Új vizekre evez a Piranha Bytes. Nemrég prögött le ugyanis a számláló az Elex nevű játék oldalán, és amire már a fórumos találgatások, illetve a PB Facebook-oldala is képpel utalt, bizonyossá vált: a méltán klasszikusnak tekintett Gothic szériáért felelős gárda fejleszti a játékot.
Az újdonságot természetesen nem csupán a játék neve adja, ugyanis a hagyományos - bár fantasztikus antropomorf fajokkal viszonylag csínján bánó - fantasy Gothic és Risen után az Elexben egy terjedelmes posztapokaliptikus science-fantasy világba ruccanhatunk ki, a műfaj pedig ismét (akció-)RPG lesz. Talán ismét lesz némi összekapcsolása az univerzumoknak, ahogy az kisebb kikacsintás révén a Risenben is megtörtént.
Persze azt érdemes hozzátenni, hogy mellette párhuzamosan a Piranha Bytes Red is egy messzinek tűnő sci-fi játékot hegeszt, szóval a korábbi évek steampunkos pletykamorzsái, megjegyzései után volt okunk számítani a váltásra.
Ami más fronton is megtörtént, a játék kiadója ugyanis nem a Risent gondozgató Deep Silver lesz, hanem az egykori átkos partner, a részben a JoWooD utódjának tekinthető Nordic Games.
Reméljük, hogy a látszólag gyengén teljesítő Risen 3 után sikerül visszaügyködnie a családias csapatnak a patinát a nevére, de nyilván nem lesz ez olyan egyszerű az erőforrásaik ismeretében, ami már régóta rányomta a bélyegét a játékaikra.
FRISSÍTÉS: A PB Facebook-oldaláról és a hivatalos fórumról az is kiderül, hogy PC mellett a jelenlegi konzolgenerációra várható a játék, mégpedig a 2016-17-es téli szezon folyamán. Ezt érdemes feltételesen kezelni, emlékezhetünk a derék németektől pár méretes csúszásra, és egyébként is igencsak jellemző ebben az iparágban.
Björn Pankratz, aki a PB-s projektek levezérléséért felelős, a Nordic Gamesszel való együttműködésük kulcsfaktoraként a számukra biztosított nagy kreatív szabadságot említi, ami akkor is jól hangzik, ha a JoWooD-sújtotta Gothic 3-nál nem sült el a legjobban a megalomániájuk. Mindenesetre az idei Gamescom után valemelyest okosabbak lehetünk, ugyanis Kölnben ízelítőt kaphatunk az Elexből.
Forrás: elexgame.com
Az újdonságot természetesen nem csupán a játék neve adja, ugyanis a hagyományos - bár fantasztikus antropomorf fajokkal viszonylag csínján bánó - fantasy Gothic és Risen után az Elexben egy terjedelmes posztapokaliptikus science-fantasy világba ruccanhatunk ki, a műfaj pedig ismét (akció-)RPG lesz. Talán ismét lesz némi összekapcsolása az univerzumoknak, ahogy az kisebb kikacsintás révén a Risenben is megtörtént.
Persze azt érdemes hozzátenni, hogy mellette párhuzamosan a Piranha Bytes Red is egy messzinek tűnő sci-fi játékot hegeszt, szóval a korábbi évek steampunkos pletykamorzsái, megjegyzései után volt okunk számítani a váltásra.
Ami más fronton is megtörtént, a játék kiadója ugyanis nem a Risent gondozgató Deep Silver lesz, hanem az egykori átkos partner, a részben a JoWooD utódjának tekinthető Nordic Games.
Reméljük, hogy a látszólag gyengén teljesítő Risen 3 után sikerül visszaügyködnie a családias csapatnak a patinát a nevére, de nyilván nem lesz ez olyan egyszerű az erőforrásaik ismeretében, ami már régóta rányomta a bélyegét a játékaikra.
FRISSÍTÉS: A PB Facebook-oldaláról és a hivatalos fórumról az is kiderül, hogy PC mellett a jelenlegi konzolgenerációra várható a játék, mégpedig a 2016-17-es téli szezon folyamán. Ezt érdemes feltételesen kezelni, emlékezhetünk a derék németektől pár méretes csúszásra, és egyébként is igencsak jellemző ebben az iparágban.
Björn Pankratz, aki a PB-s projektek levezérléséért felelős, a Nordic Gamesszel való együttműködésük kulcsfaktoraként a számukra biztosított nagy kreatív szabadságot említi, ami akkor is jól hangzik, ha a JoWooD-sújtotta Gothic 3-nál nem sült el a legjobban a megalomániájuk. Mindenesetre az idei Gamescom után valemelyest okosabbak lehetünk, ugyanis Kölnben ízelítőt kaphatunk az Elexből.
Forrás: elexgame.com
Ez nem feltétlenül jelent játszható demót. Továbbá burkolt ígéret arra, hogy a '17-es végtermék grafikailag lebutított lesz az idei bepislantáshoz képest. :>
Akárhogy is, posztapó sci-fantasy, csuklyás csávó nagy karddal... Wolfe-nál rosszabb helyekről is lehet meríteni! :fámbzap: Lehet sorakozni a Numenera mögött, legyen szép hosszú az a sor, szeretem ezt az alműfajt.
ibi amentia latet
Micsoda következtetések. :D Meglátjuk 10 nap múlva.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
a vertical slice természete
ibi amentia latet
Jogos, szerintem valami mást is olvashattam párhuzamosan, és beleszőttem :) Javítottam.
Sors bona, nihil aliud.
VÉGRE!! AVATÁR :D
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
A Nordic Gamesnél lehet nem ártana egy PR-ost leszerződniük... habár ha az "edgy" a vulgaritással vegyülő, PB-féle bájos otrombaságot takarja, akkor arra maximálisan vevő vagyok. A faarcú, dialógusaiban is élettelen Fallout 4
melletthelyett kifejezetten üdítően fog majd hatni a posztapózókázás, mégha a setting kissé el is csépelt. Bár annak idején ugyanez igaz volt a fantasyhoz közel álló Gothicra, mégis óriásit ütött.Ez a dragonhunter armoros, kardos felállás egy poszt-apokaliptikus környezetben azért már önmagában is üdítő, nem?
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
De-de. Amúgy tudsz valamit a csapatok eloszlásáról, a Risenek után mennyire oszlott szét a fejlesztőbrigád?
Nem tudok egyetlen régi alapember távozásáról sem Mike Hoge és Matthias Filler óta, ők még a Risen 3 előtt kiléptek (Mike barátunk valójában csak átlépett a másik csapatba, Matthias meg visszament tanítani). Szóval ugyanazok dolgoznak a játékon, mint akik a Risen 3-on.
A Spacetime-ot is ex-Piranhák fejlesztik, még az ősidőkből, akik Mike füttyszavára bújtak elő a kő alól. :) De az a játék még fasorban sincs a készültségi szintjét nézve.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
rwurl=http://i.imgur.com/ULyP9FF.jpg
Ígéretes.
rwurl=http://www.nfohump.com/forum/images/smiles/face2.png
Non serviam
Tekintve, hogy a Soulsokat gamepadre írták, és azok közelharca jót tenne a játéknak, ezt akár lehetne pozitívan is értékelni :)
Az inventory problémásabb ugyan tud lenni a konzolos akció-RPG-kben, de a harc esetében több szokott jönni a vámon, mint amennyi elmegy a réven (az egyszerre kényelmesen elérhető spéci támadás/varázslat szokott kevés lenni, illetve zavaró köztük váltogatni).
Sors bona, nihil aliud.
Ettől függetlenül komolyan tartózkodniuk kéne az ilyen kijelentésektől. A "pleasing the console world"-be szerintem a naaagy többség nem technikai megfontolásokat lát bele, mint amilyen a padre való optimalizáció, hanem dizájnbeli dolgokat, egyszerűsítést, csövesítést, könnyítést, butítást stb., amire az RPG műfajnál már csak a CRPG-ősfanok az érzékenyebbek. Az egér előnyeire flegmán fittyet hányó konzolos UI gyűlölete PC-n, PC-portokban meg különösen népszerű kedvtelés.
És. Aranybetűs nap lesz, amikor a PB végre szőröstül-bőröstül ellopja mondjuk a Souls harcrendszerét, még ha a billegeres bénaságával együtt teszi is. Módfölött elegem van a floaty, súlytalan, nevetségesen animált, nem élvezetes, tipikusan eurogémesen "vagy pénzünk, vagy techünk, vagy tehetségünk nincs megtervezni és kivitelezni egy kielégítő szisztémát, de nyilvánvalóan nem is érdekel!" jellegű sutáskodásaikból, amiket az utóbbi jó pár játékukban harcrendszernek mertek becézni. Nem jelent sok jót, hogy az engine ugyanaz marad.
Persze ezt is végig fogom tolni, lesz, amilyen lesz. :] De én mondom, tényleg nem bánnám, ha még élveznem is sikerülne, nem csak részleteiben, nem frusztrációban vagy - ami még rosszabb - unalomban fuldokolva, és végig.
ibi amentia latet
Én egyáltalán nem estem hanyatt a DS harcrendszerétől. A Risen 1-ben használt számomra sokkal élvezetesebb volt. Persze a régi Gothicokét semmi nem übereli.
A fenti idézet elég szerencsétlenül van megfogalmazva, meg nem is PB devtől származik, hanem egy Nordic Gameses moderátor írta be, akinek vélhetően nem az angol az anyanyelve. A lényeg az, hogy kezdettől úgy csinálják, hogy a PC-n és konzolon is egyformán jól irányítható legyen és kézreessen az UI is. Mellesleg pedig a konzolverziókat immár házon belül készítik, és nem valami külsős dilettáns bandával, így a részlegek közötti kommunikáció is a fény sebességére gyorsul.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Nyilván ízlések és pofonok, de én még inkább a nosztalgiára gyanakszom. A Risen harcrendszere minden darabossága ellenére teljesen jó lett volna, de a stamina hiánya miatt súlytalan. Érthető, hogy a G3-at el akarták felejteni, de ez a feature maradhatott volna azért. A Gothic 1-2-é meg rendben volt a maga idejében, most is el lehet vele szórakozni, de ma már nagyon kevés. Persze a Golden Axe harcrendszere és a Devil May Cry-é fölé rendelető egyéni igények szerint.
A D(e)S harcrendszere szerintem sem spanyolviasz, és alapvetően egyszerű, de nagyszerűen működik, passzol is a PB-stílushoz. Persze csak a közelharc, mert a mágiarendszere helyett inkább a Gothic 1, és az íjászatot sem találtam kellőképpen élvezetesnek.
Pontosan, bár az aggodalmnak szerintem sem alaptalanok, de alapból ez jó hírként is kezelhető. Egyébkétn nem tartom megvalósíthatatlannak a harcrendszert billentyűvel és egérrel, de a rokonok általában gamepaden muzsikálnak jól, tehát indokolt, hogy üzleti szempontokon túl is foglalkozzanak vele. Akkor meg már GUI is kell hozzá. A legjobb a testreszabhatóság lenne. Illetve én szeretema valós idejű, de mégis tágas inventoryt, ezt nagyon nehéz összepárosítani, ahogy a gyorsbillentyűkre elhelyezett varázslatok, fegyverek, tárgyak tömegét is.
A PB maroknyi csapat, koznolt szinte alig láttak, nem biztos, hogy ez jó hír. Legalábbis úgy rémlik, hogy a házon belül ezt jelentené. Ha meg mégis a Nordic Games oldatná meg valakivel, nem tudom, hogy mi a garancia a nem kutyaütősségre. A korábbiakhoz képest csak előrelépni lehet, inkább ez a biztató.
Szerk.: Bocs, véletlenül a te kommntedbe szerkesztettem bele először a választ, megtréfáltak psishock ikonjai :)
Sors bona, nihil aliud.
Ízlésedért poÍzlések és pofonok.A G1-2 harcrendszere egyszerűségében volt nagyszerű, de a kanyarban sincsen egy Souls taktikai gazdagságához és játékosi skill-igényéhez képest. Ami nem baj, és felőlem a G1-2-höz is visszatérhetnének az Elekekkel, én abszolút örülnék ennek is, egy nem fajtatiszta akció-RPG-nek nem feltétlenül muszáj Souls-féle/verő harcrendszerrel bírnia (noha ártani nem ártana, a fenébe is); csakhogy nem fognak, mert a kevesebbet markolás kiveszett a módszertárukból.
Igen, a kiadó embere – azé, amelyik irányelveket és változtatásokat kényszeríthet a fejlesztőkre.
Biztosak vagyunk abban, hogy a házon belüli konzolrészlegük nem dilettáns banda?
ibi amentia latet
Mióta nem Carsten Edenfeld a főprogramozó (azaz a Risen szériát nézve), azóta nem igazán mondanám bugosnak a játékaikat, már ami a tech részét illeti, sőt kifejezetten barátságosak a rendszerkövetelmények is. Augusztusban kiderül, hogy sikerült a Risen 3 PS4 változata, abból lehet majd következtetni. Elég ciki lenne, ha a Wizarbox portjainak szintjét hoznák. :)
Gothicot 1 éve játszottam végig utoljára, és a közelharcrendszere még mindig ugyanolyan jó, mint 14 éve volt. A Risent is lehet, hogy újrázom valamikor, bár inkább a folytatásokat kéne, mert azokat még csak 2/1 alkalommal toltam végig.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Hát, nem tudom, ha DS játékrendszert akar az ember, akkor játsszon DS játékkal, de ne próbálja belenyomni minden másba. Pl Gothic-okba.
kthxbye.
A hangsúly azon volt, hogy legyenjó az Elex harcrendszere. Mivel minimum az utóbbi két játékuk tanúsága szerint a PB képtelen ilyet összehozni, inkább lopjanak egyet máshonnan, mint hogy megint el legyen baszva a játékuk egyik főeleme.
Nem kiapadhatatlan a jóhiszeműségem, még velük szemben sem.
ibi amentia latet
Kevés mozdulat, a sima blokkon kívül nemhogy vetődni nem lehet (persze tudjuk, ezt gyakran túlzásba viszik), de még egy nyomorult pajzs szint. A fegyverek pedig alig különböznek funkcionalitásra. Állóképesség persze nincs, az végtelen. Nyilván azt az ott működő alapot is lehet bővíteni, nekem az is jó, de hogy a Gothic rendszere, vagy még inkább a rendelkezésre álló eszközei elegek most, azt nem osztom.
@nagi
A Souls-mechanika egy nagyon alap blokkolásra, kitérésekre, állóképességre építő rendszer. A Sternerre való reakciómat továbbgondolva: kvázi egy fejlesztett, bővített és jobb Gothic módi. Én éppen ezért örülnék neki, és nem azért, mert a From játékaiért rajongok (ami ugye nem is igaz, szemben a Gothic 1-2-höz fűződő szerelmi viszonyommal). Mindenesetre racionálisan nézve egy relatíve könnyen implementálható nem stílusidegen multiplatform megoldásról van szó, ami semmiképpen sem esik messze a Gothic gyökereitől.
Szerk.: Én a Severance: Blade of Darkness rendszerét többre tartom amúgy. Ezt talán a nosztalgia mondatja velem, amúgy sem bírtam el azzal a játékkal és a "gazdag" irányításával. Annak a lemásolását a PB-től ugye mindig Sogun kérte, és azzal viszont én vitatkoztam: az már túl sok lett egy - akkor még - Gothicba.
Különben meg tőleg akár a God of Wart is másolhatják, ami marhára nem illene ide, ha végül végre jó lesz a végeredmény.
Sors bona, nihil aliud.
Akkor úgy fogalmazok a jó helyett, hogy élvezetes. Az utolsó suhintását is élveztem. :) Biztos valami perverzió ez részemről. És nem, a Die by the Swordöt már túlzásnak érzem.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Mivel én mindig is fejlődésben gondolkodtam, nyilván másképp látom.
Így vagy úgy, ma nem merne sem a PB, sem a Nordic Games előállni a G1 harcrendszerével, de a sajtótól és a játékosoktól is kapnának érte. Tehát a muzeális megközelítést hiába is fogad(gat)om el, a jövőre nézve reális megközelítésnek megtartom. Mondjuk amit ésszel reálisnak tartok a PB kapcsán, azt pedig mások pesszimizmusnak tarthatnák, de azért várom a játékot, és magamra erőltetem a szívemből fakadó kicstári optimizmus mázát.
Sors bona, nihil aliud.
A Severance rendszere egybefüggőbb, folyamatosabb érzést keltett a DS inkább kő-papír-olló-érzetű rendszere ellenében. Ezt akár be lehet tudni a konzolra való fejlesztésnek.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.