Izgi lesz. Age of Sigmar roleplay kapcsán vegyesek az érzéseim, valahogy nekem az a világ nem jött le, mint élő, létező hely, inkább csak kötelező csaták tematikus helyszínei a síkok. Meglátjuk, mit tud ebből kihozni egy szerepjáték. A WHFRP viszont nagyon várós, míg a 40K... nem tudom, a régit megjelenés óta toljuk, nem hinném, hogy átállnánk rá. Még a második kiadást se vettük át...
Nem is kell, sőt, mivel az Ulissesnél a jogok, drivehtrurpg-re elkezdték feltolni a korábbi könyvek PDF verzióit. Én viszont biztos rárepülök a százaléktalanított 40K verzióra :-D
Persze a két WFRP rendszerre is nyilván, egyrészt mivel egy fasz gyűjtő vagyok (WFRP 3. kiadás, Shadow of the Demon Lord és Symbaroum minden kiadványa beszerezve, pedig egyiket sem játszom), másrészt a Cubicle 7-ről nagyon jó a véleményem, az One Ringhez is minden kiadványt megvettem, a maga nemében páratlan játék (itt főként azt értem, ahogy a világ és a játékrendszer szoros egységet képez). Ha hozzák ezt a minőséget WFRP terén is...
Jut eszembe, az Ulissesnél van most a Fading Suns is – egy másik igen neves, erősen a Dűnéből merítő űroperafantasy, készül belőle is az új kiadás –, és a logóját elnézve érdekes, hogy a WanG™ pofázmányát is szárnyakkal meg alközéptájon avval a kerékkel látták el:
“The Expanse began as a gaming concept nearly two decades ago, and was played as a home
brewed RPG for years before becoming a book series,” said Ty Franck. “To have Green Ronin taking the universe of The Expanse back to its roots is very exciting. I’ve loved their game adaptations of other literary works, and I couldn’t be happier to be partnering with them on this project.”
Green Ronin will run a crowdfunding campaign for The Expanse RPG next year and publish the game in August, 2018. The Expanse RPG will use Green Ronin’s popular Adventure Game Engine, which powers its Blue Rose, Fantasy AGE, and Modern AGE RPGs.
Azt első becsorgó infók az új 40K RPG-től, egy német nyelvű videóból:
- az eldák és okrok is játszhatóak lesznek
- egyetlen alap szabálykönyv lesz, egységes rendszerrel
- azt követően kampány-specifikus kiegészítők jönnek
- az első ember lesz (vélhetően inkvizíciós), a második elda kampány
- a megjelenés ideje a jövő évi GenCon környéke
- az alapkönyv után havonta jön majd új kiadvány
Wrath and Glory will feature a very broad and inclusive core book
Instead of having separate sub games, like Rogue Trader or Deathwatch, it will all be based on the single core book. There probably won't be references to the old stuff though.
The first "campaign" is the Imperium Nihlus, then the Fall of the Eldar. Orks and Eldar will be playable at some point.
You will see the regret in the Radical's face, the fear in the Harlequins mask.
BRUTAL combat and CRIT TABLES confirmed!
Squats confirmed for squatted.
Wang* is going to be produced in conjunction with GW input on fluff and timeline. Also, currently they don't know how to include Tyranid player characters.
That doesn't necessarily mean tie-ins to GW events, but they hope to have primarchs show up. The example given was fighting Mortarion.
There will be a beginner's box.
Literally no art yet.
Psykers and psychic posts will operate on a high risk, high reward sort of mechanic. And most campaigns/"trilogies" will be made with the idea that players are playing the same race for that campaign.
They hope to take players to places they haven't been before, like slaves trapped in Commoragh learning combat techniques from a crippled Grey Knight or to pivotal moments like the First Tyrranic War. So don't expect a specific sector of fluff.
Apps for the game might be coming, keep an eye out.
Szóval ezek a "kampánytrilógiák" egy-egy tematikát merítenek majd ki nagyjából a köv. felosztásban: 1 fluff-, 1 crunch- és 1 modulkötet. Kurva drága hobbi lesz ez megint!
De annak örülök, hányszor és mennyire hangsúlyozta, hogy az alapkönyv a lehető legtöbb mindenre kiterjedő jellegű lesz és már alapból kínálni fog nem-standard (elda, SM stb.) karakteropciókat is, pont ezt reméltem.
Számomra ez nem hangzik túl biztatóan, főleg az a rész, hogy játszható Tyranid karakterekben is gondolkodnak. Maximum Genestealer kultistákat tudok elképzelni, de biztos bennem van a hiba. Az eddigi leírás alapján pedig nagyon úgy tűnik nekem, hogy ez leginkább a powergamereknek fog kedvezni, sok sok harccal és csipetnyi szerepjátékkal.
Hűha, kezdjétek akkor a fake newsozást. A videóban kerek perec azt mondja, és odafent is az áll, hogy ötletük sincs, hogyan tehetnék játszhatóvá a nidákat a kaptártudat-tényező miatt. Ebből azt leszűrni, hogy játszhatóak lesznek, művészet.
DeMorte írta: Az eddigi leírás alapján pedig nagyon úgy tűnik nekem, hogy ez leginkább a powergamereknek fog kedvezni, sok sok harccal és csipetnyi szerepjátékkal.
DeMorte írta: Számomra ez nem hangzik túl biztatóan, főleg az a rész, hogy játszható Tyranid karakterekben is gondolkodnak. Maximum Genestealer kultistákat tudok elképzelni, de biztos bennem van a hiba. Az eddigi leírás alapján pedig nagyon úgy tűnik nekem, hogy ez leginkább a powergamereknek fog kedvezni, sok sok harccal és csipetnyi szerepjátékkal.
Hű :-D Pont azt mondja, hogy teljesen elképzelhetetlen pl. egy tyranida karakter, mivel nincsen önálló akaratuk, aztán ezen megy a poénkodás. Azt meg nem tudom, honnét szűrted le, hogy sok harc és csipetnyi szerepjáték lesz benne. Nekem pont az jött le, hogy MINDEN lesz benne, egyenlő arányban.
Also, currently they don't know how to include Tyranid player characters.
Magyarul ez így néz ki: Továbbá jelenleg nem tudják, hogyan tudnának játszható Tyranid karaktereket belerakni. Az én olvastomban ez azt jelenti, hogy nem raknak bele, de elgondolkodtak rajta. Ez pedig az egész design filozófiát vonja kérdőre. De mivel nem néztem meg a videót, csak az angol leiratot láttam a fenti posztban, ezért nem tudom pontosan miként hangzottak el ezek a dolgok. De nagyon cukin ráugrottatok a dologra.
BRUTAL combat and CRIT TABLES confirmed!
BRUTÁL HARC, DURVA KRIT TÁBLÁK, VÉR ÉS BELEK MINDENÜTT! ETTŐL JÓ A SZEREPJÁTÉK! WAAAGH!
They hope to take players to places they haven't been before, like slaves trapped in Commoragh learning combat techniques from a crippled Grey Knight or to pivotal moments like the First Tyrranic War. So don't expect a specific sector of fluff.
Én ezen a részen kezdtem sárgát hányni. Az első Grey Knight Omnibusban volt, hogy a Grey Knight kapitányt elkapják és küzdővermekbe kerül, ahol szövetséget köt egy eldával és ... szóval az szörnyű volt, végig olvastam, de azóta is ráng az arcom attól a könyvtől (az első két sztori teljesen jó volt). Meg részt vehetnek a játékosok az első Tyranida háborúban? Mint mi, biomassza? Ezek mind olyan dolgok, ahol leginkább a gyakást látom és kevésbé a szerepjátékot, de ez az én bajom. Végső véleményt úgyis csak a végtermék ismeretében fogok alkotni, de ez, nekem, nem tetszik. Ilyen egyszerű.
Tehát a linkelés oka. A mi WH40K szerepjátékunkban zajló események, még ha nagyon monumentálisak is a karakter szempontjából, valójában még lábjegyzetként sem szerepelnek a Birodalom történelmében. És ez így is van rendjén, brutál nagy a hely, sok sok sok milliárdnyi embernek és számolatlan bolygónak kell elvesznie, hogy valami igazán bekerüljön a történelem könyvekbe. Számomra pedig az ennyire monumentális dolgok egyes karakterek szintjére nagyon nehezen jönnek le. Ez ismét valószínűleg egyéni szociális probléma, én nem csípem az intergalaktikus háború főszereplői vagyunk típusú játékokat.
A videóban teljesen egyértelmű volt szerencsére a tiranidás dolog. A brutális harc meg a kritikus táblák viszont az én olvasatomban pont nem a harcot erőltetik. De pont neked mondom, lásd Warhammer Fantasy RPG első és második kiadása :-D. A brutális harc bizony pont hogy az alternatív megoldás-keresést segíti, nem pedig a harcközpontúságot pártolja. Ezzel együtt is, a 40K világának bizony a harc, a belek, vér az alapja, na meg a koponyahalmok. Ha eltalálják, és kellően halálos, ugyanakkor egyben érdekes lesz a harcrendszer, az mindenkinek jó.
A második felvetés már érthetőbb. Az alapszabályok mindenféle stílusú és szintű (power levelre gondolok) játékot támogatni fognak (épp ma reggel néztem valami német rendezvényen a csávó előadását, ott kifejezetten kitért erre). A grey knightos, első tiranida háborús kampányokat azért hozta fel, mert az eddigi 40K játékokban nemigen voltak ezek kezelve, ebben meg lesz.
Az általános világleírás helyett specifikus kampánykönyvek lesznek. Azok közé simán befér az epikus történet űrgárdista veteránokkal, meg az alacsony szintű mese gárdistákkal, vagy a csavargóval meg a kiberkutyájával. És az a jó ebben a felosztásban, hogy ha az adott kampány nem tetszik, nem kell megvenned, és semmit nem veszítesz vele. Ha tényleg tartják a havi egy kiadványt, akkor azért lesz miből válogatni. Nekem ez alapvetően tetszik, megadja a lehetőséget - de nagy kihívás, az tény.
Az első kampányhoz megemlített karakterek: inkvizítor, space marine scout, komisszár, skitarii. A könyv linkelt kalandok sorát tartalmazza majd, meg az adott helyszín leírását, azaz nem lesz általános világleírés, még talán szektor sem, csak 1-1 rendszer. A második könyv eldás lesz, egyelőre ennyit tudni.
Előadó mindenesetre nagyon lelkes, Paul Barnett jutott róla eszembe, ahogy lelkesen promotálta annak idején a Warhammer Online-t. Reméljük nem lesz hasonló a vége :-D
Also, currently they don't know how to include Tyranid player characters.
Magyarul ez így néz ki: Továbbá jelenleg nem tudják, hogyan tudnának játszható Tyranid karaktereket belerakni. Az én olvastomban ez azt jelenti, hogy nem raknak bele, de elgondolkodtak rajta. Ez pedig az egész design filozófiát vonja kérdőre.
Zseniális.
De lásd roodie válaszait, akiről lassan sejteni kezdem, hogy a skizó altom.
Csütörtökön indul egy új KS - a cég a Free League, azaz a Mutant Year Zero, Coriolis és Tales from the Loop szerepjátékok kiadója - ez már előrevetíti, hogy az új cucc is remekül lesz összrekva. A MY0 mint világ/környezet nekem egyáltalán nem jött be, de a rendszere tetszett. A Coriolis pedig a tökéletes sci-fi RPG rendszer (számomra), kiválóan eltalált középút a rules-light és a durvább rendszerek között. Arról nem beszélve, hogy magukat a kiadványokat is öröm kézbe venni, jól vannak szerkesztve, érthető és világos minden, és persze elképesztően szép.
Na, ők adnak ki most egy új játékot, pontosabban kezdődobozt, aminek az eddigi leírásait átolvasva, egy picit Birthright (saját vár/erőd managelése - emlékszik erre valaki rajtam kívül? :-D), picit klasszikus Earthdawn (hex térképes vándorlás, elfeledett romok kutatgatása), picit Dark Sun (lepusztult, majdnem poszt-apokaliptikus világ). Nekem ez kell.
És még mi másnak vehető? :D
ibi amentia latet
Felebaráti szeretetnek? :D Hadd ne adjam a szádba a szavakat... :D
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Óóó, bébi!
rwurl=http://cubicle7.co.uk/wp-content/uploads/2017/05/WFRP-4th-Logo-550.jpg
http://cubicle7.co.uk/cubicle-7-and-games-workshop-announce-new-edition-...
rwurl=http://cubicle7.co.uk/wp-content/uploads/2017/05/AoSRPG-Logo-550.jpg
http://cubicle7.co.uk/warhammer-age-of-sigmar-roleplaying-game-announced/
rwurl=http://www.ulisses-us.com/wp-content/uploads/2017/08/2017-08-03.jpg
http://www.ulisses-us.com/in-development-wrath-glory-for-warhammer-40000...
ibi amentia latet
Izgi lesz. Age of Sigmar roleplay kapcsán vegyesek az érzéseim, valahogy nekem az a világ nem jött le, mint élő, létező hely, inkább csak kötelező csaták tematikus helyszínei a síkok. Meglátjuk, mit tud ebből kihozni egy szerepjáték. A WHFRP viszont nagyon várós, míg a 40K... nem tudom, a régit megjelenés óta toljuk, nem hinném, hogy átállnánk rá. Még a második kiadást se vettük át...
The strong eat, the weak are meat.
Nem is kell, sőt, mivel az Ulissesnél a jogok, drivehtrurpg-re elkezdték feltolni a korábbi könyvek PDF verzióit. Én viszont biztos rárepülök a százaléktalanított 40K verzióra :-D
Persze a két WFRP rendszerre is nyilván, egyrészt mivel egy fasz gyűjtő vagyok (WFRP 3. kiadás, Shadow of the Demon Lord és Symbaroum minden kiadványa beszerezve, pedig egyiket sem játszom), másrészt a Cubicle 7-ről nagyon jó a véleményem, az One Ringhez is minden kiadványt megvettem, a maga nemében páratlan játék (itt főként azt értem, ahogy a világ és a játékrendszer szoros egységet képez). Ha hozzák ezt a minőséget WFRP terén is...
Jut eszembe, az Ulissesnél van most a Fading Suns is – egy másik igen neves, erősen a Dűnéből merítő űroperafantasy, készül belőle is az új kiadás –, és a logóját elnézve érdekes, hogy a WanG™ pofázmányát is szárnyakkal meg alközéptájon avval a kerékkel látták el:
rwurl=http://www.ulisses-us.com/wp-content/uploads/2017/05/FadingSuns-Meta-Sli...
ibi amentia latet
Nem szombatra ígérték a videókat?
GREEN RONIN TO PUBLISH THE EXPANSE RPG
James S.A. Corey’s Sci-Fi Epic Comes to the Tabletop
ibi amentia latet
Nem úgy volt, hogy MMO lett volna eredetileg, és aztán könyv lett? Persze tévedhetek
szerk.
lehet, mindenesetre asztaliként teljesedett ki
ibi amentia latet
https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2017/8/16/dont-underestimate-the-force/
rwurl=https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/a8/d8/a8d8d37c-a8...
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
Azt első becsorgó infók az új 40K RPG-től, egy német nyelvű videóból:
- az eldák és okrok is játszhatóak lesznek
- egyetlen alap szabálykönyv lesz, egységes rendszerrel
- azt követően kampány-specifikus kiegészítők jönnek
- az első ember lesz (vélhetően inkvizíciós), a második elda kampány
- a megjelenés ideje a jövő évi GenCon környéke
- az alapkönyv után havonta jön majd új kiadvány
Tovább nem szükséges olvasnom. Kettőt kérek szépen :-)
Forrást tudsz adni? Fórum esetleg, további fejtegetéssel/spekulációkkal? Szomjazom az infókat.
Itt van ez a soványka is.
hát fák
ibi amentia latet
Hála Harvynak amiért megosztotta a Bíborhold/Holdtölte archívumok linkjét! Ezt itt hagyom, még jól jöhet :-)
rwurl=http://i.imgur.com/4z1YxkX.jpg
Megerősítetlen morzsák 4chanről:
rwurl=http://i.4cdn.org/tg/1503162238793.jpg
*terjesztem a rövidítésem, lál
ibi amentia latet
Meregősítve (29:50-től): https://www.youtube.com/watch?v=SQSVSANqZVg
Szóval ezek a "kampánytrilógiák" egy-egy tematikát merítenek majd ki nagyjából a köv. felosztásban: 1 fluff-, 1 crunch- és 1 modulkötet. Kurva drága hobbi
leszezmegint!De annak örülök, hányszor és mennyire hangsúlyozta, hogy az alapkönyv a lehető legtöbb mindenre kiterjedő jellegű lesz és már alapból kínálni fog nem-standard (elda, SM stb.) karakteropciókat is, pont ezt reméltem.
ibi amentia latet
Plusz járművek és űrhajók. Lájk. Gatyám rá fog menni erre (is).
Számomra ez nem hangzik túl biztatóan, főleg az a rész, hogy játszható Tyranid karakterekben is gondolkodnak. Maximum Genestealer kultistákat tudok elképzelni, de biztos bennem van a hiba. Az eddigi leírás alapján pedig nagyon úgy tűnik nekem, hogy ez leginkább a powergamereknek fog kedvezni, sok sok harccal és csipetnyi szerepjátékkal.
The strong eat, the weak are meat.
Wattafakk?
Mi lesz a következő, játszható zombi?
Hűha, kezdjétek akkor a fake newsozást. A videóban kerek perec azt mondja, és odafent is az áll, hogy ötletük sincs, hogyan tehetnék játszhatóvá a nidákat a kaptártudat-tényező miatt. Ebből azt leszűrni, hogy játszhatóak lesznek, művészet.
Kimondottan nem úgy tűnik, de ha te mondod...
ibi amentia latet
Hű :-D Pont azt mondja, hogy teljesen elképzelhetetlen pl. egy tyranida karakter, mivel nincsen önálló akaratuk, aztán ezen megy a poénkodás. Azt meg nem tudom, honnét szűrted le, hogy sok harc és csipetnyi szerepjáték lesz benne. Nekem pont az jött le, hogy MINDEN lesz benne, egyenlő arányban.
Magyarul ez így néz ki: Továbbá jelenleg nem tudják, hogyan tudnának játszható Tyranid karaktereket belerakni. Az én olvastomban ez azt jelenti, hogy nem raknak bele, de elgondolkodtak rajta. Ez pedig az egész design filozófiát vonja kérdőre. De mivel nem néztem meg a videót, csak az angol leiratot láttam a fenti posztban, ezért nem tudom pontosan miként hangzottak el ezek a dolgok. De nagyon cukin ráugrottatok a dologra.
BRUTÁL HARC, DURVA KRIT TÁBLÁK, VÉR ÉS BELEK MINDENÜTT! ETTŐL JÓ A SZEREPJÁTÉK! WAAAGH!
Én ezen a részen kezdtem sárgát hányni. Az első Grey Knight Omnibusban volt, hogy a Grey Knight kapitányt elkapják és küzdővermekbe kerül, ahol szövetséget köt egy eldával és ... szóval az szörnyű volt, végig olvastam, de azóta is ráng az arcom attól a könyvtől (az első két sztori teljesen jó volt). Meg részt vehetnek a játékosok az első Tyranida háborúban? Mint mi, biomassza? Ezek mind olyan dolgok, ahol leginkább a gyakást látom és kevésbé a szerepjátékot, de ez az én bajom. Végső véleményt úgyis csak a végtermék ismeretében fogok alkotni, de ez, nekem, nem tetszik. Ilyen egyszerű.
És most valami egészen más, amin jól szórakoztam és mindjárt mondom, hogy azon túl miért linkeltem:
The Reapers come every 50 thousand years to wipe out organic life that has reached the stars however this time, this time they arrive at the heaviest resistance they have every encountered. In the grim darkness of the future they find 40k. Azaz a Mass Effect Reaperjei megjelennek és a Warhammer 40K világban találják magukat. Erre írtak páran rövid, ám mókás sztorikat (némelyik jobb, némelyi uncsi, a legfölső viszi a prímet).
Tehát a linkelés oka. A mi WH40K szerepjátékunkban zajló események, még ha nagyon monumentálisak is a karakter szempontjából, valójában még lábjegyzetként sem szerepelnek a Birodalom történelmében. És ez így is van rendjén, brutál nagy a hely, sok sok sok milliárdnyi embernek és számolatlan bolygónak kell elvesznie, hogy valami igazán bekerüljön a történelem könyvekbe. Számomra pedig az ennyire monumentális dolgok egyes karakterek szintjére nagyon nehezen jönnek le. Ez ismét valószínűleg egyéni szociális probléma, én nem csípem az intergalaktikus háború főszereplői vagyunk típusú játékokat.
The strong eat, the weak are meat.
A videóban teljesen egyértelmű volt szerencsére a tiranidás dolog. A brutális harc meg a kritikus táblák viszont az én olvasatomban pont nem a harcot erőltetik. De pont neked mondom, lásd Warhammer Fantasy RPG első és második kiadása :-D. A brutális harc bizony pont hogy az alternatív megoldás-keresést segíti, nem pedig a harcközpontúságot pártolja. Ezzel együtt is, a 40K világának bizony a harc, a belek, vér az alapja, na meg a koponyahalmok. Ha eltalálják, és kellően halálos, ugyanakkor egyben érdekes lesz a harcrendszer, az mindenkinek jó.
A második felvetés már érthetőbb. Az alapszabályok mindenféle stílusú és szintű (power levelre gondolok) játékot támogatni fognak (épp ma reggel néztem valami német rendezvényen a csávó előadását, ott kifejezetten kitért erre). A grey knightos, első tiranida háborús kampányokat azért hozta fel, mert az eddigi 40K játékokban nemigen voltak ezek kezelve, ebben meg lesz.
Az általános világleírás helyett specifikus kampánykönyvek lesznek. Azok közé simán befér az epikus történet űrgárdista veteránokkal, meg az alacsony szintű mese gárdistákkal, vagy a csavargóval meg a kiberkutyájával. És az a jó ebben a felosztásban, hogy ha az adott kampány nem tetszik, nem kell megvenned, és semmit nem veszítesz vele. Ha tényleg tartják a havi egy kiadványt, akkor azért lesz miből válogatni. Nekem ez alapvetően tetszik, megadja a lehetőséget - de nagy kihívás, az tény.
Az első kampányhoz megemlített karakterek: inkvizítor, space marine scout, komisszár, skitarii. A könyv linkelt kalandok sorát tartalmazza majd, meg az adott helyszín leírását, azaz nem lesz általános világleírés, még talán szektor sem, csak 1-1 rendszer. A második könyv eldás lesz, egyelőre ennyit tudni.
Meglátjuk, a vak is ezt mondta. Addig pedig megpróbálom begyömöszölni az ágy alá az előítéleteim és nyitottan várni az új kiadást.
The strong eat, the weak are meat.
Előadó mindenesetre nagyon lelkes, Paul Barnett jutott róla eszembe, ahogy lelkesen promotálta annak idején a Warhammer Online-t. Reméljük nem lesz hasonló a vége :-D
Zseniális.
De lásd roodie válaszait, akiről lassan sejteni kezdem, hogy a skizó altom.
ibi amentia latet
Féloff - backelte itt valaki a Coriolis KS-kampányát?
Csütörtökön indul egy új KS - a cég a Free League, azaz a Mutant Year Zero, Coriolis és Tales from the Loop szerepjátékok kiadója - ez már előrevetíti, hogy az új cucc is remekül lesz összrekva. A MY0 mint világ/környezet nekem egyáltalán nem jött be, de a rendszere tetszett. A Coriolis pedig a tökéletes sci-fi RPG rendszer (számomra), kiválóan eltalált középút a rules-light és a durvább rendszerek között. Arról nem beszélve, hogy magukat a kiadványokat is öröm kézbe venni, jól vannak szerkesztve, érthető és világos minden, és persze elképesztően szép.
Na, ők adnak ki most egy új játékot, pontosabban kezdődobozt, aminek az eddigi leírásait átolvasva, egy picit Birthright (saját vár/erőd managelése - emlékszik erre valaki rajtam kívül? :-D), picit klasszikus Earthdawn (hex térképes vándorlás, elfeledett romok kutatgatása), picit Dark Sun (lepusztult, majdnem poszt-apokaliptikus világ). Nekem ez kell.
Pár plusz infó: http://www.enworld.org/forum/content.php?4492-Exploring-Forbidden-Lands-...