Gondoltam érdemes egy topikot nyitni a témának, hátha más is érdeklődik az öregecske címek és az emuláció után.
Kicsit belemélyedtem a DOSBoxba két okból is:
- Egyrészt van egy csomó olyan DOS-os játék, amelyeknél a DOSBox által emulált sound blaster és general MIDI cuccok borzalmas eredményekhez vezetnek, ami a MIDI-zenét illeti (pl. a Prince of Persia 2 ilyen: a general MIDI nem működik jól, sound blastert használva meg borzalmasan gyenge minőségű zenét kap az ember)
- Mindig is érdekelt a DOSBox-ban lévő felskálázós fícsör, mert elég szépen ki lehet velük simítani a pixeles grafikát, az meg sok címnek jól áll.
Az első gondomra remek megoldást találtam a Munt nevű Roland MT-32 emulátor képében. Ezzel a legendás Roland masina emulációja nagyon könnyedén beleilleszthető a DOSBoxba, és a fejlesztő elmondása alapján majdnem perfekt "másolatot" kapsz. A fellelhető tesztek alapján is így van:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=QN6V340b7ys
Letöltés itt.
A felskálázás tekintetében is van egy tök jó filter xBRZ néven. A cucc alapból nincs benn a DOSBox-ban, viszont van egy olyan változata, amiben igen:
https://sourceforge.net/projects/xbrz/files/DOSBox/
Sokkal jobb képminőséget ad, mint a hasonszőrű, alapból elérhető cuccok, és elég sok emulátorhoz elérhető (pl. Kega Fusion, EPSXE, ScummVM, Snes9x) innen.
PoP2 munt és xBRZ előtt:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=QO_e4e99O-A
Utána:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ittSgU_rZ08
A képminőség picit homályos lett, mert maga a játék 1080p-ben fut, a videót viszont 720p-ben vettem fel.
Ennek talán itt van a legjobb helye:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=nna2yt1c9gI
Igazán érdekesek a PC-s és a PS2-es verzió közötti különbségek. Azt hiszem, legközelebb emulálva tolom végig.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
http://www.pcgamer.com/the-dolphin-emulator-developers-spent-two-years-fixing-a-nearly-impossible-to-solve-stuttering-problem/
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szépen alakulgat a PSX-emuláció is, amit nem gondoltam volna, mert alapból is tök jól működnek a PSX-emulátorok, így a többségüket hosszú évek óta nem fejlesztgetik. Az ePSXe-ből viszont kijött tavaly egy újabb verzió, amiben van egy-két hiányolt modern fícsör (widescreen hack, CPU overclock).
Elő is kaptam a Silent Hill 1-et, mint hírhedten rosszul futó késői PSX-címet, és frankó, bár pont ezzel a játékkal nem érdemes annyira kísérletezni a Team Silent maximalizmusa miatt. A proci felhúzása stabillá varázsolja az fps-t, csak sajnos felgyorsítja a zenét is, szóval no deal. A widescreen hack már sokkal jobban működik, az egyetlen grafikai bug az, hogy a flashlight effektet eltolja egy parányit, de egyébként pöpec... csak érezni, hogy nem így tervezték a játékot, és pont az SH-ban rossz, ha túl sokat lát az ember. A folytatásoknál már tök mindegy, de itt belezavar az atmoszférába.
Mindesetre érdeklődőknek irány erre:
http://www.epsxe.com/
Ezzel meg nagyon érdemes kibővíteni az emulátor OpenGL driverét, mert elég jól stabilizálja a képet (nem "remegnek" úgy a poligonok, mint az eredeti konzolon), a textúrákat meg XBRZ-vel skálázza fel:
http://ngemu.com/threads/peteopengl2tweak-tweaker-for-peteopengl2-plugin-w-gte-accuracy-hack.160319/
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.