Jelenlegi hely

Source

Beszámoló: Half-Life 2 MMod + Overhaul HD Textures

Fórum:

rwurl=https://i.imgur.com/xRpm66V.jpg

Beszámoló: Half-Life 2 MMod + HD Overhaul textures

Nos, nem mondhatjátok, hogy nem hagytam elég időt a Black Mesa megvételére ill. végigjátszására. Vagy legalább a cikk elolvasására :) Viszont mindjárt itt van a március, azaz a HL: Alyx megjelenés, ami előtt ideje lenne a másik rész újrajátszásának is. Lehetőleg valami 2020-as évekbeli változattal, természetesen. Ezért is született meg ez a cikk. Szóval üdv akarom mondani pajszert mindenkinek, lássuk akkor, mi is kell véleményem szerint a jelenleg elérhető legjobb, legautentikusabb (már amennyire egy moddolt verzió lehet az), de legalábbis legszórakoztatóbb HL2 élmény eléréséhez.

Első és legfontosabb a Half-Life 2 MMod. Innen letölthető a legutolsó változat. Előnye, hogy támogatja az epizódokat is, Lost Coastot, és ami még fontosabb, képes egyéb modokat is hiba nélkül kezelni. Az X:\steam\steamapps\sourcemods\HL2MMod_HL2\custom mappában kell beletenni a modokat, egész jól fel is ismeri és használja őket. Modception.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=sJk2-bIG9LE

A következőkben ezután 3 féle úton indulhatunk el.
1. Letöltjük a HL2: Updatet, akár a steam oldaláról. Ebben főleg bugfixek vannak, én próbáltam, de nem javaslom, ezzel az erővel maradhatunk az eredeti vanilla verziónál is. A 2004-es grafika már igencsak kopottas ma. Persze akinek az első rész jó csak a régi grafikával, némi elnagyolt HDR-el az maradhat ennél. De annak a MMod használatát sem igazán ajánlanám. Sőt, ezt a cikket se :)

2. Letöltjük a FakeFactory Cinematic modot, finomhangoljuk, és megbarátkozunk vele. Azt hiszem mindenki ismeri, ez az a mod, ami után rá se ismerünk majd kedvenc játékunkra. Teljesen átszerkesztett modellek, pályák, karakterek, fegyverek, hangok, zenék. Szinte minden. Sajnos szerintem is túllőttek a fejlesztők a célon, így én ezt is szanálnám. Bár a full nude Alyx csábító, de azt enélkül is "élvezhetjük"...

3. Letöltjük a HL2: HD Overhaul legutolsó verzióját innen. Mit csinál ez? Gyakorlatilag szinte az összes textúrát/spriteot kicseréli 2k felbontásúakra. Plusz némi tupírozás a fényeffekteken. És ennyi. Nincs semmi Cinematic mod tartalom, se modell, a készítő próbált maximálisan a source alapokra építeni. Na ez az ami kell nekünk!

Aki akar, még rádobhat valami SweetFX / ENB modot, nekem nem volt rá szükségem, szerintem nem kell bazári tűzijátékot csinálni a játékból.

Na, már majdnem meg is vagyunk. Én még a skill.cfg-t szoktam átszerkeszteni, mert utálom hogy a kedvenc fegyvereimből (AR2 és Colt, természetesen) olyan kevés lőszer lehet a hátizsákban. Itt lehet erről infót szedni, ha valaki nem ismerné a trükköt. Ne felejtsük el az alap, és a két epizódban sem átírni.

És volna még itt valami felügyelő úr... Realistic Difficulty Addon. Akinek az kell, hogy pár golyótól megfeküdjön, és szereti a quicksave gombot nyomni (vagy a monitort kidobni az ablakon), annak javaslom ezt. Természetesen az ellenfelek is könnyeben halnak, és testreszabható ez is, de én a magam részéről megelégedtem a cfg turkálással. Ezt is a MMod custom könyvtárba kell bedobni.

Akinek pedig mindez kevés lenne, még találhat itt tonnaszám addont* a MModhoz, illetve modfrissítést, amivel együtt használható. Úgy látszik a népek többségének tetszik a MMod, és sok modder céljának tűzte ki, hogy kompatibilis legyen vele. Ami bizony jó.

Na ez után a túl hosszúra nyújt felvezetés után jöjjön akkor a véleményem, miután a hétvégén végigtoltam újra a teljes HL2-t a fent részletezett konfigurációban. Teljes a francokat, szétszabdalt, félbevágott, hiányos - innen is köszi Gabe, remélem azóta is csuklasz.

rwurl=https://i.imgur.com/AP5AqIw.jpg

Kezdjük a rosszal, mert abból úgyis kevesebb van.
Van néhány bug, valamiért nálam az alap HL2 néha kifagyott egy idő után, hiába írtam be az indítási opciókhoz a "-console -heapsize 4096000" paramétereket. Végigmentem a szokott bugfix megoldásokon, de nem segített. Érdekes módon az epizódok csont nélkül mentek, nem kizárt, hogy nálam van a hiba. Összesen 3 lila kockás textúrahibával találkoztam mindössze. Értelemszerűen többet tölt a moddolt változat a több és nagyobb textúrák miatt.

A MMod némileg átírja az AI-t, így egyrészt nehezebb lesz, mert vertikálisan is többet mozognak a Combine katonák (azaz fel-le másznak, ha szükséges), valamint képesek reagálni áldásos tevékenységünkre akár messziről is, és szépen csapatosan lerohanni - én ezekre még azt mondom, semmi probléma, kicsit megnövekedett a kihívás, és könnyebben halnak a mellettünk harcolók, ez rendben van. Viszont itt-ott találkoztam scripteseményre váró, vég nélkül spawnoló ellenségekkel, ami bizony a legrosszabb COD-os élményeimet hozta fel. Ezt szerintem kár volt beletenni, ha jól emlékszem az alapjátékban nem volt ilyen, a MMod mentségére legyen mondva tényleg csak kb. 3-4 helyen találkoztam ilyennel.

rwurl=https://i.imgur.com/KZmW923.jpg

Térjünk is át akkor a jobbik oldalára, azaz miért is érdemes feltennünk a MModot a textúracsomaggal.

Grafika: Vadonatúj, az eredetinél nagyságrendekkel szebb és részletesebb fegyvermodellek és fegyveranimációk, manapság is vállalható minőségű textúrák, javított ég, dinamikus lágy és szórt fények, árnyékok. Kromatikus aberráció, film effekt, és még egy rakás újdonság. HEV sisak becsillanás, maszatok, még pont nem zavaró mértékben. HDR robbanások, bevilágítások - nem érdemes túl közelről a fénybe nézni :) Ezek külön-külön ki- és bekapcsolhatók, naná. Részletesebb, de nem bántóan durván átrajzolt karakterek és tárgyak. Szerintem a HDR implementálása is példásan sikerült, a pályák nem túl sötétek, de ugyanakkor példás a fényforrások használata.

Egyszóval mindenből az elérhető legjobb, úgy hogy a lore ennek nem látja kárát, nem úgy mint például ahogy azt a Fakefactory CM-ben láttuk. Nagyon belekötni nem lehet, még a pályákat sem szórták tele plusz tárgyakkal, így akinek az eredetihez minél hűbb konverzió kell, az nem fog e téren csalódni. Részemről lehetett volna cizellálni, nekem manapság már a Black Mesa pályák is puritánnak hatottak, de ahogy ott is írtam, ez játékmotor limitáció, ennyit bír a Source engine. Mivel ezeken kívül nagy ráncfelvarrás nem történt, így a gépigény még mindig szolidnak mondható, 4 fizikai mag, 8GB RAM, RX580 ill. GTX1060 vagy ekvivalens gépen akár 4k-ban is meglehet a 60 feletti FPS. FHD monitoron nyugodtan kapcsoljuk be a virtuális szuper felbontást.

rwurl=https://i.imgur.com/ypkRoqE.jpg

Hangok: Nem sok szót pazarolnék rájuk, a tökéletes még tökéletesebb lett. Az alap HL2 hangok is jók voltak, ez a teljes szériára jellemző szerencsére. De itt még megfejelték azzal, hogy például kihallatszik, ha a tárban már csak pár töltény maradt... Azt hiszem ennél többet nem is kell mondanom. A robbanásokat ill. a tűzzel/vízzel kapcsolatos hangokat is remasterelték, és bizony könnyebben lesz különféle intenzitású fülzúgásunk is, ha közel állunk a pukkanásokhoz. A zenék maradtak a régiek, természetesen.

rwurl=https://i.imgur.com/QQbBVz4.jpg

Játékdizájn: Na itt történt a legnagyobb pozitív változás. Rengeteg apró, de szórakoztató elem került bele, mint pld. ha tele tár esetén megnyomjuk az újratöltés gombot, többféle egyedi fegyveranimáció a jutalmunk. Vagy végre szebben és jobban követhető, ha sebzést kapunk. Pontosabban irányítható a sörétes, egyedi főmenü animációk, teljesen dinamikus, modelleket és pályát is bevilágító fegyverfények. Sorolhatnám napestig.

De ezeken kívül is rengeteg fontos változtatás történt. Például a játék egy korai pontján megkapjuk a Combine CP villámbotot, aminek bizony haszna is lesz, ugyanis a manhackek ellen kiválóan használható. Az összes telepített minigunt lecsatolhatjuk és magunkkal vihetjük, korlátozott lőszermennyiség mellett. Már persze kivéve, ha előtte szétrobbantottuk botor módon egy hordóval, mert akkor ne is álmodjunk erről... Megkapjuk még később a járműre applikálható Tau Cannont is, de ezzel nem voltam nagyon kibékülve, a HL1 / BM-es használhatóbbnak bizonyult. De érdekességnek mindenképpen jó. Néhány meglévő fegyver is kapott pár apróbb csiszolást, de érdemben szerencsére nem változtak. Használhatunk végre ironsightot is, szinte az összes fegyvernél.

Ahogy már utaltam is rá többször, a robbanások teljesen át lettek alakítva, mind grafika és hang szempontból, mind pedig a környezetre tett hatásukkal. Érdemes minden robbanószert összekombinálni mindennel, és figyelni, hogy mi történik, lehetőleg biztos távolról.

Az AI fejlesztésről már írtam, lesznek meglepetések mind zombi, mind pedig katona oldalon, ezt garantálom. Összességében a játék nehezebb lett szerintem, de azért még mindig simán végigjátszható. Azért a hardcore mod használatát nem javasolnám elsőre :)

rwurl=https://i.imgur.com/4GpKUSM.jpg

Nos, ezer szónak is száz a vége (vagyis ööö... izé), a jelenleg v1.3 verziónál járó MMod mindenképpen megéri a feltelepítést, és szerintem a HD textúracsomag is, ha 16 év után újra elő szeretnénk venni a nagy klasszikust. Amit kapunk: szebb és jobb tűzharc, élethűbb technikai oldal, élménydúsabb és hibátlan játékmenet, érintetlen lore és történet... nem is kell ennél több. Ráadásul mindezt teljesen ingyen. Ezután a régire már rá se fogunk nézni, azt garantálom. Alig várom, hogy a Black Mesa is megkapja az itt látott fegyveranimációkat. A mod készítője egyébként már belengette a v2.0 készítésének kezdetét, de addig semmiképpen se álljunk féllábon, ugyanis a v1.0 elkészülte is kerek 9 évbe került...

*Példul Esztit ezt itt. Ebben benne van egy "HEV suitless" mód is, ami bizony pont azt takarja, amit mond, kipróbálhatjuk mit tudott volna Gordon alkotni egy szál "fehér köpenyben és abban a bizonyos nevetséges nyakkendőben". Szóval így is egy újabb élményt kapunk.

Verdikt: 99%

Beszámoló: Black Mesa (Source)

Fórum:

rwurl=https://i.imgur.com/6Y8U0fg.jpg
Nos egy kis gyors történelemlecke kezdetnek. Az alap Half-Life ugye 1998-ban jelent meg, azonnal minden idők egyik legjobb FPS-évé avanzsálva. Néhány kiegészítő után 2004-ben jelent meg hosszas vajúdás után a folytatás, ami szintén kiválóan sikerült, gyakorlatilag mindkettő hatalmas és megkerülhetetlen mérföldkő volt a digitális játékok területén. Már 2004-ben is kicsit kopottas volt a HL1 grafikája, ezért is született meg a HL: Source. Ebben a Valve az első rész pályáit átportolta a HL2 (Source) motorjára, bár sajnos csak részeiben, egyedül a fizikai motort (Havok) és a víz / fény árnyalókat építették bele. A teljes átépítés textúrákkal, modellekkel, animációkkal és egyebekkel egyértelműen rengeteg időt vett volna igénybe és ennyit a fejlesztő/jogtulajdonos Valve nem szánt rá.

rwurl=https://i.imgur.com/ewCZk41.jpg

Gabe Newell azt mondta, hogy a komplett újrakészítése a Half-Lifenak a rajongók által a Source motor használatával: "nem csak lehetséges... de szükségszerű is". És a rajongók természetesen kapva kaptak az alkalmon. Már rögtön a HL2 megjelenésének évében két csapat is elkezdett azonnal dolgozni az átültetésen, ezek hamar egyesültek és elkezdték a fejlesztést. Továbbiakat a kapcsolódó wiki oldalon olvashattok.

rwurl=https://i.imgur.com/auaI1E7.jpg

Most 2020 eleje van, és végre elkészült (vagyis hát majdnem, de a lényeg, hogy az egész történet már játszható az elejétől a végéig) ez a teljes részletességűnek mondható ráncfelvarrás. Bár inkább nevezhetném 2010-es évekbeli felújított változatnak. Majdnem 16 év telt el, azt hiszem senki sem hitte hogy ennyi ideig fog tartani, azt meg még kevésbé, hogy előbb kész lesz, mint a Half-Life 3. Menet közben rengeteg minden változott, azt hiszem egy sokszáz oldalas könyvet megtöltene a játék elkészülésének története, talán egyszer lesz ilyen is, de addig is ugorjunk a játékba, elvégre erre vártunk már évtizedek óta!!....

............Oké, a játék szuper tökéletes, nyomás mindenki megvenni és játszani............

rwurl=https://i.imgur.com/hr5yF1z.jpg

Na, remélem azért valaki még visszatért, miután jól elverte ismét a pajszerral a nagyfejűt. A Földön játszódó epizódok még 2012-ben jelentek meg, a hiányzó Xen rész pedig most, alig egy hónapja. Sajnos 8 év igen sok idő a játékfejlesztésben, de 16 aztán végképp rengeteg. Még Valve időben számolva is... Lássuk hát mire ment a fejlesztő Crowbar Collective ennyi idő alatt:

A grafika mostanra már sajnos megint kopottas lett, bár egyértelműen kihozták belőle a maximumot, a szó legszorosabb értelmében, azaz a Source motor a legmagasabb fordulatszámon pörög még éppen hogy csak a szétrobbanás előtt egy fokkal. Természetesen így is zongorázni lehet a különbséget az eredeti és a remaster között. Dinamikus fények, szórt árnyékok, vadonatúj részletes modellek, újrarajzolt textúrák, átépített-kibővített pályák, javított fizika, tökéletes animációk, régi-új szövegek és kistörténetek, egyszóval a felújított változat fantasztikus. Persze nem fotorealisztikus a grafika, de az összhatás és a dizájn tökéletes. A grafikai motor limitációk miatt cserébe viszonylag erős gép kell neki, FHD max részletességen 4 fizikai mag, 8GB RAM, RX580 ill. GTX1060 vagy ekvivalens gépet kér a 60 FPS eléréséhez. A minimum ennél kevesebb ahogy az a játék steam oldalán is látható.

rwurl=https://i.imgur.com/1IUwIYo.jpg

A hangok hozzák a kötelezőt, rengeteg hang és szöveg 1-1-ben át lett emelve (némi remasterelés után persze), az ember csak azzal remekül el szórakozik, hogy lő egyet, majd megnyomja az újratárazás gombot a kiváló hangok és animációk miatt. A zenék nem különben jók lettek, bár új zenéket írtak a játékhoz a copyright jogok miatt, de az ezek is igencsak fülbemászóak, könnyen megjegyezhetőek, és tökéletesen passzolnak a játékhoz. Joel Nielsen remek munkát végzett, nem csodálkoznák, ha hallanánk még felőle.

rwurl=https://i.imgur.com/FdsbLt8.jpg

A történet
nem sokat változott, értelemszerűen. De azért a készítők nem csak egy sima copy-paste másolatot akartak szerencsére, ennek köszönhetően bár szinte mindegyik pályarészlet ismerős, mindegyik apró "kistörténet" (gondolok itt például az önmagát felrobbantó biztonsági őrre) a helyén van, de azért csavartak az egészen egy kicsit, a földi pályákon is nem kevés kibővítés, új elem található, de az idegen világot gyakorlatilag szinte teljesen újraalkották, persze a régebbi részelemek újrahasználásával. Ennek köszönhetően a teljes játékidő simán lehet akár 20 óra is első alkalommal. Biztos lesznek, akiknek a régi jobban tetszik, de nekem igazi élmény volt az új helyszíneken lövöldözni. Tökéletesen passzoltak számomra Half-Life életérzésbe az új pályák, az új szörnyek (hopp, spoiler?) és az új megvalósítások. Egyedül a nehézséggel voltak fenntartásaim, ugyanis szerintem nem egyenletes, de régi motorosként ez engem nem zavart, elvégre régen is (még?) voltak kihívások a játékokban. A lényeg, hogy a játék csalás nélkül is végigjátszható, bármilyen ennek ellentmondó híreszteléssel ellentétben.

rwurl=https://i.imgur.com/4WdSZQ0.jpg

A játékdizájn
fergeteges lett. Maga a(z egyébként ugye nem túl részletes) sztori mindenki számára ismert, a remaster sem tér el ettől érdemben, max egy picit itt-ott kibővíti. A pályák logikusak, jól tervezettek, a puzzlek szerintem elfogadhatók, bár ahogy írtam 1-2 dolog máshol lesz és máshogyan (fegyverek, szörnyek, események, stb), valamint pár dolgot kivágtak vagy kibővítettek, de maga a játék kerek egész. Igen, az Interloper pálya kicsit repetitív, a játékban van még pár bug, kicsit lehetne több prop/modell a pályákon (ez sajnos engine limitáció), Magnumot kapunk sörétes helyett az elején, az AI viszonylag buta az eredeti játékhoz képest, és még néhány apróbb tüske. De egyszerűen annyira erős a hangulat, olyan durván hat a nosztalgia, és nem mellesleg a játék egyéb részei olyan jók lettek, hogy az ember könnyen szemethuny a hiányosságok felett. Természetesen a készítők a multi részt is felújították, bár nem tudom ennyi év után ki fog vele játszani.

rwurl=https://i.imgur.com/h4fqB8y.jpg

A kezdet kezdetén ez egy ingyenes mod lett volna, de aztán gondolom a felmerülő rengeteg nehézség miatt, és némi biztatás gyanánt alapáron 17,99 euró jelenleg.
Egyfelől mindenképpen megéri, végre ismét egy igazi old-school FPS, rengeteg fegyverrel, utánozhatatlan hangulattal, kellően hosszú játékidővel - ilyen felesleges baromságok mint: autoheal, qte, script, stb NÉLKÜL.
Másfelől viszont, még a készítők szerint is csak v0.9 a verziószám (early access), és bizony egyértelműen még lehet törpölni rajta egy évet, az eddigi fejlesztési tempót figyelembe véve. Ezt egyébként be is ígérték: az idegen részeken is reszelnek még, illetve ha az kész, még gyorsan átfutnak a földi részeken is és finomhangolják. Hát, reméljük a legjobbakat.

rwurl=https://i.imgur.com/jgHGOMO.jpg

Azt hiszem az a legnagyobb dicséret a játéknak, hogy mától kezdve nyugodtan le lehet törölni az ős HL1-et (de a HL1 : Sourcet mindenképpen), elvégre nekünk itt van a friss, ropogós, hangulatos újabb változat. Mintha ismét csak a régi játékkal játszanánk, a nosztalgiafaktor 100%-os. Elő lehet venni a hamarosan megjelenő Half-Life 3... ööö vagyis HL Alyx előtt, elvégre az a HL1 és a HL2 közötti időben fog játszódni, tehát pont aktuális.

Értékelésem: 95%

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!