szerintem is ki fog kopni mint a move, vagy a kinect
Nem. A VR olyan alapvető igényt teljesít, amit az emberek még nem is tudtak, hogy van nekik. Mármint tudták az eleink, hogy kell nekik internet, közlekedés, mobiltelefon, stb? Nem. Megvoltak nélküle? Persze. De most, hogy van, hétköznapjaink menetének elengedhetetlen része lett. No így van ez a VR-el. Egy új piac, új médium, új kommunikációs lehetőség, új bemutatási lehetőség: meg lehet tapasztalni helyeket, tárgyakat, ötleteket a valóság állította korlátok nélkül.
A move és a kinect nem azért kopott ki, mert nem volt rájuk igény, hanem azért, mert szarok voltak. A mozgáskövetés önmagában korlátos lehetőségeket nyújt, ráadásul a kinect ótvar lassú is volt, 2-3 nagyságrendnyivel kell, hogy gyorsabb legyen a mozgáskövetés ahhoz, hogy az agy ne röhögje körbe.
A VR egyelőre gyerekcipőben van, és nem látom azt, hogy miért kopna el. Minden irányba nagyon sokat tud fejlődni, a technikai korlátok messze vannak. 2016-ban Pandora szelencéje kinyílt, az érdeklődés innentől kezdve folyamatos, legfeljebb hullámvölgyek jöhetnek, de magának a VR tehcnológiának, a tartalomkészítőknek és a közönségnek a létezése állandó lesz.
A 2D film lehet az S3D film alternatívája, viszont a virtuális valóságnak nincs ilyen alternatívája (az igazi valóságon kívül). Más élmény/tapasztalat nézni egy filmet, és más jelen lenni egy helyen, és interakcióba lépni az ott levő tárgyakkal.
Nem próbáltam, persze egy magasabb szintje az immerziónak mindenképp, majd ha már nem csak demó szintű cuccok lesznek VR-re, meg kicsit emberibb lesz az ára.. jelenleg amennyire tudom szimulátorokhoz használják leginkább, kiváltható a Surround 3 monitor így egy VR szet még nem sokkal több, (de nyilván több azért) mint egy nagy látómezős S3D, mozgáskövetéssel ...
Már azt leszámítva, hogy semmilyen interakcióba nem lépsz semmivel, a legőszintébb reakció, amit kiválthat meg a hányás lehet. :D Szvsz egyelőre ott tartunk, hogy a VR egy csinos lufi, de értelme az nem sok van, és még nagyon sokat kell fejlődnie ahhoz, hogy ez változzon.
Majd a holofedélzetnél ébresszen fel valaki engem is, akkor majd engem is fog érdekelni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyreszt ezt soha nem mondta Ford, masreszt ne hasonlitsuk mar ossze a kettot. Az emberek mar-mar fuldokoltak a lotragyaban, ez a VR pedig jelenleg ket dologra jo: parasztvakitas es zsebek kitomese. A cegek egyertelmuen azert nyomjak, mert uj hardvert kell hozza venni.
Elhiszem en, hogy van par feltatlalo, aki tok jo dolgokat ki tud hozni belole, de ez akkor is meh es az is marad. "Tok jo lesz" a virtualis nyaralas, meg amikor a sok hulye a buszon, vonaton, utcan is hasonlot hord majd. Mar igy is, hogy csak egy telefont neznek, sokszor centiken mulik, hogy fellokjem oket, esetleg egy busz nyomja ki beloluk kicsit a levegot
Persze van benne lehetőség, meg olyasmire képes amire már technológia nem. De szerintem nem fog úgy elterjedni mint mondjuk a tv pc vagy smart phone.
A következő 10-20 évben tuti nem
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Annyira mint a tv vagy az okosteló biztos nem, legalábbis amíg ilyen dobozokat kell hozzá fejen viselni. De amint megvan a teljes autonómiát biztosító, magas felbontású fejegység és a kezek követése 500 dollár körüli áron ki fog nyílni a piac kb. konzol szintűre, és az már elég, hogy folyamatos legyen az AAA ellátás. Plusz, ugye, lehet, hogy bejön Zuck számítása is, és rácuppannak a civilek is szocializálódni.
Az iparban meg alapszintű követelmény lesz a használata, ágazattól függő mértékben.
Már azt leszámítva, hogy semmilyen interakcióba nem lépsz semmive
Amikor leültél ezt begépelni, akkor mégis mit csináltál?.. Nolátod, ugyanúgy működik az interakció a VR-ben levő tárgyakkal is, mint a képernyőn levő betűkkel. Csak térben lekövetve, realtime, blablabla, blablabla...
Ezt most miert kepzelted hozza? :D
Tenyleg rengetegen vannak, akik nem neznek fel a telefonjukrol es neked kell oket kerulgetni. Szar, na. Tolem aztan mindenki azt csinal, amit akar es arra kolti a penzet, amire akarja. En csak remelem, hogy felesleges eroforrasokat nem koltenek el ra (ertsd: HL 3 jon valami bugyuta VR helyett) es azt persze alairom, hogy igenis van haszna, tervezestol az orvostudomanyon at a muveszetig.
Csak ne probaljak meg lenyomni a torkomon, mert kapnak egyet konyokkel arcba, meg terddel hasba ;D
Ebből a szempontból igazad van, de videojátékként tekintve a VR-cuccokra már korántsem rózsás a helyzet, pl.:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=g0zBx1KiUU0
Lehet, hogy nem a legjobb példa, mert vannak ennél ambíciózusabb cuccok is, de hogy a Rocksteady és a WB teljesen komolyan ki merjenek adni a kezeik közül egy olyan Batman-játékot, amiben egy helyben állva nyomogatod a Batcomputert és slussz, az elég sokat elmond arról, mennyire nem tartunk még ott, hogy normális játékot lehessen ráhúzni a koncepcióra. A Serious Sam is csak rosszabb lesz attól, ha egy helyben csücsülve irtod a szörnyeket.
Szóval én a "nincs interakció" megfogalmazást kb. úgy értem, hogy nincs érdemei játékmechanika a VR-játékokban, és nekem a térélménynél sokkal immerszívebb lesz egy olyan játék, amibe a játékmeneten keresztül tudom beleélni magamat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha valaha indokolatlanul sok pénzem lesz, mindenképp építtetnék egy hasonlót valahova a hátsó kertbe, valamilyen épületbe, de úgy hiszem, hogy mire ez bekövetkezik, addigra már inkább a holopadra kellene koncentrálnom. Na de akkorra ezt már valószínű, hogy a teleshopban is utánam hajítják, viszont életkorból adódóan inkább valami cefrekavaró programot indítanék, pure disztilláló dlc-vel, mint egy ilyen ugrándozósdit...
rwurl=https://youtu.be/B9ioVceVlvI?t=6m47s
hm... Mégiscsak most kéne egy hasonlót valahonnan leakasztani, amit az elmúlt 4 év alatt talán bugtalanítottak is.. :)
Szóval a VR valahol itt kezdődik szerintem, amikor nem csak a látást, hanem még 1-2 másik érzékszervet is átvernek összességében...
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Kérdező: What is the status of Half Life 3/Half Life 2 Episode 3?
Is Valve still working on any fully-fledged single player games?
An unidentified anonymous source at Valve has said that Half Life 3 has been cancelled. Is that source legitimate?
Gabe: The number 3 must not be said. Yes. I personally believe all unidentified anonymous sources on the Internet.
-Mi ez, Leia?
-Remény.
Vagy egyszerűen csak viccel azzal, hogy már kurvára unja a kérdést, és érzi, hogy életében nem lesz már HL3. UR WELCOME! :D
Elképzelhetőnek tartom, hogy esetleg VR-re várt, aztán rájött, hogy ez még kurvára nincs azon a szinten, hogy megérje rá kiadni és ezzel keservesen elcseszni a sorozat végét. Sőt, valszleg még egy-két évtized kéne a jó szint eléréséhez. Jelenleg sajnos van néhány problémája: alacsony felbontás, (stilizált, rajzfilmes grafikára már jól haszálható, mélységérzet bekapcsolására, többre nem) kellő teljesítmény, (GTX1080 vagy kettő. stilizáltra simán elég, project cars autószimet viszont kb mediumon tudja csak meghajtani elegendő sebességgel) hely, (ez az amit max brain implanttal lehetne megoldani, nem tud mindenki átmenni egy kiürített raktárépületbe amikor kedve szottyan játszani) illetve mindennek az ára. Na meg kéne valami jobb test lekövetés.
szerk: dulakh közben megelőzött a raktárépülettel. :D
Augmented reality paintball cucc lenne jó. Meg lenne építve a pálya, de VR seten keresztül menne a hátér, mint egy greenboxban. Csak ugye valóban megépített folyosókon mászkálnánk, meg valódi tereptárgyak is lehetnének, csak fel lenne textúrázva VR-ben. Az egész egy erős PCn futna wireless VR kapcsolattal, és paintball fegyókkal, meg lövésérzékelős páncélzattal. Vagy horrorlabirintus, kb. mint a szellemvasút a vidámparkban, csak VR-ben.
Szóval én a "nincs interakció" megfogalmazást kb. úgy értem, hogy nincs érdemei játékmechanika a VR-játékokban, és nekem a térélménynél sokkal immerszívebb lesz egy olyan játék, amibe a játékmeneten keresztül tudom beleélni magamat.
Milyen VR játékokat próbáltál? Mert a videojátékokkal szemben támasztott személyes prefernciádat értem, de furcsállam hogy ezekhez mérten igazítod az elvárásaidat egy több szempontból is más perifériákkal operáló platformnál.
***
Egyébként a reddites kérdezz-felelekből számomra az volt a legérdekesebb szál, hogy Gaben elég nagy szerepet játszott a Half-Life széria kreatív döntéseiben, és hogy ebből fakadóan nem is tud rajongani érte, sőt, a Xen kapcsán valószínűleg sokakkal egyező véleményen van.
Gaben írta: I think Portal 2 is our best single-player game. I play Dota 2 the most of our multiplayer games.
.
The issue with Half-Life for me is that I was involved in a much higher percentage of the decisions about the games, so it's hard for me to look at them as anything other than a series of things I regret. There's no information in my response about what we'll do in the future. It's simply easier for me to be a fan of things that in which I was less directive.
If you are involved in a game, everything ends up being a set of trade-offs. Anything in a game is a sacrifice of things not in the game. I just feel those more personally about Half-Life for a bunch of reasons.
Basszus! Gabennek a mai napig álmatlan éjszakái vannak a Half-Life miatt. Tuti emiatt nem jött ki a Half-Life 3, mert akárhányszor kiejtette valaki a széria nevét, Gaben kényszeresen magába gyűrt egy fánkot. Ez egyrészt Gaben túlsúlyát is megmagyarázza, másrészt a belső konfliktusok is valószínűleg innen fakadhattak, hiszen a sokadik alkalom után már tuti megelégelték a veterán fejlesztők, hogy akárhányszor valamelyik zöldfülű ötletelt a Half-Life-ról, kifosztott kantin várta őket.
Ilyenem nincs, egyszerűen csak úgy vagyok vele, hogy így egy héttel a Planescape Torment folytatásának megjelenése előtt nem sok értelme van borúlátónak lenni még a HL3-mal kapcsolatban sem, mert a híres IP-k sokáig development hellben lévő folytatásai eddig mindig felütötték a fejüket valahogyan. Nyilván minőségben ez ugyanúgy hozott Starcraft 2-ket és Duke Nukem Foreveröket is, de olyan még nem igazán volt, hogy valamilyen A kategóriás játék ne tudja kiszenvedni magának a kötelező sequelt. A nagy matekba egy legendás frencsájznál nem sokat tud belezavarni az, hogy mondjuk 12 évet kell várnod a Doom 4-re.
Egyébként meg májusban jön a harmadik évad a Twin Peaksből.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
egyik kollégám szájából hangzott el az, hogy "ez az év, az ébredéseké"
így teszek a tiéd mellé egy nagyon pirinyó +1-et.
ez minden bizodalmam :D
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Ebből a szempontból igazad van, de videojátékként tekintve a VR-cuccokra már korántsem rózsás a helyzet, pl.
Selection bias. Állításod alátámasztására behozol egy példát, amit direkt olyan rivjúk alapján választottál ki, hogy szar - mert gondolom továbbra sem próbáltál ki semmit élőben roomscale consumer tech-hel (Vive vagy Rift Touch, többi nem ér mer gagyi. Még a Sony is).
Nálam meg itt van már 36 cím a Steam könyvtáramban, ebből 16 játék, amit bármikor elővehetek egy pár tíz perces aktivitásra, nem lesz unalmas. Ugye mondtam, hogy sokat demóztam a cuccal, az egyik társaság hetente visszajár, nem "kopik el" a rendszer.
Egyszerűen az van, amit swoder ír, de nem csak nálad. A hagyományos játékokhoz támasztott követelményeket ragasztjátok rá a VR-re is. Alapvető dolgok nyilvánvalóak - jó grafika, fluid játékmenet. Az interaktivitás teljesen más. Vegyük pl. ezt az alap demót, ez is megfogott eddig mindenkit, akire ráadtam. Egy kicsi goblinnel kell megbarátkozni benne. Szedni kell egy makkot és oda kell ajándékozni neki. De előtte ki kell lesni, meg kell hallanai, hogy pontosan honnan is kémlel, aztán lassan meg kell közelíteni, és letenni a elébe. A hirtelen mozgások elijesztik. Aztán más ajándékkal kell folytatni, előbb-utóbb "kézből" is elfogadja, majd viszonozza is, kapsz egy varázscsengőt.
Azzal, hogy a teljes tested részt vesz a játékban, hirtelen, robbanásszerűen megnő az interakciós lehetőségek száma a játékban. Hajlongsz, szó szerint lopakodsz (Budget Cuts), jelentéssel bírnak a lassú és a gyors mozdulatok, a természetes gesztusok... Remélem érthető, hogy ez összehasonlíthatatlan az egér+billentyűzet, ill. a kontroller nyújtotta lehetőségekhez és immerzióhoz.
biztos nagyon tuti a cucc, én is kipróbálnám.
de számomra ez akkor is olyan mint mondjuk a mozi-tévé, arcade/szimulátor-otthoni pc, konzol párhuzam.
a moziba havonta egyszer elmegyek filmet nézni, vagy esetleg játékgépbe/szimulátorba beülni (ezek most már kb ki is haltak)
de a játékok 99%-át még mindig a 'hagyományos' módszerekkel játszom otthon.
jó lehet pl már egész komoly házimozikat is összehozni otthon, de annak minden előnyét sem használom ki mezei tévénézésnél.
szerintem a vr a jelenlegi formájában a mezei user számára legjobb esetben is max annyi lehet, hogy hétvégénként néhány órára előkerül, vagy egyedül vagy haverokkal. mert egyszerűen túl nagy hely, túl sok kellék kell hozzá, hogy kényelmes legyen.
és magamat ismerve ha még lenne egy ilyenem is, a 10. serious sam indításnál lehet elgondolkoznék, hogy csak a simát pöccintem be fél órára, mert az sokkal egyszerűbb és kényelmesebb.
szóval látom én benne a potenciált, de a jelenlegi formájában mondom nekem inkább a move, kinect, 3d tv stb. vonalba kerül a dolog
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Továbbra is értjük - és megértjük - hogy a beruházást követően (és nem feltétlenül annak okán, annyira már "ismerlek", hogy ez nem a vásárlás bűntudata) te úgy látod, hogy a VR a jövő, de engedtessen meg nekünk, hogy az oldalvonalon állva egyelőre ugyanúgy pesszimisták legyünk a dologgal kapcsolatban, mint az összes többi fals innovációval kapcsolatban.
Már leírtam egyszer, de igen, minden techre azt hitte a világ, hogy ez lesz a következő lépcsőfok - a Wii-re magam is beruháztam, ráadásul, dobpergés, nem bántam meg - aztán kiderült, hogy maximum egy kis döccenő volt. Rengetegszer próbáltam a VR-t (a kezdeti szárnypróbálgatásoknál pont annyira, mint a mostani, hozzáteszem még közel sem kifejlett technél is), de azon kívül, amit másodszorra írsz, és minket igazol ("van egy társaság, aki átjár, és továbbra is jól szórakozik" - mi Mario Kartozunk, Sportsozunk, Just Dance-ezünk Wii-n a mai napig, akkor az lenne a technológia jövője?) továbbra is csak potenciálisan a LEHETŐSÉG van meg arra, hogy a VR legyen a jövő.
A dolog szerintem valahol a két álláspont között van: a mi laikus hozzáállásunk pont annyira fals, mint a te rajongásod. Nem hiszem, hogy ez lesz a számtech jövője, de egyre kevésbé hajlok arra, hogy elfelejtik, egyszerűen csak egy plusz út lesz, amit be lehet majd járni.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
A tapasztalatokra, tudásra alapozott érvelésetek rendben van, és szerintem az én argumentációm sem túlzó, szeretek reális lenni. Nem azt állítom, hogy ez világmegváltó tech. Többször is kihangsúlyoztam, sőt a beszámolómba közvetlenül bele is írtam, hogy ez a jelenlegi formájában otthonra nem alkalmas a hobbisok, tech rajongók, érdeklődők körén kívül. De amikor elkezdődik a károgás, hogy bukás, meg divathullám, meg hogy wiirángatózás, akkor igyekszem lelombozni a kedélyeket: a VR marad és nem megy sehova. Csak azért, nehogy véget nem érő hate-rohamba pörgessétek fel magatokat :)
Azt egy percig sem állítom én sem, hogy a VR csak fellángolás, és el fog tűnni a fittyfenébe... csak azt, hogy nekem ez még a "vásári szint", és majd akkor fog érdekelni, ha ennél többet is fog nyújtani.
Az általad vázolt gimmickes motion control cuccok helyett én egyelőre az olyasmi cuccokat kísérem figyelemmel, mint pl. a Resident Evil 7. A Resi 7 esetében a PS VR annyit tud, hogy leülsz szépen, fogod a kis kontrolleredet és ugyanúgy játszol a játékkal, mint ahogyan egyébként tennéd, csak közben a headseten keresztül fogadod be az FPS nézetű horror-élményt. Én kb. ebben a formában tartom használhatónak a cuccot jelenleg, mint érdekes kiegészítőt, a 10 perces hangulatos techdemók sosem érdekeltek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én teljesen használható, magas érzékenységű, valós idejű mozgáskövetést vázoltam le, a "gimmickes" a te, minden tapasztalatot nélkülöző véleményed :)
a 10 perces hangulatos techdemók sosem érdekeltek
Akkor próbálj ki teljes játékokat, mint a Gallery: Call of the Starseed, Arizona Sunshine, Windlands, Edge of Nowhere, Obduction, Damaged Core, Superhot VR, I Expect You to Die, stb. Attól, hogy te nem látod, a lehetőség még létezik.
Nem. A VR olyan alapvető igényt teljesít, amit az emberek még nem is tudtak, hogy van nekik. Mármint tudták az eleink, hogy kell nekik internet, közlekedés, mobiltelefon, stb? Nem. Megvoltak nélküle? Persze. De most, hogy van, hétköznapjaink menetének elengedhetetlen része lett. No így van ez a VR-el. Egy új piac, új médium, új kommunikációs lehetőség, új bemutatási lehetőség: meg lehet tapasztalni helyeket, tárgyakat, ötleteket a valóság állította korlátok nélkül.
A move és a kinect nem azért kopott ki, mert nem volt rájuk igény, hanem azért, mert szarok voltak. A mozgáskövetés önmagában korlátos lehetőségeket nyújt, ráadásul a kinect ótvar lassú is volt, 2-3 nagyságrendnyivel kell, hogy gyorsabb legyen a mozgáskövetés ahhoz, hogy az agy ne röhögje körbe.
A VR egyelőre gyerekcipőben van, és nem látom azt, hogy miért kopna el. Minden irányba nagyon sokat tud fejlődni, a technikai korlátok messze vannak. 2016-ban Pandora szelencéje kinyílt, az érdeklődés innentől kezdve folyamatos, legfeljebb hullámvölgyek jöhetnek, de magának a VR tehcnológiának, a tartalomkészítőknek és a közönségnek a létezése állandó lesz.
Kb. mint a sztereo 3D movie, ha van akkor jó, ha nincs, whatever...
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
A 2D film lehet az S3D film alternatívája, viszont a virtuális valóságnak nincs ilyen alternatívája (az igazi valóságon kívül). Más élmény/tapasztalat nézni egy filmet, és más jelen lenni egy helyen, és interakcióba lépni az ott levő tárgyakkal.
Nem próbáltam, persze egy magasabb szintje az immerziónak mindenképp, majd ha már nem csak demó szintű cuccok lesznek VR-re, meg kicsit emberibb lesz az ára.. jelenleg amennyire tudom szimulátorokhoz használják leginkább, kiváltható a Surround 3 monitor így egy VR szet még nem sokkal több, (de nyilván több azért) mint egy nagy látómezős S3D, mozgáskövetéssel ...
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Már azt leszámítva, hogy semmilyen interakcióba nem lépsz semmivel, a legőszintébb reakció, amit kiválthat meg a hányás lehet. :D Szvsz egyelőre ott tartunk, hogy a VR egy csinos lufi, de értelme az nem sok van, és még nagyon sokat kell fejlődnie ahhoz, hogy ez változzon.
Majd a holofedélzetnél ébresszen fel valaki engem is, akkor majd engem is fog érdekelni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Classic
rwurl=http://australianbusinessclinic.com/wp-content/uploads/2013/06/TAOLife-h...
Egyreszt ezt soha nem mondta Ford, masreszt ne hasonlitsuk mar ossze a kettot. Az emberek mar-mar fuldokoltak a lotragyaban, ez a VR pedig jelenleg ket dologra jo: parasztvakitas es zsebek kitomese. A cegek egyertelmuen azert nyomjak, mert uj hardvert kell hozza venni.
Elhiszem en, hogy van par feltatlalo, aki tok jo dolgokat ki tud hozni belole, de ez akkor is meh es az is marad. "Tok jo lesz" a virtualis nyaralas, meg amikor a sok hulye a buszon, vonaton, utcan is hasonlot hord majd. Mar igy is, hogy csak egy telefont neznek, sokszor centiken mulik, hogy fellokjem oket, esetleg egy busz nyomja ki beloluk kicsit a levegot
U must be fun at parties
Milyen szép kis agresszió. Mert valaki mást mer csinálni a villamoson.
Remélem ha valaki hozzád mer érni a tömegben kap egyet konyokkel a mocska.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Igaz vagy sem, a mondás rámutat arra hogy az innováció jó üzlet.
Ezzel nem azt akarom mondani persze, hogy a VR be fog ütni - de a lehetőség azért benne van szerintem.
Egyszer szerintem is be fog ütni, de azért ha megnézed a VR-játékok jelenlegi piacát, akkor láthatod, hogy még nagyon nem tartunk ott.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Persze van benne lehetőség, meg olyasmire képes amire már technológia nem. De szerintem nem fog úgy elterjedni mint mondjuk a tv pc vagy smart phone.
A következő 10-20 évben tuti nem
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Annyira mint a tv vagy az okosteló biztos nem, legalábbis amíg ilyen dobozokat kell hozzá fejen viselni. De amint megvan a teljes autonómiát biztosító, magas felbontású fejegység és a kezek követése 500 dollár körüli áron ki fog nyílni a piac kb. konzol szintűre, és az már elég, hogy folyamatos legyen az AAA ellátás. Plusz, ugye, lehet, hogy bejön Zuck számítása is, és rácuppannak a civilek is szocializálódni.
Az iparban meg alapszintű követelmény lesz a használata, ágazattól függő mértékben.
Amikor leültél ezt begépelni, akkor mégis mit csináltál?.. Nolátod, ugyanúgy működik az interakció a VR-ben levő tárgyakkal is, mint a képernyőn levő betűkkel. Csak térben lekövetve, realtime, blablabla, blablabla...
Ezt most miert kepzelted hozza? :D
Tenyleg rengetegen vannak, akik nem neznek fel a telefonjukrol es neked kell oket kerulgetni. Szar, na. Tolem aztan mindenki azt csinal, amit akar es arra kolti a penzet, amire akarja. En csak remelem, hogy felesleges eroforrasokat nem koltenek el ra (ertsd: HL 3 jon valami bugyuta VR helyett) es azt persze alairom, hogy igenis van haszna, tervezestol az orvostudomanyon at a muveszetig.
Csak ne probaljak meg lenyomni a torkomon, mert kapnak egyet konyokkel arcba, meg terddel hasba ;D
Teljesen más a kettő. Ennek érdemi előnye is van a másik kettővel ellentétben.
Ebből a szempontból igazad van, de videojátékként tekintve a VR-cuccokra már korántsem rózsás a helyzet, pl.:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=g0zBx1KiUU0
Lehet, hogy nem a legjobb példa, mert vannak ennél ambíciózusabb cuccok is, de hogy a Rocksteady és a WB teljesen komolyan ki merjenek adni a kezeik közül egy olyan Batman-játékot, amiben egy helyben állva nyomogatod a Batcomputert és slussz, az elég sokat elmond arról, mennyire nem tartunk még ott, hogy normális játékot lehessen ráhúzni a koncepcióra. A Serious Sam is csak rosszabb lesz attól, ha egy helyben csücsülve irtod a szörnyeket.
Szóval én a "nincs interakció" megfogalmazást kb. úgy értem, hogy nincs érdemei játékmechanika a VR-játékokban, és nekem a térélménynél sokkal immerszívebb lesz egy olyan játék, amibe a játékmeneten keresztül tudom beleélni magamat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha valaha indokolatlanul sok pénzem lesz, mindenképp építtetnék egy hasonlót valahova a hátsó kertbe, valamilyen épületbe, de úgy hiszem, hogy mire ez bekövetkezik, addigra már inkább a holopadra kellene koncentrálnom. Na de akkorra ezt már valószínű, hogy a teleshopban is utánam hajítják, viszont életkorból adódóan inkább valami cefrekavaró programot indítanék, pure disztilláló dlc-vel, mint egy ilyen ugrándozósdit...
rwurl=https://youtu.be/B9ioVceVlvI?t=6m47s
hm... Mégiscsak most kéne egy hasonlót valahonnan leakasztani, amit az elmúlt 4 év alatt talán bugtalanítottak is.. :)
Szóval a VR valahol itt kezdődik szerintem, amikor nem csak a látást, hanem még 1-2 másik érzékszervet is átvernek összességében...
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Vagy egyszerűen csak viccel azzal, hogy már kurvára unja a kérdést, és érzi, hogy életében nem lesz már HL3. UR WELCOME! :D
Elképzelhetőnek tartom, hogy esetleg VR-re várt, aztán rájött, hogy ez még kurvára nincs azon a szinten, hogy megérje rá kiadni és ezzel keservesen elcseszni a sorozat végét. Sőt, valszleg még egy-két évtized kéne a jó szint eléréséhez. Jelenleg sajnos van néhány problémája: alacsony felbontás, (stilizált, rajzfilmes grafikára már jól haszálható, mélységérzet bekapcsolására, többre nem) kellő teljesítmény, (GTX1080 vagy kettő. stilizáltra simán elég, project cars autószimet viszont kb mediumon tudja csak meghajtani elegendő sebességgel) hely, (ez az amit max brain implanttal lehetne megoldani, nem tud mindenki átmenni egy kiürített raktárépületbe amikor kedve szottyan játszani) illetve mindennek az ára. Na meg kéne valami jobb test lekövetés.
szerk: dulakh közben megelőzött a raktárépülettel. :D
Augmented reality paintball cucc lenne jó. Meg lenne építve a pálya, de VR seten keresztül menne a hátér, mint egy greenboxban. Csak ugye valóban megépített folyosókon mászkálnánk, meg valódi tereptárgyak is lehetnének, csak fel lenne textúrázva VR-ben. Az egész egy erős PCn futna wireless VR kapcsolattal, és paintball fegyókkal, meg lövésérzékelős páncélzattal. Vagy horrorlabirintus, kb. mint a szellemvasút a vidámparkban, csak VR-ben.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Milyen VR játékokat próbáltál? Mert a videojátékokkal szemben támasztott személyes prefernciádat értem, de furcsállam hogy ezekhez mérten igazítod az elvárásaidat egy több szempontból is más perifériákkal operáló platformnál.
***
Egyébként a reddites kérdezz-felelekből számomra az volt a legérdekesebb szál, hogy Gaben elég nagy szerepet játszott a Half-Life széria kreatív döntéseiben, és hogy ebből fakadóan nem is tud rajongani érte, sőt, a Xen kapcsán valószínűleg sokakkal egyező véleményen van.
https://www.reddit.com/r/The_Gaben/comments/5olhj4/hi_im_gabe_newell_ama...
*felveszi Zaxx alufóliasityakját*
Basszus! Gabennek a mai napig álmatlan éjszakái vannak a Half-Life miatt. Tuti emiatt nem jött ki a Half-Life 3, mert akárhányszor kiejtette valaki a széria nevét, Gaben kényszeresen magába gyűrt egy fánkot. Ez egyrészt Gaben túlsúlyát is megmagyarázza, másrészt a belső konfliktusok is valószínűleg innen fakadhattak, hiszen a sokadik alkalom után már tuti megelégelték a veterán fejlesztők, hogy akárhányszor valamelyik zöldfülű ötletelt a Half-Life-ról, kifosztott kantin várta őket.
Ilyenem nincs, egyszerűen csak úgy vagyok vele, hogy így egy héttel a Planescape Torment folytatásának megjelenése előtt nem sok értelme van borúlátónak lenni még a HL3-mal kapcsolatban sem, mert a híres IP-k sokáig development hellben lévő folytatásai eddig mindig felütötték a fejüket valahogyan. Nyilván minőségben ez ugyanúgy hozott Starcraft 2-ket és Duke Nukem Foreveröket is, de olyan még nem igazán volt, hogy valamilyen A kategóriás játék ne tudja kiszenvedni magának a kötelező sequelt. A nagy matekba egy legendás frencsájznál nem sokat tud belezavarni az, hogy mondjuk 12 évet kell várnod a Doom 4-re.
Egyébként meg májusban jön a harmadik évad a Twin Peaksből.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
egyik kollégám szájából hangzott el az, hogy "ez az év, az ébredéseké"
így teszek a tiéd mellé egy nagyon pirinyó +1-et.
ez minden bizodalmam :D
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Selection bias. Állításod alátámasztására behozol egy példát, amit direkt olyan rivjúk alapján választottál ki, hogy szar - mert gondolom továbbra sem próbáltál ki semmit élőben roomscale consumer tech-hel (Vive vagy Rift Touch, többi nem ér mer gagyi. Még a Sony is).
Nálam meg itt van már 36 cím a Steam könyvtáramban, ebből 16 játék, amit bármikor elővehetek egy pár tíz perces aktivitásra, nem lesz unalmas. Ugye mondtam, hogy sokat demóztam a cuccal, az egyik társaság hetente visszajár, nem "kopik el" a rendszer.
Egyszerűen az van, amit swoder ír, de nem csak nálad. A hagyományos játékokhoz támasztott követelményeket ragasztjátok rá a VR-re is. Alapvető dolgok nyilvánvalóak - jó grafika, fluid játékmenet. Az interaktivitás teljesen más. Vegyük pl. ezt az alap demót, ez is megfogott eddig mindenkit, akire ráadtam. Egy kicsi goblinnel kell megbarátkozni benne. Szedni kell egy makkot és oda kell ajándékozni neki. De előtte ki kell lesni, meg kell hallanai, hogy pontosan honnan is kémlel, aztán lassan meg kell közelíteni, és letenni a elébe. A hirtelen mozgások elijesztik. Aztán más ajándékkal kell folytatni, előbb-utóbb "kézből" is elfogadja, majd viszonozza is, kapsz egy varázscsengőt.
rwurl=https://youtu.be/8NqhrvMG6Ww?t=62
Azzal, hogy a teljes tested részt vesz a játékban, hirtelen, robbanásszerűen megnő az interakciós lehetőségek száma a játékban. Hajlongsz, szó szerint lopakodsz (Budget Cuts), jelentéssel bírnak a lassú és a gyors mozdulatok, a természetes gesztusok... Remélem érthető, hogy ez összehasonlíthatatlan az egér+billentyűzet, ill. a kontroller nyújtotta lehetőségekhez és immerzióhoz.
biztos nagyon tuti a cucc, én is kipróbálnám.
de számomra ez akkor is olyan mint mondjuk a mozi-tévé, arcade/szimulátor-otthoni pc, konzol párhuzam.
a moziba havonta egyszer elmegyek filmet nézni, vagy esetleg játékgépbe/szimulátorba beülni (ezek most már kb ki is haltak)
de a játékok 99%-át még mindig a 'hagyományos' módszerekkel játszom otthon.
jó lehet pl már egész komoly házimozikat is összehozni otthon, de annak minden előnyét sem használom ki mezei tévénézésnél.
szerintem a vr a jelenlegi formájában a mezei user számára legjobb esetben is max annyi lehet, hogy hétvégénként néhány órára előkerül, vagy egyedül vagy haverokkal. mert egyszerűen túl nagy hely, túl sok kellék kell hozzá, hogy kényelmes legyen.
és magamat ismerve ha még lenne egy ilyenem is, a 10. serious sam indításnál lehet elgondolkoznék, hogy csak a simát pöccintem be fél órára, mert az sokkal egyszerűbb és kényelmesebb.
szóval látom én benne a potenciált, de a jelenlegi formájában mondom nekem inkább a move, kinect, 3d tv stb. vonalba kerül a dolog
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Továbbra is értjük - és megértjük - hogy a beruházást követően (és nem feltétlenül annak okán, annyira már "ismerlek", hogy ez nem a vásárlás bűntudata) te úgy látod, hogy a VR a jövő, de engedtessen meg nekünk, hogy az oldalvonalon állva egyelőre ugyanúgy pesszimisták legyünk a dologgal kapcsolatban, mint az összes többi fals innovációval kapcsolatban.
Már leírtam egyszer, de igen, minden techre azt hitte a világ, hogy ez lesz a következő lépcsőfok - a Wii-re magam is beruháztam, ráadásul, dobpergés, nem bántam meg - aztán kiderült, hogy maximum egy kis döccenő volt. Rengetegszer próbáltam a VR-t (a kezdeti szárnypróbálgatásoknál pont annyira, mint a mostani, hozzáteszem még közel sem kifejlett technél is), de azon kívül, amit másodszorra írsz, és minket igazol ("van egy társaság, aki átjár, és továbbra is jól szórakozik" - mi Mario Kartozunk, Sportsozunk, Just Dance-ezünk Wii-n a mai napig, akkor az lenne a technológia jövője?) továbbra is csak potenciálisan a LEHETŐSÉG van meg arra, hogy a VR legyen a jövő.
A dolog szerintem valahol a két álláspont között van: a mi laikus hozzáállásunk pont annyira fals, mint a te rajongásod. Nem hiszem, hogy ez lesz a számtech jövője, de egyre kevésbé hajlok arra, hogy elfelejtik, egyszerűen csak egy plusz út lesz, amit be lehet majd járni.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
A tapasztalatokra, tudásra alapozott érvelésetek rendben van, és szerintem az én argumentációm sem túlzó, szeretek reális lenni. Nem azt állítom, hogy ez világmegváltó tech. Többször is kihangsúlyoztam, sőt a beszámolómba közvetlenül bele is írtam, hogy ez a jelenlegi formájában otthonra nem alkalmas a hobbisok, tech rajongók, érdeklődők körén kívül. De amikor elkezdődik a károgás, hogy bukás, meg divathullám, meg hogy wiirángatózás, akkor igyekszem lelombozni a kedélyeket: a VR marad és nem megy sehova. Csak azért, nehogy véget nem érő hate-rohamba pörgessétek fel magatokat :)
Azt egy percig sem állítom én sem, hogy a VR csak fellángolás, és el fog tűnni a fittyfenébe... csak azt, hogy nekem ez még a "vásári szint", és majd akkor fog érdekelni, ha ennél többet is fog nyújtani.
Az általad vázolt gimmickes motion control cuccok helyett én egyelőre az olyasmi cuccokat kísérem figyelemmel, mint pl. a Resident Evil 7. A Resi 7 esetében a PS VR annyit tud, hogy leülsz szépen, fogod a kis kontrolleredet és ugyanúgy játszol a játékkal, mint ahogyan egyébként tennéd, csak közben a headseten keresztül fogadod be az FPS nézetű horror-élményt. Én kb. ebben a formában tartom használhatónak a cuccot jelenleg, mint érdekes kiegészítőt, a 10 perces hangulatos techdemók sosem érdekeltek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én teljesen használható, magas érzékenységű, valós idejű mozgáskövetést vázoltam le, a "gimmickes" a te, minden tapasztalatot nélkülöző véleményed :)
Akkor próbálj ki teljes játékokat, mint a Gallery: Call of the Starseed, Arizona Sunshine, Windlands, Edge of Nowhere, Obduction, Damaged Core, Superhot VR, I Expect You to Die, stb. Attól, hogy te nem látod, a lehetőség még létezik.
Én meg a játékmechanikát, de örülök akkor, hogy a technológia abszolút alapjai már megvannak.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Jó hát kajánkodjál, ha így jobban esik :)