Jelenlegi hely

Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok

Utolsó bejegyzés


ssshhhh!

Regen minden jobb volt.



bazz, qrva erdekes temak :)

nda-t bal kezzel ird ala, hogy tudj riportolni nekunk :D

Parizer forever.



plot twist: bal kezes vagyok

ShowHide spoiler #

Regen minden jobb volt.



Eleg meno. :) Majd mindenkepp meselj! Ugyan szakmabeli vagyok en is, de az ilyesmikhez sosem voltam eleg okos - ezert is lettem eredetileg mobilfejleszto, most meg lassan 'felho-szakerto' :) -, de mindig is lenyugoztek ezek a temak.

Ehhez kapcsolodva: te mit gondolsz ezeknek az onvezeto jarmuveknek a jovojerol? Mostanaban egesz sokat gondolkozom a teman, es ugy gondolom, hogy amig kotottpalyas dolgoknal siman mukodne, sot, mar ugye mukodik is rengeteg helyen a dolog (vonat, villamos, stb.), addig az autoknal ez sokkal bonyolultabb szitu. Mert ugye mivan ha van egy baleset, kit mentsen ilyenkor a gep, kit fognak a vegen felelossegre vonni? (Tiszta En a robot. :)) Te, mint aki eleg melyen benne van a surujeben, hogy latod ezt? En laikuskent azt gondolom, hogy amig nincs _mindenkinek_ onvezeto autoja, addig ez sehogysem egy mukodokepes rendszer, mert ugye vegso soron csak a gyartot fogjak megbaszni amiert nem a terhes kismamat mentette az autoja a karambolnal hanem a fellabu nyomorek oregembert, akkor meg ugye ki a tokom gyartana ilyen autot. Ha viszont mindenki autoja ugyan a szerint a rendszer szerint kozlekedne, akkor mar kvazi kotottpalyassa valna az autozas is, kikuszobolve igy az emberi tenyezot, elenyeszore minimalizalva a gyartok kockazatvallalasat is. De ismetlem, ezt mind ugy irom, hogy tokre fogalmatlan vagyok a temaval kapcsolatban, ezert is kerdezem, hogy te hogyan latod ezt az egeszet.



Eléggé utópia a dolog ez ránk vetítve. Én japánban simán el tudom képzelni, hogyha akarnák, 15 év múlva már mindenki kötelezően ilyennel járna. Nálunk azt kell nézni, hogy a szegény paraszt is hozzájuthasson a vashoz, hogy ne legyen állampolgári jogaiban csorbítva. Már pedig, ha ilyen lassan fejlődik a gazdaságunk, akkor 25 év múlva lesz az, hogy már mindenki meg tudja venni, a 20 éves, 300ezer kilométert futott önvezetőt. Nézzétek meg a használt autós csoportokat; a 300-500ezer Ft-os kategóriák pörögnek. (És reménykedünk valamiért közben abban is, hogy addigra a magyar utak, útburkolati jelek állapota már megfelelő lesz az AI részére is)
A képletet bonyolítja, hogy ezek az 5 év múlva forgalomba kerülő önvezetők jórészt akkumulátoros gépek lesznek, amelyek a cellák öregedése miatt ugyan gyorsan veszítenek az értékükből, de olyanok lesznek, mint az RX-8 Mazda: Hiába veheted meg egy millából, ha még egy milla, hogy működő mocit rakj bele. Ugyanezért nem lesz alternatíva a szegény parasztnak. A hidrogéncellás megoldások talán jobbak lesznek ebből a szempontból, tehát lehet számolni ezeknek az előretörésével.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Valaki egy kis Cannabis parfümöt esetleg?

Vagy netán egy kis Macskaszőr illatú parfüm?

De van még ezer másik illat ha szétnéztek a baba púdertől a pisztácia fagyi illatig minden azon az oldalon.



hát egy macskaparfümmel szerintem engem konkrétan meg lehetne ölni.

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



2016 eleg jo ev volt a Porschen-nal, sot, az eddigi legjobb. Igy mind a 21 000 alkmalazott - fuggetlenul attol, hogy mernok, vagy takarito - kap egy keves bonuszt: 9111 ojrot
https://www.welt.de/wirtschaft/article163062200/Porsche-Mitarbeiter-bekommen-Riesen-Bonus.html



"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Már csak akkor lennék igazán boldog a hírre, ha nem tudnám, hogy mindez a gagyi SUV eladások miatt alakulhatott így.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Barcsak lennek mobilfejleszto vagy cloud szakerto, kb. duplajat keresnem es nem kene kinn laknom a halal faszan :)

Regen minden jobb volt.



Amugy a self-driving temaban: tul bonyolult egy hozzaszolashoz, legalabb 3-4 blogposztot/cikket erdemelne mar csak egy attekintes is. De diohejban.

Egyreszt: 2 teljesen kulon dolgot feszegetsz: technologiai es jogi. Egyiknek sincs megoldasa, utobbihoz nem ertek. Technologiaban kb. minden ceg kulonbozik, nemelyik teljesen eltero filozofia mellett dolgozik hardware ugyileg (Tesla vs. mindenki mas) es meg nem eldolt, hogy melyik a helyes ut (lehet, hogy mindegyik). Foleg anyagilag nem mindegy, Tesla budget megoldasra torekszik. De pont emiatt is omlik jelenleg tobb 10 milliard dollaros nagysagrendu penz evente a technologiaba, folyik a verseny a szent gralert. Ugyanez igaz szotveresen is, nem csak hardverre: van, aki full AI-t tervez rakni a kocsi ala, mas tobb kicsi AI-t meg par heurisztikat es ezeket valami mod osszeszinkronizalni. Jogi reszrol meg egy ugyvedet kerdezz meg biztositokat. Meg ok se nagyon tudjak. De hogy megkavarjam a levest: Hotz (az iPhone hacker) open source-olt egy self-driving rendszert. Na ott kit terhel a felelosseg? GitHubrol lehuzod, felbaszod a kocsira es mesz. Ot biztos nem, az ott a licenszben. Az autogyartot biztos nem, azt buktad, mikor meghekkelted a kocsit. A biztosito korbe fog rohogni minimum. De ugyanugy nem eldolt az uzleti modell sem. Konnyen meglehet, hogy ezekbol a kocsikbol egyszeruen nem fog letezni a 30 eves valtozat, amit Vajk emlit: berlesben gondolkodnak es ha lejar az uzemideje, mint egy repulonek, szetszedik es beolvasztjak, lesz belole uj. End-usernek nem lesz tulajdonjoga, "mobility as a service", ahogy a cool kidek hivjak mostanaban. De ez is csak egy modell a tucat kozul (tul radikalis, eselytelen 3-5 even belul).

Masreszt: az altalanos autonomia, hogy felveszi a gep Mari nenit Mucsarocsogen es elviszi a piacra Bivalybasznadra, az utopia kategoria meg mindig. Kozeleben se vagyunk. A 3-5 ev, amig ellatunk, addig teljesen eselytelen, hogy megszulessen. Nem is nagyon dolgoznak rajta emberek. Ezt level 5 autonomianak hivjak es a startupok/autogyartok, kivetel nelkul level 4-et celoznak meg, ami annyit tesz, hogy csak egy bizonyos teruleten belul (es bizonyos idojarasi korulmenyek kozepette) mukodik. Ergo pl. Tokio varosa, ha nem esik a ho - mert a varost kepesek vagyunk bescannelni 3D-ben valamint jobbak is infrastrukturalisan, mint a videki teruletek.

Szoval szogezzuk le: Musk kamuzik (hazudik, mint a vizfolyas, if you will). De neki kell is, hisz hajtani kell a reszvenyt, meg a kockazati toket. Szinte alig tud tobbet egy Tesla (sot), mint egy premium BMW vagy Mercedes (level 2 mind), de utobbiaknak nem kell a hype. A Bosch amugy haza akart csabitani Magyarorszagra nemreg, ok szallitjak ezeket a rendszereket tobb autogyartonak is (Teslanak eddig a Mobileye, most mar hazon belul fejlesztik, de Denso is nagy beszallito ilyen teren, Deplhi, Valeo, Autoliv es csomo egyeb beszallito van. Az egyik legjobban meno autoipari ceg jelenleg: nVidia) es Bosch viccelt is az allasinterjun, hogy ok nem a bullshitbol elnek, hanem evek ota szallitanak ilyen technologiakat, ami raadasul nem csak a kaliforniai napsutesben mukodik.

Ha maradunk a level 4-nel: igen, elerhetonek latszik 3-5 even belul, de limitaltan. Tesla nem fog tudni Tokioban meg Kijevben autonom mukodni jelenlegi technologiaval, szoval ha csak nem lesz attoresuk ugy 2 even belul, akkor nekik ez nem fog menni (siman lehet, okos emberek vannak ott is). De kicsit szkeptikus is vagyok, hogy mennyire fog sikerulni - mostani cegemnek szerintem tuti nem, pedig a cel a 2020-as tokioi olimpia lenne. Waymo all a legjobban, de egy ideje mar ok is csak autogyarral karoltve kepzelik megvalositani (aka. Szilicium volgynek nagy volt a szaja, de szepen lassan elveszti a csatat es az autogyartok nyernek - az osszes tech ceg belebukott a kocsigyartasba, csak Tesla huzza meg).

De az biztos, hogy a technologia celja pont az, hogy ne legyen kotottpalyas vagy fix utvonalas. Epp az elonye, hogy teljes lefedettseget tud majd adni es eljut olyan helyekre, ahova buszt nem erdemes kuldeni, kotottpalyat meg foleg. Plusz az arazasa is sokkal dinamikusabb lehet igy (lsd. Uber Surge Pricing). Mindenkinek tuti nem lesz onvezeto autoja 15 even belul (a fejlett vilagban sem), erre nagy penzben fogadnek szemrebbenes nelkul. Szerintem a legtobb gyarto vallalni fogja a felelosseget es az azzal jaro kockazatot, szolgaltatasban sokkal nagyobb penz van, mint a gyartasban (reszben ezert er tobbet egy kamerakat es AI-t gyarto Mobileye ceg 500 alkalmazottal, mint egy sok evtizedes autogyarto).

Es ami szerintem a 2 kulcs technologia jelenleg: a terkep es az 5G halozat.

(megj: level 3-mal kevesbe foglalkoznak a cegek, az akkora ugras a 2-rol, hogy nem eri meg kulon foglalkozni vele, 4-es se sokkal kemenyebb dio. Jo osszefoglalas errol a wikipedian)

Regen minden jobb volt.



És az Adasworks, a magyar startupkirály, hogy áll szerinted?



Koszi az infokat, igy mar azert joval arnyaltabb a kep! :) Vajk: szintugy!



Nezd a jo oldalat: a te munkadnak nagy esellyel lesz nyoma a technologia evoluciojaban, en meg folyamatosan lapatolom ossze az n+1. B2B valamit... :)
De nagyon szeretnek elmozdulni ebbol az allapotbol en is minel elobb, ha mas nem, legalabb visszamenni freelancernek, vagy csinalni valami jo kis IoT (+ felho + mobil/web) consulting ceget.



Kerdezd Lord Maelstrom kollegat, o naluk dolgozik mar regota. :)

Mondjuk ugy, hogy inkabb eljottem kulfoldre, bar nem feltetlenul csak a ceg miatt. Mas kerdes, hogy kiderult, hogy ez is bullshit ceg - orulok, hogy Tokioban kotottem ki, de most mar Adasworksot valasztanam a ketto kozul, ha egy helyen lennenek. Ismerek mas embereket is, akik otthagytak es elmentek a Bosch-hoz vagy eleve oda se mentek a felkeresesek ellenere se (3D visionnel es machine learninggel foglalkoztam mar 5-6 eve is, ismerem a magyar scene egy jo reszet). De amugy szerintem jo dolgokat csinalnak, de konnyen lehet, hogy ok se rughatnak labdaba a nagyok mellett. Egyreszt ok is keresik kicsit a fokuszt: fedelzeti vezerlo, AI, teljes plug-in rendszer, nem is tudom meg mikkel foglalkoznak, nem kovetem annyira. De lehet, hogy jobban allnak mint mi - nekunk a fedelzeti vezerlo es tesztadat-gyujto rendszerunk egesz jo (profitabilis), de AI-ban, service-ben stb. sehol nem allunk. Es kevesebben is dolgozunk rajta plusz AiMotive nemzetkozileg is terjeszkedik, mi meg nem.

Az ilyen plug-in rendszerek eddig mind maradektalanul megbuktak. Pontositok: felvasaroltak oket es soha nem lett kesz a plug-in rendszer mert beintegraltak oket a felvasarlo ceg autojaba. Tehat anyagilag sikeresek voltak vegeredmenyben. Lasd Cruise, ami egy 50 fos ceg volt es $1 milliardert vette meg a Chevy mert bepanikolt (es akik majdnem felvettek tavaly :).

Regen minden jobb volt.



Vajk írta: Már csak akkor lennék igazán boldog a hírre, ha nem tudnám, hogy mindez a gagyi SUV eladások miatt alakulhatott így.

Problem?

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



Az embereknek nincs ízlésük. Det iz dö práblem!

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Én mindig a dzsipeket és SUV-okat szerettem. Kár, hogy divat lett, de ettől még nem fogok szedánt venni. :D

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



Egyszer volt kocsim, ugy 7 eve es belathato idon belul nem is lesz, de az legalabb egy V8 4L SUV volt :D

Regen minden jobb volt.



"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Oscee írta: Barcsak lennek mobilfejleszto vagy cloud szakerto, kb. duplajat keresnem es nem kene kinn laknom a halal faszan :)

Van lejjebb is, javascriptes pl. Annak minden évben újra kell tanulnia a szakmát. :D



Self-driving témában:

It's a trap!

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



"Aludj el szépen, kis Balázs."

rwurl=https://youtu.be/NUlQCULpTUg



Ilyen ez a nyaki ütőér.

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Mondjuk az ilyen meg sem támad valójában senkit. Ha valaki ütni akar, az üt. Ez utóbbi abban bízik, hogy a páváskodás is elég. Kapott volna egy taslit, inkább önként leül. Talán humánusabb is lett volna, mint a látott gyakorlat.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



A két videóban mi a közös szerinted? Mindkettő a metrón játszódik?

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Az, hogy amint te is írtad, a muki nem akart igazából ütni, csak puffogott. Amelyik meg elszánta magát, az pikk-pakk odacsap, a videómon lévő odabök és kb. 50 embert tart sakkban.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!