Nem tudom, mennyivel több cím érhető el PS4-re, mint boxra, de én úgy vagyok ezzel, hogy legalább már akad egy darab olyan konzol, amit még én is megvennék. Basszus, végre egy spéci gép, amiben még a backwards compatibility sem lett elfelejtve a TELJES Xbox library-ra vonatkozóan. It's awesome.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én meg kevés újjal játszom, átlagosan érdekel évente 2-3.
Nekem számít, hogy ha pl. szeretnék egyszer játszani a Red Dead Redemptionnel, akkor a box az egyetlen, ahol röccenéstelen 30 fps-essel tehetem ezt meg, mert ráfeküdtek a kompatibilitásra.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szamomra sajnos ez nem kepvisel akkora erteket, hogy valaha is ennyit fizessek erte. Ha en konzolt vennek PC helyett, biztos, hogy csak az exluziv cimekert tennem, abban meg finoman szolva nem tul eros ez az Xbox generacio.
Igazából ez is ízlés kérdése szerintem. Nekem ebben a generációban eddig egyedül a Bloodborne olyan Sony-exkluzív cím, amit sajnálnék kihagyni, de nem hiszem, hogy olyan iszonyú sokat kell rá várni PS Now-n.
A box sincs eleresztve ilyesmikkel, de elsősorban a PC portjaik miatt nincs, mert egyébként pl. a Killer Instinct pont nekem való, de a Halo-széria is olyan, ami elé szívesen ülnék le.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Azt akarom igazabol ezzel az egesszel mondani, hogy szerintem most az a helyzet, hogy kijon egy uj, AAA jatek az vagy kijon mindharom platformra (PC, Xbox, PS), vagy pedig kijon PC-re es PS-re, vagy csak PS-re. Ezen a logika alapjan ha valaki az osszes friss, ropogos, nepszeru jatekkal akar jatszani es nem sajnalja ra a lovet, akkor a PC + PS komboval fog menni, a PC + Xbox kombonak (az altalad is emlitett kozel 0 db Xbox exluziv cimert) semmi ertelme sincs ilyen tekintetben. A vasarlok nagy reszet pedig ez motivalja, hogy elerjen minden uj jatekot, ez nagyon szepen latszik a mostani konzolok eladasi szamain is. Ezert gondolom azt, hogy jelenlegi formajaban (ahogy az MS azt elkepzeli - egyaltalan hogy kepzeli el? :)) az Xboxnak, mint platformnak, abszolut nincs jovoje. De gyakorlatilag itt most pont azt mondom el, amit az IDDQD podcastben Stokiek mar korbejartak, erdemes meghallgatni, szerintem jok a meglatasok: http://iddqd.blog.hu/2017/01/29/checkpoint_3x01_az_xbox_podcast
En amugy ertem a retrot, meg tokre ertem, hogy mit mondasz, nalam is nagyon ritka, hogy 5-6, de inkabb 10 evnel fiatalabb jatekkal jatszak (ha egyaltalan jatszok), tokre jogos a te igenyed is, csak a nagy kep szempontjabol meg mindig ott vagyunk hogy hiaba ez az uj masina, az Xbox mint platform, teljesen a halalaba menetel, plane a PS-hez viszonyitva.
En amugy ertem a retrot, meg tokre ertem, hogy mit mondasz, nalam is nagyon ritka, hogy 5-6, de inkabb 10 evnel fiatalabb jatekkal jatszak (ha egyaltalan jatszok), tokre jogos a te igenyed is, csak a nagy kep szempontjabol meg mindig ott vagyunk hogy hiaba ez az uj masina, az Xbox mint platform, teljesen a halalaba menetel, plane a PS-hez viszonyitva.
Nem hiszem, igazából ha megnézzük az előző generációt meg a mostanit, nekem inkább az a kép rajzolódik ki, hogy az emberek a jobb gép után mennek azonos árkategóriában, és leginkább a multiplatform tömegcímek döntenek az exkluzívok helyett. Pl. miért győzött a 360 már az előző generáció elején? Mert arra promózták rohadtul a GTA4-et, a CoD is sokáig ott volt jobb, meg a gép átlagos teljesítménye is jobb volt a PS3-énál. A PS4 sem azért fogyott jól, mert már löncskor ott volt a sok exkluzív cím (nem volt ott, sokáig csak a bóvli jött tőlük is erre a genre), hanem mert az a jobb gép, és ahhoz jött a CoD meg a GTA promó. :)
Ettől persze még a Sony egy sokkal erősebb, vásárlócsalogató exkluzív leosztással rendelkezik, de az MS nem igazán ebben gondolkodik jelenleg, hanem mással próbálkozik. Lehet, hogy bejön, lehet, hogy nem, de szvsz nem feltétlenül kell minden cégnek ugyanazon az úton elindulnia.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
hát ha nem költöttem volna már el ennyit a ps ecoszisztémára én váltanák simán. De túl sok a belefektetett pénz. Elvagyok az 1440p-vel most a ps4 pro-n:) A héten 1 percre nem volt időm bekapcsolni. Most is reggel 9 óta melózok. Pedig kurvára lenne kedvem:S
SZERK: Szerintem másfél év múlva jön az erősebb ps. El is fogják hagyni a számozást szerintem. PC architektura miatt visszafelé kompatibilitás adott, meg ott a ps now. Jön majd egy erősebb ügyesebb gép azt jólvan.
Nem tudom, hogy a Sony ezzel mennyire fog foglalkozni a jövőben, de jó lenne. Igazából a PS4 Pro boost mode-jában is csalódtam a tesztek alapján, mert itt-ott szépen stabilizálja az fps-t, de egyébként nem egy nagy reveláció. Az új boxon ezzel szemben még a limitált processzor upgrade ellenére is szép teljesítménynövekedés van a régebbi a játékok egy jó részében, mert többet használnak az új videokártyából:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=jYuvL6bO04Q
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
OFF: A belinkelt Xbox One X videóból engem az S verzió lepett meg, mert papíron egy upgradelt sima XBONE, de a fogyasztási adatok alapján egy butított, underclockolt One X lehet.
Szerintem marha drága ahhoz az Xbox One X, hogyha nem akarsz mindenáron felbontásban feljebb lépni, akkor megérje a procilimit. Lesz majd rá válasz szerintem is előbb-utóbb.
PC-ről nézve sem a performance, sem az exkluzívok kínálata nem túl izgalmas.
A "BC" - azaz az emulátorukba portolás - jó, de nem csak a nemrég képbe került első Xbox, de a 360 kínálatának egy része is maródi még. Pedig engem érdekelnek a régebbi játékok, de így éppen azok bepótlására sem tökéletes, amikor maroknyi érintettek listája is foghíjas.
Ami igazán érdekelne, az a Rare Replay, a Sunset Overdrive és a gép kontrollere.
A PS4-nek az Xbox One ellen szerintem nagyban segítettek az exkluzívok is. Már a PS3-at is sokan markolták fel a kezdeti időszakban puszira (várták a GT-t, az MGS-t vagy éppen a Final Fantasyt), és a generáció végére "mindenkinek" kellett a gépből. Így, ha késve is, de beérték a 360 eladásait (a kontinentális Európában már előbb, Japánban pedig mindig is előnyben voltak). A PS4-nek pedig nagyon jól jött az pozitív játékosbarát kép, ami a platform exkluzívokkal történő folyamatos támogatása, és a 360 használt játékokat megfojtani igyekvő és tívítívítívíző kampányára lecsapott labdáinak köszönhet.
Igen, nagyon mennek a multiplatformok, az exkluzívok az átlagjátékos szemszögéből egyre inkább lábjegyzetnek számítanak, de még mindig akad pár sikeres, éppen a köréjük épített marketing lehet döntő egy-egy választásban.
A Nintendón látszik a leginkább, hogy az exkluzívok nem elegek (GameCube, WiiU), de ha kitalálnak egy jól vakító csomagot, annak fontos részét képezik, és hihetetlen arányban képesek fogyni. Egy PS4-nek vagy Xboxnak persze már nincs Mariója, az Uncharted vagy a Halo minden sikere ellenére sem ennyire döntő.
Én örülnék, ha minél több játék elérhető lenne minden platformon, tehát alapvetően örülök az exkluzívok visszaszorulásának, de van egy részük, melyek esetében adott frencsájz vagy műfaj visszaesése is járulékos veszteség lehetne. Vajon olyan lenne a Mario, mint eddig, ha nem ekkora presztízsprojekt lenne? Ueda játékai elkészülhettek volna, ha a Sonynál nem látják úgy, hogy kell valami különleges is a platformukja? A Naughty Dog elsüllyedt volna valaha a középszerben? (Most már nyilván tudnának önálló életet élni.)
PS4-nek az Xbox One ellen szerintem nagyban segítettek az exkluzívok is.
Segíteni mindenképpen segítettek, de nem az exkluzív címek nyerik meg a "konzolháborút". Az Xboxnál egyébként szerintem azt sikerült frankón elszúrnia az MS-nek, hogy sehogyan sem tudtak igazán betörni az Amerikán kívüli piacra, így konzolfronton azt simán felmarkolta a Sony már az előző generációban. Az mondjuk elég beteg, hogy a két platform eladásilag majdnem van az USÁban most is (ha jól emlékszem legutóbb valami 22 vs 20 milliós eladást láttam a Sony javára), a Sony hatalmas előnye (60 millió vs. 30 millió) a világ többi tájáról adódik össze.
A "BC" - azaz az emulátorukba portolás - jó, de nem csak a nemrég képbe került első Xbox, de a 360 kínálatának egy része is maródi még.
Viszont az MS rendes emulátort fejleszt, ami hosszú távon tök jó még akkor is, ha szaszerolniuk kell valamit a régi játékokon hozzá, és az is pozitív, hogy elvileg a Windows 10 verzió is készülget belőle.
A Nintendón látszik a leginkább, hogy az exkluzívok nem elegek (GameCube, WiiU), de ha kitalálnak egy jól vakító csomagot, annak fontos részét képezik, és hihetetlen arányban képesek fogyni. Egy PS4-nek vagy Xboxnak persze már nincs Mariója, az Uncharted vagy a Halo minden sikere ellenére sem ennyire döntő.
A Nintendónál sem a Mario a döntő, hanem istenigazából a Nintendo brand az összes klasszikus IP-vel. Ott mondjuk nagyon jól látszik az is, hogy az exkluzívok egy bizonyos szint után már a multiplatform ellenségeivé válnak, nem is lepődtem meg, amikor az Ubisoft bejelentette a "Mario-Rabbids XCOMot". :D Az olyan dolgokból is látszik ez, hogy pl. az Ubi a third party ottani helyzetéhez képest nagyon szép sikereket ért el Nintendo platformokon a Prince of Persiával, és hát tényleg egy abszolút Nintendo brand-kompatibilis szériáról van szó (és ide a rozsdás bökőt, hogy ha lesz új rész, ráfekszenek vele a Switchre is komolyan).
A Naughty Dog elsüllyedt volna valaha a középszerben?
Ez azért fura kérdés, mert szvsz a ND sosem olyan játékokat fejlesztett, amik igazán jól működnének multiplatform címekként. Az UC meg a Last of Us persze már igen, de ehhez a ND-nak van a legkevesebb köze.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A 360 elhúzásához és győzelméhez sok tényező járult hozzá. Az egyéves előny és a kedvezőbb árcédula különösen fontos volt ezek közül, a Sony annak idején a 600 dolláros árral (Blu-ray, a korai BC és Cell miatt) elszúrta. De nagyon fontos szerepe volt a saját címeinek is.
A Gears of War, majd a Halo 3 tökéletes játékj volt a kor lövöldeuralmának a meglovagolására: kompetitív és kooperatív multiban, single-ben egyaránt. Sokkal fontosabbak voltak azok a játékok akkor, mint most, mert akkor még nem a konzolok jelentették egyértleműen az első számú FPS-paltfromot, illetve a TPS betűszót még használni sem használták akkor, nem volt egy igazán elterjedt műfaj.
Gondolj csak bele, akkor még nem 60+ milliós volt a GTA, csak 20 millión szerénykedett, még nem volt 10+ milliós AC (a sandbox akció-kalandok térhódítása és a brutális számok miatt relevánsak), 30 milliós Overwatch, PBUG, de ma már 10 milliós BF és a 20 milliós CoD is még millió fölötti PC-s FPS-nek számított, mely kapott időnként konzolos változatokat. Akkor a gyorsan 5 milliót elszóró Gears, és hamar 10 millió fölé jutó Halo 3 meghatározta, hogy mire megy az angolszász tömeg, és a CoD 4-et is inkább Boxon sikerült megtolni. Plusz ugye az említett GTA mellett mindig számított, hogy az aktuális Madden és FIFA hol kap promót. Nem is feltétlen szó szoros értelmében az exkluzivitás volt a döntő, hanem hogy Boxra voltak A lövöldék, PS3-ra meg a Resistance. És akkor még az online szolgáltatások közötti különbségről vagy a célra alkalmasabb kontrollerről nem is beszéltünk.
Az, hogy mi az erősebb, kevesebbet számított, hiszen a Sony sokáig elhitette, hogy a PS3 a "supercomputer", és "with the power of the Cell" - melyhez eredetileg GPU sem kellett volna Kutaragi szerint - minden lehetséges. Gyakorlatilag sokáig rengetegen elhitték, hogy a PS3 az erősebb, és ugye a Digital Foundry is csak később nőtte ki magát.
A Nintendónál sem a Mario a döntő, hanem istenigazából a Nintendo brand az összes klasszikus IP-vel.
Nyilván van ott más is, ez jogos, de a Mario nemcsak platformereket jelenthet, ott a Mario Kart, a Super Smash Bros., a Mario RPG-k stb. Tehát nem véletlenül emeltem ki a legfőbb kabalát (ha több játékban valójában csak az egyik szereplő), de ettől még nem feledkeztem meg a Zeldáról.
A multiplatfromoknak inkább a partykonzollá válás tett be, a GameCube után már nem adtak ki olyan konzolt, mely versenyképes lenne erőben nagyokkal, és ezért is inkább másért veszik az emberek. Korábban elfért a gépeiken sok minden.
Ez azért fura kérdés, mert szvsz a ND sosem olyan játékokat fejlesztett, amik igazán jól működnének multiplatform címekként.
Én úgy látom, hogy a Crash Bandicoot óta mindig az aktuális divatműfaj(ok)ban utaznak.
Gyakorlatilag sokáig rengetegen elhitték, hogy a PS3 az erősebb
Van olyan, aki még most is elhiszi ezt, és összeesküvés-elméletként a hanyag, Xbox-centrikus kiadókat látja a PS3 gyengébb teljesítménye mögött (mert ugye az sosem a konzolgyártó hibája, ha az ő hardvere a furcsagyerek, adapt, fuckers!), de fanboyból mindig nagyon kevés volt és kevés is lesz a teljes piachoz képest.
És akkor még az online szolgáltatások közötti különbségről vagy a célra alkalmasabb kontrollerről nem is beszéltünk.
Pedig az előbbiről is érdemes lenne, mert szerintem az a másik tényező, ami miatt az előző box le tudta tarolni a piacot. Miért volt "jobb" a CoD boxon? Hát azért, mert az Xbox Live volt a menő, és kb. akkora a kulturális hatása magának a szolgáltatásnak, mint mondjuk a PSX idejében annak, hogy a Sony a Nintendóval szemben a "nagyfiúknak" gyártott konzolt, ahol nem Mario bajszát, hanem Lara Croft seggét bámultad. A headsetbe sikító, Doritost zabáló és Mountain Dew-t vedelő tinédzser a Microsoft teremtménye. :D Persze a Gears of War és a Halo is segítette ezt a trendet (sőt, a Halo találta ki azt a konzolos FPS-t, amiből a CoD csinált tömegterméket), de szvsz azok a játékok inkább csak a generáció beröffentésére voltak jók, az Activision pedig sokkal jobban ráérzett a tömegkultúrára a Modern Warfare-rel. Az akció sci-fiben pont annyi a sci-fi, hogy ne legyen belőle igazi, mindent letaroló tömegtermék, vagyis az, ami a "realisztikus", amcsi patrióta Michael Bay-FPS vagy az életszagú GTA 4.
Valahol hiányzik is egyébként, hogy ez a generáció semmi újat, semmi igazán érdekes változást nem hozott magával, inkább csak az előző jellegtelenebb folytatása.
Én úgy látom, hogy a Crash Bandicoot óta mindig az aktuális divatműfaj(ok)ban utaznak.
Igaz, de azért szerintem a collect-a-thon platformer mindig konzolon volt divatműfaj, PC-n annyira sosem volt nagy keletje.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tapasztalataim alapján a többség nem feltétlen a valóságban hisz. Hamar elmúlt amiatt a meglepetésem, hogy annak idején az általam mintavételezett - nem PS3-tulaj - többség is a Sony gépét tarotta erősebbnek. Hogy a valójában milyenek lehettek az arányok, azt nem tudom, de annyi volt marketingduma, a ködösítés, gyakran a laikusokhoz eljutó cikkekben is, hogy erős kétségeim vannak azt tekintve, tömeges szinten sokat jelentett volna a 360 számára. A többi, amit említettünk annál inkább. A One és aPS4 viszonyában a kezdettől jelenlévő kikockázott mérések és hasonló architektúra miatt más a helyzet, ráadásul az internet népe mémekben is lecsapott minden labdát.
A közönség egykori tájékozottságára nem vetíthetjük ki a saját, főleg nem a saját mai ismereteinket.
de szvsz azok a játékok inkább csak a generáció beröffentésére voltak jók,
A hangsúlybeli eltérésektől eltekintve egyről beszélünk. Viszont úgy gondolom, hogy a 360-nál a beröffentés nagyon is fontos volt, míg a kezdetben az ígéretek és a brand által felszínen tartott PS3-at a játékba a generáció végére alighanem az exkluzívok hozták vissza. Nem minden új vásárló volt generációs szinten PC- és konzolszűz, sokan második-harmadik gépnek vették, amire ugye tudjuk, mi a kézenfekvő magyarázat. Ez alapozásnak nem volt rossz a következő generáció előtt. Jól kell tudni használni a csökkenő jelentőségű és növekvő árú AAA exkluzívokat, hogy megérjék a hatásukat.
Igaz, de azért szerintem a collect-a-thon platformer mindig konzolon volt divatműfaj, PC-n annyira sosem volt nagy keletje.
A multiplatform alatt nem is feltétlen a PC-re porotlásra gondoltam, hanem a röghöz kötés feloldásáról. A kor gyakorlatában ez konzolosabb műfajoknál elsősorban PS2/Xbox(/GC)-megjelenéseket jelentett, lásd éppen az ND és Insomniac utáni Crasheket, Spyrókat. Ugye az utóbbi években sem csak azt tekintjük multiplatfromnak, ami WiiU-ra, Switchre is eljutott.
Viszont úgy gondolom, hogy a 360-nál a beröffentés nagyon is fontos volt, míg a kezdetben az ígéretek és a brand által felszínen tartott PS3-at a játékba a generáció végére alighanem az exkluzívok hozták vissza.
Ez igaz, ahogyan az is, hogy mindenképpen remek alapot jelentett az erős exkluzív-felhozatal a következő generációhoz, de azt, hogy a Sony visszajött a versenybe milyen értelemben gondolod? Mmint az vitathatatlan tény, hogy az eladott konzolok szintjén visszajöttek, kb. egálba is hozva magukat, de ahogyan te is mondod, sokan vettek több konzolt a generáció alatt. Emiatt én úgy vagyok ezzel, hogy pontosabb az, hogy a Sony elbukta az előző gent, mert igazából a lenyomott áraknak és a generáció - akkor még - meglepő hosszának köszönhette azt, hogy vissza tudott jönni. A elkésett visszatérés komoly sebekbe került a cégnek, még akkor is, ha most úgy tűnik, nagyon megérte a hosszú távú építkezés... csak nekem az az érzésem, hogy az MS eltanulta tőlük ezt, és most ugyanazt csinálják az egyre jobban elkényelmesedő Sony mögött, csak nem az exkluzívokkal. Erről egyébként akarok írni egy cikket, kb. már meg is van, csak annyira kotorászós, hogy kb. egy órányi ásás után arra jöttem rá, hogy az összefüggések bemutatásához egészen a Clinton-kormányig kell visszamenni. :D Egyszer csak lesz időm befejezni.
Mellesleg erről a generációról is csak azért nem merem azt mondani, hogy a Sony nyerte meg, mert eléggé úgy tűnik, hogy ez az utolsó konzolgeneráció. Van egy anekdota arról, hogy nem olyan régen az oddworldös Lorne Lanning (aki notórius abban, hogy az Oddworld mellett / helyett mindig elkezd másról beszélni, és nostradamusi eszmefuttatásai vannak: általában bejönnek) megkérdezte valamelyik Sony fejest arról, hogyan képzelik el a PS5-öt. Erre a fejes csak annyit mondott, hogy a kérdés úgy helyes, milyen lesz a PS5, HA lesz PS5, szóval valószínűleg nem lesz. Ellesznek itt a hardware upgrade-ekkel, aztán ahogyan Csöpi is mondta, egyszercsak elhagyják a számozást, és úgy fogják bejelentgetni a már nem támogatott kiadásokat, mint ahogyan a Microsoft csinálja a Windows-zal.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
biztos, hogy lesz ps5, már csak a marketing miatt is. upgradelni meg pronak elnevezni lehet dolgokat, de az emberek egy új számozott konzolra ugyanúgy vevők, sőt sztem jobban is mint egy upgrade-re mégha nagy tartalom beli ugrás nem is lesz mögötte.
az xbox one x meg sztem is ott fog megbukni, hogy nulla exklúzív húzócímmel nincs nagyon értelme venni ilyet, drága is a próval szemben. az emberek meg úgyis azt fogják nézni, hogy jah a pro is tud 4k-t az már mindegy, hogy milyet és arra még van pár exklúzív is + olcsóbb, már be is zsákolják karácsonyra.
az xbox one x meg sztem is ott fog megbukni, hogy nulla exklúzív húzócímmel nincs nagyon értelme venni ilyet, drága is a próval szemben.
Egyelőre viszont kurva jól fogy, jobban is, mint azt várta az MS. Szvsz sok Xbox-fan ki volt már éhezve egy erős konzolra, elvégre a sima One-ra ezt a jelzőt közelítőleg sem lehetett rásütni. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
de azt, hogy a Sony visszajött a versenybe milyen értelemben gondolod?
Nem abban az értelemben, hogy ki nyerte a generációt, bár annak a jelentése is önmagában vitatható. A lényeg az, hogy a darabszámbeli hátrányt ledolgozta, és ezzel üzletileg a temetett Sony egyik húzóágazatává válhatott újra a játékbiznisz is. Lásd a gen végén a Last of Us vártnál nagyobb sikerét, de még inkább a GTA V-öt vagy az addigra rá masszívan tolt FIFA-t. A PS Plus nyereségessége akkoriban még kérdéses lehetett, viszont éppen azzal alapoztak meg akkor is annak, hogy mára nyomtatja náluk is a pénzt a multira való előfizetés. Tehát volt egy komoly generációkon átívelő hatása is ennek. Visszajött mondjuk 2008-hoz képest a Sony a Microsofttal szemben? Naná!
mert eléggé úgy tűnik, hogy ez az utolsó konzolgeneráció.
Hogy minek fogják hívni a jövő gépeit, az jó kérdés, de az a véleményem, mint Tibrének: marketingszempontból egyáltalán nem mindegy, hogy miként próbálod eladni az új masinákat, Az eddigi generáció közbeni tuningok kb. annak feleltek meg, ha veszel új VGA-t és húzod mellé a procit, de előbb-utóbb lesz itt még új CPU, mert itt limit van, és lehet akkor GPU-ban is lépni előre.
Ha van eszük, ezt új generációként pozicionálják, nem csak azért, mert jobban hangzik (eleve PS4-nek és Xbox One-nak hívni 50 évre a konzolokat hülyeségnek hangzanak, sorszámos eddig is csak a PS volt), eladhatóbb. És ha a gyengébb modelleket kiveszed a támogatásból, akkor az érthetőbbnek hangzik. Gondolj bele, ha kiadod az Xbox One Z-t, és azt mondod, hogy a sima Xbox One nem viszi az új játékokat, csak az X, akkor szemétládának tűnsz. Ha kiadod az Xbox Zerót, és ugyanez lesz a helyzet, akkor még az a jó fejség, hogy nem engeded el az X kezét, és BC-ként el tudod adni, hogy az eddigi játékokat viszi a konzol.
Elmosódnak a generációs határok, ez érthető (és akkor lehet azon vitatkozni, hogy új generációnak tekintjük-e majd őket), de kivégezni a streaming fogja őket. A Microsoft és a Sony egyaránt öli a pénzt ebbe az irányba, de én azt mondanám egy generáció(szerűség) még lesz.
Hogy minek fogják hívni a jövő gépeit, az jó kérdés
De a mi szempontunkból mindegy is, ha natívan fogja támogatni és jobban fogja futtatni az előző "generáció" játékait, nem? Persze, az lehet, hogy PS5-nek fogják hívni, de onnantól már olyan kategória a dolog, mint a laza generációs különbség egy újabb és egy régebbi processzor vagy videokártya között.
Szvsz egyébként a "backwards compatibility" üzleti kérdés is, mivel a Sony-nak és a Microsoftnak valószínűleg nagyon megérné az, ha mondjuk elnyomnák a Joda-féle "nem nagyon játszom régebbi játékokkal" véleményt. Eddig ha jött egy új konzol, akkor lehetett leépíteni és végeredményben lehúzni a vécén a teljes előző generációs library-t, mivel azzal pont nem lehetett eladni az új gépet... közben meg ha veszel egy új számítógépet, ugyananni játék marad a Steam-fiókodban, 99%-100%-uk elindulni is el fog, a többségük meg még profitálni is fog az új hardverből. Persze ez PC-n mindig is megvolt, csak a Steam sikerével hirtelen egy olyan dolog lett belőle, amivel a konzolgyártóknak is versenyezniük kell, és szerintem ebből a "jövőbiztosító" szempontból cselekszik okosabban az MS, mint a Sony.
Ugye ha a generációk közötti merev határokból fokozatos átmenetet csinálsz, akkor mondjuk az előző "generáció" végén érkező címekből erősen profitálni fog az újabb masina beröffentése is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hogy áll most az input lag ezen a téren? Gondolom, ezt csak úgy lehet érdemben fejleszteni, ha minél több helyen van szerver-közponjuk. Innentől mondjuk nem jósolok túl rózsás jövőt kelet EU-nak...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Valóban teoretikus kérdés, hogy honnan hívunk valamit konzolgenerációnak, ez egyre szürkébbnek ígérkezik, de ez az egyedi hardverek eltűnésével is egyértelmű volt már. Egyelőre viszont még az is kétséges, hogy a következő lépésnél tényleg kihúzható-e úgy a sima One alól a szőnyeg,, hogy az X alól nem. Ahhoz túl közel áll a prociteljesítmény, a PS4-nél meg még inkább. Ha komoly CPU-t kapnak a következő gépek, akkor meg X-en is szenvedős lesz a teljesítmény. Szóval ebben a körben még ez is necces, de efelé tartunk.
A BC nyilván megérheti, remaster még attól jöhet új feature-ökkel, ha nagyon akarják, de ugye olyan "drága" portolásra valószínűleg már nem lesz szükség, mint a mostani és az előző generációban.
@Vajk
És egyelőre az észak-amerikai netszolgáltatóknál is van forgalomkorlát, ha nem maradtam le vlaamiről. Egyelőre az látszik, hogy a Sony és a Microsoft tesz bele pénzt, és amúgy is a streaming felé tart az irány. Eközben egyelőre a Netflix sem hozza a Blu-ray szintjét, de újabb és főleg saját anyagoknál már nagyon közel van képminőségre, tekerni meg már gyorsabb :)
Az input lagot én az Onlive-on annak idején vállalhatatlannak találtam, a Gaikai-on sokkal jobbnak, de ez játék függő is volt. A PS Now-t nem próbáltam, mert kéznél van a PS3, és a Last of Ust is azért hagytam ki eddig, hogy jobb minőségben játszhassam. Ismerős vélemények alapján szintén játékfüggő, hogy mennyire zavaró, de sokat fejlődött. Csak tippelni tudnék, hogy milyen távlatban válik reális alternatívává. Az e-sport pedig legfeljebb újra LAN-ossá válik középszinten is, nem csak magasabbon, mint most :)
A BC nyilván megérheti, remaster még attól jöhet új feature-ökkel, ha nagyon akarják, de ugye olyan "drága" portolásra valószínűleg már nem lesz szükség, mint a mostani és az előző generációban.
Ja, az ilyen Last of Us Remastered szerű HD verzióknak valószínűleg ennyi volt, de a Crash szerű remake-eknek továbbra is lesz értelmük, és azért főleg az utóbbiakat szeretjük.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Valaki nem tud véletlenül Xbox One-hoz Disney Infinity 3.0 Star Wars starter pakkot értelmes áron? A boltokban már nincs (és nem is lesz, pedig 5k lenne, ha lenne) készleten, vaterás előreutalós használt példányhoz Mucsaröcsögéről nincs kedvem, az amazonról meg 11k felett lenne.
Boltban már nem fogsz találni szerintem, miután lelőtték a játékot.
A jatekaim.hu-n látok egy bontatlan példányt 5k-ért, bár a hirdetés márciusi, szóval lehet már nem aktuális.
ha a 360-at szeretnem valtani, eleg az xbox one s (4k-ra nincs igenyem, tvm se tudja), vagy x-et nezzek? elsosorban a gyereknek fifa + fps-ek + diablo nekem + ha van valami strat
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ZJmWsgFl6kA
Röviden: üt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mar csak jatekok kellenenek ra... :D
Nem tudom, mennyivel több cím érhető el PS4-re, mint boxra, de én úgy vagyok ezzel, hogy legalább már akad egy darab olyan konzol, amit még én is megvennék. Basszus, végre egy spéci gép, amiben még a backwards compatibility sem lett elfelejtve a TELJES Xbox library-ra vonatkozóan. It's awesome.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
ettől a backwards compatibilytől teljesen kivagyok.
ki a fasznak van ideje 10 éves vagy annál idősebb játékokkal játszani? Az újakkal sincs időm
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Én meg kevés újjal játszom, átlagosan érdekel évente 2-3.
Nekem számít, hogy ha pl. szeretnék egyszer játszani a Red Dead Redemptionnel, akkor a box az egyetlen, ahol röccenéstelen 30 fps-essel tehetem ezt meg, mert ráfeküdtek a kompatibilitásra.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szamomra sajnos ez nem kepvisel akkora erteket, hogy valaha is ennyit fizessek erte. Ha en konzolt vennek PC helyett, biztos, hogy csak az exluziv cimekert tennem, abban meg finoman szolva nem tul eros ez az Xbox generacio.
Igazából ez is ízlés kérdése szerintem. Nekem ebben a generációban eddig egyedül a Bloodborne olyan Sony-exkluzív cím, amit sajnálnék kihagyni, de nem hiszem, hogy olyan iszonyú sokat kell rá várni PS Now-n.
A box sincs eleresztve ilyesmikkel, de elsősorban a PC portjaik miatt nincs, mert egyébként pl. a Killer Instinct pont nekem való, de a Halo-széria is olyan, ami elé szívesen ülnék le.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Azt akarom igazabol ezzel az egesszel mondani, hogy szerintem most az a helyzet, hogy kijon egy uj, AAA jatek az vagy kijon mindharom platformra (PC, Xbox, PS), vagy pedig kijon PC-re es PS-re, vagy csak PS-re. Ezen a logika alapjan ha valaki az osszes friss, ropogos, nepszeru jatekkal akar jatszani es nem sajnalja ra a lovet, akkor a PC + PS komboval fog menni, a PC + Xbox kombonak (az altalad is emlitett kozel 0 db Xbox exluziv cimert) semmi ertelme sincs ilyen tekintetben. A vasarlok nagy reszet pedig ez motivalja, hogy elerjen minden uj jatekot, ez nagyon szepen latszik a mostani konzolok eladasi szamain is. Ezert gondolom azt, hogy jelenlegi formajaban (ahogy az MS azt elkepzeli - egyaltalan hogy kepzeli el? :)) az Xboxnak, mint platformnak, abszolut nincs jovoje. De gyakorlatilag itt most pont azt mondom el, amit az IDDQD podcastben Stokiek mar korbejartak, erdemes meghallgatni, szerintem jok a meglatasok: http://iddqd.blog.hu/2017/01/29/checkpoint_3x01_az_xbox_podcast
En amugy ertem a retrot, meg tokre ertem, hogy mit mondasz, nalam is nagyon ritka, hogy 5-6, de inkabb 10 evnel fiatalabb jatekkal jatszak (ha egyaltalan jatszok), tokre jogos a te igenyed is, csak a nagy kep szempontjabol meg mindig ott vagyunk hogy hiaba ez az uj masina, az Xbox mint platform, teljesen a halalaba menetel, plane a PS-hez viszonyitva.
Nem hiszem, igazából ha megnézzük az előző generációt meg a mostanit, nekem inkább az a kép rajzolódik ki, hogy az emberek a jobb gép után mennek azonos árkategóriában, és leginkább a multiplatform tömegcímek döntenek az exkluzívok helyett. Pl. miért győzött a 360 már az előző generáció elején? Mert arra promózták rohadtul a GTA4-et, a CoD is sokáig ott volt jobb, meg a gép átlagos teljesítménye is jobb volt a PS3-énál. A PS4 sem azért fogyott jól, mert már löncskor ott volt a sok exkluzív cím (nem volt ott, sokáig csak a bóvli jött tőlük is erre a genre), hanem mert az a jobb gép, és ahhoz jött a CoD meg a GTA promó. :)
Ettől persze még a Sony egy sokkal erősebb, vásárlócsalogató exkluzív leosztással rendelkezik, de az MS nem igazán ebben gondolkodik jelenleg, hanem mással próbálkozik. Lehet, hogy bejön, lehet, hogy nem, de szvsz nem feltétlenül kell minden cégnek ugyanazon az úton elindulnia.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
hát ha nem költöttem volna már el ennyit a ps ecoszisztémára én váltanák simán. De túl sok a belefektetett pénz. Elvagyok az 1440p-vel most a ps4 pro-n:) A héten 1 percre nem volt időm bekapcsolni. Most is reggel 9 óta melózok. Pedig kurvára lenne kedvem:S
SZERK: Szerintem másfél év múlva jön az erősebb ps. El is fogják hagyni a számozást szerintem. PC architektura miatt visszafelé kompatibilitás adott, meg ott a ps now. Jön majd egy erősebb ügyesebb gép azt jólvan.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Nem tudom, hogy a Sony ezzel mennyire fog foglalkozni a jövőben, de jó lenne. Igazából a PS4 Pro boost mode-jában is csalódtam a tesztek alapján, mert itt-ott szépen stabilizálja az fps-t, de egyébként nem egy nagy reveláció. Az új boxon ezzel szemben még a limitált processzor upgrade ellenére is szép teljesítménynövekedés van a régebbi a játékok egy jó részében, mert többet használnak az új videokártyából:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=jYuvL6bO04Q
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
OFF: A belinkelt Xbox One X videóból engem az S verzió lepett meg, mert papíron egy upgradelt sima XBONE, de a fogyasztási adatok alapján egy butított, underclockolt One X lehet.
Szerintem marha drága ahhoz az Xbox One X, hogyha nem akarsz mindenáron felbontásban feljebb lépni, akkor megérje a procilimit. Lesz majd rá válasz szerintem is előbb-utóbb.
PC-ről nézve sem a performance, sem az exkluzívok kínálata nem túl izgalmas.
A "BC" - azaz az emulátorukba portolás - jó, de nem csak a nemrég képbe került első Xbox, de a 360 kínálatának egy része is maródi még. Pedig engem érdekelnek a régebbi játékok, de így éppen azok bepótlására sem tökéletes, amikor maroknyi érintettek listája is foghíjas.
Ami igazán érdekelne, az a Rare Replay, a Sunset Overdrive és a gép kontrollere.
A PS4-nek az Xbox One ellen szerintem nagyban segítettek az exkluzívok is. Már a PS3-at is sokan markolták fel a kezdeti időszakban puszira (várták a GT-t, az MGS-t vagy éppen a Final Fantasyt), és a generáció végére "mindenkinek" kellett a gépből. Így, ha késve is, de beérték a 360 eladásait (a kontinentális Európában már előbb, Japánban pedig mindig is előnyben voltak). A PS4-nek pedig nagyon jól jött az pozitív játékosbarát kép, ami a platform exkluzívokkal történő folyamatos támogatása, és a 360 használt játékokat megfojtani igyekvő és tívítívítívíző kampányára lecsapott labdáinak köszönhet.
Igen, nagyon mennek a multiplatformok, az exkluzívok az átlagjátékos szemszögéből egyre inkább lábjegyzetnek számítanak, de még mindig akad pár sikeres, éppen a köréjük épített marketing lehet döntő egy-egy választásban.
A Nintendón látszik a leginkább, hogy az exkluzívok nem elegek (GameCube, WiiU), de ha kitalálnak egy jól vakító csomagot, annak fontos részét képezik, és hihetetlen arányban képesek fogyni. Egy PS4-nek vagy Xboxnak persze már nincs Mariója, az Uncharted vagy a Halo minden sikere ellenére sem ennyire döntő.
Én örülnék, ha minél több játék elérhető lenne minden platformon, tehát alapvetően örülök az exkluzívok visszaszorulásának, de van egy részük, melyek esetében adott frencsájz vagy műfaj visszaesése is járulékos veszteség lehetne. Vajon olyan lenne a Mario, mint eddig, ha nem ekkora presztízsprojekt lenne? Ueda játékai elkészülhettek volna, ha a Sonynál nem látják úgy, hogy kell valami különleges is a platformukja? A Naughty Dog elsüllyedt volna valaha a középszerben? (Most már nyilván tudnának önálló életet élni.)
Sors bona, nihil aliud.
Segíteni mindenképpen segítettek, de nem az exkluzív címek nyerik meg a "konzolháborút". Az Xboxnál egyébként szerintem azt sikerült frankón elszúrnia az MS-nek, hogy sehogyan sem tudtak igazán betörni az Amerikán kívüli piacra, így konzolfronton azt simán felmarkolta a Sony már az előző generációban. Az mondjuk elég beteg, hogy a két platform eladásilag majdnem van az USÁban most is (ha jól emlékszem legutóbb valami 22 vs 20 milliós eladást láttam a Sony javára), a Sony hatalmas előnye (60 millió vs. 30 millió) a világ többi tájáról adódik össze.
Viszont az MS rendes emulátort fejleszt, ami hosszú távon tök jó még akkor is, ha szaszerolniuk kell valamit a régi játékokon hozzá, és az is pozitív, hogy elvileg a Windows 10 verzió is készülget belőle.
A Nintendónál sem a Mario a döntő, hanem istenigazából a Nintendo brand az összes klasszikus IP-vel. Ott mondjuk nagyon jól látszik az is, hogy az exkluzívok egy bizonyos szint után már a multiplatform ellenségeivé válnak, nem is lepődtem meg, amikor az Ubisoft bejelentette a "Mario-Rabbids XCOMot". :D Az olyan dolgokból is látszik ez, hogy pl. az Ubi a third party ottani helyzetéhez képest nagyon szép sikereket ért el Nintendo platformokon a Prince of Persiával, és hát tényleg egy abszolút Nintendo brand-kompatibilis szériáról van szó (és ide a rozsdás bökőt, hogy ha lesz új rész, ráfekszenek vele a Switchre is komolyan).
Ez azért fura kérdés, mert szvsz a ND sosem olyan játékokat fejlesztett, amik igazán jól működnének multiplatform címekként. Az UC meg a Last of Us persze már igen, de ehhez a ND-nak van a legkevesebb köze.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A 360 elhúzásához és győzelméhez sok tényező járult hozzá. Az egyéves előny és a kedvezőbb árcédula különösen fontos volt ezek közül, a Sony annak idején a 600 dolláros árral (Blu-ray, a korai BC és Cell miatt) elszúrta. De nagyon fontos szerepe volt a saját címeinek is.
A Gears of War, majd a Halo 3 tökéletes játékj volt a kor lövöldeuralmának a meglovagolására: kompetitív és kooperatív multiban, single-ben egyaránt. Sokkal fontosabbak voltak azok a játékok akkor, mint most, mert akkor még nem a konzolok jelentették egyértleműen az első számú FPS-paltfromot, illetve a TPS betűszót még használni sem használták akkor, nem volt egy igazán elterjedt műfaj.
Gondolj csak bele, akkor még nem 60+ milliós volt a GTA, csak 20 millión szerénykedett, még nem volt 10+ milliós AC (a sandbox akció-kalandok térhódítása és a brutális számok miatt relevánsak), 30 milliós Overwatch, PBUG, de ma már 10 milliós BF és a 20 milliós CoD is még millió fölötti PC-s FPS-nek számított, mely kapott időnként konzolos változatokat. Akkor a gyorsan 5 milliót elszóró Gears, és hamar 10 millió fölé jutó Halo 3 meghatározta, hogy mire megy az angolszász tömeg, és a CoD 4-et is inkább Boxon sikerült megtolni. Plusz ugye az említett GTA mellett mindig számított, hogy az aktuális Madden és FIFA hol kap promót. Nem is feltétlen szó szoros értelmében az exkluzivitás volt a döntő, hanem hogy Boxra voltak A lövöldék, PS3-ra meg a Resistance. És akkor még az online szolgáltatások közötti különbségről vagy a célra alkalmasabb kontrollerről nem is beszéltünk.
Az, hogy mi az erősebb, kevesebbet számított, hiszen a Sony sokáig elhitette, hogy a PS3 a "supercomputer", és "with the power of the Cell" - melyhez eredetileg GPU sem kellett volna Kutaragi szerint - minden lehetséges. Gyakorlatilag sokáig rengetegen elhitték, hogy a PS3 az erősebb, és ugye a Digital Foundry is csak később nőtte ki magát.
Nyilván van ott más is, ez jogos, de a Mario nemcsak platformereket jelenthet, ott a Mario Kart, a Super Smash Bros., a Mario RPG-k stb. Tehát nem véletlenül emeltem ki a legfőbb kabalát (ha több játékban valójában csak az egyik szereplő), de ettől még nem feledkeztem meg a Zeldáról.
A multiplatfromoknak inkább a partykonzollá válás tett be, a GameCube után már nem adtak ki olyan konzolt, mely versenyképes lenne erőben nagyokkal, és ezért is inkább másért veszik az emberek. Korábban elfért a gépeiken sok minden.
Én úgy látom, hogy a Crash Bandicoot óta mindig az aktuális divatműfaj(ok)ban utaznak.
Sors bona, nihil aliud.
Van olyan, aki még most is elhiszi ezt, és összeesküvés-elméletként a hanyag, Xbox-centrikus kiadókat látja a PS3 gyengébb teljesítménye mögött (mert ugye az sosem a konzolgyártó hibája, ha az ő hardvere a furcsagyerek, adapt, fuckers!), de fanboyból mindig nagyon kevés volt és kevés is lesz a teljes piachoz képest.
Pedig az előbbiről is érdemes lenne, mert szerintem az a másik tényező, ami miatt az előző box le tudta tarolni a piacot. Miért volt "jobb" a CoD boxon? Hát azért, mert az Xbox Live volt a menő, és kb. akkora a kulturális hatása magának a szolgáltatásnak, mint mondjuk a PSX idejében annak, hogy a Sony a Nintendóval szemben a "nagyfiúknak" gyártott konzolt, ahol nem Mario bajszát, hanem Lara Croft seggét bámultad. A headsetbe sikító, Doritost zabáló és Mountain Dew-t vedelő tinédzser a Microsoft teremtménye. :D Persze a Gears of War és a Halo is segítette ezt a trendet (sőt, a Halo találta ki azt a konzolos FPS-t, amiből a CoD csinált tömegterméket), de szvsz azok a játékok inkább csak a generáció beröffentésére voltak jók, az Activision pedig sokkal jobban ráérzett a tömegkultúrára a Modern Warfare-rel. Az akció sci-fiben pont annyi a sci-fi, hogy ne legyen belőle igazi, mindent letaroló tömegtermék, vagyis az, ami a "realisztikus", amcsi patrióta Michael Bay-FPS vagy az életszagú GTA 4.
Valahol hiányzik is egyébként, hogy ez a generáció semmi újat, semmi igazán érdekes változást nem hozott magával, inkább csak az előző jellegtelenebb folytatása.
Igaz, de azért szerintem a collect-a-thon platformer mindig konzolon volt divatműfaj, PC-n annyira sosem volt nagy keletje.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tapasztalataim alapján a többség nem feltétlen a valóságban hisz. Hamar elmúlt amiatt a meglepetésem, hogy annak idején az általam mintavételezett - nem PS3-tulaj - többség is a Sony gépét tarotta erősebbnek. Hogy a valójában milyenek lehettek az arányok, azt nem tudom, de annyi volt marketingduma, a ködösítés, gyakran a laikusokhoz eljutó cikkekben is, hogy erős kétségeim vannak azt tekintve, tömeges szinten sokat jelentett volna a 360 számára. A többi, amit említettünk annál inkább. A One és aPS4 viszonyában a kezdettől jelenlévő kikockázott mérések és hasonló architektúra miatt más a helyzet, ráadásul az internet népe mémekben is lecsapott minden labdát.
A közönség egykori tájékozottságára nem vetíthetjük ki a saját, főleg nem a saját mai ismereteinket.
A hangsúlybeli eltérésektől eltekintve egyről beszélünk. Viszont úgy gondolom, hogy a 360-nál a beröffentés nagyon is fontos volt, míg a kezdetben az ígéretek és a brand által felszínen tartott PS3-at a játékba a generáció végére alighanem az exkluzívok hozták vissza. Nem minden új vásárló volt generációs szinten PC- és konzolszűz, sokan második-harmadik gépnek vették, amire ugye tudjuk, mi a kézenfekvő magyarázat. Ez alapozásnak nem volt rossz a következő generáció előtt. Jól kell tudni használni a csökkenő jelentőségű és növekvő árú AAA exkluzívokat, hogy megérjék a hatásukat.
A multiplatform alatt nem is feltétlen a PC-re porotlásra gondoltam, hanem a röghöz kötés feloldásáról. A kor gyakorlatában ez konzolosabb műfajoknál elsősorban PS2/Xbox(/GC)-megjelenéseket jelentett, lásd éppen az ND és Insomniac utáni Crasheket, Spyrókat. Ugye az utóbbi években sem csak azt tekintjük multiplatfromnak, ami WiiU-ra, Switchre is eljutott.
Sors bona, nihil aliud.
Ez igaz, ahogyan az is, hogy mindenképpen remek alapot jelentett az erős exkluzív-felhozatal a következő generációhoz, de azt, hogy a Sony visszajött a versenybe milyen értelemben gondolod? Mmint az vitathatatlan tény, hogy az eladott konzolok szintjén visszajöttek, kb. egálba is hozva magukat, de ahogyan te is mondod, sokan vettek több konzolt a generáció alatt. Emiatt én úgy vagyok ezzel, hogy pontosabb az, hogy a Sony elbukta az előző gent, mert igazából a lenyomott áraknak és a generáció - akkor még - meglepő hosszának köszönhette azt, hogy vissza tudott jönni. A elkésett visszatérés komoly sebekbe került a cégnek, még akkor is, ha most úgy tűnik, nagyon megérte a hosszú távú építkezés... csak nekem az az érzésem, hogy az MS eltanulta tőlük ezt, és most ugyanazt csinálják az egyre jobban elkényelmesedő Sony mögött, csak nem az exkluzívokkal. Erről egyébként akarok írni egy cikket, kb. már meg is van, csak annyira kotorászós, hogy kb. egy órányi ásás után arra jöttem rá, hogy az összefüggések bemutatásához egészen a Clinton-kormányig kell visszamenni. :D Egyszer csak lesz időm befejezni.
Mellesleg erről a generációról is csak azért nem merem azt mondani, hogy a Sony nyerte meg, mert eléggé úgy tűnik, hogy ez az utolsó konzolgeneráció. Van egy anekdota arról, hogy nem olyan régen az oddworldös Lorne Lanning (aki notórius abban, hogy az Oddworld mellett / helyett mindig elkezd másról beszélni, és nostradamusi eszmefuttatásai vannak: általában bejönnek) megkérdezte valamelyik Sony fejest arról, hogyan képzelik el a PS5-öt. Erre a fejes csak annyit mondott, hogy a kérdés úgy helyes, milyen lesz a PS5, HA lesz PS5, szóval valószínűleg nem lesz. Ellesznek itt a hardware upgrade-ekkel, aztán ahogyan Csöpi is mondta, egyszercsak elhagyják a számozást, és úgy fogják bejelentgetni a már nem támogatott kiadásokat, mint ahogyan a Microsoft csinálja a Windows-zal.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
biztos, hogy lesz ps5, már csak a marketing miatt is. upgradelni meg pronak elnevezni lehet dolgokat, de az emberek egy új számozott konzolra ugyanúgy vevők, sőt sztem jobban is mint egy upgrade-re mégha nagy tartalom beli ugrás nem is lesz mögötte.
az xbox one x meg sztem is ott fog megbukni, hogy nulla exklúzív húzócímmel nincs nagyon értelme venni ilyet, drága is a próval szemben. az emberek meg úgyis azt fogják nézni, hogy jah a pro is tud 4k-t az már mindegy, hogy milyet és arra még van pár exklúzív is + olcsóbb, már be is zsákolják karácsonyra.
Nagyon frankón néz ki a Halo 5:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=aMqhO4cs09w
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyelőre viszont kurva jól fogy, jobban is, mint azt várta az MS. Szvsz sok Xbox-fan ki volt már éhezve egy erős konzolra, elvégre a sima One-ra ezt a jelzőt közelítőleg sem lehetett rásütni. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem abban az értelemben, hogy ki nyerte a generációt, bár annak a jelentése is önmagában vitatható. A lényeg az, hogy a darabszámbeli hátrányt ledolgozta, és ezzel üzletileg a temetett Sony egyik húzóágazatává válhatott újra a játékbiznisz is. Lásd a gen végén a Last of Us vártnál nagyobb sikerét, de még inkább a GTA V-öt vagy az addigra rá masszívan tolt FIFA-t. A PS Plus nyereségessége akkoriban még kérdéses lehetett, viszont éppen azzal alapoztak meg akkor is annak, hogy mára nyomtatja náluk is a pénzt a multira való előfizetés. Tehát volt egy komoly generációkon átívelő hatása is ennek. Visszajött mondjuk 2008-hoz képest a Sony a Microsofttal szemben? Naná!
Hogy minek fogják hívni a jövő gépeit, az jó kérdés, de az a véleményem, mint Tibrének: marketingszempontból egyáltalán nem mindegy, hogy miként próbálod eladni az új masinákat, Az eddigi generáció közbeni tuningok kb. annak feleltek meg, ha veszel új VGA-t és húzod mellé a procit, de előbb-utóbb lesz itt még új CPU, mert itt limit van, és lehet akkor GPU-ban is lépni előre.
Ha van eszük, ezt új generációként pozicionálják, nem csak azért, mert jobban hangzik (eleve PS4-nek és Xbox One-nak hívni 50 évre a konzolokat hülyeségnek hangzanak, sorszámos eddig is csak a PS volt), eladhatóbb. És ha a gyengébb modelleket kiveszed a támogatásból, akkor az érthetőbbnek hangzik. Gondolj bele, ha kiadod az Xbox One Z-t, és azt mondod, hogy a sima Xbox One nem viszi az új játékokat, csak az X, akkor szemétládának tűnsz. Ha kiadod az Xbox Zerót, és ugyanez lesz a helyzet, akkor még az a jó fejség, hogy nem engeded el az X kezét, és BC-ként el tudod adni, hogy az eddigi játékokat viszi a konzol.
Elmosódnak a generációs határok, ez érthető (és akkor lehet azon vitatkozni, hogy új generációnak tekintjük-e majd őket), de kivégezni a streaming fogja őket. A Microsoft és a Sony egyaránt öli a pénzt ebbe az irányba, de én azt mondanám egy generáció(szerűség) még lesz.
Sors bona, nihil aliud.
De a mi szempontunkból mindegy is, ha natívan fogja támogatni és jobban fogja futtatni az előző "generáció" játékait, nem? Persze, az lehet, hogy PS5-nek fogják hívni, de onnantól már olyan kategória a dolog, mint a laza generációs különbség egy újabb és egy régebbi processzor vagy videokártya között.
Szvsz egyébként a "backwards compatibility" üzleti kérdés is, mivel a Sony-nak és a Microsoftnak valószínűleg nagyon megérné az, ha mondjuk elnyomnák a Joda-féle "nem nagyon játszom régebbi játékokkal" véleményt. Eddig ha jött egy új konzol, akkor lehetett leépíteni és végeredményben lehúzni a vécén a teljes előző generációs library-t, mivel azzal pont nem lehetett eladni az új gépet... közben meg ha veszel egy új számítógépet, ugyananni játék marad a Steam-fiókodban, 99%-100%-uk elindulni is el fog, a többségük meg még profitálni is fog az új hardverből. Persze ez PC-n mindig is megvolt, csak a Steam sikerével hirtelen egy olyan dolog lett belőle, amivel a konzolgyártóknak is versenyezniük kell, és szerintem ebből a "jövőbiztosító" szempontból cselekszik okosabban az MS, mint a Sony.
Ugye ha a generációk közötti merev határokból fokozatos átmenetet csinálsz, akkor mondjuk az előző "generáció" végén érkező címekből erősen profitálni fog az újabb masina beröffentése is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hogy áll most az input lag ezen a téren? Gondolom, ezt csak úgy lehet érdemben fejleszteni, ha minél több helyen van szerver-közponjuk. Innentől mondjuk nem jósolok túl rózsás jövőt kelet EU-nak...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Valóban teoretikus kérdés, hogy honnan hívunk valamit konzolgenerációnak, ez egyre szürkébbnek ígérkezik, de ez az egyedi hardverek eltűnésével is egyértelmű volt már. Egyelőre viszont még az is kétséges, hogy a következő lépésnél tényleg kihúzható-e úgy a sima One alól a szőnyeg,, hogy az X alól nem. Ahhoz túl közel áll a prociteljesítmény, a PS4-nél meg még inkább. Ha komoly CPU-t kapnak a következő gépek, akkor meg X-en is szenvedős lesz a teljesítmény. Szóval ebben a körben még ez is necces, de efelé tartunk.
A BC nyilván megérheti, remaster még attól jöhet új feature-ökkel, ha nagyon akarják, de ugye olyan "drága" portolásra valószínűleg már nem lesz szükség, mint a mostani és az előző generációban.
@Vajk
És egyelőre az észak-amerikai netszolgáltatóknál is van forgalomkorlát, ha nem maradtam le vlaamiről. Egyelőre az látszik, hogy a Sony és a Microsoft tesz bele pénzt, és amúgy is a streaming felé tart az irány. Eközben egyelőre a Netflix sem hozza a Blu-ray szintjét, de újabb és főleg saját anyagoknál már nagyon közel van képminőségre, tekerni meg már gyorsabb :)
Az input lagot én az Onlive-on annak idején vállalhatatlannak találtam, a Gaikai-on sokkal jobbnak, de ez játék függő is volt. A PS Now-t nem próbáltam, mert kéznél van a PS3, és a Last of Ust is azért hagytam ki eddig, hogy jobb minőségben játszhassam. Ismerős vélemények alapján szintén játékfüggő, hogy mennyire zavaró, de sokat fejlődött. Csak tippelni tudnék, hogy milyen távlatban válik reális alternatívává. Az e-sport pedig legfeljebb újra LAN-ossá válik középszinten is, nem csak magasabbon, mint most :)
Sors bona, nihil aliud.
Ja, az ilyen Last of Us Remastered szerű HD verzióknak valószínűleg ennyi volt, de a Crash szerű remake-eknek továbbra is lesz értelmük, és azért főleg az utóbbiakat szeretjük.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem rossz ez sem:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Zkj0jE8IaQQ
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Valaki nem tud véletlenül Xbox One-hoz Disney Infinity 3.0 Star Wars starter pakkot értelmes áron? A boltokban már nincs (és nem is lesz, pedig 5k lenne, ha lenne) készleten, vaterás előreutalós használt példányhoz Mucsaröcsögéről nincs kedvem, az amazonról meg 11k felett lenne.
Boltban már nem fogsz találni szerintem, miután lelőtték a játékot.
A jatekaim.hu-n látok egy bontatlan példányt 5k-ért, bár a hirdetés márciusi, szóval lehet már nem aktuális.
ha a 360-at szeretnem valtani, eleg az xbox one s (4k-ra nincs igenyem, tvm se tudja), vagy x-et nezzek? elsosorban a gyereknek fifa + fps-ek + diablo nekem + ha van valami strat
Parizer forever.