Hali,
Szóval én 13 éves korom óta tolom, imádom.
TV5 Eco-val kezdtem, aztán nyaranta egy kis Babetta, meg Puch. 15 évesen kismotor jogsi+Simson.
Na ezután minden nap mentem vele, ha esett, ha fújt. Sajnos 17 évesen, mikor a kocsira csináltam a jogsit, ellopták az autós iskola elől. Jött egy nagyobb kihagyás, mert kaptam autót, aztán a motor nem volt olyan fontos többé, de mindig akartam egyet, csak a pénz nem volt meg rá a fősuli mellett. Majd 2008-ban mikor már melóztam és volt elég zsöci, vettem egy Suzuki GS500-at. Ezt hamar kinőttem és két évre rá vettem a "drágaszágot" egy VFR 800 FI-t , amire nem kevés pénzt locsolva, megcsináltam az átalakításokat. USD telószár, Magyaországon elsőként alakítottam át a VFR-em ilyenre, önerőből, tehát mindent én szereltem rajta.
8 küllős hátsó kerék, nagyobb fék, hátsó gátló update, túrakormány...stb.
Pár kép róla itt.
Nice. Én ennyire nem mentem végig a ranglétrát. 21 évesen (emlékeim szerint) csináltam egy korlátlan jogsit, vettem egy hyosung gt250r-t (650es idomok és tank volt rajta, elég nagy volt a többi 250eshez képest), azt hajtottam 4 évig, aztán eladtam, mert kellett a pénz.
Most épp melóba járás miatt gondolkoztam el újra valamin. De az örök dilemma.. Városba jó lenne valami jól manőverezhető kis naked (pl kawa ER5 vagy suzu gs500), de azzal túrázni annyira nem lehet jó. Cruiser/chopper kategróiával meg az a gond, hogy a kis 65kilós vézna testem nem tudom mennyire lesz hajlandó irányítani egy 250kilós motort. Mondjuk a honda shadowról jókat hallok, hogy könnyen kezelhető :)
Well.... f*ck. o.O
Én a GS500-al simán nyomtam Balaton kerülő túrát, BP-i indulással és tökéletes volt! Sőt, két személlyel BP-Szolnok-Szarvas-Tiszafüred-BP kör is megvolt. Jó a végére nem volt őszinte a mosolyom, de tudtam menni a többiekkel.
Mellesleg a GS 500 olyan egyszerű, mint a faék. Léghűtéses, fogyaszt vagy 4L-ert és azért elég jól megy 1 személlyel.
Csak ajánlani tudom. Ennél jobb, már csak egy Honda CB500 lehet. Kawasakit, meg nem ajánlom, mert nincs normális szerviz itthon. A Yamaha world szervizese,- aki mellesleg a szakmában elég nagy guru és ezt most nem elfogultan mondom, mert igan jó barátságba is keveredtünk az évek során- mondta, hogy a kawasaki, ktm, olasz cuccok elég problémásak, ha szervizelni kell őket!
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
GS500ban igazából a hátsó gumi mérete aggaszt mindig. Baromi vékonynak tűnik. A 250esemen is szélesebb volt.
Well.... f*ck. o.O
És miért? Kinézet miatt? Kimotorozni nem fogod, szerintem... Max pályán. Kecskeméten, a ringen a virsli gumis MZ-s srácok úgy döntötték mint a csuda, a hátsó gumi lesz a legkisebb problémád ;)
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Nekem volt 2 riga-12, az egyikben nem volt blokk, de tavaly apám odaadta őket monyo haverjainak, pedig 25 éve azt ígérte, gokartot építünk belőlük. Van egy sárga babettám, csak pedál nincs rajta, mert az kellett a tanyabike-ra. Feleségem birtokol egy honda diot, de egy kis incidens óta a fészer mélyén pihen, várva, hogy a promcsi legénysége rátaláljon.
Ha tudok, segítek talpra állítani! Van egy rakat haver aki erre 'specijalizálódott :) Bagóért összerakják, ha nincs 3 darabban, bár valszeg akkor is :D
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Köszi! A motornak nem lett baja. ;-)
Nejem is jól van, csak már nincs kedve motorozni.
Miért van az, hogy a mostani piacról a 400as, 600as, 650es chopperek eltűntek? 800nál kezdődnek a rohadékok :\
Well.... f*ck. o.O
Mert nincs rá kereslet. Minden hülyegyerek 1000-es gixxert akar venni... Meg nézd meg a trendeket, az utóbbi években az volt a propaganda, hogy 600cc alatt nem is motor a motor, hanem bicikli...
Most végre kezdenek visszaszivárogni a 400-500cc körüli kategóriák.
@lefty
Szerintem add el, nagy a kereslet ezekre, mert megbízható kis gépek, futárok előszeretettel veszik.
Körbekérdezzek, esetleg? 60 ropit kapsz érte, simán...
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
De nekem nem kell egy 800as dög, nem vagyok én Rossi. Tudjak vele egyet biztonságosan előzni 130nál, és kész.
Amúgy a 400-500as kategóriák meg ugyan jönnek vissza, de úgy veszem észre inkább böszme nagyrobogó formában, mintsemhogy motor formájában.
Well.... f*ck. o.O
Akkor GS500...
48 dzsihad, pont jó.
4-500.000-ból már talán lehet értelmeset venni. Ha rám hallgatsz, 2001 előttit veszel, mert az még Japánban gyártódott, míg az újabb, túrakormányos már spanyol és több probléma van vele.
bocs tényleg nem 4-500, de 300, pl. a Honda CBR300r
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Asszonyt jó lenne mögém csatolni, ahhoz a 300 már karcsúnak tűnik.
Well.... f*ck. o.O
True, ahhoz eleinte jó lesz a GS500, de....akkor már egy SV650, naked, régi/új, mert az "S" szerintem bazi ronda, mind a régi, mind az új, vagyis a régi az egyenesen okádék.
Hacsak! Nem teszel rá alulra egy eke idomot, vagy teljes borítást. 78 paripa, nyomaték tenger, nem olyan rohadt nagy, kerék már fasza széles, kiforrott konstrukció...stb. Az egy jó motor és megy is...eléggé rendesen!
Vagy ha már itt tartunk, akkor a barátomnak tavaly vettünk egy Honda CB600 Hornet-et. Totál kezdő motoros, bár sokat biciklizett, DH meg ilyenek(igenis számít!!!) és teljesen elégedett vele. 96 lóerő. Odahúztam, megy mint az állat, kapar, emeli az elejét simán, de ha nem húzod akkor nem megy. 7000 alatt olyan megbocsátó, hogy el sem hittem. 3-ba(60nál) 3000-ről az enyém már húz, ez kb. semmit nem csinál, ha letekered a gázt...szóval ez egy ideális motor, de félreértés ne essék, ha húzod, rohadtul megy.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Jobb szeretem ilyen téren a V2őt, sor4 az alul lomha, utána meg mint akit hátba rúgtak. Persze, biztos meg lehet szokni, de ha nem vagy vele még elég tapasztalt, és nem pont a megfelelő időben jön a rúgás, akkor repülsz :)
Sógornak van amúgy egy SV650-enje, manapság akarja majd eladni, 5-6 éves talán, rohadt kevés kilóméterrel, mert jött a gyerek, és nem ment vele sehova. Viszont annak az ülése számomra megint nem játszik, mivel nem vagyok egy rambó, és az utas ülése rohadtul fent van, ezáltal a súlypont is nagyon fentre kerül nekem, amit nem bírok magabiztosan megtartani. Álló helyzetben borulni meg ciki :D (nem a menéssel van gond)
Ezért gondolkoztam valami kis chopperben, mert alacsonyan van a súlypont utassal is, kényelmes hosszútávon, nem okoz meglepetést a tartományok között, és persze menő :D
Well.... f*ck. o.O
figyelek am!4
covfefe
Elég faszányos :)
Bevallom, pont most jár le az A1es jogsim, amivel egyszer nem sikerült motorra ülni mert sosem jött össze. De mostanság erősen gondolkozom egy 125ös beszerzésén azt ha bejön akkor későbbiekben tovább menni nagyobbra.
CBR125ösről van valami nagyon rossz véleményetek esetleg? Vele szemezek nagyon.
Nagyon bicikli nem?
szerk: persze ez teljesen szubjektív, ha neked tetszik, és azon éreznéd magad biztonságban amíg belejössz, akkor nincs gond! Legalábbis racionális ellenérvet nem tudok felhozni.
Well.... f*ck. o.O
Perpill nagyobbra nincs kártya :(
meg amíg újra megtanulok vezetni arra jó lenne.... szerintem?!
Meddig van az A1-es jogsi? Sztem találsz abban a kategóriában jobbat is.
Well.... f*ck. o.O
125cm3 és 11kw
Akkor keverem asszem az A korlátolttal, az a 35kW?
Well.... f*ck. o.O
Én 25re emlékszem de igen :)
Rég volt. Szerencsére én még tudtam csinálni egyből egy korlátlan jogsit, mintha mostmár nem lehetne egyből azt becélozni. Whatever, sztem akkor jó lehet.
Valami enduro vagy cross nem érdekel? Városba lehet hatásosabb.
Well.... f*ck. o.O
2010-ben 32 évesen tettem le a moci jogsit majd 2011 tavasszal vettem meg a mocimat, egy 2007-es Kawa Z750-et. Azóta is azzal tolom bár főképp csak városban tekergek vele de nagyon ritkán összejön egy kisebb túra is.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Nagyon szeretem azt a sorozatot! Nice :)
Well.... f*ck. o.O
Kinézetre speedmocik tetszenek, erről a cbrről meg idáig szinte csak jókat olvastam (kivéve a virsli kerekeit)
Pontosan melyik évjáratú CBR 125-re gondolsz?
@Sleepy
Ezek a chopperek jól néznek ki, de hosszú távon leverik a vesédet, meg komoly gerinc fájdalmakat okoznak az ülő pozícióban történő zötyögés miatt. Azon kívűl 100 km/h óra felett letépi a fejed a szél és nem is nagyon mennek 130 fölé végsebességben, tehát ott előzni igazi szenvedés már, vagy tartósan annyival menni, pl. autópályán, ha úgy hozza a sors. Én speciel nem javaslom, ezért is ajánlgattam inkább a túra mocikat. Én 70 Kg vagyok, 173 cm és nem vagyok egy gyúrós berci, de simán elbírok a VFR-rel, ami 220kg, plusz, ha mondjuk elutazunk egy találkozóra, akkor +30kg kb doboz és még az asszony, ez kb 300+ kg és sosem dőltem még el alló helyzetben, illetve vissza tudtam hozni, ha gond volt. Én emiatt nem aggódnék, vagy ha igen, akkor tegyél fel egy bukókeretet amire adott esetben lebiccented a motort.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Én 4-5 éve letettem az A jogsit, aztán vettem egy Aprilia Pegaso 650 Strada-t, amit szerintem lassan el fogok adni, összesen mentem vele vagy 4-5000 km-t, de Pestre felhozni meg nem merem, mert tuti megölnek rajta, tele van hülyével a város, motoron meg úgyis én húzom a rövidebbet, ha gáz van :/
- I don't think you should drink that. It looks bad for you. - Nonsense. It makes me feel great. Smarter. More aggressive. It feels like I could... Like I could... TAKE ON THE WORLD!
igazából kínálat függő, melyiket érdemesebb nézni?
Bocs, kicsit bekevertem a CBF125-el ami elég csúnyácska, valamiért arra emlékeztem, hogy az is CBR, csak félre sikerült:) Azért kérdeztem az évjáratot, mert az nem valami speed kinézetű. Na ezt jól megaszondtam, remélem azért érthető lett :D
Sajnos ebben a kategóriában nem igazán mozgok, így túl sokat nem is tudnék hozzátenni, de egy Hondával azért nehéz mellényúlni ;). Esetleg nézz meg némi népítéletet, bár az sokat nem segít, mert mindenki a saját lovát dicséri, tehát oszd el kettővel...
Mindenképpen járd jól körül a témát vétel előtt, fórumokon(ha van ilyen), nézz utána a típus hibáknak, színkódnak ilyesminek, ha elmész egyet megnézni, akkor tudd hova kell nyúlni, mit kell nézni az alap dolgokon kívül.
Kicsit ránéztem a kínálatra a hasznaltauto-n, te jó ég, elég húzós áraik vannak, ahhoz képest, hogy 125cc...
Én lehet elgondolkodnék egy A jogsi+ kicsit nagyobb, monnyuk egy régebbi GS500 kombón...
Mint írtam fentebb is, kb. 8 év kihagyás után ültem újra nyeregbe egy GS500-ra. Persze, eleinte azért besz@rtam ha ráhúztam a gázt, mert megy az is, de ha ésszel csinálod, akkor tökéletes választás. Ha meg úgysem tudod magad türtőztetni a 125-ösön is meghalsz, csak max nehezebben, vagy később :D
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.