A hatmagos i5 8600K jól meghúzva majd az lehet megint. Legalábbis egy darabig az extrém kivételektől eltekintve. A Ryzennek is az a baja, hogy a sokszálúsítás elég lassan halad a játékokban, 4 mocsok erős mag/szál volt eddig a lényeg, 6 is elég lesz egy darabig. Persze az i7 egy magon erősebb szokott lenni, de néhány játékban a dropok ellen alighanem jól jöhetnek a plusz szálak.
Szerk.:
@Joda
Milyen CPU-d van? Nálam i5 4590-cel szinte mindenben kicsit előbb veri be a fejét a plafonba a CPU, mint az 1060. Egy 4.5 GHz-ig felcibált újabb i5 már elég lehetne a GPU-mhoz, de az AC: Originsszel 60 fps-t ezektől már nem várnék stabilan. Érdekel majd, hogy nálad miként teljesít.
2560*1080 (21:9 miatt). Ez sajnos játékok esetében 10-15 fps mínusz, de korrigálható ha pár grafikai effektet leveszek. Így általában megvan a 60 fps stabilan. Itt az Origins esetén az igazi irritáló, hogy ugrál össze vissza a benchmark alatt is pl. (meg szinte majdnem mindegy milyen konfigokon) a számláló. Amúgy köszönöm ismételten a tanácsokat. Valamit csak összehozok.
i7-6700k 4.5ghzre felráncigálva. (tovább nem is próbáltam, mert értelme már ennek sincs) Nem vagyok releváns ilyen szempontból, de pár ismerős játszik régebbi i5+1060 vagy 1070 kombinációkkal, nem reklamáltak cpu limitre egyelőre. Ezért is mondtam, hogy _nagyon_ játékfüggő mi az aminél egy i5 tényleg limit lehet. Az ember sokkal hamarabb fog belefutni egy ram/vga gyilkos játékba a valóságban szerintem.
Ugye i5 és i5 között is van különbség, és nem elsősorban a generációnkénti +10%-ra gondolok. Az enyém még BIOS-bűvöléssel sem húzható, a 3.3 GHz meg kevés. Legyen az Mankind Divided, Crysis 3, Ryse: Son of Rome vagy Total War: Warhammer, mind limites. A Witcher 3-at nem én teszteltem, de ott is azokat az információkat kaptam, hogy alapórajelen az enyémhez hasonló szintű CPU nyűglődött, meghúzva már nem. Viszont a StarCraft II Zaxx által mindig felhozott, hivatalos fórumok szerint is létező i7-en is meglévő problématikája sosem jött nálam elő.
Nyilván sok játék meg jól fut, minden újdonságot ki sem próbálok, de én még nem találkoztam olyan játékkal, melyben a GPU vagy a mindössze 8 GB RAM-om elfogyott, de a proci még bírta volna. Persze tény, hogy nem is próbálok ki minden új játékot. Nyilván ha nem köt az ember kompromisszumokat egyáltalán, vagy 1080p fölötti felbontásokban utazik, az árnyalja a helyzetet. A 970 megint más eset az én 6 GB-os 1060-amhoz képest, az a videómemória miatt már necces lehet (nálam nem mindig az jött ki fogyasztásra, mint a keringő teszteken), de nyilván lehet visszavenni hozzá.
Mindenesetre trend a nyílt világ az AAA szegmensben, és az AC is az, szóval abban mindenki egyetért, hogy ide bizony prociból izmos kell.
@Sterner
Mivel egy jó i7 egy magon is erősebb, illetve aki azt vesz, az gyakran húzza, és egyéb erős hardverekkel rendelkezik hozzá. De néhány játéknál valóban előjöhet, eddig teszt ezt nem támasztja alá általánosságban, sem a húzott i5-tel rendelkező ismerősök tapasztalatai.
Egyelőre még én sem találkoztam olyan játékkal (AAA értelemszerűen), aminek gond lett volna az, hogy Haswell vagyis negyedik generációs i5 van alatta. A GPU-t is kihajtja rendesen. Itt meg úgy néz ki ajánlott, ha 6-7-8. generációs CPU van a gépben, és mondjuk i7. Fura ez mert pl. a Just Cause 3 is inkább a memóriára és a GPU-ra támaszkodik jobban és ott is baromi nagy nyílt terek vannak, kifejezetten szép grafikával. (Még mai szemmel nézve is.)
Valószínű az AnvilNext2 motor sajátossága lesz ez. Bár azt hozzáteszem, mikor volt Wildlands nyílt hétvége, direkt kipróbáltam mit tud a gépem alatt és Very High beállítások mellett (igaz Vsync nélkül, mert azzal akadt mint a franc) faszán ment. Ok nem volt 60 fps, de teljesen folyamatos volt és nem ugrált mint a bolha. Olyan 50 körülire beállt és gyönyörűen lehetett játszani, célozni, vezetni a járműveket és a többi.
Szóval nem értem, egyelőre azt látom a sok PC-s hozzászólásokból a fórumokon, hogy mindegy milyen gépe van, mindegy milyen grafikát lő be (kivétel az AA levétele), akkor is vannak mikróakadások, belassulások, frame-ugrások és egyéb dolgok.
Elvileg az Adaptive Quality lenne az ami kifejezetten a gyengébb gépekre hasznos, a Ubi ezért is tette bele, amivel folyamatos játékfutást lehet elérni. De itt is változóak a vélemények. Van akinél segít, van akinél nem. Azt is látni a régebbi i5, i7 gépeken a vga párosítástól függetlenül (1070, 1080 stb.) is lehetnek esések, gondok.
De sok olyan kommentelő is van, akiknek ott az újabb hardware és mégse stimmelnek a dolgok. Ezek alapján én tartom, hogy jelenleg ezt még foltozni fogják. Utána valószínű mindenkinél jobb lesz a helyzet. Addig meg próbál az ember valami értelmeset kihozni.
Volt már nem egy ilyen játék, hogy csinálhattál akármit, aztán kijött a javítócsomag (mondjuk már a harmadik) és hirtelen minden megoldódott és rendbe jött.
Mondjuk nekem még van egy olyan lehetőségem, hogy áteszem TV-re a képet, beülök a fotelbe és tolom 720p mellett, aztán szarom le az egészet. Azon már csak lefolyik ultrával. :)
Mondjuk nekem még van egy olyan lehetőségem, hogy áteszem TV-re a képet, beülök a fotelbe és tolom 720p mellett, aztán szarom le az egészet. Azon már csak lefolyik ultrával. :)
Ha CPU-limit van, akkor semmire nem mész ezzel. Én is próbáltam 720p-ben a fentebb sorolt játékokat, semmit nem ért, egy darab fps-et sem.
Izzíts RTSS-t, és nézd meg, hogy mit hogyan terhel! Vannak olyan játékok, melyeknél valami el van szúrva. Lehet ez memory leak, vagy hogy csak egy magon megy. Például a 2010-es Need for Speed: Hot Pursuit nálam máig egy magot használ, és akadozik, le kell tennem tálcára, task managerből belőni kevesebb magra az affinitásnál, majd újra négyre, és megy tökéletesen (három mag is elég hozzá, de akkor már adjuk meg a módját). A Zaxx ajánlotta Nvidia Inspector is erősen javallott, sok játéknak nem az igazi a saját vsyncje, az Nvidia-driverből belőtt adaptív vsync pedig nem csak átvezetőkben képes tearingelni.
Érdekes, hogy a Frostbite milyen jól muzsikált a Mirror's Edge Catalyst alatt: kihajtotta 100%-ra az összes magot (a GPU-t abban sem sikerült ennyire, a memóriafogyasztás sem volt vészes), de nem járt reccenésekkel, mint más játékokban már akár 95-100% között is.
Nálam sokat számított a 720p. Például ott volt a Division. Monitoron a magas felbontás miatt már le kellett venni jócskán a grafikát, utána ment 50-60 fps körül és játszható is volt. Kíváncsiságból kipróbáltam TV-n és láss csodát ultrán úgy ment, mint kés a vajban. Valószínű az lehet kettőnk közt a különbség CPU terén, hogy az enyém 3.8 GHz-en megy a tied 3.3 Ghz. Az enyém ráadásul még húzható is kb. 4.2, 4.4., 4.6 magasságba, de nem volt még szükség rá.
Mindenesetre a kisebb felbontást a 970 is és a CPU is nagyon megtudta hálálni. Gyakorlatilag kivétel nélkül minden játék lefolyt ultra beállításokkal. Talán csak azokkal volt gond, ahol a 8 GB mondjuk kevés volt és emiatt beakadt, de ezt már megugrottam így pl. a JC3 sem problémázik.
Persze értem, megértettem amit írtál, de én ezeket tapasztaltam az utóbbi évek AAA játékainál. Sőt ha a DSR opciót használtam, akkor a TV-n is használtam és ott 1080p 50Hz mellett is lényegesen jobban mentek a dolgok, mint monitoron, de a 720p volt a tuti. Az tényleg olyan volt a nagy felbontáshoz képest, mintha új gépen játszottam volna. Csak nem szeretem, mert kevéssé kivehetőek a részletek, az írásokat nehéz elolvasni (túl közel nem akarok a TV-hez ülni, maga a TV sem túl nagy, 66 cm átmérőjű), aztán ha meg feljebb mentem 1080p-re, akkor meg az 50Hz volt egy idő után szemfárasztó.
De nézted is a CPU-használatot, vagy csak hitted, hogy azon is segít? Én meg szoktam vizslatni a számokat is, hogy tudjam mi merre (anélkül csak találgatsz), de felbontáscsökkentéssel CPU-limitet még sosem tüntettem el. Illetve egy esetben: az Outcast 1.1 szoftveresen renderel, tehát CPU kellett neki, de ez modern AAA játékokban cseppet ritka.
Valóban nem néztem a használatot. Azt viszont láttam, hogy az alacsonyabb felbontás miatt drasztikusan megnövekedett a framerate. Amihez a CPU is hozzátett, nemcsak a vga. Régebben még vizslattam a táblázatokat AAA játékokra milyen hatással van pl. a felbontás csökkenése a CPU-nak. Órajel, utasításkészletek, HT, szálak, magok száma, meg hogy ezeket az adott játék használta e, bizony meglepő különbségek jöttek ki. Itt volt, hogy pl. egy i7 akár 30 fps-el többet ki tudott magából hozni szemben egy i5-tel. De kit érdekelt ez mikor senki nem játszott már 720p-ben akkoriban? Aztán ahogy ment fel a felbontás, hirtelen az i7 és akár egy i3 közt is eltűnt a szakadék, a GPU vette át a szerepet és az számított mennyire erős. Ez már bőven az a korszak volt, amikor már mindenki 1080p-ben játszott, ahol a GPU-é lett egyre inkább a szerep, a CPU inkább a kihajcsa-e dologhoz kellett inkább. Meg ahhoz, hogy stabilabb framerate értékeket lehessen elérni. Aztán ezekből a táblázatokból az is kiderült fullhd feletti felbontásokban már teljesen mindegy milyen i7-ed, vagy i3-ad volt egy játék alatt, ott már a GPU-n volt a sor. Az döntött.
Amúgy erre a felbontáscsökkenéssel nem eltüntethető cpu limitre nem egyszerűen az a magyarázat, hogy az adott cpu már out date és régi, nem támogatott utasításkészletekkel dolgozik? Mondjuk egy Phenom II az utóbbi években játékra vagy akár a 8 magos fűtőkazán FX-ek is minden egyes esetben elvéreznek rendre. És nem csak mostanában, már évek óta. Csak úgy alapból, meg egy intelhez mérve is. Aztán azoknál tényleg tökmindegy volt mit és hova állítasz, egyszerűen alkalmatlan volt az a CPU kiszolgálni a játékot. Mert mondjuk fejlettebb fizika, AI és újabb utasításkészletekkel került szembe, illetve cserébe már az órajele is kevésnek bizonyult.
Viszont a StarCraft II Zaxx által mindig felhozott, hivatalos fórumok szerint is létező i7-en is meglévő problématikája sosem jött nálam elő.
Vedd hozzá, hogy nekem Sandy Bridge i7-esem van, vagyis jó régi, nem is K verzió, tehát nem húzható, így a maximális órajelem 3,8 ghz turbo mode-ban.
Egy újabb típus bizonyos egyéb fejlesztések miatt gyengébb órajelen is jobban teljesíthet... de az SC2 HotS banelinges pályája ettől még nálad sem fut jobban, mint nálam. :D
Az AC-kben egyébként nálam az AC3 óta számít az i7: a hyper threading egy jó 10-essel megdobja az fps-t.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szögezzük le a fölösleges körök helyett: a CPU semmivel nem számol többet, ha emeled a felbontást.
A képarány és a látótáv már számíthat, mert olyanok is képre kerülnek, amik korábban nem. Tehát 21:9-es monitor helyett 16:9-es kijelzőt használsz, már lesz különbség procifronton is.
Nekem kevesebb idő megnézni a teljesítményt, mint ide kommentelni, azért mondom, hogy ha performance-probléma van, akkor érdemes. De modernebb játéknál amúgy is kíváncsi vagyok, hogy hozzávetőlegesen hogy bírja még a gépem. Nem magam igazáért javasoltam, hanem hogy te tudd, mi kevés az Originshez.
Rendben és köszi. Mindjárt nekiülök és elkezdem beállítani. Aztán este leírom sikerült e lelket lehelni bele. Azt viszont továbbra se értem miért nem szerepel a Geforce Experience programban a játékok közt. Kerestem és célirányosan mappásítva, de nem jelzi. Furcsa, mert maga a legújabb driver ehhez a játékhoz is készült. (388.00)
Nem kerül be minden játék, pláne egyből, de nem tudom, hogy mitől függ. Nagy jelentősége nincs, a játékok belövésére halottnak csak a GFE, te nem állíthatod be kedved szerint kintről a beállításokat, a csúszkát meg hiába húzogatod, manuálisan sokkal jobban be lehet lőni, mert csacskaságokra akar rávenni.
Aztakva mekkora drop van i7 meg i5 között. O.o Na ilyet se láttam még eddig. :D 1440pre meg már kicsit karcsú lesz a 1080, sadlife bár lehet játék közben nem annyira esik a fps mint a benchmarkon.
Nos van egy jó hírem. Ha az Adaptive Quality be van kapcsolva (lehet 30,45,60 fps), akkor teljesen normálisan lehet a játékkal játszani. Szépen fut, semmi stutter meg egyéb hülyeség nincsen és még a grafikát is fel lehet venni akár még Ultrára is.
Én Adaptive Quality 60 FPS beállítással játszottam, árnyékok közepes beállításon a többit meg felraktam maximálisra, amennyire lehet és így megy normálisan, igaz nem 60 fps folyamatosan, inkább olyan 42 környéke, de a lényeg, hogy nem droppol össze vissza.
Vsync ilyenkor nincs AA az marad High, de kevés a tearing, nem zavaró, mert a futás meg smooth.
Ami nagyon tetszett: Van ez a Senu nevű sólymunk. Őt fejlesztettem most legutóbb és két képességpontért (általában 1 pont szokott lenni az ár, mindjárt megértitek miért volt ez drágább), ezáltal kapott egy olyan képességet ami nemcsak bejelöli az ellenfelet, hanem azt is megmutatja merre fog járőrözni. Egy vonal szépen kirajzolódik, így tökéletesen lehet taktikákat kieszközölni, mikor melyik szakaszon kapod el.
Aztán a másik ami szintén erősen tetszett kategória, hogy a lovadnak/tevédnek kiadhatsz olyan parancsot (egy gombnyomás az egész), mellyel automatikusan a nagyobb utakat fogja használni és azon közlekedik. Akár így két város közt is ellovagolhatsz úgy, hogy nem kell neked irányítanod, közben meg nézelődsz. Vagy bármilyen egyéb célra is jó ez, de most jön a durvábbik dolog. Megjelölsz egy pontot a térképen és odavisz a hátas!
Most ez lehet nem tűnik annyira nagy dolognak, de elmondom miért az. Az AI irányítja az állatot és én felmentem egy hegyes-dombos részre és tökéletesen felvitt, nem akadt bele kiálló szikladarabokba, vagy bármibe.
Egyébként nem tudom nem e az AI (már az ami Egyiptom lakosságának a napjaiért felel) eszi fel a procikat. Ez most csak egy tipp, de itt biztosan ezen dolgozik egy mag, vagy szál, vagy részei ezeknek.
Visszatérve az élményekhez. Van még egy jópofa képesség. Ez pedig nem más (és milyen poén már, hogy ezt a képességek közé rakták), mint a napszak váltás. Épp délelőtt van, de Te bemennél egy fegyveresek által őrzött területre? Semmi probléma, lenyomsz egy gombot hosszan és máris este lesz. Persze mindezt egy jól kinéző animáció keretében a játékon belül megnézheted. Piros pont.
Loot egyébként van dögivel, ebből szép pénzeket lehet összeszedni, felhalmozni. A loot keresést megkönnyíti a felfedezés, amit azt hiszem alapból tud Bayek. Lenyomok egy gombot és rövid hatósugarú körben villan ami lootolható. Nem nevezném csalásnak, mert tényleg észre nem venni, hol vannak ezek. Szóval ez inkább egy jó társsegítség.
Na majd ha van még valami jelenkezek. Megyek vissza felfedezni, vadászgatni és csinálni a küldetéseket. :)
Pár dologgal kiegészíteném a történteket. Ahogy haladok előre, bár ez képletes, mert még 3 óra játék után is az első kis faluban a játék kezdőhelyén tevékenykedem, úgy körvonalazódik, ez a játék baromira nem az a korábbi AC, amit én még az első két résszel megismertem. Nem. Ez egy Witcher szerű szerepjáték, változatos küldetésekkel és eddig jó sztorival és remekül felépített és gyönyörű világgal. Oké a párbeszédek nem ütik meg a W3 szintjét, de maguk a feladatok és a felfedezések, meg a helyszínek simán. A harc pedig továbbra is remek, bár több ellenfél ellen azért nem túl egyszerű.
Mert harcnál jól jön a lock funkció, de egynél több ellenfelet értelemszerűen nem lehet lockolni. Mára most leteszem, fáradt vagyok, de holnap folytatom a kalandokat. Ja és srácok. Volt szerencsém egy homokvihart megszemlélni, szerencsére nem túlzottan közelről. Kb. minden elbújhat, még a BF1 homokvihara is. Á ez még a besza-behu kategórinál is feljebb volt. Jó éjt! :)
Bagoly: Megértem, de tényleg. Ha odajutsz, hogy játszol vele meglátod.
Futási sebességre megvan a gyógyír. Úgy néz ki ez már végleges, mert elég sok területen teszteltem. Szóval nem Adatptive Quality 60 FPS kell ide, mert bár így is kellemesen fut, de időnként borzalmasan tearing-el, főleg olyan helyen ahol közelebb van a 60 fps-hez a játék sebessége vagy magasabban, mert itt alapból Vsync OFF van sajna.
A megoldás ehelyett az, amit Reddit-en olvastam és bejött. Frame Limit 60 FPS és Vsync ON. Ennyi kellett ahhoz, no meg minden beállítás High, kivéve kettőt: Shadows - Medium és AA pedig választható tulajdonképpen bárhova, de én maradtam a Low-nál, hogy végre úgy fusson, ahogy én szeretném.
Nos így külső területeken éjjel nappal 60 FPS szinte fixen és egyelőre még kisebb falvakban, meg belső területen, ahol épületek vannak és emberek nappal 46 FPS, éjszaka meg olyan 54 FPS. Ez így játszható és élvezetően szép is és a lényeg: NINCS TEARING!
Hála az égnek. A többit meg majd még megoldja az Ubi.
Közben persze haladok tovább. Sztori kezd beindulni, végre tisztázódott az ami az elején furcsa volt és 4 óra játék után úgy néz ki lassan otthagyom Siwa területét (kezdő rész), de még van egy melléküldetés amit meg akarok csinálni. Ezen kívül a többivel végeztem. Nem lesz egy rövid játék az tuti.
Jogos az észrevétel. Csak mivel kontrollerrel játszom annak a gombnak elég hülye neve van leírva, nem egy sokatmondó, de ez: Back. (Xbox 360 pad.) Ez kell a napszak váltáshoz. Hosszan kell nyomni. A hátashoz mikor az AI irányítja pedig hosszan az A gomb, ha úton akarsz haladni, ha meg kijelölt célponthoz, akkor pedig Y gomb.
Billentyűzeten fogalmam nincs melyik, mivel az ilyen típusú (TPS) játékokat én mindig gamepad-al játszom. Még a Division is azzal ment nálam.
Most, hogy a Destiny 2-be belebukott a bicska és a Wolfinak is vége... Jelentkezem át ide. :D Egyelőre eddig jutottam, meg is lepődtem. Meglátjuk ingame hogy muzsikál. Mindenesetre durva volt nézni ahogy 100%-on pörgette a CPU-t végig. (1440p, minden létező opció maxon)
rwurl=https://i.imgur.com/L1j5qCw.jpg
A hatmagos i5 8600K jól meghúzva majd az lehet megint. Legalábbis egy darabig az extrém kivételektől eltekintve. A Ryzennek is az a baja, hogy a sokszálúsítás elég lassan halad a játékokban, 4 mocsok erős mag/szál volt eddig a lényeg, 6 is elég lesz egy darabig. Persze az i7 egy magon erősebb szokott lenni, de néhány játékban a dropok ellen alighanem jól jöhetnek a plusz szálak.
Szerk.:
@Joda
Milyen CPU-d van? Nálam i5 4590-cel szinte mindenben kicsit előbb veri be a fejét a plafonba a CPU, mint az 1060. Egy 4.5 GHz-ig felcibált újabb i5 már elég lehetne a GPU-mhoz, de az AC: Originsszel 60 fps-t ezektől már nem várnék stabilan. Érdekel majd, hogy nálad miként teljesít.
Sors bona, nihil aliud.
2560*1080 (21:9 miatt). Ez sajnos játékok esetében 10-15 fps mínusz, de korrigálható ha pár grafikai effektet leveszek. Így általában megvan a 60 fps stabilan. Itt az Origins esetén az igazi irritáló, hogy ugrál össze vissza a benchmark alatt is pl. (meg szinte majdnem mindegy milyen konfigokon) a számláló. Amúgy köszönöm ismételten a tanácsokat. Valamit csak összehozok.
180
i7-6700k 4.5ghzre felráncigálva. (tovább nem is próbáltam, mert értelme már ennek sincs) Nem vagyok releváns ilyen szempontból, de pár ismerős játszik régebbi i5+1060 vagy 1070 kombinációkkal, nem reklamáltak cpu limitre egyelőre. Ezért is mondtam, hogy _nagyon_ játékfüggő mi az aminél egy i5 tényleg limit lehet. Az ember sokkal hamarabb fog belefutni egy ram/vga gyilkos játékba a valóságban szerintem.
Én csak azt mondom, amit mások írtak. :) i5-ösök panaszkodnak, i7-eken folyamatos a játék.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Ugye i5 és i5 között is van különbség, és nem elsősorban a generációnkénti +10%-ra gondolok. Az enyém még BIOS-bűvöléssel sem húzható, a 3.3 GHz meg kevés. Legyen az Mankind Divided, Crysis 3, Ryse: Son of Rome vagy Total War: Warhammer, mind limites. A Witcher 3-at nem én teszteltem, de ott is azokat az információkat kaptam, hogy alapórajelen az enyémhez hasonló szintű CPU nyűglődött, meghúzva már nem. Viszont a StarCraft II Zaxx által mindig felhozott, hivatalos fórumok szerint is létező i7-en is meglévő problématikája sosem jött nálam elő.
Nyilván sok játék meg jól fut, minden újdonságot ki sem próbálok, de én még nem találkoztam olyan játékkal, melyben a GPU vagy a mindössze 8 GB RAM-om elfogyott, de a proci még bírta volna. Persze tény, hogy nem is próbálok ki minden új játékot. Nyilván ha nem köt az ember kompromisszumokat egyáltalán, vagy 1080p fölötti felbontásokban utazik, az árnyalja a helyzetet. A 970 megint más eset az én 6 GB-os 1060-amhoz képest, az a videómemória miatt már necces lehet (nálam nem mindig az jött ki fogyasztásra, mint a keringő teszteken), de nyilván lehet visszavenni hozzá.
Mindenesetre trend a nyílt világ az AAA szegmensben, és az AC is az, szóval abban mindenki egyetért, hogy ide bizony prociból izmos kell.
@Sterner
Mivel egy jó i7 egy magon is erősebb, illetve aki azt vesz, az gyakran húzza, és egyéb erős hardverekkel rendelkezik hozzá. De néhány játéknál valóban előjöhet, eddig teszt ezt nem támasztja alá általánosságban, sem a húzott i5-tel rendelkező ismerősök tapasztalatai.
Sors bona, nihil aliud.
Egyelőre még én sem találkoztam olyan játékkal (AAA értelemszerűen), aminek gond lett volna az, hogy Haswell vagyis negyedik generációs i5 van alatta. A GPU-t is kihajtja rendesen. Itt meg úgy néz ki ajánlott, ha 6-7-8. generációs CPU van a gépben, és mondjuk i7. Fura ez mert pl. a Just Cause 3 is inkább a memóriára és a GPU-ra támaszkodik jobban és ott is baromi nagy nyílt terek vannak, kifejezetten szép grafikával. (Még mai szemmel nézve is.)
Valószínű az AnvilNext2 motor sajátossága lesz ez. Bár azt hozzáteszem, mikor volt Wildlands nyílt hétvége, direkt kipróbáltam mit tud a gépem alatt és Very High beállítások mellett (igaz Vsync nélkül, mert azzal akadt mint a franc) faszán ment. Ok nem volt 60 fps, de teljesen folyamatos volt és nem ugrált mint a bolha. Olyan 50 körülire beállt és gyönyörűen lehetett játszani, célozni, vezetni a járműveket és a többi.
Szóval nem értem, egyelőre azt látom a sok PC-s hozzászólásokból a fórumokon, hogy mindegy milyen gépe van, mindegy milyen grafikát lő be (kivétel az AA levétele), akkor is vannak mikróakadások, belassulások, frame-ugrások és egyéb dolgok.
Elvileg az Adaptive Quality lenne az ami kifejezetten a gyengébb gépekre hasznos, a Ubi ezért is tette bele, amivel folyamatos játékfutást lehet elérni. De itt is változóak a vélemények. Van akinél segít, van akinél nem. Azt is látni a régebbi i5, i7 gépeken a vga párosítástól függetlenül (1070, 1080 stb.) is lehetnek esések, gondok.
De sok olyan kommentelő is van, akiknek ott az újabb hardware és mégse stimmelnek a dolgok. Ezek alapján én tartom, hogy jelenleg ezt még foltozni fogják. Utána valószínű mindenkinél jobb lesz a helyzet. Addig meg próbál az ember valami értelmeset kihozni.
Volt már nem egy ilyen játék, hogy csinálhattál akármit, aztán kijött a javítócsomag (mondjuk már a harmadik) és hirtelen minden megoldódott és rendbe jött.
Mondjuk nekem még van egy olyan lehetőségem, hogy áteszem TV-re a képet, beülök a fotelbe és tolom 720p mellett, aztán szarom le az egészet. Azon már csak lefolyik ultrával. :)
180
Ha CPU-limit van, akkor semmire nem mész ezzel. Én is próbáltam 720p-ben a fentebb sorolt játékokat, semmit nem ért, egy darab fps-et sem.
Izzíts RTSS-t, és nézd meg, hogy mit hogyan terhel! Vannak olyan játékok, melyeknél valami el van szúrva. Lehet ez memory leak, vagy hogy csak egy magon megy. Például a 2010-es Need for Speed: Hot Pursuit nálam máig egy magot használ, és akadozik, le kell tennem tálcára, task managerből belőni kevesebb magra az affinitásnál, majd újra négyre, és megy tökéletesen (három mag is elég hozzá, de akkor már adjuk meg a módját). A Zaxx ajánlotta Nvidia Inspector is erősen javallott, sok játéknak nem az igazi a saját vsyncje, az Nvidia-driverből belőtt adaptív vsync pedig nem csak átvezetőkben képes tearingelni.
Érdekes, hogy a Frostbite milyen jól muzsikált a Mirror's Edge Catalyst alatt: kihajtotta 100%-ra az összes magot (a GPU-t abban sem sikerült ennyire, a memóriafogyasztás sem volt vészes), de nem járt reccenésekkel, mint más játékokban már akár 95-100% között is.
Sors bona, nihil aliud.
Nálam sokat számított a 720p. Például ott volt a Division. Monitoron a magas felbontás miatt már le kellett venni jócskán a grafikát, utána ment 50-60 fps körül és játszható is volt. Kíváncsiságból kipróbáltam TV-n és láss csodát ultrán úgy ment, mint kés a vajban. Valószínű az lehet kettőnk közt a különbség CPU terén, hogy az enyém 3.8 GHz-en megy a tied 3.3 Ghz. Az enyém ráadásul még húzható is kb. 4.2, 4.4., 4.6 magasságba, de nem volt még szükség rá.
Mindenesetre a kisebb felbontást a 970 is és a CPU is nagyon megtudta hálálni. Gyakorlatilag kivétel nélkül minden játék lefolyt ultra beállításokkal. Talán csak azokkal volt gond, ahol a 8 GB mondjuk kevés volt és emiatt beakadt, de ezt már megugrottam így pl. a JC3 sem problémázik.
Persze értem, megértettem amit írtál, de én ezeket tapasztaltam az utóbbi évek AAA játékainál. Sőt ha a DSR opciót használtam, akkor a TV-n is használtam és ott 1080p 50Hz mellett is lényegesen jobban mentek a dolgok, mint monitoron, de a 720p volt a tuti. Az tényleg olyan volt a nagy felbontáshoz képest, mintha új gépen játszottam volna. Csak nem szeretem, mert kevéssé kivehetőek a részletek, az írásokat nehéz elolvasni (túl közel nem akarok a TV-hez ülni, maga a TV sem túl nagy, 66 cm átmérőjű), aztán ha meg feljebb mentem 1080p-re, akkor meg az 50Hz volt egy idő után szemfárasztó.
180
De nézted is a CPU-használatot, vagy csak hitted, hogy azon is segít? Én meg szoktam vizslatni a számokat is, hogy tudjam mi merre (anélkül csak találgatsz), de felbontáscsökkentéssel CPU-limitet még sosem tüntettem el. Illetve egy esetben: az Outcast 1.1 szoftveresen renderel, tehát CPU kellett neki, de ez modern AAA játékokban cseppet ritka.
Sors bona, nihil aliud.
Valóban nem néztem a használatot. Azt viszont láttam, hogy az alacsonyabb felbontás miatt drasztikusan megnövekedett a framerate. Amihez a CPU is hozzátett, nemcsak a vga. Régebben még vizslattam a táblázatokat AAA játékokra milyen hatással van pl. a felbontás csökkenése a CPU-nak. Órajel, utasításkészletek, HT, szálak, magok száma, meg hogy ezeket az adott játék használta e, bizony meglepő különbségek jöttek ki. Itt volt, hogy pl. egy i7 akár 30 fps-el többet ki tudott magából hozni szemben egy i5-tel. De kit érdekelt ez mikor senki nem játszott már 720p-ben akkoriban? Aztán ahogy ment fel a felbontás, hirtelen az i7 és akár egy i3 közt is eltűnt a szakadék, a GPU vette át a szerepet és az számított mennyire erős. Ez már bőven az a korszak volt, amikor már mindenki 1080p-ben játszott, ahol a GPU-é lett egyre inkább a szerep, a CPU inkább a kihajcsa-e dologhoz kellett inkább. Meg ahhoz, hogy stabilabb framerate értékeket lehessen elérni. Aztán ezekből a táblázatokból az is kiderült fullhd feletti felbontásokban már teljesen mindegy milyen i7-ed, vagy i3-ad volt egy játék alatt, ott már a GPU-n volt a sor. Az döntött.
Amúgy erre a felbontáscsökkenéssel nem eltüntethető cpu limitre nem egyszerűen az a magyarázat, hogy az adott cpu már out date és régi, nem támogatott utasításkészletekkel dolgozik? Mondjuk egy Phenom II az utóbbi években játékra vagy akár a 8 magos fűtőkazán FX-ek is minden egyes esetben elvéreznek rendre. És nem csak mostanában, már évek óta. Csak úgy alapból, meg egy intelhez mérve is. Aztán azoknál tényleg tökmindegy volt mit és hova állítasz, egyszerűen alkalmatlan volt az a CPU kiszolgálni a játékot. Mert mondjuk fejlettebb fizika, AI és újabb utasításkészletekkel került szembe, illetve cserébe már az órajele is kevésnek bizonyult.
180
Vedd hozzá, hogy nekem Sandy Bridge i7-esem van, vagyis jó régi, nem is K verzió, tehát nem húzható, így a maximális órajelem 3,8 ghz turbo mode-ban.
Egy újabb típus bizonyos egyéb fejlesztések miatt gyengébb órajelen is jobban teljesíthet... de az SC2 HotS banelinges pályája ettől még nálad sem fut jobban, mint nálam. :D
Az AC-kben egyébként nálam az AC3 óta számít az i7: a hyper threading egy jó 10-essel megdobja az fps-t.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szögezzük le a fölösleges körök helyett: a CPU semmivel nem számol többet, ha emeled a felbontást.
A képarány és a látótáv már számíthat, mert olyanok is képre kerülnek, amik korábban nem. Tehát 21:9-es monitor helyett 16:9-es kijelzőt használsz, már lesz különbség procifronton is.
Nekem kevesebb idő megnézni a teljesítményt, mint ide kommentelni, azért mondom, hogy ha performance-probléma van, akkor érdemes. De modernebb játéknál amúgy is kíváncsi vagyok, hogy hozzávetőlegesen hogy bírja még a gépem. Nem magam igazáért javasoltam, hanem hogy te tudd, mi kevés az Originshez.
Sors bona, nihil aliud.
Egyébként gondolom lesz az új AC-hez rendes Digital Foundry videó, onnan majd sokat lehet okosodni ebből a szempontból.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Rendben és köszi. Mindjárt nekiülök és elkezdem beállítani. Aztán este leírom sikerült e lelket lehelni bele. Azt viszont továbbra se értem miért nem szerepel a Geforce Experience programban a játékok közt. Kerestem és célirányosan mappásítva, de nem jelzi. Furcsa, mert maga a legújabb driver ehhez a játékhoz is készült. (388.00)
180
Zoo ez neked is érdekes lehet:
https://www.computerbase.de/2017-10/assassins-creed-origins-benchmark/
Van benne cpu tesztelés is.
180
Aztaqrvaéletbe, úgy tűnik, hogy a hyper threading itt is jól fog jönni. Da fuq?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem kerül be minden játék, pláne egyből, de nem tudom, hogy mitől függ. Nagy jelentősége nincs, a játékok belövésére halottnak csak a GFE, te nem állíthatod be kedved szerint kintről a beállításokat, a csúszkát meg hiába húzogatod, manuálisan sokkal jobban be lehet lőni, mert csacskaságokra akar rávenni.
Sors bona, nihil aliud.
Aztakva mekkora drop van i7 meg i5 között. O.o Na ilyet se láttam még eddig. :D 1440pre meg már kicsit karcsú lesz a 1080, sadlife bár lehet játék közben nem annyira esik a fps mint a benchmarkon.
Nos van egy jó hírem. Ha az Adaptive Quality be van kapcsolva (lehet 30,45,60 fps), akkor teljesen normálisan lehet a játékkal játszani. Szépen fut, semmi stutter meg egyéb hülyeség nincsen és még a grafikát is fel lehet venni akár még Ultrára is.
Én Adaptive Quality 60 FPS beállítással játszottam, árnyékok közepes beállításon a többit meg felraktam maximálisra, amennyire lehet és így megy normálisan, igaz nem 60 fps folyamatosan, inkább olyan 42 környéke, de a lényeg, hogy nem droppol össze vissza.
Vsync ilyenkor nincs AA az marad High, de kevés a tearing, nem zavaró, mert a futás meg smooth.
Ami nagyon tetszett: Van ez a Senu nevű sólymunk. Őt fejlesztettem most legutóbb és két képességpontért (általában 1 pont szokott lenni az ár, mindjárt megértitek miért volt ez drágább), ezáltal kapott egy olyan képességet ami nemcsak bejelöli az ellenfelet, hanem azt is megmutatja merre fog járőrözni. Egy vonal szépen kirajzolódik, így tökéletesen lehet taktikákat kieszközölni, mikor melyik szakaszon kapod el.
Aztán a másik ami szintén erősen tetszett kategória, hogy a lovadnak/tevédnek kiadhatsz olyan parancsot (egy gombnyomás az egész), mellyel automatikusan a nagyobb utakat fogja használni és azon közlekedik. Akár így két város közt is ellovagolhatsz úgy, hogy nem kell neked irányítanod, közben meg nézelődsz. Vagy bármilyen egyéb célra is jó ez, de most jön a durvábbik dolog. Megjelölsz egy pontot a térképen és odavisz a hátas!
Most ez lehet nem tűnik annyira nagy dolognak, de elmondom miért az. Az AI irányítja az állatot és én felmentem egy hegyes-dombos részre és tökéletesen felvitt, nem akadt bele kiálló szikladarabokba, vagy bármibe.
Egyébként nem tudom nem e az AI (már az ami Egyiptom lakosságának a napjaiért felel) eszi fel a procikat. Ez most csak egy tipp, de itt biztosan ezen dolgozik egy mag, vagy szál, vagy részei ezeknek.
Visszatérve az élményekhez. Van még egy jópofa képesség. Ez pedig nem más (és milyen poén már, hogy ezt a képességek közé rakták), mint a napszak váltás. Épp délelőtt van, de Te bemennél egy fegyveresek által őrzött területre? Semmi probléma, lenyomsz egy gombot hosszan és máris este lesz. Persze mindezt egy jól kinéző animáció keretében a játékon belül megnézheted. Piros pont.
Loot egyébként van dögivel, ebből szép pénzeket lehet összeszedni, felhalmozni. A loot keresést megkönnyíti a felfedezés, amit azt hiszem alapból tud Bayek. Lenyomok egy gombot és rövid hatósugarú körben villan ami lootolható. Nem nevezném csalásnak, mert tényleg észre nem venni, hol vannak ezek. Szóval ez inkább egy jó társsegítség.
Na majd ha van még valami jelenkezek. Megyek vissza felfedezni, vadászgatni és csinálni a küldetéseket. :)
180
Pár dologgal kiegészíteném a történteket. Ahogy haladok előre, bár ez képletes, mert még 3 óra játék után is az első kis faluban a játék kezdőhelyén tevékenykedem, úgy körvonalazódik, ez a játék baromira nem az a korábbi AC, amit én még az első két résszel megismertem. Nem. Ez egy Witcher szerű szerepjáték, változatos küldetésekkel és eddig jó sztorival és remekül felépített és gyönyörű világgal. Oké a párbeszédek nem ütik meg a W3 szintjét, de maguk a feladatok és a felfedezések, meg a helyszínek simán. A harc pedig továbbra is remek, bár több ellenfél ellen azért nem túl egyszerű.
Mert harcnál jól jön a lock funkció, de egynél több ellenfelet értelemszerűen nem lehet lockolni. Mára most leteszem, fáradt vagyok, de holnap folytatom a kalandokat. Ja és srácok. Volt szerencsém egy homokvihart megszemlélni, szerencsére nem túlzottan közelről. Kb. minden elbújhat, még a BF1 homokvihara is. Á ez még a besza-behu kategórinál is feljebb volt. Jó éjt! :)
180
"lenyomok egy gombot"
Vill du bli ihop med mig?
rwurl=http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/023/021/e02e5ffb5f980cd...
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Bagoly: Megértem, de tényleg. Ha odajutsz, hogy játszol vele meglátod.
Futási sebességre megvan a gyógyír. Úgy néz ki ez már végleges, mert elég sok területen teszteltem. Szóval nem Adatptive Quality 60 FPS kell ide, mert bár így is kellemesen fut, de időnként borzalmasan tearing-el, főleg olyan helyen ahol közelebb van a 60 fps-hez a játék sebessége vagy magasabban, mert itt alapból Vsync OFF van sajna.
A megoldás ehelyett az, amit Reddit-en olvastam és bejött. Frame Limit 60 FPS és Vsync ON. Ennyi kellett ahhoz, no meg minden beállítás High, kivéve kettőt: Shadows - Medium és AA pedig választható tulajdonképpen bárhova, de én maradtam a Low-nál, hogy végre úgy fusson, ahogy én szeretném.
Nos így külső területeken éjjel nappal 60 FPS szinte fixen és egyelőre még kisebb falvakban, meg belső területen, ahol épületek vannak és emberek nappal 46 FPS, éjszaka meg olyan 54 FPS. Ez így játszható és élvezetően szép is és a lényeg: NINCS TEARING!
Hála az égnek. A többit meg majd még megoldja az Ubi.
Közben persze haladok tovább. Sztori kezd beindulni, végre tisztázódott az ami az elején furcsa volt és 4 óra játék után úgy néz ki lassan otthagyom Siwa területét (kezdő rész), de még van egy melléküldetés amit meg akarok csinálni. Ezen kívül a többivel végeztem. Nem lesz egy rövid játék az tuti.
180
Jogos az észrevétel. Csak mivel kontrollerrel játszom annak a gombnak elég hülye neve van leírva, nem egy sokatmondó, de ez: Back. (Xbox 360 pad.) Ez kell a napszak váltáshoz. Hosszan kell nyomni. A hátashoz mikor az AI irányítja pedig hosszan az A gomb, ha úton akarsz haladni, ha meg kijelölt célponthoz, akkor pedig Y gomb.
Billentyűzeten fogalmam nincs melyik, mivel az ilyen típusú (TPS) játékokat én mindig gamepad-al játszom. Még a Division is azzal ment nálam.
180
Most, hogy a Destiny 2-be belebukott a bicska és a Wolfinak is vége... Jelentkezem át ide. :D Egyelőre eddig jutottam, meg is lepődtem. Meglátjuk ingame hogy muzsikál. Mindenesetre durva volt nézni ahogy 100%-on pörgette a CPU-t végig. (1440p, minden létező opció maxon)
rwurl=https://i.imgur.com/L1j5qCw.jpg
eh, lópikulát nem ér ez igazából. Szignifikánsan szarabb a teljesítmény ingame. :D Majd holnap szórakozok vele, de tény, hogy mocsok jól néz ki.
Most akkor RPG-sedett vagy shooteresedett? ;)
Sors bona, nihil aliud.
rwurl=https://imgur.com/mbRr17h
Melyik hardver lehet a ludas? 16 GB RAM, ami nem látszik. Ajánlott beállításokkal. Hozzá se nyúltam.
CPU és GPU.
GameGPU-n csináltak elég átfogó tesztet mindenféle kombinációval.
rwurl=https://i.imgur.com/7zdo4AR.png
rwurl=https://i.imgur.com/0Vk8l5B.png
Elég jól látszik, hogy mindkét része a dolognak limitálja a teljesítményt. :(
Érdekes, hogy destiny 2 és a shadow of mordorban nem voltak gondok. :(