Címszereplőink embertestében fajunk legelemibb félelmeit és rémálmait megtestesítő szörnyeteg lelkek lakoznak, a mitikus múlt ködébe vesző Sötét Anya (legyen a neve Lilith, Tiamat, Hekaté, Ekidna stb.) gyermekei, sárkányok*, gorgók és rosszabbak leszármazottai/modern inkarnációi.
A Beastek két meghatározó tulajdonsága a Család** és az Éhség: előbbi mutatja a "jellegüket", vérvonalukat (milyen félelmet testesítesz meg? pl. Anakim - the Giants - the Nightmares of Powerlessness, vagy Makara - the Leviathans - the Nightmares of the Depths), utóbbi pedig sötét lelkük leghőbb vágyát és prédáját (pl. The Hunger for Power - Tyrants, vagy Hunger for Punishment - Nemeses). Ezek nem túlzottan megkötő korlátok, egy sárkány(lelkű)t például többféleképpen is le lehet modellezni a rendszerben, más és másféle aspektusaira koncentrálva (nagy és félelmetes? a semmiből lecsapó? kincseket felhalmozó? a pusztításban örömét lelő?).
A Beastek beleütik az orrukat minden létező okkult ügyletbe, mert hiszik, hogy alanyi jogon érinti őket mint az "eredeti természetfeletti lényeket"; a körülöttük lévőket - halandókat és természetfeletti "családtagjaikat" - manipulálva szított érzelmeken élősködnek; másvilági, egyre növő és változó "Lair"-rel rendelkeznek, ami különbejáratú fantáziabirodalmuk(?) és menedékük; és ha nem adóznak éhségük csillapításának, lelkük lidércnyomásként elszabadul és veszett garázdálkodásba kezd a környezetükben. Ez utóbbi szerencsétlen fejlemény "Hősöket" hívhat életre az emberi közösségekben, akik a Beastek kaotikus hatásának mintegy természetes (vagy természetfeletti?) ellenpólusaként kvázi mesebeli szörnyvadásznak állnak és a játékos karakterek ellen vonulnak -- vagy mi. Ez a hős-dolog még elég homályos egyelőre, leszámítva, hogy a fejlesztő a Szépség & szörnyeteg Gastonjával példálozott egy fórumon (azt hiszi, ő a hős, de ez a mese a másik nézőpontról szól).
Saját lényegükre való első rádöbbenésük a Homecoming. Speciális képességeik két osztályba sorolhatók: Nightmares és Atavisms. Integritás- és hatalommérőjük egy és ugyanaz, neve Satiety. A Lairjük a Primordial Dream nevű helyen(?) található. Sötét Anyjuk még mindig odakint lehet valahol a sötétben, életben, és ha visszatér, talán megeszik mindnyájukat. Egyik spécijük (munka?)neve Claws of the Motherfucker. Egyelőre ennyi morzsa érhető el. :)
Nemsokára indul a Kickstarter, ahonnan - mint előzőleg, a Demon: The Descent esetében - ingyen és bérmentve letölthető lesz mindenki számára a készülő könyv teljes WIP szövege.
*az ötletgazda és főfejlesztő elárulta, hogy az alapkoncepció egy sárkányos játék volt, ebből nőtt ki ez az univerzálisabb szörnyes verzió.
**érdekesség, hogy a játék kifejezetten a más nWoD-vonalakkal való keresztezésre, összjátékra lett hangolva (míg azok is lehetővé teszik ezt, de nem feltétlenül a közösködés az alapfelállásuk); a Beastek a vámpírokat, vérfarkasokat stb. a szélesebb családjuk részének tekintik és előszeretettel segítik meg használják ki őket.
Integritás- és hatalommérőjük egy és ugyanaz, neve Satiety
Lehet, hogy keverem. Asszem, a power stat nem Satiety, hanem Lair, ami ugye egyben a menedékük is. Majd később, ha nem fórumokról kell összecsipegetni az ilyen infókat, pontosíthatom.
Tetszett a videó, igazán jól összefoglalja hogy miről is szól egy normális szerepjátékos társaság. Kár, hogy erre a nézőpontra oly kevesen kíváncsiak.
Az új NWoD játék ötlete szintén bejön, mindig is bírtam ezt a vonalat. Ha valaha megjelenik, szívesen kipróbálom. Úgyis épp áll a Numenera játék rpolon, úgyhogy lenne erre időm. :P
Áll, mert itt most csak fizetős netem van kemény adatmennyiségi megkötésekkel és a korábbinál is megbízhatatlanabb kapcsolattal. :L
Egy-két hónap és folytatjuk, becccszó.
A szabadidőm is lecsökkent. Más dolog röviden ide írogatni és híreket meg véleményeket olvasgatni félszemmel, és más kampányt vezetni + másikokban aktívan játszani. De mondom, eszemben sincs feladni - csak elodázni, ameddig feltétlen szükséges. :] Ha megnézed, hogy és hol szakadt abba a mese, szerintem látható, hogy nem volt ez előre betervezve részemről, alám vágtak a körülmények.
Mindegy, eső után köpönyeg ne akarja a kezét mosni..
Szóval, újraírják a Beast egyes részeit a közösség észrevételeire reagálva.
Here’s a quick list of the overarching things we’re addressing. Note that I’m enumerating specific changes here (that is, I’m saying what we’re changing but not how), because I’m still compiling my notes and making a plan.
• Resolving the “are you born a Beast or not?” question.
• Defining Beast culture; we’re not adding social splats, but we are giving Beast society some structure and giving Storytellers something more to work with (this is where a lot of the extra word count is going)*
• Further definition of the Primordial Dream, its relationship to Beasts and Heroes, and what you can do with it in play (this is where a lot of the rest of the word count is going)
• Hand in hand with that point, we’re underlining Beast-on-Beast conflict more
• Redefining the Beast/Hero relationship, and (more to the point), revising how the text treats Heroes**
• Looking at the crossover sections and making sure they reflect the other game lines well, and that they get across our intent with making Beast crossover friendly***
• Making sure that in-character opinions are clearly reflected as such; all of the World of Darkness games include unreliable narrators, but it’s important (especially for a new game) that the reader understands what the game assumes to be true and what a character within the game assumes to be true***
• Giving Beasts something specific to do. That was definitely the most exciting part of the meeting that we had last night. I think you’ll like it. It addresses one of the biggest points of criticism we’ve had, which is that a Beast sating its Hunger is pretty much just cruel and abusive for the sake of it. I want characters in my game to be monstrous; they’re Beasts, after all. But I want there to be a point.****
There are other, minor revisions that’ll happen, too, most of them logical outgrowths of the list above.
*Ennek örülök; tudom, hogy a crossover-friendlység fontos vezérelv volt a játék tervezésekor, de nem tetszett, hogy a Beastek nem kaptak saját szubkultúra-mikrokozmoszt, mint a többi nWoD splat.
**Ez a Big One. Ne tudjátok meg, mennyi sírás ment a kül. fórumokon a Beast-Hero kapcsolat könyvben szereplő formája miatt. Főleg a társadalmi perifériára kirekesztettség és az elnyomó-áldozat kettősség kezelése okozott komoly töréseket egyes személyekben, akik a jelek szerint képtelenek nem politikai állásfoglalásként, sőt erkölcsi üzenetként felfogni egy szerepjáték témáit és fogalmazását...
Ami engem illet, a megoldás egyszerű: ejteni kell az áldozatiság pedzegetését a szövegből (ez, mint kiderült, valami gigantikusan nagy red flagnek számít meglepően sok játékosnak; szerencsére nem fontos eleme a szövegnek, szóval mehet), de nem szabad kitörni a játék fogait a szörny-lét borzalmasságának (említettem már, hogy a Beastek a leggecibb WoD-lények ever?) puhításával.
***Nem kevés - azt kell mondjam, jogos - kritika érte a játék első verzióját amiatt is, hogy a Beastek túl könnyedén elnyomnak kábé minden más main splat karaktert, akár játékmechanikailag is, de főként tematikusan. Volt egyfajta atyáskodó, gunyorosan lenéző felhang a szövegben, fokozva olyan, már-már a "tiszteletlenség" határát súroló dolgokkal, mint hogy pl. a Beastek nem a vérfarkasokkal vallanak közös felmenőséget mint olyan, sőt nem is a törzseket alapító Elsőszülött farkasszellemekkel, hanem egyenesen a kvázi-isteni Atyafarkassal. (És a régi szövegből nem volt teljesen nyilvánvaló, hogy ez a szerzői szándék szerint nem holmi kánon, hanem csak Beast-szemszög.) A szöveg sugallata szerint a Beastek oktondi kistestvérkékként tekintenek a farkasokra, vámpírokra, mágusokra stb., ami nagyon nem tesz jót a crossover játékok légkörének, már csak azért sem, mert nagy valószínűség szerint egyetlen vérfarkas sem hagyná szó - esetleg karom - nélkül, amikor egy Beast a fenti "tényeket" közli velük...
Szóval ezt visszaszeghetnék egy cseppet. Úgy tűnik, vissza is szegik.
****Az új szövegben most mintha valami olyasmiről volna szó, hogy a Beastek újra meg akarják tanítani a deszenzitizált emberiséget félni, ill. megleckéztetni félelem és fájdalom útján (és táplálkozni az emberek így felkavart érzelmein), vagy mifene. Ami nekem abszolút tetszetős életcél/főtennivaló! >:)
This is the life of the Children: Preying on humanity enough to feed the Horror within, teaching people to listen to their nightmares and take wisdom from loss and fear, tending their Lairs as they guard their territory, moving freely between mortal society and supernatural cultures as legends in both.
Ó, és a Homecomingból Devouring lett, a Soulból pedig Horror. It's the little things... :)
Kalapom emelem a fejlesztők előtt, amiért hallgatni tudtak a kritikákra, és ténylegesen javítani is a játékukon, ahelyett, hogy a legkisebb közös nevezőre apellálva egyszerűen felvizezték volna azt.
Ómájgád, itt az új borító: http://www.modiphius.com/uploads/1/4/0/6/14062642/8695431_orig.jpg
rwurl=http://www.modiphius.com/uploads/1/4/0/6/14062642/8695431_orig.jpg
Hát ez valami káprázatos. xD
ibi amentia latet
Ezt nem is ismerem. Mindjárt utána is olvasok....
Well.... f*ck. o.O
Ebben keresd Kornya kissé elavult, régi kiadásról szóló, de hangulatilag bomba ismertetőjét: http://www.scribd.com/doc/235260203/szerepjatekok-ismertetoi-gyujtemeny#...
ibi amentia latet
Elindult az idén érkező 10.(!) New World of Darkness-játék, a Beast: The Primordial fejlesztői napló/kedvcsinálósorozata.
Címszereplőink embertestében fajunk legelemibb félelmeit és rémálmait megtestesítő szörnyeteg lelkek lakoznak, a mitikus múlt ködébe vesző Sötét Anya (legyen a neve Lilith, Tiamat, Hekaté, Ekidna stb.) gyermekei, sárkányok*, gorgók és rosszabbak leszármazottai/modern inkarnációi.
A Beastek két meghatározó tulajdonsága a Család** és az Éhség: előbbi mutatja a "jellegüket", vérvonalukat (milyen félelmet testesítesz meg? pl. Anakim - the Giants - the Nightmares of Powerlessness, vagy Makara - the Leviathans - the Nightmares of the Depths), utóbbi pedig sötét lelkük leghőbb vágyát és prédáját (pl. The Hunger for Power - Tyrants, vagy Hunger for Punishment - Nemeses). Ezek nem túlzottan megkötő korlátok, egy sárkány(lelkű)t például többféleképpen is le lehet modellezni a rendszerben, más és másféle aspektusaira koncentrálva (nagy és félelmetes? a semmiből lecsapó? kincseket felhalmozó? a pusztításban örömét lelő?).
A Beastek beleütik az orrukat minden létező okkult ügyletbe, mert hiszik, hogy alanyi jogon érinti őket mint az "eredeti természetfeletti lényeket"; a körülöttük lévőket - halandókat és természetfeletti "családtagjaikat" - manipulálva szított érzelmeken élősködnek; másvilági, egyre növő és változó "Lair"-rel rendelkeznek, ami különbejáratú fantáziabirodalmuk(?) és menedékük; és ha nem adóznak éhségük csillapításának, lelkük lidércnyomásként elszabadul és veszett garázdálkodásba kezd a környezetükben. Ez utóbbi szerencsétlen fejlemény "Hősöket" hívhat életre az emberi közösségekben, akik a Beastek kaotikus hatásának mintegy természetes (vagy természetfeletti?) ellenpólusaként kvázi mesebeli szörnyvadásznak állnak és a játékos karakterek ellen vonulnak -- vagy mi. Ez a hős-dolog még elég homályos egyelőre, leszámítva, hogy a fejlesztő a Szépség & szörnyeteg Gastonjával példálozott egy fórumon (azt hiszi, ő a hős, de ez a mese a másik nézőpontról szól).
Saját lényegükre való első rádöbbenésük a Homecoming. Speciális képességeik két osztályba sorolhatók: Nightmares és Atavisms. Integritás- és hatalommérőjük egy és ugyanaz, neve Satiety. A Lairjük a Primordial Dream nevű helyen(?) található. Sötét Anyjuk még mindig odakint lehet valahol a sötétben, életben, és ha visszatér, talán megeszik mindnyájukat. Egyik spécijük (munka?)neve Claws of the Motherfucker. Egyelőre ennyi morzsa érhető el. :)
Nemsokára indul a Kickstarter, ahonnan - mint előzőleg, a Demon: The Descent esetében - ingyen és bérmentve letölthető lesz mindenki számára a készülő könyv teljes WIP szövege.
*az ötletgazda és főfejlesztő elárulta, hogy az alapkoncepció egy sárkányos játék volt, ebből nőtt ki ez az univerzálisabb szörnyes verzió.
**érdekesség, hogy a játék kifejezetten a más nWoD-vonalakkal való keresztezésre, összjátékra lett hangolva (míg azok is lehetővé teszik ezt, de nem feltétlenül a közösködés az alapfelállásuk); a Beastek a vámpírokat, vérfarkasokat stb. a szélesebb családjuk részének tekintik és előszeretettel segítik meg használják ki őket.
ibi amentia latet
Lehet, hogy keverem. Asszem, a power stat nem Satiety, hanem Lair, ami ugye egyben a menedékük is. Majd később, ha nem fórumokról kell összecsipegetni az ilyen infókat, pontosíthatom.
ibi amentia latet
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=VYE6e4EY3kk
Zsepit készítsen be mindenki. :P
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Tetszett a videó, igazán jól összefoglalja hogy miről is szól egy normális szerepjátékos társaság. Kár, hogy erre a nézőpontra oly kevesen kíváncsiak.
Az új NWoD játék ötlete szintén bejön, mindig is bírtam ezt a vonalat. Ha valaha megjelenik, szívesen kipróbálom. Úgyis épp áll a Numenera játék rpolon, úgyhogy lenne erre időm. :P
The strong eat, the weak are meat.
Egy-két hónap és folytatjuk, becccszó.
ibi amentia latet
The strong eat, the weak are meat.
Mindegy, eső után köpönyeg ne akarja a kezét mosni..
ibi amentia latet
Ha valaki még nem ismerte volna, megosztom ezt az igen tanulságos történetet. Esetleg a következő szavazás témája is lehetne:P
rwurl=http://dangerousminds.net/content/uploads/images/0046_02.gifrwurl=http:/...
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
http://www.darkdungeonsthemovie.com/
http://www.imdb.com/title/tt0084314/
ibi amentia latet
rwurl=http://theonyxpath.com/wp-content/uploads/2015/05/Beast-Splash.jpg
ibi amentia latet
Az Atomic Highway most ingyen vihető a DriveThruRPG-nél. Mad Max után szabadon:
http://www.drivethrurpg.com/product/70124/Atomic-Highway--Post-Apocalypt...
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Ismét Trail of Cthulhu csomag a Bundle of Holdingban:
https://bundleofholding.com/presents/Trail2015
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Rendrakást ígérnek a Chaosium háza táján:
http://lovecraftzine.com/2015/06/03/chaosium-reportedly-fires-staff-push...
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Mondjuk ide.
RPG Personality Test
Non serviam
Hahh
rwurl=http://www.nodiatis.com/pub/24.jpg
Ez meg egy másik megközelítés.
rwurl=http://www.nodiatis.com/pub/7.jpg
Abba is hagyom.
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
magician.... well, mégis mi más.
Nekem meglepő módon a Trader jött ki.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
rwurl=http://www.nodiatis.com/pub/15.jpg
Non serviam
Beast: The Primordial Prestige Edition Kickstarter
A könyv teljes, nyers szövegére mutató linket találjátok meg az oldalon.
ibi amentia latet
rwurl=http://www.nodiatis.com/pub/11.jpg vhogy ereztem :)
covfefe
Keblemre. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
rwurl=http://www.nodiatis.com/pub/13.jpg
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ráadásul fronton rohamozó Ventruet képzelnék el.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Elrajtolt a Tabletop harmadik évadjának szerepjátékos fejezete. Egy Titansgrave nevű saját settinggel játszanak, amit a Green Ronin még nem publikált Fantasy AGE rendszerére ültettek rá. Itt az adáshoz kapcsolódó összes eddig megjelent videó:
https://geekandsundry.com/shows/titansgrave/
A lényeg itt kezdődik:
https://geekandsundry.com/titansgrave-chapter-0/
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
rwurl=http://www.kultdivinitylost.com/bilder/kultlogo2.png
KULT: DIVINITY LOST ANNOUNCED
Arrives in 2016 – kickstarter launches in the fall!
http://forum.rpg.net/showthread.php?758536-Merged-New-version-of-Kult-co...
ibi amentia latet
Szóval, újraírják a Beast egyes részeit a közösség észrevételeire reagálva.
Az új bevezető fejezet: https://www.kickstarter.com/projects/200664283/beast-the-primordial-pres...
*Ennek örülök; tudom, hogy a crossover-friendlység fontos vezérelv volt a játék tervezésekor, de nem tetszett, hogy a Beastek nem kaptak saját szubkultúra-mikrokozmoszt, mint a többi nWoD splat.
**Ez a Big One. Ne tudjátok meg, mennyi sírás ment a kül. fórumokon a Beast-Hero kapcsolat könyvben szereplő formája miatt. Főleg a társadalmi perifériára kirekesztettség és az elnyomó-áldozat kettősség kezelése okozott komoly töréseket egyes személyekben, akik a jelek szerint képtelenek nem politikai állásfoglalásként, sőt erkölcsi üzenetként felfogni egy szerepjáték témáit és fogalmazását...
Ami engem illet, a megoldás egyszerű: ejteni kell az áldozatiság pedzegetését a szövegből (ez, mint kiderült, valami gigantikusan nagy red flagnek számít meglepően sok játékosnak; szerencsére nem fontos eleme a szövegnek, szóval mehet), de nem szabad kitörni a játék fogait a szörny-lét borzalmasságának (említettem már, hogy a Beastek a leggecibb WoD-lények ever?) puhításával.
***Nem kevés - azt kell mondjam, jogos - kritika érte a játék első verzióját amiatt is, hogy a Beastek túl könnyedén elnyomnak kábé minden más main splat karaktert, akár játékmechanikailag is, de főként tematikusan. Volt egyfajta atyáskodó, gunyorosan lenéző felhang a szövegben, fokozva olyan, már-már a "tiszteletlenség" határát súroló dolgokkal, mint hogy pl. a Beastek nem a vérfarkasokkal vallanak közös felmenőséget mint olyan, sőt nem is a törzseket alapító Elsőszülött farkasszellemekkel, hanem egyenesen a kvázi-isteni Atyafarkassal. (És a régi szövegből nem volt teljesen nyilvánvaló, hogy ez a szerzői szándék szerint nem holmi kánon, hanem csak Beast-szemszög.) A szöveg sugallata szerint a Beastek oktondi kistestvérkékként tekintenek a farkasokra, vámpírokra, mágusokra stb., ami nagyon nem tesz jót a crossover játékok légkörének, már csak azért sem, mert nagy valószínűség szerint egyetlen vérfarkas sem hagyná szó - esetleg karom - nélkül, amikor egy Beast a fenti "tényeket" közli velük...
Szóval ezt visszaszeghetnék egy cseppet. Úgy tűnik, vissza is szegik.
****Az új szövegben most mintha valami olyasmiről volna szó, hogy a Beastek újra meg akarják tanítani a deszenzitizált emberiséget félni, ill. megleckéztetni félelem és fájdalom útján (és táplálkozni az emberek így felkavart érzelmein), vagy mifene. Ami nekem abszolút tetszetős életcél/főtennivaló! >:)
Ó, és a Homecomingból Devouring lett, a Soulból pedig Horror. It's the little things... :)
Kalapom emelem a fejlesztők előtt, amiért hallgatni tudtak a kritikákra, és ténylegesen javítani is a játékukon, ahelyett, hogy a legkisebb közös nevezőre apellálva egyszerűen felvizezték volna azt.
ibi amentia latet
rwurl=http://media.oglaf.com/comic/rangerron.jpg
Well.... f*ck. o.O