusztulás. Hosszú idő óta ez az első játék, ami akadozást produkált a gépemen, szerencsére csak videó közben, maga a játék jól fut.
Szintén a Dark Soulhoz hasonlóan rengeteg fegyverstílus van a játékban (főleg japán stílusúak, mert ott játszódik a sztori nagy része), viszont itt mindhez lehet tanulni új akciókat is. A mostani kedvencem az Odachi-val (bazi hosszú katana) ha akkor csinálsz erős támadást, amikor az ellenfélnek nincs staminája (itt Ki), akkor átszúrod, majd átemelve a fejed felett a földhöz teremted. Úgy láttam a későbbiekben olyan sok új mozdulatot lehet megtanulni, hogy személyre szabott kombókat kell majd kialakítani, hogy milyen szituációban melyik mozdulat aktivizálódjon.
Páncél is sokféle van, itt is az számít, hogy melyik milyen súlyú. A nehezebb péncélokban nehezebb a mozgás.
Minden páncélnak és fegyvernek vannak szintjei is. Lehetnek rajtuk mindenféle bónuszok is, szóval itt nagy töprengések lesznek, hogy melyiket tarsd meg, melyik bónusz fontos, stb. Ehhez foghatóan elég sok tárgyat találni. A felesleget le lehet cserélni a kis szentélyeknél (Bonfire a DS-ban) lelkekre (most épp nem jut eszembe, hogy hogy hívják ebben a játékban). A szentélyeknél lehet szintet lépni, új technikákat tanulni, bónuszokat kapni. Természetesen a használata maxra gyógyít és újraéleszti az ellenfeleket is.
A harc kegyetlen, hibázni tilos, simán bebüntetnek a leggagyibb ellenfelek is. Egy ellenfél ellen elég könnyű harcolni, viszont kettő már komoly kihívást tud jelenteni. A legtöbb ellenfél egyszerre eddig 4 volt, az elég durva.
El tudom képzelni, hogy a Dark Souls kedvelői ezt is szeretni fogják, de nekem még szokni kell a stílust. Már 20 halálnál vagyok, de még mindig előfordul, hogy elfelejtem, hogy az ellenfelek újjászületnek. :)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Call of Duty Infinite Warfare
Meglepő módon, ha az ember túlszenvedi magát az első két küldetésen akkor kellemes kampányban van része. 2000 Ft-t így már megérte. Iszonyatosan ronda a korához képest is. Multit még nem próbáltam.
Nekem is voltak ilyenek. Random játékokban 60 FPS Vsynccel érzetre volt 30 FPS mikrolaggokkal ezek random megoldódtak vagy nem. Néhány borderless windows néhány fullscreen módban működött normálisan. De FO4 pl. akár mit csináltam mikrolaggos maradt, ugyanúgy FC3. Gondolom a konzolportoknál nincsenek gyorsabb mozgások kontrollerrel, így nem foglalkoznak vele, hogy egérrel gyorsabb mozgásnál full mikrolagg lesz. Mostanság doomban is van random 20 + msec frametimeom ha vsync on, ezért mikrolaggos, mert ugye a 60 Vsync az a VGAn konstans 16 msec. De ha vsync off akkor kb. 10 msec. frametime a procin szóval valami szarcsi, de nem tudom, hogy mi. (Az szivatott még annó win10 elején, hogy pl. SC2-nél takarékra vette a procit és 20 FPS-el ment. )
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Outcast: Second Contact
Abszolút első benyomás kb. 1 óra után: borzalmas az irányítás, te jó ég, mennyire! Az a fő baj, hogy Cutter semennyire sem reszponzív, érezhetően az animációk élveznek elsőbbséget a pontos mozgás helyett. Rohadt furcsa pl., hogy mész előre, erre a karakter futás közben elkezd a fontosabb tárgyak és talanok felé forgolódni, iszonyú kényelmetlenné téve ezzel még a sima előre bandukolást is. Ráadásul a mozgás olyan, hogy előre tolva az analóg joyt kocogás van, oldalra viszont lassú strafe-elve sétálás, kivéve sprinteléskor, ekkor ugyanis oldalra gordülsz, ha oldalra nyomod a BAL analógot. :DDD Mindent összevetve csak a jobb analóg kar kameraforgatásával lehet jól irányítani a karaktert, de azt is úgy kell csinálnod, hogy közben szigorúan egy irányba nyomod előre a bal joyt, mert ha kicsit is kimozdulsz oldalra, akkor máris gördülés vagy séta van. :D
Harc? Na, ott már normálisan mozogni legalább lehet a bal joy-jal is, de maga a célzás iszonyú. A terep apró egyenetlenségeire is reagál a crosshair, aminek következtében folyamatosan remeg célzás közben. :D Csak az auto-aim segít, kötelező bekapcsolni.
600-szor inkább az eredeti játék irányítása, ahol érdekes módon rendesen lehetett mozogni a karakterrel, és a kicsit poénos animációk ellenére sokkal jobban is volt animálva az egész. Itt minden darabos és bénácska, kényelmetlen. Mellesleg meg persze, hogy nem fut jól (a bevezető szekcióban egekben az fps, aztán 40-60, szóval valószínűleg jó erős proci kell a 60 feletti fps-hez) és persze, hogy bugos (grafikai furcsaságok, fizikai bugok, egy crashem is volt az egy óra alatt).
Szvsz érdemes messzire elkerülni ezt a remake-et. Kár érte meg összességében a szériáért is, de ez van, ez egy rossz játék.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Holnap leszek csak rendesen otthon belenézni, de jó, hogy szólsz, majd figyelek a 2 órás időhatárra, hátha végre kipróbálhatom a refundolást. Sajnos ez nem meglepő :(
Sors bona, nihil aliud.
Figyeld azt a két órát, nagy figyeld. :D
Közben én folyamatosan csodálkozom rá dolgokra.
Grafikai beállításokat akarsz? Tessék:
rwurl=https://i.imgur.com/QxAP0Sl.jpg
Open-world játékban 4 preset? Ennyi? :D
Irányítás? Okay:
rwurl=https://i.imgur.com/126mXZL.jpg
Ja, hogy te kontrollerrel játszol? Akkor nem tudunk rajtad segíteni, a layoutot sem írjuk ki, sőt, az esetek felében még játék közben is inkább a billentyűt mutatjuk meg a boxos gombok helyett. A egér + billentyűzet kombó egyébként jobbnak tűnik a kontrollernél, mert a régi hotkey-eket meghagyták meg ugyanúgy variálgathatod is őket az inventory-ban... de amikor láttam, hogy sprinteléskor az A vagy a D iránygomb lenyomására Cutter oldalra gurul egyet, inkább hagytam. Első blikkre kb. az lenne nekem az ideális, ha Xpadderrel szépen benyomogatnám a billentyűs hotkey-eket a Dpadre (amit egyébként semmire nem használ a játék, a konzolosok biztosan örülnek majd nagyon). :D
Egyebek:
rwurl=https://i.imgur.com/DyO4yWn.jpg
Hangbeállítások? Nope, ha a beszédhangot túl hangosnak érzed minden máshoz képest, akkor együtt kell élned ezzel. Left double-click to crouch? Az mi? :DD Melyik játékban akarnék én a bal egérgombbal guggolni?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kb mint egy konzolos port....
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
15 éve.
@Zaxx
Borzalmasan hangzik, látom kell! :D Az Outcast 1.1 bezzeg kontrollerrel simán jobb. Érdekes, hogy abban egyik itt említett probléma sem létezik.
Sors bona, nihil aliud.
Már elnézést, de ez a játék így kb. úgy néz ki, mint egy 2010-es PC guru februári játékmelléklete... (tudom a jó grafika nem minden, de nem is hátrány)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Az a legkevesebb. Az eredetihez képest így is kellemes ápgréd, vannak igazán szép pillanatai (bár ezek igazán csak pillanatok), és összességében sikerült megőrizni az eredeti feelinget, ami mindig nagy dolog.
A bajok ott kezdődnek, hogy ezért a tényleg nem friss illatú grafikai ápdétért jó sok mindent be kell áldoznod az eredetihez képest, főleg az irányítást.
Szerk: Ja, és hogy a grafika mennyire nem minden: ezzel sokkal kellemesebb volt játszani:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5NDey_C0Wqs
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Belenéztem youtubeon végigjátszásba, és a frustrating és az annoying váltakozik 20 másodpercenként kb .. :D A régi grafikája kb. mintha az új grafikája lenne low beállításokon, viszont a régiben legalább irányítható volt a karkter.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
En mar anno mikor megjelent se ertettem a rajongast korulotte. Maga idejeben semmin nem futott rendesen es meg ha veletlen sikerult is futtathato allapotban latni olyan tragedia volt iranyitani, hogy az hihetetlen. Soha nem jutottam tovabb az elso par oran ezen dolgok kellemes kombinacioi miatt. :( My loss, tudom.
Az eredeti furcsa volt, ki kellett ismerni, de ha ezen túllendültél, tökéletesen működött. Az új nem működik.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igazából én se nagyon emlékszem az Outcastra, mint játékra. Rémlik mintha próbáltam volna, de nekem is kimaradt. Abból az időből a Turokra, meg a Turok2-re emlékszem.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
A kor Crysis-a volt, iszonyú erős gép kellett alá, ráadásul voxeleket és szoftveres grafikát használt a korai hardveres grafika aranykorában, szóval nem csoda, hogy nem emlékszel rá. Zseniális cucc, de hatalmasat bukott, a kezelése és a játékmenete meg olyan intelligenciát várt el a játékostól, amivel elég kevesen rendelkeznek... és a gond az, hogy ezen a remake sem segít sokat.
Pl. tele van a játék baromi jó gadgetekkel, de ezeket egyesével kell kibányásznod az inventory-ból és egyesével is kell őket kiismerned. A remake ezen annyit segít, hogy a cucchoz nem csak a nevét írja oda, hanem azt is, hogy mire való (pl. a régi inventory-ban rámentél egy tárgyra, aztán kiírta, hogy az ott bizony a CLAP-RT, de hogy most a CALP-RT a proximity mine vagy az alcázó, azt találd ki :D), de még most sem vezet rá arra, hogy használnod kéne őket. A mai játékokkal összehasonlítva ugyanott vagyunk: a mai játékos csak nézni fogja, hogy ilyen izéi vannak az inventoryban.
A másik fura dolga az eredeti játéknak az volt, hogy iszonyú nehéz benne fegyvert találni és fejleszteni, mivel erre csak egy városban van lehetőséged, és ott is úgy, hogy neked kell kitalálni, mit kell csinálni. A level 0-ás kezdőpisztoly nem sokra elég, arról meg senki sem szólt, hogy húzz el a másik városba, ott találd meg a kereskedőket, akik elcsaklizták a holmidat és vegyél tőlük fegyvert, szóval mindenki szépen végiglőtte Shamazaart a szar pisztollyal és átkozta a játékot, hogy miért ilyen nehéz.
És akkor ehhez vedd azt hozzá, hogy az egész tele van idegen szavakkal a talanok nyelvéből, amiket meg kell tanulnod a mellékelt lexikonból ahhoz, hogy teljesen megérts bizonyos párbeszédeket (a remake-ben a feliratban már ott a fordítás). Ha ez megvan, akkor akár el is kezdheted megoldani a fejtörőket, amik a Monkey Island nehézségére lettek kalibrálva.
Igazi blockbusternek és Joda kedvenc játékának hangzik, mi? :D Manapság a Dark Souls a nehéz játék, mert sokat kell benne halni, mire kitanulod a patterneket, közben meg 1999-ben az Outcast bekúrt egy tényleg idegennek érződő világba, elengedte kezedet és kész, ismerd ki! :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Bemutatom az Outcast remake játékmenetének megmentőjét:
rwurl=https://i.imgur.com/pt3qL88.jpg
All hail the mighty twon-ha! Hihetetlen, de a twon-ha irányítását meghagyták majdnem olyannak, amilyen volt. Ugrani már nem lehet vele, mert úgy tűnik, csak vissza kellett fejlődni valamiben (pedig milyen faszán lehetett vele dombról dombra ugrálni Shamazaarban), de sprintelni tud ő is (oldalra gurulni nem, hála a jó égnek), szóval szép gyorsan lehet menni. Mivel egyébként is ezzel utazik az ember a játékban, így gyalog sem kell már sprintelni.
A harcban is van azért pozitívum. Az auto-aim elég jó, jelzi a hud, hogy ki lett kiválasztva, és kb. azért célozni is kell, ami a borzasztó crosshair mellé pont elég. A katonák is ügyesebbek, gyorsabbak, fedezékbe vonulnak, rohangálnak, mint a mérgezett egerek, és ez azért megdobja a játékmenetet egy kicsit.
Szerk: Jóvan, az Appeal csinálja a peccset és eléggé hajlik egyetérteni a játékosokkal, meg lesz ez itt oldva néhány héten belül, kérem.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Yup, true story.
Nem tudom, mondogatták akkor is, hogy úristen zsenialitás és micsoda mestermunka csak épp játszhatatlan volt. Elvégre ez a jó játék ismérve nem? :D Gothic is hasonlóan kifinomult zsenialitás volt annak idején. Soha nem fogom megérteni az ilyen "kult"játékokat amikkel mocskosul szar játszani, de azért a játékfejlesztés alfái és omegái voltak.