Ehhez képest az egyszeri 40 eurós Overwatch pozitívum, a lootboxok pedig Blizzardnak is motivációt kínálnak a folyamatos pátyolgatására.
A magamféle játékos ráadásul csak a pozitív serpenyőt tapasztalja meg, a másikról "csak" tud, a többi modellnél a tapasztalat nem úszható meg. Ezért engedékenyek sokan.
Ezt én is látom és el is ismerem, hogy ez egy pozitív hozadéka a mikrotranzakcióknak, csak az a gondom, hogy megint a pénzügyi részéről beszélünk a játékélményt érintő helyett. Spóroltál 20 eurót, ingyen kapsz egy csomó karaktert, új pályákat és játékmódokat, cserébe el kell fogadnod egy manipulatív mikrotranzakciós rendszert, vagyis megint ott vagyunk, mint az RMAH-nál: a Blizzard a játékosoknak kommunikált hasznon keresztül akar legitimálni egy kapzsi rendszert.
Ugyanakkor én nem vagyok teljesen biztos abban, hogy az Overwatch kissé nyomott ára csak és kizárólag ebből a megfontolásból keletkezett volna. Nézzük pl. az általad is megidézett Battlefrontot és Battlefieldet: a 60 dolláros ár csak egy álca, mivel nem kapsz érte annyi tartalmat, amennyi régebben egy ilyen multis FPS-hez dukált volna. A Battlefield 1 ára mindennel együtt kb. 120 dollár volt megjelenéskor, most, egy év elteltével és a Season Pass befejezésének kapujában meg már 60 dollárért veheted meg ugyanazt a kontentet. Szníki módja ez annak bevezetésének, hogy manapság egy játék már nem 60 dollárba kerül, és az, hogy egy évig tart befejezni egy Season Passt egyébként is elgondolkodtatja az embert: akkor most pontosan miért is fizetett az, aki megjelenéskor leszurkolta a 120 dodót? Mellesleg nemcsak a multis címeknél van ez így, hanem a szingli cuccok is csinálják már: a Resident Evil 7 pl. januárban jelent meg, ha jól emlékszem, a Season Pass tartalom még mindig nincs teljesen kész, és az alapjátékhoz beígért Not a Hero DLC sem jelent még meg, az alapkampány meg a beszámolók alapján olyan 8-10 óra körül van. Ehhez képest a széria az unlockolható tartalmak császára: a negyedik részt eleve 20 órámba tellett végigvinni, aztán kaptam érte két Ada Wong-minikampányt meg a szokásos, a korábbiaknál jóval kidolgozottabb Mercenaries módot... és 10 éve ezt kaptad a Capcomtól 60 dollárért.
Kicsit elkalandoztam, de összehasonlításként nézzük meg, hogy mi az Overwatch a Battlefield 1 120 dolláros árához képest? Egy technológiailag elmaradott, túl sok kontentet nem tartalmazó, csak és kizárólag multiplayerrel izmoló játék = egy 40 dolláros játék a tartalom és a fejlesztési költség szempontjából is, nem egy AAA szuperprodukció. Szvsz látták a Blizzardnál, hogy a Battlefront mennyi fikát kapott a hiányzó szingli kampány és a cudarul kevés löncstartalom láttán, és rájöttek, hogy jobb nem 60 dollárt kérni az Overwatchért.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az egész kiegészítve a WB mocskosul gusztustalan húzásáról amivel a exec producer halálából csinálnak day 1 fizetős DLC-t (kapsz érte egy karaktert aki néha feltűnik). Lényegében az a helyzet, hogy 5 dollárt kérnek érte amiből csak 3.5 dollár megy a családnak, de kizárólag 50US államból. Szóval ha én itt megveszem, minden megy a kiadónak. Elképesztően undorító húzás és ott rohadjon meg az egész cég úgy ahogy van. Ezzel kiegészítve a lootboxos borzalmat mostmár _NAGYON_ remélem, hogy az egész project rohadtul nagy bukás lesz. Gusztustalan az egész, egyszerűen csak gusztustalan.
Tényleg nagyon durva, de gondolom valami jogi oka van a dolognak, mert még a WB sem lehet ennyire gonosz. :D Ott cseszték el, hogy az apróbetűs részbe rakták.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ezt én is látom és el is ismerem, hogy ez egy pozitív hozadéka a mikrotranzakcióknak, csak az a gondom, hogy megint a pénzügyi részéről beszélünk a játékélményt érintő helyett.
Az én Overwatch-jáétkélményem itt offtopik, mert nem semmi köze nincs a lootboxhoz. A tiéd dettó, mert soha nem is érdekelt a játék. A szerencsejátékról meg már tisztáztuk a véleményünket.
Ugyanakkor én nem vagyok teljesen biztos abban, hogy az Overwatch kissé nyomott ára csak és kizárólag ebből a megfontolásból keletkezett volna.
Kissé nyomott ár. A 60, a 100, a 120 vagy a 240 euróhoz képest? A lényeg itt, hogy sokáig életképes legyen a multi, kapja a tartalmat és a ráncfelvarrásokat, és így tovább. Ezért nem is az alapár itt a lényeg (nyilván olcsóbb, segíti a tömegek beugrását, még F2P-s reménykedések is voltak az ár bejelentése előtt, mindenki tudta, hogy nem a vételár lesz a döntő, ezt még a Blizzard is lebegtette), az is irreleváns, hogy szerinted vagy szerintem mennyire AAA, és mennyit "ér", hanem az, hogy sem a Blizzard, sem más nagy cég nem fejleszt többéves időtartamra multis játékot, ha azt nem tudja lefölözni. A gyakorlatilag mod TF2 is sok évet megélt, és ott is jött is a fejés, ahogy a CS:GO-nál is. A BF-ek megoldása meg simán rosszabb. Én tudatos tervet látok, amit a más fejlesztőknél látottak mellett a Blizzard más játékainál látható próbálkozások is megerősítenek.
A 100 eurós játékok alatt pedig én is arra gondoltam korábban, amit te írsz, szóval igen, erről beszélek, hogy alapvetően nem 60 euró már egy játék. És ez egy stratégiánál az áron túl is illúzióromboló, amikor darabonként kell megvenni, és a DLC-k egy részében van valami vonzó (a birtoklási vágyon túl), de érződik az erőlködés, a hullámzó minőség is. Na ez is egy olyan dolog, ami kihat a játékélményre, és egy kicsit digitális zsákbamacska is, csak máshogy. Ezzel a szemben a Blizzard nekem simán eladott három SC2 CE-t preorderben (szerk.: jut eszembe a HotS nem preorder volt, hanem utólag sikerült rendelnem a leárazott készletből, de úgy is 50 euró volt), hála a hagyományos modellnek. Tehát nem csak arról van szó, hogy a garast verem a fogamhoz.
az is irreleváns, hogy szerinted vagy szerintem mennyire AAA, és mennyit "ér"
Miért? És mi az, hogy szerintem vagy szerinted? Nézd meg az előző kommentemben linkelt videót, nézz rá az Overwatchra, vesd össze a Battlefielddel, majd végezd el a matekot: az Overwatch nem egy 60 dolláros termék. 20+ évnyi videojátszás után senkinek sem kellenek konkrét adatok ahhoz, hogy el tudja dönteni, mennyi a production value egy játékban... de nekem ezzel nem kéne foglalkoznom, mert "jaj, csak szerinted van így". Az OW egy middleware cucc egy AAA fejlesztőtől, AAA marketinggel, és ez teljesen egyértelmű, csak rá kell nézni az OW-re, aztán vetni egy pillantást hátrafelé a Wings of Liberty-re.
Ezért nem szeretek veled mostanában vitatkozni egyébként: mert van a kis buborékod, amiben te eldöntötted, hogy mi micsoda, aztán azon kívül minden irreleváns... én meg higgyem el, hogy egy olyan multis játék, aminek a konkurenciája a CS GO és a DOTA 2 lesz a COD helyett, csak a Blizzard mikrotranzakciós rendszere és jóindulata miatt nem kerül 60 dollárba. Azért nem kerül 60 dollárba, mert nem kerülhet annyiba, ilyen egyszerű, és a többi low-budget multis cucchoz képest 40 dollárért is drága.
És nem, nincsen rászorulva a Blizzard a mikrotranzakciókra ahhoz, hogy kiadjon néhány új pályát, új karaktert meg néhány évig működtessen egy szerverparkot. Erre való az esport.
Szerk: Szvsz egyébként ideje lenne már belátni, hogy a Blizzard már messze sem az a cég, ami a 90-es évek végén és a kétezres évek elején volt. Az agyát és a lelkét már régen kitépte az Activision, helyükre meg magukat ültették. A Blizzard csak egy brand az Activision hóna alatt, a játékaikba nyilvánvalóan kevesebb pénz és erőfeszítés kerül, mint régebben, és az összes címüket agyonfertőzi a mikrotranzakciók rákja. Ezek a srácok már nem tudnának letenni egy Warcraft 3-mat az asztalra.
Mindenesetre annak örülök, hogy te sem vagy teljesen vak, szóval lélekben már készíted magadat arra, hogyan indokold majd meg, amikor jön a "nagy volumenű" kiegészítő az OW-hoz. "Nem vertek át, mert azt mondták ugyan, hogy ingyen lesz minden kontent, de ez... izé, ez TÖBB kontent a mindennél!" :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Már elnézést, de én ok nélkül mikor csinálok ilyet? Ha fennáll az irrelevancia, akkor ki lehet ezt jelenteni, persze, de egy játék költségvetése annak vételárával összefüggésben KURVÁRA KIBASZOTTUL nem irreleváns. Did I make myself clear?
Egyébként meg ott vannak a videóban az Activision költségei évekre visszamenőleg, szóval arról van konkrét adat, hogy évek óta igyekszenek kevesebbet költeni mindenre. Tényleg olyan nagyon nehéz elképzelni, hogy az OW-t pl. az SC2 költségvetésének a töredékéből hozták össze? Nem hiszem, hogy ez egy hatalmas nagy összeesküvés-elmélet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ezért nem szeretek veled mostanában vitatkozni egyébként: mert van a kis buborékod, amiben te eldöntötted, hogy mi micsoda, aztán azon kívül minden irreleváns...
De hát én éppen azt mondtam, hogy azért irreleváns, mert nem én döntöm el, te meg asztalt verve hirdeted az örök igazságokat (értem mit mondasz, de nem fogadom el abszolútumként a fix árakat, sok-sok éve léteznek prémium áras rétegjátékok, és továbbra is az élettartam alatti ár a lényeg). Egyébiránt éppen azt írtam én is, hogy más modellre rendezkedtek be eredendően az Overwatchcsal, te is mikrotranzakciós példákat hozol.
Leeshetne már, hogy tulajdonképpen egyről beszélünk: a 100+ eurós hagyományos modellekhez és mellettük a többi mikrotranzakcióshoz lehet mérni. Direkt inkább az utóbbi irányt választották (költségvetésestől), ezért az árcédula is. És ezért jobb nekem eddig ez pusztán az egyszeri játékos szemével. (Szerk.: Plusz az Overwatchhoz azért máig gyártják a méregdrága rendervideókat. Mai napig költenek ezáltal sokat a futtatására és a közönség kiszolgálására.)
A rászorulás meg tök mindegy, az a realitás, hogy nagy stúdiók a profit reményében fognak fejleszteni, a kicsik meg nem fognak sem hasonló bázisú, sem hasonló produkciós szintű jól működő multis FPS-t csinálni. WarCraft IV is akkor lesz (valamilyen...), ha megfelelő modellt találnak ki rá. Az nem a WC3-é lesz, sajnos. Sebaj, majd játszunk helyette más RTS-sel. Ööö... milyen jó, hogy bejelentették a AoE4-et, így valamibe lehet kapaszkodni.
Különben utoljára piftuka élt abban a tévképzetben, hogy a Tauren Marine-os avatarom miatt rajongom a Blizzardért. Nem, nem ezért jött be az Overwatch, ha nem előtt volna kikkel játszani, akkor időt sem szánok rá, még csak pozitívan sem álltam hozzá. Haterként sem, tény. Nagyon másképp tekintek Blizzardra, mint valaha kamaszként, ez már akkor kiderülhetett volna, amikor az SC2 kapcsán jóval kritikusabb voltam nálad a játékkal és a mögötte álló céggel szemben is.
Már elnézést, de én ok nélkül mikor csinálok ilyet?
Az okot is kitalálod mellé, szóval mindig :D
Az, hogy kinek mi mennyit ér meg, az relatív. Nekem az OW-vel eltelt 250 órányi pörgés simán megérte a 40 eurót. Szerinted meg nem, és ezt a véleményedet próbálod objektív valóságként eladni kb. két oldalon keresztül.
Szerk.: Plusz az Overwatchhoz azért máig gyártják a méregdrága rendervideókat.
...viszont valamiért a Digic cuccai már évek óta verik őket látványban, és biztos, hogy nem azért, mert a Blizzardnál elfelejtették a szakmát. :D
nagy stúdiók a profit reményében fognak fejleszteni, a kicsik meg nem fognak sem hasonló bázisú, sem hasonló produkciós szintű jól működő multis FPS-t csinálni.
PUBG?
Különben utoljára piftuka élt abban a tévképzetben, hogy a Tauren Marine-os avatarom miatt rajongom a Blizzardért. Nem, nem ezért jött be az Overwatch, ha nem előtt volna kikkel játszani, akkor időt sem szánok rá, még csak pozitívan sem álltam hozzá. Haterként sem, tény. Nagyon másképp tekintek Blizzardra, mint valaha kamaszként, ez már akkor kiderülhetett volna, amikor az SC2 kapcsán jóval kritikusabb voltam nálad a játékkal és a mögötte álló céggel szemben is.
Akkor legalább te kritikusan adod nekik minden pénzedet. :D Lehet, hogy te voltál a kritikusabb, de nem én vettem három CE-t. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Már elnézést, de én ok nélkül mikor csinálok ilyet?
Az okot is kitalálod mellé, szóval mindig :D
Az, hogy kinek mi mennyit ér meg, az relatív. Nekem az OW-vel eltelt 250 órányi pörgés simán megérte a 40 eurót. Szerinted meg nem, és ezt a véleményedet próbálod objektív valóságként eladni kb. két oldalon keresztül.
Én nem arról beszélek, hogy kinek mi mennyit ér meg: érted, én is fizetnék 120 dollárt a Ubisoftnak egy normális Prince of Persiáért, de nem az a vételár a piaci realitás. A CS GO 14 euró, a Team Fortress 2 bundle-ből lett free-to-play, a Battlefrontot meg a kukáig rugdosták a szingli kampány hiánya miatt = multi only címért nem kérsz 60 dollárt, tök mindegy, hogy szubjektíven neked mennyit ér. Ha a production value-t nézem, akkor az OW nyilván többe került a CS GO-nál és a TF2-nél, szóval érthető, ha többet kérnek érte, de szvsz a sweet spot valahol 30-35 dodó körül lenne 40 helyett (vagyis kb. ott, ahol a LawBreakers tanyázik jelenleg), ha beleszámítom a mikrotranzakciók kivételes bevételgenerátor jellegét. Az OW még akkor sem lett volna bukás, ha free-to-play, mert akkora ereje van a mikrotranzakcióknak. És itt jön be az, hogy én ezeket a félutas megoldásokat nem szeretem, hiszen hiába megy 2/3 áron a játék, ha ugyanolyan masszív mikrotranzakciós rendszert kap, mint az ingyenes vagy jóval olcsóbb címek. Szvsz a Heroes of the Stormmal csinálják jól, ott el is fogadom a lootboxokat és sajnálom is, hogy nem lett nagy siker az a játék (szerencsétlen Dustin Browderék évek óta gyártják a Blizznek a minőségi, bullshitmentes címeket, mégis mindig a fasz rossz oldalára kerülnek a cég többi monstruma mellett).
Régen bevett dolog volt azért anyázni a Blizzardot, hogy "Blizzard áron" mérik a játékaikat, nem tudom, hogy az OW esetében ez a koncepció miért ennyire idegen a konkurenciát ismerve.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Régen bevett dolog volt azért anyázni a Blizzardot, hogy "Blizzard áron" mérik a játékaikat, nem tudom, hogy az OW esetében ez a koncepció miért ennyire idegen a konkurenciát ismerve.
Mert 40 dollár nem sok egy immár több mint egy éve csúcson levő multiért, hát még egy olyanért, ami sokkal hosszabb szavatosságot igér. Másrészt te most kilóra méred a tartalmat, és nem veszed figyelembe a játékmódok fejlesztésébe, tesztelésébe, és folyamatos csiszolásába fektetett rengeteg munkát. Jelenleg nagyon kevés csapat van a team Overwatch-al azonos súlycsoportban, ami az aréna FPS-t illeti. Ahhoz, hogy a játék ne fulladjon unalomba, megtartsa a közönségét (vagyis mindig legyen a skillnek körülbelül megfelelő játszótárs), folyamatos fejlesztésre van szükség, amire kevés kiadó engedhet meg magának egy teljes gárdát.
Ha nem akarsz hozzátenni semmit, csak gerinctelen módon szurkálgatni akarsz, akkor inkább kussolj szerintem. Hidd el, hogy mindkettőnknek jobb lesz a gyerekes sírásod nélkül is.
A New Vegas meg egyébként is jobb az OW-nál, köcsög. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kiszálltam annál a résznél, ahol aréna FPS-nek nevezted az Overwatchot. :D
Másrészt te most kilóra méred a tartalmat, és nem veszed figyelembe a játékmódok fejlesztésébe, tesztelésébe, és folyamatos csiszolásába fektetett rengeteg munkát.
Na de CS GO-t, a Quake Championst vagy LawBreakerst nem kellett balanszolni? Oké, nyilván jó kritikákat kapott a játék, a DX11-es endzsin, amit fejlesztettek hozzá is kellemes, a netkód csacskaságait meg viszonylag gyorsan kijavították, szóval egy jól balanszolt, minőségi produktumról van szó, a Blizzard meg érti a melót, de ehhez nem kell gigaköltségvetés.
Az Activision 3 éves fejlesztési ciklusok mellett, a meglévő technológia apró fejlesztgetéseivel manapság kb. 15-20 millió dolláros fejlesztési költségből ki tud hozni egy CoD-ot kampánnyal, multival, zombikkal cakkumpakk. Kb. ez a hozzáállás jellemzi a kiadót a többi címénél is, egy EA sokkal többet költ a Battlefieldre.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Amennyire tudom az OW egy rohadt sokáig készülő multijáték -Titan volt a projekt neve talán- eredménye. Gondolom ezért is lehetett valamivel olcsóbb a fejlesztése, mert a nagy része már megvolt. (mondjuk karakterek, engine stb.) Csak át kellet írni OW-ra. Az más jkérdés, hogy valószínűleg a Titant se lelkes amatőrök hegesztették, de annál valószínűleg bármi jobb volt, hogy az egész projektet mindenestől kukázzák. Aztán megnézték, hogy mit lehet belőle kihozni és kész is lett a OW. Legalábbis én így tudom (Jó mondjuk a Blizzardot se kell félteni, hogy hamarosan kiad egy Warcraft4-et, de a Valvenál azért talán valamivel jobb. Ott kb. a második rész után "Number 3 must not be said" van és pörög a CSGO félkarú rabló)
Úgy könnyű jobbnak lenni a konkurenciánál, ha a konkurencia már játékot sem fejleszt. :D Egyébként én ezért nem haragszom ezekre a cégekre, elvégre az üzleti életben a profitmaximalizálás és a költséghatékonyság borzasztó sokat számít, és ha egy Heathstone-nal meg Overwatch-csal zsebre tudod tenni egy kisebb ország éves költségvetését, az SC2-vel meg nem, akkor tutira nem fogsz nekiállni drága szingli kampányokat meg tartalmas core cuccokat fejleszteni. Az üzleti logika nem ezt diktálja.
Ami zavarni tud, az az, amikor a nép megragadja a tűzoltókészüléket és elkezd mindenkit nyugtatni, hogy "jaj, hát ez tökre nem is így van, meg nézd, micsoda promóvideókat csinálnak hozzá", mert a hatás sajnos sosem marad el. Ha ez a divat, akkor "csá, Half-Life 3, nincs rád szükségünk, szevasz Warcraft 4, tök jó volt veled, de megy ez nekünk olcsóbban és sikeresebben is." "Mit akarsz te itt a kampánnyal, Warcraft 4, hát nézd má', ezekből a szar értéktelen dobozokból többet keresünk, mint belőled keresnénk, fuck off, lúzer!" :D
A Titan egyébként asszem egy teljesen másik project volt, de nem vagyok otthon az Activision belügyeiben, szóval a fene tudja.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szerk.: Plusz az Overwatchhoz azért máig gyártják a méregdrága rendervideókat.
...viszont valamiért a Digic cuccai már évek óta verik őket látványban, és biztos, hogy nem azért, mert a Blizzardnál elfelejtették a szakmát. :D
Azt én se értem, hogy miért kell rajzfilmgrafikát csinálni manapság (Epic is a Fortnite-al) amikor egy Battlefrontról lassan nem egyszerű eldönteni, hogy ingame videot lát az ember, vagy az SW8-at. Más, hogy ott meg a fotoreál grafika mellet olyan tartalom van, hogy régebben az olyan játékokat mint a legújabb Battlefront1 is volt tartalmilag (60 eurós áron) 10 dollárért lehetett megvenni, mikor mentek a filmek. Mint a Battle for Naboo, Star Wars racer stb.
Én most úgy látom a Valvét, hogy Gaben meg Icefrog aki a Dota2-t fejleszti, néhány szerverkarbantartó a TF2-nek, meg a CSGO-nak, meg a DOTA-nak, meg néhány büfés.. A Valve nem kelti multicég benyomását nekem. Mondjuk talán a vive VR fejlesztés azért nem indie, de abból tömegtermék még nem most lesz. És eljutottunk oda, hogy pl. teljesen elképzelhetetlen ma már, hogy a Valve kiad egy HL3 kiegészítőt VR támogatással. (egy ilyen kb. doubleretard képtelenség :D ) És itt jönnek a képbe az EA, a Bethesda mondjuk, meg az UBI, akik legalább megpróbálnak még valami nem mobát, meg nem ládanyitogatóst is kiadni.
"Overwatch is a game born out of the wreckage of Blizzard's last attempt at a massive, World of Warcraft-like game codenamed Titan, and is inspired by the company's relatively tiny game and surprise hit Hearthstone."
...viszont valamiért a Digic cuccai már évek óta verik őket látványban, és biztos, hogy nem azért, mert a Blizzardnál elfelejtették a szakmát. :D
Én alig néhányat néztem csak meg. Szépek meg minden, de nem hoznak lázba. Egyébként úgy rémlik, hogy voltak leépítések a mozis részlegnél, és mivel úgyis fizetni kell az alkalmazottakat, így nyilván gyártani kell valamit. Az persze jelzésértékű, hogy mihez jönnek. És hát nyilván nem filléresek, de a volumenből lehet, hogy visszavettek. (Nem vizslatom őket annyira, hogy kiderüljön számomra laikusként.)
PUBG?
Te levágtad az idézetem elejét. A kicsiknél az lett volna lényeg, hogy ők kevésbé az öltönyösök profitmaximalizációra törekedve csinálhatnak olcsóbb hobbiprojektet gonosz modell nélkül. Na most a PUBG-ben tudtommal van mikrotranzakció, innentől már bukott.
A másik meg, hogy a szintén kikötött produkciós színvonalon is elhasal, ha az OW nem 60 eurós, ez nem 40-es. És gyakorlatilag még "early access" is.
Akkor legalább te kritikusan adod nekik minden pénzedet. :D Lehet, hogy te voltál a kritikusabb, de nem én vettem három CE-t. :D
Értem én a viccet, de nem tudom, hogy hozzá miért az eritreai minimálbérből indulsz ki. Ha esetleg ekkora a baj, inkább mondd ki, hogy kölcsön szeretnél kérni, de inkább privátban :P
Komolyra (?) fordítva szót azt sugallod, hogy kvázi kritikátlan fanboy vagyok a Blizzarddal szemben akkor is, ha kritizálom őket vagyok, csak azért, mert veszek a portékájukból? Tudhatod, hogy (egykori) gyűjtőként több száz dobozos játékom van, jó pár gyűjtői kiadásom olyan játékokból, melyek nem is érdekelnek. A Blizzardhoz mint céghez való viszonyomnak nem sok köze van ahhoz, hogy SC2 CE-ket vettem. Még az SC2-höz sem. Az SC1-nek igen. De ugye abból nem következik, hogy a mostani Blizzard iránt gyengébb érzelmeket táplálok.
Szerintem mindketten azt szeretjük, ha a másik mondanivalónkra reagál, nem a személye mögé képzelt motivációkat találgatja, véletlenül éppen úgy, hogy az a saját álláspont igazolására és a másik támadására jó legyen.
A DICE iránya szerintem rossz példa, az ő játékaiknak van komolyabb gépigénye, a Blizzard pedig a nagyobb bázisra törekszik, kisebb követelményekkel. Régen is megvoltak ennek a hagyományai, több-kevesebb sikerrel. Volt ugye 256 színű StarCraft, a kiegészítőig 640x480-as Diablo II.
De ugye a WC3 és a WoW is megkata, hogy rajzfilmes, bezzeg régen. Ja, bezzeg régen is az volt a játékaik többsége.
Szerintem az OW teljesen jól néz ki, ha valaki el tudja fogadni a Blizzard maga módján nagyon kitalált, de időnként túltolt artját (lásd WoW-vállasok). Nyilván olcsóbb a BF-nél, de nem fordult meg a fejemben, hogy tőlük várjak fotorealisztikus játékot. Nem mondom, hogy nem nézném meg. De akkor már inkább WC4 a Zaxx ígérte príma kampánnyal. Aztán eszembe jut, hogy mit csinálnak mostanában single-ben, és kezdem azt hinni, hogy valójában jobban áll nekik a multi.
Értem én a viccet, de nem tudom, hogy hozzá miért az eritreai minimálbérből indulsz ki. Ha esetleg ekkora a baj, inkább mondd ki, hogy kölcsön szeretnél kérni, de inkább privátban :P
Csak arra akartam célozni a mondattal, hogy én nem nyitom annyira szélesre a pénztárcámat, ha nem vagyok elégedett egy cég termékével vagy csapásirányával. Ha te ezt személyed elleni támadásnak veszed, akkor felvételizz valami amerikai egyetemre a safe space reményében szerintem. :D
A PUBG-vel kapcsolatban meg nyilván lehetne dobálni a sarat eleget, de azt ne felejtsük el, hogy orbitális nagy siker a játék (a nézőszámokat nézve még az OW-nál is nagyobb lesz) az abszolút semmiből, ráadásul olyan borzasztó szar címe van, hogy csak nézed: ezt így mégis hogy? Hatalmas bázisa van, a production value jóval kisebb = utóbbi tökre nem számít*. És még nem is azoknak gyártották, akik szarok voltak a klasszikus aréna FPS-ekben. :D
*Szerk: Hogy egy kicsit pontosítsak: egy bizonyos szint alatt nem. Hiába látod azt, hogy a OW-nak szebb a grafikája, kidolgozottabbak az animációi stb., nem annyival frankóbb, hogy a játékost ez különösebben megérintse. Főleg multis környezetben nem, ahol egyébként is arra vagy berendezkedve, hogy a többi játékos hülyén mozgó karaktereit fogod látni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Aki manapság is képes egy WoW-al játszani az meg is érdemli :D . Az SC2 azért nincs annyira túltolva, és részemről a Diablo3 is tetszetős (főleg stereo3D-ben) nem annyira gyurmaszerű mint az OW. És szerintem az egész stílusosdi azért van, hogy bármit el lehessen adni 'stílusos' címkével. Ne kelljen mocappal szöszmötölni karaktereknél, meg elég egy egylayeres gyurmatextúra azt hadd szóljon. Egy OW-ban egy (gyurma) csillámpóni karakter is simán megférne, ami szivárványt hány természetesen.
(a nézőszámokat nézve még az OW-nál is nagyobb lesz)
Kizart. Bar peldatlan erteku amit steamen csinal, de az overwatch tobbmillios jatekostaborat meg csak meg se fogja csiklandozni. Max ilyen masfel-2 millios peak playert tudok neki elkepzelni majd mikor eleri a fenykorat ami meg mindig toredeke lesz az overwatchnak.
Az abszolt semmibol is kicsit tulzas, mert alapvetoen az arma modbol notte ki magat onallo jatekka. Mint a dayz, eros tulzassal persze, de azert ezt nem neveznem a semmibol jovesnek.
De jön konzolra is, nem? A kisebb tetőzést én csak akkor tudom elképzelni, ha az lesz vele, mint a DayZ-vel: mire elkészült (elkészült már? :D), meg is halt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
De. Xboxra (:D). Meg lassuk be maga a stilus se feltetlen konzol kompatibilis. Gyors inventory management meg preciz celzas stb stb. Ilyen szinten az ow teljesen konzol kompatibilis ezert ott is hatalmas tabort tudott kiepiteni.
Amugy lassan kozeleg a release. Nagyon igerik, hogy meg iden kijon eabol. Amilyen rohamtempoban javult az elmult par honapban en ki is nezem belole, hogy 2-3 honap mulva kesz lesz. A dayz meg meg 2-3 ev minimum :D
Nem sértettségből írtam, egyszerűen szerencsétlen mellékvágánynak tartom, miközben szeretsz komolyan is elfogultként kezelsz mindenkit, aki más véleményen van, azok után az ilyen poénoknál bizonytalan, hogy a címkézés fenntartása-e a céljuk. (Jártam már úgy, hogy azt hittem viccelsz, de te komolyan beszéltél :) Inkább általánosságban értem, hogy rosszul jönnek ki ezek nálad, mint a konkrét esetnél.
Hatalmas bázisa van, a production value jóval kisebb = utóbbi tökre nem számít.
Az OW-nél még számított az árazás miatt. Én is azért hoztam fel a PUBG esetében ;) Amúgy szerintem már-már taszító szintet képvisel, a grafikánál jobban a kiforratlansága, de ha jó a játékmenet, tőlem aztán mehet úgy.
De a lényeg úgyis az volt, hogy leveszik-e a sápot, vagy sem. Le, innentől kezdve az egész az ellenkezője annak, amit kértem, szóval fölösleges nála időzni.
A WoW régen is WoW volt, nem csak most ;) Az SC2 nyilván más, de a WH40k-s űrgárdistákat megszégyenítő felépítésű emberei, a dögös zergkirálynő, a csiricsáré protossok azért tudnak túltoltak lenni. Nekem OW-szint, csak kevésbé rajzfilmes. Nagyon geek, nagyon popcorn, de annak mégis profin összerakott az art design. De ez már mintha másik topik tárgya lenne.
Nem sértettségből írtam, egyszerűen szerencsétlen mellékvágánynak tartom, miközben szeretsz komolyan is elfogultként kezelsz mindenkit, aki más véleményen van, azok után az ilyen poénoknál bizonytalan, hogy a címkézés fenntartása-e a céljuk. (Jártam már úgy, hogy azt hittem viccelsz, de te komolyan beszéltél :) Inkább általánosságban értem, hogy rosszul jönnek ki ezek nálad, mint a konkrét esetnél.
Szóval azt mondod, hogy ne írjak félreérthető poénokat, mert egyébként is velem van a baj? :D Dude, egész korrekt kis személy elleni támadást csináltál a vélt személy elleni támadás miatti sértettségedben. :D
szeretsz komolyan is elfogultként kezelsz mindenkit, aki más véleményen van
Nope: azokkal szoktam ilyet csinálni, akiken tetten érhető az elfogultság... és rajtad tetten érhető. Nem súlyos mértékben, nem olyan vagy, mint amikor leírom, hogy nem tetszik az Uncharted, Freak meg erre elkezd anyázni, de come on: egy bizonyos cég termékeinél érzésem szerint jóval nagyobb hajlandóságot mutatsz visszatetsző üzletpolitikák megindoklására és racionalizálására, mint más esetekben. A tough love is szeretet valahol. :D
Az OW-nél még számított az árazás miatt. Én is azért hoztam fel a PUBG esetében ;)
Oké, de szerinted meg ez tökre irreleváns az OW árazása esetében, szóval akkor nem értem, milyen relevanciát mentél keresni a PUBG-nél. :D Ott már számít, hogy nem ismerjük a költségvetést, csak érezzük, mégis 30 dodó a beugró?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ezt én is látom és el is ismerem, hogy ez egy pozitív hozadéka a mikrotranzakcióknak, csak az a gondom, hogy megint a pénzügyi részéről beszélünk a játékélményt érintő helyett. Spóroltál 20 eurót, ingyen kapsz egy csomó karaktert, új pályákat és játékmódokat, cserébe el kell fogadnod egy manipulatív mikrotranzakciós rendszert, vagyis megint ott vagyunk, mint az RMAH-nál: a Blizzard a játékosoknak kommunikált hasznon keresztül akar legitimálni egy kapzsi rendszert.
Ugyanakkor én nem vagyok teljesen biztos abban, hogy az Overwatch kissé nyomott ára csak és kizárólag ebből a megfontolásból keletkezett volna. Nézzük pl. az általad is megidézett Battlefrontot és Battlefieldet: a 60 dolláros ár csak egy álca, mivel nem kapsz érte annyi tartalmat, amennyi régebben egy ilyen multis FPS-hez dukált volna. A Battlefield 1 ára mindennel együtt kb. 120 dollár volt megjelenéskor, most, egy év elteltével és a Season Pass befejezésének kapujában meg már 60 dollárért veheted meg ugyanazt a kontentet. Szníki módja ez annak bevezetésének, hogy manapság egy játék már nem 60 dollárba kerül, és az, hogy egy évig tart befejezni egy Season Passt egyébként is elgondolkodtatja az embert: akkor most pontosan miért is fizetett az, aki megjelenéskor leszurkolta a 120 dodót? Mellesleg nemcsak a multis címeknél van ez így, hanem a szingli cuccok is csinálják már: a Resident Evil 7 pl. januárban jelent meg, ha jól emlékszem, a Season Pass tartalom még mindig nincs teljesen kész, és az alapjátékhoz beígért Not a Hero DLC sem jelent még meg, az alapkampány meg a beszámolók alapján olyan 8-10 óra körül van. Ehhez képest a széria az unlockolható tartalmak császára: a negyedik részt eleve 20 órámba tellett végigvinni, aztán kaptam érte két Ada Wong-minikampányt meg a szokásos, a korábbiaknál jóval kidolgozottabb Mercenaries módot... és 10 éve ezt kaptad a Capcomtól 60 dollárért.
Kicsit elkalandoztam, de összehasonlításként nézzük meg, hogy mi az Overwatch a Battlefield 1 120 dolláros árához képest? Egy technológiailag elmaradott, túl sok kontentet nem tartalmazó, csak és kizárólag multiplayerrel izmoló játék = egy 40 dolláros játék a tartalom és a fejlesztési költség szempontjából is, nem egy AAA szuperprodukció. Szvsz látták a Blizzardnál, hogy a Battlefront mennyi fikát kapott a hiányzó szingli kampány és a cudarul kevés löncstartalom láttán, és rájöttek, hogy jobb nem 60 dollárt kérni az Overwatchért.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ezek szerint le vagyok maradva a WoW-val. :D Fuck, valaki dózerolja be ezt a céget, plíz. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tényleg nagyon durva, de gondolom valami jogi oka van a dolognak, mert még a WB sem lehet ennyire gonosz. :D Ott cseszték el, hogy az apróbetűs részbe rakták.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Így csal legálisan adót a Blizzard:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=SFKnv1YzI3k
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az én Overwatch-jáétkélményem itt offtopik, mert nem semmi köze nincs a lootboxhoz. A tiéd dettó, mert soha nem is érdekelt a játék. A szerencsejátékról meg már tisztáztuk a véleményünket.
Kissé nyomott ár. A 60, a 100, a 120 vagy a 240 euróhoz képest? A lényeg itt, hogy sokáig életképes legyen a multi, kapja a tartalmat és a ráncfelvarrásokat, és így tovább. Ezért nem is az alapár itt a lényeg (nyilván olcsóbb, segíti a tömegek beugrását, még F2P-s reménykedések is voltak az ár bejelentése előtt, mindenki tudta, hogy nem a vételár lesz a döntő, ezt még a Blizzard is lebegtette), az is irreleváns, hogy szerinted vagy szerintem mennyire AAA, és mennyit "ér", hanem az, hogy sem a Blizzard, sem más nagy cég nem fejleszt többéves időtartamra multis játékot, ha azt nem tudja lefölözni. A gyakorlatilag mod TF2 is sok évet megélt, és ott is jött is a fejés, ahogy a CS:GO-nál is. A BF-ek megoldása meg simán rosszabb. Én tudatos tervet látok, amit a más fejlesztőknél látottak mellett a Blizzard más játékainál látható próbálkozások is megerősítenek.
A 100 eurós játékok alatt pedig én is arra gondoltam korábban, amit te írsz, szóval igen, erről beszélek, hogy alapvetően nem 60 euró már egy játék. És ez egy stratégiánál az áron túl is illúzióromboló, amikor darabonként kell megvenni, és a DLC-k egy részében van valami vonzó (a birtoklási vágyon túl), de érződik az erőlködés, a hullámzó minőség is. Na ez is egy olyan dolog, ami kihat a játékélményre, és egy kicsit digitális zsákbamacska is, csak máshogy. Ezzel a szemben a Blizzard nekem simán eladott három SC2 CE-t preorderben (szerk.: jut eszembe a HotS nem preorder volt, hanem utólag sikerült rendelnem a leárazott készletből, de úgy is 50 euró volt), hála a hagyományos modellnek. Tehát nem csak arról van szó, hogy a garast verem a fogamhoz.
Sors bona, nihil aliud.
Miért? És mi az, hogy szerintem vagy szerinted? Nézd meg az előző kommentemben linkelt videót, nézz rá az Overwatchra, vesd össze a Battlefielddel, majd végezd el a matekot: az Overwatch nem egy 60 dolláros termék. 20+ évnyi videojátszás után senkinek sem kellenek konkrét adatok ahhoz, hogy el tudja dönteni, mennyi a production value egy játékban... de nekem ezzel nem kéne foglalkoznom, mert "jaj, csak szerinted van így". Az OW egy middleware cucc egy AAA fejlesztőtől, AAA marketinggel, és ez teljesen egyértelmű, csak rá kell nézni az OW-re, aztán vetni egy pillantást hátrafelé a Wings of Liberty-re.
Ezért nem szeretek veled mostanában vitatkozni egyébként: mert van a kis buborékod, amiben te eldöntötted, hogy mi micsoda, aztán azon kívül minden irreleváns... én meg higgyem el, hogy egy olyan multis játék, aminek a konkurenciája a CS GO és a DOTA 2 lesz a COD helyett, csak a Blizzard mikrotranzakciós rendszere és jóindulata miatt nem kerül 60 dollárba. Azért nem kerül 60 dollárba, mert nem kerülhet annyiba, ilyen egyszerű, és a többi low-budget multis cucchoz képest 40 dollárért is drága.
És nem, nincsen rászorulva a Blizzard a mikrotranzakciókra ahhoz, hogy kiadjon néhány új pályát, új karaktert meg néhány évig működtessen egy szerverparkot. Erre való az esport.
Szerk: Szvsz egyébként ideje lenne már belátni, hogy a Blizzard már messze sem az a cég, ami a 90-es évek végén és a kétezres évek elején volt. Az agyát és a lelkét már régen kitépte az Activision, helyükre meg magukat ültették. A Blizzard csak egy brand az Activision hóna alatt, a játékaikba nyilvánvalóan kevesebb pénz és erőfeszítés kerül, mint régebben, és az összes címüket agyonfertőzi a mikrotranzakciók rákja. Ezek a srácok már nem tudnának letenni egy Warcraft 3-mat az asztalra.
Mindenesetre annak örülök, hogy te sem vagy teljesen vak, szóval lélekben már készíted magadat arra, hogyan indokold majd meg, amikor jön a "nagy volumenű" kiegészítő az OW-hoz. "Nem vertek át, mert azt mondták ugyan, hogy ingyen lesz minden kontent, de ez... izé, ez TÖBB kontent a mindennél!" :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tényleg furák az ilyen emberek, ugye... :DDD
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Már elnézést, de én ok nélkül mikor csinálok ilyet? Ha fennáll az irrelevancia, akkor ki lehet ezt jelenteni, persze, de egy játék költségvetése annak vételárával összefüggésben KURVÁRA KIBASZOTTUL nem irreleváns. Did I make myself clear?
Egyébként meg ott vannak a videóban az Activision költségei évekre visszamenőleg, szóval arról van konkrét adat, hogy évek óta igyekszenek kevesebbet költeni mindenre. Tényleg olyan nagyon nehéz elképzelni, hogy az OW-t pl. az SC2 költségvetésének a töredékéből hozták össze? Nem hiszem, hogy ez egy hatalmas nagy összeesküvés-elmélet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
De hát én éppen azt mondtam, hogy azért irreleváns, mert nem én döntöm el, te meg asztalt verve hirdeted az örök igazságokat (értem mit mondasz, de nem fogadom el abszolútumként a fix árakat, sok-sok éve léteznek prémium áras rétegjátékok, és továbbra is az élettartam alatti ár a lényeg). Egyébiránt éppen azt írtam én is, hogy más modellre rendezkedtek be eredendően az Overwatchcsal, te is mikrotranzakciós példákat hozol.
Leeshetne már, hogy tulajdonképpen egyről beszélünk: a 100+ eurós hagyományos modellekhez és mellettük a többi mikrotranzakcióshoz lehet mérni. Direkt inkább az utóbbi irányt választották (költségvetésestől), ezért az árcédula is. És ezért jobb nekem eddig ez pusztán az egyszeri játékos szemével. (Szerk.: Plusz az Overwatchhoz azért máig gyártják a méregdrága rendervideókat. Mai napig költenek ezáltal sokat a futtatására és a közönség kiszolgálására.)
A rászorulás meg tök mindegy, az a realitás, hogy nagy stúdiók a profit reményében fognak fejleszteni, a kicsik meg nem fognak sem hasonló bázisú, sem hasonló produkciós szintű jól működő multis FPS-t csinálni. WarCraft IV is akkor lesz (valamilyen...), ha megfelelő modellt találnak ki rá. Az nem a WC3-é lesz, sajnos. Sebaj, majd játszunk helyette más RTS-sel. Ööö... milyen jó, hogy bejelentették a AoE4-et, így valamibe lehet kapaszkodni.
Különben utoljára piftuka élt abban a tévképzetben, hogy a Tauren Marine-os avatarom miatt rajongom a Blizzardért. Nem, nem ezért jött be az Overwatch, ha nem előtt volna kikkel játszani, akkor időt sem szánok rá, még csak pozitívan sem álltam hozzá. Haterként sem, tény. Nagyon másképp tekintek Blizzardra, mint valaha kamaszként, ez már akkor kiderülhetett volna, amikor az SC2 kapcsán jóval kritikusabb voltam nálad a játékkal és a mögötte álló céggel szemben is.
Sors bona, nihil aliud.
Az okot is kitalálod mellé, szóval mindig :D
Az, hogy kinek mi mennyit ér meg, az relatív. Nekem az OW-vel eltelt 250 órányi pörgés simán megérte a 40 eurót. Szerinted meg nem, és ezt a véleményedet próbálod objektív valóságként eladni kb. két oldalon keresztül.
...viszont valamiért a Digic cuccai már évek óta verik őket látványban, és biztos, hogy nem azért, mert a Blizzardnál elfelejtették a szakmát. :D
PUBG?
Akkor legalább te kritikusan adod nekik minden pénzedet. :D Lehet, hogy te voltál a kritikusabb, de nem én vettem három CE-t. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én nem arról beszélek, hogy kinek mi mennyit ér meg: érted, én is fizetnék 120 dollárt a Ubisoftnak egy normális Prince of Persiáért, de nem az a vételár a piaci realitás. A CS GO 14 euró, a Team Fortress 2 bundle-ből lett free-to-play, a Battlefrontot meg a kukáig rugdosták a szingli kampány hiánya miatt = multi only címért nem kérsz 60 dollárt, tök mindegy, hogy szubjektíven neked mennyit ér. Ha a production value-t nézem, akkor az OW nyilván többe került a CS GO-nál és a TF2-nél, szóval érthető, ha többet kérnek érte, de szvsz a sweet spot valahol 30-35 dodó körül lenne 40 helyett (vagyis kb. ott, ahol a LawBreakers tanyázik jelenleg), ha beleszámítom a mikrotranzakciók kivételes bevételgenerátor jellegét. Az OW még akkor sem lett volna bukás, ha free-to-play, mert akkora ereje van a mikrotranzakcióknak. És itt jön be az, hogy én ezeket a félutas megoldásokat nem szeretem, hiszen hiába megy 2/3 áron a játék, ha ugyanolyan masszív mikrotranzakciós rendszert kap, mint az ingyenes vagy jóval olcsóbb címek. Szvsz a Heroes of the Stormmal csinálják jól, ott el is fogadom a lootboxokat és sajnálom is, hogy nem lett nagy siker az a játék (szerencsétlen Dustin Browderék évek óta gyártják a Blizznek a minőségi, bullshitmentes címeket, mégis mindig a fasz rossz oldalára kerülnek a cég többi monstruma mellett).
Régen bevett dolog volt azért anyázni a Blizzardot, hogy "Blizzard áron" mérik a játékaikat, nem tudom, hogy az OW esetében ez a koncepció miért ennyire idegen a konkurenciát ismerve.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mert 40 dollár nem sok egy immár több mint egy éve csúcson levő multiért, hát még egy olyanért, ami sokkal hosszabb szavatosságot igér. Másrészt te most kilóra méred a tartalmat, és nem veszed figyelembe a játékmódok fejlesztésébe, tesztelésébe, és folyamatos csiszolásába fektetett rengeteg munkát. Jelenleg nagyon kevés csapat van a team Overwatch-al azonos súlycsoportban, ami az aréna FPS-t illeti. Ahhoz, hogy a játék ne fulladjon unalomba, megtartsa a közönségét (vagyis mindig legyen a skillnek körülbelül megfelelő játszótárs), folyamatos fejlesztésre van szükség, amire kevés kiadó engedhet meg magának egy teljes gárdát.
Megint kevered a szezont a faszommal, de nem, azért sem fogok rámutatni (ezredszerre) hogy hol.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Ha nem akarsz hozzátenni semmit, csak gerinctelen módon szurkálgatni akarsz, akkor inkább kussolj szerintem. Hidd el, hogy mindkettőnknek jobb lesz a gyerekes sírásod nélkül is.
A New Vegas meg egyébként is jobb az OW-nál, köcsög. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kiszálltam annál a résznél, ahol aréna FPS-nek nevezted az Overwatchot. :D
Na de CS GO-t, a Quake Championst vagy LawBreakerst nem kellett balanszolni? Oké, nyilván jó kritikákat kapott a játék, a DX11-es endzsin, amit fejlesztettek hozzá is kellemes, a netkód csacskaságait meg viszonylag gyorsan kijavították, szóval egy jól balanszolt, minőségi produktumról van szó, a Blizzard meg érti a melót, de ehhez nem kell gigaköltségvetés.
Az Activision 3 éves fejlesztési ciklusok mellett, a meglévő technológia apró fejlesztgetéseivel manapság kb. 15-20 millió dolláros fejlesztési költségből ki tud hozni egy CoD-ot kampánnyal, multival, zombikkal cakkumpakk. Kb. ez a hozzáállás jellemzi a kiadót a többi címénél is, egy EA sokkal többet költ a Battlefieldre.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Amennyire tudom az OW egy rohadt sokáig készülő multijáték -Titan volt a projekt neve talán- eredménye. Gondolom ezért is lehetett valamivel olcsóbb a fejlesztése, mert a nagy része már megvolt. (mondjuk karakterek, engine stb.) Csak át kellet írni OW-ra. Az más jkérdés, hogy valószínűleg a Titant se lelkes amatőrök hegesztették, de annál valószínűleg bármi jobb volt, hogy az egész projektet mindenestől kukázzák. Aztán megnézték, hogy mit lehet belőle kihozni és kész is lett a OW. Legalábbis én így tudom (Jó mondjuk a Blizzardot se kell félteni, hogy hamarosan kiad egy Warcraft4-et, de a Valvenál azért talán valamivel jobb. Ott kb. a második rész után "Number 3 must not be said" van és pörög a CSGO félkarú rabló)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Úgy könnyű jobbnak lenni a konkurenciánál, ha a konkurencia már játékot sem fejleszt. :D Egyébként én ezért nem haragszom ezekre a cégekre, elvégre az üzleti életben a profitmaximalizálás és a költséghatékonyság borzasztó sokat számít, és ha egy Heathstone-nal meg Overwatch-csal zsebre tudod tenni egy kisebb ország éves költségvetését, az SC2-vel meg nem, akkor tutira nem fogsz nekiállni drága szingli kampányokat meg tartalmas core cuccokat fejleszteni. Az üzleti logika nem ezt diktálja.
Ami zavarni tud, az az, amikor a nép megragadja a tűzoltókészüléket és elkezd mindenkit nyugtatni, hogy "jaj, hát ez tökre nem is így van, meg nézd, micsoda promóvideókat csinálnak hozzá", mert a hatás sajnos sosem marad el. Ha ez a divat, akkor "csá, Half-Life 3, nincs rád szükségünk, szevasz Warcraft 4, tök jó volt veled, de megy ez nekünk olcsóbban és sikeresebben is." "Mit akarsz te itt a kampánnyal, Warcraft 4, hát nézd má', ezekből a szar értéktelen dobozokból többet keresünk, mint belőled keresnénk, fuck off, lúzer!" :D
A Titan egyébként asszem egy teljesen másik project volt, de nem vagyok otthon az Activision belügyeiben, szóval a fene tudja.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Azt én se értem, hogy miért kell rajzfilmgrafikát csinálni manapság (Epic is a Fortnite-al) amikor egy Battlefrontról lassan nem egyszerű eldönteni, hogy ingame videot lát az ember, vagy az SW8-at. Más, hogy ott meg a fotoreál grafika mellet olyan tartalom van, hogy régebben az olyan játékokat mint a legújabb Battlefront1 is volt tartalmilag (60 eurós áron) 10 dollárért lehetett megvenni, mikor mentek a filmek. Mint a Battle for Naboo, Star Wars racer stb.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Én most úgy látom a Valvét, hogy Gaben meg Icefrog aki a Dota2-t fejleszti, néhány szerverkarbantartó a TF2-nek, meg a CSGO-nak, meg a DOTA-nak, meg néhány büfés.. A Valve nem kelti multicég benyomását nekem. Mondjuk talán a vive VR fejlesztés azért nem indie, de abból tömegtermék még nem most lesz. És eljutottunk oda, hogy pl. teljesen elképzelhetetlen ma már, hogy a Valve kiad egy HL3 kiegészítőt VR támogatással. (egy ilyen kb. doubleretard képtelenség :D ) És itt jönnek a képbe az EA, a Bethesda mondjuk, meg az UBI, akik legalább megpróbálnak még valami nem mobát, meg nem ládanyitogatóst is kiadni.
"Overwatch is a game born out of the wreckage of Blizzard's last attempt at a massive, World of Warcraft-like game codenamed Titan, and is inspired by the company's relatively tiny game and surprise hit Hearthstone."
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Én alig néhányat néztem csak meg. Szépek meg minden, de nem hoznak lázba. Egyébként úgy rémlik, hogy voltak leépítések a mozis részlegnél, és mivel úgyis fizetni kell az alkalmazottakat, így nyilván gyártani kell valamit. Az persze jelzésértékű, hogy mihez jönnek. És hát nyilván nem filléresek, de a volumenből lehet, hogy visszavettek. (Nem vizslatom őket annyira, hogy kiderüljön számomra laikusként.)
Te levágtad az idézetem elejét. A kicsiknél az lett volna lényeg, hogy ők kevésbé az öltönyösök profitmaximalizációra törekedve csinálhatnak olcsóbb hobbiprojektet gonosz modell nélkül. Na most a PUBG-ben tudtommal van mikrotranzakció, innentől már bukott.
A másik meg, hogy a szintén kikötött produkciós színvonalon is elhasal, ha az OW nem 60 eurós, ez nem 40-es. És gyakorlatilag még "early access" is.
Értem én a viccet, de nem tudom, hogy hozzá miért az eritreai minimálbérből indulsz ki. Ha esetleg ekkora a baj, inkább mondd ki, hogy kölcsön szeretnél kérni, de inkább privátban :P
Komolyra (?) fordítva szót azt sugallod, hogy kvázi kritikátlan fanboy vagyok a Blizzarddal szemben akkor is, ha kritizálom őket vagyok, csak azért, mert veszek a portékájukból? Tudhatod, hogy (egykori) gyűjtőként több száz dobozos játékom van, jó pár gyűjtői kiadásom olyan játékokból, melyek nem is érdekelnek. A Blizzardhoz mint céghez való viszonyomnak nem sok köze van ahhoz, hogy SC2 CE-ket vettem. Még az SC2-höz sem. Az SC1-nek igen. De ugye abból nem következik, hogy a mostani Blizzard iránt gyengébb érzelmeket táplálok.
Szerintem mindketten azt szeretjük, ha a másik mondanivalónkra reagál, nem a személye mögé képzelt motivációkat találgatja, véletlenül éppen úgy, hogy az a saját álláspont igazolására és a másik támadására jó legyen.
Sors bona, nihil aliud.
A DICE iránya szerintem rossz példa, az ő játékaiknak van komolyabb gépigénye, a Blizzard pedig a nagyobb bázisra törekszik, kisebb követelményekkel. Régen is megvoltak ennek a hagyományai, több-kevesebb sikerrel. Volt ugye 256 színű StarCraft, a kiegészítőig 640x480-as Diablo II.
De ugye a WC3 és a WoW is megkata, hogy rajzfilmes, bezzeg régen. Ja, bezzeg régen is az volt a játékaik többsége.
Szerintem az OW teljesen jól néz ki, ha valaki el tudja fogadni a Blizzard maga módján nagyon kitalált, de időnként túltolt artját (lásd WoW-vállasok). Nyilván olcsóbb a BF-nél, de nem fordult meg a fejemben, hogy tőlük várjak fotorealisztikus játékot. Nem mondom, hogy nem nézném meg. De akkor már inkább WC4 a Zaxx ígérte príma kampánnyal. Aztán eszembe jut, hogy mit csinálnak mostanában single-ben, és kezdem azt hinni, hogy valójában jobban áll nekik a multi.
Sors bona, nihil aliud.
Csak arra akartam célozni a mondattal, hogy én nem nyitom annyira szélesre a pénztárcámat, ha nem vagyok elégedett egy cég termékével vagy csapásirányával. Ha te ezt személyed elleni támadásnak veszed, akkor felvételizz valami amerikai egyetemre a safe space reményében szerintem. :D
A PUBG-vel kapcsolatban meg nyilván lehetne dobálni a sarat eleget, de azt ne felejtsük el, hogy orbitális nagy siker a játék (a nézőszámokat nézve még az OW-nál is nagyobb lesz) az abszolút semmiből, ráadásul olyan borzasztó szar címe van, hogy csak nézed: ezt így mégis hogy? Hatalmas bázisa van, a production value jóval kisebb = utóbbi tökre nem számít*. És még nem is azoknak gyártották, akik szarok voltak a klasszikus aréna FPS-ekben. :D
*Szerk: Hogy egy kicsit pontosítsak: egy bizonyos szint alatt nem. Hiába látod azt, hogy a OW-nak szebb a grafikája, kidolgozottabbak az animációi stb., nem annyival frankóbb, hogy a játékost ez különösebben megérintse. Főleg multis környezetben nem, ahol egyébként is arra vagy berendezkedve, hogy a többi játékos hülyén mozgó karaktereit fogod látni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Aki manapság is képes egy WoW-al játszani az meg is érdemli :D . Az SC2 azért nincs annyira túltolva, és részemről a Diablo3 is tetszetős (főleg stereo3D-ben) nem annyira gyurmaszerű mint az OW. És szerintem az egész stílusosdi azért van, hogy bármit el lehessen adni 'stílusos' címkével. Ne kelljen mocappal szöszmötölni karaktereknél, meg elég egy egylayeres gyurmatextúra azt hadd szóljon. Egy OW-ban egy (gyurma) csillámpóni karakter is simán megférne, ami szivárványt hány természetesen.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Kizart. Bar peldatlan erteku amit steamen csinal, de az overwatch tobbmillios jatekostaborat meg csak meg se fogja csiklandozni. Max ilyen masfel-2 millios peak playert tudok neki elkepzelni majd mikor eleri a fenykorat ami meg mindig toredeke lesz az overwatchnak.
Az abszolt semmibol is kicsit tulzas, mert alapvetoen az arma modbol notte ki magat onallo jatekka. Mint a dayz, eros tulzassal persze, de azert ezt nem neveznem a semmibol jovesnek.
De jön konzolra is, nem? A kisebb tetőzést én csak akkor tudom elképzelni, ha az lesz vele, mint a DayZ-vel: mire elkészült (elkészült már? :D), meg is halt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
De. Xboxra (:D). Meg lassuk be maga a stilus se feltetlen konzol kompatibilis. Gyors inventory management meg preciz celzas stb stb. Ilyen szinten az ow teljesen konzol kompatibilis ezert ott is hatalmas tabort tudott kiepiteni.
Amugy lassan kozeleg a release. Nagyon igerik, hogy meg iden kijon eabol. Amilyen rohamtempoban javult az elmult par honapban en ki is nezem belole, hogy 2-3 honap mulva kesz lesz. A dayz meg meg 2-3 ev minimum :D
Nem sértettségből írtam, egyszerűen szerencsétlen mellékvágánynak tartom, miközben szeretsz komolyan is elfogultként kezelsz mindenkit, aki más véleményen van, azok után az ilyen poénoknál bizonytalan, hogy a címkézés fenntartása-e a céljuk. (Jártam már úgy, hogy azt hittem viccelsz, de te komolyan beszéltél :) Inkább általánosságban értem, hogy rosszul jönnek ki ezek nálad, mint a konkrét esetnél.
Az OW-nél még számított az árazás miatt. Én is azért hoztam fel a PUBG esetében ;) Amúgy szerintem már-már taszító szintet képvisel, a grafikánál jobban a kiforratlansága, de ha jó a játékmenet, tőlem aztán mehet úgy.
De a lényeg úgyis az volt, hogy leveszik-e a sápot, vagy sem. Le, innentől kezdve az egész az ellenkezője annak, amit kértem, szóval fölösleges nála időzni.
Sors bona, nihil aliud.
A WoW régen is WoW volt, nem csak most ;) Az SC2 nyilván más, de a WH40k-s űrgárdistákat megszégyenítő felépítésű emberei, a dögös zergkirálynő, a csiricsáré protossok azért tudnak túltoltak lenni. Nekem OW-szint, csak kevésbé rajzfilmes. Nagyon geek, nagyon popcorn, de annak mégis profin összerakott az art design. De ez már mintha másik topik tárgya lenne.
Sors bona, nihil aliud.
Szóval azt mondod, hogy ne írjak félreérthető poénokat, mert egyébként is velem van a baj? :D Dude, egész korrekt kis személy elleni támadást csináltál a vélt személy elleni támadás miatti sértettségedben. :D
Nope: azokkal szoktam ilyet csinálni, akiken tetten érhető az elfogultság... és rajtad tetten érhető. Nem súlyos mértékben, nem olyan vagy, mint amikor leírom, hogy nem tetszik az Uncharted, Freak meg erre elkezd anyázni, de come on: egy bizonyos cég termékeinél érzésem szerint jóval nagyobb hajlandóságot mutatsz visszatetsző üzletpolitikák megindoklására és racionalizálására, mint más esetekben. A tough love is szeretet valahol. :D
Oké, de szerinted meg ez tökre irreleváns az OW árazása esetében, szóval akkor nem értem, milyen relevanciát mentél keresni a PUBG-nél. :D Ott már számít, hogy nem ismerjük a költségvetést, csak érezzük, mégis 30 dodó a beugró?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.