Jelenlegi hely

Topikok

2019.07.27 - 12:13,szo Hírek A nap, amikor a Bethesda elrontotta a Doomot

Vannak bizonyos dolgok a világon, amiket olyan egyszerű elkészíteni, hogy nyugodtan kijelenthetjük: lehetetlen elrontani őket. Ilyen például a rántott hús, a tejberizs, az AC/DC összes lemeze, na és persze a Doom portolása bármire. Az id Software klasszikusának faék egyszerűségű forráskódja már több mint 20 éve velünk van, a rajongók gondos munkájának köszönhetően a játék így szinte mindenen elindul: telefonon, számológépen, ATM-en, valószínűleg még a szó szerinti kenyérpirító sem gördíthet elé akadályt. Mégis hogyan lehet rosszul elvégezni egy olyan melót, amit mások már számtalanszor sikeresen oldottak meg? Máris kapcsoljuk a Bethesdát a válaszért.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=DJq_gDt2TyI
Nagyban dübörög ugyanis a QuakeCon, aminek alkalmából a csillagszemű™ Todd Howarddal fémjelzett cég bejelentette: PS4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre költözik a Doom első három része, de annyira, hogy az egyes játékok már tölthetőek is. A hír hallatán nagy boldogság támadt a konzolosok (sötét) lelkében, gyorsan a kasszákhoz is járultak... aztán valami eltörött. Egy furcsa üzenet ütötte fel a fejét a játékosok képernyőin, egy démoni üzenet, amire nem volt még példa a Doom-portok történetében:
 

Még sosem volt ennyire találó helyen az a két halálfej

Igen, az első két rész internetkapcsolatot és Bethesda.net regisztrációt igényel, még a Nintendo hordozható konzolján, a Switchcsen is. Hosszas gondolkodás után sem értem, hogy miért volt erre szükség, hiszen a játékokban nincs semmiféle online funkció, a multiplayer játékmódok mindössze splitscreen formában érhetők el. Elvileg csak az első bejelentkezéshez kell az internet, de a gyakorlatban ez sem működik megfelelően, mivel a rendszer hajlamos színes üzenetek formájában panaszkodni a megszakadt kapcsolatról. Néhányaknak online kapcsolat mellett sem jön össze a login, mivel ne feledjük: a Bethesda híresen instabil szerverei felelnek a Bethesda.netért is.

Kontent terén sem valami jó a helyzet, ami az első két játékot illeti: a Doom 2-ből hiányzik az Xbox 360-on, PS3-on és a Doom 3 BFG Edition részeként is elérhető No Rest for the Living epizód, valamint a Final Doom két kampánya is, így extraként mindössze az Ultimate Doom negyedik epizódjára és a második rész Master Levels című kiegészítőjére számíthatunk.

Hatalmas tapsot a Bethesdának ezért a fantasztikus teljesítményért, ez majdnem olyan jó, mint amikor az Ubisoft elcseszte a Tetrist.


ÁPDÉT: Kiderültek egyéb érdekességek is a porttal kapcsolatban, amik (micsoda meglepetés) szintén nem tüntetik fel túl jó színben a portékát.

Ismét a Doom 3 BFG Editionből ismerős cenzúrázott verziókat kaptuk meg a klasszikus játékokból, így az eredeti tartalom apróbb módosításokon ment keresztül. A felkapkodható egészségügyi csomagokon nincs ott az ismerős vörös kereszt, a Doom 2-ből pedig az összes nácikra történő utalás eltávolításra került. Utóbbi a játék két, a Wolfenstein 3-D-ből átemelt titkos pályáját érinti: a cenzúrázott változatban Doomguy nácik helyett sima zombikkal csap össze, a pályákról pedig eltűnt az összes horogkereszt és Hitler-portré. Sajnos ezeket nem helyettesítették új textúrákkal, ami jelentősen megnehezíti a titkos helyek felderítését.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=1snCRIl16ks
Emellett az új portokban a zene is lassabb tempóban duruzsol valamiért (wow), de a puristák annak sem fognak örülni, hogy az első két rész küllemben sem hasonlít teljesen a PC-s eredetikre.
2019.06.01 - 10:36,szo Hírek Mortal Kombat 11 - Ez lesz a Kombat Pack-ben

Tegnap éjjel a NetherRealm Studios (és a WB Games) végre leleplezte a Mortal Kombat 11-hez érkező DLC-csomag, a Kombat Pack harcosait... legalábbis részben. A hagyományos rosterbemutató ezúttal elmaradt, helyette Shang Tsunghoz érkezett egy kövér előzetes, aminek a végére sikerült odabiggyeszteni még három nevet a végleges hatból.

And now for a taste of things to come:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5xjlKNniLq8
A NetherRealm érezhetően első osztályú jegyet foglalt a nosztalgiavonatra a jó öreg Shanggel. Az alapjáték kriptája után nem meglepően a karakter szinkronját és arcát Cary-Hiroyuki Tagawa szállítja, aki már az 1995-ös filmadaptációban is magára öltötte a boszorkánymester gúnyáját. Erre a tényre komolyan rá is játszanak a fejlesztők, így rengeteg idézetre és meme-rekreációra számíthatunk az idén 24 éves kultmoziból.

De ha valakinek ennyi nem lenne elég a 90-es évekből, akkor jó hírem van: Shang Tsung továbbra is át tud alakulni más bunyósokká, az MK11-ben pedig nindzsák felélesztésére használja ezt a képességét. Ők a Mortal Kombat 2-ben látott ruháikat kapták vissza a jeles alkalomból, mozdulataikat azonban már a 2011-es kilencedik részből örökölték. Nosztagiaception, ráadásul június 18-án már játszhatunk is vele.

Shang mellett Nightwolf, Sindel és az Image Comics képregényeiből ismerős Spawn lett bejelentve: kúl. A többiek nevét egyelőre még homály fedi, de az már biztos, hogy Spawnhoz hasonlóan vendégszereplőkre és nem Mortal Kombat-karakterekre számíthatunk. Na persze nincs MK-előzetes utalások nélkül, így az utolsó másodperceknél felmordul egy sejtelmes láncfűrész, amiből a rajongók máris az Evil Dead Ash Williamsére következtetnek. Bruce Campbell mintha benne lenne a dologban...

Összességében nagyon pofás kis DLC-nek tűnik a Kombat Pack, bár annak nem örülök, hogy a roster fele vendégszereplő. Az MK11-ből elég sok klasszikus karakter hiányzik (így első blikkre Reptile, Sektor, Cyrax, Smoke, Quan Chi, Kenshi), szóval első adag DLC-ként talán inkább őket kellett volna pótolni... na jó, az esetleges Bruce Campbell alakította Ash bejelentésekor úgy tapsolnék, mint egy kisgyerek.
2020.04.30 - 00:22,cs Cikkek Oh look: nothing!
2019.04.18 - 17:02,cs Hírek Mortal Kombat 11 LÖNCSTRÉLER™

500 milliónyi egyéb előzetes után befutott az elmaradhatatlan LÖNCSTRÉLER™ is a Mortal Kombatt 11-hez... és akkorát üt, mint Shao Kahn kalapácsa (Rendeld elő a játékot, hogy megkaphasd Shao Kahn-t a kalapácsával együtt! 2019 van, szóval az alapvető karakterek sem jönnek csak úgy ingyen és bérmentve, mégis mit gondoltál?):

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=lQFZC6dzauM
A zeneválasztással ezúttal valószínűleg senkinek sem lesz problémája, hiszen biztosra mentek a NetherRealmnél: a film klasszikus főcíme, a Mortal Kombat-játékhoz eddig még soha fel nem használt Techno Syndrome került a véres képsorok alá. Igazán kellemes a modern feldolgozás, remélhetőleg a játékban is hallhatjuk majd.

Na persze a zenei csemege mellett a LÖNCSTRÉLER™ a karakterekkel kapcsolatos újabb találgatásoknak is kiváló táptalajt nyújt: feltűnik Cyrax, Sektor és Sheeva is. Hiába ismerjük már a teljes rostert, a DLC-ként érkező bunyósok listájával Shang Tsungot leszámítva még adós a NetherRealm... who's next?
2019.03.29 - 06:23,p Hírek Egy csomó szar jelenik meg a közeljövőben

Sokan azt gondolják, hogy a videojátékiparban csak a nagyköltségvetésű, hosszú évek alatt fejlesztett címekre érdemes odafigyelni. Tévednek. Mások úgy vannak vele, hogy az apró, igényesen összerakott indie portékában bújik meg az érték. Tévednek ők is, erre pedig a Steam szolgál bizonyítékul: a Valve digitális áruházát elárasztja a már ránézésre is bukásra ítélt, nemlétező tehetségből és költségvetésből született borzalom. Trágya nélkül kisebb a termés, gondolja talán GabeN pápa.

Így hát ha őszintén belenézünk a dolgok közepébe, arra jövünk rá, hogy ahogyan a filmeknél, úgy a játékok esetében is a boltokba kerülő cucc 90%-a egyszerűen szar. Annyi ígéretes cím lett megmutogatva mostanában (System Shock 3, Wolfenstein: Youngblood, Vampire the Masquarde: Bloodlines 2 és a listát még lehetne folytatni), hogy a realitások megőrzése érdekében kötelező előhozakodnom a megjelenés előtt álló szarral is. Búvárruhát fel, alámerülünk!
 

Rendhagyó szarkörképünket kezdjük a Dollhouse-szal, ami egy FPS-nézetű survival horror program lesz, és már a rövid tréler alapján is elég szarnak tűnik:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=FWsss57-Wr8
Ha felcsavarjátok egy kicsit a fényerősséget a monitoron, azt vehetitek észre, hogy ez is pont úgy néz ki, mint az összes többi bénácska horrorjáték, amiből akár ezret is be lehet zsákolni a Steamen egy pillanatnyi elmeháborodás alkalmával. Mellesleg noir hangulatot kellene érezni, ami egyáltalán nincs meg, a próbababás téma viszont egész jól elrejti a borzasztóan szar karakteranimációkat.

A fícsöröket illetően szép hosszú listával állunk szemben, szóval nagyon valószínű, hogy semmi sem fog működni a játékban megjelenéskor. Rengeteg képességet használhatunk fel arra, hogy meglógjunk a minket üldöző izék elől (mert hát persze, hogy a menekülésre épít a játékmenet, mégis mit vártál?), ami összesen több mint 40, fejleszthető aktív és passzív tulajdonságot jelent. Ez a mazochistáknak már eleve erős újrajátszhatósággal kecsegtet, de a Dollhouse még ezt is meg tudja fejelni azzal, hogy a pályák egy része procedurálisan generált (értsd: szar) lesz. És hogy semmiképpen se unhassunk rá a portékára, a randomgenerált RPG mellé multiplayert is kapunk, a Deus Ex és a Silent Hill meg mehetnek kocsikázni. Május 24-én jön az arcunkba az egész Steamen és PS4-en, minden bizonnyal látványos bélmozgással.

Azoknak sem kell szomorkodniuk, akik a velőtrázó horror helyett inkább a szexi VR-élményeket részesítik előnyben, hiszen máris jön a Sexy Miss Studio egy elég szép nagy rakás szarral. Íme egy kép a Sexy Missből:
 

 
Oké, a megdöbbentően realisztikus karaktermodellek és a világszínvonalú részecskeeffektek már biztosan meglesznek, de mi van a játékmenettel? Egyet se féljetek, a játék Steam-oldala alapján az is csupa mélység: jönnek a lányok, te a kis VR-headsetedben 1-től 5-ig terjedően értékeled őket, a legszebb pedig nyer... zseniális, egyszerűen zseniális. A legjobb csaj kiválasztása valószínűleg jó nehéz feladat lesz, ugyanis nem egy, nem kettő, hanem egyenesen tizenkét bombanő között válogathatunk, akiket a fícsörlista alapján különböző ruhákban is megcsodálhatunk.

Apró kukoricaszem a szobányi szarban, hogy a modern grafikához illően a gépigény elég combos: minimum egy GTX 970-es videokártyára lesz szükségünk a játék megmozdításához, a kifogástalan Sexy Miss-élmény érdekében azonban egy GTX 1070-et ajánlanak a fejlesztők. No de sebaj, az innovációért vassal kell fizetni, egy ilyen minőségi termék alapján pedig biztos, hogy 2019 végre tényleg a VR éve lesz. Ideje leporolni a HTC Vive-ot és az Oculus Riftet, itt a Sexy Miss!
 

A fent bemutatott két program alapján máris elmondható, hogy a szart illetően idén is remekül fogunk állni, de persze a nagy kiadók sem restek tenni az ügy érdekében. Mindössze négy nappal ezelőtt robbantotta az atombombát a Bethesda: hamarosan Steamen is élvezhetjük a Fallout 76-ot, a cég történetének legszarabb játékát. A Square Enixre is lehet számítani, hiszen az egészen szar The Quiet Man után végre itt a Metal Gear Solid szar verziója, a felvillanyozó vásárlói értékelésekkel izmoló Left Alive, és még április sincs!

A Hunt Down the Freeman 2 bejelentése üthetne még egy nagyot, de azért szarból is megárt a sok(k).
 
2019.03.20 - 13:51,sze Hírek Gyűjteményes kiadást kap a Castlevania és a Contra

Meglepő hírrel találkozhattak ma azok, akik valamilyen beteg perverzió folytán még látogatják a Konami honlapját: a cég fennállásának 50. évfordulója alkalmából három Anniversary Collection lát napvilágot PC, PS4, Xbox One és Nintendo Switch platformokra, bennük összesen 24 játékkal.
 

Az első csomagban a Konami ősrégi játéktermi klasszikusait találjuk majd, és ennek érzésem szerint leginkább a shmup műfaj kedvelői fognak örülni. A Castlevania árkád adaptációjának tekinthető Haunted Castle, a Typhoon, a Thunder Cross, a TwinBee és a Gradius széria néhány darabja (Scramble, Gradius 1-2, Life Force) képezik az április 18-án megjelenő gyűjtemény részét.

Igazi csemegének azonban a másik két nyolcas ígérkezik, azokba ugyanis a Contra és a Castlevania franchise néhány darabját rejtették korunk nagy pacsinkómágusai. Ez a két kollekció pontos premierdátumot még nem kapott (valamikor nyár elején jönnek) és egyelőre még a teljes rosternek is híján vagyunk, de a Contra Anniversary Collectionnel már az eddig bejelentett négy cím (Contra, Super Contra, Super C, Contra 3) alapján is jól fogunk járni. Ami a Castlevaniát illeti, úgy tűnik, hogy szerencsétlen vámpírölőinket még az ág is húzza, mert hát így néz ki a lista első fele:
 

Az eredeti NES-es Castlevania? Oké, jöhet. A Castlevania 3? A legjobb darab a klasszikus trilógiából, még szép, hogy játszani szeretnék vele! Super Castlevania 4? Az a játék még manapság is minden további nélkül megállja a helyét. Castlevania 2? Igaz, hogy messze sem mestermű, de azért... várjunk csak, én arra az alcímre nem is emékszem, a Gameboy logó meg mit keres ott? Ja, hogy ez nem az "igazi" Castlevania 2, hanem a gameboyos Castlevania: The Adventure folytatása. Hát, csak nem fog olyan szörnyen kinézni a színtelen-szagtalan Gameboy-grafika a 24 inches monitoromon... jaj, ne, valaki hozzon egy keresztet meg egy kis szenteltvizet:
 

Konami, you had one job... Rendben, a négyből három játék jó, de ezek után kíváncsian várom, mi szerepel majd a lista másik felén. Jön a Rondo of Blood? Hát a Symphony of the Night? Esetleg a The Adventure Rebirth, ha már annak történetbeli folytatása helyet kapott? Milyen emulátort kapunk a Konamitól? Remélhetőleg hamarosan választ kapunk ezekre a kérdésekre, addig azonban, ami engem illet, kénytelen leszek visszafogni az izgatottságomat.

A hivatalos honlapért erre tessék.

Thx, B3asT61!
2019.03.19 - 10:00,k Hírek System Shock 3 tízer!

Rövid System Shock 3 előzetest hozott az idei GDC:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=j--cFOyeT7E&feature=youtu.be
Az előző inkarnációinál fura módon valamivel kedvesebbnek tűnő SHODAN lát mindent, amit csinálok, szóval... ő... le kell törölnöm néhány dolgot a merevlemezemről, srácok, mindjárt jövök.
 
2019.03.12 - 22:59,k Hírek Hamarosan PC-re is megjelenik a Halo: The Master Chief Collection

Nagy bejelentéssel indult a mai esti Inside Xbox: PC-re költözik a Halo: The Master Chief Collection, a csomag pedig a Microsoft Store mellett Steamen is elérhető lesz!

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=6rpj2-6wmzE
Az egyéb részeleteket illetően még nem árult el sokat a Microsoft a PC portokról, de azt már tudjuk, hogy a kollekció darabjai nem egyben, hanem játékonként, egyesével érkeznek majd. Elsőként az xboxos kiadásból még hiányzó Halo Reachet nyüstölhetjük végig, a prequel-epizódot követően azonban már az eredeti megjelenés sorrendjében követhetjük Master Chief kalandjait. A konzolos Reach-rajongóknak sem kell aggódniuk, a PC verzióval egyidejűleg ugyanis az Xbox One is megkapja saját remasterét.

A PC-s fejlesztést a Microsoft és a 343 Industries mellett a Splash Damage és a Ruffian Games végzi, a fícsöröket illetően pedig nem egyszerű portra számíthatunk, hanem egy minden hájjal és FoV-sliderrel megkent, igazi FPS-re. Premierdátum sajnos még nincs, de remélhetőleg olyan sokat már nem kell aludnunk a megjelenésig.

ÁPDÉT: Elérhetővé vált a Steam-oldal, rajta néhány screenshottal.
2019.03.07 - 12:45,cs Hírek WRATH: Aeon of Ruin bejelentés

A 3D Realms az Ion Maiden után újabb klasszikus FPS-sel jelentkezik, ezúttal WRATH: Aeon of Ruin címmel. A Build Engine-en futó "elődhöz" hasonlóan ismét autentikus retrójátékkal lesz dolgunk, így a WRATH a 90-es évekbeli külcsín mellett technikailag is old school: a Quake első részét megmozgató id Tech 1 végzi a grafikai megjelenítés ügyes-bajos dolgait.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=CgrLN9Wl4xU
Módosítások persze történtek a kompatibilitás és a modern fícsörök érdekében, így nem a motor eredeti verzióját, hanem a Darkplaces nevű source portot fogjuk a játék alatt találni. A pályák is a mai PC-k képességeinek megfelelően készülnek, így három hubon belül 15 óriási helyszínen barangolhatunk majd, amelyek mindegyike egy-másfél órás játékidőt ígér. A Hexenből ismerős pályaszerkezet mellé egy másik ottani sajátosság, a tárgyhasználatra szolgáló inventory is visszatér, de hogy milyen formában, azt egyelőre még homály fedi.

A történetet és a körítést illetően egyértelműen a Quake 1 szolgált mintául: magányos utazóként egy idegen, lovecrafti elemekkel átszőtt világban találjuk magunkat, feladatunk pedig mi más lenne, mint annak megtisztítása egy jó nagy adag monsztertől. A készítők gazdag lore-t és rengeteg ősi titkot ígérnek jó sok kozmikus rettenettel.

A fejlesztést a KillPixel nevű csapat végzi, amelynek tagjai az Arcane Dimensons című Quake-modifikáció elkövetői közül kerültek ki, a zenéért pedig Anrdew Hulshult (Quake Champions, DUSK, Amid Evil, Rise of the  Triad 2013) és Bjorn Jacobson (Cyberpunk 2077, Hitman, EVE Online) felelnek. A 2019 nyarán esedékes "első vérig" (ami valószínűleg korai hozzáférést takar) jó munkát nekik!

Még több infó és Steam-oldal erre.
2019.03.06 - 12:10,sze Általános csevejfarm Szólászabadság vs. cenzúra

Itt egy érdekes videó, amiben az a jó, hogy mindkét álláspontot meg tudom érteni, de valamiért a twitteres csaj elméleti megközelítése (és nem a twitter gyakorlati kivitelezése :)) felé hajlok:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=EbTXqrS9l5E

A szólásszabadság fontos, de annak netes közösségi moderációja is? Something like that.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!