Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



For Hodor? :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


CJ képe
CJ

....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....



Serpent in the staglands
Befejeztem. Meg kell hogy mondjam, nem volt rossz a történet, a végén minden érthető lett, hogy mi miért történt. A befejezése viszont szar, főleg úgy, hogy az alternatív véghez pont nem azt kellett volna csinálnom, mint amit az elején a "tutorial" és a kézikönyv javasol :P
A fele skillnek, varázslatnak, képességnek semmi haszna sem volt (a kővé változtató mágia volt rohadt erős, véletlen próbáltam ki, sajna a vége fele csak, de így is gyakran robbantottam szét a legkeményebb ellenfeleket is - nagyon magas védőt kellett nekik dobni már csak az ellen, hogy ne dermedjenek másodpercekre kővé, és utána még arra is, hogy ettől "széttörnek e" vagy sem :) )
Ráadásul talán 10 komolyabb küldetés volt, a naplót egyáltalán nem használtam az első 1-2 küldit leszámítva, azok is a játék első 15%-ban. Utána mentem a fejem után, erősebb ellenfeles pályákat hanyagoltam, később level 12-es szinten (ez lett a végső) a legkeményebb cuccokkal végigdaráltam mindent. A legtöbb városban volt 2 kereskedő és 1 személy, aki a főküldetéshez adott infót, de ez is hanyagolható lett volna, nélküle is ment volna minden. Szóval, a játék 3/4 kidolgozatlannak tűnt (volt olyan helyszín, ahol nem volt semmi :D Csak fák és bogarak.). A befejezéshez szükségtelen volt a helyek 90%-a. Az induló helyszínen kívül 2 darab helyet kell meglátogatni (az egyiken tényleg csak a látogatás a cél) a végigjátszáshoz, oszt' csá. A cuccok felét is potyára cipeltem magammal. Skillek közül az idézés, ami jó, így lehet tápos társakat hívni, akár az 3. szinttől (csak minden pontot ide kell osztani), és velük nevetségesen könnyű a játék.
A töltésidő is borzalmas, egy pics* termet is 10 mp-ig tölt, holott az egész játék térképpel egy szaros 10 éves gép is el kellene boldoguljon.
A társakról annyit, hogy vannak és kész, semmi kommunikáció nincs velük azután, hogy a partyba kerültek. Volt az alap, harcos csajom tanknak, mellé egy exkurva, aki ostorral harcolt - ami képességet adott neki, hogy az enemyvarázslókat összezavarja, blokkolja a varázslási képességüket -, egy szintén exprosti íjász (őt is a bordélyból hoztam :D), egy gyógyító csaj, aki az egész játék alatt csak a gyógyító mágiát tolta a tankra (és semmi mást nem lőtt el), valamint a főkarim, aki szintén mágus volt, helyzethez igazodva, de általánosságban támadó varázslatot szórva küzdött. (Az ellenfél mágusok amúgy szarok voltak :D Össze-vissza lőttek mindent, volt, hogy a semmire lőtték a védőpajzsukat, mert közben elmozdult a társuk :D)
Összességében nem volt rossz játék, a helyszínek szépek, érdekesek, a közelharcok jók, kell taktikázni is (azért nem veszélyes ez sem), az is poén, hogy a játék oldaláról ingyé' lehúzható "Erleins Handbook"-ja tartalmaz olyan dolgokat, amik a játékban nem találhatóak meg (pl. idézések, titkos ajtó kódok stb. ), így ezt is kell forgatni, ha elakad az ember.
Legyen egy 6/10, de azért mert fos a vége.



Resi 3

Egyelőre nagyon nem jön be, "köszönhetően" Nemesisnek, ami elég gáz, pedig hát ő lenne itt a főszám. Egyrészt kurva rossz ellene harcolni, mert eléggé random, hogy ki tudsz-e térni az ütései elől (komolyan, aki bármelyik játékba belerakja azt, hogy az ellen ütésanimációja követi a játékos mozgását, az égjen a Pokol tüzén), na meg előfordul, hogy felkap, ledob a földre, majd mielőtt fel tudnál állni, megint felkap... és így buksz tök sok health-et az RNG-nek köszönhetően (elméletileg lehetne nyomogatni a gombot ahhoz, hogy gyorsabban állj fel, de nagyon random a helyes timing ott is). Ha kinyírod, kapsz fegyver ápgrédet, ha elfutsz előle, akkor meg a nagy semmit, tehát igazából sok választása nincs az embernek: harcolni kell, ha frankó fegyókat akarsz, és miért ne akarnál frankó fegyókat?

Másrészt meg baromi unalmas egy szörny, tökre ugyanazt csinálja, mint a tyrantek az előző két játékban. Nem lehetett volna legalább valami újat hozzáadni az ismerős patternhez ahelyett, hogy az egyébként is meglehetősen szarul dizájnolt (lásd előző bekezdés), átskinezett "tyrantet" bokszolom már megint? Mr. X-nek csak egy ütése volt a Resi2-ben, de az legalább új volt. :D

A helyszínek is ismétlődnek a második részből, és csak remélni merem, hogy nem sokáig, mert azért két kampány után a hátam közepére kívánom megint a rendőrséget. Játékmeneti újításból is alig akad (yay, lehet gyorsfordulni... hihetetlen! :D), szóval egyelőre expansion pack szaga van a dolognak.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Shadow Tactics
A végére értem. Jó kis sztori volt. A végén volt néhány fejvakarós helyzet, de a trükkök megfelelő kombinálásával és jó időzítéssel mindent meg lehetett oldani. Ha több időm lenne, biztosan újrajátszanám egy-két pályáját (vannak részek, ahol két megoldás közül lehet választani), de mivel nincs, idénre megelégszem egy végigjátszással.

Castle Crashers
Beteg képi világú és humorú, billentyűzet/kontroller gyilkos beat 'em up, de szórakoztató a maga módján.

SteamWorld Heist
Egész kellemes kis körökre osztott taktikázás. 10 perces menetekre is kiváló.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Még mindig Resi 3, de érzésem szerint már nem sokáig.

Ez a játék pocsék. A pályadesign rusnyán sok backtrackinget foglal magában, de nem azt a jó kis hasznos fajtát, mint az első két részben, ami fokozatosan segít a mansion / rendőrség kiismerésében, hanem igazi, lineáris folyosórohanást, ami a játék hosszának mesterségesn megnyújtásán kívül abszolút értelmetlen.

A fejlesztők sportot űznek abból is, hogy kameraváltás után azonnal az arcodba akasztanak egy zombit, így első végigjátszásra sokszor lehetetlen harapások nélkül megúszni a navigálást. Alapból ez nem lenne olyan hatalmas nagy probléma, de egy olyan játékban nagyon rosszul veszi ki magát, ahol limitált a mentési lehetőséged és emiatt a mentés is része az erőforrás-menedzsmentnek. A gondot a Capcomnál úgy oldották meg, hogy szó szerint telecseszték ink ribbonnal a játékot, ráadásul jól látható helyekre is tették őket, ettől viszont azonnal teljesen céltalanná válik a létezésük: csak elviekben limitált a mentés, Nemesis kiszámíthatatlan feltűnései miatt pedig egyenesen kötelező mentened, amint új mentési pontot találsz.

Nemesis pedig a játék későbbi részeiben akkora idegesítő rákfenéje lesz a játékmenetnek, hogy el sem tudom képzelni, miért került ide így, ebben a formában. Általában olyan helyeken kell összecsapni vele, ahol nincs lehetőség a jó navigációra (szűk belső terek), és ha ezt kombinálod a survival horroros "tank controls" irányítással, akkor egy olyan kényelmetlen, frusztráló élményben lesz részed, hogy manapság azonnal a Steam refund fícsörére tévedne a mancsod tőle. Az sem segít, hogy a fair patterneket Nemesis még hírből sem ismeri... végső kínomban már a Youtube-on álltam neki videókat keresni a jó taktikákról, és nem volt sok köszönet abban, amit találtam: kivétel nélkül az AI exploitjait vetik be ellene (pl. hogy elakad a sarkokban fordulásnál), ami akár még el is menne stratégiának, na de játékélménynek???

Végeredményben a legnagyobb bajom az, hogy a gyenge level design, a szükségből túladagolt ink ribbonok és Nemesis miatt elveszik a játékból az a valamelyest kiszámítható, épp ezért gondolkodást és tervezést igénylő játékmenet, amitől az előző két rész annyira jó élményt jelentett.

Nagy csalódás, a cinikus cashgrab mintapéldája. Kb. ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor annak a idején a Core Design évente szarta a Tomb Raidereket, és a harmadik résznél már elkezdted érezni, hogy ugyanazt a játékot kaptad, mint korábban, csak sokkal silányabb kivitelben. Döbbenetes, hogy a Silent Hill megjelenésének évében volt pofája kiadnia ezt a Capcomnak (gondolom jó nagy siker volt a RE2 :D). Gyanítom, hogy csak annak lehetett kedves a Nemesis már régen is, akinek kimaradtak az előzmények (meg a Silent Hill... meg az Alone in the Dark... meg a Dino Crisis :DD).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Nekem az egyetlen Resi élményem ez a rész. :)
Azt mondod, Nemesisszel lehet harcolni is? Én mindig csak menekültem előle. Fel sem merült bennem, hogy le lehet verni... :D

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Egy idő után én is elkezdtem azt csinálni, mert a fenének sincs kedve harcolni ellene ilyen körülmények mellett, meg baromi sok lőszer is kell neki, mire kifekszik.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Zaxx után szabadon én a Resident Evil 4-nek fogtam neki a hetedik rész után. Ez az egyetlen rész (a második kivételével), amit még nem játszottam soha végig. 5 órát beleöltem és most járok a kastélyos résznél... Ilyen dögunalmas, frusztráló pálya designt... Kedvem sincsen folytatni. Faluban legalább volt változatosság. Itt csak egyre több ellenfél jön. A lány elrablásánál járok, talán egyszer végre befejezem.

Resident Evil 2-t meg emulátorral indítottam. Joyt nem ismeri fel... Rendben, akkor marad a billentyűzet. Beértem a rendőrségre. FATAL ERROR és kifagyott a program. :(



Nightcrawler írta: 5 órát beleöltem és most járok a kastélyos résznél... Ilyen dögunalmas, frusztráló pálya designt...

Pfff lol. Okthxbye.

What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!



Mi? :D Az elején a falu remek. Azt hittem utána, majd valami laboros izgis rész lesz. :((( Sorry! Viszont ezt a nehézségi szint ugrást nem igazán értem... Faluban viszonylag gond nélkül megöltem mindenkit. Itt meg rengeteg a pap, szörny. Némelyik megeszik egy teljes tárat sörétesből is. :( Biztos béna vagyok.

U.i.: Ashleyt meg gyülölöm. Mindig elrabolják és őt lövöm le az ellenség helyett. :DDD
U.i. 2.: Ennek ellenére ez a rész még mindig jobb, mint a Resi 5-6.



Itt meg rengeteg a pap, szörny. Némelyik megeszik egy teljes tárat sörétesből is. :(

Néhány tipp:
- ne akarj mindent mindenáron kinyiffantani.
- célozz fejre (vagy lábra, asszem mintha lenne olyan ellenfél, akinél a láblövés hatásosabb)
- fejes után rúgd meg jól a bepilledt ellenfelet, baromi sok lőszert tudsz vele megspórolni.

Egyébként a Dolphint milyen kontrollerrel próbáltad? Elméletileg elég sokat felismer, csak be kell konfigurálgatni a beállításokban (Wii emulátor is, szóval nézd meg, hogy jó helyen állítgatod-e).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=B6gLxdwoEGc

és a lényeg:

-csak üres fegyvert upgradelni mivel teli kapod vissza :)

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Might & Magic X: Lögeci

Annak idején a No One Lives Forever 2-nek szebb volt a grafikája... és jobban is futott (nemcsak az időjárás, de azzal együtt az fps is dinamikus: nappal 80, alkonyatkor 45, éjjel 55 ugyanazn a képernyőn - wow, micsoda fícsör :D). :D Azt ugye az Ubi sem gondolta komolyan, hogy egy ilyen játékkal frencsájzt lehet építeni? Ha esetleg adót csaltak a fejlesztési költséggel, akkor korrekt. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Én sem értettem, mi a pöcs van, nem erre számítottam. VI-IX-ig (bár a már a kilencc is lol volt) végigjátszottam a sorozatot, a VI-ot számtalanszor (akkor még volt ideje az embernek :D). De a X. pff. Anno-anno indult egy független fejlesztés, akik kb. 6-7 szerű remaket akartak csinálni, ami ilyen nem hivatalos folytatás lett volna, de a ugye a jogokat megvették, őket meg leállították/leálltak.
Nekem még bejött az eleje, de amikor "kimentem" az első városból pff...


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Nem a VI-IX-nem, hanem inkább az azelőtti részeknek az utóda a X.

Sors bona, nihil aliud.



Azok kimaradtak, szóval passz. De nekem nem jött be az olyan, hogy pl. a város és a világítótorony között áll egy állvány, kb. mint egy ház és rajta egy könyv, és abból lehet valami infó megszerezni a világról... Dobtak volna egy hullát az útra, a zsákjába rejtve a könyvet. Így olyan, mint egy Heroes pályát látnák fps módban. Lehet ez is volt a cél, hogy annak a rajongó táborából átcsalni embereket, vagy a régi részekben is így oldották meg, nem tudom, nekem nem jött be annyira, hogy végigjátsszam.



Egyébként csak emiatt fogok még rá visszatérni, mert nekem ez a lépegetős fps RPG tökre kimaradt régen, de elsőre a "technikai sokk" pont elég volt. Szavakkal leírhatatlan, mennyire ronda a cucc, és amikor megláttam, hogy emellé még szarul is fut, káromkodtam vagy fél percig. :D Szarul fut egy olyan játék, aminek a textúraminőségét a Doom 3 megszégyeníti, és ami a tőled két méterre lévő bokrokat pop-ineli. :DD

Emellett meg ugye ott az "Ubisoft + Might & Magic = uzsonnapénzt költöttünk a fejlesztésre" dolog is, aminek az igazi csúcsa talán a Heroes 7 lehet, de ez sem áll messz tőle. Az intro egy adag artwork, a szereplők pedig csak részben lettek leszinkronizálva, bazira olcsószaga van az egésznek.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Én azt is csodálom, hogy ezt bevállalták, a Limbicnek gyakorlatilag egy rajongói projektje ez, melyre pénzt adtak. Hasonló RPG-ket már csak a garázsban fejlesztenek. Így nézve még jófejségnek is lehet venni egy nagy és gonosz kiadótól. (OK, nyilván kellett a Legend of Grimrock és Kickstarter-nosztalgia hozzá.) A játékot még én sem próbáltam, tehát arról magáról nem tudok véleményt mondani, de annak idején minden láthatóan riasztó vonása ellenére is rokonszenvesnek tűnt. Aztán vagy elborzadok én is, vagy megszeretem :) Mondjuk nálam a - szabad mozgású - Wizardry (8) amúgy is elviszi a show-t a széria elől, és ezt tényleg nem RPG-sznobizmusból mondom.

Ráadásul a Heroest azért nagyobb hype-pal nyomatták, és ott nem feltámasztás, hanem iszap alá nyomás szaga volt a teszkógazdaságos kategóriába süllyedésnek. Teszem hozzá, már a Heroes V mozdulatlan ajkú karakterei körül pörgő kamera is übergáz volt 2005-ben, és az a játék is eléggé félkészen jelent meg, mégis az egy jó játék lett végül minden hibája ellenére. (A Heroes IV vesszőfutása ugye még pre-Ubi történet.)

Sors bona, nihil aliud.



Wizatdy 8-at, LoG 1-2 imádtam, vagy a Wizard and Warriorst is nagy kedvencem volt, szóval nem itt van a gond. Nem áll össze az egész.



Teszem hozzá, már a Heroes V mozdulatlan ajkú karakterei körül pörgő kamera is übergáz volt 2005-ben

Pedig ott még annyira nem is a büdzsén múlt a dolog, az igazából csak egy nagyon rossz fejlesztői döntés eredménye volt. Ugye a "rendes" in-engine átvezetőkben mozgott a szereplők szája meg viszonylag normálisan voltak animálva is, csak a játék többségében nem ilyeneket tartalmazott, hanem azokat a hülye kameraforgatós, csatatér nézetben a spellcastolós animációkat "kommunikációra" használó baromságokat. Gondolom úgy voltak vele az Ubinál, hogy 2005-ben a régi játékok sima szövegei bénák lettek volna, csak amit kitaláltak helyettük, még azoknál is bénábbra sikerültek. :D Ezt leszámítva viszont volt rendes CG intro és outro, 3D-s town screenek, alapból is elég sok, asszem 6 faj, sőt, még a sztori is egész érdekes volt. A csacskaságokat meg mindenki megbocsátotta a Nivalnak, főleg úgy, hogy a második kieggel sikerült letenniük az asztalra az szvsz legjobb Heroes játékot.

Mellesleg a történeten is nagyon látszik, hogy az Ubi egyszerűen nem tud mit kezdeni a Might & Magiccel, pedig teljesen jól indult minden. A Heroes 5 tök jól be tudta mutatni a rebootolt világot, a Dark Messiah azt a történetet folytatta megtartva a M&M kellemes camp faktorát is... aztán jött a H6, a MMX meg a H7, ami mind prequel, nem mellesleg pedig rohadtul céltalan és baromi unalmas, komolykodós hülyeség.

Teljesen inkompetensek, pedig még a Heroes 6 is jó játék lett 500 peccs után, a prezentációt meg abszolút sikerült tökéletesre megcsinálnia Black Hole-nak. Ott már ugye csak minőségibb átvezetők vannak, a texteket meg visszahozták a régi epizódokból, csak párbeszédekként, szinkronnal tálalva, a grafika meg szép, az art design letisztult (egy nagyon jó arany középút a "cartoony" H5 és a picit komolyabb, "harryhausenes" H3 között), és még egy viszonylag korrekt CG intróra is tellett. Egyedül a sebtében, asszem már a Limbic által odapeccselt 2D-s town screenek néztek ki néhol ki úgy, mint a bánat.

Azért szar ez nagyon, mert egyébként értő kezekben rengeteg mindent lehetne kezdeni a Might & Magickel. Eleve az egy hülyeség volt, hogy a sok érdekes dizájnból generic fantasy-t csináltak ahelyett, hogy egyrészt megtartották volna a jóval poénosabb, régi "random fantasy bullshit" vonalat, amit még szépen túl is lehetett volna tolni, mint ahogyan már a New World Computing is próbálkozott mondjuk a Forge frakcióval, amit a rajongói bitching miatt töröltek (helyette lett a Conflux), pedig nem kellett volna:
rwurl=http://vignette3.wikia.nocookie.net/mightandmagic/images/0/01/H3-ForgeTo...
rwurl=http://vignette1.wikia.nocookie.net/mightandmagic/images/1/13/Classic-fo...
50x faszább, mint az Ubi féle unalmas fantazi fos, ahol még a barbárokból is orkokat kellett csinálni. Miért játszanál orkokkal, ha közben tolhatnád Conanekkel meg félmeztelen NAGA-TANKOKKAL is. :D

Egy kicsit több fantázia kéne hozzá, egy normálisabb üzleti modell (pl. ott a Heroes Chronicles epizodikus szerkezete, amit manapság simán majmolhatnának, de nope) meg egy kicsit több pénz, és máris lehetne normális RPG-ket meg TBS-eket fejleszteni.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Kisebb képeket nem találtál? :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Come on, csak 800x600-asak :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Nálam nem. Inkább valami thumbnailnek tünnek.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám


Tno képe
Tno

Így

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Enélkül nem az igazi (ez is a M&M wikiről van, szóval, ha fosul rakja be a képet, akkor bocs):
rwurl=http://vignette4.wikia.nocookie.net/mightandmagic/images/e/ee/TankConcep...

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A vicc az, hogy nálam odaát is bélyeg méretű. :)

Érdekes gubancot okozott nálam ez a két kép. Google-lel rájuk kerestem, a kereső írja a kép alján, hogy 800*600, de a kép (200*150-esből) felnagyított bélyegképként jelenik meg, cache frissítés után is. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



refresh

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!